Dat zou kunnen hoor. Maar zat ergens in mijn hoofd. Kan ook zijn dat zij wel eens dingen heeft gezegd omdat ze voorzitter was van atletencommisie?quote:Op maandag 30 maart 2026 14:06 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Staat mij echt niks van bij dat zij ooit betrapt oid zou zijn. Ben je in de war met Kira?
quote:Keniaanse topatleet Albert Korir vijf jaar geschorst wegens dopinggebruik
De Keniaan Albert Korir, een voormalige winnaar van de marathon van New York, is door de Athletics Integrity Unit voor vijf jaar geschorst, zo maakte de AIU maandag bekend.
Korir testte begin oktober positief op het bloeddopingmiddel cera, een variant van epo, en was sinds begin dit jaar al voorlopig geschorst. Zijn schorsing voor vijf jaar is op 8 januari ingegaan.
Albert Korir was in 2021 de snelste in de marathon van New York. Hij behaalde vijf keer het podium van de beroemde stadsmarathon.
Cera is een bloeddopingmiddel dat de productie van rode bloedlichaampjes stimuleert. Daardoor verbetert de uithouding. Het middel leidde rond 2009 tot de schorsing van meerdere wielrenners, onder wie de Italianen Davide Rebellin en Danilo di Luca.
quote:Marketa Vondrousova moet schorsing vrezen voor mogelijke dopingovertreding: “Toen er iemand ‘s avonds laat aanbelde werd ik bang”
Het Tennis Integrity Agency (ITIA) is een onderzoek gestart wegens een mogelijke dopingovertreding van voormalig Wimbledon-winnares Marketa Vondrousova.
De 26-jarige Tsjechische zou in vorig jaar in december geweigerd hebben om een dopingtest af te leggen. Als ze schuldig wordt bevonden, dreigt een schorsing die tot vier jaar kan oplopen.
Vondrousova gaf in een vrijdag gepubliceerd Instagram-bericht haar versie van de feiten. Volgens haar heeft het incident plaatsgevonden omdat ze “een breekpunt bereikt had na maanden van fysieke en mentale stress”. Ze zou bang geworden zijn toen er bij haar thuis om 20u15 een dopingcontroleur arriveerde en een onmiddellijke test eiste. “Het is moeilijk voor mij om hierover te praten. Vanwege aanhoudende blessures, constante druk en slaapproblemen voelde ik me uitgeput en fragiel. De impact was groter dan ik me destijds realiseerde. Jaren van haatberichten en bedreigingen hebben een impact gehad op hoe ik mij voel in mijn eigen huis. Toen er iemand “s avonds laat aanbelde zonder zichzelf kenbaar te maken, werd ik bang. Ik wou gewoon veilig zijn.”
Vondrousova komt al sinds januari niet meer in actie. Haar laatste toernooi speelde ze in Adelaide. Nadien gaf ze met een schouderblessure forfait voor de Australian Open.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |