abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 27 februari 2013 @ 21:51:02 #226
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_123430871
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:50 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Tjah, wat zou zo'n Tong80 allemaal niet gebruiken ...
staat shag op de lijst van verboden middelen?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_123432697
UCI questionnaire maar eens ingevuld. Wat een ellende. Ik wilde alleen iets kwijt over doping. :D
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_123440022
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:50 schreef rubbereend het volgende:
die zijn hier allang gedaan :P
Linkje? Kan het niet vinden.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 28 februari 2013 @ 00:45:37 #229
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_123440859
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 22:19 schreef marcodej het volgende:
UCI questionnaire maar eens ingevuld. Wat een ellende. Ik wilde alleen iets kwijt over doping. :D
Dan is het wel even een kwestie van doorbijten ja _O-
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 28 februari 2013 @ 01:05:34 #230
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_123441445
quote:
17s.gif Op donderdag 28 februari 2013 00:22 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Linkje? Kan het niet vinden.
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 18:51 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Laatst fietste ik naar huis. Toen ik bijna thuis was begon het te regenen. Gelukkig had ik EPO gebruikt en kon ik het laatste stuk nog even harder fietsen.
quote:
17s.gif Op zondag 17 februari 2013 18:52 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Ik fietste gewoon onder de regendruppels door met dank aan clenbuterol.
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2013 18:54 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Daar gebruik ik Xipamide voor. Grootmoeders tip, ze komt uit Luxemburg.
  donderdag 28 februari 2013 @ 09:38:19 #231
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_123445092
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:50 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Tjah, wat zou zo'n Tong80 allemaal niet gebruiken ...
Ik ben er zeker van dat hij zijn gebruik maskeert met diuretica , hij moet nogal veel gaan plassen. Soms zelfs meerdere keren in 1 topic, kan haast niet anders.

[ Bericht 2% gewijzigd door kl1172 op 28-02-2013 09:46:35 ]
pi_123446581
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:49 schreef JohnDDD het volgende:
http://nos.nl/artikel/479005-veel-doping-in-amateursport.html

Wanneer komen hier op Fok de eerste doping bekentenissen?
wat verstaan ze onder 'dopinggebruikers'? Fitnessfiguren die wat gebruiken om er strakker uit te zien? Een amateurvoetballer die voor de wedstrijd een snuifje neemt wat hij over heeft van het uitgaan?

edit: reportage gekeken en wordt eigenlijk vrij weinig gezegd over welke sporten het gaat. Alleen body building wordt genoemd

[ Bericht 7% gewijzigd door planethugo op 28-02-2013 10:37:25 ]
  donderdag 28 februari 2013 @ 11:09:35 #233
14505 OProg
A Life in Music
pi_123448010
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 10:25 schreef planethugo het volgende:

[..]

wat verstaan ze onder 'dopinggebruikers'? Fitnessfiguren die wat gebruiken om er strakker uit te zien? Een amateurvoetballer die voor de wedstrijd een snuifje neemt wat hij over heeft van het uitgaan?

edit: reportage gekeken en wordt eigenlijk vrij weinig gezegd over welke sporten het gaat. Alleen body building wordt genoemd
Het is op deze manier gewoon een sensatiezoekend lulverhaal. :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_123448100
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 11:09 schreef OProg het volgende:

[..]

Het is op deze manier gewoon een sensatiezoekend lulverhaal. :)
idd, als ze als kop hadden gepakt 'veel gezondheidsproblemen bij bodybuilders' dan had niemand het opgepikt.
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 28 februari 2013 @ 12:25:49 #235
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_123450700
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ro-aan-dopingdealer/

quote:
Boogerd betaalde bijna 17.000 euro aan dopingdealer

SPORT Wielrenner Michael Boogerd heeft bijna 17.000 euro betaald aan de later veroordeelde Oostenrijkse dopingdealer Stefan Matschiner. Dat blijkt uit vier facturen en twee bankafschriften van Matschiner, die in bezit zijn van NRC Handelsblad.
Matschiner bevestigt desgevraagd dat hij de rekeningen aan Boogerd heeft verstuurd. “Ik kan daar moeilijk over liegen. Mijn naam, en de naam van mijn bedrijf staan er op.” Matschiner bevestigt ook dat hij het geld van de oud-renner van de Rabobankploeg heeft ontvangen. “Dat klopt.”

De nota’s uit 2006 en 2007 (in totaal 16.940 euro) wijzen op een innige relatie tussen de beste Nederlandse wielrenner van het afgelopen decennium en de Oostenrijkse dopingdealer. Dat is opvallend, omdat Boogerd zowel zijn nauwe contacten met Matschiner als het gebruik van doping altijd heeft ontkend.

Binnen twee maanden was het gevraagde bedrag overgemaakt door Michael Boogerd.

Na vragen van NRC Handelsblad moest de renner in december al toegeven dat hij ook met Matschiner in een wijnbar in Wenen had gezeten, en dat hij rekeningen van de Oostenrijker had ontvangen. Volgens Boogerd ging het om “kleine bedragen”, en betrof het betalingen voor vitaminen. Die lezing wordt nu door Matschiner in twijfel getrokken. “Ik denk dat je heel veel vitaminen kunt kopen voor 17.000 euro”, zegt de Oostenrijker in een reactie.

Matschiner heeft inmiddels toegegeven dat hij Michael Rasmussen en Thomas Dekker, teamgenoten van Boogerd bij de Rabobankploeg, assisteerde bij hun bloeddopinggebruik. Matschiner stuurde Rasmussen en Dekker daar facturen voor. Ook de andere sporters waar de Oostenrijkse oud-atleet zaken mee deed, kregen een rekening. “Ik heb heel veel rekeningen verstuurd”, stelt Matschiner.

“Dat deed ik ook als ik bloed had afgenomen, of als ik verboden middelen had verkocht. Maar ik schreef natuurlijk niet ‘doping’ op de nota’s. Ik schreef ‘lactaattest’, ‘voedingsmiddelen’. Als ik ‘trainingsplan’ schreef, dan ging het in werkelijkheid om een innameplan voor doping.”
Op de vier rekeningen aan Boogerd staat vier keer het woord ‘trainingsplan’ en wordt drie keer gesproken over een ‘lactaattest’.

Matschiner:
“De rekeningen aan Boogerd moet u zelf interpreteren. Ik kan alleen zeggen: vraag Boogerd nog maar eens waarom er zulke grote bedragen bij hem in rekening zijn gebracht.”

Michael Boogerd was niet bereikbaar voor een reactie.
pi_123451718
Ik vind het haast zielig worden voor Boogerd. Ik heb het gevoel dat hij best wil bekennen, maar hij heeft van iedereen het meest te verliezen, en wil waarschijnlijk niet zijn resultaten en geld kwijt raken, en ook niet als enige zondebok neergezet worden. Maar hoe langer hij stil blijft, hoe ongeloofwaardiger het wordt. Op dit moment wordt het wat lachwekkend om nog langer te ontkennen.
pi_123452322
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 12:56 schreef Ereinion het volgende:
Ik vind het haast zielig worden voor Boogerd. Ik heb het gevoel dat hij best wil bekennen, maar hij heeft van iedereen het meest te verliezen, en wil waarschijnlijk niet zijn resultaten en geld kwijt raken, en ook niet als enige zondebok neergezet worden. Maar hoe langer hij stil blijft, hoe ongeloofwaardiger het wordt. Op dit moment wordt het wat lachwekkend om nog langer te ontkennen.
Probleem is dat het niet meer gaat om de waarheid, maar om Boogerd aan de schandpaal te nagelen.
  donderdag 28 februari 2013 @ 13:19:38 #238
14505 OProg
A Life in Music
pi_123452644
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2013 13:11 schreef Panthera. het volgende:

[..]

Probleem is dat het niet meer gaat om de waarheid, maar om Boogerd aan de schandpaal te nagelen.
Dit. Het is nu een beetje alsof het helemaal klaar is als we ook Boogerd en Dekker opgeknoopt hebben, terwijl het gewoon maar een onderdeeltje van het probleem is.

Dan komt er de bevestiging van iets dan we toch al weten. En de Bettini's lopen ook gewoon vrij rond. Echt heel veel bereik je er verder ook niet mee.

Waren wel dure vitamine's trouwens die de vrouw van Boogerd nodig had. :7
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  donderdag 28 februari 2013 @ 13:19:47 #239
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_123452651
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2013 13:11 schreef Panthera. het volgende:

[..]

Vind je dat echt? Als ie nu eens in een oficieel statement toegeeft, daar gaat het hem net wel om. Zelfs na de bekentenis van Lance laat ie niets van zich horen, ik denk dat het nu nog steeds een goed moment is om te bekennen, het gaat enkel erger worden hoe langer ie wacht.
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 28 februari 2013 @ 13:27:07 #240
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_123452980
quote:
15s.gif Op donderdag 28 februari 2013 13:19 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Vind je dat echt? Als ie nu eens in een oficieel statement toegeeft, daar gaat het hem net wel om. Zelfs na de bekentenis van Lance laat ie niets van zich horen, ik denk dat het nu nog steeds een goed moment is om te bekennen, het gaat enkel erger worden hoe langer ie wacht.
Hij laat PUBLIEKELIJK niets van hem horen, dat betekent niet dat hij helemaal niets heeft gezegd. Ik neem aan dat hij gewoon met de commissie Sorgdrager gepraat heeft zoals hij gezegd had te gaan doen.
pi_123453023
quote:
15s.gif Op donderdag 28 februari 2013 13:19 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Inderdaad hoe langer het duurt hoe meer het hem gaat achtervolgen.
pi_123453141
Ik denk dat er achter de schermen aan alle kanten aan Boogerd getrokken wordt om een bekentenis te doen (vooral RTL en de kranten). Het graven zal niet ophouden maar hij is ook al rijkelijk laat dus kan eigenlijk geen kant meer op. Maar als hij stil blijft zal hij ook niet verder kunnen met z'n leven.
  donderdag 28 februari 2013 @ 13:33:14 #244
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_123453186
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2013 13:27 schreef TheArt het volgende:

[..]

Hij laat PUBLIEKELIJK niets van hem horen, dat betekent niet dat hij helemaal niets heeft gezegd. Ik neem aan dat hij gewoon met de commissie Sorgdrager gepraat heeft zoals hij gezegd had te gaan doen.
Nou, als je het publiek jarenlang (deels door de druk, oké) bedriegt mag 1 zinnetje toch geen moeite meer zijn. Een simpele "ik heb gedopeerd." kan toch niet veel roet in het eten gooien bij het gesprek met die commissie. Of wil ie nog steeds als cleane renner eruit komen of zo?
pi_123453303
Ze hadden het rekeningnumer enzo best even onleesbaar mogen maken.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_123453322
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2013 13:37 schreef One_of_the_few het volgende:
Gelukkig is de postcode wel wazig gemaakt. :')
pi_123453353
Dan moeten ze de AGR-zege maar afpakken van Boogerd en aan de nummer 2 geven!
  donderdag 28 februari 2013 @ 13:38:35 #248
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_123453357
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2013 13:37 schreef One_of_the_few het volgende:
Dat is het factuurnummer denk ik, onderaan zijn die gegevens toch geblurred (weet nu niet hoe moeilijk dat is om terug te draaien).
pi_123453383
Als hij een bekentenis doet zal het met de gevolgen wel meevallen. Hij heeft geen baan te verliezen en is sowieso financieel onafhankelijk. Er is de laatste maanden zoveel nieuws over Rabo naar buiten gekomen dat het voor mensen die enigzins sport volgen geen verrassing is.
pi_123453402
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 13:33 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Nou, als je het publiek jarenlang (deels door de druk, oké) bedriegt mag 1 zinnetje toch geen moeite meer zijn. Een simpele "ik heb gedopeerd." kan toch niet veel roet in het eten gooien bij het gesprek met die commissie. Of wil ie nog steeds als cleane renner eruit komen of zo?
Nee, hij wil niet de enige renner zijn die de lul is omdat hij als zogenaamd enige niet is gestopt met gebruiken op de momenten dat een steven de jongh en vele andere net zijn gestopt. Of de wedstrijden die ze hadden gewonnen net clean reden behalve Boogerd.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')