Ah, nou ja dan gewoon aangeven in je gesprek morgen. Dat je heel enthousiast ben, dat je er graag wil werken maar dat je wel vrijdagochtend ergens anders het contract moet tekenen voor een project voor 3 maanden. Dus als zij net zo enthousiast zijn als jij moet er wel snel een beslissing worden genomen.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:21 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Nee als ik vrijdag teken, dan zit ik er echt 3 maanden aan vast omdat het een project is. Krijg volgende week ook gelijk trainingen enzo.
Nee dat risico zou ik zeker niet nemen.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:34 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk geen idee![]()
Maar volgens mij heb ik volgende week al trainingen van de ABN.
Maar dat hoor ik dus allemaal vrijdag. Je hebt ook kas dat ik pas 2-1 een training heb.
Maar ik kan ook wel de afspraak verzetten, morgenmiddag laat even bellen? Zeggen dat ik met hoge koorts op bed lig. En of het tekenen van het contract uitgesteld kan worden naar volgende week donderdag, tenzij er volgende week trainingen zijn?
Dus goed laten merken wie je bent, wat je wil en dat zij dus jou aan moeten nemen, dan weet je dat heus wel voor vrijdag denk ik. Gesprek kan je hoe dan ook gewoon aangaan...quote:Op woensdag 19 december 2012 09:27 schreef charmed_angel het volgende:
Ik heb even jullie advies nodig
- Ik ben aangenomen bij de ABN, via het uitzendbureau. Project van 3 maanden, starten 4 januari 2013. Tekenen van het contract is aanstaande vrijdag om 9:30 uur
- Nu word ik gebeld door een bedrijf bij mij in de buurt, 5 minuten fietsen. Nu heb ik morgen een sollicitatiegesprek om kwart voor 1. Die baan is voor minimaal een jaar en kans op een vast baan. Ik ga denk ik ook wel meer verdienen en het is natuurlijk lekker dichtbij. Start is ook in januari 2013.
Het gesprek van morgen is via via gegaan. Mijn moeder werkt bij dat bedrijf, en zij kon mij vertellen dat ze enthousiast waren, en de kans groot is, dat als ik morgen enthousiast doe en het gesprek goed doorloop, ik aangenomen word.
Maar ja wat moet ik nou? Ik wil niet het risico nemen op geen baan in januari. Dus ik wil het project ABN nog niet afzeggen!
Tussen kerst en oud en nieuw nog trainingen? Je moet het maar willen, de meeste bedrijven zijn dan gesloten.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:34 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk geen idee![]()
Maar volgens mij heb ik volgende week al trainingen van de ABN.
Maar dat hoor ik dus allemaal vrijdag. Je hebt ook kas dat ik pas 2-1 een training heb.
Maar ik kan ook wel de afspraak verzetten, morgenmiddag laat even bellen? Zeggen dat ik met hoge koorts op bed lig. En of het tekenen van het contract uitgesteld kan worden naar volgende week donderdag, tenzij er volgende week trainingen zijn?
Dit. Gewoon eerlijk en duidelijk zijn.quote:Op woensdag 19 december 2012 11:31 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee dat risico zou ik zeker niet nemen.
En waarom zou je niet willen als het 3 maanden werk + verbetering kennis en vaardigheden betekent?quote:Op woensdag 19 december 2012 12:16 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Tussen kerst en oud en nieuw nog trainingen? Je moet het maar willen, de meeste bedrijven zijn dan gesloten.
Ik heb binnenkort zo'n gesprek en keek is wat er besproken zou kunnen worden. Werd er niet veel wijzer uit behalve dat. Neemt dat veel tijd in beslag? Ik zou het ook zeker niet doen nee. Mad vroeg opstaan zonder dat je daar loon voor krijgt...quote:Op woensdag 19 december 2012 12:32 schreef Mint_Clansell het volgende:
Dat klopt. Zou ik niet doen trouwens, heel veel bedrijven buiten dit uit want het kost ze geen cent en na drie maanden nemen ze gewoon weer een andere werkloze via het CWI in dienst.
Je krijgt toch geld? Of zie je het niet zitten om iets te doen om uit je uitkering te komen?quote:Op woensdag 19 december 2012 12:34 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik heb binnenkort zo'n gesprek en keek is wat er besproken zou kunnen worden. Werd er niet veel wijzer uit behalve dat. Neemt dat veel tijd in beslag? Ik zou het ook zeker niet doen nee. Mad vroeg opstaan zonder dat je daar loon voor krijgt...
Liever gister dan vandaag maar ik vind dat het daar nogal vreemd staat. Eigenlijk staat er gewoon dat je gratis gaat werken voor een bedrijf en geen loon wilt. Ik zou dus overdag niet meer kunnen solliciteren en s'avonds ben je klaar met werken en plof je lekker, zoals voorheen, op de bank neer om vervolgens 3 maand geen loon te krijgen maar gewoon je uitkering. Nou jottem....quote:Op woensdag 19 december 2012 12:35 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Je krijgt toch geld? Of zie je het niet zitten om iets te doen om uit je uitkering te komen?
Dat onderschrijf ik wel trouwens. 40 uur werken zou iets teveel van het goede zijn. 28 uur is realistischer, zodat je tijd hebt om verder te solliciteren .quote:Op woensdag 19 december 2012 12:38 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Liever gister dan vandaag maar ik vind dat het daar nogal vreemd staat. Eigenlijk staat er gewoon dat je gratis gaat werken voor een bedrijf en geen loon wilt. Ik zou dus overdag niet meer kunnen solliciteren en s'avonds ben je klaar met werken en plof je lekker, zoals voorheen, op de bank neer om vervolgens 3 maand geen loon te krijgen maar gewoon je uitkering.
Nou, dat kan ik me voorstellen zeg!quote:Op woensdag 19 december 2012 12:41 schreef _Arual_ het volgende:
Ik heb weer werk! Na nog geen week ww belde mijn werkgever weer opKlinkt
, maar ik heb dus wel een halfjaar lopen stressen en solliciteren omdat ik wist dat het einde van mijn contract eraan zat te komen. Al die drukte om niks.... Dus ik zit nog steeds een beetje tussen
en
in.
Wat apart. Waarom mag je nu weer terugkomen?quote:Op woensdag 19 december 2012 12:41 schreef _Arual_ het volgende:
Ik heb weer werk! Na nog geen week ww belde mijn werkgever weer opKlinkt
, maar ik heb dus wel een halfjaar lopen stressen en solliciteren omdat ik wist dat het einde van mijn contract eraan zat te komen. Al die drukte om niks.... Dus ik zit nog steeds een beetje tussen
en
in.
Ik zou niet eens de moeite nemen om zulke cv's te lezen.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:43 schreef Apotheose het volgende:
lastig... een brief schrijven naar een nog nieuwe op te zetten organisatie waar geen site en adresgegevens bij staan..... Alleen een vacaturetekst...
ow en hebben jullie een gewone CV of er iets creatiefs van gemaakt? Dus niet een standaard opsomming in word maar bijv iets in indesign ofzo gemaakt... Hier staan wel wat vb tussen. Niet alles is even bruikbaar (druk enzo) http://speckyboy.com/2011(...)me-design-ever-seen/ Het is ook misschien voor welke functie je reageert idd.
Heb je daar inspraak op dan? Niet echt motiverend ofzo... dan zou ik eerder nog ergens anders vrijwilligerswerk gaan doen wat ik leuk zou vindenquote:Op woensdag 19 december 2012 12:39 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Dat onderschrijf ik wel trouwens. 40 uur werken zou iets teveel van het goede zijn. 28 uur is realistischer, zodat je tijd hebt om verder te solliciteren .
Mijn contract wordt als het ware gewoon voortgezet. Ik heb na anderhalf jaar bij deze werkgever geen contractverlenging meer gekregen. Normaal wordt na twee jaar gekeken of je een vast contract krijgt. Dat gebeurt nu ook, over een halfjaar dus al. Ze hadden ook drie maanden kunnen wachten om me dan opnieuw die riedel van twee jaar tijdelijke contracten af te laten draaien.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, dat kan ik me voorstellen zeg!Maar wel
dat je niet langer in de WW hoeft! Hoe zeker is het nu dan dat je je baan kan houden?
quote:Op woensdag 19 december 2012 12:43 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Wat apart. Waarom mag je nu weer terugkomen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
waarom niet?quote:Op woensdag 19 december 2012 12:45 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Ik zou niet eens de moeite nemen om zulke cv's te lezen.
Waarom niet? Ook de wat meer conservatief opgemaakte niet?quote:Op woensdag 19 december 2012 12:45 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Ik heb ook een creatief cv, weliswaar iets minder wild, maar het heeft wel wat weg van een tijdschriftartikel. Heel mijn loopbaan in één oogopslag. Ik ben uiteindelijk vier keer op gesprek geweest, en ik kreeg steeds deze reactie op mijn cv:quote:Op woensdag 19 december 2012 12:45 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Een cv moet duidelijk zijn, ik heb toch geen zin om op zoek te moeten gaan naar informatie of hem een paar keer te moeten draaien zodat ik alles kan lezen.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:50 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Waarom niet? Ook de wat meer conservatief opgemaakte niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |