abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 december 2012 @ 21:12:31 #151
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_120434031
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 21:09 schreef MAHL het volgende:

[..]

Als er honger is zijn er gewoon te veel mensen met te weinig eten. Overbevolking, met andere woorden. Punt.
Onzin, kijk naar de definitie van het wood overbevolking....
Teveel mensen in een te klein gebied.
Zoals jij het stelt zou een klein gebied met heel veel mensen baat hebben bij nog meer voedsel.
pi_120434183
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 20:25 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Commercie in deze context is toch in zekere zin wel hypocriet vind ik.

Onder het mom van "kijk ons eens goed doen en begaan zijn met het lot van de kindertjes in Afrika", terwijl het gewoon om reclame te doen is en het verkopen van een product, of dat nou concreet een product is van een bedrijf dat doneert (maar meer terugverdient door de gratis reclame) of het "product Serious Request" wat ook verkocht wordt.

Door al die commercie bereiken ze wellicht meer mensen en dus meer opbrengst, maar sowieso is dat hele glazen huis al stervens duur om te exploiteren en daarnaast blijven bij al die organisaties die meedoen 90% aan de strijkstok hangen, overigens zijn al die NGO's net zo goed commercieel en bezig zichzelf in stand te houden, dus wezenlijk helpt die hele donatie geen moer.

Ik herhaal het nogmaals; kijk anders eens de documentaire Enjoy poverty en open je ogen.
Natuurlijk. Vandaar mijn ninja-edit ;) Ik herhaal het nogmaals, het hoofddoel van deze actie is niet zozeer fondsen werven maar vooral het vergroten van bewustzijn. En dat is moeilijk in geld uit te drukken. Er is veel mis in de filantropische sector, heel veel zelfs. Zowel privaat als publiek. Maar dat betekent m.i. dat je maar gewoon niks moet doen. Je hoeft niet te doneren, maar het geeft wel reden om er even bij stil te staan en dat is al winst.

Financieel gezien is dit weinig anders dan het runnen van een normaal bedrijf. Om opbrengst te bewerkstelligen moet je investeren en na aftrek van kosten is winst wat er overblijft. Maar dat vind ik eigenlijk bijzaak. Voor mij is het vooral een week van leuke radio.
pi_120434307
En dan nog al dat gare volk dat hun geweten wil afkopen door even vlak voor kerst 20 euro te doneren voor het oog en oor van het hele land.

Allemaal even roepen hoe goed je bent dat je dit hebt gedaan en dat je iets over hebt voor die arme babies. Om minuten later weer verder te gaan met je oude leven, waarin je geen zak geeft om anderen. Maar het mag, je hebt namelijk iets goeds gedaan.
  maandag 17 december 2012 @ 21:19:34 #154
342627 tja77
pi_120434469
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 21:17 schreef Sapstengel het volgende:
En dan nog al dat gare volk dat hun geweten wil afkopen door even vlak voor kerst 20 euro te doneren voor het oog en oor van het hele land.

Allemaal even roepen hoe goed je bent dat je dit hebt gedaan en dat je iets over hebt voor die arme babies. Om minuten later weer verder te gaan met je oude leven, waarin je geen zak geeft om anderen. Maar het mag, je hebt namelijk iets goeds gedaan.
Heb je wel een punt, maar er zijn ook mensen die precies leven en denken zoals jij het omschrijft, en helemaal niks geven. Als er daadwerkelijk iets goeds met die 20 Euro wordt gedaan, mag je er toch wel een goed gevoel bij hebben?
pi_120434860
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2012 21:19 schreef tja77 het volgende:

[..]

Heb je wel een punt, maar er zijn ook mensen die precies leven en denken zoals jij het omschrijft, en helemaal niks geven. Als er daadwerkelijk iets goeds met die 20 Euro wordt gedaan, mag je er toch wel een goed gevoel bij hebben?
Alleen wordt er met die 20 euro niet daadwerkelijk iets goeds gedaan. Of laat ik het anders zeggen; van die 20 euro komt 10 euro in Nederland bij diverse commerciële partijen en tussenstations terecht, komt 10 euro bij NGO X terecht, komt 4 euro daadwerkelijk in Afrika terecht, en wordt uiteindelijk 1 euro daadwerkelijk aan de lokale bevolking besteed, en dan denk ik dat ik nog optimistisch ben zelfs.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  maandag 17 december 2012 @ 21:27:52 #156
342627 tja77
pi_120435047
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 21:24 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Alleen wordt er met die 20 euro niet daadwerkelijk iets goeds gedaan. Of laat ik het anders zeggen; van die 20 euro komt 10 euro in Nederland bij diverse commerciële partijen en tussenstations terecht, komt 10 euro bij NGO X terecht, komt 4 euro daadwerkelijk in Afrika terecht, en wordt uiteindelijk 1 euro daadwerkelijk aan de lokale bevolking besteed.
Kun jij die cijfers hard maken? Ik bedoel bij serious request pretenderen ze juist dat het geld naar de mensen gaat die het toekomt. Nu zuig je gewoon lukraak wat cijfers uit je duim.
  maandag 17 december 2012 @ 21:30:51 #157
342627 tja77
pi_120435237
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 21:24 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Alleen wordt er met die 20 euro niet daadwerkelijk iets goeds gedaan. Of laat ik het anders zeggen; van die 20 euro komt 10 euro in Nederland bij diverse commerciële partijen en tussenstations terecht, komt 10 euro bij NGO X terecht, komt 4 euro daadwerkelijk in Afrika terecht, en wordt uiteindelijk 1 euro daadwerkelijk aan de lokale bevolking besteed, en dan denk ik dat ik nog optimistisch ben zelfs.
http://www.tubantia.nl/ex(...)ctgebieden-1.3443169

Dit werd er vorig jaar met het geld gedaan, er is ook een camerateam naar die gebieden geweest, om te kijken wat er met het geld gedaan werd.
pi_120435239
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2012 21:27 schreef tja77 het volgende:

[..]

Kun jij die cijfers hard maken? Ik bedoel bij serieous request pretenderen ze juist dat het geld naar de mensen gaat die het toekomt. Nu zuig je gewoon lukraak wat cijfers uit je duim.
Klopt, ik kan dat niet onderbouwen. Maar ik denk dat mijn schatting een hele realistische is en een eind in de buurt komt. Ik denk dat het nog een optimistische schatting is zelfs. Kwestie van logisch nadenken en die organisaties en hun werkwijze een beetje doorgronden, en een beetje kennis van ontwikkelingssamenwerking.

Na diverse documentaires gezien te hebben hierover en een aantal verhalen hierover te hebben gelezen ben ik hier niet meer zo naief in. Die NGO's zijn puur commerciële ondernemingen met een gigantische overhead, en allemaal zorgen ze voor elkaar en denken ze aan samenwerkende commerciële partijen en de daadwerkelijke hulp is uiteindelijk maar zeer beperkt, terwijl er bakken met geld naartoe gaan. Bovendien zorgen ze bewust niet voor een structurele oplossing maar voor pappen en nathouden.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  maandag 17 december 2012 @ 21:34:13 #159
342627 tja77
pi_120435501
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 21:30 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Klopt, ik kan dat niet onderbouwen. Maar ik denk dat mijn schatting een hele realistische is en een eind in de buurt komt. Ik denk dat het nog een optimistische schatting is zelfs. Kwestie van logisch nadenken en die organisaties en hun werkwijze een beetje doorgronden, en een beetje kennis van ontwikkelingssamenwerking.

Na diverse documentaires gezien te hebben hierover en een aantal verhalen hierover te hebben gelezen ben ik hier niet meer zo naief in. Die NGO's zijn puur commerciële ondernemingen met een gigantische overhead, en allemaal zorgen ze voor elkaar en denken ze aan samenwerkende commerciële partijen etc.
Idd dat denk je, ik plaats een link waarin precies staat wat er met het geld is gedaan.
Dus blindelings je geld ergens heen doneren? Ik vind van niet....
pi_120435664
Grappig ook dat die Corton ieder jaar vadsiger wordt. Heeft zoveel honger gezien dat hij zichzelf alvast lekker vol vreet voor het geval de pleuris hier uitbreekt.
pi_120436029
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2012 21:34 schreef tja77 het volgende:

[..]

Idd dat denk je, ik plaats een link waarin precies staat wat er met het geld is gedaan.
Dus blindelings je geld ergens heen doneren? Ik vind van niet....
Nou er zal weldegelijk ontzettend veel aan de strijkstok blijven hangen, daarnaast blijven mijn andere punten van kritiek staan.

Maar ik zal de financiële verantwoording van het rode kruis eens gaan doornemen, wel interessant inderdaad. :)
pi_120436209
Mooi man, lekker naar serious request hardstyle.

http://partyflock.nl/party/238745:Serious_Hardstyle.html
pi_120436954
Terechte klacht.

De grootste winnaar is de directie van het Rode Kruis, die zichzelf komend jaar (als we dan nog bestaan) een salarisverhoging van 25% toeëigent, terwijl de hardwerkende arbeider op de nullijn moet zitten om onze economie te redden en de concurrentiepositie van Nederland te versterken. Idioten die voor minimaal 20 euro een plaatje aanvragen op de radio dát normaal al twintig keer per dag gedraaid wordt. Mensen die bij het luik staan, via hun telefoon contact hebben met het thuisfront en op het moment dat het thuisfront zegt "JA, je bent NU in beeld" hun geld door de brievenbus naar binnen gooien. Hetzelfde soort mensen zie ik wekelijks in mijn kerk, de ene week zwaaien ze met een flap, kijk mij eens geven, de volgende week stoppen ze een paar muntjes in een enveloppe.
Zolang er bij goede doelen mensen zijn die meer dan 3x modaal krijgen voor een werkweek van een paar uurtjes krijgt dat tuig helemaal niks van mij. Ik stuur wel een brood op naar Afrika, daar hebben ze meer aan dan geld. Van geld kopen ze toch alleen maar wapens.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  maandag 17 december 2012 @ 22:27:14 #164
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_120439394
Giel Beelen :') boefje
Met z'n gejengel op de vroege ochtend..

Ik vind hem erg nep overkomen.
Sterker nog ik kan wel kotsen van dat irritante mannetje :r
pi_120441064
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 22:27 schreef Mubassie het volgende:
Giel Beelen :') boefje
Met z'n gejengel op de vroege ochtend..

Ik vind hem erg nep overkomen.
Sterker nog ik kan wel kotsen van dat irritante mannetje :r
Bassie _O_
pi_120449943
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2012 21:27 schreef tja77 het volgende:

[..]

Kun jij die cijfers hard maken? Ik bedoel bij serious request pretenderen ze juist dat het geld naar de mensen gaat die het toekomt. Nu zuig je gewoon lukraak wat cijfers uit je duim.
Als al die ziljarden die decennia lang in Afrika zijn gepompt goed waren besteed, had iedere Afrikaan nu een Maybach 62 kunnen rijden... :')
  dinsdag 18 december 2012 @ 09:33:30 #167
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_120450352
:r
Mij mag je er voor wakker maken.
  dinsdag 18 december 2012 @ 09:41:25 #168
256140 RhytmicalRemedy
'Respect few,fear none
pi_120450525
Kindersterfte in derde wereld landen is iets positiefs vind ik.
Op zondag 6 juni 2010 12:30 schreef Flounder het volgende:
'Jezus, je bent een echte Nederlander he?'
Op maandag 5 november 2012 01:17 schreef tarantism het volgende:
'speciaal ingelogd om deze post te eren _O_ :D'
pi_120450554
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 14:41 schreef Weka het volgende:
Zolang er miljoenen worden opgehaald, heiligt het doel de middelen. TS, neem geen azijnzuur meer als ontbijt.
Als je er een bom opgooit heiligt het doel ook de middelen, wat is je punt?
pi_120450695
Als er nieuwe bezuinigingen aangekondigd worden is het hele land in rep en roer, zodra er 10 miljoen zonder pardon (haha :') ) het land uitgesluisd wordt vindt iedereen het prachtig.
  dinsdag 18 december 2012 @ 12:13:37 #171
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_120454987
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 09:47 schreef byah het volgende:
Als er nieuwe bezuinigingen aangekondigd worden is het hele land in rep en roer, zodra er 10 miljoen zonder pardon (haha :') ) het land uitgesluisd wordt vindt iedereen het prachtig.
Dit dus ^O^
  dinsdag 18 december 2012 @ 12:21:23 #172
342627 tja77
pi_120455228
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 09:47 schreef byah het volgende:
Omdat je in het tweede geval zelf de keuze hebt, ik wil niet dat mijn geld naar het buitenland gaat.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 18 december 2012 @ 12:30:32 #173
862 Arcee
Look closer
pi_120455521
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_120456441
Haten op Enschede :')
Enschede _O_
pi_120457414
kutzooi dit, eens met klacht, vooral die klote giel beelen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')