cup-cake [kuhp-keyk]1. a small cake, the size of an individual portion, baked in a cup-shaped mold.
Enkele voorbeelden van internet:![images%5CCakes%5C25TierWhimsicalCake.jpg]()
![cake308.jpg]()
![rose-cupcake.jpg]()
Basis cupcakerecept:Oven voorverwarmen op 150 graden.
150 Gram boter met 200 gram witte basterdsuiker luchtig en romig mixen. Dan al mixend, 1 voor 1, 3 eieren toevoegen.Theelepel vanille-essence toevoegen en 3/4 dl melk.
200 Gram zelfrijzend bakmeel zeven en toevoegen, goed mengen.
Een muffinvorm voorzien van bakvormpjes en deze voor ongeveer 3/4 vullen. Ongeveer 25 minuten bakken.
Zo moet het níet: En zo moet het wél: Veel bak- en decoreerplezier!En voor de rest, kijk in het oude topic

en hier weer verder met lekkere taarten en mooie cupcakes
met als laatste de vraag van het-is-mij:
Dank allen, was tevreden over t resultaat.
quote:
Ben benieuwd lady naar je taart..........is t recept in t engels?
ja, het recept was in het engels.
ik heb vreselijk zitten zwoegen om het te begrijpen en om de hoeveelheden om te rekenen.
en dus alsnog geblunderd bij het deeg voor de korst. (ik had de gehakte chocola bij het deeg gegooid en dat moest er dus na het bakken overheen, kwam ik te laat achter

maar goed, deeg ligt in de koelkast te wachten tot morgen. dan ga ik kijken of het eetbaar is als ik het alsnog bak.
nieuw deeg gemaakt, wat vervolgens in de oven nogal zakte (het hechtte niet aan de wand) maar goed, ik ben gewoon doorgegaan.
pompoenprut gemaakt, halve kruidenrek er doorheen en nu staat de zooi al ruim 3 kwartier in de oven.
is het normaal dat het niet dik wordt? zou het kunnen dat het pas opstijfd als het uit de oven is en afkoelt?
ik weet het anders ook niet hoor