abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 28 februari 2013 @ 15:12:03 #276
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_123457420
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 15:09 schreef planethugo het volgende:

[..]

is boogerd daar niet ook een keer moeten gaan getuigen voor de rechtbank, in oostenrijk?
volgens mij alleen voor verhoor weggeweest
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_123457915
Als boogerd publiekelijk zijn verhaal doet, kijkt er niemand van op en verder is hij de laatste dus wat ie nu loopt te miepen over anderen?
pi_123457947
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 15:12 schreef rubbereend het volgende:

[..]

volgens mij alleen voor verhoor weggeweest
klopt

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-in-dopingzaak.dhtml

omdat ze zeiden 'niks met de zaak te maken te hebben' zijn Boogerd en Dekker in Nederland verhoord _O-
quote:
Advocaat Hans van Oijen denkt dat de zaak noch voor Boogerd en Dekker noch voor Rabobank een vervolg zal krijgen. ,,Ik zeg dit puur op persoonlijke titel, maar als ze zich bij Rabo geen zorgen maken, denk ik dat dat terecht is."
18-12-09
:')
volgens mij zaten er destijds toch een paar bij Rabo die zich wel zorgen maakte
  donderdag 28 februari 2013 @ 15:33:10 #279
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_123458511
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 15:21 schreef planethugo het volgende:

[..]

Zou dat dan ook meineed kunnen betekenen? Of is dit niet van die orde?
pi_123459406
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 15:33 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Zou dat dan ook meineed kunnen betekenen? Of is dit niet van die orde?
volgens mij kan je in een verhoor alles zeggen en daar wordt dan een zaak op gebaseerd. Meineed kun je alleen bij de rechtbank plegen, daar kun je dan ook je eerdere verklaring volledig herzien. Geloof ik :P
pi_123462173
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_123462471
quote:
Banksters. :')
Jack does it in real time...
pi_123462494
Typische white shoe boy reactie.
pi_123462607
quote:
Prestaties eisen in een periode dat iedereen aan de dope zat..en dan daarna klagen.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_123462870
ze kunnen moeilijk zeggen: tja prima wat er toen gebeurd is :')
pi_123463151
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 16:57 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Prestaties eisen in een periode dat iedereen aan de dope zat..en dan daarna klagen.
als er een branche is die heel goed weet wat besodemieteren, banksters :(
tief up, lul
  donderdag 28 februari 2013 @ 18:10:27 #287
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_123465762
quote:
"Wij wisten wel dat het in 1996 in het wielrennen niet deugde."

Tuurlijk joh, Piet Nostradamus.
pi_123465859
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 18:10 schreef Zelva het volgende:

[..]

"We zijn in 1996 begonnen omdat we het anders willen doen, met een zero tolerance beleid". En even later: "We gaan er vanuit dat de jongens en meisjes van nu schoon rijden. Daar hebben we ook op ingezet sinds het incident in 2007."
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_123465868
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 18:10 schreef Zelva het volgende:

[..]

THEFXR wist dat al in 1892.
  donderdag 28 februari 2013 @ 18:14:57 #290
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_123465964
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 14:00 schreef tong80 het volgende:
Daar valt iemand van zijn voetstuk zeg. De zoveelste helaas.

:P
Ik begin met de dag meer en meer respect voor Frank VDB te krijgen ... Straks was ie nog niet eens meer gedopeerd dan degenen achter hem ook ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_123466118
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 18:12 schreef Ericr het volgende:

[..]

THEFXR wist dat al in 1892.
maar luisteren, ho maar.....
  donderdag 28 februari 2013 @ 18:45:24 #292
14505 OProg
A Life in Music
pi_123467232
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 18:14 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ik begin met de dag meer en meer respect voor Frank VDB te krijgen ... Straks was ie nog niet eens meer gedopeerd dan degenen achter hem ook ...
Inderdaad. :Y

Dat jaar reden er 4 Rabo's bij de eerste 7. Dat was ook wel ongehoord.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  donderdag 28 februari 2013 @ 19:02:15 #293
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_123468160
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 18:14 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

quote:
woensdag 25 februari 2009

In het maandblad Ché spreekt Frank Vandenbroucke zich openhartig uit over doping. Ondanks het feit dat de Belg nooit betrapt of positief is getest ontkent hij niet doping te hebben gebruikt. Tegelijkertijd insinueert hij echter ook dopinggebruik door collega-renners als Michael Boogerd.

"Ik heb inderdaad nooit gezegd dat ik geen doping heb gepakt. Maar ik heb ook nooit gezegd dat ik wél doping heb gepakt. In 1999 won ik Luik-Bastenaken-Luik op magistrale wijze, en wat de mensen ook denken, op een eerlijke manier. Want ik weet 100 procent zeker dat ik die dag niks anders had genomen dan de tweede (Boogerd – red.), de derde, de vierde en de vijfde in de uitslag. Iedereen reed die dag met hetzelfde in zijn lijf, we streden met gelijke wapens. Dus was dat een eerlijke wedstrijd, met een eerlijke uitslag. Die dag, of beter, dat jaar was ik de beste van allemaal. Dat wist iedereen in het peloton," zegt de Belg in de glossy.

Vandenbroucke ontkent dus niet dat hij die dag iets genomen heeft: "Destijds wist iedereen wat de anderen namen en je deed dan gewoon hetzelfde. Nieuwe dopingproducten moesten natuurlijk wel in het peloton geïntroduceerd worden door de zogenaamde pioniers." Dat gebeurde destijds volgens de Belg door de Italiaanse Gewiss-ploeg met renners als Furlan, Berzin en Argentin.
"Op een bepaald moment reden die mannen 10 kilometer per uur sneller dan de rest. Ik heb nooit de kans gehad om een pionier te zijn, om een nieuw soort doping als eerste uit te proberen," betreurt Vandenbroucke: "Als ze mij toen de kans hadden gegeven om een nieuw wondermiddel als eerste te testen, had ik dat zonder twijfel gedaan. Jammer genoeg heb ik die kans nooit gehad."

Gisteren reageerde Michael Boogerd laconiek op de insinuaties van de Belg. De Hagenaar was in 1999 tweede in Luik-Bastenaken-Luik. "Als ik die dag hetzelfde had gebruikt, had ik wel gewonnen," zegt Boogerd lachend. "Het zou kunnen dat we hetzelfde hebben gebruikt, maar dat was dan een bruine boterham met kaas. Ik neem Vandenbroucke al lang niet meer zo serieus."

Volgens eigen zeggen had Vandenbroucke uitzonderlijke klasse: "Ja, ik was geboren om te koersen en om te winnen. In 1994 won ik als 19-jarige de koninginnerit van de Ronde van de Middellandse Zee, op de Mont Faron, voor Davide Cassani en Yevgeni Berzin. Die gasten hadden toen een hematocrietwaarde van 60. Die van mij was 42! Dat ik daar won was ongelovelijk en omdat ik toen met ongelijke middelen streed was dat mijn grootste prestatie. Zij waren geprepareerd tot en met door dopingdokters Michele Ferrari en Luigi Cecchini, ik reed rond op water en brood."
Gewoon een uitzonderlijk talent.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  donderdag 28 februari 2013 @ 19:08:57 #294
14505 OProg
A Life in Music
pi_123468565
quote:
14s.gif Op donderdag 28 februari 2013 19:02 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Gewoon een uitzonderlijk talent.
Kan je nagaan wat zijn palmares zou zijn geweest als hij bijvoorbeeld de geest van Zabel in hem had gehad. Hoewel de momenten waarin hij uitblonk natuurlijk wel weer deels ingegeven werden door zijn impulsiviteit en misschien wel gekte.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_123474151
quote:
Gisteren reageerde Michael Boogerd laconiek op de insinuaties van de Belg. De Hagenaar was in 1999 tweede in Luik-Bastenaken-Luik. "Als ik die dag hetzelfde had gebruikt, had ik wel gewonnen," zegt Boogerd lachend. "Het zou kunnen dat we hetzelfde hebben gebruikt, maar dat was dan een bruine boterham met kaas. Ik neem Vandenbroucke al lang niet meer zo serieus."
wij nemen jou al helemaal niet serieus meer, met je boterhammen....
  donderdag 28 februari 2013 @ 21:24:06 #297
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_123476049
quote:
België: 'Het Nederlandse antidopingbeleid faalt'

Het Nederlandse antidopingbeleid faalt. Dat stellen de Belgische politie en justitie donderdag in het Nederlandse KRO-programma Brandpunt Reporter. 'Nederland is een zwakke schakel in de internationale bestrijding van de dopinghandel', aldus de Belgische autoriteiten.

In België wordt veel doping verhandeld die uit ondergrondse Nederlandse laboratoria komt. Volgens advocaat-generaal Francis Clarysse, lid van een speciaal Belgisch antidopingteam, is het aantal laboratoria in Nederland de afgelopen twee jaar verdubbeld van vier naar acht. De middelen zouden gevaarlijk zijn voor de gezondheid en worden verhandeld op 20 vermoedelijk door Nederlanders beheerde websites.

'Die problemen moeten met tak en wortel worden uitgeroeid, maar het schort aan samenwerking met Nederland', aldus het antidopingteam.
De media zou zich beter op zoiets storten dan over Rabo te blijven zeiken. Uiteindelijk komt de shit nu bovendrijven door onderzoeken uit de VS, uit Oostenrijk en gevolgen van de Fuentes-zaak. Zijn er de laatste 20 jaar al veel Nederlandse renners in eigen land gepakt?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_123476294
De lijst gepakte Belgische renners is inderdaad vele malen langer...

Of het nou Nederland, Belgie of Spanje is...nergens is er de echte drive om je nationale helden achterna te zitten of een fanatieke dopingjacht te voeren.

Italië laat het nog heel wat lijken, maar die sluiten weer te pas en te onpas allerlei deals, waardoor de schorsingen dan weer veel meer een wassen neus zijn dan in andere landen.

De VS heeft nu één high-profile zaak tegen Armstrong gestart, maar heeft ook jarenlang dopinggebruik in allerlei sporten oogluikend toegestaan of zaken in de doofpot laten belanden.

De kritiek dat Nederland dan nu tekort schiet in de dopingjacht vind ik wat nutteloos, dat kan je van elk land wel op een bepaalde manier zeggen...
Jack does it in real time...
  donderdag 28 februari 2013 @ 21:33:36 #299
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_123476601
Museeuw en zijn wespen, VDB en zijn hondenmedicijnen, de TBC-500 zaak , de lopende zaak tegen dokter Mertens,.. (en de "kleinere" zaakjes tegen Berden, Keisse, Leukemans,...)

Het kan beter, maar het is tenminste iets, wat nog steeds aanzienlijk meer is dan helemaal niets.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_123476652
In België zijn ze mogelijk nog hypocrieter dan Boogie. Zucht.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')