abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127582304
Ziet er inderdaad uit als te weinig kleurstof, Hij oogt ook erg droog....

Ik heb vandaag een angry bird taart gemaakt..

S. 2014
J. 2016
  zondag 9 juni 2013 @ 16:18:17 #227
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_127584277
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 14:29 schreef Tinuviel het volgende:
Zo zagen ze er dus uit. Rechts is marsepein, links is fondant (daar zie je de kleur minder goed vanwege het meel wat er nog opzit). De marsepein decoratie was wat meer turkoose, de fondant versie meer blauw, maar beide te licht:
[ afbeelding ]
Waarom zit er meel op je fondant? Tegen het plakken? En inderdaad, het oogt erg droog. Als je nou crisco gebruikt tegen het plakken, en het wat minder droog maakt ben je volgens mij al een heel eind.
pi_127586687
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 16:18 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Waarom zit er meel op je fondant? Tegen het plakken? En inderdaad, het oogt erg droog. Als je nou crisco gebruikt tegen het plakken, en het wat minder droog maakt ben je volgens mij al een heel eind.
Ja meel was tegen het plakken, ik had bijna een heel flesje voedingskleurstof opgeofferd :). Crisco zal ik onthouden. De fondant was eigenlijk niet echt droog, het geheel was ook erg lekker. Ik stoorde me alleen aan de kleur, ze waren niet zo donkerbauw als cookiemonster voor mijn gevoel.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_127586836
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 17:32 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Ja meel was tegen het plakken, ik had bijna een heel flesje voedingskleurstof opgeofferd :). Crisco zal ik onthouden. De fondant was eigenlijk niet echt droog, het geheel was ook erg lekker. Ik stoorde me alleen aan de kleur, ze waren niet zo donkerbauw als cookiemonster voor mijn gevoel.
Hmmz vaak is plakken bij het werken met kleurstof een teken dat er teveel kleurstof in zit, vreemd dat je dat in de kleur idd niet terug ziet!
S. 2014
J. 2016
  zondag 9 juni 2013 @ 17:41:50 #230
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127586988
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 17:32 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Heb je geen roller gebruikt?
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 9 juni 2013 @ 18:23:50 #231
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_127588316
bluh..... ik had mijn taart ingevroren, 24 u voorgebruik laten ontdooien in de koelkast, en de zijkant was aan 1 kant soort van naar beneden gezakt of gerold. Wat heb ik niet goed gedaan? smaak ed waren gelukkig prima, maar t oog wil natuurlijk ook wat :-)
pi_127589196
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 18:23 schreef mikoxx het volgende:
bluh..... ik had mijn taart ingevroren, 24 u voorgebruik laten ontdooien in de koelkast, en de zijkant was aan 1 kant soort van naar beneden gezakt of gerold. Wat heb ik niet goed gedaan? smaak ed waren gelukkig prima, maar t oog wil natuurlijk ook wat :-)
Was de taart compleet luchtdicht verpakt? Heeft ie scheef in de vriezer gestaan?
S. 2014
J. 2016
  zondag 9 juni 2013 @ 18:50:58 #233
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_127589332
ik had m in een pedaalemmerzak gedaan. die dichtgeknoopt en bij t ontdooien eraf gehaald. Het wegzakken gebeurde pas in de koelkast, want toen ik m uit de vriezer haalde was ie nog gaaf.
pi_127589429
Dan weet ik t ook niet :? vreemd is het wel...
S. 2014
J. 2016
pi_127589584
Ik heb het marsepein en fondant heel goed doorgekneed en ook een roller gebruikt. Maar vandaar mijn vraag hoe jullie precies de goede kleur krijgen: kant en klaar kopen, fondant/ marsepein en kleurstof mengen of verschillende kleuren marsepein/ fondant mengen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 9 juni 2013 @ 19:43:33 #236
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127591459
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 18:58 schreef Tinuviel het volgende:
Ik heb het marsepein en fondant heel goed doorgekneed en ook een roller gebruikt. Maar vandaar mijn vraag hoe jullie precies de goede kleur krijgen: kant en klaar kopen, fondant/ marsepein en kleurstof mengen of verschillende kleuren marsepein/ fondant mengen?
Het ziet er niet uitgerold uit, eerder gekneed in de vorm van een rondje.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 9 juni 2013 @ 19:59:34 #237
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_127592213
Het kan ook aan het merk kleurstof liggen. Want bijna een heel flesje toegevoegd zeg je... dat is echt véél te veel. :o Ik denk dat je beter kant en klare blauw kunt kopen, en daar nog eventueel een vleugje geel door doen voor een wat minder 'koele' kleur blauw. En meel tegen het plakken moet je eerlijk gezegd ook echt niet doen, dan ziet het er veel minder mooi uit ook. Crisco is een goede tip ja. :Y En ook daarvan een heel klein beetje gebruiken he, niet de mat volkledderen met Crisco, maar een mespunt ongeveer. Als je dat met je hand uitsmeert op je mat, heb je meteen een klein beetje vette handen waardoor het minder plakt bij het doorkneden/vastpakken.
  zondag 9 juni 2013 @ 20:02:05 #238
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_127592352
Nou ik heb eens met secret santa toko kleurstof gekregen en daar moest ik ook het hele flesje gebruiken om wat kleur te krijgen.
Mijn wilton kleurstoffen werken veel beter.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_127593150
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:02 schreef laziness het volgende:
Nou ik heb eens met secret santa toko kleurstof gekregen en daar moest ik ook het hele flesje gebruiken om wat kleur te krijgen.
Mijn wilton kleurstoffen werken veel beter.
Is denk ik ook persoonlijk, ik vind wilton ook niet erg prettig, heb liever americolor..

Maar goed blijft er vaag uitzien.. Zou de volgende week gewoon kant en klaar kopen..
S. 2014
J. 2016
  zondag 9 juni 2013 @ 20:21:11 #240
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_127593234
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:19 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Is denk ik ook persoonlijk, ik vind wilton ook niet erg prettig, heb liever americolor..

Maar goed blijft er vaag uitzien.. Zou de volgende week gewoon kant en klaar kopen..
Ik heb buiten wilton geen andere merken geprobeerd. Ben niet kapot van de wilton ook maar stukken beter dan die van de toko en je gebruikt zo weinig dat wilton voorlopig niet op is.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_127593528
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:21 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik heb buiten wilton geen andere merken geprobeerd. Ben niet kapot van de wilton ook maar stukken beter dan die van de toko en je gebruikt zo weinig dat wilton voorlopig niet op is.
Ik ken die van de toko niet, kwam per toeval uit op americolor omdat ik een aparte kleur moest hebben.
S. 2014
J. 2016
  zondag 9 juni 2013 @ 21:56:21 #242
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_127598997
Zo vandaag weer een taartje opgehaald. Dit maal voor de dochter van een collega. Ze had zelf gekozen voor Hello Kitty en ze keek helemaal blij toen ze de taart zag :)

http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_127599660
Prachtige taart weer Sv-tje _O_
pi_127600981
SV-tje wat een leuke taart weer! Hello Kitty is super gelukt. Vreemde vind ik dat de figuurtjes als Hello Kitty en bijv. Nijntje moeilijker vind dan bijvoorbeels Mickey. Het lijkt zo simpel, maar je moet alle verhoudingen etc. precies goed doen. Dat is zo te zien bij jou erg goed gelukt.
Ik vind je cakeboard ook erg leuk, hoe doe jij dat?

Ik ben ook bezig geweest. Een taartje voor dochter van mijn vriendin. Ze wilde bloemetjes, niet zo heel moeilijk dus.

zondag 9 juni 2013 @ 22:48:37 #245
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_127602230
Die taarten zijn weer leuk geworden SV-tje en Calastra! ^O^
  zondag 9 juni 2013 @ 23:15:38 #246
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_127603860
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 22:27 schreef calastra het volgende:
SV-tje wat een leuke taart weer! Hello Kitty is super gelukt. Vreemde vind ik dat de figuurtjes als Hello Kitty en bijv. Nijntje moeilijker vind dan bijvoorbeels Mickey. Het lijkt zo simpel, maar je moet alle verhoudingen etc. precies goed doen. Dat is zo te zien bij jou erg goed gelukt.
Ik vind je cakeboard ook erg leuk, hoe doe jij dat?

Ik ben ook bezig geweest. Een taartje voor dochter van mijn vriendin. Ze wilde bloemetjes, niet zo heel moeilijk dus.

[ afbeelding ]
Dank je! Vond t inderdaad soms ook wel lastig, vooral de oortjes, en neusje en oogjes moeten op de goede plek, terwijl dat helemaal geen logische plek is. Ben zelf ook wel tevreden over het resultaat.

Wat betreft t cakeboard, dat is gewoon n plaatje mdf met n leuk cadeaupapiertje, heb er inmiddels al n heel aantal gespaard.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_127609419
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 19:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het ziet er niet uitgerold uit, eerder gekneed in de vorm van een rondje.
Ik had wel een roller gebruikt, maar de cupcakes waren uit de vormpjes gelopen in de oven en daardoor niet recht. Dat heb ik geprobeerd te corrigeren met de fondant/ marsepein en daardoor is het niet meer zo effen. Wijze les voor de toekomst. Volgende keer ga ik wel een aantal dingen anders doen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_127609871
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2013 06:34 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Ik had wel een roller gebruikt, maar de cupcakes waren uit de vormpjes gelopen in de oven en daardoor niet recht. Dat heb ik geprobeerd te corrigeren met de fondant/ marsepein en daardoor is het niet meer zo effen. Wijze les voor de toekomst. Volgende keer ga ik wel een aantal dingen anders doen.
Ik begrijp dat je geen bakvorm heb gebruikt? Ik zou dat in ieder geval aanraden, dan blijven de cupcakes netter. En eventuele oneffenheden kan je oplossen door je cupcakes af te smeren met wat botercreme of een ganache. Daarop gaat dan de marsepein of fondant.

En verder is het gewoon een kwestie van oefenen hoor. Ik heb ook al heel wat cupcakes gemaakt, en die van mij waren echt niet gelijk perfect. :)
pi_127610339
Mooie taarten weer!!

Tinuviel: ik zou idd een bakvorm aanraden als je vaker cupcakes gaat maken, blijven ze veel netter..
S. 2014
J. 2016
pi_127610677
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 21:56 schreef SV-tje het volgende:
Zo vandaag weer een taartje opgehaald. Dit maal voor de dochter van een collega. Ze had zelf gekozen voor Hello Kitty en ze keek helemaal blij toen ze de taart zag :)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Supertof.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')