abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120504402
Werkzoeken via werk.nl is wel irritant nu... alle vacatures "Komen vanaf een andere site".... zeer irritant....
Dit account is niet meer in gebruik.
  Moderator / Redactie FP woensdag 19 december 2012 @ 13:13:53 #202
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_120504512
Morgen tweede gesprek in Capelle om 10 uur. Als dit goed gaat is het volgende gesprek arbeidsvoorwaarden. Ben benieuwd!
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 19 december 2012 @ 13:16:28 #203
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120504589
Proefplaatsing is aan nogal wat voorwaarden verbonden. Het kan alleen als het BUITEN je expertisegebied is en dus puur als extra proeftijd voor de werkgever zodat het voor hem een kleinere drempel is om je aan te nemen in een vak waar je geen kennis en ervaring in hebt.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 19 december 2012 @ 13:19:02 #204
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120504692
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 12:43 schreef Apotheose het volgende:
lastig... een brief schrijven naar een nog nieuwe op te zetten organisatie waar geen site en adresgegevens bij staan..... Alleen een vacaturetekst...

ow en hebben jullie een gewone CV of er iets creatiefs van gemaakt? Dus niet een standaard opsomming in word maar bijv iets in indesign ofzo gemaakt... Hier staan wel wat vb tussen. Niet alles is even bruikbaar (druk enzo) http://speckyboy.com/2011(...)me-design-ever-seen/ Het is ook misschien voor welke functie je reageert idd.
Creatieve CV's zijn bijna alleen zinnig bij een creatieve functie.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 19 december 2012 @ 13:21:47 #205
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120504808
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:13 schreef El_Thijs het volgende:
Morgen tweede gesprek in Capelle om 10 uur. Als dit goed gaat is het volgende gesprek arbeidsvoorwaarden. Ben benieuwd!
Kom je in m'n dorp werken.
pi_120504901
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:19 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Creatieve CV's zijn bijna alleen zinnig bij een creatieve functie.
ik doe het ook om tussen anderen op te vallen. En de mijne is niet zo creatief als al die voorbeelden. Heb t gewoon net iets anders dan een opsomming in Word. Maar wel rustig en zakelijk.
just give a second thought
what if we don't get caught...
  Moderator / Redactie FP woensdag 19 december 2012 @ 13:30:22 #207
Brabo Bastard
pi_120505131
quote:
10s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:21 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Kom je in m'n dorp werken.
Als alles goed gaat wel. Vlakbij de Brienenoordbrug, Rivium geloof ik dat het heet.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
  woensdag 19 december 2012 @ 13:48:17 #208
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_120505812
Na een half jaar zoeken heb ik sinds eergisteren een nieuwe baan :)
  Moderator / Redactie FP woensdag 19 december 2012 @ 13:50:30 #209
Brabo Bastard
pi_120505904
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:48 schreef Hi_flyer het volgende:
Na een half jaar zoeken heb ik sinds eergisteren een nieuwe baan :)
Proficiat man! Wat ga je doen?
"Omae wa mou shindeiru."
  woensdag 19 december 2012 @ 13:52:28 #210
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_120505987
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:50 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Proficiat man! Wat ga je doen?
R&D bij een cv-ketelboer :) Ik moet zeggen dat het best tegenviel om iets te vinden, ondanks mijn technische achtergrond (MBO-WTB en HTS-TN). Toen ik net afgestudeerd was, kon ik uit een handvol functies gewoon de beste kiezen.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 19 december 2012 @ 13:52:58 #211
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120506008
quote:
12s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:30 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Als alles goed gaat wel. Vlakbij de Brienenoordbrug, Rivium geloof ik dat het heet.
Ja het Rivium. Ik werk net aan de andere kant, bij de Erasmus Universiteit.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 19 december 2012 @ 13:53:39 #212
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120506046
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:52 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

R&D bij een cv-ketelboer :) Ik moet zeggen dat het best tegenviel om iets te vinden, ondanks mijn technische achtergrond (MBO-WTB en HTS-TN). Toen ik net afgestudeerd was, kon ik uit een handvol functies gewoon de beste kiezen.
Crisis. Zelf in goede markten is het moeilijk omdat er simpelweg heel veel kandidaten zijn.
  woensdag 19 december 2012 @ 13:55:35 #213
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_120506109
quote:
17s.gif Op woensdag 19 december 2012 10:32 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Mijn moeder ga ik sowieso niet tegen komen :D Zij werd in de kantine en ik kom op een andere locatie te werken :D

En ik ben er wel blij mee, dit is volgens mij de beste manier om aan een baan te komen. Via familie of vrienden ^O^
Beste manier is nog altijd op eigen kracht, ook voor je ego en zelfvertrouwen :)
pi_120506223
Na allerlei mislukte opleidingen en tijdelijke banen heb ik eindelijk hulp gezocht bij het UWV en het advies was: Wajong aanvragen!
Dat ga ik dus doen en ondertussen solliciteren op parttime functies en hopen dat ik iets vind want ik wil wel een inkomen :')

Maar goed, moet ik nu wachten totdat mijn aanvraag compleet is en beoordeeld is of kan ondertussen contact zoeken met een jobcoach want het is me niet duidelijk geworden of dat wel kan , het enige advies wat ik krijg is Wajong aanvragen en thats it...?
  woensdag 19 december 2012 @ 13:59:41 #215
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_120506253
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 12:50 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Mijn contract wordt als het ware gewoon voortgezet. Ik heb na anderhalf jaar bij deze werkgever geen contractverlenging meer gekregen. Normaal wordt na twee jaar gekeken of je een vast contract krijgt. Dat gebeurt nu ook, over een halfjaar dus al. Ze hadden ook drie maanden kunnen wachten om me dan opnieuw die riedel van twee jaar tijdelijke contracten af te laten draaien.

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De riedel met tijdelijke contracten zit ook een grens aan, zover ik weet.
Meer dan 3 keer verlenging is vast, toch?
Of is dat al weer aangepast?
  woensdag 19 december 2012 @ 14:03:01 #216
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_120506371
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:58 schreef lavacaloca het volgende:
Na allerlei mislukte opleidingen en tijdelijke banen heb ik eindelijk hulp gezocht bij het UWV en het advies was: Wajong aanvragen!
Dat ga ik dus doen en ondertussen solliciteren op parttime functies en hopen dat ik iets vind want ik wil wel een inkomen :')

Maar goed, moet ik nu wachten totdat mijn aanvraag compleet is en beoordeeld is of kan ondertussen contact zoeken met een jobcoach want het is me niet duidelijk geworden of dat wel kan , het enige advies wat ik krijg is Wajong aanvragen en thats it...?
Sterkte met je aanvraag wajong, eisen zijn de laatste tijd aangescherpt, vooral als je voor de 100% wajong gaat.

Uwv kennende zullen ze de aanvraag niet binnen 1 week afgerond hebben, hou rekening met maanden!!
En uiteraard met rare vragen, of vreemde redenen om het zaakje af te blazen.

iig sterkte :)
pi_120506638
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:59 schreef Zelus het volgende:

[..]

De riedel met tijdelijke contracten zit ook een grens aan, zover ik weet.
Meer dan 3 keer verlenging is vast, toch?
Of is dat al weer aangepast?
Tenzij je CAO iets anders zegt. En in mijn CAO stond dat je twee jaar lang tijdelijke contracten kon krijgen. Gewoonlijk 4 keer een contract van zes maanden. Maar sommige collega's kregen ook contracten van drie maanden, en dat mocht dan acht (!) keer.
pi_120506650
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 14:03 schreef Zelus het volgende:

[..]

Sterkte met je aanvraag wajong, eisen zijn de laatste tijd aangescherpt, vooral als je voor de 100% wajong gaat.

Uwv kennende zullen ze de aanvraag niet binnen 1 week afgerond hebben, hou rekening met maanden!!
En uiteraard met rare vragen, of vreemde redenen om het zaakje af te blazen.

iig sterkte :)
Het kan inderdaad een behoorlijke tijd duren , 14 weken vertelden ze mij.
Ik ga niet voor 100% Wajong want ik wil ontzettend graag werken , ik ben eigenlijk deze maand pas tot de conclusie gekomen dat ik niet alles kan wat ik graag zou willen en dus hulp nodig zal hebben.
Eigenlijk wil de Wajong dus als vangnet en/of een goede begeleiding.
  woensdag 19 december 2012 @ 14:13:38 #219
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_120506765
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 14:09 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Tenzij je CAO iets anders zegt. En in mijn CAO stond dat je twee jaar lang tijdelijke contracten kon krijgen. Gewoonlijk 4 keer een contract van zes maanden. Maar sommige collega's kregen ook contracten van drie maanden, en dat mocht dan acht (!) keer.
Vreemd, cao kan wel van alles zeggen, maar de wetten van de overheid gaan boven alles.
Snel wegwezen bij dat soort cao's dan :D
  Moderator / Redactie FP woensdag 19 december 2012 @ 14:19:01 #220
Brabo Bastard
pi_120506940
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:52 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja het Rivium. Ik werk net aan de andere kant, bij de Erasmus Universiteit.
Kom wel een keer langs ;)
"Omae wa mou shindeiru."
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 19 december 2012 @ 14:36:16 #221
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120507570
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:55 schreef Zelus het volgende:

[..]

Beste manier is nog altijd op eigen kracht, ook voor je ego en zelfvertrouwen :)
Wat is er mis met een netwerk :?
  woensdag 19 december 2012 @ 14:36:47 #222
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_120507590
quote:
5s.gif Op woensdag 19 december 2012 14:36 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wat is er mis met een netwerk :?
?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 19 december 2012 @ 14:37:47 #223
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120507625
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 14:36 schreef Zelus het volgende:

[..]

?
Wat snap je niet?

Jij zegt op een post waar iemand via haar moeder ergens is binnen gekomen "Beste manier is op eigen kracht". Daarop vraag ik wat er mis is met een netwerk?
  woensdag 19 december 2012 @ 14:38:31 #224
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_120507650
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 14:37 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wat snap je niet?

Jij zegt op een post waar iemand via haar moeder ergens is binnen gekomen "Beste manier is op eigen kracht". Daarop vraag ik wat er mis is met een netwerk?
lol :)

Zie mijn reactie over je ego ed.

Wat snap jij niet?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 19 december 2012 @ 14:41:09 #225
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120507755
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 14:38 schreef Zelus het volgende:

[..]

lol :)

Zie mijn reactie over je ego ed.

Wat snap jij niet?
Dus als je een netwerk gebruikt is dat slecht voor je ego :?
  woensdag 19 december 2012 @ 14:43:07 #226
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_120507851
quote:
10s.gif Op woensdag 19 december 2012 14:41 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Snap het ook niet inderdaad. Voor mijn ego is het beter om gevraagd te worden dan te moeten solliciteren op een baan. Lang leve mijn netwerk *O* (al is het daar ook bar stil op het moment }:| )
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_120507955
Nou ik mag op gesprek voor een leuke baan voor het type functie waar ik naartoe wil groeien. Hij is wel nogal ver weg, zo ongeveer de andere kant van het land. Bizar dus, ik zou eerder uit balans raken als ze ineens een aanbod zouden doen, omdat dat heel wat implicaties voor mij heeft. Heb nog nooit eerder met een dergelijk gevoel gesolliciteerd, maar iig is dat gevoel van het moeten er niet. En ach, ik zit niet op een schopstoel, die spanning maakt het eigenlijk wel leuk.
pi_120508801
Ook op zoek. Ze vonden me een beetje te veeleisend en te duur lol.
pi_120509138
Vraagje. Ben nu aan het werk sinds gister als secretaresse via het uitzendbureau. En ik weet dat je blij mag zijn als je een baan hebt in deze tijd enzo maar het punt is dat ik het werk echt vreselijk vind. Heb afgelopen jaar ook als secretaresse met o.a. agendabeheer, notuleren enzo gewerkt. Maar ik haat het om iemand zijn asisstent te zijn. Ik wil het liefst in de communicatie maarja, daar liggen ook de banen niet voor het oprapen en ik ben nog bezig met mijn opleiding. Dus nemen ze niet snel mij aan voor een communicatiefunctie.
Maar ik word dus eigenlijk doodongelukkig van het werken als secretaresse. Ik heb nog nooit in mijn leven werk gedaan wat ik echt leuk vind. Waar ik met plezier naar toe ging. En dan nu weer te moeten werken als secretaresse maakt me een beetje wanhopig. Ik wil niet, maarja heb het geld nodig. Pfff wat adviseren jullie me? Enige ideeen? Het allerleukste lijkt mij om te werken in de reisorganisatie, maar daar verdien je echt helemaal niks mee. En van heel weinig geld waardoor je geen leuke dingen meer kan doen, word ik ook weer ongelukkig. Ik zit gewoon momenteel een beetje in de knoop.
pi_120509397
Wat vind je leuk? Waar ben je goed in?
pi_120509477
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:11 schreef missy25 het volgende:
Vraagje. Ben nu aan het werk sinds gister als secretaresse via het uitzendbureau. En [..]
Je lijkt me van de stewardess mentaliteit, je communiceert graag en je houdt van vrijheid. Wel schat ik de kans zeer klein dat je daar een baan gaat vinden. Je kan ook proberen om meer ruimte te krijgen in je huidige werkplek, meer met collega's praten enzo, dan voel je je misschien minder gedictateerd?
pi_120509830
Het is niet zo dat degene voor wie ik werkte mij als slaafje behandelden hoor. Helemaal niet. Heel informeel en normaal. Maar ik wil het zelf gewoon niet. Ik wil niet een assistent van iemand zijn. Ik wil mijn eigen ding doen. En niet de post van een ander. En in zo'n formeel secretaresse-baas gebeuren daar kan ik niet tegen. Dus dat is het niet. Maar meer het suffe werk.

Wat ik leuk vind... reizen, dieren, zorg, sport. Voornamelijk die dingen. Ik ben iig totaal geen type dat financieel of iets leuk vind. Ik denk dat ik niet een goede verkoper ofzo kan zijn, omdat winst en targets me niet zoveel boeien. Ik wil wel wat betekenen.
Maar ik ben ook weer geen zorgtype. Dus geen verpleging enzo want ik houd niet zo van aan allemaal mensen te zitten. Ok-assistent heb ik bijv. wel over nagedacht maar dat vind ik weer te gericht op 1 ding. Dan zit je zo vast aan 1 beroep. De opleiding communicatie die ik doe is wel heerlijk. Breed en interessant. Maar ik heb niet 1 bepaald beroep in mijn hoofd wat ik graag zou willen. Meehelpen met evenementen organiseren, zoals van alles regelen lijkt mij dan wel weer leuk. Dat je met een team echt samenwerkt en dus niet voor 1 iemand alles regelt. Dierenarts zou ik bijv. ook niet kunnen zijn, omdat ik al die zielige dieren mij aangrijpen.
Ja i know, ik ben best een moeilijk persoon met veel bijzonderheden ;)

Waar ik goed in ben is organiseren, regelen, Nederlandse taal, hou van daadkracht, ben praktisch ingesteld, veel doen. Dat vind ik erg belangirjk. Dat er veel te doen is op een dag.
pi_120509837
Hebben mensen hier goede ervaringen met solliciteren via Linkedin?

Ik wil mijn huidige werkgever verruilen voor een nieuwe per 1 maart maar heb eigenlijk nog nooit echt gesolliciteerd omdat ik altijd zelf benaderd ben door werkgevers. Kan geen telefoonnummer vinden van de persoon die de vacature waar ik oog op heb 'beheert' en alleen een brief + cv mailen/uploaden vind ik zo ongeïnteresseerd overkomen..
pi_120509857
@mzm
Stewardess vind ik niet echt een heel leuk beroep. Daar zou ik me ook een "slaafje" voelen en kan niet zo goed met irritante mensen omgaan hahaha
pi_120509932
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:27 schreef El_Liberaliste het volgende:

Ik wil mijn huidige werkgever verruilen voor een nieuwe per 1 maart maar heb eigenlijk nog nooit echt gesolliciteerd omdat ik altijd zelf benaderd ben door werkgevers. Kan geen telefoonnummer vinden van de persoon die de vacature waar ik oog op heb 'beheert' en alleen een brief + cv mailen/uploaden vind ik zo ongeïnteresseerd overkomen..
Jep erg goede ervaringen met solliciteren via linkedin!

Ik heb nu iig een aantal sollicitaties lopen in het buitenland waar ik de 1e ronde door ben en nu mij klaar mag maken voor een 2e ronde (interview/online toets/u kent het wel). Mits ik deze ronde doorkom, dan kunnen we iig de vlag op steken want ik ben vaak wel erg goed in het intikken van laatste ronde interviews.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_120510014
LinkedIn werkt goed inderdaad. Werkgevers benaderen mij ipv andersom.
pi_120510018
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:29 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Jep erg goede ervaringen met solliciteren via linkedin!

Ik heb nu iig een aantal sollicitaties lopen in het buitenland waar ik de 1e ronde door ben en nu mij klaar mag maken voor een 2e ronde (interview/online toets/u kent het wel). Mits ik deze ronde doorkom, dan kunnen we iig de vlag op steken want ik ben vaak wel erg goed in het intikken van laatste ronde interviews.
Sounds good ^O^
Hebben ze jou benaderd of heb je zelf gesolliciteerd? En heb je op 'apply' gedrukt of heb je echt contact met de consultant gezocht?

Succes met je procedure trouwens.
pi_120510119
quote:
10s.gif Op woensdag 19 december 2012 14:41 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Het slechte van iemand die een netwerk gebruikt om ergens binnen te komen (omdat hij kwalitatief) niet goed genoeg zou zijn is wanneer een vriend hem vraagt en hij nee zegt. Of dat hij daar geen trek in heeft.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  woensdag 19 december 2012 @ 15:40:08 #239
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_120510417
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:27 schreef El_Liberaliste het volgende:

Via linkedin uitzoeken wie er verantwoordelijk is of wie je kent bij het bedrijf, op de website van het bedrijf de contactgegevens zoeken, bellen, solliciteren. Zo doe ik het.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_120510658
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:40 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Via linkedin uitzoeken wie er verantwoordelijk is of wie je kent bij het bedrijf, op de website van het bedrijf de contactgegevens zoeken, bellen, solliciteren. Zo doe ik het.
Dat bellen is wel heel erg baas. Dat is eigenlijk de enige stap die ik hierin niet doe.
pi_120510678
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:40 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Een beller is sneller idd, zo heb ik het ook gedaan vandaag. Helaas was de betreffende persoon er vandaag niet en kan ik maandag pas weer bellen omdat ik dan niet op m'n huidige werk ben. Kostbare tijd ;(
  woensdag 19 december 2012 @ 18:03:17 #242
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_120515750
Vandaag zowaar een sollicitatiegesprek voortijdig afgezegd. Functie-omschrijving die het uitzendbureau me stuurde stemde me niet vrolijk (veredeld interne postsorteerder) en de werklocatie op minstens een uur reizen afstand. De werkduur zou overigens minimaal een jaar zijn. De intercedente klonk behoorlijk teneergeslagen toen ik m'n afzegging doorgaf. :6

Maar ach, de huidige organisatie + bijbehorende werkzaamheden bevallen goed en blijf daar nog tot minstens februari werkzaam. Daarnaast nog 'n baantje bij PostNL die ik voorlopig wel kan aanhouden, beide betrekkingen zijn goed voor grofweg 40 uur p/w.
pi_120516343
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 18:03 schreef MissionPhailed het volgende:
. De intercedente klonk behoorlijk teneergeslagen toen ik m'n afzegging doorgaf. :6

Er zal toch wel een werkloze die wel in de buurt woont zijn die staat te juichen bij die baan?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 19 december 2012 @ 18:52:38 #244
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_120517551
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 18:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Er zal toch wel een werkloze die wel in de buurt woont zijn die staat te juichen bij die baan?
Tja, wat je zegt. Leek onderhand wel of háár baan afhing van mijn beslissing.
  woensdag 19 december 2012 @ 18:59:39 #245
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_120517829
quote:
10s.gif Op woensdag 19 december 2012 18:52 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Tja, wat je zegt. Leek onderhand wel of háár baan afhing van mijn beslissing.
Misschien niet haar baan, maar op z'n minst haar kerstbonus.
pi_120518043
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:55 schreef Zelus het volgende:

[..]

Nee vind ik van niet. Werkeloosheid is behoorlijk nu. 300-500 sollicitanten op 1 vacature is een beetje te kansloos ;)
pi_120522656
Iemand (ervaring met) nog leuke (studenten)uitzendbureaus in omgeving Utrecht? Promotie- en horecawerk gaat mijn voorkeur naar uit.
pi_120537800
ASA Talent. Horecawerk moet rond deze tijd toch wel overal te vinden zijn voor een beginner?
pi_120546047
Van werk.nl,
Zoek in 17965 vacatures..

Uit de telegraaf,
Bekeken over twaalf maanden steeg de werkloosheid met 100.000 naar 552.000

Even een berekening 552000/17965 = 30,726

Dus 1 op de ruim 30 zou eventueel een baan kunnen vinden.

En de rest dan?

En dan hebben we het nog niet over de honderdduizenden ZZP-ers die geen of onvoldoende opdrachten hebben...
En de wajongers etc etc.

Maar goed ons gaat het lukken ;)
pi_120547424
quote:
13s.gif Op donderdag 20 december 2012 11:50 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Van werk.nl,
Zoek in 17965 vacatures..

Uit de telegraaf,
Bekeken over twaalf maanden steeg de werkloosheid met 100.000 naar 552.000

Even een berekening 552000/17965 = 30,726

Dus 1 op de ruim 30 zou eventueel een baan kunnen vinden.

En de rest dan?

En dan hebben we het nog niet over de honderdduizenden ZZP-ers die geen of onvoldoende opdrachten hebben...
En de wajongers etc etc.

Maar goed ons gaat het lukken ;)
Ik moet ook altijd zo lachen om het idee dat iedereen werk moet kunnen vinden. Zoveel banen zijn er niet eens :') En als werkgever zou ik ook de 'beste kandidaat' uitkiezen. Dus niet die bijstandstrekker die eigenlijk helemaal niet wil werken en al 8 jaar thuis zit, maar iemand die wel graag aan de slag wil. En ik weet dat ze hier op FOK! altijd heel hard roepen dat iedereen moet werken, maar er is domweg niet voor iedereen (tegelijk) werk op het moment.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')