SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele docu's, interviews en heroÎsche prestatiesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele bekende dopingzaken: (knip en plakwerk)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Artikels:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leesvoer:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leugentje om bestwil?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM![]()
Parool.quote:Hockeyer Jesse Mahieu is bij een dopingcontrole positief bevonden op cocaïne en MDMA. Hij werd één jaar geschorst en is ontslagen door zijn club Pinoké. Dat zegt hij maandag in een interview met Het Parool.
Mahieu is de eerste Nederlandse topsporter sinds turner Yuri van Gelder en biljarter Nick Zuijkerbuijk in 2009 - beide betrapt op cocaïne - die tegen de lamp loopt.
In het hockey kwamen niet eerder dopinggevallen naar buiten. Uit het jaaroverzicht van de Nederlandse Dopingautoriteit blijkt echter dat in 2011 62 controles zijn uitgevoerd in het hockey, waarbij drie spelers positief testten. Twee van hen hadden of kregen medische dispensatie.
De derde hockeyer werd drie maanden geschorst wegens het gebruik van cannabis. Wie dat is, is nooit bekendgemaakt, maar het zou gaan om een speler uit de overgangsklasse. Het bevindingenoverzicht van 2012 verschijnt later deze week.
Feestje
Mahieu (34) gebruikte de drugs op een feestje waar hij was voor het hoofdklasseseizoen begon. In oktober werd hij voorlopig geschorst. Hij vroeg geen contra-expertise aan. Betrapte sporters worden in een geval als dit in principe twee jaar geschorst.
Op de hoorzitting bij de tuchtcommissie van de hockeybond legde Mahieu een emotionele verklaring af. De commissie besloot daarna de straf te reduceren tot één jaar.
Herman Ram, directeur van de Dopingautoriteit: 'De tuchtcommissie kan de straf verlagen als zij tot het inhoudelijke oordeel komt dat in dat specifieke geval sprake is van dermate weinig schuld of nalatigheid dat er grond is voor strafvermindering.'
Olympische Spelen
Mahieu speelde tussen 2002 en 2006 vijftig wedstrijden voor het Nederlands elftal en won in 2004 op de Olympische Spelen van Athene een zilveren medaille. De verdediger werd twee keer landskampioen met Amsterdam, de club die hij vijf jaar geleden verruilde voor Pinoké.winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM![]()
Maar niet op een prestatie bevorderend middel. Dat soort spul zou gewoon van de lijst af moeten.quote:![]()
even een leermomentje hier!quote:
De sporter verklaart het dus hier zelf, niet de bond, die zijn het nl niet verplicht, Hij had ook voor de blessure route kunnen kiezen.
Verder dacht ik dat WADA party drugs off competition toestaat en je gewoon een brief krijgt ipv een schorsing.![]()
Maar het feestje was vlak voor het begin van de competitie. Wellicht is het dan niet meer off-competition.quote:Op maandag 25 februari 2013 13:51 schreef THEFXR het volgende:
[..]
even een leermomentje hier!
De sporter verklaart het dus hier zelf, niet de bond, die zijn het nl niet verplicht, Hij had ook voor de blessure route kunnen kiezen.
Verder dacht ik dat WADA party drugs off competition toestaat en je gewoon een brief krijgt ipv een schorsing.
Overigens hij had oorspronkelijk last van "een rugblessure". Aldus hockey.nlwinnaar wielerprono 2007 :) Last.FM![]()
Dit geeft weer aan dat je niks van doping af weet, dit valt gewoon onder de categorie stimulantia.quote:Op maandag 25 februari 2013 13:46 schreef alpeko het volgende:
[..]
Maar niet op een prestatie bevorderend middel. Dat soort spul zou gewoon van de lijst af moeten.
Prestatie bevorderend is maar 1 categorie waaronder doping valt.![]()
Weer? Haha. Droevig. Aldus iemand die niet wist dat vrouwen van nature ook testosteron aanmaken.quote:Op maandag 25 februari 2013 14:06 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Dit geeft weer aan dat je niks van doping af weet, dit valt gewoon onder de categorie stimulantia.
Prestatie bevorderend is maar 1 categorie waaronder doping valt.![]()
Het droevige is dat dit allemaal duidelijk in de OP vermeld staat en dat het duidelijk is dat je die niet hebt gelezen, wel willen meepraten zonder kennis is nog het meest droevige er aan!quote:![]()
Ik zie dat cafeïne daaronder valt... maar dat zit ook in cola en koffie e.d.? Of mis ik iets?quote:Op maandag 25 februari 2013 14:17 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Het droevige is dat dit allemaal duidelijk in de OP vermeld staat en dat het duidelijk is dat je die niet hebt gelezen, wel willen meepraten zonder kennis is nog het meest droevige er aan!
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Ik vind het ook wat overdreven hoor.
Hij heeft buiten het seizoen gebruikt op een feestje... Het is super dom maar dit is gewoon einde carriere gezien z'n leeftijd, en dat is nogal overdreven.Klopt. Ook in thee, chocola, paracetemol etc etc...quote:Op maandag 25 februari 2013 14:18 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik zie dat cafeïne daaronder valt... maar dat zit ook in cola en koffie e.d.? Of mis ik iets?"Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
Ja, in dat zelfde rijtje staan ook cafeïne en nicotine. Die eerste staat al een tijdje niet meer op de dopinglijst. Dussssssssssss.quote:Op maandag 25 februari 2013 14:17 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Het droevige is dat dit allemaal duidelijk in de OP vermeld staat en dat het duidelijk is dat je die niet hebt gelezen, wel willen meepraten zonder kennis is nog het meest droevige er aan!![]()
Maar als dat op de lijst staat, dan mag je dat dus niet meer eten/drinken.quote:Op maandag 25 februari 2013 14:19 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik vind het ook wat overdreven hoor.
Hij heeft buiten het seizoen gebruikt op een feestje... Het is super dom maar dit is gewoon einde carriere gezien z'n leeftijd, en dat is nogal overdreven.
[..]
Klopt. Ook in thee, chocola, paracetemol etc etc...❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Het staat niet op de lijst. Alleen op die van THEFXR. Zie: http://www.dopingautorite(...)g/iscafeineookdopingquote:Op maandag 25 februari 2013 14:20 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Maar als dat op de lijst staat, dan mag je dat dus niet meer eten/drinken.![]()
In bepaalde mate niet nee. Een bakkie koffie is gewoon nog toegestaan.quote:Op maandag 25 februari 2013 14:20 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Maar als dat op de lijst staat, dan mag je dat dus niet meer eten/drinken."Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
Het zijn voorbeelden van stimulantia.quote:Op maandag 25 februari 2013 14:19 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ja, in dat zelfde rijtje staan ook cafeïne en nicotine. Die eerste staat al een tijdje niet meer op de dopinglijst.![]()
Er is geen grens voor. Onbeperkt dus.quote:Op maandag 25 februari 2013 14:21 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
In bepaalde mate niet nee. Een bakkie koffie is gewoon nog toegestaan.![]()
totaal niet relevant met jouw onzin die je post en ook nog eens zonder onderbouwing waarom mdma en coke van de lijst af moetenquote:Op maandag 25 februari 2013 14:19 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ja, in dat zelfde rijtje staan ook cafeïne en nicotine. Die eerste staat al een tijdje niet meer op de dopinglijst. Dussssssssssss.![]()
onzin, het ging over coke en mdma, nergens heb ik cafeïne vermeld, goed lezen is ook een eigenschap, jongen.quote:Op maandag 25 februari 2013 14:21 schreef alpeko het volgende:
[..]
Het staat niet op de lijst. Alleen op die van THEFXR. Zie: http://www.dopingautorite(...)g/iscafeineookdoping![]()
Wel relevant. Je zegt dat ik de OP moet lezen. Maar als daarin cafeïne als doping wordt genoemd, ten onrechte. Waarom mag ik dan cocaine niet in twijfel trekken? Ja oke, dat staat op de lijst, maar wat mij betreft zou dat er best af mogen. Jij hebt kennelijk nogal moeite met de mening van een ander. Get a fucking life. Ik vind dat. Kun je bijdehand gaan doen, en wijzen op een OP. Volgens mij komt de meeste onzin in dit topic nog altijd van jouw vandaan.quote:Op maandag 25 februari 2013 14:23 schreef THEFXR het volgende:
[..]
totaal niet relevant met jouw onzin die je post en ook nog eens zonder onderbouwing waarom mdma en coke van de lijst af moeten![]()
ik heb moeite met onjuistheid in jouw posts en daarna spindoktoren om je fout niet willen toe te geven. Waarom moeten ze nu van de lijst af, alleen omdat een jochie dat vindt?quote:Op maandag 25 februari 2013 14:25 schreef alpeko het volgende:
[..]
Wel relevant. Je zegt dat ik de OP moet lezen. Maar als daarin cafeïne als doping wordt genoemd, ten onrechte. Waarom mag ik dan cocaine niet in twijfel trekken? Ja oke, dat staat op de lijst, maar wat mij betreft zou dat er best af mogen. Jij hebt kennelijk nogal moeite met de mening van een ander. Get a fucking life. Ik vind dat.![]()
Omg... spindocteren. Daar is ie weer. Want ik ben natuurlijk journalist. Welke onjuistheid en welke post precies?quote:Op maandag 25 februari 2013 14:27 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik heb moeite met onjuistheid in jouw posts en daarna spindoktoren om je fout niet willen toe te geven. Waarom moeten ze nu van de lijst af, alleen omdat een jochie dat vindt?![]()
Dat kan je zelf terug lezen.quote:Op maandag 25 februari 2013 14:28 schreef alpeko het volgende:
[..]
Omg... spindocteren. Daar is ie weer. Want ik ben natuurlijk journalist. Welke onjuistheid en welke post precies?![]()
Je bedoelt nu serieus de post waarin ik zeg dat ik cocaïne niet echt prestatiebevorderend vind? Lees ook even de reacties hier: Hockeyer Mahieu betrapt op cocaïne en MDMA![]()
Dan moet Borisz cafeïne maar schrappen in de OP. Ik had het er tussen gezet omdat het ook stond opgesomd op dopingautoriteit bij de stimulantia. Het is nog wel een goed voorbeeld van een stimulant daar niet van, maar niet echt doping meer, dat is juist.quote:Op maandag 25 februari 2013 14:25 schreef alpeko het volgende:
[..]
Wel relevant. Je zegt dat ik de OP moet lezen. Maar als daarin cafeïne als doping wordt genoemd, ten onrechte. Waarom mag ik dan cocaine niet in twijfel trekken? Ja oke, dat staat op de lijst, maar wat mij betreft zou dat er best af mogen. Jij hebt kennelijk nogal moeite met de mening van een ander. Get a fucking life. Ik vind dat. Kun je bijdehand gaan doen, en wijzen op een OP. Volgens mij komt de meeste onzin in dit topic nog altijd van jouw vandaan.
Het heeft wel prestatiebevorderende eigenschappen als je de juiste hoeveelheid neemt, bij te veel werkt het prestatieverminderend. Net daarom is het geschrapt en de grens tussen aanvaardbaar 'sociaal' gebruik en prestatiebevorderend gebruik was eigenlijk moeilijk vast te stellen.![]()
Suiker is ook prestatiebevorderend. Waar trek je de grens.quote:Op maandag 25 februari 2013 14:31 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Dan moet Borisz cafeïne maar schrappen in de OP. Ik had het er tussen gezet omdat het ook stond opgesomd op dopingautoriteit bij de stimulantia. Het heeft wel prestatiebevorderende eigenschappen als je de juiste hoeveelheid neemt, bij te veel werkt het prestatieverminderend. Net daarom is het geschrapt en de grens tussen aanvaardbaar 'sociaal' gebruik en prestatiebevorderend gebruik was eigenlijk moeilijk vast te stellen.![]()
Als atleten zich massaal in de diabetes zouden vreten, dan kan je zeggen dat is niet gezond dus bannen vanaf een bepaalde limiet.quote:Op maandag 25 februari 2013 14:32 schreef alpeko het volgende:
[..]
Suiker is ook prestatiebevorderend. Waar trek je de grens.![]()
Het zal ongetwijfeld ook met de schadelijke effecten te maken hebben. De vraag is: moet je atleten op grond daarvan middelen ontzeggen?quote:Op maandag 25 februari 2013 14:34 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Als atleten zich massaal in de diabetes zouden vreten, dan kan je zeggen dat is niet gezond dus bannen vanaf een bepaalde limiet.![]()
Er zijn verschillende dopinglijsten, zie Delgado, het stond wel op de IOC lijst maar niet op de UCI lijst. ja het is verwarrend, uniforme lijsten zouden iig een uitkomst zijn.quote:Op maandag 25 februari 2013 14:31 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Dan moet Borisz cafeïne maar schrappen in de OP. Ik had het er tussen gezet omdat het ook stond opgesomd op dopingautoriteit bij de stimulantia. Het is nog wel een goed voorbeeld van een stimulant daar niet van, maar niet echt doping meer, dat is juist.
Het heeft wel prestatiebevorderende eigenschappen als je de juiste hoeveelheid neemt, bij te veel werkt het prestatieverminderend. Net daarom is het geschrapt en de grens tussen aanvaardbaar 'sociaal' gebruik en prestatiebevorderend gebruik was eigenlijk moeilijk vast te stellen.![]()
Dan kun je alles wel verbieden. Teveel water drinken is ook dodelijk. Maar suiker hoort in je bloed thuis, cocaïne niet. Ook niet in kleine hoeveelheden.quote:Op maandag 25 februari 2013 14:36 schreef alpeko het volgende:
[..]
Het zal ongetwijfeld ook met de schadelijke effecten te maken hebben. De vraag is: moet je atleten op grond daarvan middelen ontzeggen?
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2013 14:40:48 ]![]()
Veel mensen vinden van wel. Ik persoonlijk laat de deur tot toelating nog open. De geschiedenis heeft zichzelf bewezen, dat als er een kansje is dat er kan vals gespeeld kan worden, er wordt valsgespeeld.quote:Op maandag 25 februari 2013 14:36 schreef alpeko het volgende:
[..]
Het zal ongetwijfeld ook met de schadelijke effecten te maken hebben. De vraag is: moet je atleten op grond daarvan middelen ontzeggen?![]()
Maar een intense TdF rijden met de juiste hoeveelheid EPO is ook gezonder dan zonder EPO.quote:Op maandag 25 februari 2013 14:40 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Dan kun je alles wel verbieden. Teveel water drinken is ook dodelijk. Maar suiker hoort in je bloed thuis, cocaïne niet. Ook niet in kleine hoeveelheden.![]()
Dat zou betekenen dat je voor 'de gewone mens' ook stoffen zou moeten ontzeggen..quote:Op maandag 25 februari 2013 14:36 schreef alpeko het volgende:
[..]
Het zal ongetwijfeld ook met de schadelijke effecten te maken hebben. De vraag is: moet je atleten op grond daarvan middelen ontzeggen?❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
De gewone mens mag ook geen steroïden nemen zonder dokterstoelating.quote:Op maandag 25 februari 2013 14:42 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Dat zou betekenen dat je voor 'de gewone mens' ook stoffen zou moeten ontzeggen..![]()
bron?quote:Op maandag 25 februari 2013 14:41 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Maar een intense TdF rijden met de juiste hoeveelheid EPO is ook gezonder dan zonder EPO.![]()
Steroïden niet nee, maar met suiker wordt dat wel heel lastig. Dat kan dus ook niet voor een atleet.quote:Op maandag 25 februari 2013 14:43 schreef kl1172 het volgende:
[..]
De gewone mens mag ook geen steroïden nemen zonder dokterstoelating.❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Ja, dat wel natuurlijk, met suiker is er niet veel mis als je veel beweegt want dan wordt je lichaam ook gevoeliger om meer suikers op te nemen met minder insuline.quote:Op maandag 25 februari 2013 14:43 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Steroïden niet nee, maar met suiker wordt dat wel heel lastig. Dat kan dus ook niet voor een atleet.![]()
Maar een mens heeft ook suiker nodig, dus het zou raar zijn dat te verbiedenquote:Op maandag 25 februari 2013 14:45 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Ja, dat wel natuurlijk, met suiker is er niet veel mis als je veel beweegt want dan wordt je lichaam ook gevoeliger om meer suikers op te nemen met minder insuline.En meer suiker betekent niet dat je beter presteert.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
EPO hoort ook in je bloed thuisquote:Op maandag 25 februari 2013 14:40 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Dan kun je alles wel verbieden. Teveel water drinken is ook dodelijk. Maar suiker hoort in je bloed thuis, cocaïne niet. Ook niet in kleine hoeveelheden.![]()
![]()
Tja, testosteron hoort ook in je lichaam thuis. Geen idee wat mijn punt was.quote:Maar sporters moeten gewoon van die rotzooi afblijven, klaar.
![]()
Om doping te zijn moet een middel aan minimaal twee van de volgende drie criteria voldoen:
1: het moet de prestatie verbeteren (of een maskeringsmiddel zijn)
2: Het is slecht voor de gezondheid van de atleet
3: het gaat tegen de geest van de sport in
Dat laatste criterium is natuurlijk gigantisch vaag, wat de makers van de dopinglijst eigenlijk de vrijheid geeft om zelf te bepalen welk prestatiebevorderend middel wel of niet als doping gezien wordt. Even los van de gezondheidskwesties rond EPO, het is prestatieverbeterend en om een medicijn voor nierpatiënten in te spuiten is duidelijk tegen de geest van de sport. Suiker is misschien ook prestatieverbeterend, maar voldoet niet aan die twee andere criteria.![]()
Nou, met exogene insuline proberen ze toch wel nog wat extra suikers (koolhydraten) op te slaan in het lichaam wat tot een verbetering van de prestatie kan leiden. Suiker op zich (sucrose, fructose, glucose, ...) kan je inderdaad moeilijk als doping zien omdat je zonder extra insuline je moeilijk meer kunt opslaan dan je natuurlijke grens en is het niet prestatiebevorderend.quote:Op maandag 25 februari 2013 14:46 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Maar een mens heeft ook suiker nodig, dus het zou raar zijn dat te verbiedenEn meer suiker betekent niet dat je beter presteert.
![]()
Om eerlijk te zijn vind ik cocaïne en (met name) MDMA dan vooral aan punt 2 en 3 voldoen. Er zijn over het algemeen meer nadelige effecten m.b.t. tot punt 1 dan positieve effecten.quote:Op maandag 25 februari 2013 14:52 schreef Ereinion het volgende:
Om doping te zijn moet een middel aan minimaal twee van de volgende drie criteria voldoen:
1: het moet de prestatie verbeteren (of een maskeringsmiddel zijn)
2: Het is slecht voor de gezondheid van de atleet
3: het gaat tegen de geest van de sport in
Dat laatste criterium is natuurlijk gigantisch vaag, wat de makers van de dopinglijst eigenlijk de vrijheid geeft om zelf te bepalen welk prestatiebevorderend middel wel of niet als doping gezien wordt. Even los van de gezondheidskwesties rond EPO, het is prestatieverbeterend en om een medicijn voor nierpatiënten in te spuiten is duidelijk tegen de geest van de sport. Suiker is misschien ook prestatieverbeterend, maar voldoet niet aan die twee andere criteria.![]()
Gewoon heel erg dom van die Mahieu, hij is echt niet de eerste die gepakt wordt op coke (Yuri van Gelder, Adrian Mutu). Gezien zijn leeftijd zou hij beter moeten weten. Dat het op de dopinglijst staat is volgens mij ook vanwege de voorbeeldfunctie van sporters. Maar met 62 controles in een jaar kan ik me voorstellen dat je de gok durft te nemen.![]()
ik denk wel dat het prestatie bevorderend is.quote:Pot Belge is a French term that is used to describe a mixture of drugs illegally used by cyclists. It can be translated as "Belgian mix" or "Belgian stew." English sources have sometimes used the term Belgian pot.[1][2]
The term is commonly used to describe a mixture of drugs, variously constituted from cocaine, heroin, caffeine, amphetamines, and other analgesics. N.B. the use of the French word "pot" is not a reference to cannabis, and this drug is not normally associated with Pot Belge.[3] A French reference [4] also lists morphine in the mix, and notes that it can also be called "insane person mix," though it's unclear whether this refers to the potential results of its use, or the suggestion that "you have to be crazy to take it."![]()
Cocaine wel en Amfetamine niet dus?quote:Op maandag 25 februari 2013 15:17 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik denk wel dat het prestatie bevorderend is.![]()
dat zeg ik toch nietquote:Op maandag 25 februari 2013 15:22 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Cocaine wel en Amfetamine niet dus?![]()
Die 2 waren al in eerdere posts aangehaald. Maar ik sta er nog steeds van versteld dat blijkbaar heroïne er ook wel eens bijzat in die pot Belge.quote:Op maandag 25 februari 2013 15:23 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Oh, dacht dat jij Cocaine en Caffeine vet had gemaakt.![]()
ja, omdat het relevant is met de posts daarboven.quote:Op maandag 25 februari 2013 15:23 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Oh, dacht dat jij Cocaine en Caffeine vet had gemaakt.
kan je me niet van te voren waarschuwen, dat jullie op maandag een off day hebben, omdat je in het weekend weer los gegaan bent.![]()
Wil best geloven dat coke prestatiebevorderend is maar die hockeyer, van Gelder en ook Boonen gebruikten het vooral om s'avonds hard te gaan.![]()
Wijmeersch is eens Belgisch kampioen 100 m. sprint geworden op een lijntje na een nacht zonder slaap. Maar ik denk ook wel dat het merendeel het in het feestgedruis gebruikt.quote:Op maandag 25 februari 2013 15:44 schreef CPS2000 het volgende:
Wil best geloven dat coke prestatiebevorderend is maar die hockeyer, van Gelder en ook Boonen gebruikten het vooral om s'avonds hard te gaan.![]()
Coke is echt niet prestatiebevorderendquote:Op maandag 25 februari 2013 15:44 schreef CPS2000 het volgende:
![]()
ask a hooliganquote:Op maandag 25 februari 2013 15:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Coke is echt niet prestatiebevorderend![]()
Boonen wilde zijn 16-jarige strakke nympho vriendin bevredigen, keer op keerquote:Op maandag 25 februari 2013 15:44 schreef CPS2000 het volgende:
Er is vooralsnog weinig wetenschappelijk bewijs voor.quote:Op maandag 25 februari 2013 15:44 schreef CPS2000 het volgende:
zucht......quote:Op maandag 25 februari 2013 16:15 schreef alpeko het volgende:
[..]
Er is vooralsnog weinig wetenschappelijk bewijs voor.![]()
Sterk argument. Maar ik kom op internet toch redelijk wat kanttekeningen tegen, en 0 wetenschappelijk bewijs:quote:Of om Harm Kuipers te citeren, al is die niet altijd serieus te nemen:quote:Over cocaïne als prestatiebevorderend middel bestaan er veel misverstanden. Illusiebevorderend, kun je beter zeggen, want al denk je dat je presteert, de resultaten schetsen een ander beeld.Het is net als met alcohol. Dan denk je ook dat je super goed auto kan rijden. Maar dat wil niet zeggen dat het zo is.quote:Harm Kuipers stelt dat het gebruik van cocaïne absoluut geen prestatiebevorderende werking heeft voor een sporter.![]()
dan verklaren we die doktoren die de dopinglijsten maken maar voor gek, omdat jouw mening de benchmark is.quote:Op maandag 25 februari 2013 16:22 schreef alpeko het volgende:
[..]
Sterk argument. Maar ik kom op internet toch redelijk wat kanttekeningen tegen, en 0 wetenschappelijk bewijs:
[..]
Of om Harm Kuipers te citeren, al is die niet altijd serieus te nemen:
[..]
Het is net als met alcohol. Dan denk je ook dat je super goed auto kan rijden. Maar dat wil niet zeggen dat het zo is.![]()
kogels koppen en toch blijven doorrennenquote:Op maandag 25 februari 2013 16:27 schreef alpeko het volgende:
[..]
Welke sport bedrijven die precies?![]()
Ik zeg nergens dat mijn mening de benchmark is. Je hebt een probleem met nuances. Maar dat wisten we al. Van welk spul is dat het side-effect? Wat kan jij vreselijk zuigen zeg! Ik beweer nergens dat het onterecht is dat er gestraft wordt na coke gebruik. Zoals Ereinion al wist te melden hoeft iets niet prestatiebevorderend te zijn om op de dopinglijst te komen.quote:Op maandag 25 februari 2013 16:27 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dan verklaren we die doktoren die de dopinglijsten maken maar voor gek, omdat jouw mening de benchmark is.![]()
Alcohol geeft hetzelfde effect. Maar of je er echt beter van gaat sporten?quote:Op maandag 25 februari 2013 16:28 schreef THEFXR het volgende:
[..]
kogels koppen en toch blijven doorrennen![]()
Koop gewoon coke van 80 euro de gram, kan je zelf ondervinden het prestatie bevorderend is.quote:Op maandag 25 februari 2013 16:29 schreef alpeko het volgende:
[..]
Het is niet mijn mening. Wat kan jij vreselijk zuigen zeg! Ik beweer nergens dat het onterecht is dat er gestraft wordt na coke gebruik. Zoals Ereinion al wist te melden hoeft iets niet prestatiebevorderend te zijn om op de dopinglijst te komen.![]()
Is niet nodig. Jij hebt dit al wetenschappelijk voor ons uitgezocht neem ik aan?quote:Op maandag 25 februari 2013 16:31 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Koop gewoon coke van 80 euro de gram, kan je zelf ondervinden het prestatie bevorderend is.![]()
En dat weet jij omdat zij dat zo verklaard hebben..quote:Op maandag 25 februari 2013 15:44 schreef CPS2000 het volgende:
Wil best geloven dat coke prestatiebevorderend is maar die hockeyer, van Gelder en ook Boonen gebruikten het vooral om s'avonds hard te gaan.kunst zonder trein
Ik heb niets tegen Amerika, maar als ik iets vind, vraag ik onmiddellijk patent aan...
Ontdek je innerlijke schoonheid; vraag een vriend of hij je openrijt.![]()
nee, ik vertrouw volledig op jouquote:Op maandag 25 februari 2013 16:32 schreef alpeko het volgende:
[..]
Is niet nodig. Jij hebt dit al wetenschappelijk voor ons uitgezocht neem ik aan?
dit is een leuk forum voor jou Wetenschap & Technologie![]()
Als coke daadwerkelijk prestatie bevorderend was zou er al wel een wielrenner in koers mee gepakt zijn![]()
En ja, ook uit eigen ervaring weet ik dat geen renner dit gaat pakken om harder te fietsen![]()
![]()
Vraag het eens aan een agent: "houd je liever iemand aan die gedronken heeft, of iemand die gesnoven heeft?"quote:Op maandag 25 februari 2013 16:30 schreef alpeko het volgende:
[..]
Alcohol geeft hetzelfde effect. Maar of je er echt beter van gaat sporten?
Iemand die gedronken heeft is een stuk makkelijker lichamelijk in bedwang te houden.
(En nee, dat heb ik niet ergens gelezen)kunst zonder trein
Ik heb niets tegen Amerika, maar als ik iets vind, vraag ik onmiddellijk patent aan...
...omdat er betere middelen zijn, ja. Maar dat betekent niet dat het middel op zich niet werkt.quote:Op maandag 25 februari 2013 16:35 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Als coke daadwerkelijk prestatie bevorderend was zou er al wel een wielrenner in koers mee gepakt zijn![]()
En ja, ook uit eigen ervaring weet ik dat geen renner dit gaat pakken om harder te fietsenkunst zonder trein
Ik weet zeker dat als een wielrenner in koers de keuze krijgt tussen niks of coke, wetende dat iedereen in het peloton slechts de keuze tussen nuchter en coke kan maken, op een lege maag aan de start staatquote:Op maandag 25 februari 2013 16:37 schreef incompetente-palpeerder het volgende:
[..]
...omdat er betere middelen zijn, ja. Maar dat betekent niet dat het middel op zich niet werkt.![]()
![]()
Dat zal dan waarschijnlijk te maken hebben met de duur van de koers en de duur van het middel.quote:Op maandag 25 februari 2013 16:40 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat als een wielrenner in koers de keuze krijgt tussen niks of coke, wetende dat iedereen in het peloton slechts de keuze tussen nuchter en coke kan maken, op een lege maag aan de start staatkunst zonder trein
ze zijn het hier met je oneensquote:Op maandag 25 februari 2013 16:35 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
En ja, ook uit eigen ervaring weet ik dat geen renner dit gaat pakken om harder te fietsen
https://en.wikipedia.org/wiki/Doping_at_the_Tour_de_France
ik hoop dat je iq in de loop van de week nog oploopt, zodat we op vrijdag weer op niveau kunnen praten.
maandagmorgen monsters hier![]()
![]()
Want? Er staan 2 vermeldingen van coke rond 1920? Toen kreeg de paus nog coke voorgeschreven..quote:Op maandag 25 februari 2013 16:42 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ze zijn het hier met je oneens
https://en.wikipedia.org/wiki/Doping_at_the_Tour_de_France
ik hoop dat je iq in de loop van de week nog oploopt, zodat we op vrijdag weer op niveau kunnen praten.
maandagmorgen monsters hier
In dat tijdperk hadden de meeste renners niet water of energiedranken in hun bidon maar rode wijn.. Rode wijn moet ook op de dopinglijst dus?![]()
Ik ben hun dealer jwtquote:Op maandag 25 februari 2013 16:33 schreef incompetente-palpeerder het volgende:
[..]
En dat weet jij omdat zij dat zo verklaard hebben..![]()
de ekte ekte?kunst zonder trein
ooh, je spindoctort nu naar rode wijn?quote:Op maandag 25 februari 2013 16:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Want? Er staan 2 vermeldingen van coke rond 1920? Toen kreeg de paus nog coke voorgeschreven..
In dat tijdperk hadden de meeste renners niet water of energiedranken in hun bidon maar rode wijn.. Rode wijn moet ook op de dopinglijst dus?
coke is pijnstillend ook een reden om het op de lijst te plaatsen![]()
Alcohol ook..quote:Op maandag 25 februari 2013 16:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Hmmm, vraag me dan af wat dat is?quote:Op de hoorzitting bij de tuchtcommissie van de hockeybond legde Mahieu een emotionele verklaring af. De commissie besloot daarna de straf te reduceren tot één jaar.
Herman Ram, directeur van de Dopingautoriteit: 'De tuchtcommissie kan de straf verlagen als zij tot het inhoudelijke oordeel komt dat in dat specifieke geval sprake is van dermate weinig schuld of nalatigheid dat er grond is voor strafvermindering.'
Weinig schuld? Het werd hem onder dwang toegediend?
Weinig nalatigheid? Hij heeft per ongeluk het spul naar binnen gesnoven omdat hij dacht dat het wat anders was?
De tuchtcommissie had gewoon medelijden dus. Zeg dat dan gewoon.![]()
Paracetamol ookquote:Op maandag 25 februari 2013 16:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ooh, je spindoctort nu naar rode wijn?
En vandaag kon ie niet mee met het geweld, maar zette wel nog een redelijke prestatie neer.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 21:36 schreef DeeBee het volgende:
Ah shit jongens, lees ik een keer niet goed een wedstrijdverslag...Hele dag gewerkt en niet echt alles doorgelezen, zal volgende keer m'n (slechte) verdenkingen checken!
Vond het al echt compleet bizar dat die gast waar ik nog nooit van gehoord had, de rest op een paar minuten kreeg gereden, maar apart koersverloop dus zo te lezen.![]()
We kunnen nu helemaal met een gerust hart gaan slapen.![]()
![]()
Ja maar, ja maar..dan schep je een precedent voor een wielrenner..en dat kan niet!! niet!!quote:Op maandag 25 februari 2013 17:12 schreef Zelva het volgende:
[..]
Hmmm, vraag me dan af wat dat is?
Weinig schuld? Het werd hem onder dwang toegediend?
Weinig nalatigheid? Hij heeft per ongeluk het spul naar binnen gesnoven omdat hij dacht dat het wat anders was?
De tuchtcommissie had gewoon medelijden dus. Zeg dat dan gewoon.Wind extinguishes a candle and energizes fire![]()
het is al een wonder dat het de media heeft gehaald.quote:Op maandag 25 februari 2013 17:15 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Ja maar, ja maar..dan schep je een precedent voor een wielrenner..en dat kan niet!! niet!!![]()
Klopt daar kom ik wel eens. Had op de middelbare school het profiel natuur en techniek. En heb een technische studie voltooid.quote:Op maandag 25 februari 2013 16:34 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, ik vertrouw volledig op jou
dit is een leuk forum voor jou Wetenschap & Technologie![]()
hier speciaal voor jouquote:Op maandag 25 februari 2013 17:20 schreef alpeko het volgende:
[..]
Klopt daar kom ik wel eens. Had op de middelbare school het profiel natuur en techniek. En heb een technische studie voltooid.![]()
![]()
"#feit"quote:Op maandag 25 februari 2013 17:01 schreef wimderon het volgende:
[..]
Al een reactie NOS/Martijn Hendriks?"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
Mwah. Ik heb daarna nog twee uiterst scherpe tweets geplaatst, waar niet meer op gereageerd werd.quote:Op maandag 25 februari 2013 17:28 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Zag ik nou dat je uitgeluld was door Martijn 'kijkcijfer' Hendriks?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
Toch wel jammerlijk dat je er door hem één keer uitgeluld bentquote:Op maandag 25 februari 2013 17:29 schreef marcodej het volgende:
[..]
Mwah. Ik heb daarna nog twee uiterst scherpe tweets geplaatst, waar niet meer op gereageerd werd.Die man blinkt nou niet echt uit in discussieren
![]()
![]()
![]()
Uitgeluld? Hij kwam met een #feit die langs mijn punt ging.quote:Op maandag 25 februari 2013 17:30 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Toch wel jammerlijk dat je er door hem één keer uitgeluld bentDie man blinkt nou niet echt uit in discussieren
.quote:Op maandag 25 februari 2013 17:31 schreef marcodej het volgende:
[..]
Uitgeluld? Hij kwam met een #feit die langs mijn punt ging.
wielrennen en journalisme gaan gewoon niet samen, gast is gewoon in de war![]()
Zijn laatste tweet die ik kan zien gaat over de oscaruitreiking en of Zooey Deschanel er ook een gewonnen heeft, dus ik denk dat hij het ondewerp doping wil ontwijken.quote:Op maandag 25 februari 2013 17:01 schreef wimderon het volgende:
[..]
Al een reactie NOS/Martijn Hendriks?You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024![]()
Hendriks.
Collega van mij was bij persco van Hoogerland vorige week. Hij stelt een vraag, krijgt een mooi antwoord, vraagt Hendriks vervolgens exact hetzelfde. Meneer was te druk bezig met twitteren.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
gewoon het zoveelste aandachtshoertje, die hendriksquote:Op maandag 25 februari 2013 17:44 schreef Da_Sandman het volgende:
Hendriks.
Collega van mij was bij persco van Hoogerland vorige week. Hij stelt een vraag, krijgt een mooi antwoord, vraagt Hendriks vervolgens exact hetzelfde. Meneer was te druk bezig met twitteren.
![]()
Pot Belgequote:Op maandag 25 februari 2013 16:35 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
En ja, ook uit eigen ervaring weet ik dat geen renner dit gaat pakken om harder te fietsen
https://en.wikipedia.org/wiki/Pot_Belge![]()
Van Gelder gebruikte het toch ook op trainingen om zo meer te durven en uiteindelijk meer te kunnenquote:Op maandag 25 februari 2013 15:44 schreef CPS2000 het volgende:
Wil best geloven dat coke prestatiebevorderend is maar die hockeyer, van Gelder en ook Boonen gebruikten het vooral om s'avonds hard te gaan.DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)![]()
Simoni niet te vergeten. Testte zowel buiten competitie als tijdens de Giro positief op cocaïne.quote:Op maandag 25 februari 2013 18:47 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Pot Belge
https://en.wikipedia.org/wiki/Pot_Belge
http://www.standaard.be/a(...)=DST01062002_160&s=1
[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2013 18:54:31 ]![]()
Dat kwam door de tandarts en door snoepjes tegen keelpijn, die hij van zijn tante kreeg.quote:Op maandag 25 februari 2013 18:54 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Simoni niet te vergeten. Testte zowel buiten competitie als tijdens de Giro positief op cocaïne.
http://www.standaard.be/a(...)=DST01062002_160&s=1
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Vanavond in nieuwsuur een reportage over Conconi, morgen over Ferrari.
http://nieuwsuur.nl/onder(...)de-dopingartsen.html![]()
Maar even een mailtje gestuurd of Koss ook nog aan bod komt of dat het beperkt blijft tot wielrennen.quote:Op maandag 25 februari 2013 19:25 schreef Stansfield het volgende:
Vanavond in nieuwsuur een reportage over Conconi, morgen over Ferrari.
http://nieuwsuur.nl/onder(...)de-dopingartsen.html![]()
Moet toch haast wel? Zeker over Conconi kan je je moeilijk alleen tot wielrennen beperken, Alberto Tomba was zijn succelvolste klant.quote:Op maandag 25 februari 2013 19:50 schreef wimderon het volgende:
[..]
Maar even een mailtje gestuurd of Koss ook nog aan bod komt of dat het beperkt blijft tot wielrennen.![]()
Koss kwam daar gewoon voor de goede koffie, niet teveel achter zoeken.quote:Op maandag 25 februari 2013 19:50 schreef wimderon het volgende:
[..]
Maar even een mailtje gestuurd of Koss ook nog aan bod komt of dat het beperkt blijft tot wielrennen.![]()
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Maar ik het voorstukje ging het vooral over vooral over de dubbelrol dat hij aan de ene kant een test tegen epo moest ontwikkelen en aan de andere kant verschillende wielerploegen begeleiden.quote:Op maandag 25 februari 2013 19:50 schreef wimderon het volgende:
[..]
Vergeet ook de volledige Italiaanse langlaufploeg niet.quote:Op maandag 25 februari 2013 19:56 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Moet toch haast wel? Zeker over Conconi kan je je moeilijk alleen tot wielrennen beperken, Alberto Tomba was zijn succelvolste klant."Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
Of wat atleten en atletes, Emma Scaunich bijvoorbeeld.quote:Op maandag 25 februari 2013 20:22 schreef marcodej het volgende:
[..]
Vergeet ook de volledige Italiaanse langlaufploeg niet."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Wat lijkt die man qua uiterlijk op mooie Marioquote:Op maandag 25 februari 2013 19:56 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Moet toch haast wel? Zeker over Conconi kan je je moeilijk alleen tot wielrennen beperken, Alberto Tomba was zijn succelvolste klant.![]()
![]()
Heb Jongkind maar even getweet. TheArt ook zag ik.quote:Op maandag 25 februari 2013 19:50 schreef wimderon het volgende:
[..]
Maar even een mailtje gestuurd of Koss ook nog aan bod komt of dat het beperkt blijft tot wielrennen."Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
En met verwachtte antwoordquote:Op maandag 25 februari 2013 20:49 schreef marcodej het volgende:
[..]
Heb Jongkind maar even getweet. TheArt ook zag ik.![]()
![]()
Jammer de pammer, het grote boze wielrennen is weer de klostwitter:KeesJongkind twitterde op maandag 25-02-2013 om 20:49:22@marcodej aan de orde komt wat is bewezen. Koss hebben we uitgezocht, maar in het justitieel onderzoek is zijn naam niet gevonden... reageer retweet
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Iemand trouwens een idee hoe het staat met de Padua-case?"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
Ach, het is een redelijk antwoord. Beter dan dat we normaliter van dhr. Hendriks krijgen.quote:Op maandag 25 februari 2013 20:51 schreef Mani89 het volgende:
Jammer de pammer, het grote boze wielrennen is weer de klostwitter:KeesJongkind twitterde op maandag 25-02-2013 om 20:49:22@marcodej aan de orde komt wat is bewezen. Koss hebben we uitgezocht, maar in het justitieel onderzoek is zijn naam niet gevonden... reageer retweet
En niet heel onbegrijpelijk. Zonder bewijs kun je zomaar van alles gaan beweren als NOS zijnde. Jammer is het wel.quote:Op maandag 25 februari 2013 20:55 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ach, het is een redelijk antwoord. Beter dan dat we normaliter van dhr. Hendriks krijgen.![]()
Eens. Dit geeft nog het idee dat er naar gekeken is.quote:Op maandag 25 februari 2013 20:55 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ach, het is een redelijk antwoord. Beter dan dat we normaliter van dhr. Hendriks krijgen.![]()
Ook even gevraagd welke niet-wielrenners dan wél bij justitie bekend staan, en hoe het staat met Padua.twitter:KeesJongkind twitterde op maandag 25-02-2013 om 21:05:56@marcodej datum van padova wordt steeds verschoven. Ze bereiden de zaak rustig voor. Justitie heeft bij Conconi nooit de naamcodes gekraakt reageer retweet
Huh, dat is gek. Ik kan me nog goed herinneren dat Matt Rendel in zijn biografie van Pantani de Conconi zaak ook behandelt, en daar verteld dat in de computergegevens van hem de namen van tal van sporters terug te vinden waren. Ik heb het boek niet bij me, dus ik kan het niet controleren, maar ik heb mijn twijfels bij die uitspraak.quote:Op maandag 25 februari 2013 21:08 schreef marcodej het volgende:
Ook even gevraagd welke niet-wielrenners dan wél bij justitie bekend staan, en hoe het staat met Padua.twitter:KeesJongkind twitterde op maandag 25-02-2013 om 21:05:56@marcodej datum van padova wordt steeds verschoven. Ze bereiden de zaak rustig voor. Justitie heeft bij Conconi nooit de naamcodes gekraakt reageer retweet
We zullen het straks wel zien.
Edit: hier ook bijvoorbeeld http://autobus.cyclingnews.com/results/1999/dec99/dec30news.shtml
Ik ben benieuwd over welke naamcodes hij het dan heeft.![]()
Volgens mij juist paar dagen voor een wedstrijd en puur om te stappen..quote:Op maandag 25 februari 2013 18:50 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Van Gelder gebruikte het toch ook op trainingen om zo meer te durven en uiteindelijk meer te kunnen
[ Bericht 34% gewijzigd door KnutdeIJsbeer op 25-02-2013 22:38:02 ]![]()
volgens mij vertelde zn trainer dat hij ook op trainingen ging gebruiken en dan ineens alles deed op trainingenquote:Op maandag 25 februari 2013 21:25 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Volgens mij juist paar dagen voor een wedstrijd en puur om te stappen..
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)![]()
Twee dopinggevallen in het minigolf. Daar ook al.quote:Dope Tests in Ice Fishing? No, Beer Doesn’t Count
By JAMES CARD
Published: February 23, 2013
WAUSAU, Wis. — The ice fishermen spent a week on the frozen lake, and on the last day, after emptying perch and bluegill from their buckets and scrubbing bait from their hands, several winners of the World Ice Fishing Championship were ushered into their rooms in the Plaza Hotel.
There, an official from the United States Anti-Doping Agency ordered them to provide urine samples for a surprise test to detect steroids and growth hormones — drugs not normally associated with the quiet solitude of ice fishing.
“We do not test for beer, because then everybody would fail,” said Joel McDearmon, chairman of the United States Freshwater Fishing Federation.
With doping a rampant problem throughout sports, drug testing has arrived at the most unlikely places, including the chilly Big Eau Pleine Reservoir, where competitors hide fish in their pockets and prize patience over power.
The leaders of the sport of ice fishing have started a long-shot bid to take their lonely pursuit to the Olympics. A berth in the Winter Games would come with many obvious advantages, but first there are hurdles to clear. Once the anglers shuffled off the ice and put down their rods, they had to submit to the same examinations as world-class sprinters and weight lifters.
In sports like ice fishing, where speed and strength are not necessarily at a premium, an agent from an international antidoping federation can seem like, well, a fish out of water.
After all, ice fishing is not a particularly physical sport. Most days are spent crouched low around the ice hole in snow pants, kneepads and improvised shin guards made out of foam. The hardest part is staying warm — most anglers forgo gloves in order to better feel fish tugging on the rods.
Fishing officials puzzled over whether doping would even help anglers jigging for panfish, roughfish and crappie.
“We kind of joked about that,” McDearmon said. “You’re obviously not going to have anybody out there oxygen doping or something like that.”
Bill Whiteside, a previous gold medal winner from Eau Claire, Wis., said that physical strength often had little to do with fishing success.
“It’s not the best athlete that usually wins the events,” he said. “A lot of times it’s the experienced older guys.”
Ice fishing is not the only fringe sport that has embraced drug testing. Competitors in darts, miniature golf, chess and tug of war were all tested in recent years, according to the sports’ organizers and the World Anti-Doping Agency.
Some of those sports are gearing up for long-shot Olympic bids of their own. Others are aiming to ensure that no competitor, no matter the scale of the competition, has an unfair advantage.
“Doping is fundamentally contrary to the spirit of the sport,” reads the World Minigolf Sport Federation’s rule book.
That doesn’t stop some people from trying.
Two minigolfers tested positive for banned substances, out of 76 tested in 2011, according to the World Anti-Doping Agency. That year, one chess player also tested positive, as did two bowlers, eight roller sport athletes and one tug-of-war competitor.
To some of the lifelong fishermen who huddled together in subzero temperatures for the annual event last weekend, the tests served as a reminder of the distance between Wausau, Wis., and Lausanne, Switzerland, headquarters of the International Olympics Committee.
After five days of scouting the ice to get a feel for the lake, fishermen representing 11 countries took part in the two-day tournament, including, for the first time, some from Mongolia and Japan. Anglers pay out of their own pockets to attend the international competition, and the only opening ceremony consisted of a reception at the Fillmor, a pub.
Some anglers said they were astonished, and already drinking cocktails after the competition, when the surprise drug tests were announced.
“I wasn’t drinking out there, but when I got in I had one,” said Myron Gilbert of Brooklyn, Mich., a member of the United States team and a previous gold medal winner. When he learned of the tests, he said he thought to himself, “I’ve got booze in my system!”
The sport’s rules are simple. Fishermen have three hours to catch as many fish as they can; the angler with the heaviest haul wins. They drill holes into the 20-inch-thick ice — there’s no limit to how many — and they are not allowed to leave their rods unattended.
The sport is in many ways a game of strategy. Many European and Asian anglers aim for a huge volume of perch and other small fish; American teams are known for loading up on heavier fish, like crappies.
Secrecy is key. Many anglers keep fanny packs around their waist, where they stash their fish with the furtiveness of a shoplifter in order to keep rivals from noticing and encroaching on a fruitful hole in the ice. As the competition unfolded last week, Big Eau Pleine Reservoir became a perforated chessboard as anglers drilled hole after hole, using subterfuge and misdirection to ward off rivals.
With temperatures dropping throughout the week, the larger fish became less active — a major blow to the Americans.
“Only small fish are biting, and our guys were prepared for the crappies,” said Greg Wilczynski, a former coach who led the United States team to a gold medal in 2010.
At the end, the Americans finished fourth, thanks largely to Chad Schaub, 30, of Greenville, Mich., one of only two competitors to catch 25 fish, Wisconsin’s legal limit.
The Russians were the clear winners, with a four-and-a-half-pound haul.
When the final results were announced inside a hotel ballroom, the Russian fishermen leapt from their seats and exchanged hugs in a scrum.
As the dancing and cheering quieted down, four of the anglers were asked to come forward and take the elevator to their rooms — a private place where they could concentrate on providing urine samples."Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
Hendriks ziet het vooral als een manier om in the picture te komen.quote:Op maandag 25 februari 2013 21:14 schreef debeterebob het volgende:
Trouwens die Kees Jongkind komt echt een stuk professioneler over dan HendriksKein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''![]()
Mhua, Hendriks is niet zo'n verkeerde gast, alleen is hij veel te snel op zijn teentjes getrapt als er ook maar één negatief woord valt over de NOS.quote:Op maandag 25 februari 2013 21:42 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Hendriks ziet het vooral als een manier om in the picture te komen.![]()
Jammer van de intro. Maar de atletiek en het langlaufen zijn inmiddels genoemd. Mooi zo."Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
Wel echt een matige intro ja.. 'bij elke ontsnapping denkt men tegenwoordig aan doping'.
De NS heeft echt iets te compenseren voor de tijd van die kritiekloze zoutzak Mart Smeets zeg.![]()
Had een langer item verwacht. Maar opzich viel het mij mee. Andere sporten werden tenminste genoemd. En dat er 400 namen zijn. Wel apart dat ze Indurain noemen terwijl ze zelf zeggen geen hard bewijs te hebben. Had je Koss ook kunnen noemen.Kein gewalt! Wir sind das volk!
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
Klein dopingnieuws:quote:De Amstelveense hockeyclub Pinoké heeft speler Jesse Mahieu geschorst nadat hij vorig jaar is betrapt op drugsgebruik.
Mahieu werd bij een dopingcontrole na een wedstrijd op 16 september vorig jaar betrapt op drugsgebruik. Hoewel het volgens Pinoké niet gaat om prestatieverhogende middelen, maar om partydrugs die Mahieu enkele weken voor de wedstrijd had gebruikt, besloot de tuchtrechter hem toch een jaar te schorsen.
In een uitgebreid interview met Het Parool erkent Mahieu cocaïne en MDMA gebruikt te hebben. De 34-jarige verdediger debuteerde in 1998 in de hoofdklasse. Hij werd onder meer twee keer landskampioen met Amsterdam en behaalde zilver op de Olympische Spelen in 2004.
Bron![]()
Staat al in de FIPOquote:
Maar goed ook dit uit de Televaag maar even posten
https://twitter.com/TourDeJose/statuses/306300022591463424winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM![]()
Het grote probleem is dat sportbonden juist belang hebben bij zo min mogelijk negatieve publiciteit. De UCI was hierin niet anders. Volgens mij hebben we de meeste positieve gevallen in het wielrennen nog altijd te danken aan het onafhankelijke(re) AFLD.
Het wordt dus hoog tijd dat er een mondiaal, sportoverstijgend, anti-doping instituut komt.![]()
wrong! beide drugs (coke, mdma) hebben een max detectietijd van 3 dagen.quote:Hoewel het volgens Pinoké niet gaat om prestatieverhogende middelen, maar om partydrugs die Mahieu enkele weken voor de wedstrijd had gebruik
dus op het moet "enkele dagen" voor de wedstrijd zijn of er is iets anders aan de hand.
http://www.drugtest.com.au/personal/detection_times.html![]()
Gelukkig begint het door te lekken dat bonden niet verplicht zijn om positieve tests te melden, dat is nl wel wat 99% van het publiek denkt, eens kijken welke journalist nu in het schaatsen, tennis en voetbal duikt.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 08:44 schreef alpeko het volgende:
Het grote probleem is dat sportbonden juist belang hebben bij zo min mogelijk negatieve publiciteit. De UCI was hierin niet anders. Volgens mij hebben we de meeste positieve gevallen in het wielrennen nog altijd te danken aan het onafhankelijke(re) AFLD.
Het wordt dus hoog tijd dat er een mondiaal, sportoverstijgend, anti-doping instituut komt.![]()
Volgens een Italiaanse onderzoeker was de volledige Banesto ploeg (met Indurain) klant bij Conconi waarbij de Banesto ploeg dure contracten afsloot met de dokter. Iets te duur om enkel voor een test (Conconi test) te dienen.![]()
dat van Indu was bekend, maar de hele ploegquote:Op dinsdag 26 februari 2013 13:23 schreef kl1172 het volgende:
Volgens een Italiaanse onderzoeker was de volledige Banesto ploeg (met Indurain) klant bij Conconi waarbij de Banesto ploeg dure contracten afsloot met de dokter. Iets te duur om enkel voor een test (Conconi test) te dienen.![]()
![]()
Indurain was hoogstwaarschijnlijk een frontrunner op het gebied van EPO, toen in 1996 iedereen was "bijgeschoold" en hij een dagje ouder werd was het uit met de pret.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
hij stopte in feb 1997, net voordat de bloedtesten werden afgenomenquote:Op dinsdag 26 februari 2013 13:53 schreef Mani89 het volgende:
Indurain was hoogstwaarschijnlijk een frontrunner op het gebied van EPO, toen in 1996 iedereen was "bijgeschoold" en hij een dagje ouder werd was het uit met de pret.![]()
![]()
misschien durfde hij ook niet zover te gaan als bijvoorbeeld Riisquote:Op dinsdag 26 februari 2013 13:53 schreef Mani89 het volgende:
Indurain was hoogstwaarschijnlijk een frontrunner op het gebied van EPO, toen in 1996 iedereen was "bijgeschoold" en hij een dagje ouder werd was het uit met de pret.DeLuna vindt me dik ;(
Indurain en Banesto bij Conconi. Een verklaring van iemand dat hij een bus had zien staan, een onduidelijk bericht over geld. Resultaat is een stuk in een stukje in Nieuwsuur en nu ook het AD die alweer met een artikel komt. Allemaal prima, maar dat dan objectieve journalistiek noemen en de situatie Koss/Conconi afwimpelen met dat ze niks konder vinden in gerechtelijke stukken stoort me enorm. Want dat die twee ook een samenwerking hadden weet ook iedereen."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
ik wist dat niet hoorquote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:20 schreef OProg het volgende:
Indurain en Banesto bij Conconi. Een verklaring van iemand dat hij een bus had zien staan, een onduidelijk bericht over geld. Resultaat is een stuk in een stukje in Nieuwsuur en nu ook het AD die alweer met een artikel komt. Allemaal prima, maar dat dan objectieve journalistiek noemen en de situatie Koss/Conconi afwimpelen met dat ze niks konder vinden in gerechtelijke stukken stoort me enorm. Want dat die twee ook een samenwerking hadden weet ook iedereen.DeLuna vindt me dik ;(
Je snapt wel wat ik bedoel.quote:Het verhaal ging al wat langer rond maar is - later dan ik dacht trouwens - toch wel een stuk concreter geworden.
Ik heb even een stukje voor je erover opgezocht. Als je dat toch roept als journalistiek medium dat je aan het speuren bent dan is het ook wel iets om in ieder geval de link aan te geven en dat ontbreekt compleet.quote:Van recente datum zijn de sterke aanwijzingen dat ook veelvuldig Olympisch kampioen Johan Olav Koss tijdens zijn actieve carrière doping zou hebben gebruikt. Er waren natuurlijk al de geruchten uit de jaren negentig toen hij zo verbluffend presteerde tijdens de Olympische Spelen in Hamar. Maar ook in 1992 waren er al vraagtekens rondom zijn persoon. Koss lag een week voor de Olympische Spelen van Albertville ineens in het ziekenhuis van Traunstein. Er kwam een vaag verhaal naar buiten wat niemand begreep maar hij won enkele dagen later wel goud en zilver. De geruchten werden nooit hard gemaakt, maar in november 2012 kwam er informatie uit onverwachte hoek. De Finse regisseur en documentairemaker Arto Halonen deed grondige onderzoeksjournalistiek naar doping in het langlaufen voor zijn documentaire “When heroes lie”. Deze sport staat immers bekend om zijn vele dopinggevallen. Halonens speurtocht leidde naar Italië, daar ontmoet hij onder andere de 'vader van de epo': Francesco Conconi, leermeester van de trainer van Lance Armstrong, Michele Ferrari. Deze grootheid onder de dopeurs prepareerde onder anders Francesco Moser voor diens werelduurrecord en leidde wielrenners als Yevgeni Berzin en Pjotr Oegroemov naar verbluffende prestaties, die later verklaard konden worden door hun torenhoge hematocrietwaarden. Halonen ontdekte dat Conconi ook de “trainingsadviseur” was van Johan Olav Koss, en wist bovendien een foto te ontdekken waar beiden op stonden. Ook zou Koss veel van de kennis over EPO van Finse langlaufers hebben gekregen, die ook getraind werden door Conconi en die in 2001 zelfs alle zes betrapt en geschorst werden op het WK in Lathi. Johan Olav Koss ontkent tot nu toe de connectie tussen hem en Conconi en gaat in de tegenaanval. Hij wil een soort van waarheidscommissie in het leven geroepen zien die onderzoek gaat doen naar verschillende Noorse atleten die in zijn ogen verdacht zijn."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Link Indurain en Conconi was toch al langer bekend?"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
Als journalistiek medium roepen dat het journalistieker moet is sowieso een grote faal naar jezelf toe.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:20 schreef OProg het volgende:
Indurain en Banesto bij Conconi. Een verklaring van iemand dat hij een bus had zien staan, een onduidelijk bericht over geld. Resultaat is een stuk in een stukje in Nieuwsuur en nu ook het AD die alweer met een artikel komt. Allemaal prima, maar dat dan objectieve journalistiek noemen en de situatie Koss/Conconi afwimpelen met dat ze niks konder vinden in gerechtelijke stukken stoort me enorm. Want dat die twee ook een samenwerking hadden weet ook iedereen.Kein gewalt! Wir sind das volk!
Dat natuurlijk ook.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:56 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Als journalistiek medium roepen dat het journalistieker moet is sowieso een grote faal naar jezelf toe.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Ja. Ook dat is niet eens iets nieuws.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:51 schreef marcodej het volgende:
Link Indurain en Conconi was toch al langer bekend?"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
DeLuna vindt me dik ;(
gelukkig spreken die renners altijd de waarheid en gaan ze niet naar hun huisarts voor medische zaken, maar naar dopingdokters.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 16:42 schreef rubbereend het volgende:
ow...... niks aan de hand
Katusha neemt Vicioso in genade aan![]()
Indurain aan de doping!??? Neeeeeeeeee, dat kan gewoon echt niet. Ik sta te shaken van verbazing hier, absurd!!!!![]()
Ik ben nog op zoek naar een goede gynaecoloog voor trainingstips, weet jij iemand?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 16:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
gelukkig spreken die renners altijd de waarheid en gaan ze niet naar hun huisarts voor medische zaken, maar naar dopingdokters.![]()
jij, bij mij kan je terechtquote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:08 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Ik ben nog op zoek naar een goede gynaecoloog voor trainingstips, weet jij iemand?![]()
Dan moet hij dus binnen die 3 dagen getest zijn? Dan kan het wel enkele weken voor de wedstrijd zijnquote:Op dinsdag 26 februari 2013 12:23 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wrong! beide drugs (coke, mdma) hebben een max detectietijd van 3 dagen.
dus op het moet "enkele dagen" voor de wedstrijd zijn of er is iets anders aan de hand.
http://www.drugtest.com.au/personal/detection_times.html❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
nee, want er staat dat de dopingtest na de wedstrijd zelf is afgenomen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:55 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Dan moet hij dus binnen die 3 dagen getest zijn? Dan kan het wel enkele weken voor de wedstrijd zijn![]()
Vanavond dus bij Nieuwsuur stukje over dokter Ferrari.
Ik wil alleen de Rijdende Rechter kijken eigenlijk."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
gisteren was het best oppervlakkig, dus ik denk dat het niks wordtquote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:13 schreef OProg het volgende:
Ik wil alleen de Rijdende Rechter kijken eigenlijk.![]()
Ik ook niet maar je wil het toch zien.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:15 schreef THEFXR het volgende:
[..]
gisteren was het best oppervlakkig, dus ik denk dat het niks wordt
via uitzending gemist, even 5 min laten laden, dan doorspoelen tot aan het juiste item.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:16 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik ook niet maar je wil het toch zien.![]()
Item staat al op nos.nlquote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:13 schreef OProg het volgende:
Ik wil alleen de Rijdende Rechter kijken eigenlijk."Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
Plus alle legendarische overwinningen van Gewiss.
http://nos.nl/video/478617-1994-furlan-wint-milaansanremo.html
http://nos.nl/video/47861(...)kbastenakenluik.html
http://nos.nl/video/478616-waalse-pijl-1994-overmacht-gewiss.html
Hoe ze ook die Poggio opvliegenvolgensmij is dat verreweg de snelste beklimming van de Poggio ooit. Hoe die Gewiss trein op de muur van Huy ontsnapte had ik trouwens nog nooit gezien, echt lachwekkend.
[ Bericht 3% gewijzigd door Mani89 op 26-02-2013 22:05:59 ]Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Dacht dat die wel in de op stond, is wel een echte classicquote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:57 schreef Mani89 het volgende:
Hoe ze ook die Poggio opvliegenvolgensmij is dat verreweg de snelste beklimming van de Poggio ooit. Hoe die Gewiss trein op de muur van Huy ontsnapte had ik trouwens nog nooit gezien, echt lachwekkend.
.
![]()
Dat commentaar van Lucien van Impe is ook wel briljant: "Ze rijden nu een grotere versnelling waardoor ze sneller een gat slaan"quote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:21 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dacht dat die wel in de op stond, is wel een echte classic.
![]()
![]()
Met een nog 'bolle' Armstrong.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:57 schreef Mani89 het volgende:
Wind extinguishes a candle and energizes fire![]()
quote:Menchov wordt nu wel genoemd, terwijl in het laatste interview hij zegt Menchov nooit te hebben gezien. Consistentie is de sleutel.quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:02 schreef LeTourdeFrance het volgende:
'Raborenners kregen zeker twaalf bloedzakken in drie Tours'
Dit is trouwens ook nog een leuk bericht:
Het WADA heeft een verzoek ingediend bij de Spaanse rechter voor de vrijgave van bloedzakken van.....je raadt het niet...maar je weet het wel.... de wielrenners! En dan alleen de bekende namen.
De rest van de bloedzakken wordt niet opgevraagd door het WADA...
[ Bericht 25% gewijzigd door Steven184 op 27-02-2013 09:46:27 ]Wind extinguishes a candle and energizes fire![]()
quote:Matthew Riddle again tests positive for marijuana, cut from UFC
http://www.mmajunkie.com/(...)rijuana-cut-from-ufc![]()
Het inzetten van ex-militair Eelco Wisman is gebeurd in het kader van het Nederlands antidopingconvenant. Volgens het dagblad is Wisman vanwege zijn achtergrond gespecialiseerd in ondervragingstechnieken en wordt zijn aanwezigheid door betrokkenen als intimiderend omschreven. "Hij observeert en vraagt door. Sommige gesprekken duurden langer dan een uur. Het voelt alsof we als criminelen worden behandeld."quote:
zo, even ouderwets de duimschroeven aandraaien![]()
![]()
waarvan Rasmussen al 6 in 1 tdf voor zijn rekening neemt, ik vind het iig erg weinig.quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:02 schreef LeTourdeFrance het volgende:
'Raborenners kregen zeker twaalf bloedzakken in drie Tours'![]()
Minimaal twaalf, dat zullen dus wel meer zijn.quote:Op woensdag 27 februari 2013 10:34 schreef THEFXR het volgende:
[..]
waarvan Rasmussen al 6 in 1 tdf voor zijn rekening neemt, ik vind het iig erg weinig.![]()
De instantie die dan nog iets zou kunnen en moeten doen doet dus ook niks.quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:24 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Het WADA heeft een verzoek ingediend bij de Spaanse rechter voor de vrijgave van bloedzakken van.....je raadt het niet...maar je weet het wel.... de wielrenners! En dan alleen de bekende namen.
De rest van de bloedzakken wordt niet opgevraagd door het WADA...
Misschien kan het CONI zich er dan mee gaan bemoeien. Zoals ze bij Valverde deden alleen dan een stuk groter.
Als dit waar is dan is WADA dus geen haar beter dan UCI en andere sportbonden.quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:24 schreef Steven184 het volgende:
[..]
[..]
Menchov wordt nu wel genoemd, terwijl in het laatste interview hij zegt Menchov nooit te hebben gezien. Consistentie is de sleutel.
De rest van de bloedzakken wordt niet opgevraagd door het WADA...![]()
Kan het zijn dat WADA de andere bloedzakken wel kan aanvragen maar toch nooit zal krijgen, want die Spaanse rechter had dat toch al onmogelijk gemaakt / duidelijk gemaakt dat Spanje niet zal meewerken?![]()
er had toch iemand gepost dat die zakken zoek waren?quote:Op woensdag 27 februari 2013 11:08 schreef opgebaarde het volgende:
Kan het zijn dat WADA de andere bloedzakken wel kan aanvragen maar toch nooit zal krijgen, want die Spaanse rechter had dat toch al onmogelijk gemaakt / duidelijk gemaakt dat Spanje niet zal meewerken?![]()
Dus dan geven we het op? Als WADA zijnde zou ik de zakken wel opvragen en als je ze niet krijgt dan een persbericht de wereld in sturen dat de Spanjaarden niet meewerken.quote:Op woensdag 27 februari 2013 11:08 schreef opgebaarde het volgende:
Kunnen ze dan gewoon niet de Spaanse sportwereld voor een embargo stellen. Geen zakken, dan geen kampioenschappen, Olympische Spelen, ... in (op zijn minst) alle betrokken sporten. Die rechterlijke machten/politionele machten een boete wegens niet meewerken met onderzoek. Waarschijnlijk juridisch weer geen speld tussen te krijgen!quote:Op woensdag 27 februari 2013 11:11 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dus dan geven we het op? Als WADA zijnde zou ik de zakken wel opvragen en als je ze niet krijgt dan een persbericht de wereld in sturen dat de Spanjaarden niet meewerken.![]()
![]()
je gelooft echt nog in een eerlijke/rechtvaardige wereld, he?quote:Op woensdag 27 februari 2013 11:26 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Kunnen ze dan gewoon niet de Spaanse sportwereld voor een embargo stellen. Geen zakken, dan geen kampioenschappen, Olympische Spelen, ... in (op zijn minst) alle betrokken sporten. Die rechterlijke machten/politionele machten een boete wegens niet meewerken met onderzoek. Waarschijnlijk juridisch weer geen speld tussen te krijgen!![]()
![]()
dat komt wel eens voor jaquote:Op woensdag 27 februari 2013 11:28 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je gelooft echt nog in een eerlijke/rechtvaardige wereld, he?(eerder hopen, geloven is een brug te ver denk ik)
alhoewel mijn zin voor realiteit hierdoor niet echt aangetast wordt hoor.![]()
RaboNatuurlijk nog best goed gepresteerd met een heel select groepje renners (Menchov, Freire, Rasmussen) maar zoveel bloed en dan zo weinig wedstrijden op conto van andere renners is toch wel lachwekkend.
![]()
Ik ben geen jurist, maar ik denk dat het te maken heeft met het feit dat er een redelijke verdenking moet bestaan. Het WADA kan niet al die bloedzakken gaan opvragen en dan gaan vergelijken met het DNA van elke mogelijk sporter (als er al zo'n dna databank zou bestaan), in geen enkel land zou een rechter er ook maar een seconde over denken om dat toe te staan. Het lijkt mij volstrekt logisch dat het WADA zo'n bloedzak alleen mag vragen en een dna vergelijking mag maken als er een concrete verdenking tegen een sporter bestaat.quote:Op woensdag 27 februari 2013 11:08 schreef opgebaarde het volgende:
Kan het zijn dat WADA de andere bloedzakken wel kan aanvragen maar toch nooit zal krijgen, want die Spaanse rechter had dat toch al onmogelijk gemaakt / duidelijk gemaakt dat Spanje niet zal meewerken?
Dan kom je eigenlijk weer terug bij het oorspronkelijke onderzoek van de Spanjaarden. die hebben expres alleen de wielrenners onderzocht en de andere sporters met rust gelaten. Daarom is er, naast die bloedzakken, wel veel bewijs tegen wielrenners van Liberty Seguros etc., maar niks tegen andere sporters. En is er dus ook geen grond waarop het WADA zomaar wat bloedzakken kan opvragen van sporters waarvan ze geen idee hebben wie het is.![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
quote:Op woensdag 27 februari 2013 11:59 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Maar hij heeft niet eens enkels, klassejustitie!
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Klinkt erg logisch, thanksquote:Op woensdag 27 februari 2013 12:20 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Ik ben geen jurist, maar ik denk dat het te maken heeft met het feit dat er een redelijke verdenking moet bestaan. Het WADA kan niet al die bloedzakken gaan opvragen en dan gaan vergelijken met het DNA van elke mogelijk sporter (als er al zo'n dna databank zou bestaan), in geen enkel land zou een rechter er ook maar een seconde over denken om dat toe te staan. Het lijkt mij volstrekt logisch dat het WADA zo'n bloedzak alleen mag vragen en een dna vergelijking mag maken als er een concrete verdenking tegen een sporter bestaat.
Dan kom je eigenlijk weer terug bij het oorspronkelijke onderzoek van de Spanjaarden. die hebben expres alleen de wielrenners onderzocht en de andere sporters met rust gelaten. Daarom is er, naast die bloedzakken, wel veel bewijs tegen wielrenners van Liberty Seguros etc., maar niks tegen andere sporters. En is er dus ook geen grond waarop het WADA zomaar wat bloedzakken kan opvragen van sporters waarvan ze geen idee hebben wie het is.![]()
Zou anders geen slecht extra wapen zijn, elke profsporter zou zowiezo een DNA staal moeten inleveren vanaf dat ie professioneel/op het hoogste niveau begint. Als je toch voor een propere sport staat, is dat een kleine moeite. En als er dan onbekende bloedzakken of andere genetische bewijsstukken boven komen drijven, kun je die direct vergelijken. Moet je niet speciaal naar vele sporters gaan voor een staal.quote:Op woensdag 27 februari 2013 12:20 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Ik ben geen jurist, maar ik denk dat het te maken heeft met het feit dat er een redelijke verdenking moet bestaan. Het WADA kan niet al die bloedzakken gaan opvragen en dan gaan vergelijken met het DNA van elke mogelijk sporter (als er al zo'n dna databank zou bestaan), in geen enkel land zou een rechter er ook maar een seconde over denken om dat toe te staan. Het lijkt mij volstrekt logisch dat het WADA zo'n bloedzak alleen mag vragen en een dna vergelijking mag maken als er een concrete verdenking tegen een sporter bestaat.
Dan nog dient er wel een redelijke verdenking te zijn voor het opvragen van bloedzaken.quote:Op woensdag 27 februari 2013 12:37 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Zou anders geen slecht extra wapen zijn, elke profsporter zou zowiezo een DNA staal moeten inleveren vanaf dat ie professioneel/op het hoogste niveau begint. Als je toch voor een propere sport staat, is dat een kleine moeite. En als er dan onbekende bloedzakken of andere genetische bewijsstukken boven komen drijven, kun je die direct vergelijken. Moet je niet speciaal naar vele sporters gaan voor een staal.Wind extinguishes a candle and energizes fire![]()
Bloedzakken bij een dopingdokter... Terwijl het het bloed van (top)sporters is.quote:Op woensdag 27 februari 2013 12:46 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Dan nog dient er wel een redelijke verdenking te zijn voor het opvragen van bloedzaken.
Welke legale hobby kan je daarbij verzinnen?![]()
Redelijke verdenking van sporters, je mag en kan niet zomaar willekeurig matches proberen te zoeken.quote:Op woensdag 27 februari 2013 12:50 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Bloedzakken bij een dopingdokter... Terwijl het het bloed van (top)sporters is.
Welke legale hobby kan je daarbij verzinnen?Wind extinguishes a candle and energizes fire![]()
Dat bedoel ik natuurlijk ook, de bloedzakken die de Spanjaarden nu niet afgeven zijn ook van sporters en in dat licht zou zo'n databank met DNA gegevens mooi de zakken kunnen linken aan de juiste sporter. En erg willekeurig is het niet he, als het jouw bloed is, is het jouw bloed dan mag je nog zo onschuldig lijken als een pasgeboren baby.quote:Op woensdag 27 februari 2013 12:52 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Redelijke verdenking van sporters, je mag en kan niet zomaar willekeurig matches proberen te zoeken.![]()
Zo'n DNA-database lijkt me juridisch moeilijk haalbaar.quote:Op woensdag 27 februari 2013 12:59 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik natuurlijk ook, de bloedzakken die de Spanjaarden nu niet afgeven zijn ook van sporters en in dat licht zou zo'n databank met DNA gegevens mooi de zakken kunnen linken aan de juiste sporter.![]()
Jammer dan.quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:02 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zo'n DNA-database lijkt me juridisch moeilijk haalbaar.![]()
Dit heeft geen zin. Zonder redelijke verdenking kom je niet in de buurt van die bloedzakken en mag je niet gaan testen op random matches.quote:Op woensdag 27 februari 2013 12:59 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik natuurlijk ook, de bloedzakken die de Spanjaarden nu niet afgeven zijn ook van sporters en in dat licht zou zo'n databank met DNA gegevens mooi de zakken kunnen linken aan de juiste sporter. En erg willekeurig is het niet he, als het jouw bloed is, is het jouw bloed dan mag je nog zo onschuldig lijken als een pasgeboren baby.Wind extinguishes a candle and energizes fire![]()
Zo laat je toch een hele hoop schuldigen op vrije voeten? En de geschiedenis heeft ons de laatste decennia wel duidelijk gemaakt dat er drastische praktijken nodig zijn om slimme gebruikers te kunnen pakken.quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:07 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Dit heeft geen zin. Zonder redelijke verdenking kom je niet in de buurt van die bloedzakken en mag je niet gaan testen op random matches.![]()
Je bent voor een internationaal centraal DNA bank? Zodat moorden waarbij DNA gevonden is 'makkelijker' opgelost kunnen worden en in het geval bij een doping zaak er DNA gevonden wordt, dit gematcht kan worden met de sporter?quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:10 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Zo laat je toch een hele hoop schuldigen op vrije voeten? En de geschiedenis heeft ons de laatste decennia wel duidelijk gemaakt dat er drastische praktijken nodig zijn om slimme gebruikers te kunnen pakken.
Dus dat elk mens zijn DNA afstaat![]()
Ik weet dat er in de praktijk mee gefoefeld kan worden, zeker als er veel geld mee gemoeid is, maar in theorie is het toch een goed wapen.quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je bent voor een internationaal centraal DNA bank? Zodat moorden waarbij DNA gevonden is 'makkelijker' opgelost kunnen worden en in het geval bij een doping zaak er DNA gevonden wordt, dit gematcht kan worden met de sporter?
Dus dat elk mens zijn DNA afstaat![]()
De post van Wombcat zegt het toch precies? Als ze zomaar gaan testen zoals jij voorstelt komt een zaak er nooit door, simpelweg omdat het bewijs niet volgens de regels is verkregen.quote:Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.![]()
Het is net het echte leven. Naar aanleiding van enkele moorden en verkrachtingen mag je ook niet van elke Nederlander zijn dna opvragen.quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:10 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Zo laat je toch een hele hoop schuldigen op vrije voeten? En de geschiedenis heeft ons de laatste decennia wel duidelijk gemaakt dat er drastische praktijken nodig zijn om slimme gebruikers te kunnen pakken.Wind extinguishes a candle and energizes fire![]()
Dan snap ik inderdaad niet, dat als bloedzakken bij een dopingdokter gevonden worden, dit niet als wettelijk verkregen bewijs kan beschouwd worden en ze daardoor niet gecontroleerd en geïdentificeerd mogen worden.quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:17 schreef Szura het volgende:
[..]
De post van Wombcat zegt het toch precies? Als ze zomaar gaan testen zoals jij voorstelt komt een zaak er nooit door, simpelweg omdat het bewijs niet volgens de regels is verkregen.![]()
Eerlijk gezegd heb ik al mijn twijfels of het whereabouts-systeem standhoudt bij een rechter als een sporter er tegen in bezwaar zou gaan. Als de sportorganisatie een DNA-database gaat bijhouden, gaat dat vrijwel zeker tegen grondrechten in.![]()
Communisme is in theorie ook sociaal en corruptie vrij.quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:17 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Ik weet dat er in de praktijk mee gefoefeld kan worden, zeker als er veel geld mee gemoeid is, maar in theorie is het toch een goed wapen.Kein gewalt! Wir sind das volk!
12 bloedzakken, 4 ritzeges, twee keer bergklassement en een zekere touroverwinning in drie jaar. Mwoahquote:Op woensdag 27 februari 2013 11:51 schreef Ericr het volgende:
RaboNatuurlijk nog best goed gepresteerd met een heel select groepje renners (Menchov, Freire, Rasmussen) maar zoveel bloed en dan zo weinig wedstrijden op conto van andere renners is toch wel lachwekkend.
.
Maar wat is dit? Als dit waar zou ik eerder het tegenovergestelde willen beweren. En waarom is het lachwekkend dat de anderen niets presteerden? Want die kregen dus juist geen bloedzakken.
De enige lachwekkende is TD.
[ Bericht 0% gewijzigd door _-_ratjetoe_-_ op 27-02-2013 14:29:03 ]![]()
Omdat ze niet lukraak met iedereen mogen vergelijken. Je mag alleen met mensen vergelijken waar je een concrete verdenking tegen hebt.quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:22 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Dan snap ik inderdaad niet, dat als bloedzakken bij een dopingdokter gevonden worden, dit niet als wettelijk verkregen bewijs kan beschouwd worden en ze daardoor niet gecontroleerd en geïdentificeerd mogen worden.![]()
Ik snap dat wel, maar toch is het zo dubbel. Ik bedoel je hebt de sleutel tot de oplossing maar je mag hem niet gebruiken.quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:25 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Omdat ze niet lukraak met iedereen mogen vergelijken. Je mag alleen met mensen vergelijken waar je een concrete verdenking tegen hebt.![]()
![]()
Ik wil net zeggen. Er staat nergens dat andere renners in de ploeg dit ook kregen. Daarmee wil ik niet zeggen dat die dan allemaal clean waren, zeker niet, maar wat Ericr zei, kan ik hieruit niet concluderen.quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:23 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
12 bloedzakken, 4 ritzeges, twee keer bergklassement en een zekere touroverwinning in drie jaar. Mwoah.
Maar wat is dit? Als dit waar zou ik eerder het tegenovergestelde willen beweren. En waarom is het lachwekkend dat de andere niets presteerden? Want die kregen dus juist geen bloedzakken.
De enige lachwekkende is TD.![]()
Ik wil hier wel aan toevoegen dat als er bepaalde instanties meer inzicht krijgen in de documentatie - voor zover nog niet spoorloos verdwenen - ik het vermoeden heb dat er buiten het wielrennen om een stuk meer te linken is.quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:25 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Omdat ze niet lukraak met iedereen mogen vergelijken. Je mag alleen met mensen vergelijken waar je een concrete verdenking tegen hebt.
Ja, dat is wel het lullige, dat de spaanse rechtbank allemaal gegevens heeft, maar die niet wil delen en er zelf niets mee doet.quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:34 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik wil hier wel aan toevoegen dat als er bepaalde instanties meer inzicht krijgen in de documentatie - voor zover nog niet spoorloos verdwenen - ik het vermoeden heb dat er buiten het wielrennen om een stuk meer te linken is.![]()
Dat dus. En gezien de volledig amateuristische manier van coderen ga je me toch echt niet wijs maken dat dit buiten het wielrennen om wel ineens heel goed gedaan was.quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:49 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, dat is wel het lullige, dat de spaanse rechtbank allemaal gegevens heeft, maar die niet wil delen en er zelf niets mee doet.
Misschien hebben ze daar wel de echte namen gebruikt om iedereen op een dwaalspoor te brengen. Aangezien ongeveer half Spanje Gomez, Gonzalez of Alonso heet, ben je dan nog niet ver.quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:51 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat dus. En gezien de volledig amateuristische manier van coderen ga je me toch echt niet wijs maken dat dit buiten het wielrennen om wel ineens heel goed gedaan was.![]()
![]()
Dan heb je gegronde reden om Alonso met het DNA van de meest bekende Alonso te gaan vergelijken.quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:59 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Misschien hebben ze daar wel de echte namen gebruikt om iedereen op een dwaalspoor te brengen. Aangezien ongeveer half Spanje Gomez, Gonzalez of Alonso heet, ben je dan nog niet ver.
En dan blijkt dat Alonso de codenaam is voor Vettelquote:Op woensdag 27 februari 2013 14:04 schreef OProg het volgende:
[..]
Dan heb je gegronde reden om Alonso met het DNA van de meest bekende Alonso te gaan vergelijken.
zou wel komisch zijn![]()
Overeem's UFC 156 blood test clean – with testosterone levels below normal range
But with his blood test form his UFC 156 fight, his testosterone total level actually fell below the normal range of 250-1,100 nano grams per deciliter (ng/dL). Overeem's total testosterone came in at 179 from the test, which was administered the morning after the fight at 8:25 a.m. on Feb. 3
http://www.mmajunkie.com/(...)s-below-normal-range
de volgende dag een bloedtest afnemen, dat is toch niet serieus meer.![]()
![]()
http://nos.nl/artikel/479005-veel-doping-in-amateursport.html
Wanneer komen hier op Fok de eerste doping bekentenissen?Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.![]()
die zijn hier allang gedaan
DeLuna vindt me dik ;(
Tjah, wat zou zo'n Tong80 allemaal niet gebruiken ...quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:49 schreef JohnDDD het volgende:
Wanneer komen hier op Fok de eerste doping bekentenissen?Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)![]()
staat shag op de lijst van verboden middelen?quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:50 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Tjah, wat zou zo'n Tong80 allemaal niet gebruiken ...DeLuna vindt me dik ;(
UCI questionnaire maar eens ingevuld. Wat een ellende. Ik wilde alleen iets kwijt over doping.
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Dan is het wel even een kwestie van doorbijten jaquote:Op woensdag 27 februari 2013 22:19 schreef marcodej het volgende:
UCI questionnaire maar eens ingevuld. Wat een ellende. Ik wilde alleen iets kwijt over doping.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
quote:Op donderdag 28 februari 2013 00:22 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Linkje? Kan het niet vinden.quote:Op zondag 17 februari 2013 18:51 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Laatst fietste ik naar huis. Toen ik bijna thuis was begon het te regenen. Gelukkig had ik EPO gebruikt en kon ik het laatste stuk nog even harder fietsen.quote:Op zondag 17 februari 2013 18:52 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik fietste gewoon onder de regendruppels door met dank aan clenbuterol.quote:Op zondag 17 februari 2013 18:54 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Daar gebruik ik Xipamide voor. Grootmoeders tip, ze komt uit Luxemburg.![]()
Ik ben er zeker van dat hij zijn gebruik maskeert met diuretica , hij moet nogal veel gaan plassen. Soms zelfs meerdere keren in 1 topic, kan haast niet anders.quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:50 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Tjah, wat zou zo'n Tong80 allemaal niet gebruiken ...
[ Bericht 2% gewijzigd door kl1172 op 28-02-2013 09:46:35 ]![]()
wat verstaan ze onder 'dopinggebruikers'? Fitnessfiguren die wat gebruiken om er strakker uit te zien? Een amateurvoetballer die voor de wedstrijd een snuifje neemt wat hij over heeft van het uitgaan?quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:49 schreef JohnDDD het volgende:
Wanneer komen hier op Fok de eerste doping bekentenissen?
edit: reportage gekeken en wordt eigenlijk vrij weinig gezegd over welke sporten het gaat. Alleen body building wordt genoemd
[ Bericht 7% gewijzigd door planethugo op 28-02-2013 10:37:25 ]![]()
Het is op deze manier gewoon een sensatiezoekend lulverhaal.quote:Op donderdag 28 februari 2013 10:25 schreef planethugo het volgende:
[..]
wat verstaan ze onder 'dopinggebruikers'? Fitnessfiguren die wat gebruiken om er strakker uit te zien? Een amateurvoetballer die voor de wedstrijd een snuifje neemt wat hij over heeft van het uitgaan?
edit: reportage gekeken en wordt eigenlijk vrij weinig gezegd over welke sporten het gaat. Alleen body building wordt genoemd
idd, als ze als kop hadden gepakt 'veel gezondheidsproblemen bij bodybuilders' dan had niemand het opgepikt.quote:Op donderdag 28 februari 2013 11:09 schreef OProg het volgende:
[..]
Het is op deze manier gewoon een sensatiezoekend lulverhaal.![]()
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ro-aan-dopingdealer/quote:Boogerd betaalde bijna 17.000 euro aan dopingdealer
SPORT Wielrenner Michael Boogerd heeft bijna 17.000 euro betaald aan de later veroordeelde Oostenrijkse dopingdealer Stefan Matschiner. Dat blijkt uit vier facturen en twee bankafschriften van Matschiner, die in bezit zijn van NRC Handelsblad.
Matschiner bevestigt desgevraagd dat hij de rekeningen aan Boogerd heeft verstuurd. “Ik kan daar moeilijk over liegen. Mijn naam, en de naam van mijn bedrijf staan er op.” Matschiner bevestigt ook dat hij het geld van de oud-renner van de Rabobankploeg heeft ontvangen. “Dat klopt.”
De nota’s uit 2006 en 2007 (in totaal 16.940 euro) wijzen op een innige relatie tussen de beste Nederlandse wielrenner van het afgelopen decennium en de Oostenrijkse dopingdealer. Dat is opvallend, omdat Boogerd zowel zijn nauwe contacten met Matschiner als het gebruik van doping altijd heeft ontkend.
Binnen twee maanden was het gevraagde bedrag overgemaakt door Michael Boogerd.
Na vragen van NRC Handelsblad moest de renner in december al toegeven dat hij ook met Matschiner in een wijnbar in Wenen had gezeten, en dat hij rekeningen van de Oostenrijker had ontvangen. Volgens Boogerd ging het om “kleine bedragen”, en betrof het betalingen voor vitaminen. Die lezing wordt nu door Matschiner in twijfel getrokken. “Ik denk dat je heel veel vitaminen kunt kopen voor 17.000 euro”, zegt de Oostenrijker in een reactie.
Matschiner heeft inmiddels toegegeven dat hij Michael Rasmussen en Thomas Dekker, teamgenoten van Boogerd bij de Rabobankploeg, assisteerde bij hun bloeddopinggebruik. Matschiner stuurde Rasmussen en Dekker daar facturen voor. Ook de andere sporters waar de Oostenrijkse oud-atleet zaken mee deed, kregen een rekening. “Ik heb heel veel rekeningen verstuurd”, stelt Matschiner.
“Dat deed ik ook als ik bloed had afgenomen, of als ik verboden middelen had verkocht. Maar ik schreef natuurlijk niet ‘doping’ op de nota’s. Ik schreef ‘lactaattest’, ‘voedingsmiddelen’. Als ik ‘trainingsplan’ schreef, dan ging het in werkelijkheid om een innameplan voor doping.”
Op de vier rekeningen aan Boogerd staat vier keer het woord ‘trainingsplan’ en wordt drie keer gesproken over een ‘lactaattest’.
Matschiner:
“De rekeningen aan Boogerd moet u zelf interpreteren. Ik kan alleen zeggen: vraag Boogerd nog maar eens waarom er zulke grote bedragen bij hem in rekening zijn gebracht.”
Michael Boogerd was niet bereikbaar voor een reactie.![]()
Ik vind het haast zielig worden voor Boogerd. Ik heb het gevoel dat hij best wil bekennen, maar hij heeft van iedereen het meest te verliezen, en wil waarschijnlijk niet zijn resultaten en geld kwijt raken, en ook niet als enige zondebok neergezet worden. Maar hoe langer hij stil blijft, hoe ongeloofwaardiger het wordt. Op dit moment wordt het wat lachwekkend om nog langer te ontkennen.![]()
Probleem is dat het niet meer gaat om de waarheid, maar om Boogerd aan de schandpaal te nagelen.quote:Op donderdag 28 februari 2013 12:56 schreef Ereinion het volgende:
Ik vind het haast zielig worden voor Boogerd. Ik heb het gevoel dat hij best wil bekennen, maar hij heeft van iedereen het meest te verliezen, en wil waarschijnlijk niet zijn resultaten en geld kwijt raken, en ook niet als enige zondebok neergezet worden. Maar hoe langer hij stil blijft, hoe ongeloofwaardiger het wordt. Op dit moment wordt het wat lachwekkend om nog langer te ontkennen.![]()
Dit. Het is nu een beetje alsof het helemaal klaar is als we ook Boogerd en Dekker opgeknoopt hebben, terwijl het gewoon maar een onderdeeltje van het probleem is.quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:11 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Probleem is dat het niet meer gaat om de waarheid, maar om Boogerd aan de schandpaal te nagelen.
Dan komt er de bevestiging van iets dan we toch al weten. En de Bettini's lopen ook gewoon vrij rond. Echt heel veel bereik je er verder ook niet mee.
Waren wel dure vitamine's trouwens die de vrouw van Boogerd nodig had.
Vind je dat echt? Als ie nu eens in een oficieel statement toegeeft, daar gaat het hem net wel om. Zelfs na de bekentenis van Lance laat ie niets van zich horen, ik denk dat het nu nog steeds een goed moment is om te bekennen, het gaat enkel erger worden hoe langer ie wacht.quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:11 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Probleem is dat het niet meer gaat om de waarheid, maar om Boogerd aan de schandpaal te nagelen.![]()
Hij laat PUBLIEKELIJK niets van hem horen, dat betekent niet dat hij helemaal niets heeft gezegd. Ik neem aan dat hij gewoon met de commissie Sorgdrager gepraat heeft zoals hij gezegd had te gaan doen.quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:19 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Vind je dat echt? Als ie nu eens in een oficieel statement toegeeft, daar gaat het hem net wel om. Zelfs na de bekentenis van Lance laat ie niets van zich horen, ik denk dat het nu nog steeds een goed moment is om te bekennen, het gaat enkel erger worden hoe langer ie wacht.![]()
Inderdaad hoe langer het duurt hoe meer het hem gaat achtervolgen.quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:19 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Vind je dat echt? Als ie nu eens in een oficieel statement toegeeft, daar gaat het hem net wel om. Zelfs na de bekentenis van Lance laat ie niets van zich horen, ik denk dat het nu nog steeds een goed moment is om te bekennen, het gaat enkel erger worden hoe langer ie wacht.![]()
Ik denk dat er achter de schermen aan alle kanten aan Boogerd getrokken wordt om een bekentenis te doen (vooral RTL en de kranten). Het graven zal niet ophouden maar hij is ook al rijkelijk laat dus kan eigenlijk geen kant meer op. Maar als hij stil blijft zal hij ook niet verder kunnen met z'n leven.![]()
Nou, als je het publiek jarenlang (deels door de druk, oké) bedriegt mag 1 zinnetje toch geen moeite meer zijn. Een simpele "ik heb gedopeerd." kan toch niet veel roet in het eten gooien bij het gesprek met die commissie. Of wil ie nog steeds als cleane renner eruit komen of zo?quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:27 schreef TheArt het volgende:
[..]
Hij laat PUBLIEKELIJK niets van hem horen, dat betekent niet dat hij helemaal niets heeft gezegd. Ik neem aan dat hij gewoon met de commissie Sorgdrager gepraat heeft zoals hij gezegd had te gaan doen.![]()
Ze hadden het rekeningnumer enzo best even onleesbaar mogen maken.Kein gewalt! Wir sind das volk!
Gelukkig is de postcode wel wazig gemaakt.quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:37 schreef One_of_the_few het volgende:
Ze hadden het rekeningnumer enzo best even onleesbaar mogen maken.![]()
![]()
Dat is het factuurnummer denk ik, onderaan zijn die gegevens toch geblurred (weet nu niet hoe moeilijk dat is om terug te draaien).quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:37 schreef One_of_the_few het volgende:
Ze hadden het rekeningnumer enzo best even onleesbaar mogen maken.![]()
Als hij een bekentenis doet zal het met de gevolgen wel meevallen. Hij heeft geen baan te verliezen en is sowieso financieel onafhankelijk. Er is de laatste maanden zoveel nieuws over Rabo naar buiten gekomen dat het voor mensen die enigzins sport volgen geen verrassing is.![]()
Nee, hij wil niet de enige renner zijn die de lul is omdat hij als zogenaamd enige niet is gestopt met gebruiken op de momenten dat een steven de jongh en vele andere net zijn gestopt. Of de wedstrijden die ze hadden gewonnen net clean reden behalve Boogerd.quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:33 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Nou, als je het publiek jarenlang (deels door de druk, oké) bedriegt mag 1 zinnetje toch geen moeite meer zijn. Een simpele "ik heb gedopeerd." kan toch niet veel roet in het eten gooien bij het gesprek met die commissie. Of wil ie nog steeds als cleane renner eruit komen of zo?Kein gewalt! Wir sind das volk!
Je hebt gelijk, ik was te snel met mijn oordeel.quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:38 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Dat is het factuurnummer denk ik, onderaan zijn die gegevens toch geblurred (weet nu niet hoe moeilijk dat is om terug te draaien).Kein gewalt! Wir sind das volk!
en die nummer twee was.. oh wachtquote:Op donderdag 28 februari 2013 13:38 schreef Marcoss het volgende:
Dan moeten ze de AGR-zege maar afpakken van Boogerd en aan de nummer 2 geven!
Neil LOVES Carrots!![]()
Dat was Lance voordat hij geschrapt werd. Maar nu is deze factuur van 2007. Nog geen bewijs voor doping in 1999.quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:38 schreef Marcoss het volgende:
Dan moeten ze de AGR-zege maar afpakken van Boogerd en aan de nummer 2 geven!![]()
Ik denk dat dat behoorlijk meevalt. Er zullen echt wel mensen zijn die hem koste wat kost willen zien hangen, maar volgens mij heeft de meerderheid van de geïnteresseerde mensen gewoon genoeg van de tenenkrommend onrealistische ontkenningen. Het is eerder pijnlijk dat hij zich nog zo krampachtig heeft blijven verdedigen terwijl toch iedereen al lang weet hoe de vork in de steel zit.quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:11 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Probleem is dat het niet meer gaat om de waarheid, maar om Boogerd aan de schandpaal te nagelen.
Ik vind het trouwens ook niet zo gek dat (in Nederland) het speerpunt is geworden. Hij heeft altijd al de meeste aandacht gehad en is de meest herkenbare renner in Nederland, niet gek dat zich dat ook in moeilijkere tijden uit.![]()
onzin, hoge bomen vangen veel wind. Als jij steeds maar ontkent 'ik heb niets met die arts te maken' dan is het logisch dat een journalist gaat onderzoeken of dat wel echt zo is. Je werkt jezelf met liegen alleen maar meer en meer in de problemen. Eigen schuld.quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:11 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Ben benieuwd wanneer dat rapport van die waarheidscommissie naar buiten komt en wanneer Ram de inhoud van zijn gesprekken bloot geeft.![]()
Dit dusquote:Op donderdag 28 februari 2013 13:44 schreef vivelafete het volgende:
[..]
Ik denk dat dat behoorlijk meevalt. Er zullen echt wel mensen zijn die hem koste wat kost willen zien hangen, maar volgens mij heeft de meerderheid van de geïnteresseerde mensen gewoon genoeg van de tenenkrommend onrealistische ontkenningen. Het is eerder pijnlijk dat hij zich nog zo krampachtig heeft blijven verdedigen terwijl toch iedereen al lang weet hoe de vork in de steel zit.
Ik vind het trouwens ook niet zo gek dat (in Nederland) het speerpunt is geworden. Hij heeft altijd al de meeste aandacht gehad en is de meest herkenbare renner in Nederland, niet gek dat zich dat ook in moeilijkere tijden uit.![]()
Bron: nu.nlquote:Denktank KNWU bespreekt ethiek in wielrennen
De wielrenunie KNWU wil door nieuw leven in te blazen in de medische commissie tot heldere standpunten komen over tal van ethische zaken.
In de commissie, die vorig jaar al één keer bij elkaar kwam, hebben onder anderen bondscoach Johan Lammerts en filosoof Bas Haring zitting, zo bevestigde technisch directeur Thorwald Veneberg donderdag naar aanleiding van een artikel in AD Sportwereld.
''De medische commissie leidde een slapend bestaan. Als er een vraag kwam raadpleegden we sportarts Hans Smid, maar vaak betrof het ook ethische kwesties", aldus Veneberg.
"Moet je bij jonge renners extra vitaminegebruik stimuleren? Wat is ons standpunt over operaties aan de liesslagader om beter te kunnen fietsen? Over dat soort zaken praten we in een soort denktank."
Doping
Uiteraard blijft de dopingproblematiek niet onbesproken, maar het kan ook over heel andere zaken gaan.
''Moet de KNWU bijvoorbeeld bij criteriums nog wel een officiële jury afvaardigen, of bij zesdaagsen? Hoe staan we tegenover deelname van vrouwen aan mannenwedstrijden? Het zijn allemaal zaken die we willen bespreken'', aldus Veneberg.
Hij is zelf een van de zeven commissieleden. Haring is daarin de verrassende naam. ''Maar hij is wielerminded en kijkt vanuit een heel andere hoek tegen zaken aan.''![]()
Inderdaad!quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:44 schreef vivelafete het volgende:
[..]
Ik denk dat dat behoorlijk meevalt. Er zullen echt wel mensen zijn die hem koste wat kost willen zien hangen, maar volgens mij heeft de meerderheid van de geïnteresseerde mensen gewoon genoeg van de tenenkrommend onrealistische ontkenningen. Het is eerder pijnlijk dat hij zich nog zo krampachtig heeft blijven verdedigen terwijl toch iedereen al lang weet hoe de vork in de steel zit.
![]()
Daar valt iemand van zijn voetstuk zeg. De zoveelste helaas.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !![]()
Ach tong kom op, alsof hij nog niet gevallen is.quote:Op donderdag 28 februari 2013 14:00 schreef tong80 het volgende:
Daar valt iemand van zijn voetstuk zeg. De zoveelste helaas.![]()
Hij heeft er wel een lekker oostblokmokkel aan overgehouden.quote:Op donderdag 28 februari 2013 14:09 schreef planethugo het volgende:
hij is al van zijn voetstuk gevallen sinds dit:
[ afbeelding ]![]()
Ik wil die dopingstalen van die periode opnieuw onderzocht zien!!!quote:Op donderdag 28 februari 2013 14:09 schreef planethugo het volgende:
[ afbeelding ]
Wel een lekker wijf zo te zien.quote:Op donderdag 28 februari 2013 14:09 schreef planethugo het volgende:
[ afbeelding ]
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !![]()
Als mijn huisarts me doorverwijst met een hoge ureum waarde en dat mijn nieren daardoor beschadigd zijn. Ja dan dopinggebruiker hier.quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:49 schreef JohnDDD het volgende:
Wanneer komen hier op Fok de eerste doping bekentenissen?
Fitnesste een tijdje en door een hoog eiwitgehalte in mijn dieet te hoge ureum waarden. Mijn kreatinine waarde was echter wel goed dus werd door de internist ook weer vrolijk de deur uitgestuurt van, niets mis met jou. Denk dus dat er zat false positives bij kunnen zitten.![]()
+ kindquote:Op donderdag 28 februari 2013 14:09 schreef TheArt het volgende:
[..]
Hij heeft er wel een lekker oostblokmokkel aan overgehouden.Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+![]()
Idd. Hij deed gewoon wat ze toen allemaal deden.quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:11 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Overigens hoorde ik uit eerste hand ook leuke EPO-verhalen over Philippe Gilbert in z'n juniorentijd en hoe dat allemaal is afgekocht. En ook over Axelske Merckx die dankzij papa weg kwam met een positief plaske.![]()
Ze deden wat ze toen allemaal deden, oké (alhoewel er zijn toch nog cleane renners te bespeuren in die tijd, misschien wel geen in de top van het peleton), maar dat hardnekkig ontkennen, nee daar kan ik me niet mee verzoenen.quote:Op donderdag 28 februari 2013 14:14 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Idd. Hij deed gewoon wat ze toen allemaal deden.
Overigens hoorde ik uit eerste hand ook leuke EPO-verhalen over Philippe Gilbert in z'n juniorentijd en hoe dat allemaal is afgekocht. En ook over Axelske Merckx die dankzij papa weg kwam met een positief plaske.
Gilbert zijn superseizoen vind ik erg onbetrouwbaar (hoe lang hij daar een hoog niveau vasthoudt en zijn haar ontkleuren) en Axel blijft de zoon van Merckx (met zijn krokodillentranenen de verontwaardiging zelf over Lance
).
[ Bericht 4% gewijzigd door kl1172 op 28-02-2013 14:33:33 ]![]()
quote:Op donderdag 28 februari 2013 14:00 schreef tong80 het volgende:
Daar valt iemand van zijn voetstuk zeg. De zoveelste helaas.
Ik heb daar ook jaaaaaarenlang geleden (voordat hij een grote ster was) verhalen over gehoord, ging altijd over rugzakjes, maar ik kan me er verder weinig van herinneren.quote:Op donderdag 28 februari 2013 14:14 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Idd. Hij deed gewoon wat ze toen allemaal deden.
Overigens hoorde ik uit eerste hand ook leuke EPO-verhalen over Philippe Gilbert in z'n juniorentijd en hoe dat allemaal is afgekocht. En ook over Axelske Merckx die dankzij papa weg kwam met een positief plaske.![]()
Horst Jan heeft op FOK! toch ooit zn doping verhaal gedaanquote:Op donderdag 28 februari 2013 00:22 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Linkje? Kan het niet vinden.DeLuna vindt me dik ;(
Matschiner is wel druk met Rabobank zeg, doet hij ook een boekje open over andere sporters die hij hielp?DeLuna vindt me dik ;(
Ja, er waren geruchten dat er haartests gedaan zouden worden, een paar dagen later heeft Gilbert zijn haar geblondeerd en hij komt er nog mee weg ook.quote:Op donderdag 28 februari 2013 14:26 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Ze deden wat ze toen allemaal deden, oké (alhoewel er zijn toch nog cleane renners te bespeuren in die tijd, misschien wel geen in de top van het peleton), maar dat hardnekkig ontkennen, nee daar kan ik me niet mee verzoenen.
Gilbert zijn superseizoen vind ik erg onbetrouwbaar (hoe lang hij daar een hoog niveau vasthoudt en zijn haar ontkleuren) en Axel blijft de zoon van Merckx (met zijn krokodillentranenen de verontwaardiging zelf over Lance
).
Maar ach, zo ken ik ook verhalen dat Jose de Cauwer verschillende junioren waaronder onder andere Jürgen Vdb van spulletjes voorzag. Gelukkig is nu iedereen schoon.![]()
is boogerd daar niet ook een keer moeten gaan getuigen voor de rechtbank, in oostenrijk?quote:Op donderdag 28 februari 2013 14:55 schreef rubbereend het volgende:
Matschiner is wel druk met Rabobank zeg, doet hij ook een boekje open over andere sporters die hij hielp?![]()
volgens mij alleen voor verhoor weggeweestquote:Op donderdag 28 februari 2013 15:09 schreef planethugo het volgende:
[..]
is boogerd daar niet ook een keer moeten gaan getuigen voor de rechtbank, in oostenrijk?DeLuna vindt me dik ;(
Als boogerd publiekelijk zijn verhaal doet, kijkt er niemand van op en verder is hij de laatste dus wat ie nu loopt te miepen over anderen?![]()
kloptquote:Op donderdag 28 februari 2013 15:12 schreef rubbereend het volgende:
[..]
volgens mij alleen voor verhoor weggeweest
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-in-dopingzaak.dhtml
omdat ze zeiden 'niks met de zaak te maken te hebben' zijn Boogerd en Dekker in Nederland verhoord
quote:Advocaat Hans van Oijen denkt dat de zaak noch voor Boogerd en Dekker noch voor Rabobank een vervolg zal krijgen. ,,Ik zeg dit puur op persoonlijke titel, maar als ze zich bij Rabo geen zorgen maken, denk ik dat dat terecht is."
18-12-09
volgens mij zaten er destijds toch een paar bij Rabo die zich wel zorgen maakte![]()
volgens mij kan je in een verhoor alles zeggen en daar wordt dan een zaak op gebaseerd. Meineed kun je alleen bij de rechtbank plegen, daar kun je dan ook je eerdere verklaring volledig herzien. Geloof ikquote:Op donderdag 28 februari 2013 15:33 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Zou dat dan ook meineed kunnen betekenen? Of is dit niet van die orde?![]()
![]()
Banksters.quote:Op donderdag 28 februari 2013 16:48 schreef marcodej het volgende:
http://nos.nl/video/47936(...)or-gek-gehouden.html
Man, man, man.
Jack does it in real time...![]()
Prestaties eisen in een periode dat iedereen aan de dope zat..en dan daarna klagen.quote:Op donderdag 28 februari 2013 16:48 schreef marcodej het volgende:
Man, man, man.Wind extinguishes a candle and energizes fire![]()
als er een branche is die heel goed weet wat besodemieteren, bankstersquote:Op donderdag 28 februari 2013 16:57 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Prestaties eisen in een periode dat iedereen aan de dope zat..en dan daarna klagen.![]()
tief up, lul![]()
"Wij wisten wel dat het in 1996 in het wielrennen niet deugde."quote:Op donderdag 28 februari 2013 16:48 schreef marcodej het volgende:
Man, man, man.
Tuurlijk joh, Piet Nostradamus.![]()
"We zijn in 1996 begonnen omdat we het anders willen doen, met een zero tolerance beleid". En even later: "We gaan er vanuit dat de jongens en meisjes van nu schoon rijden. Daar hebben we ook op ingezet sinds het incident in 2007."quote:Op donderdag 28 februari 2013 18:10 schreef Zelva het volgende:
[..]
"Wij wisten wel dat het in 1996 in het wielrennen niet deugde."
Tuurlijk joh, Piet Nostradamus."Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
THEFXR wist dat al in 1892.quote:Op donderdag 28 februari 2013 18:10 schreef Zelva het volgende:
[..]
"Wij wisten wel dat het in 1996 in het wielrennen niet deugde."
Tuurlijk joh, Piet Nostradamus.![]()
Ik begin met de dag meer en meer respect voor Frank VDB te krijgen ... Straks was ie nog niet eens meer gedopeerd dan degenen achter hem ook ...quote:Op donderdag 28 februari 2013 14:00 schreef tong80 het volgende:
Daar valt iemand van zijn voetstuk zeg. De zoveelste helaas.Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)![]()
Inderdaad.quote:Op donderdag 28 februari 2013 18:14 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik begin met de dag meer en meer respect voor Frank VDB te krijgen ... Straks was ie nog niet eens meer gedopeerd dan degenen achter hem ook ...
Dat jaar reden er 4 Rabo's bij de eerste 7. Dat was ook wel ongehoord."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
quote:Op donderdag 28 februari 2013 18:14 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik begin met de dag meer en meer respect voor Frank VDB te krijgen ... Straks was ie nog niet eens meer gedopeerd dan degenen achter hem ook ...Gewoon een uitzonderlijk talent.quote:woensdag 25 februari 2009
In het maandblad Ché spreekt Frank Vandenbroucke zich openhartig uit over doping. Ondanks het feit dat de Belg nooit betrapt of positief is getest ontkent hij niet doping te hebben gebruikt. Tegelijkertijd insinueert hij echter ook dopinggebruik door collega-renners als Michael Boogerd.
"Ik heb inderdaad nooit gezegd dat ik geen doping heb gepakt. Maar ik heb ook nooit gezegd dat ik wél doping heb gepakt. In 1999 won ik Luik-Bastenaken-Luik op magistrale wijze, en wat de mensen ook denken, op een eerlijke manier. Want ik weet 100 procent zeker dat ik die dag niks anders had genomen dan de tweede (Boogerd – red.), de derde, de vierde en de vijfde in de uitslag. Iedereen reed die dag met hetzelfde in zijn lijf, we streden met gelijke wapens. Dus was dat een eerlijke wedstrijd, met een eerlijke uitslag. Die dag, of beter, dat jaar was ik de beste van allemaal. Dat wist iedereen in het peloton," zegt de Belg in de glossy.
Vandenbroucke ontkent dus niet dat hij die dag iets genomen heeft: "Destijds wist iedereen wat de anderen namen en je deed dan gewoon hetzelfde. Nieuwe dopingproducten moesten natuurlijk wel in het peloton geïntroduceerd worden door de zogenaamde pioniers." Dat gebeurde destijds volgens de Belg door de Italiaanse Gewiss-ploeg met renners als Furlan, Berzin en Argentin.
"Op een bepaald moment reden die mannen 10 kilometer per uur sneller dan de rest. Ik heb nooit de kans gehad om een pionier te zijn, om een nieuw soort doping als eerste uit te proberen," betreurt Vandenbroucke: "Als ze mij toen de kans hadden gegeven om een nieuw wondermiddel als eerste te testen, had ik dat zonder twijfel gedaan. Jammer genoeg heb ik die kans nooit gehad."
Gisteren reageerde Michael Boogerd laconiek op de insinuaties van de Belg. De Hagenaar was in 1999 tweede in Luik-Bastenaken-Luik. "Als ik die dag hetzelfde had gebruikt, had ik wel gewonnen," zegt Boogerd lachend. "Het zou kunnen dat we hetzelfde hebben gebruikt, maar dat was dan een bruine boterham met kaas. Ik neem Vandenbroucke al lang niet meer zo serieus."
Volgens eigen zeggen had Vandenbroucke uitzonderlijke klasse: "Ja, ik was geboren om te koersen en om te winnen. In 1994 won ik als 19-jarige de koninginnerit van de Ronde van de Middellandse Zee, op de Mont Faron, voor Davide Cassani en Yevgeni Berzin. Die gasten hadden toen een hematocrietwaarde van 60. Die van mij was 42! Dat ik daar won was ongelovelijk en omdat ik toen met ongelijke middelen streed was dat mijn grootste prestatie. Zij waren geprepareerd tot en met door dopingdokters Michele Ferrari en Luigi Cecchini, ik reed rond op water en brood."Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Kan je nagaan wat zijn palmares zou zijn geweest als hij bijvoorbeeld de geest van Zabel in hem had gehad. Hoewel de momenten waarin hij uitblonk natuurlijk wel weer deels ingegeven werden door zijn impulsiviteit en misschien wel gekte.quote:Op donderdag 28 februari 2013 19:02 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Gewoon een uitzonderlijk talent."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
quote:Op donderdag 28 februari 2013 16:48 schreef marcodej het volgende:
http://nos.nl/video/47936(...)or-gek-gehouden.html![]()
![]()
wij nemen jou al helemaal niet serieus meer, met je boterhammen....quote:Gisteren reageerde Michael Boogerd laconiek op de insinuaties van de Belg. De Hagenaar was in 1999 tweede in Luik-Bastenaken-Luik. "Als ik die dag hetzelfde had gebruikt, had ik wel gewonnen," zegt Boogerd lachend. "Het zou kunnen dat we hetzelfde hebben gebruikt, maar dat was dan een bruine boterham met kaas. Ik neem Vandenbroucke al lang niet meer zo serieus."![]()
De media zou zich beter op zoiets storten dan over Rabo te blijven zeiken. Uiteindelijk komt de shit nu bovendrijven door onderzoeken uit de VS, uit Oostenrijk en gevolgen van de Fuentes-zaak. Zijn er de laatste 20 jaar al veel Nederlandse renners in eigen land gepakt?quote:België: 'Het Nederlandse antidopingbeleid faalt'
Het Nederlandse antidopingbeleid faalt. Dat stellen de Belgische politie en justitie donderdag in het Nederlandse KRO-programma Brandpunt Reporter. 'Nederland is een zwakke schakel in de internationale bestrijding van de dopinghandel', aldus de Belgische autoriteiten.
In België wordt veel doping verhandeld die uit ondergrondse Nederlandse laboratoria komt. Volgens advocaat-generaal Francis Clarysse, lid van een speciaal Belgisch antidopingteam, is het aantal laboratoria in Nederland de afgelopen twee jaar verdubbeld van vier naar acht. De middelen zouden gevaarlijk zijn voor de gezondheid en worden verhandeld op 20 vermoedelijk door Nederlanders beheerde websites.
'Die problemen moeten met tak en wortel worden uitgeroeid, maar het schort aan samenwerking met Nederland', aldus het antidopingteam.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.![]()
De lijst gepakte Belgische renners is inderdaad vele malen langer...
Of het nou Nederland, Belgie of Spanje is...nergens is er de echte drive om je nationale helden achterna te zitten of een fanatieke dopingjacht te voeren.
Italië laat het nog heel wat lijken, maar die sluiten weer te pas en te onpas allerlei deals, waardoor de schorsingen dan weer veel meer een wassen neus zijn dan in andere landen.
De VS heeft nu één high-profile zaak tegen Armstrong gestart, maar heeft ook jarenlang dopinggebruik in allerlei sporten oogluikend toegestaan of zaken in de doofpot laten belanden.
De kritiek dat Nederland dan nu tekort schiet in de dopingjacht vind ik wat nutteloos, dat kan je van elk land wel op een bepaalde manier zeggen...Jack does it in real time...![]()
Museeuw en zijn wespen, VDB en zijn hondenmedicijnen, de TBC-500 zaak , de lopende zaak tegen dokter Mertens,.. (en de "kleinere" zaakjes tegen Berden, Keisse, Leukemans,...)
Het kan beter, maar het is tenminste iets, wat nog steeds aanzienlijk meer is dan helemaal niets.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.![]()
In België zijn ze mogelijk nog hypocrieter dan Boogie. Zucht.Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016![]()
En vooral het feit dat daar niemand met gewetensbezwaar gaat praten. Zoals wat dat betreft in Nederland met de calvinistische wortels.quote:Op donderdag 28 februari 2013 21:33 schreef SaintOfKillers het volgende:
Museeuw en zijn wespen, VDB en zijn hondenmedicijnen, de TBC-500 zaak , de lopende zaak tegen dokter Mertens,.. (en de "kleinere" zaakjes tegen Berden, Keisse, Leukemans,...)"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
Forum Opties Forumhop: Hop naar: