abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120758186
Ik blijf mij eigenlijk niet meer verbazen om de hoeveelheid aan excuses waarom men wel geld moet geven aan Serious Request. Feit is en blijft dat mensen bedrogen worden met een doel dat als drogreden wordt opgevoerd zodat mensen geld gaan geven en denken een schuldgevoel af te kopen.

In simpele mensentaal noemen wij dat ook wel liegen. Maar omdat het allemaal ondersteunt wordt door zielige filmpjes en bijbehorende verhalen worden mensen geestelijk geraak en als het ware gedwongen geld af te staan ook al komt het merendeel van dat geld bij de gemeente Enschede,sponsors en allerlei salaris posten van allerlei instanties (die niks met de baby's te maken hebben) terecht.

Het laat dus zien dat de maatschappij zover is afgezakt dat liegen en bedriegen als het dit soort zaken betreft gewoon wordt toegestaan en de waarheid voor even niet telt.

Bah!
pi_120758269
quote:
15s.gif Op dinsdag 25 december 2012 14:52 schreef Iwanius het volgende:
Ik blijf mij eigenlijk niet meer verbazen om de hoeveelheid aan excuses waarom men wel geld moet geven aan Serious Request.

.
.
.

Het laat dus zien dat de maatschappij zover is afgezakt dat liegen en bedriegen als het dit soort zaken betreft gewoon wordt toegestaan en de waarheid voor even niet telt.

Bah!
Volgens mij ben jij een heel gezellig en optimistisch persoon! waren er maar meer zoals jij! :Y
pi_120758512
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 december 2012 14:56 schreef nodisch18 het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij een heel gezellig en optimistisch persoon! waren er maar meer zoals jij! :Y
Ja, want met gezelligheid en optimisme is Afrika de afgelopen 60 jaar zo goed geholpen.
  dinsdag 25 december 2012 @ 15:09:06 #274
330677 Internepper
Malafide paardenhandelaar
pi_120758530
Heb er ditj aar nog niks van meegekregen, heb alleen een stukje gezien met frans. hoe gaat het nu daar in enschede?
040
  dinsdag 25 december 2012 @ 15:33:33 #275
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_120759028
Goed nieuws! Als je niet gedoneerd hebt is dat volgen Giel een schande en mag je van hem een miskraam krijgen. :r

Giel: niet doneren is een schande
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_120759584
Volgend jaar voor de voedselbanken, dan doneer ik :)
pi_120766472
Om eerlijk te zijn zegt hij dat niet. Hij heeft het over karma, dat kan ook gewoon betekenen "wie goed doet, goed ontmoet".
pi_120870496
Dit eenzijdige verhaal geldt voor alle evenementen die in het teken staan van het goede doel of hierdoor gesponsord worden.

Wat een zuurpruimerij in deze wereld. Hadden we maar iets van de ontwetendheid van de gemiddelde Afrikaan (dankzij gebrek aan internet), dan zouden mensen niet continu hun mening de wereld in poepen over zaken waar ze mijlenver van af staan.

Tuurlijk wordt het verhaal aangedikt en wordt er ingespeeld op het gevoel. Maar laat mensen en multinationals nou gewoon zelf beslissen waar ze hun geld aan besteden.

Commentaar hebben op dit soort doelen, terwijl er tal van voorbeelden zijn die vele malen "erger" zijn.
Een programma als The Voice mag bijv. jonge kijkers manipuleren en via sms-systemen geld aftroggelen t.b.v. de portemonee van meneer De Mol.

[ Bericht 25% gewijzigd door Moody op 28-12-2012 17:42:59 ]
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  zaterdag 29 december 2012 @ 12:02:36 #279
367167 Poepje-miauw
miauwww, rrrraauw!
pi_120904860
Ik ben zelf Afrikaans en heb geen cent gegeven. Wat een dikke onzin dit toch. Zielig voor de mensen die er elke keer weer met tranen en tuiten in trappen. ;(

ontwikkelingshulp maakt derdewereldlanden juist kapot, begrijp dat dan.
Poepje miauw, kom eens gauw
bruin substantie lekker rauw
Eet ik snel lekker weg
en andere visjes hebben lekker pech!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')