Waarom zit er meel op je fondant? Tegen het plakken? En inderdaad, het oogt erg droog. Als je nou crisco gebruikt tegen het plakken, en het wat minder droog maakt ben je volgens mij al een heel eind.quote:Op zondag 9 juni 2013 14:29 schreef Tinuviel het volgende:
Zo zagen ze er dus uit. Rechts is marsepein, links is fondant (daar zie je de kleur minder goed vanwege het meel wat er nog opzit). De marsepein decoratie was wat meer turkoose, de fondant versie meer blauw, maar beide te licht:
[ afbeelding ]
Ja meel was tegen het plakken, ik had bijna een heel flesje voedingskleurstof opgeofferdquote:Op zondag 9 juni 2013 16:18 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Waarom zit er meel op je fondant? Tegen het plakken? En inderdaad, het oogt erg droog. Als je nou crisco gebruikt tegen het plakken, en het wat minder droog maakt ben je volgens mij al een heel eind.
Hmmz vaak is plakken bij het werken met kleurstof een teken dat er teveel kleurstof in zit, vreemd dat je dat in de kleur idd niet terug ziet!quote:Op zondag 9 juni 2013 17:32 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Ja meel was tegen het plakken, ik had bijna een heel flesje voedingskleurstof opgeofferd. Crisco zal ik onthouden. De fondant was eigenlijk niet echt droog, het geheel was ook erg lekker. Ik stoorde me alleen aan de kleur, ze waren niet zo donkerbauw als cookiemonster voor mijn gevoel.
Heb je geen roller gebruikt?quote:Op zondag 9 juni 2013 17:32 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Ja meel was tegen het plakken, ik had bijna een heel flesje voedingskleurstof opgeofferd. Crisco zal ik onthouden. De fondant was eigenlijk niet echt droog, het geheel was ook erg lekker. Ik stoorde me alleen aan de kleur, ze waren niet zo donkerbauw als cookiemonster voor mijn gevoel.
Was de taart compleet luchtdicht verpakt? Heeft ie scheef in de vriezer gestaan?quote:Op zondag 9 juni 2013 18:23 schreef mikoxx het volgende:
bluh..... ik had mijn taart ingevroren, 24 u voorgebruik laten ontdooien in de koelkast, en de zijkant was aan 1 kant soort van naar beneden gezakt of gerold. Wat heb ik niet goed gedaan? smaak ed waren gelukkig prima, maar t oog wil natuurlijk ook wat :-)
Het ziet er niet uitgerold uit, eerder gekneed in de vorm van een rondje.quote:Op zondag 9 juni 2013 18:58 schreef Tinuviel het volgende:
Ik heb het marsepein en fondant heel goed doorgekneed en ook een roller gebruikt. Maar vandaar mijn vraag hoe jullie precies de goede kleur krijgen: kant en klaar kopen, fondant/ marsepein en kleurstof mengen of verschillende kleuren marsepein/ fondant mengen?
Is denk ik ook persoonlijk, ik vind wilton ook niet erg prettig, heb liever americolor..quote:Op zondag 9 juni 2013 20:02 schreef laziness het volgende:
Nou ik heb eens met secret santa toko kleurstof gekregen en daar moest ik ook het hele flesje gebruiken om wat kleur te krijgen.
Mijn wilton kleurstoffen werken veel beter.
Ik heb buiten wilton geen andere merken geprobeerd. Ben niet kapot van de wilton ook maar stukken beter dan die van de toko en je gebruikt zo weinig dat wilton voorlopig niet op is.quote:Op zondag 9 juni 2013 20:19 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Is denk ik ook persoonlijk, ik vind wilton ook niet erg prettig, heb liever americolor..
Maar goed blijft er vaag uitzien.. Zou de volgende week gewoon kant en klaar kopen..
Ik ken die van de toko niet, kwam per toeval uit op americolor omdat ik een aparte kleur moest hebben.quote:Op zondag 9 juni 2013 20:21 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik heb buiten wilton geen andere merken geprobeerd. Ben niet kapot van de wilton ook maar stukken beter dan die van de toko en je gebruikt zo weinig dat wilton voorlopig niet op is.
Dank je! Vond t inderdaad soms ook wel lastig, vooral de oortjes, en neusje en oogjes moeten op de goede plek, terwijl dat helemaal geen logische plek is. Ben zelf ook wel tevreden over het resultaat.quote:Op zondag 9 juni 2013 22:27 schreef calastra het volgende:
SV-tje wat een leuke taart weer! Hello Kitty is super gelukt. Vreemde vind ik dat de figuurtjes als Hello Kitty en bijv. Nijntje moeilijker vind dan bijvoorbeels Mickey. Het lijkt zo simpel, maar je moet alle verhoudingen etc. precies goed doen. Dat is zo te zien bij jou erg goed gelukt.
Ik vind je cakeboard ook erg leuk, hoe doe jij dat?
Ik ben ook bezig geweest. Een taartje voor dochter van mijn vriendin. Ze wilde bloemetjes, niet zo heel moeilijk dus.
[ afbeelding ]
Ik had wel een roller gebruikt, maar de cupcakes waren uit de vormpjes gelopen in de oven en daardoor niet recht. Dat heb ik geprobeerd te corrigeren met de fondant/ marsepein en daardoor is het niet meer zo effen. Wijze les voor de toekomst. Volgende keer ga ik wel een aantal dingen anders doen.quote:Op zondag 9 juni 2013 19:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het ziet er niet uitgerold uit, eerder gekneed in de vorm van een rondje.
Ik begrijp dat je geen bakvorm heb gebruikt? Ik zou dat in ieder geval aanraden, dan blijven de cupcakes netter. En eventuele oneffenheden kan je oplossen door je cupcakes af te smeren met wat botercreme of een ganache. Daarop gaat dan de marsepein of fondant.quote:Op maandag 10 juni 2013 06:34 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Ik had wel een roller gebruikt, maar de cupcakes waren uit de vormpjes gelopen in de oven en daardoor niet recht. Dat heb ik geprobeerd te corrigeren met de fondant/ marsepein en daardoor is het niet meer zo effen. Wijze les voor de toekomst. Volgende keer ga ik wel een aantal dingen anders doen.
Supertof.quote:Op zondag 9 juni 2013 21:56 schreef SV-tje het volgende:
Zo vandaag weer een taartje opgehaald. Dit maal voor de dochter van een collega. Ze had zelf gekozen voor Hello Kitty en ze keek helemaal blij toen ze de taart zag
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |