abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120275738
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic.

Mensen die zich heel geweldig voelen dat ze wel een baan hebben en daarover willen opscheppen, maak dan je eigen topic. We voelen ons al niet al te zelfverzekerd en hoeven dat gepoch er dus niet bij te hebben. Ook voor andere discussies over bijvoorbeeld uitkeringen en het recht daarop kunnen eigen topics geopend worden.

Het zou leuk zijn als we vermelden welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al.

Vorige delen zijn:

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20,

De OP vind je hier.
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_120275753
Modjes die geen nieuw deel openen

Moet niet gekker worden :D
pi_120275771
Ik was bezig met een sollicitatie ok :') :P
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_120276226
Belachelijk!! :(
pi_120276261
Gaat snel hier!

Ik kom opeens leuke vacatures tegen! :)
Morgen even ergens wat informatie inwinnen over één vacature.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_120292024
Toch nog even meer dan 10 sollicitaties de deur uitgekregen. Nu niet direct hopen op 10 rejecties in de ochtend :D
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_120298529
Ik had een sollicitatiegesprek in november en ze zouden binnen 2 á 3 weken iets laten horen. Afgelopen dinsdag was het drie weken geleden dat ik het gesprek had. Op het kantoor hebben ze het erg druk, dus het kan zijn dat het nog wat tijd in beslag neemt. Na hoe lang moet ik er zelf achteraan gaan?
Copthorne 2.0
pi_120298895
Een belletje kan nooit kwaad. Daarmee toon je altijd een positieve interesse. :)
pi_120299856
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:43 schreef Copthorne het volgende:
Ik had een sollicitatiegesprek in november en ze zouden binnen 2 á 3 weken iets laten horen. Afgelopen dinsdag was het drie weken geleden dat ik het gesprek had. Op het kantoor hebben ze het erg druk, dus het kan zijn dat het nog wat tijd in beslag neemt. Na hoe lang moet ik er zelf achteraan gaan?
Ik zou even bellen ja :)

quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 17:59 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik ben met name op zoek naar werk wat een beetje tussen de volgende begrippen ligt; corporate finance/ quantitative finance/ M&A en PE/ accounting & structured/risk portfolio manager. :P

Ik sta open voor de zware kwantitatieve beroepen (niet de nerd IT achtige banen ..) maar ook de lichtere accounting achtige banen. Ik solliciteer wereldwijd, en wil eigenlijk het liefst naar iets in Londen/Parijs/NY en zeker niet in NL blijven waar ik nu zit. Ik zou eigenlijk een ander land bezoeken maar door persoonlijke redenen is dat een beetje in de soep gelopen, en toen had ik plots niks meer. Dus nu weer op zoek!
Ik snap het een beetje :D Maar wel gaaf om in het buitenland te werken. Zou ik ook wel willen, Tenerife ofzo :D
pi_120299891
Net een email gekregen van een bedrijf waar ik gesolliciteerd had. Ze zijn nu bezig met interne kandidaten, dat willen ze eerst afwachten. Dus geen afwijzing tot nu toe. :)
pi_120299903
quote:
17s.gif Op vrijdag 14 december 2012 12:27 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Ik snap het een beetje :D Maar wel gaaf om in het buitenland te werken. Zou ik ook wel willen, Tenerife ofzo :D
Gaaf als ik een baan krijg ja, tot dusverre is het puur alleen sollicitaties versturen. (Nu weer overigens).
pi_120300111
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 12:29 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Gaaf als ik een baan krijg ja, tot dusverre is het puur alleen sollicitaties versturen. (Nu weer overigens).
Komt vast goed ^O^ Vertrouwen blijven houden :P

Ik heb net een wel heeeeel kort sollicitatiegesprek gehad. Wel erg positief!
Ik hoor vanmiddag of ik 1 van de 10 kandidaten ben, die 04-01-2013 kan gaan beginnen aan een project bij de ABN voor minimaal 3 maanden :P

Dus duimen O+
pi_120300161
quote:
17s.gif Op vrijdag 14 december 2012 12:37 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Ik hoor vanmiddag of ik 1 van de 10 kandidaten ben, die 04-01-2013 kan gaan beginnen aan een project bij de ABN voor minimaal 3 maanden :P

Dus duimen O+
Wij duimen ^O^
pi_120301061
Dank! Ik ga vandaag lekker door met solliciteren om vanavond maar eens vroeg bed in te duiken.
  Moderator / Redactie FP vrijdag 14 december 2012 @ 13:55:44 #15
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_120302313
quote:
17s.gif Op vrijdag 14 december 2012 12:37 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Dus duimen O+
Duimen en vingers gekruist!
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_120302352
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 12:29 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Jij bent toch goed met aandelen en shit? Geen geld in te verdienen?
pi_120302475
Ik ben aangenomen *O*

4-1-2013 beginnen! Voor voorlopig 3 maanden *O*
  Moderator / Redactie FP vrijdag 14 december 2012 @ 14:03:30 #18
Brabo Bastard
pi_120302518
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 14:02 schreef charmed_angel het volgende:
Ik ben aangenomen *O*

Woohoo!

Gefeliciteerd! *O*
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
pi_120302544
Gefeliciteerd!!
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_120302626
Drie kwartier te laat op een sollicitatiegesprek dankzij de OV-storing in Nijmegen. Ik had een ruime marge ingebouwd, maar dit was gewoon dramatisch! Bussen vol gestrande treinpassagiers die mijn halte voorbij jakkerden, te vol, kon niemand meer bij.

Dik twee uur gedaan over een ritje wat ik twee jaar lang dagelijks in een halfuur heb afgelegd. Nooit ook maar een minuut te laat geweest.

Er werd wel begripvol gereageerd, collega's waren ook te laat. Maar ik ging totaal verwilderd en opgefokt het gesprek in,
pi_120302635
quote:
Ik ben aangenomen *O*

Feli :)
  Moderator / Redactie FP vrijdag 14 december 2012 @ 14:15:59 #22
Brabo Bastard
pi_120302977
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 14:06 schreef _Arual_ het volgende:
Drie kwartier te laat op een sollicitatiegesprek dankzij de OV-storing in Nijmegen. Ik had een ruime marge ingebouwd, maar dit was gewoon dramatisch! Bussen vol gestrande treinpassagiers die mijn halte voorbij jakkerden, te vol, kon niemand meer bij.

Dik twee uur gedaan over een ritje wat ik twee jaar lang dagelijks in een halfuur heb afgelegd. Nooit ook maar een minuut te laat geweest.

Er werd wel begripvol gereageerd, collega's waren ook te laat. Maar ik ging totaal verwilderd en opgefokt het gesprek in,
Ging het gesprek ondanks alles wel goed?
"Omae wa mou shindeiru."
pi_120303189
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 14:15 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Ging het gesprek ondanks alles wel goed?
Naar omstandigheden wel. Volgens mij was ik ook de enige die er echt mee zat. Zo vervelend, het is een keer eerder in mijn leven gebeurd dat ik te laat kwam. (Toen stond ik door een gekantelde hoogwerker 5 uur lang in een file van 32 km, en miste ik bijna, op 5 minuten na, een vliegtuig naar de andere kant van de wereld.)

Ik ben echt heel erg van de klok, altijd dik op tijd overal. Maar als ik belangrijke afspraken heb, lijkt het wel of er de duvel mee speelt. Vorige week belandde ik in een enorme sneeuwbui. Ook zo fijn: nooit ziek zijn (1 dag ziek gemeld in de afgelopen twee jaar), en dan bijna groen van misselijkheid een gesprek hebben. Of net zoals gisteren een astma-aanval krijgen ("Ja, heb ik al vijftien jaar niet meer gehad. Het speelt net nu deze week op door de stress.")

Ik wil gewoon niet uitstralen dat ik iemand ben die te laat komt en ziek is, want dat is een beeld wat gewoon niet klopt.
pi_120303232
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 december 2012 13:57 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Jij bent toch goed met aandelen en shit? Geen geld in te verdienen?
Een leven van continu beleggen is geen leven. Ik wil het naast mijn werk doen, nu is het mijn werk (individueel).
  Moderator / Redactie FP vrijdag 14 december 2012 @ 14:25:04 #25
Brabo Bastard
pi_120303291
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 14:22 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Naar omstandigheden wel. Volgens mij was ik ook de enige die er echt mee zat. Zo vervelend, het is een keer eerder in mijn leven gebeurd dat ik te laat kwam. (Toen stond ik door een gekantelde hoogwerker 5 uur lang in een file van 32 km, en miste ik bijna, op 5 minuten na, een vliegtuig naar de andere kant van de wereld.)

Ik ben echt heel erg van de klok, altijd dik op tijd overal. Maar als ik belangrijke afspraken heb, lijkt het wel of er de duvel mee speelt. Vorige week belandde ik in een enorme sneeuwbui. Ook zo fijn: nooit ziek zijn (1 dag ziek gemeld in de afgelopen twee jaar), en dan bijna groen van misselijkheid een gesprek hebben. Of net zoals gisteren een astma-aanval krijgen ("Ja, heb ik al vijftien jaar niet meer gehad. Het speelt net nu deze week op door de stress.")

Ik wil gewoon niet uitstralen dat ik iemand ben die te laat komt en ziek is, want dat is een beeld wat gewoon niet klopt.
Dat is ook te begrijpen, maar men zal echt wel rekening houden met overmacht in dit geval. Het is allemaal goed gekomen toch ;)
"Omae wa mou shindeiru."
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 december 2012 @ 14:27:32 #26
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120303379
quote:
Ik ben aangenomen *O*

gefeliciteerd.
pi_120303432
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 14:25 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Dat is ook te begrijpen, maar men zal echt wel rekening houden met overmacht in dit geval. Het is allemaal goed gekomen toch ;)
Ja, op zich wel. Ik had het hier van de week nog over de in te bouwen tijdsmarges bij gesprekken. Ik denk dat ik puur van schrik nóg maar een uur eerder ga voortaan. En daar baal ik ook zo van! Het levert zo veel spanning op voor een volgende keer, en ik vind het sowieso al een hoop stresssssss!
pi_120303544
quote:
Ik ben aangenomen *O*

Gefeliciteerd! *O*
  Moderator / Redactie FP vrijdag 14 december 2012 @ 14:34:34 #29
Brabo Bastard
pi_120303687
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 14:28 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ja, op zich wel. Ik had het hier van de week nog over de in te bouwen tijdsmarges bij gesprekken. Ik denk dat ik puur van schrik nóg maar een uur eerder ga voortaan. En daar baal ik ook zo van! Het levert zo veel spanning op voor een volgende keer, en ik vind het sowieso al een hoop stresssssss!
Meestal trek ik er anderhalf x de afstand uit. Ligt eraan hoe druk het kan zijn en wat niet al. Soms verkijk ik me er op en ben ik een half uur te vroeg. En met de sneeuw van laatst was ik 5 minuten te laat en niemand keek er van op.

Tijdsmarges zijn goed, maar je kan het ook te ver doordrukken :P
"Omae wa mou shindeiru."
pi_120304189
quote:
Ik ben aangenomen *O*

Baas
pi_120304225
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 14:34 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Meestal trek ik er anderhalf x de afstand uit. Ligt eraan hoe druk het kan zijn en wat niet al. Soms verkijk ik me er op en ben ik een half uur te vroeg. En met de sneeuw van laatst was ik 5 minuten te laat en niemand keek er van op.

Tijdsmarges zijn goed, maar je kan het ook te ver doordrukken :P
Ik probeer het eigenlijk altijd precies goed te timen. Maw, ik kom er aan en dan heb ik nog 5 minuten voor ik kan beginnen :)
pi_120304339
Zo maar weer 'ns gesolliciteerd bij 'n groot transportbedrijf waar ik van verschillende ex collega's negatieve verhalen over heb gehoord...maar ach het boeit me op 't moment niet zoveel, wil gewoon werken en van de straaf af zijn. :P Wel avond/nachtdiensten enzo, willen de meeste mensen liever niet, mij maakt ook dat niks uit. :)
Hallon!
pi_120305502
Gefeliciteerd, C_A!
pi_120305601
quote:
Ik ben aangenomen *O*

We zijn er gecharmeerd van engel ;)
  vrijdag 14 december 2012 @ 15:32:52 #35
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_120305838
quote:
Ik ben aangenomen *O*

Nice
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  vrijdag 14 december 2012 @ 15:42:03 #36
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_120306192
quote:
Ik ben aangenomen *O*

Mooi, gefeliciteerd :7
pi_120308034
Help! Ben net op een sollicitatiegesprek geweest en ben bang dat ze mij gaan kiezen. Maar de functie vind ik eigenlijk helemaal niet leuk, de werkomgeving niet en ik zal niet veel contact hebben met mensen. Het is een functie als secretaresse, alleen op een kamer, voor een manager en eventueel nog wat andere mensen. Maar ik haat dat werk. Ik kreeg het aangeboden via het uitzendbureau en weet niet wat ik moet doen. Ik heb nu geen baan sinds vorige week, maar wil dit eigenlijk echt niet. Het is ook nog eens fulltime dus hoe zou ik verder moeten solliciteren als ik daar altijd aan het werk ben? Ik kan ook niet om de haverklap vrij gaan vragen (voor een sollicitatie). Pfff vind het zo moeilijk. Gelukkig word ik zeker weten al niet in die functie. Heb volgende week wel een gesprek staan voor een functie die ik wel graag wil in een leuk team waarbij je contact hebt met mensen. Dat vind ik leuker... En als ik bij deze van vandaag word aangenomen is het al per direct starten. Maar volgende week staat ook dat andere gesprek dus al gepland.. Wat met ik doen?
pi_120308153
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 16:31 schreef missy25 het volgende:
Help! Ben net op een sollicitatiegesprek geweest en ben bang dat ze mij gaan kiezen. Maar de functie vind ik eigenlijk helemaal niet leuk, de werkomgeving niet en ik zal niet veel contact hebben met mensen. Het is een functie als secretaresse, alleen op een kamer, voor een manager en eventueel nog wat andere mensen. Maar ik haat dat werk. Ik kreeg het aangeboden via het uitzendbureau en weet niet wat ik moet doen. Ik heb nu geen baan sinds vorige week, maar wil dit eigenlijk echt niet. Het is ook nog eens fulltime dus hoe zou ik verder moeten solliciteren als ik daar altijd aan het werk ben? Ik kan ook niet om de haverklap vrij gaan vragen (voor een sollicitatie). Pfff vind het zo moeilijk. Gelukkig word ik zeker weten al niet in die functie. Heb volgende week wel een gesprek staan voor een functie die ik wel graag wil in een leuk team waarbij je contact hebt met mensen. Dat vind ik leuker... En als ik bij deze van vandaag word aangenomen is het al per direct starten. Maar volgende week staat ook dat andere gesprek dus al gepland.. Wat met ik doen?
Het gesprek van volgende week afwachten natuurlijk.
pi_120308402
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 december 2012 16:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het gesprek van volgende week afwachten natuurlijk.
Dit dus!

En zeg tegen je baas maar dat je een belangrijke afspraak hebt staan waar je onmogelijk nog onderuit kunt, dat je ook niet wist dat je zo snel weer aan de slag zou zijn. Zoiets.

Ik weet niet of je met een uitzendcontract ook een proeftijd hebt? Dan kun je nog opzeggen zonder opgaaf van redenen.
pi_120308483
Dank jullie wel allemaal *O*
Volgende week vrijdag contract tekenen enzo O+

En dan is het wel helemaal definitief :D
Maar het is maar voor 3 maanden (misschien meer), wat denken jullie? Deze maand nog verder gaan solliciteren of pas in Januari weer gaan rondkijken?

Ik heb ja gezegd, dus ik ga echt voor het project, ik kan niet stoppen in bijvoorbeeld februari. Wat ik ook logisch vind :)
pi_120308492
quote:
17s.gif Op vrijdag 14 december 2012 12:27 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Ik zou even bellen ja :)
Ik wil niet ongeduldig overkomen. Ze hebben het erg druk en ze hadden al aangegeven dat november en december enorm drukke maanden zijn op hun kantoor. Mijn sollicitatiegesprek was ook pas twee weken nadat ze mijn brief hadden ontvangen ingepland.

Vandaag trouwens weer drie afwijzingen gekregen. Bij één stond dat de meeste kandidaten het standaardverhaal schrijven dat ze interesse hebben in de functie en dat maar weinigen een brief hadden geschreven die hen deed glimlachen. Het is verdorie toch geen schrijfwedstrijdje?
Copthorne 2.0
pi_120308524
quote:
Ik ben aangenomen *O*

Gefeliciteerd trouwens! Ben blij voor je. :)
Copthorne 2.0
pi_120308531
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 16:45 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Ik wil niet ongeduldig overkomen. Ze hebben het erg druk en ze hadden al aangegeven dat november en december enorm drukke maanden zijn op hun kantoor. Mijn sollicitatiegesprek was ook pas twee weken nadat ze mijn brief hadden ontvangen ingepland.
Ik vind niet dat je zo overkomt hoor, maar je laat gelijk ook zien dat je die baan graag wilt ;)
pi_120308588
@scorpie & arual
Ze vertelden dat ze maandag al willen dat je begint. Ik wil uiteraard dat gesprek afwachten van volgende week maar wat nou als ze dus zeggen dat ik het ben geworden en meteen kan beginnen? Moet ik dit tegen het uitzendbureau zeggen? En moet ik wel alvast beginnen? Of daar sowieso mee wachten? Straks moet ik een contract tekenen of iets dergelijks.
pi_120308610
quote:
17s.gif Op vrijdag 14 december 2012 16:46 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Ik vind niet dat je zo overkomt hoor, maar je laat gelijk ook zien dat je die baan graag wilt ;)
Heb je gelijk in. Maar ik vind wel dat zij nu aan zet zijn. Het is nu hun verantwoordelijkheid om iedereen netjes te informeren, ook degenen die het niet zijn geworden.

Ik ben nu ook een beetje laat aangezien ze over 12 minuten weekend hebben, maar ik overweeg om komende maandag of dinsdag (als ik dan nog niks heb gehoord) even te bellen.
Copthorne 2.0
pi_120309238
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 16:45 schreef Copthorne het volgende:

Het is verdorie toch geen schrijfwedstrijdje?
Dat gevoel heb ik vaak wel :') Helaas :D Net als dat sollicitatiegesprekken vaak overkomen als populariteitswedstrijdjes waarin je jezelf zo goed mogelijk moet verkopen ook al solliciteer je niet naar een verkoopfunctie.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_120309533
quote:
Gewoon zeggen dat je nog een interview hebt en dat je die ook af wilt nemen.
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_120309565
quote:
17s.gif Op vrijdag 14 december 2012 16:45 schreef charmed_angel het volgende:

Maar het is maar voor 3 maanden (misschien meer), wat denken jullie? Deze maand nog verder gaan solliciteren of pas in Januari weer gaan rondkijken?

Ik heb ja gezegd, dus ik ga echt voor het project, ik kan niet stoppen in bijvoorbeeld februari. Wat ik ook logisch vind :)
Proficiat! Relaxed :)
pi_120309910
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 16:48 schreef missy25 het volgende:
@scorpie & arual
Ze vertelden dat ze maandag al willen dat je begint. Ik wil uiteraard dat gesprek afwachten van volgende week maar wat nou als ze dus zeggen dat ik het ben geworden en meteen kan beginnen? Moet ik dit tegen het uitzendbureau zeggen? En moet ik wel alvast beginnen? Of daar sowieso mee wachten? Straks moet ik een contract tekenen of iets dergelijks.
Heb je een proeftijd? Want ik weet niet hoe dat zit bij uitzendwerk.
  vrijdag 14 december 2012 @ 17:51:56 #50
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_120310867
quote:
Als ze je echt vast wilden houden als secretaresse dan hadden ze je maar een (half)jaarcontract moeten geven. Kennelijk wilden ze dat niet en zijn ze voor een uitzendcontract gegaan. Dat betekent dat zij elk moment op kunnen zeggen en jij dus ook! Een bekend risico van een uitzendovereenkomst :)
-weg-
pi_120310976
Omg,ben het dus idd geworden! Het is sowieso tot april. Ik bel maandag met het uitzendbureau of ik het wel of niet ga doen. Ik ga het denk ik wel doen en ik zeg dan maar dat ik dan die middag van het gesprek gewoon niet kan om priveredenen ofzo. Wil toch kijken of dat ook mogelijk is om daar aangenomen te worden maarja dat kan ik dan niet meer expliciet zeggen natuurlijk?
pi_120311022
@domme gans
Inderdaad. Het is maar tot april dus ik denk ziekte/zwangerschapsverlof van iemand. Had net even overlegd met iemand en die zei dat je gewoon kan opzeggen bij een uitzendbureau als het niet bevalt. En inderdaad, als zemij niet meer nodig hebben zullen ze me ook wegsturen.
  vrijdag 14 december 2012 @ 18:02:24 #53
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_120311183
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 17:57 schreef missy25 het volgende:
@domme gans
Inderdaad. Het is maar tot april dus ik denk ziekte/zwangerschapsverlof van iemand. Had net even overlegd met iemand en die zei dat je gewoon kan opzeggen bij een uitzendbureau als het niet bevalt. En inderdaad, als zemij niet meer nodig hebben zullen ze me ook wegsturen.
Daarom, en dat volgende gesprek is gewoon een afspraak waaronder je niet uit kunt. Mocht je het bij dat gesprek niet worden, gewoon lekker door solliciteren hoor. Tot april werk hebben is erg kort in deze tijden :)
-weg-
pi_120311606
@domme gans
Ja is inderdaad best kort. Maar denk je niet dat die recruiter van het uitzendbureau dat ik dan toch niet alsnog ga solliciteren donderdag? Ik ben zelf altijd erg eerlijk dus dit is een beetje een stresssituatie voor mij :p
En hoe moet ik dat doen met eventuele volgende sollicitaties? Want dat bedrijf waar ik kom te werken is natuurlijk niet gek. Die weten ook wel dat ik een vaste baan wil. Maar hoe moet dat als ik daar werk en ik in de toekomst een solgesprek krijg? Kan je zo gemakkelijk verzuimen?
pi_120311852
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 18:15 schreef missy25 het volgende:
@domme gans
Ja is inderdaad best kort. Maar denk je niet dat die recruiter van het uitzendbureau dat ik dan toch niet alsnog ga solliciteren donderdag? Ik ben zelf altijd erg eerlijk dus dit is een beetje een stresssituatie voor mij :p
En hoe moet ik dat doen met eventuele volgende sollicitaties? Want dat bedrijf waar ik kom te werken is natuurlijk niet gek. Die weten ook wel dat ik een vaste baan wil. Maar hoe moet dat als ik daar werk en ik in de toekomst een solgesprek krijg? Kan je zo gemakkelijk verzuimen?
Je kan ook gewoon die eerlijkheid uiten hoor. Zoals je al zegt: Want dat bedrijf waar ik kom te werken is natuurlijk niet gek. Die weten ook wel dat ik een vaste baan wil.
Dat snappen ze dus wel. En als ze een beetje fatsoen in hun donder hebben gunnen ze je de kans.
Je kan niet zo makkelijk verzuimen, maar je hebt wel recht op je verlof. En in principe moeten ze je dat verlof verlenen. Verlof vragen/verlenen voor sollicitatie elders is altijd een beetje ongemakkelijk, maar ze horen het te verlenen en je succes te wensen. Je kan natuurlijk ook verlof vragen en geen reden opgeven, of liegen dat je moeder ziek is.

Maar zij nemen een uitzendkracht voor een beperkte tijd aan; daarmee kiezen zij zelf voor iemand die op zoek is naar nieuw / beter / ander werk.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_120312124
Shit verkeerde topic _O-

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2012 18:38:13 ]
  vrijdag 14 december 2012 @ 18:40:13 #57
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_120312330
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 18:15 schreef missy25 het volgende:
@domme gans
De interecedent van het uitzendburo boeit over het algemeen niet zoveel. Het bedrijf waar je komt te werken is een ander verhaal, alleen jij kan inschatten of je eerlijk tegen ze kan zijn. Twijfel je daarover, dan zou ik als ik jou was het lekker voor me houden dat je gaat solliciteren.
-weg-
pi_120318000
Oke dan zou ik het eerder voor me houden ja. Maar wat zeg je dan als je een keer een gesprek gepland gaat krijgen? Dat je een piveafspraak hebt ofzo?
pi_120335807
Iemand die hier toevallig ervaring mee heeft?

Mijn vader is dus in september officieel ontslagen na een reorganisatie. Wij hebben toen natuurlijk WW aangevraagd, maar bij de eerste betaling vonden we het al bar weinig. Maar goed, niemand hier heeft echt verstand van cijfertjes, dus we dachten dat het wel kon kloppen. Nu (december) blijkt dat er inderdaad een fout is gemaakt bij de WW aanvraag, waarschijnlijk door het bedrijf waar hij ontslagen is, waardoor mijn vader te weinig WW ontvangt. Maarrrr, de bezwaartermijn van 6 weken is nu natuurlijk al lang verlopen... Iemand enig idee of dit nog aangepast kan worden (liefst met terugwerkende kracht :P )?

We hebben de vakbond al ingeschakeld, maar die zijn er natuurlijk ook nog even mee bezig.
  zaterdag 15 december 2012 @ 12:51:23 #60
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_120336428
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 20:42 schreef missy25 het volgende:
Oke dan zou ik het eerder voor me houden ja. Maar wat zeg je dan als je een keer een gesprek gepland gaat krijgen? Dat je een piveafspraak hebt ofzo?
Uuhh, ja? Als ik naar mijn eigen ervaringen kijk en naar van de anderen hier, dan is de kans dat je vaak op gesprek mag erg klein :') Dus maak je daar niet al te druk over :P
-weg-
  zaterdag 15 december 2012 @ 13:11:34 #61
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_120336960
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 12:22 schreef fh101 het volgende:
Iemand die hier toevallig ervaring mee heeft?

Mijn vader is dus in september officieel ontslagen na een reorganisatie. Wij hebben toen natuurlijk WW aangevraagd, maar bij de eerste betaling vonden we het al bar weinig. Maar goed, niemand hier heeft echt verstand van cijfertjes, dus we dachten dat het wel kon kloppen. Nu (december) blijkt dat er inderdaad een fout is gemaakt bij de WW aanvraag, waarschijnlijk door het bedrijf waar hij ontslagen is, waardoor mijn vader te weinig WW ontvangt. Maarrrr, de bezwaartermijn van 6 weken is nu natuurlijk al lang verlopen... Iemand enig idee of dit nog aangepast kan worden (liefst met terugwerkende kracht :P )?

We hebben de vakbond al ingeschakeld, maar die zijn er natuurlijk ook nog even mee bezig.
Dat lijkt mij wel toch? Het is geld waar je recht op hebt dus dat zou je gewoon moeten krijgen.
Never Stop Exploring!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  zaterdag 15 december 2012 @ 13:16:31 #62
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_120337106
quote:
17s.gif Op vrijdag 14 december 2012 16:45 schreef charmed_angel het volgende:

Rondkijken voor de periode na die 3 maand bedoel je? Kijken kan altijd en kan geen kwaad maar de afgelopen tijd heb je al genoeg moeite gedaan om werk te krijgen lijkt me dus even kalm aan en genieten van het feit dat je wat hebt is geen schande ;) het is tenslotte december, een donkere, edoch gezellige maand en de 2 meest saaie en erge maanden komen eraan :P
Never Stop Exploring!
  zaterdag 15 december 2012 @ 17:52:30 #63
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_120345247
Charmed_Angel gefeliciteerd! En ik zou even lekker onthaasten en me richten op 3 succesvolle maanden en misschien meer (wij duimen alvast voor je!)

Missy, gefeliciteerd. Maak je niet druk, gewoon lekker doorsolliciteren en natuurlijk wel een beetje kritisch zijn want het is misschien niet je droombaan maar die laat je niet schieten voor iets leuks van maar 2 weken parttime.
Ik vind overigens dat je als je vrij vraagt niet hoeft te vertellen waarom. Als er doorgevraagd wordt zeg ik dan meestal iets in de zin van ik heb een paar dingen te doen die overdag moeten gebeuren.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 15 december 2012 @ 22:10:00 #64
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120358554
quote:
Dat maak ik dagelijks mee. Altijd weer de vraag "werkt 't wel of werkt 't niet?". :')
Hallon!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 15 december 2012 @ 23:59:59 #66
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120358706
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 december 2012 23:55 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Dat maak ik dagelijks mee. Altijd weer de vraag "werkt 't wel of werkt 't niet?". :')
Dat maken alle werkzoekenden dagelijks mee :)
pi_120358734
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 23:59 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat maken alle werkzoekenden dagelijks mee :)
Precies. Vandaar dat ik dit dus duidelijk heb meegekregen uit de praktijk. :P Ik kan ook wel voor 't UWV gaan werken en sites gaan bouwen volgens mij zou 't dan nog beter gaan als die zooi die ze nu hebben. :') :D
Hallon!
pi_120360134
Na dat fiasco van een half jaar geleden met het koppelen van vacatures (wat ook breed is uitgemeten in de media) zouden ze toch iets met die site gaan doen? Is zeker ook voor onbepaalde tijd uitgesteld.

Om de zoveel maanden komt die toko negatief in het nieuws, is iedereen er weer zo ontzettend verontwaardigd over, worden er kamervragen gesteld, maar uiteindelijk gebeurt er geen reet mee.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
RTL Nieuws | 08 mei 2012, 18:08

Het UWV moet zo snel mogelijk de site werk.nl repareren. Dat zegt een meerderheid van de Tweede Kamer. Zaterdag onthulde RTL Nieuws dat er weinig deugde van de website van het UWV.

Volgens Kamerleden kan het UWV werklozen niet langer laten wachten voor de site het goed doet. Het UWV zegt dat een nieuwe en verbeterde website in november af is, maar de Kamer vindt dat te lang duren.
pi_120370136
Er is een vacature bij het rijksmuseum voor publieksbegeleiders. Ze stellen wel wat veel eisen :')
pi_120370215
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 13:20 schreef Elvi het volgende:
Er is een vacature bij het rijksmuseum voor publieksbegeleiders. Ze stellen wel wat veel eisen :')
Afgeronde kunstopleiding? :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_120371374
Ook vandaag is weer een typerende dag waar je met name, sollicitaties de deur uit zal sturen. Ook mij valt op dat de eisen die ze stellen hoger en hoger zijn.

Al geef ik toe, dat als ik recruiter was geweest, ik exact hetzelfde had gedaan :').
  zondag 16 december 2012 @ 16:38:53 #72
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_120377853
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 13:20 schreef Elvi het volgende:
Valt toch wel mee?
* positief ingesteld
* representatief
* uit groot Amsterdam
* HAVO/MBO werk en denkniveau
* spreekt drie talen, waaronder Nederlands en Engels
* minimaal 1 jaar ervaring in een publieksgerichte functie.
* goed contactuele vaardigheden zeer goed
* kennis van het museum en/ of commerciële ervaring is een pre
* een fysiek goede conditie is essentieel.

Talen lijkt me wel het minimum in een dergelijk museum. Geen opleidingseis, maar een niveau-eis. Sociaal en gezond en uit de buurt van Amsterdam.

Niets geks dus.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_120378303
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 16:38 schreef Tinkepink het volgende:

-knip-

Talen lijkt me wel het minimum in een dergelijk museum. Geen opleidingseis, maar een niveau-eis. Sociaal en gezond en uit de buurt van Amsterdam.

Niets geks dus.
Ik heb een werkloze vriendin die enorm geschikt zou zijn voor die functie. Spreekt ook vloeiend Duits en Frans bijv. Maar ja, ze woont niet in Amsterdam en haar kennende wil ze dat ook niet.
  zondag 16 december 2012 @ 16:48:59 #74
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_120378344
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 16:48 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb een werkloze vriendin die enorm geschikt zou zijn voor die functie. Spreekt ook vloeiend Duits en Frans bijv. Maar ja, ze woont niet in Amsterdam en haar kennende wil ze dat ook niet.
Groot Amsterdam is ruim he. Volgens mij vallen Purmerend en Volendam etc. daaar ook nog onder.
pi_120405517
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 16:48 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Groot Amsterdam is ruim he. Volgens mij vallen Purmerend en Volendam etc. daaar ook nog onder.
mijn zus is daar gaan werken sinds een maand of 2..
Ze betalen geen normale reiskosten bijvoorbeeld.
met de auto wil je er niet heen gaan (hartje amsterdam)
dus je zal er toch moeten komen. salariering is wel ok
pi_120407279
Afwijzing gekregen voor een baan die per april 2013 in zou gaan.

Hartelijk dank voor uw sollicitatie op bovenstaande functie. Helaas past u niet in het profiel voor deze functie omdat wij opzoek zijn naar een kandidaat die woonachtig is binnen straal van 10 km van de omgeving hazerswoude-dorp en daarom wordt u niet uitgenodigd voor een gesprek.

Waarom zetten ze dat soort dingen niet in de vacature zelf?

Best irritant -O-
  maandag 17 december 2012 @ 10:25:47 #77
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_120407497
quote:
17s.gif Op maandag 17 december 2012 10:16 schreef charmed_angel het volgende:

Hartelijk dank voor uw sollicitatie op bovenstaande functie. Helaas past u niet in het profiel voor deze functie omdat wij opzoek zijn naar een kandidaat die woonachtig is binnen straal van 10 km van de omgeving hazerswoude-dorp en daarom wordt u niet uitgenodigd voor een gesprek.

Best irritant -O-

Je hebt toch een baan inmiddels?
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
pi_120407673
quote:
5s.gif Op maandag 17 december 2012 10:25 schreef Huppelmuts het volgende:

[..]

Je hebt toch een baan inmiddels?
Ja maar dat is voor 3 maanden :D

Dus ik kwam toevallig een vacature tegen die per april 2013 zou zijn. Dus ik dacht, ik solliciteer gelijk! :@ Ben het nou zo gewend het solliciteren _O-
  maandag 17 december 2012 @ 10:34:16 #79
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_120407773
quote:
17s.gif Op maandag 17 december 2012 10:31 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Ja maar dat is voor 3 maanden :D

Dus ik kwam toevallig een vacature tegen die per april 2013 zou zijn. Dus ik dacht, ik solliciteer gelijk! :@ Ben het nou zo gewend het solliciteren _O-
Groot gelijk dan!
Had niet door dat het maar voor 3 maanden was.

Ach ik zou hier ook maar 3 maanden blijven in eerste instantie. Zit er nu 6 maanden en hoor deze week hoe of wat met mn contract.
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
pi_120407843
quote:
10s.gif Op maandag 17 december 2012 10:34 schreef Huppelmuts het volgende:

[..]

Groot gelijk dan!
Had niet door dat het maar voor 3 maanden was.

Ach ik zou hier ook maar 3 maanden blijven in eerste instantie. Zit er nu 6 maanden en hoor deze week hoe of wat met mn contract.
Ja maar dat van mij is een project :)

Misschien 1 of 2 maanden langer, maar dat ligt eraan hoeveel werk er is. Dus in april begint het hele gezeik op zoek naar een baan weer opnieuw.

Tenzij ik intern kan solliciteren natuurlijk ;)

Maar ik ben al blij dat ik 3 maanden aan de slag kan, weer even werkervaring op doen. En nu heb ik even geld om een cursus te betalen die ik wil doen. *O*
  maandag 17 december 2012 @ 10:38:50 #81
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_120407911
quote:
17s.gif Op maandag 17 december 2012 10:36 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Ja maar dat van mij is een project :)

Misschien 1 of 2 maanden langer, maar dat ligt eraan hoeveel werk er is. Dus in april begint het hele gezeik op zoek naar een baan weer opnieuw.

Tenzij ik intern kan solliciteren natuurlijk ;)

Maar ik ben al blij dat ik 3 maanden aan de slag kan, weer even werkervaring op doen. En nu heb ik even geld om een cursus te betalen die ik wil doen. *O*
Yeah *O*
[b]AirwiN schreef [/b]
pi_120415864
Ik had vorige week woensdag een sollicitatie verstuurd (via email) en ik kreeg direct een automatisch antwoord dat de betreffende recruiter niet aanwezig was. Vandaag zat dat antwoord ineens in mijn concepten map. De mail die ik had verstuurd zit nog bij verzonden berichten. Dan kan ik er gewoon van uitgaan dat de mail is aangekomen toch?
Copthorne 2.0
pi_120416288
Je krijgt geen autoreply als je mail niet aangekomen is :)

Ik doe overigens altijd een bcc'tje naar mezelf voor de zekerheid.
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_120417210
quote:
7s.gif Op maandag 17 december 2012 14:32 schreef Jesse_ het volgende:
Je krijgt geen autoreply als je mail niet aangekomen is :)

Ik doe overigens altijd een bcc'tje naar mezelf voor de zekerheid.
Oké, dat is wel een goede tip idd. ;)
Copthorne 2.0
  maandag 17 december 2012 @ 16:12:56 #85
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_120420282
Vandaag gesolliciteerd als vrijwilliger, werd binnen een uur gebeld voor telefonische kennismaking en begin januari krijg ik een rondleiding, Er was nog een andere kandidaat en ik heb niet gevraagd hoeveel mensen ze zoeken maar dat merk ik bij de rondleiding wel.
pi_120423186
Tjonge, ik kreeg ineens een niet te weerstane vacature in m'n mailbox van een oude betrekking uit m'n werkzoekperiode. Alleen wel behoorlijk ver weg. Maar ik dacht, ik doe de stoute schoenen aan en maak mijn interesse kenbaar. Want als ze bij jou komen ben je natuurlijk al een stap verder. Ben benieuwd hoe dat gaat lopen.
pi_120424752
Sollicitatiegesprek gehad wat maar 50 minuten duurde -O-

Dat kan niet goed zijn volgens mij. :'(
Raak en plezierig.
pi_120425745
quote:
15s.gif Op maandag 17 december 2012 18:00 schreef AnnaTralala het volgende:

Hoezo niet? Ik heb ze van over de 2 uur gehad en minder dan 10 minuten :P

Ik heb in ieder geval van 2 banken door gekregen dat ik nu mijn toetsjes mag maken, mits ik dat haal kom ik weer in een verdere ronde.
pi_120426316
quote:

Mijn sollicitatiegesprek van afgelopen vrijdag duurde nog geen eens 10 minuten en ben gewoon aangenomen :)
pi_120431044
quote:

Maar?!
pi_120431996
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 18:29 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hoezo niet? Ik heb ze van over de 2 uur gehad en minder dan 10 minuten :P

Ik heb in ieder geval van 2 banken door gekregen dat ik nu mijn toetsjes mag maken, mits ik dat haal kom ik weer in een verdere ronde.
quote:
17s.gif Op maandag 17 december 2012 18:43 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Mijn sollicitatiegesprek van afgelopen vrijdag duurde nog geen eens 10 minuten en ben gewoon aangenomen :)
Bij die tien minuten successen waren jullie al bekend bij het bedrijf zeker? Gefeliciteerd in ieder geval charmed_angel! :)
quote:
7s.gif Op maandag 17 december 2012 20:22 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Maar?!
Maar...? :P
Raak en plezierig.
pi_120432240
Ik vind 50 minuten meer dan genoeg.
pi_120432311
Ik eigenlijk ook wel. Half uurtje is prima wat mij betreft :) Nu heb ik natuurlijk ook nog geen jarenlange ervaring waar ik uitgebreid over kan vertellen :+
pi_120432438
quote:

Best irritant -O-

Veel bedrijven zijn tegenwoordig te beroerd om reiskosten te vergoeden, dus dan krijg je dit soort flauwekul.
pi_120432807
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 20:39 schreef AnnaTralala het volgende:

[..]

[..]

Bij die tien minuten successen waren jullie al bekend bij het bedrijf zeker? Gefeliciteerd in ieder geval charmed_angel! :)

[..]

Maar...? :P
Dank je wel.

En nee niet bekend, gewoon voorgesteld, mijn werkervaring verteld en nog even nagepraat over mijn sterke punten ;)
  maandag 17 december 2012 @ 20:56:11 #96
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_120432926
Blegh, ik begin een beetje chagrijnig te worden van al die afwijzingen ;(
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_120433012
quote:
7s.gif Op maandag 17 december 2012 20:44 schreef Jesse_ het volgende:
Ik vind 50 minuten meer dan genoeg.
Ik ook. Pff meer dan dat moet ik niet aan denken zelfs, dan begint het op werken te lijken.
pi_120434030
Ik vind een half uurtje wel lang zat eigenlijk :D
pi_120434177
bij mij lopen gesprekken vaak uit op een soort van social talk :@ ga ik vragen terug stellen. Niet met opzet, maar als ik erop terug kijk weet ik vaak bijvoorbeeld ook wat de werkervaring van de ander is etc,gewoon omdat ik dat uit oprechte interesse heb gevraagd _O- . Het voelt voor mij onnatuurlijk om alleen maar vragen te beantwoorden zonder zelf ook vragen terug te stellen
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_120434209
Ja oké van mij hoeft het ook niet per se zo lang, maar ik dacht dat die dingen altijd 1,5 a 2,5 uur duurden c_/

quote:
17s.gif Op maandag 17 december 2012 20:54 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Dank je wel.

En nee niet bekend, gewoon voorgesteld, mijn werkervaring verteld en nog even nagepraat over mijn sterke punten ;)
Dan had je vast erg interessante werkervaring! Lijkt me bizar om mee te maken.
Raak en plezierig.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 17 december 2012 @ 21:17:27 #101
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120434329
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 21:15 schreef AnnaTralala het volgende:
Ja oké van mij hoeft het ook niet per se zo lang, maar ik dacht dat die dingen altijd 1,5 a 2,5 uur duurden c_/

Waar moet je in godsnaam al die tijd over lullen :D
pi_120435761
quote:
11s.gif Op maandag 17 december 2012 21:17 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Waar moet je in godsnaam al die tijd over lullen :D
De werkzaamheden, het bedrijf, werksfeer, het team, je opleidingen, je ervaring, vijf sterke punten, vijf zwakke punten, waar je jezelf over 1 jaar ziet, waar je jezelf over 5 jaar ziet, waar je jezelf over 10 jaar ziet, doorgroeimogelijkheden, yabba yabba yabba
Raak en plezierig.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 17 december 2012 @ 21:39:25 #103
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120435882
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 21:37 schreef AnnaTralala het volgende:

[..]

De werkzaamheden, het bedrijf, werksfeer, het team, je opleidingen, je ervaring, vijf sterke punten, vijf zwakke punten, waar je jezelf over 1 jaar ziet, waar je jezelf over 5 jaar ziet, waar je jezelf over 10 jaar ziet, doorgroeimogelijkheden, yabba yabba yabba
Ja... dat hoeft echt geen anderhalf uur te duren. Sowieso moeten ze kappen met die "hoe zie je jezelf over x jaar" vragen. De tenenkrommende stupiditeit daarvan is echt te stuitend voor elk intelligent persoon.
  dinsdag 18 december 2012 @ 03:22:31 #104
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_120448521
Ik heb vanmiddag meegekeken.
Ik zou begeleider van mensen met moeilijk verstaanbaar gedrag worden.

Nu blijkt dat die mensen (die zwaar verstandelijk gehandicapped blijken te zijn) ook nog eens verschoond of gewassen dienen te worden.

Sorry, maar daar voel ik dus echt helemaal niks voor. Ik heb hbo, geen mbo of hbo-v ;(
Kutte is dat ik volgens mij met gemak die baan kan aannemen. Maar ik wil vanuit t diepste van mijn hart geen mensen wassen of hun diarree luier verschonen..

Kan nu ook niet echt slapen :')
Ze bellen me morgen hoe ik t vind. Ga er dan ook bij melden dat ik hier niet op gerekend heb.
  dinsdag 18 december 2012 @ 07:23:30 #105
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_120448936
Eigenlijk is 5 minuten voldoende. Ervaring en opleiding staat al in je cv en met 5 minuten weet je echt wel of die persoonlijke klik er is of niet.
pi_120448965
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 03:22 schreef RickoKun het volgende:
Ik heb vanmiddag meegekeken.
Ik zou begeleider van mensen met moeilijk verstaanbaar gedrag worden.

Nu blijkt dat die mensen (die zwaar verstandelijk gehandicapped blijken te zijn) ook nog eens verschoond of gewassen dienen te worden.

Sorry, maar daar voel ik dus echt helemaal niks voor. Ik heb hbo, geen mbo of hbo-v ;(
Kutte is dat ik volgens mij met gemak die baan kan aannemen. Maar ik wil vanuit t diepste van mijn hart geen mensen wassen of hun diarree luier verschonen..

Kan nu ook niet echt slapen :')
Ze bellen me morgen hoe ik t vind. Ga er dan ook bij melden dat ik hier niet op gerekend heb.
dan ook zeker niet doen, ik heb n tijdje terug dezelfde fout gemaakt, ik ben n begeleider in hart en nieren, maar zet mij naast een berg poep en in wordt doodongelukkig.. mn contract nog in mn proeftijd opgezegd omdat ik dat gewoon echt niet in me heb en wil hebben :N

gelukkig voor jou is er in de gehandicaptenzorg, voor crisisbegrippen, wel relatief veel werk te vinden :Y waar zoek je?
pi_120449035
quote:
7s.gif Op maandag 17 december 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja... dat hoeft echt geen anderhalf uur te duren. Sowieso moeten ze kappen met die "hoe zie je jezelf over x jaar" vragen. De tenenkrommende stupiditeit daarvan is echt te stuitend voor elk intelligent persoon.
Geen wonder dat je moeite hebt een baan te vinden.
pi_120449052
quote:

Best irritant -O-

PM mij eens het bedrijf, ik woon namelijk vlakbij en wil wel eens weten wie dat nou weer verzonnen heeft :D
pi_120449076
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 december 2012 07:23 schreef caroline88 het volgende:
Eigenlijk is 5 minuten voldoende. Ervaring en opleiding staat al in je cv en met 5 minuten weet je echt wel of die persoonlijke klik er is of niet.
Mee eens.
Het is alleen zo onbeleefd om iemand na 5 minuten, als hij zijn koffie nog niet eens opheeft, weg te sturen c_/
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_120449087
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2012 07:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het zijn dan ook gewoon debiele vragen.
Vraag dan gewoon naar bijvoorbeeld iemand zijn ambitie.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 18 december 2012 @ 07:54:27 #111
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120449130
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2012 07:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja, want dit zijn echt hele intelligente vragen die alles over je capaciteit tot het functioneel beheren van applicatie X zeggen.

Overigens heb ik deze vraag bij 15 sollicitatiegesprekken in de afgelopen periode maar 1 keer gehad.
pi_120449541
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 07:48 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Het zijn dan ook gewoon debiele vragen.
Vraag dan gewoon naar bijvoorbeeld iemand zijn ambitie.
Voor de sollicitant is het een debiele vraag, voor de werkgever een indicatie over diegene zijn toekomstplan. Als je gaat zeggen dat je over 2 jaar toch echt heel ander werk wilt doen en een werkgever is op zoek naar een langdurig werkverband, dan weet zowel hij als de sollicitant genoeg. Noem dat maar debiel.
pi_120449550
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 december 2012 07:54 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja, want dit zijn echt hele intelligente vragen die alles over je capaciteit tot het functioneel beheren van applicatie X zeggen.

Overigens heb ik deze vraag bij 15 sollicitatiegesprekken in de afgelopen periode maar 1 keer gehad.
Zie hierboven. Als jij hele andere verwachtingen hebt van je carrierepad dan je potentiele werkgever, dan bespaart zo`n 'debiele vraag' zowel jou als je potentiele werkgever een hoop gedoe.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 18 december 2012 @ 08:42:57 #114
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120449557
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 december 2012 08:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zie hierboven. Als jij hele andere verwachtingen hebt van je carrierepad dan je potentiele werkgever, dan bespaart zo`n 'debiele vraag' zowel jou als je potentiele werkgever een hoop gedoe.
Ja, want je denkt natuurlijk van te voren niet na over zo'n vraag en geeft niet het meest wenselijke antwoord in vage bedekkende termen.
pi_120449572
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 december 2012 08:42 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja, want je denkt natuurlijk van te voren niet na over zo'n vraag en geeft niet het meest wenselijke antwoord.
Dat kan je doen, maar wie hou je dan voor de gek? Als jij graag wilt liegen tegen je werkgever om vervolgens in een uitzichtloze kutpositie binnen het bedrijf te belanden, be my guest. Maar wikkel dat dan niet af op de in jouw ogen 'debiele' vraag, want de werkgever heeft jou alle kans gegeven eerlijk te zijn. Dat je ervoor kiest dat niet te doen is your loss.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 18 december 2012 @ 08:46:10 #116
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120449589
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 december 2012 08:44 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat kan je doen, maar wie hou je dan voor de gek? Als jij graag wilt liegen tegen je werkgever om vervolgens in een uitzichtloze kutpositie binnen het bedrijf te belanden, be my guest. Maar wikkel dat dan niet af op de in jouw ogen 'debiele' vraag, want de werkgever heeft jou alle kans gegeven eerlijk te zijn. Dat je ervoor kiest dat niet te doen is your loss.
Ja, want werkloos thuis zitten is beter dan 2 jaar in je al dan niet favoriete positie aan het werk te zijn en van daaruit verder te solliciteren.

Ergo, het is een debiele vraag met geen enkel nut waar geen enkele werkgever ook maar iets relevants over de toekomstverwachtingen van een kandidaat uit gaat halen.
pi_120449603
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 december 2012 08:46 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja, want werkloos thuis zitten is beter dan 2 jaar in je al dan niet favoriete positie aan het werk te zijn en van daaruit verder te solliciteren.
Prima toch? Dat is een keuze die je maakt. Maar wentel het wederom niet af op de werkgever.

quote:
Ergo, het is een debiele vraag met geen enkel nut waar geen enkele werkgever ook maar iets relevants over de toekomstverwachtingen van een kandidaat gaat halen.
Prima toch, dat mag je vinden. Ik heb je zojuist een scenario geschetst die het tegenovergestelde beweert, maar hey, veel succes met solliciteren verder.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2012 08:48:02 ]
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 18 december 2012 @ 08:48:36 #118
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120449620
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 december 2012 08:47 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Prima toch? Dat is een keuze die je maakt. Maar wentel het wederom niet af op de werkgever.

Ik wentel niks af, ik zeg dat het een debiele vraag is.

quote:
Prima toch, dat mag je vinden.
Nou blijkbaar niet, want dan kom je opeens met een stupide post dat daar de bron van mijn, overigens gedeeltelijke, werkloosheid ligt :')

ah een edit. Nee je hebt dat scenario niet geschetst. Je gaat daarbij uit van de beste bedoelingen bij beide. Je negeert het feit dat de werkgever niet per definitie op zoek hoeft te zijn naar de beste kandidaat en je negeert het feit dat je niet altijd op je droombaan solliciteert maar er soms gewoon brood op de plank moet komen.

Blijkbaar vind jij dat je alleen maar op je meest ideale positie moet solliciteren en verder lekker in de ww moet blijven zitten. Ik ben bereid 'mindere' banen aan te nemen en daar het beste van te maken. En over 5 jaar zien we wel weer.
pi_120449651
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 december 2012 08:41 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Voor de sollicitant is het een debiele vraag, voor de werkgever een indicatie over diegene zijn toekomstplan. Als je gaat zeggen dat je over 2 jaar toch echt heel ander werk wilt doen en een werkgever is op zoek naar een langdurig werkverband, dan weet zowel hij als de sollicitant genoeg. Noem dat maar debiel.
Het is debiel omdat de sollicitant een politiek correct antwoord zal geven op zulk soort vragen. Dus wat win je er mee?
pi_120449662
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 08:48 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik wentel niks af, ik zeg dat het een debiele vraag is.

[..]

Nou blijkbaar niet, want dan kom je opeens met een stupide post dat daar de bron van mijn, overigens gedeeltelijke, werkloosheid ligt :')
Een stupide post? Ik zeg alleen dat het me niks verwonderd dat je nog werkloos bent met die opvattingen die je hier laat zien. Dat je dat stupide vind is wederom jouw goed recht, net zoals jouw goed recht is om alles maar 'debiel' te vinden. Ik zeg alleen dat je misschien eens moet kijken of dat niet de reden is dat je in deze tijd in een goede branche (want lets face it, de IT is nu de place to be. Elke mongool met een typcursus kan aan de slag, it`s like 2001 all over again) nog steeds niet aan het werk komt. Maar goed, je zal dit vast weer stupide of debiel vinden.
pi_120449666
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2012 08:50 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Het is debiel omdat de sollicitant een politiek correct antwoord zal geven op zulk soort vragen. Dus wat win je er mee?
Schaf dan gewoon het hele sollicitatiegesprek af, want een werknemer zal toch altijd liegen, op elke vraag die hij krijgt.

Overigens zal het dan vast wel aan mij liggen, maar ik heb nog nooit een 'wenselijk antwoord' gegeven in een sollicitatiegesprek.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2012 08:53:19 ]
pi_120449681
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 december 2012 08:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Schaf dan gewoon het hele sollicitatiegesprek af, want een werknemer zal toch altijd liegen.
Nee, stel de relevante vragen die horen bij de functie.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 18 december 2012 @ 08:55:43 #123
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120449730
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 december 2012 08:51 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Een stupide post? Ik zeg alleen dat het me niks verwonderd dat je nog werkloos bent met die opvattingen die je hier laat zien. Dat je dat stupide vind is wederom jouw goed recht, net zoals jouw goed recht is om alles maar 'debiel' te vinden. Ik zeg alleen dat je misschien eens moet kijken of dat niet de reden is dat je in deze tijd in een goede branche (want lets face it, de IT is nu de place to be. Elke mongool met een typcursus kan aan de slag, it`s like 2001 all over again) nog steeds niet aan het werk komt. Maar goed, je zal dit vast weer stupide of debiel vinden.
Ja want "De ict" is natuurlijk een homogeen begrip.

Ik solliciteer op coördinerende en leidinggevende functies in het hogere segment. Daar ben ik in dik 15% van m'n sollicitaties uitgenodigd voor een gesprek en daarvan weer bij 30% voor een 2e gesprek en heb ik een parttime functie van 2 dagen gevonden.

Bij 4K+ functies wordt niet iedereen aangenomen met een typecursus. En ja als je dan nog regelmatig tot een 2e gesprek komt en je uiteindelijk bij de laatste 3 zat doe je het niet heel erg slecht als je 42 ben midden in crisistijd.
  dinsdag 18 december 2012 @ 08:58:03 #124
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_120449762
Ik lees af en toe eens mee en sjonge jonge jonge zeg, wat een toontje weer hier. Kunnen we niet gewoon normáál tegen elkaar praten? :{
Niet meer actief op Fok!
pi_120449777
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 december 2012 08:55 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja want "De ict" is natuurlijk een homogeen begrip.
Nogal ja, http://www.nrc.nl/carrier(...)van-werkgelegenheid/ en
http://www.computable.nl/(...)st-in-te-vullen.html

quote:
Ik solliciteer op coördinerende en leidinggevende functies in het hogere segment. Daar ben ik in dik 15% van de gevallen uitgenodigd voor een gesprek en daarvan weer bij 30% voor een 2e gesprek en heb ik een parttime functie van 2 dagen in gevonden.
Ook die banen zijn er gewoon, het enige wat je kan nekken is een gebrek aan ervaring en relevante opleidingen. Maar daar ben je toch echt zelf bij hoor.

quote:
Bij 4K+ functies wordt niet iedereen aangenomen met een typecursus. En ja als je dan nog regelmatig tot een 2e gesprek komt en je uiteindelijk bij de laatste 3 zat doe je het niet heel erg slecht als je 42 ben midden in crisistijd.
Mwoah. Mensen zoals jij moeten op dit moment SCRUM en AGILE ervaring hebben, dan ben je gewild. Al het andere volk is nogal overbodig op dit moment. Overigens is 4k+ niet meer voorbehouden aan alleen managers, maar ook consultants zoals ikzelf.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2012 09:00:28 ]
pi_120449872
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 21:15 schreef AnnaTralala het volgende:

[..]

Dan had je vast erg interessante werkervaring! Lijkt me bizar om mee te maken.
14 jaar werkervaring, 1 bedrijf, verschillende afdelingen :)
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 18 december 2012 @ 09:06:08 #127
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120449877
quote:
Dat zijn met name de echte techneuten waar de te korten zitten. Programmeurs en dergelijke. Dat ben ik helaas niet :)

quote:
[..]

Ook die banen zijn er gewoon, het enige wat je kan nekken is een gebrek aan ervaring en relevante opleidingen. Maar daar ben je toch echt zelf bij hoor.
Dat klopt. En die zijn prima op orde. En met mij met nog minimaal 50 tot 100 kandidaten. Dus als er daar 1 bij zit van 32 met 10 jaar relevante werkervaring zal die eerder aangenomen worden dan iemand van 42. Zou ik ook doen als werkgever.

quote:
Mwoah. Mensen zoals jij moeten op dit moment SCRUM en AGILE ervaring hebben, dan ben je gewild. Al het andere volk is nogal overbodig op dit moment.
Perfect, die heb ik. Jarenlang volgens agile methode een testafdeling geleid.... En met mij zijn er nog tientallen met scrum, agile, ITIL, BiSL, etc ervaring.

Dus al met al doe ik nog best goed. Ik heb binnen 3 maanden een parttime functie gescoord bij een goede organisatie. De kans is groot dat mijn aanstelling hier volgend jaar wordt uitgebreid en dan is het gewoon een fulltime job. En verder solliciteer ik gewoon door en word ik regelmatig uitgenodigd. Twee januari mag ik weer.
pi_120449915
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2012 07:44 schreef Scorpie het volgende:

[..]

PM mij eens het bedrijf, ik woon namelijk vlakbij en wil wel eens weten wie dat nou weer verzonnen heeft :D
Stond geen bedrijf bij. Was via een uitzendburo, maar ik wil best de link doorsturen.
Maar ik ga nu eerst even naar de dokter :W
pi_120450282
quote:
Ik lees af en toe eens mee en sjonge jonge jonge zeg, wat een toontje weer hier. Kunnen we niet gewoon normáál tegen elkaar praten?
Ik vind het wel amusant om de discussie te lezen... :Y

ben het wel met Swetsenegger eens
pi_120450408
quote:
17s.gif Op dinsdag 18 december 2012 09:08 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Stond geen bedrijf bij. Was via een uitzendburo, maar ik wil best de link doorsturen.
Maar ik ga nu eerst even naar de dokter :W
Oki stuur maar door :P
pi_120450449
quote:
13s.gif Op dinsdag 18 december 2012 08:58 schreef Viking84 het volgende:
Ik lees af en toe eens mee en sjonge jonge jonge zeg, wat een toontje weer hier. Kunnen we niet gewoon normáál tegen elkaar praten? :{
Inderdaad, doe eens lief.
  dinsdag 18 december 2012 @ 10:36:08 #132
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_120452008
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 09:29 schreef Koningin het volgende:

[..]

Ik vind het wel amusant om de discussie te lezen... :Y

ben het wel met Swetsenegger eens
Mwah, het is het typische afzeiktoontje van Fok dat ik niet zo nodig vind (valt pas op als je niet meer zo vaak op Fok! zit).
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 18 december 2012 @ 10:37:23 #133
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_120452032
Mijn langste sollicitatiegesprek duurde trouwens ook wel 1,5 uur. Toen werd er eerst van alles uitgelegd over de functie en daarna volgde pas het echte gesprek. Meestal ben ik met ongeveer drie kwartier wel klaar.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 18 december 2012 @ 10:38:56 #134
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_120452068
quote:
7s.gif Op maandag 17 december 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

True. Zeker mensen die al lang op zoek zijn naar een baan zijn daar he-le-maal niet mee bezig. Die willen gewoon weer een inkomen, hoe dan ook. Ik zit hier nu 1,5 jaar en ik zou het ook nog steeds niet weten trouwens :') Vind het voorlopig wel even best zo :P.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 18 december 2012 @ 11:15:19 #135
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_120453184
Mijn sollcititatiegesprekken duren altijd ( :') alsof ik iedere week op gesprek ga) minimaal een uur. We hebben het dan over van alles. De vacature, mijn redenen om te solliciteren, mijn achtergrond, de strategie en visie van het bedrijf, de manier waarop de hierarchische organisatie is vormgegeven, aandachts en knelpunten in de organisatie etc.

Maar dit hangt ook samen met de functies waar ik op reageer.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 18 december 2012 @ 11:26:41 #136
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120453604
quote:
11s.gif Op dinsdag 18 december 2012 11:15 schreef Tinkepink het volgende:
Mijn sollcititatiegesprekken duren altijd ( :') alsof ik iedere week op gesprek ga) minimaal een uur. We hebben het dan over van alles. De vacature, mijn redenen om te solliciteren, mijn achtergrond, de strategie en visie van het bedrijf, de manier waarop de hierarchische organisatie is vormgegeven, aandachts en knelpunten in de organisatie etc.

Maar dit hangt ook samen met de functies waar ik op reageer.
Bij mij meestal een minuut of 50 tot een uur.
pi_120454062
Ik heb sollicitatiegesprekken gehad van een uur tot anderhalf uur, maar ook gesprekken waar ik na tien minuten weer buiten stond. Het zegt toch wel wat over een persoon/bedrijf, als je de tijd neemt voor een gesprek.
pi_120454111
Vorige gesprek had ik 2x een dik uur (twee verschillende groepen mensen).
  dinsdag 18 december 2012 @ 12:41:35 #139
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_120455851
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 december 2012 07:29 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

dan ook zeker niet doen, ik heb n tijdje terug dezelfde fout gemaakt, ik ben n begeleider in hart en nieren, maar zet mij naast een berg poep en in wordt doodongelukkig.. mn contract nog in mn proeftijd opgezegd omdat ik dat gewoon echt niet in me heb en wil hebben :N

gelukkig voor jou is er in de gehandicaptenzorg, voor crisisbegrippen, wel relatief veel werk te vinden :Y waar zoek je?
Niet eens in de gehandicaptenzorg eigenlijk.
Ben afgestudeerd MWD (maatschappelijk werk en dienstverlening)-er, ben hier niet eens voor opgeleid. Mehn, laat dat over aan HBO-V -ers ofzo.

Ik hoop stiekem dat ze me niet aannemen, mien ouders pushen me wel heel erg om de baan aan te nemen 'want je kan beter betaald solliciteren dan onbetaald'. Ook al werk ik nu alsnog al, ik kijk liever rond naar een baan met cliënten die wat intelligenter zijn of minstens voor zichzelf kunnen zorgen.

Ik zoek overigens in Groningen, Leeuwarden of in Leek. Het liefst met verslaafden of jongeren :')

[ Bericht 4% gewijzigd door Rickocum op 18-12-2012 13:20:16 ]
pi_120456828
Crap! Vandaag echt even een off-day! Gewoon even geen happiness bij het feit dat ik zelf niet voldoende cash binnen breng en over 2,5 maand de bijstand voor de deur staat. Wat een KUTvooruitzicht. Nog steeds staat op de planning dat het niet zover gaat komen.

Over de duur van mijn sollicitatiegesprekken? Ik moet eerlijk zeggen dat ik er eigenlijk helemaal niet mee bezig ben. Ik vind het ook geen indicatie. Voor mij geldt vooral de klik die ik tijdens het gesprek ervaar.
pi_120457639
Een sollicitatiegesprek duurt toch normaal gesproken een half uurtje?
Copthorne 2.0
pi_120457827
Vandaag is het precies vier weken geleden dat ik een sollicitatiegesprek had. Ze zeiden dat er meer kandidaten waren (ik was de eerste die op gesprek kwam) en dat ze tijd nodig hadden om hun beslissing te maken. Het kantoor heeft het deze maanden erg druk. Ik moest rekenen op een termijn van minimaal twee tot drie weken.

Na hoelang moet ik er zelf achteraan gaan? Moet ik er überhaupt zelf achteraan gaan? Ik kan er toch vanuit gaan dat iedere sollicitant netjes wordt geïnformeerd?
Copthorne 2.0
  dinsdag 18 december 2012 @ 13:41:51 #143
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_120457903
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 13:39 schreef Copthorne het volgende:
Vandaag is het precies vier weken geleden dat ik een sollicitatiegesprek had. Ze zeiden dat er meer kandidaten waren (ik was de eerste die op gesprek kwam) en dat ze tijd nodig hadden om hun beslissing te maken. Het kantoor heeft het deze maanden erg druk. Ik moest rekenen op een termijn van minimaal twee tot drie weken.

Na hoelang moet ik er zelf achteraan gaan? Moet ik er überhaupt zelf achteraan gaan? Ik kan er toch vanuit gaan dat iedere sollicitant netjes wordt geïnformeerd?
Niet meer wachten, zelf bellen. Je kunt er niet vanuit gaan dat iedere sollicitant netjes wordt geinformeerd.
  dinsdag 18 december 2012 @ 13:41:55 #144
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_120457907
quote:

Naar mijn ervaring is bijna elk bedrijf niet netjes in het informeren van de sollicitanten en is het een kat en muis spel, waarin soms de sollicitant geacht wordt om alsnog pro-actief op te gaan bellen om te melden dat hij / zij toch erg geïnteresseerd is.

Bij eentje zou ik medio december wat horen (dus ik verwacht deze week)
Bij een andere hoorde ik niks
Bij een andere waar de gesprekken goed gingen heb ik niks gekregen. Ook niet na een mail die kant op.
  dinsdag 18 december 2012 @ 14:25:11 #145
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_120459412
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 13:33 schreef Copthorne het volgende:
Hangt van de baan af.
  dinsdag 18 december 2012 @ 14:30:24 #146
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_120459597
quote:

Ik zou even bellen, dan weet je waarschijnlijk direct waar je aan toe bent
.
pi_120462057
Als je al een maand wacht dan kun je er wel vanuit gaan dat je het niet bent geworden.
pi_120463784
quote:

Ja, als je het wil weten, zou ik even bellen. Als je hen wil confronteren dat ze fatsoenlijk hadden kunnen bellen, zou ik ook bellen. Ik vermoed wel dat het een afwijzing wordt.

Dat zijn mijn 2 overwegingen. Alhoewel, als een bedrijf na 2, 3 weken niets heeft laten horen, ga ik wel mijn ernstige twijfels over het bedrijf/de functie hebben, zo niet het al niet eens meer willen. Als ze al niet eens het fatsoen hebben om een sollicitatie netjes af te ronden....?
pi_120476581
quote:
17s.gif Op dinsdag 18 december 2012 09:05 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

14 jaar werkervaring, 1 bedrijf, verschillende afdelingen :)
Jaaaa.... kijk.... :D

HJmm als ik het zo allemaal hoor, is 50 minuten voor een sollicitatiegesprek dus niet per se een slecht teken ~:)
Raak en plezierig.
pi_120476916
quote:
Ik kan er toch vanuit gaan dat iedere sollicitant netjes wordt geïnformeerd?
You wish bro.
pi_120478359
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 12:41 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Niet eens in de gehandicaptenzorg eigenlijk.
Ben afgestudeerd MWD (maatschappelijk werk en dienstverlening)-er, ben hier niet eens voor opgeleid. Mehn, laat dat over aan HBO-V -ers ofzo.

Ik hoop stiekem dat ze me niet aannemen, mien ouders pushen me wel heel erg om de baan aan te nemen 'want je kan beter betaald solliciteren dan onbetaald'. Ook al werk ik nu alsnog al, ik kijk liever rond naar een baan met cliënten die wat intelligenter zijn of minstens voor zichzelf kunnen zorgen.

Ik zoek overigens in Groningen, Leeuwarden of in Leek. Het liefst met verslaafden of jongeren :')
misschien kun je wat vinden via http://www.medivacature.nl :) laat je niet misleiden door de url
pi_120479298
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 13:33 schreef Copthorne het volgende:
Een half uur? Lijkt me extreem kort.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
  Moderator dinsdag 18 december 2012 @ 21:25:41 #153
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_120479763
Mijne was 1,5 uur :')
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  dinsdag 18 december 2012 @ 21:51:03 #154
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_120481934
Mijn gesprekken in mijn ' loopbaan' (verschillende banen):

1e gesprek:
1x 20 minuten (horeca)
1x 35 minuten (kantoor/starter)
1x 1 uur (kantoor/doorstromer/huidige baan)

2e gesprek
1x 80 minuten (kantoor/huidige baan)
Bij andere banen geen 2e gesprek gehad, maar meteen aangenomen.
klerkje
  dinsdag 18 december 2012 @ 23:31:12 #155
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_120488685
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 december 2012 21:06 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

misschien kun je wat vinden via http://www.medivacature.nl :) laat je niet misleiden door de url
Thanks! Stond niet heel veel in, denk dat 't hier in 't Noorden meer zorgpleinnoord.nl is :@
  woensdag 19 december 2012 @ 06:16:48 #156
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_120495494
@scorpie
wat een engbek ben jij zeg :r
pi_120497282
Ik heb even jullie advies nodig :o

- Ik ben aangenomen bij de ABN, via het uitzendbureau. Project van 3 maanden, starten 4 januari 2013. Tekenen van het contract is aanstaande vrijdag om 9:30 uur

- Nu word ik gebeld door een bedrijf bij mij in de buurt, 5 minuten fietsen. Nu heb ik morgen een sollicitatiegesprek om kwart voor 1. Die baan is voor minimaal een jaar en kans op een vast baan. Ik ga denk ik ook wel meer verdienen en het is natuurlijk lekker dichtbij. Start is ook in januari 2013.

Het gesprek van morgen is via via gegaan. Mijn moeder werkt bij dat bedrijf, en zij kon mij vertellen dat ze enthousiast waren, en de kans groot is, dat als ik morgen enthousiast doe en het gesprek goed doorloop, ik aangenomen word.

Maar ja wat moet ik nou? Ik wil niet het risico nemen op geen baan in januari. Dus ik wil het project ABN nog niet afzeggen!
pi_120497448
quote:
17s.gif Op woensdag 19 december 2012 09:27 schreef charmed_angel het volgende:

- Ik ben aangenomen bij de ABN, via het uitzendbureau. Project van 3 maanden, starten 4 januari 2013. Tekenen van het contract is aanstaande vrijdag om 9:30 uur

- Nu word ik gebeld door een bedrijf bij mij in de buurt, 5 minuten fietsen. Nu heb ik morgen een sollicitatiegesprek om kwart voor 1. Die baan is voor minimaal een jaar en kans op een vast baan. Ik ga denk ik ook wel meer verdienen en het is natuurlijk lekker dichtbij. Start is ook in januari 2013.

Het gesprek van morgen is via via gegaan. Mijn moeder werkt bij dat bedrijf, en zij kon mij vertellen dat ze enthousiast waren, en de kans groot is, dat als ik morgen enthousiast doe en het gesprek goed doorloop, ik aangenomen word.

Maar ja wat moet ik nou? Ik wil niet het risico nemen op geen baan in januari. Dus ik wil het project ABN nog niet afzeggen!
Morgen naar het sollicitatiegesprek gaan en zeggen dat je een tijdelijke baan hebt gekregen, maar veel liever bij hun zou willen werken, maar dat je dat dus wel voor vrijdag 9:00 moet weten!
pi_120497490
Helaas weer de nodige afwijzingen ontvangen. :(
pi_120497644
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 09:33 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Morgen naar het sollicitatiegesprek gaan en zeggen dat je een tijdelijke baan hebt gekregen, maar veel liever bij hun zou willen werken, maar dat je dat dus wel voor vrijdag 9:00 moet weten!
En dat gewoon aangeven aan het einde van het gesprek toch?
Nu weet ik dat de beslisser op vrijdag vrij is. Ik ben zo bang dat hij pas maandag of donderdag uitsluitsel geeft.

Maar goed dan moet ik gewoon sterk zijn en zeggen dat ik het die dag nog moet weten?

Ow dit zijn wel de dingen die ik moeilijk vind hoor :o Ik wil dus echt het risico niet lopen, dat ik in januari geen baan heb -O-

ALs ik het contract heb getekend bij tempo team voor dat project, heb ik waarschijnlijk volgende week al trainingen voor de ABN
pi_120497657
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 09:34 schreef Spezza19 het volgende:
Helaas weer de nodige afwijzingen ontvangen. :(
Balen -O-

Maar echt het komt goed. ^O^ Ik heb zoveel vertrouwen nu _O-
pi_120497796
quote:
17s.gif Op woensdag 19 december 2012 09:41 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Balen -O-

Maar echt het komt goed. ^O^ Ik heb zoveel vertrouwen nu _O-
Ja, zou lekker zijn om weer aan de slag te kunnen.
ABN was inmiddels wel vervuld allemaal denk ik?
pi_120497867
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 09:47 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Ja, zou lekker zijn om weer aan de slag te kunnen.
ABN was inmiddels wel vervuld allemaal denk ik?
Hij staat er weer opnieuw op voor de HBO-ers. MBO groep zit vol.
Dus je kan een poging wagen.

Contactpersoon bij Tempo Team is Selma. Nummer staat in die pm die je gestuurd heb.
Salaris is 11,70 geloof ik voor 36 uur in de week.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-12-2012 10:03:26 ]
pi_120497916
quote:
17s.gif Op woensdag 19 december 2012 09:49 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Hij staat er weer opnieuw op voor de HBO-ers. MBO groep zit vol.
Dus je kan een poging wagen.

Contactpersoon bij Tempo Team is Selma. Nummer staat in die pm die je gestuurd heb.
Salaris is 11,70 geloof ik voor 6 uur in de week.
Nog wat gehoord over de PM die ik jou stuurde? ;)
pi_120498141
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 09:51 schreef Leonos het volgende:

[..]

Nog wat gehoord over de PM die ik jou stuurde? ;)
Nee helemaal niks :N
pi_120498499
quote:
17s.gif Op woensdag 19 december 2012 09:58 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Nee helemaal niks :N
;(
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 19 december 2012 @ 10:14:05 #167
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120498594
quote:

Gewoon naar gesprek, als het wat wordt een dikke vinger geven aan de tijdelijke baan. Neem aan dat dat via een UB is en je hebt gewoon proeftijd?
pi_120498793
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 10:14 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Gewoon naar gesprek, als het wat wordt een dikke vinger geven aan de tijdelijke baan. Neem aan dat dat via een UB is en je hebt gewoon proeftijd?
Nee als ik vrijdag teken, dan zit ik er echt 3 maanden aan vast omdat het een project is. Krijg volgende week ook gelijk trainingen enzo.
pi_120498933
quote:

ander punt is : met je moeder werken ;(
weet niet hoe groot het bedrijf is, maar dit lijkt mij dan niet lekker werken
pi_120499032
quote:
17s.gif Op woensdag 19 december 2012 10:21 schreef charmed_angel het volgende:

Nee als ik vrijdag teken, dan zit ik er echt 3 maanden aan vast omdat het een project is. Krijg volgende week ook gelijk trainingen enzo.
Wat zouden de consequenties zijn als je bijv volgende week donderdag afbelt? Dus nadat je wel het contract hebt getekend en voor je aan de slag zou gaan? (behalve dat Tempo Team je nooit meer werk aan gaat bieden :D )

Of je zou het contract tekenen uit kunnen stellen wegens 'ziek' zijn :@
pi_120499128
quote:
2s.gif Op woensdag 19 december 2012 10:26 schreef YebCar het volgende:

[..]

ander punt is : met je moeder werken ;(
weet niet hoe groot het bedrijf is, maar dit lijkt mij dan niet lekker werken
Mijn moeder ga ik sowieso niet tegen komen :D Zij werd in de kantine en ik kom op een andere locatie te werken :D

En ik ben er wel blij mee, dit is volgens mij de beste manier om aan een baan te komen. Via familie of vrienden ^O^
pi_120499201
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 10:29 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wat zouden de consequenties zijn als je bijv volgende week donderdag afbelt? Dus nadat je wel het contract hebt getekend en voor je aan de slag zou gaan? (behalve dat Tempo Team je nooit meer werk aan gaat bieden :D )

Of je zou het contract tekenen uit kunnen stellen wegens 'ziek' zijn :@
Ik heb eigenlijk geen idee :D
Maar volgens mij heb ik volgende week al trainingen van de ABN.
Maar dat hoor ik dus allemaal vrijdag. Je hebt ook kas dat ik pas 2-1 een training heb.

Maar ik kan ook wel de afspraak verzetten, morgenmiddag laat even bellen? Zeggen dat ik met hoge koorts op bed lig. En of het tekenen van het contract uitgesteld kan worden naar volgende week donderdag, tenzij er volgende week trainingen zijn?
pi_120499208
quote:
17s.gif Op woensdag 19 december 2012 10:32 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Mijn moeder ga ik sowieso niet tegen komen :D Zij werd in de kantine en ik kom op een andere locatie te werken :D

En ik ben er wel blij mee, dit is volgens mij de beste manier om aan een baan te komen. Via familie of vrienden ^O^
aha , dan heb ik niets gezegd. Het lijkt mij kut als bv je moeder een management rol vervulde oid.
dan zullen er leuke verhalen te ronde gaan :D
pi_120499225
quote:
2s.gif Op woensdag 19 december 2012 10:34 schreef YebCar het volgende:

[..]

aha , dan heb ik niets gezegd. Het lijkt mij kut dat bv je moeder een management rol vervulde oid.
dan zullen er leuke verhalen te ronde gaan :D
Hahaha nee hoor :P
En sowieso kan ik het wel goed vinden met mijn moeder :@
  woensdag 19 december 2012 @ 10:45:22 #175
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_120499611
quote:

[..]

Dit ben ik een keer tegen gekomen;
1.De uitzendovereenkomst die is aangegaan voor bepaalde tijd kan te allen tijde door de uitzendkracht en door de uitzendonderneming tussentijds worden opgezegd tegen de eerstvolgende werkdag, met inachtneming van de hierna in lid 2 vermelde opzegtermijnen, tenzij tussentijdse opzegging uitdrukkelijk schriftelijk in de uitzendovereenkomst is uitgesloten. Uitsluiting van tussentijdse opzegging is slechts mogelijk indien de uitzendovereenkomst is aangegaan voor de duur van drie maanden of langer.
2.1.De in lid 1 van dit artikel bedoelde opzegtermijnen bedragen voor de uitzendkracht: 1.bij een overeenkomst voor bepaalde tijd van drie maanden of korter: zeven kalenderdagen;

Dus maximaal 7 dagen opzegtermijn, denk ik zo.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 19 december 2012 @ 11:29:53 #176
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120501165
quote:

[..]

Ah, nou ja dan gewoon aangeven in je gesprek morgen. Dat je heel enthousiast ben, dat je er graag wil werken maar dat je wel vrijdagochtend ergens anders het contract moet tekenen voor een project voor 3 maanden. Dus als zij net zo enthousiast zijn als jij moet er wel snel een beslissing worden genomen.

Lijkt me dat iedereen begrijpt dat je geen risico neemt als je werkloos bent en gewoon tekent voor die 3 maanden als je niets anders hebt.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 19 december 2012 @ 11:31:05 #177
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120501213
quote:
17s.gif Op woensdag 19 december 2012 10:34 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Maar dat hoor ik dus allemaal vrijdag. Je hebt ook kas dat ik pas 2-1 een training heb.

Maar ik kan ook wel de afspraak verzetten, morgenmiddag laat even bellen? Zeggen dat ik met hoge koorts op bed lig. En of het tekenen van het contract uitgesteld kan worden naar volgende week donderdag, tenzij er volgende week trainingen zijn?
Nee dat risico zou ik zeker niet nemen.
  woensdag 19 december 2012 @ 12:02:32 #178
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_120502183
quote:

Dus goed laten merken wie je bent, wat je wil en dat zij dus jou aan moeten nemen, dan weet je dat heus wel voor vrijdag denk ik. Gesprek kan je hoe dan ook gewoon aangaan...
Never Stop Exploring!
pi_120502579
quote:
17s.gif Op woensdag 19 december 2012 10:34 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Tussen kerst en oud en nieuw nog trainingen? Je moet het maar willen, de meeste bedrijven zijn dan gesloten.
  woensdag 19 december 2012 @ 12:24:17 #180
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_120502814
Hoe zit het hier eigenlijk mee, als je een gesprek hebt gehad na 3 maand, ben je dan verplicht om dit te doen?

U kunt ook in aanmerking komen voor een proefplaatsing. U werkt dan maximaal 3 maanden op proef bij een werkgever. In die tijd betaalt uw werkgever u geen loon, maar houdt u uw uitkering. Uw werkgever moet wel op papier verklaren dat hij van plan is om u een contract aan te bieden van minimaal 6 maanden. Samen met uw werkgever bekijkt u hoe het gaat. Als u allebei tevreden bent over de proefplaatsing, kunt u ‘echt’ beginnen.

Ik lees dat als je aan de slag zou moeten gaan voor de uren die je voorheen ook werkte maar dan geen loon krijgt maar je huidige uitkering. Dan kan je toch als het ware net zo goed thuis blijven zitten als je het heel direct bekijkt?! Dan werk je dus eigenlijk best wel voor niks...

[ Bericht 8% gewijzigd door INViCTuS op 19-12-2012 12:32:53 ]
Never Stop Exploring!
pi_120503057
Dat klopt. Zou ik niet doen trouwens, heel veel bedrijven buiten dit uit want het kost ze geen cent en na drie maanden nemen ze gewoon weer een andere werkloze via het CWI in dienst.
  woensdag 19 december 2012 @ 12:33:19 #182
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_120503076
quote:
3s.gif Op woensdag 19 december 2012 11:31 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee dat risico zou ik zeker niet nemen.
Dit. Gewoon eerlijk en duidelijk zijn.
  woensdag 19 december 2012 @ 12:34:34 #183
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_120503113
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 12:16 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Tussen kerst en oud en nieuw nog trainingen? Je moet het maar willen, de meeste bedrijven zijn dan gesloten.
En waarom zou je niet willen als het 3 maanden werk + verbetering kennis en vaardigheden betekent?
  woensdag 19 december 2012 @ 12:34:45 #184
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_120503124
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 12:32 schreef Mint_Clansell het volgende:
Dat klopt. Zou ik niet doen trouwens, heel veel bedrijven buiten dit uit want het kost ze geen cent en na drie maanden nemen ze gewoon weer een andere werkloze via het CWI in dienst.
Ik heb binnenkort zo'n gesprek en keek is wat er besproken zou kunnen worden. Werd er niet veel wijzer uit behalve dat. Neemt dat veel tijd in beslag? Ik zou het ook zeker niet doen nee. Mad vroeg opstaan zonder dat je daar loon voor krijgt...
Never Stop Exploring!
  woensdag 19 december 2012 @ 12:35:38 #185
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_120503153
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 12:34 schreef INViCTuS het volgende:

[..]

Ik heb binnenkort zo'n gesprek en keek is wat er besproken zou kunnen worden. Werd er niet veel wijzer uit behalve dat. Neemt dat veel tijd in beslag? Ik zou het ook zeker niet doen nee. Mad vroeg opstaan zonder dat je daar loon voor krijgt...
Je krijgt toch geld? Of zie je het niet zitten om iets te doen om uit je uitkering te komen?
  woensdag 19 december 2012 @ 12:38:43 #186
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_120503247
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 12:35 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Je krijgt toch geld? Of zie je het niet zitten om iets te doen om uit je uitkering te komen?
Liever gister dan vandaag maar ik vind dat het daar nogal vreemd staat. Eigenlijk staat er gewoon dat je gratis gaat werken voor een bedrijf en geen loon wilt. Ik zou dus overdag niet meer kunnen solliciteren en s'avonds ben je klaar met werken en plof je lekker, zoals voorheen, op de bank neer om vervolgens 3 maand geen loon te krijgen maar gewoon je uitkering. Nou jottem....
Never Stop Exploring!
  woensdag 19 december 2012 @ 12:39:40 #187
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_120503285
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 12:38 schreef INViCTuS het volgende:

[..]

Liever gister dan vandaag maar ik vind dat het daar nogal vreemd staat. Eigenlijk staat er gewoon dat je gratis gaat werken voor een bedrijf en geen loon wilt. Ik zou dus overdag niet meer kunnen solliciteren en s'avonds ben je klaar met werken en plof je lekker, zoals voorheen, op de bank neer om vervolgens 3 maand geen loon te krijgen maar gewoon je uitkering.
Dat onderschrijf ik wel trouwens. 40 uur werken zou iets teveel van het goede zijn. 28 uur is realistischer, zodat je tijd hebt om verder te solliciteren .
pi_120503341
Ik heb weer werk! Na nog geen week ww belde mijn werkgever weer op }:| Klinkt *O* , maar ik heb dus wel een halfjaar lopen stressen en solliciteren omdat ik wist dat het einde van mijn contract eraan zat te komen. Al die drukte om niks.... Dus ik zit nog steeds een beetje tussen -O- en *O* in.
pi_120503412
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 12:41 schreef _Arual_ het volgende:
Ik heb weer werk! Na nog geen week ww belde mijn werkgever weer op }:| Klinkt *O* , maar ik heb dus wel een halfjaar lopen stressen en solliciteren omdat ik wist dat het einde van mijn contract eraan zat te komen. Al die drukte om niks.... Dus ik zit nog steeds een beetje tussen -O- en *O* in.
Nou, dat kan ik me voorstellen zeg! :o Maar wel *O* dat je niet langer in de WW hoeft! Hoe zeker is het nu dan dat je je baan kan houden?
  woensdag 19 december 2012 @ 12:43:14 #190
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_120503414
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 12:41 schreef _Arual_ het volgende:
Wat apart. Waarom mag je nu weer terugkomen?
pi_120503425
lastig... een brief schrijven naar een nog nieuwe op te zetten organisatie waar geen site en adresgegevens bij staan..... Alleen een vacaturetekst...

ow en hebben jullie een gewone CV of er iets creatiefs van gemaakt? Dus niet een standaard opsomming in word maar bijv iets in indesign ofzo gemaakt... Hier staan wel wat vb tussen. Niet alles is even bruikbaar (druk enzo) http://speckyboy.com/2011(...)me-design-ever-seen/ Het is ook misschien voor welke functie je reageert idd.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_120503491
De zoekacties van vandaag zijn weer weinig hoopgevend.... Uiteraard niks te vinden waar ik op basis van ervaring voor in aanmerking kom.

Maar goed, we blijven verder zoeken.
pi_120503497
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 12:43 schreef Apotheose het volgende:
lastig... een brief schrijven naar een nog nieuwe op te zetten organisatie waar geen site en adresgegevens bij staan..... Alleen een vacaturetekst...

ow en hebben jullie een gewone CV of er iets creatiefs van gemaakt? Dus niet een standaard opsomming in word maar bijv iets in indesign ofzo gemaakt... Hier staan wel wat vb tussen. Niet alles is even bruikbaar (druk enzo) http://speckyboy.com/2011(...)me-design-ever-seen/ Het is ook misschien voor welke functie je reageert idd.
Ik zou niet eens de moeite nemen om zulke cv's te lezen.
  woensdag 19 december 2012 @ 12:46:14 #194
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_120503516
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 12:39 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Dat onderschrijf ik wel trouwens. 40 uur werken zou iets teveel van het goede zijn. 28 uur is realistischer, zodat je tijd hebt om verder te solliciteren .
Heb je daar inspraak op dan? Niet echt motiverend ofzo... dan zou ik eerder nog ergens anders vrijwilligerswerk gaan doen wat ik leuk zou vinden ;) Ik weet niet of mij dat gaat worden voorgesteld hoor maar ben er gewoon beniewd naar. Weet verder ook niet hoe zo'n gesprek er uit ziet.
Never Stop Exploring!
pi_120503630
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 12:43 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nou, dat kan ik me voorstellen zeg! :o Maar wel *O* dat je niet langer in de WW hoeft! Hoe zeker is het nu dan dat je je baan kan houden?
Mijn contract wordt als het ware gewoon voortgezet. Ik heb na anderhalf jaar bij deze werkgever geen contractverlenging meer gekregen. Normaal wordt na twee jaar gekeken of je een vast contract krijgt. Dat gebeurt nu ook, over een halfjaar dus al. Ze hadden ook drie maanden kunnen wachten om me dan opnieuw die riedel van twee jaar tijdelijke contracten af te laten draaien.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 12:43 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Wat apart. Waarom mag je nu weer terugkomen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_120503654
quote:
7s.gif Op woensdag 19 december 2012 12:45 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

waarom niet?
  woensdag 19 december 2012 @ 12:50:57 #197
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_120503663
quote:

[..]

Waarom niet? Ook de wat meer conservatief opgemaakte niet?
pi_120503822
quote:

[..]

Ik heb ook een creatief cv, weliswaar iets minder wild, maar het heeft wel wat weg van een tijdschriftartikel. Heel mijn loopbaan in één oogopslag. Ik ben uiteindelijk vier keer op gesprek geweest, en ik kreeg steeds deze reactie op mijn cv: _O_

Ik solliciteerde overigens wel op de wat creatievere banen.
pi_120503826
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 12:50 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Waarom niet? Ook de wat meer conservatief opgemaakte niet?
Een cv moet duidelijk zijn, ik heb toch geen zin om op zoek te moeten gaan naar informatie of hem een paar keer te moeten draaien zodat ik alles kan lezen.

Maar goed, ik zit niet in de positie dat ik überhaupt cvs mag lezen :P
  woensdag 19 december 2012 @ 12:57:50 #200
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_120503924
Mijn cv was tot voor kort zeer stijf en conservatief, maar aangezien mijn enthousiasme en creativiteit mijn grootste USP's zijn, heb ik besloten mijn cv hier op aan te passen. Al moet ik er wel bij zeggen dat ik sindsdien een stuk minder succesvol ben in het solliciteren :')
Maar dat ligt aan de markt denk ik.
pi_120504402
Werkzoeken via werk.nl is wel irritant nu... alle vacatures "Komen vanaf een andere site".... zeer irritant....
  Moderator / Redactie FP woensdag 19 december 2012 @ 13:13:53 #202
Brabo Bastard
pi_120504512
Morgen tweede gesprek in Capelle om 10 uur. Als dit goed gaat is het volgende gesprek arbeidsvoorwaarden. Ben benieuwd!
"Omae wa mou shindeiru."
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 19 december 2012 @ 13:16:28 #203
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120504589
Proefplaatsing is aan nogal wat voorwaarden verbonden. Het kan alleen als het BUITEN je expertisegebied is en dus puur als extra proeftijd voor de werkgever zodat het voor hem een kleinere drempel is om je aan te nemen in een vak waar je geen kennis en ervaring in hebt.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 19 december 2012 @ 13:19:02 #204
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120504692
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 12:43 schreef Apotheose het volgende:

Creatieve CV's zijn bijna alleen zinnig bij een creatieve functie.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 19 december 2012 @ 13:21:47 #205
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120504808
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:13 schreef El_Thijs het volgende:
Morgen tweede gesprek in Capelle om 10 uur. Als dit goed gaat is het volgende gesprek arbeidsvoorwaarden. Ben benieuwd!
Kom je in m'n dorp werken.
pi_120504901
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:19 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Creatieve CV's zijn bijna alleen zinnig bij een creatieve functie.
ik doe het ook om tussen anderen op te vallen. En de mijne is niet zo creatief als al die voorbeelden. Heb t gewoon net iets anders dan een opsomming in Word. Maar wel rustig en zakelijk.
  Moderator / Redactie FP woensdag 19 december 2012 @ 13:30:22 #207
Brabo Bastard
pi_120505131
quote:
10s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:21 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Kom je in m'n dorp werken.
Als alles goed gaat wel. Vlakbij de Brienenoordbrug, Rivium geloof ik dat het heet.
"Omae wa mou shindeiru."
  woensdag 19 december 2012 @ 13:48:17 #208
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_120505812
Na een half jaar zoeken heb ik sinds eergisteren een nieuwe baan :)
  Moderator / Redactie FP woensdag 19 december 2012 @ 13:50:30 #209
Brabo Bastard
pi_120505904
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:48 schreef Hi_flyer het volgende:
Na een half jaar zoeken heb ik sinds eergisteren een nieuwe baan :)
Proficiat man! Wat ga je doen?
"Omae wa mou shindeiru."
  woensdag 19 december 2012 @ 13:52:28 #210
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_120505987
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:50 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Proficiat man! Wat ga je doen?
R&D bij een cv-ketelboer :) Ik moet zeggen dat het best tegenviel om iets te vinden, ondanks mijn technische achtergrond (MBO-WTB en HTS-TN). Toen ik net afgestudeerd was, kon ik uit een handvol functies gewoon de beste kiezen.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 19 december 2012 @ 13:52:58 #211
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120506008
quote:
12s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:30 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Als alles goed gaat wel. Vlakbij de Brienenoordbrug, Rivium geloof ik dat het heet.
Ja het Rivium. Ik werk net aan de andere kant, bij de Erasmus Universiteit.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 19 december 2012 @ 13:53:39 #212
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120506046
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:52 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

R&D bij een cv-ketelboer :) Ik moet zeggen dat het best tegenviel om iets te vinden, ondanks mijn technische achtergrond (MBO-WTB en HTS-TN). Toen ik net afgestudeerd was, kon ik uit een handvol functies gewoon de beste kiezen.
Crisis. Zelf in goede markten is het moeilijk omdat er simpelweg heel veel kandidaten zijn.
  woensdag 19 december 2012 @ 13:55:35 #213
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_120506109
quote:
17s.gif Op woensdag 19 december 2012 10:32 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Beste manier is nog altijd op eigen kracht, ook voor je ego en zelfvertrouwen :)
pi_120506223
Na allerlei mislukte opleidingen en tijdelijke banen heb ik eindelijk hulp gezocht bij het UWV en het advies was: Wajong aanvragen!
Dat ga ik dus doen en ondertussen solliciteren op parttime functies en hopen dat ik iets vind want ik wil wel een inkomen :')

Maar goed, moet ik nu wachten totdat mijn aanvraag compleet is en beoordeeld is of kan ondertussen contact zoeken met een jobcoach want het is me niet duidelijk geworden of dat wel kan , het enige advies wat ik krijg is Wajong aanvragen en thats it...?
  woensdag 19 december 2012 @ 13:59:41 #215
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_120506253
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 12:50 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Mijn contract wordt als het ware gewoon voortgezet. Ik heb na anderhalf jaar bij deze werkgever geen contractverlenging meer gekregen. Normaal wordt na twee jaar gekeken of je een vast contract krijgt. Dat gebeurt nu ook, over een halfjaar dus al. Ze hadden ook drie maanden kunnen wachten om me dan opnieuw die riedel van twee jaar tijdelijke contracten af te laten draaien.

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De riedel met tijdelijke contracten zit ook een grens aan, zover ik weet.
Meer dan 3 keer verlenging is vast, toch?
Of is dat al weer aangepast?
  woensdag 19 december 2012 @ 14:03:01 #216
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_120506371
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:58 schreef lavacaloca het volgende:
Na allerlei mislukte opleidingen en tijdelijke banen heb ik eindelijk hulp gezocht bij het UWV en het advies was: Wajong aanvragen!
Dat ga ik dus doen en ondertussen solliciteren op parttime functies en hopen dat ik iets vind want ik wil wel een inkomen :')

Maar goed, moet ik nu wachten totdat mijn aanvraag compleet is en beoordeeld is of kan ondertussen contact zoeken met een jobcoach want het is me niet duidelijk geworden of dat wel kan , het enige advies wat ik krijg is Wajong aanvragen en thats it...?
Sterkte met je aanvraag wajong, eisen zijn de laatste tijd aangescherpt, vooral als je voor de 100% wajong gaat.

Uwv kennende zullen ze de aanvraag niet binnen 1 week afgerond hebben, hou rekening met maanden!!
En uiteraard met rare vragen, of vreemde redenen om het zaakje af te blazen.

iig sterkte :)
pi_120506638
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:59 schreef Zelus het volgende:

[..]

De riedel met tijdelijke contracten zit ook een grens aan, zover ik weet.
Meer dan 3 keer verlenging is vast, toch?
Of is dat al weer aangepast?
Tenzij je CAO iets anders zegt. En in mijn CAO stond dat je twee jaar lang tijdelijke contracten kon krijgen. Gewoonlijk 4 keer een contract van zes maanden. Maar sommige collega's kregen ook contracten van drie maanden, en dat mocht dan acht (!) keer.
pi_120506650
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 14:03 schreef Zelus het volgende:

[..]

Sterkte met je aanvraag wajong, eisen zijn de laatste tijd aangescherpt, vooral als je voor de 100% wajong gaat.

Uwv kennende zullen ze de aanvraag niet binnen 1 week afgerond hebben, hou rekening met maanden!!
En uiteraard met rare vragen, of vreemde redenen om het zaakje af te blazen.

iig sterkte :)
Het kan inderdaad een behoorlijke tijd duren , 14 weken vertelden ze mij.
Ik ga niet voor 100% Wajong want ik wil ontzettend graag werken , ik ben eigenlijk deze maand pas tot de conclusie gekomen dat ik niet alles kan wat ik graag zou willen en dus hulp nodig zal hebben.
Eigenlijk wil de Wajong dus als vangnet en/of een goede begeleiding.
  woensdag 19 december 2012 @ 14:13:38 #219
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_120506765
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 14:09 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Tenzij je CAO iets anders zegt. En in mijn CAO stond dat je twee jaar lang tijdelijke contracten kon krijgen. Gewoonlijk 4 keer een contract van zes maanden. Maar sommige collega's kregen ook contracten van drie maanden, en dat mocht dan acht (!) keer.
Vreemd, cao kan wel van alles zeggen, maar de wetten van de overheid gaan boven alles.
Snel wegwezen bij dat soort cao's dan :D
  Moderator / Redactie FP woensdag 19 december 2012 @ 14:19:01 #220
Brabo Bastard
pi_120506940
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:52 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja het Rivium. Ik werk net aan de andere kant, bij de Erasmus Universiteit.
Kom wel een keer langs ;)
"Omae wa mou shindeiru."
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 19 december 2012 @ 14:36:16 #221
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120507570
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:55 schreef Zelus het volgende:

[..]

Beste manier is nog altijd op eigen kracht, ook voor je ego en zelfvertrouwen :)
Wat is er mis met een netwerk :?
  woensdag 19 december 2012 @ 14:36:47 #222
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_120507590
quote:
5s.gif Op woensdag 19 december 2012 14:36 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wat is er mis met een netwerk :?
?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 19 december 2012 @ 14:37:47 #223
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120507625
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 14:36 schreef Zelus het volgende:

[..]

?
Wat snap je niet?

Jij zegt op een post waar iemand via haar moeder ergens is binnen gekomen "Beste manier is op eigen kracht". Daarop vraag ik wat er mis is met een netwerk?
  woensdag 19 december 2012 @ 14:38:31 #224
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_120507650
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 14:37 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wat snap je niet?

Jij zegt op een post waar iemand via haar moeder ergens is binnen gekomen "Beste manier is op eigen kracht". Daarop vraag ik wat er mis is met een netwerk?
lol :)

Zie mijn reactie over je ego ed.

Wat snap jij niet?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 19 december 2012 @ 14:41:09 #225
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120507755
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 14:38 schreef Zelus het volgende:

[..]

lol :)

Zie mijn reactie over je ego ed.

Wat snap jij niet?
Dus als je een netwerk gebruikt is dat slecht voor je ego :?
  woensdag 19 december 2012 @ 14:43:07 #226
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_120507851
quote:
10s.gif Op woensdag 19 december 2012 14:41 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Snap het ook niet inderdaad. Voor mijn ego is het beter om gevraagd te worden dan te moeten solliciteren op een baan. Lang leve mijn netwerk *O* (al is het daar ook bar stil op het moment }:| )
pi_120507955
Nou ik mag op gesprek voor een leuke baan voor het type functie waar ik naartoe wil groeien. Hij is wel nogal ver weg, zo ongeveer de andere kant van het land. Bizar dus, ik zou eerder uit balans raken als ze ineens een aanbod zouden doen, omdat dat heel wat implicaties voor mij heeft. Heb nog nooit eerder met een dergelijk gevoel gesolliciteerd, maar iig is dat gevoel van het moeten er niet. En ach, ik zit niet op een schopstoel, die spanning maakt het eigenlijk wel leuk.
pi_120508801
Ook op zoek. Ze vonden me een beetje te veeleisend en te duur lol.
pi_120509138
Vraagje. Ben nu aan het werk sinds gister als secretaresse via het uitzendbureau. En ik weet dat je blij mag zijn als je een baan hebt in deze tijd enzo maar het punt is dat ik het werk echt vreselijk vind. Heb afgelopen jaar ook als secretaresse met o.a. agendabeheer, notuleren enzo gewerkt. Maar ik haat het om iemand zijn asisstent te zijn. Ik wil het liefst in de communicatie maarja, daar liggen ook de banen niet voor het oprapen en ik ben nog bezig met mijn opleiding. Dus nemen ze niet snel mij aan voor een communicatiefunctie.
Maar ik word dus eigenlijk doodongelukkig van het werken als secretaresse. Ik heb nog nooit in mijn leven werk gedaan wat ik echt leuk vind. Waar ik met plezier naar toe ging. En dan nu weer te moeten werken als secretaresse maakt me een beetje wanhopig. Ik wil niet, maarja heb het geld nodig. Pfff wat adviseren jullie me? Enige ideeen? Het allerleukste lijkt mij om te werken in de reisorganisatie, maar daar verdien je echt helemaal niks mee. En van heel weinig geld waardoor je geen leuke dingen meer kan doen, word ik ook weer ongelukkig. Ik zit gewoon momenteel een beetje in de knoop.
pi_120509397
Wat vind je leuk? Waar ben je goed in?
pi_120509477
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:11 schreef missy25 het volgende:
Vraagje. Ben nu aan het werk sinds gister als secretaresse via het uitzendbureau. En [..]
Je lijkt me van de stewardess mentaliteit, je communiceert graag en je houdt van vrijheid. Wel schat ik de kans zeer klein dat je daar een baan gaat vinden. Je kan ook proberen om meer ruimte te krijgen in je huidige werkplek, meer met collega's praten enzo, dan voel je je misschien minder gedictateerd?
pi_120509830
Het is niet zo dat degene voor wie ik werkte mij als slaafje behandelden hoor. Helemaal niet. Heel informeel en normaal. Maar ik wil het zelf gewoon niet. Ik wil niet een assistent van iemand zijn. Ik wil mijn eigen ding doen. En niet de post van een ander. En in zo'n formeel secretaresse-baas gebeuren daar kan ik niet tegen. Dus dat is het niet. Maar meer het suffe werk.

Wat ik leuk vind... reizen, dieren, zorg, sport. Voornamelijk die dingen. Ik ben iig totaal geen type dat financieel of iets leuk vind. Ik denk dat ik niet een goede verkoper ofzo kan zijn, omdat winst en targets me niet zoveel boeien. Ik wil wel wat betekenen.
Maar ik ben ook weer geen zorgtype. Dus geen verpleging enzo want ik houd niet zo van aan allemaal mensen te zitten. Ok-assistent heb ik bijv. wel over nagedacht maar dat vind ik weer te gericht op 1 ding. Dan zit je zo vast aan 1 beroep. De opleiding communicatie die ik doe is wel heerlijk. Breed en interessant. Maar ik heb niet 1 bepaald beroep in mijn hoofd wat ik graag zou willen. Meehelpen met evenementen organiseren, zoals van alles regelen lijkt mij dan wel weer leuk. Dat je met een team echt samenwerkt en dus niet voor 1 iemand alles regelt. Dierenarts zou ik bijv. ook niet kunnen zijn, omdat ik al die zielige dieren mij aangrijpen.
Ja i know, ik ben best een moeilijk persoon met veel bijzonderheden ;)

Waar ik goed in ben is organiseren, regelen, Nederlandse taal, hou van daadkracht, ben praktisch ingesteld, veel doen. Dat vind ik erg belangirjk. Dat er veel te doen is op een dag.
pi_120509837
Hebben mensen hier goede ervaringen met solliciteren via Linkedin?

Ik wil mijn huidige werkgever verruilen voor een nieuwe per 1 maart maar heb eigenlijk nog nooit echt gesolliciteerd omdat ik altijd zelf benaderd ben door werkgevers. Kan geen telefoonnummer vinden van de persoon die de vacature waar ik oog op heb 'beheert' en alleen een brief + cv mailen/uploaden vind ik zo ongeïnteresseerd overkomen..
pi_120509857
@mzm
Stewardess vind ik niet echt een heel leuk beroep. Daar zou ik me ook een "slaafje" voelen en kan niet zo goed met irritante mensen omgaan hahaha
pi_120509932
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:27 schreef El_Liberaliste het volgende:

Ik wil mijn huidige werkgever verruilen voor een nieuwe per 1 maart maar heb eigenlijk nog nooit echt gesolliciteerd omdat ik altijd zelf benaderd ben door werkgevers. Kan geen telefoonnummer vinden van de persoon die de vacature waar ik oog op heb 'beheert' en alleen een brief + cv mailen/uploaden vind ik zo ongeïnteresseerd overkomen..
Jep erg goede ervaringen met solliciteren via linkedin!

Ik heb nu iig een aantal sollicitaties lopen in het buitenland waar ik de 1e ronde door ben en nu mij klaar mag maken voor een 2e ronde (interview/online toets/u kent het wel). Mits ik deze ronde doorkom, dan kunnen we iig de vlag op steken want ik ben vaak wel erg goed in het intikken van laatste ronde interviews.
pi_120510014
LinkedIn werkt goed inderdaad. Werkgevers benaderen mij ipv andersom.
pi_120510018
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:29 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Jep erg goede ervaringen met solliciteren via linkedin!

Ik heb nu iig een aantal sollicitaties lopen in het buitenland waar ik de 1e ronde door ben en nu mij klaar mag maken voor een 2e ronde (interview/online toets/u kent het wel). Mits ik deze ronde doorkom, dan kunnen we iig de vlag op steken want ik ben vaak wel erg goed in het intikken van laatste ronde interviews.
Sounds good ^O^
Hebben ze jou benaderd of heb je zelf gesolliciteerd? En heb je op 'apply' gedrukt of heb je echt contact met de consultant gezocht?

Succes met je procedure trouwens.
pi_120510119
quote:
10s.gif Op woensdag 19 december 2012 14:41 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Het slechte van iemand die een netwerk gebruikt om ergens binnen te komen (omdat hij kwalitatief) niet goed genoeg zou zijn is wanneer een vriend hem vraagt en hij nee zegt. Of dat hij daar geen trek in heeft.
  woensdag 19 december 2012 @ 15:40:08 #239
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_120510417
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:27 schreef El_Liberaliste het volgende:

Via linkedin uitzoeken wie er verantwoordelijk is of wie je kent bij het bedrijf, op de website van het bedrijf de contactgegevens zoeken, bellen, solliciteren. Zo doe ik het.
pi_120510658
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:40 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Via linkedin uitzoeken wie er verantwoordelijk is of wie je kent bij het bedrijf, op de website van het bedrijf de contactgegevens zoeken, bellen, solliciteren. Zo doe ik het.
Dat bellen is wel heel erg baas. Dat is eigenlijk de enige stap die ik hierin niet doe.
pi_120510678
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:40 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Een beller is sneller idd, zo heb ik het ook gedaan vandaag. Helaas was de betreffende persoon er vandaag niet en kan ik maandag pas weer bellen omdat ik dan niet op m'n huidige werk ben. Kostbare tijd ;(
  woensdag 19 december 2012 @ 18:03:17 #242
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_120515750
Vandaag zowaar een sollicitatiegesprek voortijdig afgezegd. Functie-omschrijving die het uitzendbureau me stuurde stemde me niet vrolijk (veredeld interne postsorteerder) en de werklocatie op minstens een uur reizen afstand. De werkduur zou overigens minimaal een jaar zijn. De intercedente klonk behoorlijk teneergeslagen toen ik m'n afzegging doorgaf. :6

Maar ach, de huidige organisatie + bijbehorende werkzaamheden bevallen goed en blijf daar nog tot minstens februari werkzaam. Daarnaast nog 'n baantje bij PostNL die ik voorlopig wel kan aanhouden, beide betrekkingen zijn goed voor grofweg 40 uur p/w.
pi_120516343
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 18:03 schreef MissionPhailed het volgende:
. De intercedente klonk behoorlijk teneergeslagen toen ik m'n afzegging doorgaf. :6

Er zal toch wel een werkloze die wel in de buurt woont zijn die staat te juichen bij die baan?
  woensdag 19 december 2012 @ 18:52:38 #244
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_120517551
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 18:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Er zal toch wel een werkloze die wel in de buurt woont zijn die staat te juichen bij die baan?
Tja, wat je zegt. Leek onderhand wel of háár baan afhing van mijn beslissing.
  woensdag 19 december 2012 @ 18:59:39 #245
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_120517829
quote:
10s.gif Op woensdag 19 december 2012 18:52 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Tja, wat je zegt. Leek onderhand wel of háár baan afhing van mijn beslissing.
Misschien niet haar baan, maar op z'n minst haar kerstbonus.
pi_120518043
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:55 schreef Zelus het volgende:

[..]

Nee vind ik van niet. Werkeloosheid is behoorlijk nu. 300-500 sollicitanten op 1 vacature is een beetje te kansloos ;)
pi_120522656
Iemand (ervaring met) nog leuke (studenten)uitzendbureaus in omgeving Utrecht? Promotie- en horecawerk gaat mijn voorkeur naar uit.
pi_120537800
ASA Talent. Horecawerk moet rond deze tijd toch wel overal te vinden zijn voor een beginner?
pi_120546047
Van werk.nl,
Zoek in 17965 vacatures..

Uit de telegraaf,
Bekeken over twaalf maanden steeg de werkloosheid met 100.000 naar 552.000

Even een berekening 552000/17965 = 30,726

Dus 1 op de ruim 30 zou eventueel een baan kunnen vinden.

En de rest dan?

En dan hebben we het nog niet over de honderdduizenden ZZP-ers die geen of onvoldoende opdrachten hebben...
En de wajongers etc etc.

Maar goed ons gaat het lukken ;)
pi_120547424
quote:
13s.gif Op donderdag 20 december 2012 11:50 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Van werk.nl,
Zoek in 17965 vacatures..

Uit de telegraaf,
Bekeken over twaalf maanden steeg de werkloosheid met 100.000 naar 552.000

Even een berekening 552000/17965 = 30,726

Dus 1 op de ruim 30 zou eventueel een baan kunnen vinden.

En de rest dan?

En dan hebben we het nog niet over de honderdduizenden ZZP-ers die geen of onvoldoende opdrachten hebben...
En de wajongers etc etc.

Maar goed ons gaat het lukken ;)
Ik moet ook altijd zo lachen om het idee dat iedereen werk moet kunnen vinden. Zoveel banen zijn er niet eens :') En als werkgever zou ik ook de 'beste kandidaat' uitkiezen. Dus niet die bijstandstrekker die eigenlijk helemaal niet wil werken en al 8 jaar thuis zit, maar iemand die wel graag aan de slag wil. En ik weet dat ze hier op FOK! altijd heel hard roepen dat iedereen moet werken, maar er is domweg niet voor iedereen (tegelijk) werk op het moment.
pi_120547779
Het aantal vacatures van Werk.nl moet je trouwens door de helft delen, want daar staan ook vacatures op die al maanden vervuld zijn. :')
pi_120547920
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 12:45 schreef Mint_Clansell het volgende:
Het aantal vacatures van Werk.nl moet je trouwens door de helft delen, want daar staan ook vacatures op die al maanden vervuld zijn. :')
Pasgeleden stond er een vacature op van een bedrijf waar een kennis van me werkt. Dus ik nagevraagd, want ik hield hun site al in de gaten en daarop was geen vacature verschenen. Ze wisten van niks daar!
  Moderator / Redactie FP donderdag 20 december 2012 @ 12:52:41 #253
Brabo Bastard
pi_120547989
Zo, net tweede gesprek gehad. Ging eigenlijk best goed, erg positief allemaal! Nu maar afwachten of ik het word.

Tweede gesprek in Sittard is inmiddels ook gepland, volgende week halve dag meedraaien. Ben benieuwd!
"Omae wa mou shindeiru."
pi_120548024
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 12:45 schreef Mint_Clansell het volgende:
1 op de ruim 60 dan eitje toch ;)
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 20 december 2012 @ 12:54:56 #255
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120548061
Waarschijnlijker is het 1 op de 10 in de ICT en 1 op de 70 in andere branches.
pi_120548610
Een mooi voorbeeld van het falen van Werk.nl:

https://www.werk.nl/werk_(...)rwerk/uitzendbureaus

Zeker de helft van de genoemde uitzendbureaus bestaat (al jaren!) niet meer of is gefuseerd. :')
pi_120549590
En weer meer afwijzingen.... Zo jammer... :(
pi_120549614
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 13:14 schreef Mint_Clansell het volgende:
Een mooi voorbeeld van het falen van Werk.nl:

https://www.werk.nl/werk_(...)rwerk/uitzendbureaus

Zeker de helft van de genoemde uitzendbureaus bestaat (al jaren!) niet meer of is gefuseerd. :')
Heb ze gister ook een mail gestuurd dat ik geen gebruik meer ga maken van werk.nl in mijn zoektocht naar werk
pi_120549708
Zo sollicitatiegesprek!
Het is voor assistent bedrijfsleidster :D
  Moderator / Redactie FP donderdag 20 december 2012 @ 13:52:14 #260
Brabo Bastard
pi_120549951
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 13:45 schreef charmed_angel het volgende:
Zo sollicitatiegesprek!
Het is voor assistent bedrijfsleidster :D
You go girl!
"Omae wa mou shindeiru."
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 20 december 2012 @ 14:21:59 #261
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120551121
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2012 13:42 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Heb ze gister ook een mail gestuurd dat ik geen gebruik meer ga maken van werk.nl in mijn zoektocht naar werk
Dat zal ze leren!

Ik heb nog nooit naar vacatures gezocht op werk.nl. Indeed app op m'n iphone vind ik de meeste vacatures op. Verder vind ik veel vacatures in diverse groepen op Linkedin. En dan gewoon de geijkte paden als monsterboard, nuwerk, jobbird, nationalevacaturebank, etc.
pi_120552408
Het gespecificeerd zoeken naar vacatures op Werk.nl is ook een onmogelijke opgave.
pi_120552458
ik zit eigenlijk nooit op werk.nl :@ Zit wel veel op twitter, waar ik dan veel vacaturesitesdingen volg. Laatste vacatures heb ik daar dan ook gevonden.
  donderdag 20 december 2012 @ 14:59:44 #264
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_120552521
Ongelooflijk. Een afwijzing voor een baan die mij op het lijf is geschreven. Snap het bedrijf echt niet :')
pi_120552576
quote:
14s.gif Op donderdag 20 december 2012 13:52 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

You go girl!
Ging goed!

Alleen twijfelen ze of ik wel leiding kan geven. Dus ik mag morgen een middag meekijken op een andere locatie.
  donderdag 20 december 2012 @ 15:03:16 #266
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_120552639
Ik ben ook weer werkzoekend :)

Oh en er komt een vacature vrij bij mijn werk
[b]AirwiN schreef [/b]
pi_120552641
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 14:59 schreef Tinkepink het volgende:
Ongelooflijk. Een afwijzing voor een baan die mij op het lijf is geschreven. Snap het bedrijf echt niet :')
Dat is altijd zo teleurstellend! Je zou bijna nog eens opbellen om te zeggen dat ze een vergissing hebben gemaakt.
pi_120552782
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 15:03 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat is altijd zo teleurstellend! Je zou bijna nog eens opbellen om te zeggen dat ze een vergissing hebben gemaakt.
Hear hear!
  donderdag 20 december 2012 @ 15:09:43 #269
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_120552868
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 14:55 schreef Mint_Clansell het volgende:
Het gespecificeerd zoeken naar vacatures op Werk.nl is ook een onmogelijke opgave.
Die hele website is een ramp
pi_120552877
quote:
Ja die heb ik ook regelmatig
  donderdag 20 december 2012 @ 15:15:33 #271
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_120553054
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 15:03 schreef Isabeau het volgende:

[..]

De mail stond al klaar :') Toch maar gedelete.
pi_120553114
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 15:15 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

De mail stond al klaar :') Toch maar gedelete.
Ik heb het een keer gedaan bij een bedrijf dat mij afwees en vervolgens de vacature niet vervuld werd.
pi_120553411
Je kan natuurlijk altijd vragen of ze willen toelichten op welke punten je bent afgewezen.
  donderdag 20 december 2012 @ 15:39:11 #274
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_120553955
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 15:25 schreef Mint_Clansell het volgende:
Je kan natuurlijk altijd vragen of ze willen toelichten op welke punten je bent afgewezen.
In de mail stond uitdrukkelijk dat ze dat niet deden vanweg het grote aantal reacties.
  Moderator donderdag 20 december 2012 @ 15:42:07 #275
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_120554075
Vandaag heeft mijn enige concurrent een presentatie... en dan zien welke kant het dubbeltje op valt... :X

Ik hoop vandaag of morgen bericht te krijgen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_120554104
quote:
2s.gif Op donderdag 20 december 2012 15:42 schreef Bosbeetle het volgende:
Vandaag heeft mijn enige concurrent een presentatie... en dan zien welke kant het dubbeltje op valt... :X

Ik hoop vandaag of morgen bericht te krijgen.
Saboteren1
  Moderator / Redactie FP donderdag 20 december 2012 @ 15:57:37 #277
Brabo Bastard
pi_120554728
quote:
17s.gif Op donderdag 20 december 2012 15:01 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Ging goed!

Alleen twijfelen ze of ik wel leiding kan geven. Dus ik mag morgen een middag meekijken op een andere locatie.
Kijk, dat is dan ook weer mooi. Kan je zelf ook zien of je geschikt bent :)
"Omae wa mou shindeiru."
pi_120557286
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 15:57 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Kijk, dat is dan ook weer mooi. Kan je zelf ook zien of je geschikt bent :)
Ja daarom.
Net de bedrijfsleidster gesproken en morgen om 9 uur ga ik meelopen tot 12 uur.
Afspraak met UZB kunnen verzetten naar maandag :)

Voor de rest klikte het wel, en 7 januari beginnen. Jaarcontract en meer iets meer salaris bij de UZB.
Maar ook niet echt een super salaris voor een ass bedrijfsleidster. Ze had het over 1700-2000 bruto :o

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2012 17:08:53 ]
  donderdag 20 december 2012 @ 17:22:29 #279
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_120557893
quote:
17s.gif Op donderdag 20 december 2012 17:08 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Ja daarom.

Voor de rest klikte het wel, en 7 januari beginnen. Jaarcontract en meer iets meer salaris bij de UZB.
Maar ook niet echt een super salaris voor een ass bedrijfsleidster. Ze had het over 1700-2000 bruto :o
Dat is een gangbaar salaris hoor.
Waar wordt je assistent?
pi_120558269
quote:

[..]

Ja daarom.

Lol gangbaar ja, maar ik kom er mijn bed niet voor uit :N
pi_120558696
quote:

[..]

Ja daarom.

In welke branche?

Als het bijvoorbeeld in de retail is, dan hoef je idd niet heel veel te verwachten nee.
  Moderator / Redactie FP donderdag 20 december 2012 @ 17:48:52 #282
Brabo Bastard
pi_120558810
quote:

[..]

Ja daarom.

Toch netjes, ze hadden je ook minder kunnen bieden ;)
"Omae wa mou shindeiru."
pi_120559467
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 17:45 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

In welke branche?

Als het bijvoorbeeld in de retail is, dan hoef je idd niet heel veel te verwachten nee.
dan ligt het daar aan. Want een kennis van mijn moeder is dat ook en die verdient 2600 euro en de bedrijfsleider 3000 ;)

Maar goed, het is meer dan mijn uitkering die eind januari stopt ;)
pi_120559491
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 17:48 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Toch netjes, ze hadden je ook minder kunnen bieden ;)
Als je gewend bent om 2650 bruto te verdienen als administratief medewerkster 36 uur in de week, dan valt dit erg tegen hoor ;)

(40 uur in de week)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2012 18:11:03 ]
  donderdag 20 december 2012 @ 18:17:47 #285
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_120559757
Even een CV vraag,

Ik heb in mijn leven twee banen gehad, als vakkenvuller tot mijn 18e en als freelance fitness instructeur/trainer.

Dat laatste zal ik wel op mijn CV laten omdat ik vooral in deze sector naar een bijbaan soliciteer (Ga verhuizen dus ben mijn hele klantenbestand kwijt dus freelance is geen keuze meer) maar moet ik dat vakkenvullen ook laten staan of staat dat nog al knullig?
  donderdag 20 december 2012 @ 18:27:53 #286
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_120560111
Vakkenvuller staat idd een beetje knullig. Noem het dan 'medewerker supermarkt'.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 20 december 2012 @ 19:08:07 #287
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120561776
quote:
Dat had ik vorige week met een functie bij Kennisnet. Ik gemailed dat ik toch wel een tikkie verbaasd was omdat mijn profiel toch wel erg goed met de vacature matcht.

Niets meer gehoord... Tot gisteren. Werd ik gebeld, met excuses dat het zo lang duurde. Dat niemand van de kandidaten het geworden is omdat ze allemaal een essentieel stukje technische achtergrond miste welke niet in de vacature als eis vermeld stond. En dat de vacature weer uitgezet wordt met een herschreven tekst.

Welke stukje het nu was kon ze me niet vertellen :)
  donderdag 20 december 2012 @ 19:08:24 #288
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_120561782
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 18:27 schreef Limburg82 het volgende:
Vakkenvuller staat idd een beetje knullig. Noem het dan 'medewerker supermarkt'.
Zo heb ik het er ook op staan maar ik weet niet of ik zo'n functie wel op mijn CV moet zetten :P
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 20 december 2012 @ 19:08:53 #289
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120561798
quote:
17s.gif Op donderdag 20 december 2012 15:01 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Ging goed!

Leiding geven is dan ook veel moeilijker dan veel mensen denken! Succes!
pi_120562553
Mocht er een ervaren xslt mapper lezen in de buurt van Zeist. Pm eens.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
pi_120562896
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 19:21 schreef De_kluizenaar het volgende:
Mocht er een ervaren xslt mapper lezen in de buurt van Zeist. Pm eens.
Zoek je die? Of wil je dat zelf gaan doen? Wat het ook mag zijn ;(
pi_120563380
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 19:08 schreef StraatSoldaat het volgende:

[..]

Zo heb ik het er ook op staan maar ik weet niet of ik zo'n functie wel op mijn CV moet zetten :P
Ik zou het er wel op zetten. Laat zien dat je al een tijdje aan het werk bent en dus bereid bent je bed uit te komen en dat je een baan kan behouden enzo. Als je straks meer werkervaring hebt kan het natuurlijk wel weg.
pi_120563475
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 19:26 schreef Leonos het volgende:

[..]

Zoek je die? Of wil je dat zelf gaan doen? Wat het ook mag zijn ;(
Zoeken we eventueel.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
  Moderator donderdag 20 december 2012 @ 21:02:31 #294
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_120568505
1
2
3
4
5
6
Januari ‘05 – december ‘10    Koninklijke Ahold N.V. 
Allround

Kwalificaties      Klantencontact, met geld om gaan en mede-leidinggevende.
Werkzaamheden      Kassawerk, vakkenvullen en broodafdeling.
Soort werk         Bijbaan minimaal 10 uur per week.

Zo staat het bij mij, de supermarkt :+ !
  donderdag 20 december 2012 @ 21:26:45 #295
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_120570131
Leuk gevonden, dat met dat 'Koninklijke Ahold'. Weet niet of dat helemaal correct is. ;-)
  Moderator donderdag 20 december 2012 @ 21:29:02 #296
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_120570265
  donderdag 20 december 2012 @ 21:31:12 #297
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_120570406
quote:
Ik neem niet aan dat je op de broodafdeling van de Etos hebt gewerkt(?).
  Moderator donderdag 20 december 2012 @ 21:33:25 #298
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_120570594
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 21:31 schreef Limburg82 het volgende:

[..]

Ik neem niet aan dat je op de broodafdeling van de Etos hebt gewerkt(?).
Welja... ik werkte ook niet bij de Albert Heijn wijkwinkel in die tijd. Maar ook heb ik bij wijze van gevuld bij Etos, gewerkt bij de To-Go en zo :s) !
  donderdag 20 december 2012 @ 21:34:51 #299
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_120570710
Ah haha. 'Interim medewerker Koninklijke Ahold N.V.'
  Moderator donderdag 20 december 2012 @ 21:39:04 #300
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_120571023
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 21:34 schreef Limburg82 het volgende: