gewoon steriliseren als kattenquote:Op zaterdag 15 december 2012 13:16 schreef MichaelScott het volgende:
Ja, slim man nu de baby's redden en over 20 jaar een enorm voedseltekort omdat die baby's ook weer 5-10 baby's krijgen.
Ja hoor, hebben al heel wat warlords mooie AK47's van gekocht.quote:Op zaterdag 15 december 2012 13:19 schreef Sophie94 het volgende:
weten we nu precies waar dit geld blijft en of goed besteedt wordt?
Sensatie sensatie. Als je leiden centraal station inloopt krijg je ook altijd van die "idealisten" met rode hartstichting/ nierstichting/ slachtofferhulp etc jassen achter je aan. Maar de voormannen toucheren jarenlang tonnen aan collecte geld als zijnde uitkering.quote:Op zaterdag 15 december 2012 13:20 schreef _Megatron_ het volgende:
Die mensen die in deze shit stappen zijn nog erger.. Komen ze uit het glazen huis en worden ze als helden onthaald door een menigte die helemaal door het lint gaat. Alsof ze niks geen eten krijgen in de vorm van een vloeibaar prakje.
yeah right
Is je steen comfortabel?quote:Op zaterdag 15 december 2012 13:41 schreef ikjijallebei het volgende:
wt is serious request, snap er nix van
Zie hier de problematiek van 60 jaar ontwikkelingshulp in één zin samengevat.quote:Op zaterdag 15 december 2012 13:16 schreef MichaelScott het volgende:
Ja, slim man nu de baby's redden en over 20 jaar een enorm voedseltekort omdat die baby's ook weer 5-10 baby's krijgen.
Vergeet ook niet dat we alleen de baby's redden, want die zijn zo zielig. Tegelijkertijd sterven de mensen die wel gewoon kunnen werken en overleven met een beetje hulp, omdat we hun niet helpen.quote:Op zaterdag 15 december 2012 13:16 schreef MichaelScott het volgende:
Daarom moeten we nu alvast gefaseerd de ontwikkelingshulp stoppen onze klein klein klein kinderen moeten ook gewoon kunnen eten. Dus schaf alle goede doelen maar af, voor het beste van je eigen klein klein kinderen!!!quote:Op zaterdag 15 december 2012 14:10 schreef MAHL het volgende:
Op zaterdag 15 december 2012 13:16 schreef MichaelScott het volgende:
Niet echt politiek correct voor een journalistquote:Op zaterdag 15 december 2012 13:08 schreef Iwanius het volgende:
het zilverpapier was voor de zwartjes.
Het probleem is dat de opbrengst veel hoger is zonder die marketing troep. Als het echt alleen om de goedheid ging, gaven we het geld direct. Maar nee, het moet natuurlijk weer lekker commercieel zijn.quote:Op zaterdag 15 december 2012 14:22 schreef Compliment het volgende:
Wat is nou precies het probleem? Die arme baby's krijgen toch gewoon geld? Boeiend dat er een hele marketingstrategie achterzit. Zal die negers aan hun reet roesten.
Het is wel schijnheilig inderdaad. Maar dat zal die zwartjes weinig uit maken gok ik.quote:Op zaterdag 15 december 2012 14:23 schreef Rezania het volgende:
[..]
Het probleem is dat de opbrengst veel hoger is zonder die marketing troep. Als het echt alleen om de goedheid ging, gaven we het geld direct. Maar nee, het moet natuurlijk weer lekker commercieel zijn.
Wie geeft een neuk om die Afrikanen? Het gaat mij om die schijnheilige mensen die dat 'feest' vieren.quote:Op zaterdag 15 december 2012 14:26 schreef Compliment het volgende:
[..]
Het is wel schijnheilig inderdaad. Maar dat zal die zwartjes weinig uit maken gok ik.
Nee dan begrijp ik de klacht, was me niet helemaal duidelijk.quote:Op zaterdag 15 december 2012 14:27 schreef Rezania het volgende:
[..]
Wie geeft een neuk om die Afrikanen? Het gaat mij om die schijnheilige mensen die dat 'feest' vieren.
Ehmz niet heel lullig bedoelt ofzo hoor, maar dat is het toch altijd al geweest?quote:Geven om er zelf beter van te worden. Serious Request is verworden tot een ordinair commercieel format.
Al jaren lang gaan er miljoenen naar arme landen, en wat gebeurt er?quote:Op zaterdag 15 december 2012 14:17 schreef FrietjuH het volgende:
[..]
Daarom moeten we nu alvast gefaseerd de ontwikkelingshulp stoppen onze klein klein klein kinderen moeten ook gewoon kunnen eten. Dus schaf alle goede doelen maar af, voor het beste van je eigen klein klein kinderen!!!
Vind die beelden van die kinderen in Afrika ook verschrikkelijk, maar snap niet helemaal waarom die ouders 5/6/7 of nog meer kinderen nemen als er niks te eten is en de leefomstandigheden erg minimaal zijn..quote:Op zaterdag 15 december 2012 15:58 schreef Equites het volgende:
Het is het beste voor Afrika als de mensheid daar wordt teruggedrongen toch. Je kan nu wel die baby's gaan redden, maar als er geen eten meer is voor de ouderen is dat er ook niet voor hun kinderen. Kansloos.
quote:Op zaterdag 15 december 2012 16:49 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Vind die beelden van die kinderen in Afrika ook verschrikkelijk, maar snap niet helemaal waarom die ouders 5/6/7 of nog meer kinderen nemen als er niks te eten is en de leefomstandigheden erg minimaal zijn..
Laten ze maar wat aan die corrupte regeringen in die landen doen.
Heb ooit eens in een docu gezien dat het grootste deel van het voedsel wat door Live aid in 85 is bijeengebracht, lag te verrotten in de haven omdat de regering het tegen hield.
Omdat de Paus zegt dat condooms niet gebruikt mogen worden!quote:Op zaterdag 15 december 2012 16:49 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Vind die beelden van die kinderen in Afrika ook verschrikkelijk, maar snap niet helemaal waarom die ouders 5/6/7 of nog meer kinderen nemen als er niks te eten is en de leefomstandigheden erg minimaal zijn..
Laten ze maar wat aan die corrupte regeringen in die landen doen.
Heb ooit eens in een docu gezien dat het grootste deel van het voedsel wat door Live aid in 85 is bijeengebracht, lag te verrotten in de haven omdat de regering het tegen hield.
Nee, sorry.quote:Op zondag 16 december 2012 01:48 schreef MAHL het volgende:
[..]
Ik hoop voor je dat je aan het trollen bent.
Zijn er nog mensen die dat denken?quote:Op zondag 16 december 2012 11:51 schreef lavacaloca het volgende:
Terechte klacht!
Mensen die denken dat de volledige donatie terecht komt bij arme/zieke baby' s![]()
![]()
![]()
Ja echtquote:Op zondag 16 december 2012 11:52 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Zijn er nog mensen die dat denken?
Stoppen met neuken een optie?quote:Op zondag 16 december 2012 00:02 schreef Equites het volgende:
[..]
[..]
Omdat de Paus zegt dat condooms niet gebruikt mogen worden!
quote:
Ok, ik zal het even stapsgewijs voor je op een rijtje zetten:quote:
quote:Op zondag 16 december 2012 14:04 schreef MAHL het volgende:
[..]
Ok, ik zal het even stapsgewijs voor je op een rijtje zetten:
- Ten eerste doet het er voor dit soort mensen niet toe of het geld wel of niet aankomt. Het gaat om het 'kijk mij eens!' gebaar en schuldgevoelens afkopen.
- Het geld komt niet bij de mensen die het nodig hebben aan. Het geld komt aan bij de Mugabes en de Konys en de rebellenleiders die er mooie AK-47s van gaan kopen, en de corrupte regeringsleiders die er mooie auto's van gaan kopen.
- Het geld dát aankomt, is niet goed besteedt. Baby's redden levert later alleen maar meer hongerige monden op. Beter besteden ze het geld in goed onderwijs in de derde wereld.
- Het grote probleem, overbevolking, wordt zo genegeerd. Let's face it, die baby's die te weinig voedsel krijgen maar nu wel overleven krijgen later opnieuw een hele sloot kinderen. En dan beginnen we weer van voor af aan.
Zo duidelijk genoeg?
Dit dus. Sociale druk om mee te doen met iets wat niet gaat werken, joepie.quote:Op zondag 16 december 2012 14:15 schreef pussycatdoll het volgende:
mensen die je raar aankijken omdat je geen geld doneert aan serious request.
Stuur deze reactie een naar die DJ`s,ben benieuwd of ze daar ook antwoord op hebbenquote:Op zondag 16 december 2012 14:04 schreef MAHL het volgende:
[..]
- Ten eerste doet het er voor dit soort mensen niet toe of het geld wel of niet aankomt. Het gaat om het 'kijk mij eens!' gebaar en schuldgevoelens afkopen.
- Het geld komt niet bij de mensen die het nodig hebben aan. Het geld komt aan bij de Mugabes en de Konys en de rebellenleiders die er mooie AK-47s van gaan kopen, en de corrupte regeringsleiders die er mooie auto's van gaan kopen.
- Het geld dát aankomt, is niet goed besteedt. Baby's redden levert later alleen maar meer hongerige monden op. Beter besteden ze het geld in goed onderwijs in de derde wereld.
- Het grote probleem, overbevolking, wordt zo genegeerd. Let's face it, die baby's die te weinig voedsel krijgen maar nu wel overleven krijgen later opnieuw een hele sloot kinderen. En dan beginnen we weer van voor af aan.
Zo duidelijk genoeg?
Mag jij doen, geen zin om de twitter/fb/mail van Ekdom & co te achterhalenquote:Op zondag 16 december 2012 14:31 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Stuur deze reactie een naar die DJ`s,ben benieuwd of ze daar ook antwoord op hebben
Dus?quote:Op zondag 16 december 2012 14:04 schreef MAHL het volgende:
[..]
Zo duidelijk genoeg?
Die heeft ook ergens een klap van de molen gehadquote:
Ik lees alleen maar geld dit, geld dat. Daar kijk ik het niet om.quote:Op zondag 16 december 2012 20:27 schreef MAHL het volgende:
[..]
Dus is er geen enkele reden om hysterisch over dat evenemt te doen, integendeel juist?
Och, ik kan veel betere manieren bedenken om het kerstgevoel in te luidenquote:Op zondag 16 december 2012 20:29 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik lees alleen maar geld dit, geld dat. Daar kijk ik het niet om.
Serieus request luidt voor mij altijd het kerstgevoel in.En als het geld niet goed terecht komt, dan is dat maar zo.
Makkelijk.quote:Op zondag 16 december 2012 20:46 schreef MAHL het volgende:
[..]
Och, ik kan veel betere manieren bedenken om het kerstgevoel in te luiden
Ik snap je punt elke baby verdient voedsel,onderdak ,onderwijs,zorg maar dat is niet haalbaar wij zitten met 7 miljard op deze planeet en de grondstoffen en eten raakt over een paar jaar echt uitgeput /althans een stuk schaarser gewoon investeren in onderwijs en onderdak eten kunnen ze zelf wel regelen en anders hebben wij straks meer mensen in armoede dan nuquote:Op zondag 16 december 2012 14:04 schreef MAHL het volgende:
[..]
Zo duidelijk genoeg?
En nu met interpunctie?quote:Op zondag 16 december 2012 20:57 schreef Haantje_pappie het volgende:
[..]
Ik snap je punt elke baby verdient voedsel,onderdak ,onderwijs,zorg maar dat is niet haalbaar wij zitten met 7 miljard op deze planeet en de grondstoffen en eten raakt over een paar jaar echt uitgeput /althans een stuk schaarser gewoon investeren in onderwijs en onderdak eten kunnen ze zelf wel regelen en anders hebben wij straks meer mensen in armoede dan nu
goh meen je dat nou egtquote:Op maandag 17 december 2012 06:00 schreef Tomatenboer het volgende:
Zo'n terechte klacht dit!
Één groot commercieel en hypocriet circus, zoals het cabaretpanel bij Paul de Leeuw ook doorheeft:
Bovendien zag ik afgelopen week de documentaire Enjoy poverty (aanrader!) Waarin duidelijk werd dat ontwikkelingshulp zelf ook een groot commercieel circus is waar de organisaties zelf meer aan hebben dan de Afrikanen zelf die bovendien bewust klein worden gehouden. Het is ook een industrie die zichzelf in stand houdt.
quote:Op maandag 17 december 2012 06:02 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
goh meen je dat nou egtshit papi goed dat je die shit zegt andrs had ik dat nooit geweten
![]()
trouwes is niet so hoor want maak elke week geld over aan mijn petekind in africa en die groeit wel gwn
ga denk ik m alsnog wel kijkenquote:Op maandag 17 december 2012 06:10 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Okee, voor velen wellicht obvious maar niet voor iedereen. In die documentaire werd de arrogantie en hypocrisie in ieder geval mooi in beeld gebracht. Daarna geef je écht nooit meer aan een ontwikkelingshulporganisatie.
Sieg heel!quote:
Zodat die ook weer zielige baby's krijgen en we die ook weer kunnen helpen. We moeten wel zielige mensjes over houden waar we aan kunnen doneren om ons geweten af te kopen toch.quote:Op maandag 17 december 2012 10:46 schreef fathank het volgende:
Ja, gaan we babies redden die toch al geen toekomst hebben. Goed verhaal
Een zeer terechte klacht.quote:Op zaterdag 15 december 2012 13:08 schreef Iwanius het volgende:
Ze moesten eens weten, die kleine baby's
[ afbeelding ]
Hee Giel! Dinsdag 18 december begint het weer: jouw 3FM-actie Serious Request. Samen met twee van je kornuiten zamel je geld in voor baby's uit de derde wereld. Petje af hoor: jezelf zes dagen lang, enkel coca cola drinkend, laten opsluiten in het Glazen Huis. En dan ook nog eens in Enschede, een stad waar je nog niet dood wilt worden gevonden.
De regering heeft al aangekondigd het ingezamelde geldbedrag niet te zullen verdubbelen. Jij boos, maar ik snap het wel. Eerst 1 miljard bezuinigen op ontwikkelingshulp, en vervolgens onder luid gejuich een paar miljoen schenken aan Serious Request. Dat zou wel heel veel schone schijn zijn, dus daar past het kabinet Rutte voor.
Ach, was Enschede maar zo principieel. De gemeente doneerde 250.000 euro aan Serious Request om gaststad te mogen zijn. Ze hebben alles doorgerekend: het Glazen Huis trekt in de week voor kerst 200.000 extra bezoekers naar de binnenstad. Die spenderen daar naar schatting 7,3 miljoen euro, dus tel uit je winst. Kassa! Ja Giel, een stukje city-marketing over de ruggetjes van baby's. Je moet er maar op komen.
Hetzelfde laken een pak voor Coca Cola. De multinational voert deze weken een reclamecampagne waarin het consumenten oproept lege statiegeldflessen in te zamelen. Dat leverde vorig jaar 160.000 euro op voor Serious Request. Mooi, denk jij – maar weet je ook dat de reclamecampagne zélf minstens het tienvoudige kost? Kan Coca Cola beter dát bedrag aan Serious Request schenken. Of ben ik nu gek? Maar zo werkt het blijkbaar niet. Heel Nederland moet en zal weten hoe betrokken de multinational is.
Geven om er zelf beter van te worden. Serious Request is verworden tot een ordinair commercieel format. Een gedrocht in dienst van het eigen imago, aids als city-marketing. Ze moesten eens weten, die kleine baby's; papa en mama zijn niet voor niets gestorven.
Het is een uitvergroting van vroeger tijden, toen mensen zilverpapier inzamelden voor Afrika. De chocolade peuzelden ze lekker zelf op, het zilverpapier was voor de zwartjes. Maar goed, beste Giel, misschien vind je dat ik zeur omdat het doel de middelen heiligt. Beter een zilverpapiertje dan helemaal niets. Ook een redenatie. Kijk, daar stopt de spiksplinternieuwe Coca Cola kersttruck al bij het Glazen Huis. Nog een colaatje dan maar?
METRO 2010
Huh, volgens mij de eerste keer dat ik moet lachen om iets in de show van Paul de Leeuwquote:Op maandag 17 december 2012 06:00 schreef Tomatenboer het volgende:
Zo'n terechte klacht dit!
Één groot commercieel en hypocriet circus, zoals het cabaretpanel bij Paul de Leeuw ook doorheeft:
Bovendien zag ik afgelopen week de documentaire Enjoy poverty (aanrader!) Waarin duidelijk werd dat ontwikkelingshulp zelf ook een groot commercieel circus is waar de organisaties zelf meer aan hebben dan de Afrikanen zelf die bovendien bewust klein worden gehouden. Het is ook een industrie die zichzelf in stand houdt. Want eigen initiatief vd lokale bevolking wordt niet op prijs gesteld, dan worden ze zelfs tegengewerkt. Het gaat om het beschermen van de belangen van de westerse ngo's en bedrijven die grof geld verdienen door mensen hun schuldgevoel af te laten kopen en tegelijkertijd de situatie in stand te houden (maar wel zichtbaar zodat het verkoopt).
Gut, arm kind toch. Wat heb ik met jou te doen. Het is allemaal maar kut he. Wat moet jij in een simpele wereld leven. Wel lekker makkelijk en overzichtelijk natuurlijk.quote:Op maandag 17 december 2012 12:37 schreef thats_meh het volgende:
Klote ontwikkelingshulp. Maakt geen reet uit of het voor volwassenen of baby's is, allebei kut. Geef wat aan eigen land. Q-Music heeft voor de voedselbank cadeaus ingezameld.
Een vrouw naar mijn hartquote:Op maandag 17 december 2012 12:37 schreef thats_meh het volgende:
Klote ontwikkelingshulp. Maakt geen reet uit of het voor volwassenen of baby's is, allebei kut. Geef wat aan eigen land. Q-Music heeft voor de voedselbank cadeaus ingezameld.
Ja, want met bewustzijn creëren zijn echt heel veel mensen geholpen.quote:Op maandag 17 december 2012 12:58 schreef Thomas B. het volgende:
Natuurlijk dient SR een commercieel doel. Daarom dragen ondernemers en de gemeente ook bij aan de kosten. Natuurlijk identificeren veel bedrijven zich graag met een goed doel. Dat is goed voor de omzet. Natuurlijk wordt een percentage van ontwikkelingshulp verkeerd besteed. Dat blijkt uit al het onderzoek en daar moet dan ook zeker wat aan gedaan worden.
Maar jullie zijn wel heel zeikerig, zeg. Het doel van SR is niet om een zo groot mogelijk bedrag in te zamelen. Als je dat denkt ben je wel erg kortzichtig. Het doel is bewustzijn creëren en versterken wat natuurlijk aan een stelletje cynische azijnpissers als jullie niet besteed is. Jullie willen allemaal dat de overheid gaat korten op ontwikkelingshulp, omdat het toch allemaal maar ver van jullie bed is. Tegelijkertijd zijn private initiatieven ook weer niet goed. Alsof het stoer is om het dan maar af te gaan zitten kraken
quote:Op maandag 17 december 2012 13:06 schreef MAHL het volgende:
[..]
Een vrouw naar mijn hart
[..]
Ja, want met bewustzijn creëren zijn echt heel veel mensen geholpen.
Ooit gehoord wat er gebeurde met Nicaragua toen de ontwikkelingshulp daar stopgezet werd?
Graag, ik heb nog niet geluncht.quote:Op zondag 16 december 2012 21:06 schreef Haantje_pappie het volgende:
[..]
Ga is heel rap de keuken in.
Ik zeg niet dat er niet een heleboel problemen zijn met de manier waarop ontwikkelingshulp is ingericht. En in veel gevallen doet het meer kwaad dan goed, zowel wanneer het via overheden gaat als via internationale organisaties en de private, filantropische sector. Maar ik zie niet in waarom je er dan maar heel cynisch moet gaan lopen doen en zoiets hebben van, krijg allemaal maar de tyfus. Laten we liever gaan nadenken over hoe het systeem op een juiste manier wordt ingericht. Wat het Rode Kruis doet is goed werk. Zij proberen hier en daar nood te ledigen waar het het allerhardst nodig is. Ook al is dat vaak een druppel op een gloeiende plaat. Maar ik zie in waarom niks doen beter zou zijn. Dat kunnen jullie allemaal niet uitleggen. Want volgens die redenering is die ene moeder met die baby beter geholpen als je haar het lekker zelf laat uitzoeken, want "Ivoorkust heeft tegenwoordig ook flatgebouwen en met het bbp van Angola gaat het ook wel wat beter". Wat een kutargumentquote:Op maandag 17 december 2012 13:06 schreef MAHL het volgende:
[..]
Een vrouw naar mijn hart
[..]
Ja, want met bewustzijn creëren zijn echt heel veel mensen geholpen.
Ooit gehoord wat er gebeurde met Nicaragua toen de ontwikkelingshulp daar stopgezet werd?
En met jou manier van redeneren zit precies het heikele punt. Kerel, al 60 jaar lang wordt er ontwikkelingshulp gegeven, die na een jaar of vijf niet geholpen bleek te hebben. Vervolgens wordt er op een net iets andere manier 'hulp' gegeven, wat na tien jaar ook geen zak heeft geholpen, en vervolgens gaat men het wéér helemaal anders doen... Heb je het nog steeds niet door?quote:Op maandag 17 december 2012 13:13 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat er niet een heleboel problemen zijn met de manier waarop ontwikkelingshulp is ingericht. En in veel gevallen doet het meer kwaad dan goed, zowel wanneer het via overheden gaat als via internationale organisaties en de private, filantropische sector. Maar ik zie niet in waarom je er dan maar heel cynisch moet gaan lopen doen en zoiets hebben van, krijg allemaal maar de tyfus. Laten we liever gaan nadenken over hoe het systeem op een juiste manier wordt ingericht. Wat het Rode Kruis doet is goed werk. Zij proberen hier en daar nood te ledigen waar het het allerhardst nodig is. Ook al is dat vaak een druppel op een gloeiende plaat. Maar ik zie in waarom niks doen beter zou zijn. Dat kunnen jullie allemaal niet uitleggen. Want volgens die redenering is die ene moeder met die baby beter geholpen als je haar het lekker zelf laat uitzoeken, want "Ivoorkust heeft tegenwoordig ook flatgebouwen en met het bbp van Angola gaat het ook wel wat beter". Wat een kutargument
Ik geef net heel duidelijk aan dat er veel mis is met de manier waarop private en publieke ontwikkelingshulp is ingericht. Er zijn structureel zoveel inefficiënties dat maar een relatief klein percentage precies op de juiste plek terecht komt. Dat moet veranderen. Mijn punt is alleen het geen reden mag zijn om compleet je rug toe te keren tegenover de mensen die het over de grens slechter hebben. Veel mensen lijken deze misstanden aan te grijpen om maar helemaal niets meer te hoeven doen en zo het bestaan van de problemen die er zijn te negeren. Dat is wel zo makkelijk. Omdat het toch niet in hun achtertuin is en er redenen zijn om kritiek te hebben kunnen ze zich achter dat argument verschuilen. Zo hoeven ze lekker niets te doen. Lekker makkelijk. SR is een manier om het onder de aandacht te brengen. Ook al is de opbrengst van de actie puur symbolisch van aard.quote:Op maandag 17 december 2012 13:19 schreef MAHL het volgende:
[..]
En met jou manier van redeneren zit precies het heikele punt. Kerel, al 60 jaar lang wordt er ontwikkelingshulp gegeven, die na een jaar of vijf niet geholpen bleek te hebben. Vervolgens wordt er op een net iets andere manier 'hulp' gegeven, wat na tien jaar ook geen zak heeft geholpen, en vervolgens gaat men het wéér helemaal anders doen... Heb je het nog steeds niet door?
Vraag aan jou, wat is er met het geld gebeurd naar aanleiding van de tsunami in Zuid-Oost Azië tien jaar geleden? En Haïti?
Nu ben ik ook geen groot SR fan, maar dit is natuurlijk niet waar. Zonder die marketing zou niemand er van weten en zou de opbrengst lager zijn.quote:Op zaterdag 15 december 2012 14:23 schreef Rezania het volgende:
[..]
Het probleem is dat de opbrengst veel hoger is zonder die marketing troep. Als het echt alleen om de goedheid ging, gaven we het geld direct. Maar nee, het moet natuurlijk weer lekker commercieel zijn.
Wie is dat?quote:Op maandag 17 december 2012 16:45 schreef Harveo het volgende:
Iemand die dat nummer van Laura Jansen ook echt een kut nummer vind?
Of voor Johannes de bultrug, dan hadden ze hem misschien nog kunnen redden.quote:Op maandag 17 december 2012 16:31 schreef CasB het volgende:
Ze kunnen SR beter voor het Metropole Orkest houden dit jaar, dan zou ik misschien nog overwegen om iets te doneren.
Dit idd! Het is onderdeel geworden van het uiteinde. Voor mij geen gamen dit jaar, maar voltijd aan m'n scriptie dus een beetje vrolijke radio op de achtergrond is welkom. Azijnpissers die dan moeilijk gaan lopen doen over commerciequote:Op maandag 17 december 2012 19:02 schreef BenjaminLinus het volgende:
Op de een of andere manier past het wel bij mijn kerstvakantie : Serious request op de achtergrond aan, Fokken, en call of duty spelen, sadness
Commercie in deze context is toch in zekere zin wel hypocriet vind ik.quote:Op maandag 17 december 2012 20:20 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Dit idd! Het is onderdeel geworden van het uiteinde. Voor mij geen gamen dit jaar, maar voltijd aan m'n scriptie dus een beetje vrolijke radio op de achtergrond is welkom. Azijnpissers die dan moeilijk gaan lopen doen over commercie
En het eerste naïeve huppelkutje die denkt dat mensen die niet met deze actie meedoen egoïstisch en harteloos zijn is het topic binnenquote:Op maandag 17 december 2012 20:32 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Harteloze kutlui op Fok! Ga je toch eens diep, diep schamen, écht! Wat doen jullie tegenwoordig nog voor een ander?
Je bent gelukkig tot niets verplicht. Het is me wat, ik stelde een vraag. Geef eens antwoord?quote:Op maandag 17 december 2012 20:37 schreef MAHL het volgende:
[..]
En het eerste naïeve huppelkutje die denkt dat mensen die niet met deze actie meedoen egoïstisch en harteloos zijn is het topic binnen
Ik doe vrijwilligerswerk voor de voedselbank, help mijn hulpbehoevende buurman met boodschappen doen en ik doneer zo nu en dan wel wat aan goede doelen die ik zelf uitzoek.quote:Op maandag 17 december 2012 20:32 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Harteloze kutlui op Fok! Ga je toch eens diep, diep schamen, écht! Wat doen jullie tegenwoordig nog voor een ander?
Ik zeg niet dat ik blindelings vertrouw, het komt alleen harteloos over allemaal, niemand hoeft er aan mee toe doen. Het valt me alleen op dat men tegenwoordig zo ontzettend alleen maar om zichzelf geeft en niet om het leed van anderen.quote:Op maandag 17 december 2012 20:42 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik doe vrijwilligerswerk voor de voedselbank, help mijn hulpbehoevende buurman met boodschappen doen en ik doneer zo nu en dan wel wat aan goede doelen die ik zelf uitzoek.
Maar blindelings vertrouwen op goede doelen en dat je geld goed terecht komt, zeker in zo'n mediacircus is uiterst naief.
3fm laat altijd NA zo'n serious request gebeuren, precies zien wat er met het geld is gebeurt.quote:Op maandag 17 december 2012 20:42 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik doe vrijwilligerswerk voor de voedselbank, help mijn hulpbehoevende buurman met boodschappen doen en ik doneer zo nu en dan wel wat aan goede doelen die ik zelf uitzoek.
Maar blindelings vertrouwen op goede doelen en dat je geld goed terecht komt, zeker in zo'n mediacircus is uiterst naief.
Dus omdat ik niet aan SR geef ben ik een harteloze lul die alleen maar om zichzelf geeft?quote:Op maandag 17 december 2012 20:40 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Je bent gelukkig tot niets verplicht. Het is me wat, ik stelde een vraag. Geef eens antwoord?
Het is FOK!.quote:Op maandag 17 december 2012 20:32 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Lees nog eens.quote:Op maandag 17 december 2012 20:45 schreef MAHL het volgende:
[..]
Dus omdat ik niet aan SR geef ben ik een harteloze lul die alleen maar om zichzelf geeft?
wandelen met bejaardenquote:Op maandag 17 december 2012 20:40 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Je bent gelukkig tot niets verplicht. Het is me wat, ik stelde een vraag. Geef eens antwoord?
Goed punt ook, al gaat het niet voor iedereen op.quote:Op maandag 17 december 2012 20:45 schreef tja77 het volgende:
[..]
3fm laat altijd NA zo'n serious request gebeuren, precies zien wat er met het geld is gebeurt.
Dus blindelings???
Je moest eens weten hoeveel mensen naar de voedselbank gaan om eten te scoren, zodat ze WEER wat bij de Neckerman kunnen bestellen.
Jezus, en dan klaag jij over mijn kortzichtigheid.quote:Op maandag 17 december 2012 20:45 schreef tja77 het volgende:
[..]
3fm laat altijd NA zo'n serious request gebeuren, precies zien wat er met het geld is gebeurt.
Dus blindelings???
Je moest eens weten hoeveel mensen naar de voedselbank gaan om eten te scoren, zodat ze WEER wat bij de Neckerman kunnen bestellen.
Heb je gelijk in, maar het zal je verbazen hoeveel mensen voedsel halen bij de voedselbank, maar tegelijkertijd doodleuk meespelen met de postcodeloterij.quote:Op maandag 17 december 2012 20:48 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Goed punt ook, al gaat het niet voor iedereen op.
Ik heb bij de schuldhulpverlening gewerkt, dus ik denk een beetje een beeld te hebben van hoe het kan gaan.quote:Op maandag 17 december 2012 20:51 schreef tja77 het volgende:
[..]
Heb je gelijk in, maar het zal je verbazen hoeveel mensen voedsel halen bij de voedselbank, maar tegelijkertijd doodleuk meespelen met de postcodeloterij.
Terwijl een andere groep mensen het ECHT nodig hebben, maar zich te veel schamen om bij de voedselbank aan te kloppen.
Heb jij dat serieus nog nooit gezien?quote:Op maandag 17 december 2012 20:50 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Jezus, en dan klaag jij over mijn kortzichtigheid.
Ik heb anders nog nooit gezien waar het geld van de 3FM acties terecht komt.
Maar sowieso is het één groot commercieel circus, ook van de NGO's zelf, en die zijn er - over het algemeen - ook alleen maar om zichzelf en de geldstroom in stand te houden.
Maak je maar geen zorgenquote:Op maandag 17 december 2012 20:54 schreef bloodysunday het volgende:
Als de overheid het bedrag maar niet gaat verdubbelen...
Dat gebeurt al jaren niet meerquote:Op maandag 17 december 2012 20:54 schreef bloodysunday het volgende:
Als de overheid het bedrag maar niet gaat verdubbelen...
Ah dat is dan even een moment voor de bühne, maar verder moet je aan zo'n filmpje of wat dan ook niet al te veel waarde hechten.quote:Op maandag 17 december 2012 20:53 schreef tja77 het volgende:
[..]
Heb jij dat serieus nog nooit gezien?
Voorafgaand aan de nieuwe serious request actie, laten ze altijd zien waar het geld van de vorige editie is heengegaan. Het feit dat jij dat toevalligerrijs niet gezien hebt, wil niet zeggen dat het niet wordt getoond.
Nee hoor, niet voor de bühne.quote:Op maandag 17 december 2012 21:03 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ah dat is dan even een moment voor de bühne, maar verder moet je aan zo'n filmpje of wat dan ook niet al te veel waarde hechten.
Overigens wordt de opbrengst dit jaar niet verdubbeld door de regering, dat is al aangekondigd.
Als er honger is zijn er gewoon te veel mensen met te weinig eten. Overbevolking, met andere woorden. Punt.quote:Op maandag 17 december 2012 21:08 schreef tja77 het volgende:
[..]
Nee hoor, niet voor de bühne.
Ik heb nog nooit een euro gegeven aan serious request, maar omdat ik 3fm luister, heb ik al meerdermalen voorbij horen komen, wat er met het geld van vorig jaar is gedaan. En dat doen ze ieder jaar.
Tevens de opmerking over die mensen maken om wat te doen aan geboortebeperking, in plaats van baby's te redden, ben ik het niet mee eens. Overbevolking is meer een issue in China en India e.d. en in Afrika (muv zuid afrika) een stuk minder.
Onzin, kijk naar de definitie van het wood overbevolking....quote:Op maandag 17 december 2012 21:09 schreef MAHL het volgende:
[..]
Als er honger is zijn er gewoon te veel mensen met te weinig eten. Overbevolking, met andere woorden. Punt.
Natuurlijk. Vandaar mijn ninja-editquote:Op maandag 17 december 2012 20:25 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Commercie in deze context is toch in zekere zin wel hypocriet vind ik.
Onder het mom van "kijk ons eens goed doen en begaan zijn met het lot van de kindertjes in Afrika", terwijl het gewoon om reclame te doen is en het verkopen van een product, of dat nou concreet een product is van een bedrijf dat doneert (maar meer terugverdient door de gratis reclame) of het "product Serious Request" wat ook verkocht wordt.
Door al die commercie bereiken ze wellicht meer mensen en dus meer opbrengst, maar sowieso is dat hele glazen huis al stervens duur om te exploiteren en daarnaast blijven bij al die organisaties die meedoen 90% aan de strijkstok hangen, overigens zijn al die NGO's net zo goed commercieel en bezig zichzelf in stand te houden, dus wezenlijk helpt die hele donatie geen moer.
Ik herhaal het nogmaals; kijk anders eens de documentaire Enjoy poverty en open je ogen.
Heb je wel een punt, maar er zijn ook mensen die precies leven en denken zoals jij het omschrijft, en helemaal niks geven. Als er daadwerkelijk iets goeds met die 20 Euro wordt gedaan, mag je er toch wel een goed gevoel bij hebben?quote:Op maandag 17 december 2012 21:17 schreef Sapstengel het volgende:
En dan nog al dat gare volk dat hun geweten wil afkopen door even vlak voor kerst 20 euro te doneren voor het oog en oor van het hele land.
Allemaal even roepen hoe goed je bent dat je dit hebt gedaan en dat je iets over hebt voor die arme babies. Om minuten later weer verder te gaan met je oude leven, waarin je geen zak geeft om anderen. Maar het mag, je hebt namelijk iets goeds gedaan.
Alleen wordt er met die 20 euro niet daadwerkelijk iets goeds gedaan. Of laat ik het anders zeggen; van die 20 euro komt 10 euro in Nederland bij diverse commerciële partijen en tussenstations terecht, komt 10 euro bij NGO X terecht, komt 4 euro daadwerkelijk in Afrika terecht, en wordt uiteindelijk 1 euro daadwerkelijk aan de lokale bevolking besteed, en dan denk ik dat ik nog optimistisch ben zelfs.quote:Op maandag 17 december 2012 21:19 schreef tja77 het volgende:
[..]
Heb je wel een punt, maar er zijn ook mensen die precies leven en denken zoals jij het omschrijft, en helemaal niks geven. Als er daadwerkelijk iets goeds met die 20 Euro wordt gedaan, mag je er toch wel een goed gevoel bij hebben?
Kun jij die cijfers hard maken? Ik bedoel bij serious request pretenderen ze juist dat het geld naar de mensen gaat die het toekomt. Nu zuig je gewoon lukraak wat cijfers uit je duim.quote:Op maandag 17 december 2012 21:24 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Alleen wordt er met die 20 euro niet daadwerkelijk iets goeds gedaan. Of laat ik het anders zeggen; van die 20 euro komt 10 euro in Nederland bij diverse commerciële partijen en tussenstations terecht, komt 10 euro bij NGO X terecht, komt 4 euro daadwerkelijk in Afrika terecht, en wordt uiteindelijk 1 euro daadwerkelijk aan de lokale bevolking besteed.
http://www.tubantia.nl/ex(...)ctgebieden-1.3443169quote:Op maandag 17 december 2012 21:24 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Alleen wordt er met die 20 euro niet daadwerkelijk iets goeds gedaan. Of laat ik het anders zeggen; van die 20 euro komt 10 euro in Nederland bij diverse commerciële partijen en tussenstations terecht, komt 10 euro bij NGO X terecht, komt 4 euro daadwerkelijk in Afrika terecht, en wordt uiteindelijk 1 euro daadwerkelijk aan de lokale bevolking besteed, en dan denk ik dat ik nog optimistisch ben zelfs.
Klopt, ik kan dat niet onderbouwen. Maar ik denk dat mijn schatting een hele realistische is en een eind in de buurt komt. Ik denk dat het nog een optimistische schatting is zelfs. Kwestie van logisch nadenken en die organisaties en hun werkwijze een beetje doorgronden, en een beetje kennis van ontwikkelingssamenwerking.quote:Op maandag 17 december 2012 21:27 schreef tja77 het volgende:
[..]
Kun jij die cijfers hard maken? Ik bedoel bij serieous request pretenderen ze juist dat het geld naar de mensen gaat die het toekomt. Nu zuig je gewoon lukraak wat cijfers uit je duim.
Idd dat denk je, ik plaats een link waarin precies staat wat er met het geld is gedaan.quote:Op maandag 17 december 2012 21:30 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Klopt, ik kan dat niet onderbouwen. Maar ik denk dat mijn schatting een hele realistische is en een eind in de buurt komt. Ik denk dat het nog een optimistische schatting is zelfs. Kwestie van logisch nadenken en die organisaties en hun werkwijze een beetje doorgronden, en een beetje kennis van ontwikkelingssamenwerking.
Na diverse documentaires gezien te hebben hierover en een aantal verhalen hierover te hebben gelezen ben ik hier niet meer zo naief in. Die NGO's zijn puur commerciële ondernemingen met een gigantische overhead, en allemaal zorgen ze voor elkaar en denken ze aan samenwerkende commerciële partijen etc.
Nou er zal weldegelijk ontzettend veel aan de strijkstok blijven hangen, daarnaast blijven mijn andere punten van kritiek staan.quote:Op maandag 17 december 2012 21:34 schreef tja77 het volgende:
[..]
Idd dat denk je, ik plaats een link waarin precies staat wat er met het geld is gedaan.
Dus blindelings je geld ergens heen doneren? Ik vind van niet....
Bassiequote:Op maandag 17 december 2012 22:27 schreef Mubassie het volgende:
Giel Beelenboefje
Met z'n gejengel op de vroege ochtend..
Ik vind hem erg nep overkomen.
Sterker nog ik kan wel kotsen van dat irritante mannetje
Als al die ziljarden die decennia lang in Afrika zijn gepompt goed waren besteed, had iedere Afrikaan nu een Maybach 62 kunnen rijden...quote:Op maandag 17 december 2012 21:27 schreef tja77 het volgende:
[..]
Kun jij die cijfers hard maken? Ik bedoel bij serious request pretenderen ze juist dat het geld naar de mensen gaat die het toekomt. Nu zuig je gewoon lukraak wat cijfers uit je duim.
Als je er een bom opgooit heiligt het doel ook de middelen, wat is je punt?quote:Op zaterdag 15 december 2012 14:41 schreef Weka het volgende:
Zolang er miljoenen worden opgehaald, heiligt het doel de middelen. TS, neem geen azijnzuur meer als ontbijt.
Dit dusquote:Op dinsdag 18 december 2012 09:47 schreef byah het volgende:
Als er nieuwe bezuinigingen aangekondigd worden is het hele land in rep en roer, zodra er 10 miljoen zonder pardon (haha) het land uitgesluisd wordt vindt iedereen het prachtig.
Omdat je in het tweede geval zelf de keuze hebt, ik wil niet dat mijn geld naar het buitenland gaat.quote:Op dinsdag 18 december 2012 09:47 schreef byah het volgende:
Als er nieuwe bezuinigingen aangekondigd worden is het hele land in rep en roer, zodra er 10 miljoen zonder pardon (haha) het land uitgesluisd wordt vindt iedereen het prachtig.
EIGEN KEUZE is een heel ander verhaal.quote:Op dinsdag 18 december 2012 09:47 schreef byah het volgende:
Ja, lekker met drogredenen smijten.quote:Op dinsdag 18 december 2012 09:42 schreef Casaa het volgende:
[..]
Als je er een bom opgooit heiligt het doel ook de middelen, wat is je punt?
Krijg anuskanker.quote:Op zaterdag 15 december 2012 13:08 schreef Iwanius het volgende:
En dan ook nog eens in Enschede, een stad waar je nog niet dood wilt worden gevonden.
Het hoort erbij. Men zet gewoon teveel kinderen op de wereld omdat ze weten dat er wat uitval is. Het grote probleem komt zodra je gaat ingrijpen en de levenskansen van de kinderen stijgen. De bevolking kan daar niet mee omgaan en blijft gewoon kinderen op de wereld zetten in het oude tempo. Dan krijg je nog meer bevolkingsgroei in die regio.quote:Op dinsdag 18 december 2012 09:41 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
Kindersterfte in derde wereld landen is iets positiefs vind ik.
Inderdaad, beter pomp je dat geld in de locale economie daar. Door bijvoorbeeld zaden en shit te geven en dingen om te verbouwen. En geen waterputten aan te leggen. Als ze dat niet kunnen dan kunnen we de hulp beter meteen stoppen.quote:Op dinsdag 18 december 2012 14:28 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Het hoort erbij. Men zet gewoon teveel kinderen op de wereld omdat ze weten dat er wat uitval is. Het grote probleem komt zodra je gaat ingrijpen en de levenskansen van de kinderen stijgen. De bevolking kan daar niet mee omgaan en blijft gewoon kinderen op de wereld zetten in het oude tempo. Dan krijg je nog meer bevolkingsgroei in die regio.
Sowieso bij 3FM werken. Ga een vak lerenquote:Op dinsdag 18 december 2012 15:41 schreef Prullenbak6 het volgende:
Mensen die de eindejaarsbonus van de presentatoren van 3FM sponsoren, achterlijk volk.
Ik wou dat ze dat bij mij deden, massaal geld gaan inzamelen voor mijn eindejaarsbonus.
Mensen die constant overal Griekenland erbij moeten halen.quote:Op maandag 17 december 2012 15:53 schreef Oerbeer het volgende:
Ja hoor. Daar past het kabinet Rutte voor. Maar een pakhuis extra geld naar Griekenland laten we maar even buiten beschouwing.
Neuh, meer een falende distributie, want er is genoeg eten op aarde op dit moment om iedereen van genoeg voedsel te voorzien. Maarja, gezien de politieke topics die jij opent zal verder discussiëren met jou als water naar zee dragen zijn.quote:Op maandag 17 december 2012 21:09 schreef MAHL het volgende:
[..]
Als er honger is zijn er gewoon te veel mensen met te weinig eten. Overbevolking, met andere woorden. Punt.
Constant?quote:Op woensdag 19 december 2012 12:11 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Mensen die constant overal Griekenland erbij moeten halen.
Wat moet jij een kutleven hebben zeg.
Heb je daar bewijs van? Tot nu toe is het namelijk het geval dat bij een stijgende welvaart en een dalend kindersterfte het geboortedatum ook (en zelfs harder) daalt.quote:Op dinsdag 18 december 2012 14:28 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Het hoort erbij. Men zet gewoon teveel kinderen op de wereld omdat ze weten dat er wat uitval is. Het grote probleem komt zodra je gaat ingrijpen en de levenskansen van de kinderen stijgen. De bevolking kan daar niet mee omgaan en blijft gewoon kinderen op de wereld zetten in het oude tempo. Dan krijg je nog meer bevolkingsgroei in die regio.
Nog even en iedereen wordt in januari geborenquote:Op woensdag 19 december 2012 13:25 schreef kipknots het volgende:
[..]
Heb je daar bewijs van? Tot nu toe is het namelijk het geval dat bij een stijgende welvaart en een dalend kindersterfte het geboortedatum ook (en zelfs harder) daalt.
Ga terug naar limburg ofzoquote:Op woensdag 19 december 2012 14:11 schreef Djeez het volgende:
Terechte klacht, omdat Tukkers een stug teringvolk zijn
quote:
Het draait inderaad enkel en alleen om het volgen van een (plaatselijke) hype.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:02 schreef JamFlava het volgende:
Wordt helemaal gek van mensen op facebook die even moeten melden dat ze daar in Enschede bij een gebouwtje staan te kijken..![]()
Sommige mensen laten 3x per dag zien dat ze daar zijn![]()
Gisteren vroeg één van mijn vrienden: ga je mee?
ik zeg: wat is er te doen?
hij zegt: serious request.
ik zeg: niks dus.![]()
Mensen willen er alleen maar heen vanwege een plaatselijke hype..
Ja de gevolgen hoor je niet. Zolang de massa zich maar goed voelt met de kerst.quote:Op vrijdag 21 december 2012 17:52 schreef Anno2012 het volgende:
Zag vandaag een reportage , intervieuwde ze zo'n afrikaanse moeder die net bevallen was. Ze had al 2 kinderen,en 1tje was overleden. Maar ze wilde ers nog 4.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Over een paar jaar ligt ze te huilen dat ze geen eten kan geven.
quote:
Valt vies tegen vandaag heh? Ik had gehoopt op epische ufo's etc.quote:
Ja ruk idd.Ze zijn gestrand met de Fyra...quote:Op vrijdag 21 december 2012 18:41 schreef Akantha het volgende:
[..]
Valt vies tegen vandaag heh? Ik had gehoopt op epische ufo's etc.
Bron?quote:Op vrijdag 21 december 2012 18:42 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ja ruk idd.Ze zijn gestrand met de Fyra...
Telefoontje met henquote:
De kinderen brengen zelf ook weer eten op tafel he.quote:Op vrijdag 21 december 2012 17:52 schreef Anno2012 het volgende:
Zag vandaag een reportage , intervieuwde ze zo'n afrikaanse moeder die net bevallen was. Ze had al 2 kinderen,en 1tje was overleden. Maar ze wilde ers nog 4.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Duh, het moet wel verantwoord blijven, maar leuk (of lekker) is anders.quote:Op woensdag 19 december 2012 04:28 schreef sjaak_trekbek het volgende:
In vruchtensap zitten toch alsnog mega veel bouwstoffen en zo? Dat haalt het spannende er wel een beetje vanaf.
Stel konijnen of omdat er zoveel verkrachtingen zijn en weinig condooms/condoomgebruik? De cultuur is daar ook heel anders natuurlijk, ze hebben meer kinderen nodig dan hier zodat ze op latere leeftijd niet omkomen van de honger, maar kunnen worden verzorgd door de kinderen.quote:Verder worden er fucking veel Afrikaanse baby's geboren omdat het daar een stel konijnen zijn. Als je elk kind in leven houdt zit dan niet binnen 4 weken de aarde vol? Dan komt er vast een voedsel tekort of een enge ziekte of iets.
Jammer dat jouw ouders 9 maanden voor je geboorte deze wijsheid ontbeerde.quote:Op vrijdag 21 december 2012 17:52 schreef Anno2012 het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Lachen man. Droplul.quote:Op vrijdag 21 december 2012 17:52 schreef Anno2012 het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Eensch!!!! Haal eens geld op voor een doel in eigen land; Leger des Heils ofzo, of Kika...quote:Op vrijdag 21 december 2012 20:12 schreef pussycatdoll het volgende:
had serious request interessanter gevonden als ze bijvoorbeeld een kika ofzo hadden gesteund.
Doel is juist om geld in te zamelen voor de "vergeten" goede doelen, dit gebeurt elk jaar icm het rode kruis.quote:Op vrijdag 21 december 2012 20:12 schreef pussycatdoll het volgende:
had serious request interessanter gevonden als ze bijvoorbeeld een kika ofzo hadden gesteund.
Nee.quote:Op vrijdag 21 december 2012 22:17 schreef VinceOpHetWittePaard het volgende:
[..]
Eensch!!!! Haal eens geld op voor een doel in eigen land; Leger des Heils ofzo, of Kika...
wat ben je voor halve buitenlanderquote:
ik weet waar het blijft. bij de directeuren van het doel.quote:Op zaterdag 15 december 2012 13:19 schreef Sophie94 het volgende:
Sowieso ontwikkelingshulp. Men doneert al jaren miljoenen euro's, weten we nu precies waar dit geld blijft en of goed besteedt wordt? Ook zeer zeker niet de staat zijn taak.
ben gister ook geweest, en morgen ga ik ook, maar ikzie het probleem niet dat ik eventjes de stad inga om te feesten daar, tis niet dat het elk weekend zo is he..quote:Op woensdag 19 december 2012 12:02 schreef JamFlava het volgende:
Wordt helemaal gek van mensen op facebook die even moeten melden dat ze daar in Enschede bij een gebouwtje staan te kijken..![]()
Sommige mensen laten 3x per dag zien dat ze daar zijn![]()
Gisteren vroeg één van mijn vrienden: ga je mee?
ik zeg: niks dus.![]()
Mensen willen er alleen maar heen vanwege een plaatselijke hype..
Ja nou, wat een feest zegquote:Op zaterdag 22 december 2012 19:25 schreef slangpie het volgende:
[..]
ben gister ook geweest, en morgen ga ik ook, maar ikzie het probleem niet dat ik eventjes de stad inga om te feesten daar, tis niet dat het elk weekend zo is he..
verder staan er uiteraard allemaal 14 jarige sletjes vor dat glazenhuis te springen en te zwaaien, en een paar homo's
Inderdaad die doen wat voor de Nederlanders daar heb je tenminste nog wat aan.quote:Op zaterdag 22 december 2012 19:45 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Die actie van Q-music is sowieso nuttiger.
En daarbij gaat niet de helft van de opbrengst in de eigen zakken.quote:Op zaterdag 22 december 2012 19:49 schreef PascalDutch het volgende:
[..]
Inderdaad die doen wat voor de Nederlanders daar heb je tenminste nog wat aan.
Wordt geen fuck mee gedaan.quote:Op zaterdag 22 december 2012 19:51 schreef PascalDutch het volgende:
Wat Nederland trouwens wel naar Afrika kan sturen is 10 container schepen vol met condooms. Kunnen ze lekker veilig Fok!ken.
We kunnen beter een virus daarheen sturen, dan lost het probleem zichzelf op.quote:Op zaterdag 22 december 2012 19:51 schreef PascalDutch het volgende:
Wat Nederland trouwens wel naar Afrika kan sturen is 10 container schepen vol met condooms. Kunnen ze lekker veilig Fok!ken.
Virus is er al; AIDSquote:Op zaterdag 22 december 2012 19:54 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
We kunnen beter een virus daarheen sturen, dan lost het probleem zichzelf op.
Inderdaad wat een samenleving man man manquote:Op zaterdag 22 december 2012 19:52 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
En daarbij gaat niet de helft van de opbrengst in de eigen zakken.
Maar ja, dat duurt te lang en is niet dodelijk genoeg. Ik bedoel een virus zoals ebola dat zich snel verspreid en extreem dodelijk is.quote:
Tuurlijk dan doen de Kenianen het voor de arme Nederlanders.quote:Op zaterdag 22 december 2012 20:01 schreef CafeRoker het volgende:
Hoe lang willen ze dit eigenlijk nog volhouden. Het begint wel aardig uitgekauwd te raken.. zou het nu echt de bedoeling zijn dat er over 10 jaar nog steeds een serious request is?
Stuur maar een pakketje heen als jij de dood op je geweten wil hebben.quote:Op zaterdag 22 december 2012 20:12 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Maar ja, dat duurt te lang en is niet dodelijk genoeg. Ik bedoel een virus zoals ebola dat zich snel verspreid en extreem dodelijk is.
Ik vermaak me er inmiddels al een paar jaar mee. Leuke traditie wel in de dagen voor kerst. Je hebt ook mensen die elk jaar een week lang de Top 2000 luisteren.quote:Op zaterdag 22 december 2012 20:01 schreef CafeRoker het volgende:
Hoe lang willen ze dit eigenlijk nog volhouden. Het begint wel aardig uitgekauwd te raken.. zou het nu echt de bedoeling zijn dat er over 10 jaar nog steeds een serious request is?
Het is inderdaad wel een leuke traditie en leuk om naar te kijken.quote:Op zaterdag 22 december 2012 20:21 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik vermaak me er inmiddels al een paar jaar mee. Leuke traditie wel in de dagen voor kerst. Je hebt ook mensen die elk jaar een week lang de Top 2000 luisteren.
Moet de regering eens voor de grap BNN van de buis doen.quote:Op zaterdag 22 december 2012 21:00 schreef DaverzNL het volgende:
Ik kan niet zo goed tegen die Patrick Lodiers. Die zit daar de minister van Ontwikkelingssamenwerking beetje af te kafferen dat er geen geld gestort wordt door de overheid. Ten eerste gaat dat het hele doel van 'publieksactie' voorbij (organiseer dan gewoon geen Serious Request maar bedel meteen bij de overheid). Bovendien vind ik dat iemand die een dubbele functie heeft bij BNN en daarmee 1.000 euro per dag verdient (365 dagen per jaar), niet zo schijnheilig moet doen.
Jij klinkt echter als een pareltje voor onze maatschappijquote:Op zaterdag 22 december 2012 19:44 schreef PascalDutch het volgende:
Hele gelul over Seriues Request en alles slaat sowieso nergens op, er zijn hier in Nederland ook genoeg mensen die ´s avonds geen warme maaltijd of wat dan ook hebben die elke nacht onder de brug slapen en kinderen die mishandelt verkracht of anders wat aangedaan wordt dit gebeurt echt niet alleen in Afrika ofzo lieve Fokkertjes laten ze daar is een keer geld voor inzamelen en niet altijd voor die eeuwige zwartjoekels. En dan hebben ze het over crisis? Ik geloof er geen zak van kijk eens hoeveel mensen daar nu in Enschede rondlopen in hun mooie vuilniszak deluxe (van die stomme glimmende jassen met zon dooie vos om de nek). Die vieze kut Rutte maar bezuinigen en alles maar wel geld geven aan Griekenland en al die andere ´´zielige´´ arme landen laat ze zelf voor hun hagje zorgen moeten we hier in Nederland ook. Wat een kuttige sameleving hier. En dan heb ik het nog niet eens over al die Marokkanen Turken Chinezen en weet ik wat voor volk meer hier allemaal heen wordt gehaald ga vooral zo door Nederland dan komen we er wel, die buitenlanders maken meer kapot dan ons lief is. En voor dat er weer van die pipos aan komen jaa maar je moet ze niet allemaal over één kamp scheren dat doe ik ook niet maar 9 van 10 Marokanen of Turken is gewoon gewelddadig tegen onder andere de politie brandweer (!) ambulance (!!) en nog veel maar van zulke dingen we hebben hier als Nederlanders geen enkele vat op gvd.
Idd. Vanaf Eerste Kerstdag komt de radio een weekje op 2. Mijn traditie, en betere muziek dan die bagger op 3FMquote:Op zaterdag 22 december 2012 20:21 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik vermaak me er inmiddels al een paar jaar mee. Leuke traditie wel in de dagen voor kerst. Je hebt ook mensen die elk jaar een week lang de Top 2000 luisteren.
Gewoon WK darts, en nog wat MMA evenementen dit jaar op 29 en 31 december.quote:Op zondag 23 december 2012 13:28 schreef Djeez het volgende:
[..]
Idd. Vanaf Eerste Kerstdag komt de radio een weekje op 2. Mijn traditie, en betere muziek dan die bagger op 3FM
quote:Op zondag 23 december 2012 13:31 schreef Nober het volgende:
[..]
Gewoon WK darts, en nog wat MMA evenementen dit jaar op 29 en 31 december.
Dartsquote:Op zondag 23 december 2012 13:31 schreef Nober het volgende:
[..]
Gewoon WK darts, en nog wat MMA evenementen dit jaar op 29 en 31 december.
Ja want op 3FM draaien ze geen muziek die in de top 2000 staat.quote:Op zondag 23 december 2012 13:28 schreef Djeez het volgende:
[..]
Idd. Vanaf Eerste Kerstdag komt de radio een weekje op 2. Mijn traditie, en betere muziek dan die bagger op 3FM
Of gewoon zeggen: 'Patrick... we hebben goed nieuws. De overheid draagt een miljoen euro bij' (Patrick helemaal blij hahaha) 'En om dat te financieren verlagen we het maximaal te verdienen bedrag bij de Publieke Omroep naar 100.000 voor iedereen'. Patrick:quote:Op zondag 23 december 2012 00:25 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Moet de regering eens voor de grap BNN van de buis doen.
Wat zou ik dan graag die zure kutkop van hem zienquote:Op zondag 23 december 2012 15:11 schreef DaverzNL het volgende:
[..]
Of gewoon zeggen: 'Patrick... we hebben goed nieuws. De overheid draagt een miljoen euro bij' (Patrick helemaal blij hahaha) 'En om dat te financieren verlagen we het maximaal te verdienen bedrag bij de Publieke Omroep naar 100.000 voor iedereen'. Patrick:
Wees blij dat er een keer wat te doen is in die saaie kutprovincie van je.quote:Op zondag 23 december 2012 15:31 schreef kaos- het volgende:
Mee eens.
Vriend van me wist het ook mooi te verwoorden :
"Laat die DJ's hun jaarsalaris maar inleveren, dan hoeft die hele heisa ook niet op dat plein in mien rustige twente."
Hater. Je weet niets.quote:Op zondag 23 december 2012 15:34 schreef tja77 het volgende:
[..]
Wees blij dat er een keer wat te doen is in die saaie kutprovincie van je.
Maar wel een goeie manier voor mensen om te rechtvaardigen om vooral lekker niks te geven en cynisch te gaan lopen klagen op een internetforumquote:Op zondag 23 december 2012 16:27 schreef Terecht het volgende:
Ah, het jaarlijkse Serious-Request-is-commercieel-![]()
![]()
![]()
-topic. Natúúrlijk is Serious Request een commercieel gebeuren. Ook dat is marktwerking. Toch wel vreemd dat het hier ineens 'authentiek' zou moeten zijn. Er wordt je op dagelijkse basis illusies verkocht, van geregisseerde realityseries tot boerenlandvla dat gewoon uit de bioindustrie komt, en daar doen we helemaal niet moeilijk over want we consumeren het tot we erbij neervallen. Ergens weten we ook wel dat het een illusie is, maar toch, het vleit je geest niettemin. Maar als het op goede doelen aankomt zijn we ineens verontwaardigd als we geconfronteerd worden met de commerciele illusie die het natuurlijk gewoon is en waarvan we ook wéten dat het zo is, zoals zoveel zaken dat zijn en zoals we dat van zoveel dingen weten.
Over het feit dat bedrijven en personen profiteren van het evenement zegt hij:quote:Hoe killer de samenleving, hoe groter het gevoel om communities te maken. Ik denk dan ook dat Serious Request nog wel een tijdje door zal groeien.
quote:maar eigen belang is nog geen egoïsme'', stelt de hoogleraar. "Zo gauw je je inzet voor een maatschappelijk doel, is dat vaak al verdacht. Maar een coöperatieve strategie, goed doen voor elkaar, is nog altijd beter dan ellebogenwerk.
Amen.quote:Op zondag 16 december 2012 14:04 schreef MAHL het volgende:
[..]
Zo duidelijk genoeg?
en hoe weet je dat het afgelopen is dan?quote:Op maandag 24 december 2012 20:04 schreef BabeWatcher het volgende:
En het is weer afgelopen. Ik heb mijn mijn stopwatch gemeten hoe veel ik ervan gehoord/gezien heb. Guess what? 0 minuten!
Volgens mij ben jij een heel gezellig en optimistisch persoon! waren er maar meer zoals jij!quote:Op dinsdag 25 december 2012 14:52 schreef Iwanius het volgende:
Ik blijf mij eigenlijk niet meer verbazen om de hoeveelheid aan excuses waarom men wel geld moet geven aan Serious Request.
.
.
.
Het laat dus zien dat de maatschappij zover is afgezakt dat liegen en bedriegen als het dit soort zaken betreft gewoon wordt toegestaan en de waarheid voor even niet telt.
Bah!
Ja, want met gezelligheid en optimisme is Afrika de afgelopen 60 jaar zo goed geholpen.quote:Op dinsdag 25 december 2012 14:56 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij een heel gezellig en optimistisch persoon! waren er maar meer zoals jij!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |