abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119879098
Er is steeds meer kritiek op het NOS Journaal. En dan gaat het niet over de nieuwe leader, de wandelacties of het tonen van de touch screen als nieuwe gimmick... Nee, het gaat over de inhoud en de aanpak: verleuking of, zo je wilt: versimpeling van het nieuws.

Vorige week schreef Arnon Grunberg al een vernietigende colum in de Volkskrant:

quote:
'In wezen is het NOS Journaal de vijand van de democratie'
Afgelopen weekend mocht Marcel Gelauff, hoofdredacteur van het NOS Journaal, in NRC Handelsblad zijn filosofie uitleggen. Vroeger bestond het journaal uit 'te veel uitleg, te veel doceren' en verder stelde Gelauff: 'Ik denk dat onze teksten simpeler zijn dan vroeger, puntiger, korter en makkelijker.'

(...) Zijn filosofie is: de mensen zijn dom en ze moeten dom blijven. Voor een min of meer functionerende democratie heb je een geïnformeerde burger nodig. Gelauff echter ziet het nieuws als een product dat aan de man moet worden gebracht. Het enige kwaliteitscriterium zijn de kijkcijfers. In wezen is het NOS Journaal de vijand van de democratie. Dat deze vijand door de overheid wordt bekostigd, is nauwelijks meer ironisch te noemen.
Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)-de-democratie.dhtml

Nu is daar journalist en schrijver Jan Kuitenbrouwer die hard uithaalt in NRC:

quote:
De NOS op drift: doorgeschoten verleuking en beroepsethische erosie
De Brusselcorrespondent van de NOS, Chris Ostendorf, maakte vorige week voor het Achtuurjournaal een bijdrage over de op handen zijnde begrotingstop in Brussel. Inzet van de Europese Commissie was een stevige verhoging van de begroting van de Europese Unie, inzet van Nederland was om dat tegen te houden. Ostendorfs reportage leek wel een campagnespot in opdracht van de voorstanders. Realiseerden wij ons bijvoorbeeld wel dat het hier ging om niet meer dan zeventig eurocent per Europeaan per dag? “Een half kop koffie in het café!”

(...) Ostendorfs epos eindigde in Babberich, bij de Duitse grens, waar het snelle hightechspoor van onze Betuweroute tragischerwijze doodloopt in een prehistorisch vrachtlijntje. Een tragisch testament van wat er gebeurt als Brussel te weinig geld krijgt: stagnatie, banenverlies, misère. Twitter explodeerde welhaast van de boze reacties.

Voor oplettende kijkers zal het geen verrassing geweest zijn, de manier waarop Ostendorf de nieuwe minister van financieren Dijsselbloem bij diens eerste bezoek aan Brussel een verhoor afnam, was zo vooringenomen dat het haast komisch werd. Dead pan Dijsselbloem trok een wenkbrauw op en je zag hem denken: whoa, is deze gast for real?

quote:
Het beleid van de NOS vertoont twee trends: doorgeschoten verleuking en beroepsethische erosie. Mijn persoonlijke favoriet in categorie één is de virtuele ezel-olifant-kermisrenbaan waarmee Astrid Kersseboom de ontknoping van de Amerikaanse verkiezingen aanschouwelijk maakte, alsof het een speciale uitzending van Klokhuis of Sesamstraat was. Alsof het handjevol geïnteresseerden dat opblijft voor de uitslag van Amerikaanse verkiezingen op dat soort ongein zit te wachten. Een soortgelijke miskleun: het vakantiekiekjesonderdeel in het grote NOS Verkiezingsdebat.

Bas Heijne noemde afgelopen zaterdag ook nog een voorbeeld: de manier waarop een Journaal-item over de zaak-Petraeus was gelardeerd met flitsen uit de laatste James Bond. Alsof die dingen by any stretch of the imagination iets met elkaar te maken hebben. Het vermengen van serieuze journalistiek met massavertier is als het mixen van wijn met bier: je bederft beide.
Kuitenbrouwer gaat verder over de beroepsethiek:
quote:
In de tweede categorie vinden wij Den Haag-correspondente Dominique van der Heyde, die haar persoonlijke politieke opinies sinds kort ventileert via een column in Spits, zodat wij nu elke keer als zij iemand van GroenLinks interviewt, moeten verdisconteren dat zij die partij diep veracht. Als zij tegenstanders van draconisch bezuinigen ondervraagt, moeten we juist weer in het achterhoofd houden dat zij daar erg vóór is. Als zij voor de NOS-camera verklaart dat een plan “de prullenbak in moet” – heeft ze waarschijnlijk even een hoedanigheidsblack-outje.

Ferry Mingelen leidde het eerste verkiezingsdebat van de NOS in met een grap ten koste van Jolande Sap. In de VS, waar zulke debatten serieus worden genomen, zou hij geschorst of ontslagen zijn. Of neem politiek verslaggeefster Nynke de Zoeten, die Mark Rutte aanspreekt als “de liegende, pardon, de lachende premier”. En dan is er dus Chris Ostendorf, die onversneden EU-propaganda afscheidt zonder dat er wordt ingegrepen. Wat deze trends verbindt, is journalistiek populisme. De term die in dit verband vaak valt, is dat het ‘dichterbij’ moet, vermoedelijk een eufemisme voor triviaal en onbenullig. Ook de makers moeten ‘dichterbij’ komen, en zo wordt de kat van de feiten op het spek van de opinie gebonden.
Bron: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)oepsethische-erosie/

Zie ook de eerdere column van Bas Heijne in NRC: http://www.nrc.nl/heijne/2012/11/24/dom-doen/

Kuitenbrouwer hierover:
quote:
In een discussie op Twitter verweet de hoofdredacteur van de NOS Bas Heijne dat hij een hele rubriek desavoueerde op basis van één onderwerp. Zoiets moet je alleen zeggen als er maar één voorbeeld is. Zo is het niet. Ook de jij-bak bleef niet lang uit, een verwijzing naar de Frisoaffaire bij deze krant, maar als de NOS een fractie van de zelfreflectie kon opbrengen die NRC Handelsblad toen aan de dag legde, zou er al veel gewonnen zijn.
Terechte kritiek of onderling haantjesgedrag tussen kwaliteitsmedia?
  maandag 3 december 2012 @ 14:17:37 #2
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_119879139
Eens, achterlijke gedoe met fancy inrichting en heen en weer geloop. Kom gewoon ter zake.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 3 december 2012 @ 14:21:03 #3
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_119879261
Ik ken van al die genoemde namen alleen Ferry Mingelen. Nieuws blijft voor mij iets om gewoon fijn te lezen. In de krant, op teletekst en op internet.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_119879574
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 14:17 schreef HeatWave het volgende:
Eens, achterlijke gedoe met fancy inrichting en heen en weer geloop. Kom gewoon ter zake.
quote:
En dan gaat het niet over de nieuwe leader, de wandelacties of het tonen van de touch screen als nieuwe gimmick...
pi_119879591
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 14:21 schreef Dwersdriever het volgende:
Ik ken van al die genoemde namen alleen Ferry Mingelen. Nieuws blijft voor mij iets om gewoon fijn te lezen. In de krant, op teletekst en op internet.
Op de sites van de NOS is het al helemaal droevig gesteld met 'het nieuws', weinig meer dan een clubje incompetente mbo'ers dat eigen surftochten op twitter en grote-mensen-nieuwssites, slecht samenvat. Een beetje op de manier waarop een basisschoolleerling een werkstukje zou maken. :')
Je suis Charlie Sheen
  maandag 3 december 2012 @ 14:30:46 #6
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_119879611
Die Rob Trip die het nieuws nu presenteert spreekt net alsof ie het tegen een stelletje idioten heeft :{
pi_119879659
Ik heb het nooit als storend ervaren, maar ik kijk dan ook nauwelijks tv. Als je nieuws wilt kijk je op internet, immers.
Conscience do cost.
  maandag 3 december 2012 @ 14:33:14 #8
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_119879692
quote:
13s.gif Op maandag 3 december 2012 14:30 schreef Flow3r het volgende:
Die Rob Trip die het nieuws nu presenteert spreekt net alsof ie het tegen een stelletje idioten heeft :{
Ja! Hij! *RIL* ik kan me echt doodergeren aan hem.

Hij spreekt vrij vreemd en soms met overdreven sensatie.

"....en door deze aanslag zijn er weer vier mensen.....DOOD"
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 3 december 2012 @ 14:34:10 #9
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_119879722
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 14:32 schreef ems. het volgende:
Ik heb het nooit als storend ervaren, maar ik kijk dan ook nauwelijks tv. Als je nieuws wilt kijk je op internet, immers.
Ik heb al jaren geen TV aansluiting meer gebruikt maar ik kijk welke dag het NOS journaal...op internet. Als je staat te koken is dat dat best handig.
pi_119879773
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 14:17 schreef HeatWave het volgende:
Dat staand presenteren en rondlopen leidt inderdaad de aandacht alleen maar af van het nieuws. Hetzelfde geldt voor dat touchscreen waarmee ze het weer presenteren. Voortdurend gaat je aandacht naar de beweging van de weerman en of het aanraken van het scherm ook het gewenste effect heeft. Voorheen hadden ze een knopje in de hand. Je zag er niks van en het kwam stukken rustiger over.

Verder snap ik niet waarom alleen het Achtuurjournaal een volledige tune heeft. De rest van de journaals heeft zo'n halfbakken, kort deuntje. Net alsof dat geen volwaardige uitzendingen zijn.

Maar goed, dat is allemaal vorm en design.... - Ook aan de inhoud schort het nodige. Ik heb me tijdens die verkiezingsnacht in de VS niet geërgerd aan de NOS met z'n ezel en olifant. Ik had namelijk de triomfantelijke aankondiging in het Achtuurjournaal al gezien. En ik had toen al gegeten en gedronken.

En daarna uiteraard voor CNN gekozen. Met fantastische analyses, waarbij ze echt de diepte in gaan, door in te zoomen op stemgedrag in bepaalde counties binnen de afzonderlijke staten. In Nederland zie je Herman de Schermman bij de landelijke verkiezingen totaal nutteloze uitslagen oplezen. "De VVD heeft 2 procent gewonnen in Wolvega" - Relevantie: NUL.
  maandag 3 december 2012 @ 14:36:02 #11
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_119879785
quote:
2s.gif Op maandag 3 december 2012 14:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Dat bedoel ik. Alsof ie het extra aan wil zetten en het nóg erger wil laten klinken.
Zo praat je tegen kinderen :')
  maandag 3 december 2012 @ 14:36:26 #12
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_119879793
quote:
2s.gif Op maandag 3 december 2012 14:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik vond hem vroeger op de radio altijd erg goed bij het Radio 1-journaal. Rob Trip en Govert van Brakel maakten van het luisteren een genot.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_119879801
Terechte klacht. Ik kijk inmiddels zelfs liever het nieuws op RTL4.
pi_119879806
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 14:30 schreef David1979 het volgende:

[..]

[..]

Ik heb er geen problemen mee als ook de presentatie (staand, etc.) en het design worden meegenomen. Want dat is ook allemaal onderdeel van hetgeen het NOS Journaal wil uitstralen.
pi_119880005
Ik heb zo'n probleem met dat vragen aan de mensen. Dan heb je een treinstoring op Utrecht en vragen ze mensen, hebt u der ook last van? "Jazeker, ik moet naar Den Bosch maar hoe ik daar nu moet komen, ik weet het niet..."

Wat intreseert mij dat, ik kijk bewust geen hart van Nederland.
pi_119880013
Vooral de langere journaals hebben inderdaad een soort van jeugdjournaaltoontje gekregen. Allemaal ivm de concurrentie met RTL en SBS. De korte vallen nog wel mee. Het gekleurde is tegenwoordig hip he. Dat doen ze overal (kijk naar RTL, WNL en SBS). Ja, dat stoort mij ook, maar ik vind het bij de NOS meestal nog wel meevallen.
pi_119880032
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 14:41 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik heb zo'n probleem met dat vragen aan de mensen. Dan heb je een treinstoring op Utrecht en vragen ze mensen, hebt u der ook last van? "Jazeker, ik moet naar Den Bosch maar hoe ik daar nu moet komen, ik weet het niet..."

Zeer, zeer, zeer, zeer, zeer, zeer, zeer mee eens!
  maandag 3 december 2012 @ 14:46:07 #18
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_119880174
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 14:41 schreef KaheemSaid het volgende:

Dat is vooral irritant. Wat jan en alleman ervan vindt is totaal niet relevant. Het gaat om het nieuws, niet om meningen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 3 december 2012 @ 14:48:51 #19
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_119880274
Het Journaal had vroeger nog jeugdjournaal-kwaliteit. Nu is het voor demente bejaarden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_119880506
Heel erg herkenbaar.

Vooral die idioot van een Ostendorf. Totaal doorgeslagen en niet objectief.
pi_119880517
Dankzij het nieuwe format kun je wel de camel toe van Sasha de Boer meteen zien! :9
  maandag 3 december 2012 @ 14:57:26 #22
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119880557
objectief nieuws is ook weer zo droog ...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 3 december 2012 @ 15:01:32 #23
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_119880721
Het NOS Journaal is decennia lang een nieuwsmedium van hoge kwaliteit geweest ondanks (of dankzij?) het totale gebrek aan concurrentie. De beweging die we de afgelopen jaren zien is echter diep bedroevend; ze nemen de (intelligentie van) de kijker niet meer serieus. Daar komt dan inderdaad nog eens bij dat iedere Henk en Ingrid in beeld hun mening over een of ander non-item mogen geven, en dat ze bij achtergronduitzendingen rondom bijv. verkiezingen nietszeggende tweets van wildvreemden toevoegen aan de uitzending.

Ze kunnen er beter mee ophouden. Er springt wel weer iemand anders in dat gat.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 3 december 2012 @ 15:02:16 #24
346939 Janneke141
pi_119880747
quote:
3s.gif Op maandag 3 december 2012 14:57 schreef Re het volgende:
Van door belastinggeld gemaakte nieuwsuitzendingen is objectiviteit wel het minste dat je mag verwachten.
pi_119880801
quote:
daar gaat het niet om
niet iedereen is zo slim om te zien dat het nieuws helemaal niet objectief is, als mensen het voor waar gaan aannemen ontstaan de problemen
houdt je je nieuws zo objectief mogelijk, heb je daar minder problemen en je houdt je volk goed op de hoogte van wat echt aan de hand is
ipv door een zo gekleurde bril mogelijk
gewoon to the point en objectief
als ik sensatie wil zien kijk ik wel naar shownieuws of zoiets
  maandag 3 december 2012 @ 15:04:12 #26
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119880812
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 15:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Van door belastinggeld gemaakte nieuwsuitzendingen is objectiviteit wel het minste dat je mag verwachten.
dat is een utopie, objectief nieuws bestaat niet
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_119880940
Jammer, had gehoopt dat het om de waardeloze selectie van het nieuws zou gaan.

quote:
En dan is er dus Chris Ostendorf, die onversneden EU-propaganda afscheidt zonder dat er wordt ingegrepen.
Niet te begrijpen inderdaad.
Currency War, Trade War, Real War
pi_119881038
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 15:07 schreef Masyl het volgende:
Jammer, had gehoopt dat het om de waardeloze selectie van het nieuws zou gaan.

[..]
dat ook natuurlijk!!
quote:
Niet te begrijpen inderdaad.
pi_119881099
Eens. Idiocracy komt steeds dichter bij.
pi_119881111
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 14:41 schreef Tja..1986 het volgende:
Vooral de langere journaals hebben inderdaad een soort van jeugdjournaaltoontje gekregen. Allemaal ivm de concurrentie met RTL en SBS. De korte vallen nog wel mee. Het gekleurde is tegenwoordig hip he. Dat doen ze overal (kijk naar RTL, WNL en SBS). Ja, dat stoort mij ook, maar ik vind het bij de NOS meestal nog wel meevallen.
Stoort mij ook zeer, ook dat de halve uitzending aan peilingen en meningen over peilingen wordt besteed.
Currency War, Trade War, Real War
pi_119881120
Als je objectief nieuws wil moet je ver weg blijven van de tv. Ik kan het journaal geen twee minuten bekijken zonder tegen mijn tv te schreeuwen.

Ik vraag me trouwens wel af hoe slecht geinformeerd de gemiddelde Nederlander was vóór het internettijdperk.
pi_119881184
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 15:12 schreef Stranger het volgende:
Als je objectief nieuws wil moet je ver weg blijven van de tv. Ik kan het journaal geen twee minuten bekijken zonder tegen mijn tv te schreeuwen.

Ik vraag me trouwens wel af hoe slecht geinformeerd de gemiddelde Nederlander was vóór het internettijdperk.
_O- _O- _O-

je kan je er iets bij voorstellen
hoewel, na de oorlog waren die ouderen wel best skeptisch hoor
maar dat werd steeds minder en minder
  maandag 3 december 2012 @ 15:15:40 #33
346939 Janneke141
pi_119881240
quote:
3s.gif Op maandag 3 december 2012 15:04 schreef Re het volgende:

[..]

dat is een utopie, objectief nieuws bestaat niet
Fair enough, maar probeer dan als onafhankelijke NOS in ieder geval een poging te wagen. Het neigt nu op sommige onderwerpen gewoon naar propaganda. Dat dat gebeurt bij de VARA of de NCRV vooruit dan, maar het NOS Journaal hoort gewoon onafhankelijk te zijn.
  maandag 3 december 2012 @ 15:17:53 #34
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_119881320
quote:

Beter.
pi_119881608
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 15:01 schreef Janneke141 het volgende:
Ze kunnen er beter mee ophouden. Er springt wel weer iemand anders in dat gat.
Het 8-uur journaal is nog steeds het best bekeken journaal van Nederland, dus stoppen omdat het nieuwe format wat minder aanslaat is op zijn zachts gezegd nogal idioot.
  maandag 3 december 2012 @ 15:29:22 #36
346939 Janneke141
pi_119881716
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 15:26 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Het 8-uur journaal is nog steeds het best bekeken journaal van Nederland, dus stoppen omdat het nieuwe format wat minder aanslaat is op zijn zachts gezegd nogal idioot.
Het format interesseert me geen hol. Maar ze moeten informatie brengen en geen meningen.
pi_119881817
Tegenwoordig, zeker na de opkomst van social media, wordt alles afgestemd op de massa. De macht van de grote getallen, daar vallen de centjes momenteel te verdienen.
pi_119881948
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 15:31 schreef Casos het volgende:
Tegenwoordig, zeker na de opkomst van social media, wordt alles afgestemd op de massa. De macht van de grote getallen, daar vallen de centjes momenteel te verdienen.
En de massa is dom en dus is het cirkeltje weer rond *O*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_119882748
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 15:29 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het format interesseert me geen hol. Maar ze moeten informatie brengen en geen meningen.
Volgens mij kijk jij geeneens nieuws dus wat zeur je?
pi_119883362
Dit is al jaren/decennia aan de gang. Hopelijk gaan die babyboomers eens dood en kunnen we het weer rechtzetten.
  maandag 3 december 2012 @ 16:16:27 #41
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_119883409
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 16:15 schreef NightH4wk het volgende:
Dit is al jaren/decennia aan de gang.
Dit dus, en niet alleen op TV maar ook in de kranten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_119883533
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 16:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dit dus, en niet alleen op TV maar ook in de kranten.
hoe onafhankelijk zijn de grote kranten dan?
en die journalisten die ervoor werken dan
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 3 december 2012 @ 16:19:59 #43
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_119883545
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2012 14:30 schreef NotYou het volgende:

[..]

Op de sites van de NOS is het al helemaal droevig gesteld met 'het nieuws', weinig meer dan een clubje incompetente mbo'ers dat eigen surftochten op twitter en grote-mensen-nieuwssites, slecht samenvat. Een beetje op de manier waarop een basisschoolleerling een werkstukje zou maken. :')
Nu snap ik waar Fok de inspiratie vandaan haalt!
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_119883567
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2012 16:19 schreef Tokus het volgende:

[..]

Nu snap ik waar Fok de inspiratie vandaan haalt!
_O- !!
pi_119883669
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 16:19 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

hoe onafhankelijk zijn de grote kranten dan?
en die journalisten die ervoor werken dan
Als je de opinie wegdenkt in de artikelen dan heb je een stortvloed aan feiten over itt de troep die we op TV zien. Daar heb je een halve feit per item met een paar leuke beelden.
pi_119883719
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 16:15 schreef NightH4wk het volgende:
Dit is al jaren/decennia aan de gang. Hopelijk gaan die babyboomers eens dood en kunnen we het weer rechtzetten.
Daarom kijk ik alleen nog nieuws op de Belg.......

Vergelijk dát maar eens met de NOS.
pi_119883769
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 16:24 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

Daarom kijk ik alleen nog nieuws op de Belg.......

Vergelijk dát maar eens met de NOS.
Dat is idd al een verademing. Zelf skip ik al het nieuws op TV en lees drie kranten: de IHT, WSJ, en het FD. Het is heel jammer dat News Corp de WSJ zo heeft uitgekleed.
pi_119883797
quote:
15s.gif Op maandag 3 december 2012 14:35 schreef Boldface het volgende:

[..]

Dat staand presenteren en rondlopen leidt inderdaad de aandacht alleen maar af van het nieuws. Hetzelfde geldt voor dat touchscreen waarmee ze het weer presenteren. Voortdurend gaat je aandacht naar de beweging van de weerman en of het aanraken van het scherm ook het gewenste effect heeft. Voorheen hadden ze een knopje in de hand. Je zag er niks van en het kwam stukken rustiger over.

Dit ja, dat werkte toch ook prima met het knopje. En het is ook niet alsof ze nou heel fancy effecten uitvoeren, het is gewoon nog steeds van slide/animatie naar slide. Dat had ook nog prima met een knopje kunnen gebeuren.

Maar dat is de fancy buitenkant.
Persoonlijk vind ik het nieuws nog wel prima om te kijken. Voor meer in-depth ga je toch wel het internet op. Wel krijg ik er soms een hartvanNL gevoel bij, ook qua niveau. En dat is natuurlijk jammer.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_119883816
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 16:23 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Als je de opinie wegdenkt in de artikelen dan heb je een stortvloed aan feiten over itt de troep die we op TV zien. Daar heb je een halve feit per item met een paar leuke beelden.
stortvloed aan feiten? valt tegen toch om al die opinies weg te denken.

troep zien
troep lezen
wat doe je eraan.
pi_119887109
RTL is al jaren beter.

Stem met je voeten (of kijkgedrag).
  maandag 3 december 2012 @ 20:14:04 #51
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_119893124
Dat er nu pas over geklaagd wordt, tenminste, zo openlijk. Het NOS-journaal is me al jaren een doorn in het oog. Ze kampen nadrukkelijk met scoringsdrift, en dat zie je vooral terug in de toon van de interviews. Agressief en erg populistisch. De kritische kijker is allang afgehaakt, maar heck, dat is slechts een klein deel van de bevolking. De publieke omroepen moeten zieltjes winnen voor hun bestaansrecht. Inhoud staat op de tweede plaats, want het gaat vooral om de kijkcijfers. Het is de Telegraaf van het televisiejournaal geworden. Het is de grootste, maar verre van kwalitatief.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_119893741
quote:
11s.gif Op maandag 3 december 2012 20:14 schreef ACT-F het volgende:
Dat er nu pas over geklaagd wordt, tenminste, zo openlijk. Het NOS-journaal is me al jaren een doorn in het oog. Ze kampen nadrukkelijk met scoringsdrift, en dat zie je vooral terug in de toon van de interviews. Agressief en erg populistisch. De kritische kijker is allang afgehaakt, maar heck, dat is slechts een klein deel van de bevolking. De publieke omroepen moeten zieltjes winnen voor hun bestaansrecht. Inhoud staat op de tweede plaats, want het gaat vooral om de kijkcijfers. Het is de Telegraaf van het televisiejournaal geworden. Het is de grootste, maar verre van kwalitatief.
vanavond weer de slag om brussel op ned2
met zulke programma's maken ze het goed?
of winnen ze zieltjes?
  maandag 3 december 2012 @ 20:28:23 #53
24533 ACT-F
pi_119893934
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 20:24 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

vanavond weer de slag om brussel op ned2
met zulke programma's maken ze het goed?
of winnen ze zieltjes?
Wat heeft VPRO te maken met het beleid van het NOS-journaal?
pi_119894392
nou
je zei:
quote:
11s.gif Op maandag 3 december 2012 20:14 schreef ACT-F het volgende:
De publieke omroepen moeten zieltjes winnen voor hun bestaansrecht. Inhoud staat op de tweede plaats, want het gaat vooral om de kijkcijfers.
uit die zin maakte ik dat een beetje op
maar je bedoelde dat niet, begrijp ik uit jouw quote :)
  maandag 3 december 2012 @ 20:39:26 #55
24533 ACT-F
pi_119894532
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 20:37 schreef anonymoussie het volgende:
nou
je zei:

[..]

uit die zin maakte ik dat een beetje op
maar je bedoelde dat niet, begrijp ik uit jouw quote :)
Gelukkig blijven de overige programma's nog wel redelijk normaal, anders had wat mij betreft de stekker onmiddellijk eruit getrokken mogen worden bij de publieke omroepen.
pi_119894600
quote:
11s.gif Op maandag 3 december 2012 20:39 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Gelukkig blijven de overige programma's nog wel redelijk normaal, anders had wat mij betreft de stekker onmiddellijk eruit getrokken mogen worden bij de publieke omroepen.
:D

kijk je?
pi_119894873
ze proberen de EU te verkopen :')

sorry topicdwaling
  maandag 3 december 2012 @ 20:48:00 #58
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_119895047
Groot voordeel is dat je de vrouwelijke presentatrices beter kan observeren. :9~
Say what?
  maandag 3 december 2012 @ 20:49:55 #59
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_119895153
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 15:31 schreef Casos het volgende:
Maar de NOS verdient helemaal geen centjes....

RTL vind ik persoonlijk een stuk beter en die zijn er dan weer wel om centjes te verdienen.
pi_119895348
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2012 20:49 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Maar de NOS verdient helemaal geen centjes....
NOS is niet commercieel?
quote:
RTL vind ik persoonlijk een stuk beter en die zijn er dan weer wel om centjes te verdienen.
  maandag 3 december 2012 @ 20:54:50 #61
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_119895464
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 20:52 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

NOS is niet commercieel?

[..]

NOS is niet commercieel inderdaad ...

:?
pi_119895667
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2012 20:54 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

NOS is niet commercieel inderdaad ...

ja ik las daar een discussie over
publiek gefinancierd?
  Moderator / Redactie Sport maandag 3 december 2012 @ 20:58:32 #63
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_119895684
Belg Journaal _O_
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  maandag 3 december 2012 @ 21:02:31 #64
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_119895916
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 20:58 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

ja ik las daar een discussie over
publiek gefinancierd?
Ja.....
pi_119896209
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2012 21:02 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Ja.....
die discussie
http://marcoraaphorst.nl/(...)of-niet-commercieel/

over de commerciele activiteiten van Tros
http://www.totaaltv.nl/ni(...)uitbrander_TROS.html

maar staat niet zo direct in verband met NOS
dan ben ik weer aan het topicdwalen
  maandag 3 december 2012 @ 21:38:45 #66
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_119897814
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 21:08 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

die discussie
http://marcoraaphorst.nl/(...)of-niet-commercieel/

over de commerciele activiteiten van Tros
http://www.totaaltv.nl/ni(...)uitbrander_TROS.html

maar staat niet zo direct in verband met NOS
dan ben ik weer aan het topicdwalen
De po is niet commercieel want er is geen doelstelling om winst te maken. Punt.
Er is geen discussie mogelijk zeg maar.
pi_119899318
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2012 21:38 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

De po is niet commercieel want er is geen doelstelling om winst te maken. Punt.
Er is geen discussie mogelijk zeg maar.
ik snap dat het niet zo wordt beschreven en gezien
maar zij hebben toch ook reclamezendtijd, sterrenreclame
zo verdienen commerciele zenders toch?
ik weet het niet hoor, ik twijfel nog
pi_119900149
Het NOS journaal is al aantal jaren bezig met aftakelen. Het begon een achttal (?) jaren geleden met de introductie van het 'luchtig tussendoortje' of hoe ze het ook noemden. Tussen het 'serieuze' nieuws moest een vrolijk SBSachtig nieuwtje komen als:"In Artis is een babygiraffe geboren en hij heet Bram" om vervolgens de fucking verzorger te gaan vragen hoe hij zich nu voelt :')
Tegenwoordig wordt het een sport om zoveel mogelijk mensen te interviewen om het verhaal van de gewone man te laten horen.
Totaal geen diepgang, te populair met hun lampjes, schermpjes en loopjes. De verpakking is belangrijker dan de inhoud blijkbaar.
Voor die sloot belastinggeld die ze krijgen mogen ze wel eens beter hun best gaan doen.
pi_119900249
Oh ben blijkbaar niet de enige die zich aan het NOS journaal stoort. Het voelt vaak aan alsof ze je toespreken alsof je een kleuter bent of zwakzinnig. Het lijkt meer een soort van jeugdjournaal geworden te zijn.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  maandag 3 december 2012 @ 22:33:36 #70
3185 Adelante
To let it go now
pi_119900779
Veramerikanisering van het nieuws, nieuws is een product dat aan de man moet worden gebracht. Kijkcijfers bepalen de kwaliteit en niet de inhoud. Het journaal heeft het nog lang volgehouden in de veranderende maatschappij :{
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_119903472
Ik ben benieuwd wanneer de hele uitzending wordt gevuld met meningen op Twitter.
pi_119904139
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 22:33 schreef Adelante het volgende:
Veramerikanisering van het nieuws, nieuws is een product dat aan de man moet worden gebracht. Kijkcijfers bepalen de kwaliteit en niet de inhoud. Het journaal heeft het nog lang volgehouden in de veranderende maatschappij :{
Hoezo Veramerikanisering? Heb je PBS NewsHour eens gezien?
pi_119904176
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 22:23 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Oh ben blijkbaar niet de enige die zich aan het NOS journaal stoort. Het voelt vaak aan alsof ze je toespreken alsof je een kleuter bent of zwakzinnig. Het lijkt meer een soort van jeugdjournaal geworden te zijn.
Alsof de nieuwslezers allemaal een clinic bij Marga van Praag hebben gevolgd?
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_119905029
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2012 23:48 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Alsof de nieuwslezers allemaal een clinic bij Marga van Praag hebben gevolgd?
Haha ja zo komt het wel over :P
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  dinsdag 4 december 2012 @ 00:34:21 #75
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_119905629
quote:
pi_119906066
Sowieso is die hele studio daar een aanslag op mijn ogen, die schermen, echt verschrikkelijk slecht design allemaal en rampzalig afgewerkt. Het ziet er niet uit, en dan hebben we het nog niet over de inhoudt ( t:') ).

[ Bericht 7% gewijzigd door kurk_droog op 04-12-2012 01:22:09 ]
pi_119906173
Nederland is geen nieuwsland. Er is niet eens een 24/7 nieuwszender. Laat gaan joh, lekker zelf je eigen nieuws zoeken.
pi_119906283
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 00:56 schreef kurk_droog het volgende:
Sowieso is die hele studio daar een aanslag op mijn ogen, die schermen, echt verschrikkelijk slecht design allemaal en rampzalig afgewerkt. Het ziet er niet uit, en dan hebben we het nog niet over de inhoudt.
Dat is knap...inhoud met dt...

Maar over de studio heb je wel gelijk. Dat ziet er niet uit.
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_119906422
Democratie ? :')
  dinsdag 4 december 2012 @ 01:26:55 #80
351780 Piye
King of Kush
pi_119906542
Het is wel waar, maar eigenlijk heb ik het idee dat die laagdrempeligheid bij heel veel nieuwsbronnen terug te zien is. Met nieuwsberichten naar aanleiding van tweets bijvoorbeeld. _O- Overigens kijk ik zelf meestal RTL nieuws.
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
pi_119906713
Helemaal mee eens. Af en toe check ik serieus of ik niet per ongeluk het jeugdjournaal heb aangezet. Pure ellende, alsof ze televisie maken voor mensen zonder algemene kennis en/of hersencellen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_119908171
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 22:21 schreef karton2 het volgende:
Het NOS journaal is al aantal jaren bezig met aftakelen. Het begon een achttal (?) jaren geleden met de introductie van het 'luchtig tussendoortje' of hoe ze het ook noemden. Tussen het 'serieuze' nieuws moest een vrolijk SBSachtig nieuwtje komen als:"In Artis is een babygiraffe geboren en hij heet Bram" om vervolgens de fucking verzorger te gaan vragen hoe hij zich nu voelt :')
Tegenwoordig wordt het een sport om zoveel mogelijk mensen te interviewen om het verhaal van de gewone man te laten horen.
Totaal geen diepgang, te populair met hun lampjes, schermpjes en loopjes. De verpakking is belangrijker dan de inhoud blijkbaar.
Voor die sloot belastinggeld die ze krijgen mogen ze wel eens beter hun best gaan doen.
Misschien doen ze dat ook wel? Toen het kijk en luistergeld werd afgeschaft werd beloofd dat er een zelfde bedrag uit de rijksbegroting zou komen, en zo de onafhankelijkheid gegarandeerd was. Inmiddels strekt de politieke discussie zich volledig uit over de kosten en de inhoud en dan kun je niet van onafhankelijkheid spreken.

Het NOS-journaal redeneert dan ook volledig langs de lijnen van de dominante politieke kleuren, inclusief hun debilisering. Ze hebben van die vaste terugkerende items, 'successen' in de war on drugs, wat de beurzen doen, dierentuindiertjes en 'leuke' filmpjes waarna de presentator met een veelbetekenende blik de camera in kan kijken.

Het heeft helemaal niets met journalistieke keuzes te maken, ze lepelen gewoon op wat klaargelegd is door anderen, vaak met een bedoeling. De afgelopen weken begon rechts Nederland te steigeren omdat ze het wat moeilijk hebben met het democratisch gegeven dat je compromissen moet sluiten als je geen meerderheid hebt, en dan loopt de NOS als een blind paard achteraan. Ze bepalen niet zelf wat nieuws is en wat niet.

Het idee dat er iemand met overzicht beslist wat nou belangrijk is om de kijker te informeren over de wereld om zich heen is volkomen achterhaald.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 4 december 2012 @ 08:56:51 #83
45206 Pietverdriet
pi_119908257
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 08:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Misschien doen ze dat ook wel? Toen het kijk en luistergeld werd afgeschaft werd beloofd dat er een zelfde bedrag uit de rijksbegroting zou komen, en zo de onafhankelijkheid gegarandeerd was. Inmiddels strekt de politieke discussie zich volledig uit over de kosten en de inhoud en dan kun je niet van onafhankelijkheid spreken.

Het NOS-journaal redeneert dan ook volledig langs de lijnen van de dominante politieke kleuren, inclusief hun debilisering. Ze hebben van die vaste terugkerende items, 'successen' in de war on drugs, wat de beurzen doen, dierentuindiertjes en 'leuke' filmpjes waarna de presentator met een veelbetekenende blik de camera in kan kijken.

Het heeft helemaal niets met journalistieke keuzes te maken, ze lepelen gewoon op wat klaargelegd is door anderen, vaak met een bedoeling. De afgelopen weken begon rechts Nederland te steigeren omdat ze het wat moeilijk hebben met het democratisch gegeven dat je compromissen moet sluiten als je geen meerderheid hebt, en dan loopt de NOS als een blind paard achteraan. Ze bepalen niet zelf wat nieuws is en wat niet.

Het idee dat er iemand met overzicht beslist wat nou belangrijk is om de kijker te informeren over de wereld om zich heen is volkomen achterhaald.
Wat is nu je punt, dat het komt door het kijk en luistergeld?
Humbug, vroeger was het NOS Journaal echt niet beter.
Als je dan naar de BBC of ARD kijkt zie je hoe het ook kan.
pi_120178608
Op sommige sites/kranten is nieuws is teveel amusement en te weinig feiten geworden i.m.o. Met name in sommige online kranten al vind ik het NOS-journaal of RTL niet eens zo heel slecht en al zeker niet gekleurd?
Kan iemand een recent voorbeeld geven van gekleurde of misleidende of slechte journaalitems? En dan heb ik het niet over futiliteiten als het decor.
pi_120181766
ik stoor me vooral aan 'nieuws' waar social media bij wordt gehaald. alsof dat zo revolutionair is en ze doen regelmatig alsof alles wat daar voorbij komt ook belangrijk is.. (en erger nog, ze nemen het soms voor waarheid aan).
There are only 151 Pokémon.
  dinsdag 11 december 2012 @ 11:42:38 #86
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_120184136
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 10:21 schreef Eenskijken het volgende:
ik stoor me vooral aan 'nieuws' waar social media bij wordt gehaald. alsof dat zo revolutionair is en ze doen regelmatig alsof alles wat daar voorbij komt ook belangrijk is.. (en erger nog, ze nemen het soms voor waarheid aan).
Daar word ik ook zo vreselijk moe van. Mensen roepen altijd al van alles op internet en in de kroeg, maar als het op Twitter geroepen wordt heeft het opeens nieuwswaarde :')
pi_120184139
Ik vind RTL nieuws altijd al prettiger om te kijken. 19.30 :P
Zonder wrijving geen glans
pi_120192988
Ik had al door dat NOS qua buitenland-nieuws gewoon staatspropaganda is, maar dat het over de gehele linie prutswerk is vind ik vooralsnog ongefundeerd.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_120194193
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 10:21 schreef Eenskijken het volgende:
Klopt. Dat vragen naar wat Jan met de pet ervan vindt is heel belangrijk bij het NOS. Dat gebeurt trouwens niet alleen via twitter, maar ook gewoon op straat.

Een of andere schandaal in een groot bedrijf in Amsterdam? "Laten we deze bejaarde en demente vrouw die helemaal nergens wat mee te maken heeft vragen wat ze ervan vindt".

Agent schiet jongen dood? "Laten we 20 tweets door het beeld gaan van zijn klasgenoten die er niet bij waren en waarvan je toch al weet wat ze zeggen"

:')

Maargoed, ik kijk het dan ook alleen als ik toevallig voor de tv zit tijdens het eten. Als je nieuws wilt kijk je namelijk op internet, niet naar tv.
Conscience do cost.
pi_120194717
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:42 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Daar word ik ook zo vreselijk moe van. Mensen roepen altijd al van alles op internet en in de kroeg, maar als het op Twitter geroepen wordt heeft het opeens nieuwswaarde :')
Dit.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_120195414
FOK! is de laatste bastion van beschaving.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  dinsdag 11 december 2012 @ 16:43:17 #92
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_120195536
quote:
15s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:40 schreef Pritt het volgende:
Exclusief FP
pi_120197286
Nagenoeg de gehele media (nieuws en programma's) is imperialistisch, herkenbaar aan de imperialistische of ideologische kleurencombinaties, rood-wit-zwart of rood-blauw. Offline (tv, kranten) en online (nieuwssites), en de laatste jaren heel erg op de hand van de SP en PVV.
NOS, SBS, RTL, Spitsnieuws, Telegraaf, NRC, Geenstijl, Joop.nl, Volkskrant, AT5, The Voice, Editie NL, Hart Van NL, Prijzenslag, 2voor12. En laten het juist de SP, PVV, PvdA en VVD (de partijen die overheersen sinds 12 sept '12 in de Tweede Kamer die ook deze ideologische kleuren gebruiken. Omdat er nog nooit zo een ideologische tijd is geweest als deze. De massa heeft niet of amper in de gaten wat hen overkomt. Zelfs niet als je het mensen laat zien zien zij het vaak niet, omdat psychologische oorlogsvoering het krachtigste middel is dat ooit is bedacht. Mensen hebben niet in de gaten hoe dichtbij het gevaar is gekomen (verkeren in een roes of zoiets, gelukkig zijn er nog enkele wakkere dodo's) Ja FOK lijkt de enige waar er nog wakkere burgers zitten (ook een van de weinige forums waar je berichtjes niet worden gescreent, mits je heel grof bent (schelden) of echt zuiver hatelijk. Overal is screening (Geenstijl, Telegraaf, Joop.nl, of je moet registreren)
Dit land is een plurocratie ultima maxima geworden in dit nieuwe millenium. EIgenlijk is er geen enkel forum waar je zonder registreren of een moderatror aanwezig is, het enige wat namelijk hoeft te worden gewist is of, zeer grof schelden, of zeer hatelijk/racistisch zijn of bezig zijn met terreur of complot smeden. De rest val gewoon binnen de wet. FOK is wel een van de beste plaatsen voor vrije meningsuiting (toont meteen aan dat al die andere media angst hebben voor het vrije woord van het de burger, daarom weet je dat het allemaal systeemmedia is. Dat onderdrukken zorgt ook voor woede en strijd (en daarmee krijgt men zetels in de hand, macht)
  dinsdag 11 december 2012 @ 17:40:51 #94
346939 Janneke141
pi_120197414
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 17:36 schreef Synthercell het volgende:
EIgenlijk is er geen enkel forum waar je zonder registreren of een moderatror aanwezig is, het enige wat namelijk hoeft te worden gewist is of, zeer grof schelden, of zeer hatelijk/racistisch zijn of bezig zijn met terreur of complot smeden. De rest val gewoon binnen de wet.
Wees blij, want anders kon jij alleen nog maar naar de wc om je bagger te schijten.

Dat je een wat andere mening hebt vind ik prima. Maar misschien is het een idee om ook daadwerkelijk op het onderwerp te reageren, in plaats van hetzelfde riedeltje in ieder topic neer te plempen?
  dinsdag 11 december 2012 @ 17:55:57 #95
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_120197883
quote:
15s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:40 schreef Pritt het volgende:
:D

ONZ / [onderzoek] Wie heeft de grootste smoel van FOK! ?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_120199484
quote:
5s.gif Op maandag 3 december 2012 20:28 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Wat heeft VPRO te maken met het beleid van het NOS-journaal?
De VPRO is één van de weinige zenders die nog mooie journalistieke programma's op de buis toont.

De slag om Brussel _O_
Zembla _O_
pi_120201016
Ik vind het NOS journaal anders heel erg goed.
Zo heb ik vandaag vernomen via de NOS dat de koninklijke familie dit jaar toch weer naar Lech gaan om lekker te skiën. Wat zou er terecht komen van mij als ik niet op de hoogte werd gebracht van de locatie van iemands vakantie? Dat kan toch niet.

Daarom vind ik de NOS nou zo goed, alleen van de echt belangwekkende gebeurtenissen wordt verslag gedaan.
pi_120201324
Ben het wel eens met stellingen uit de OP, over dat 'dumbing down'.
Ik kijk veel liever nieuws op internet, en als het bronbericht niet duidelijk genoeg is of dat je gewoon wat meer wilt weten, dan zit je met even wat Googlen zo bij de originele bron of heb je alle achtergrondinfo die je wilt ^O^
  dinsdag 11 december 2012 @ 20:34:01 #99
45206 Pietverdriet
pi_120204493
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:42 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

De VPRO is één van de weinige zenders die nog mooie journalistieke programma's op de buis toont.

De slag om Brussel _O_
Zembla _O_
Zembla is van de Vara en NPS, opvolger van NoVa ( nos vara)
  dinsdag 11 december 2012 @ 20:41:08 #100
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_120204832
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2012 20:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zembla is van de Vara en NPS, opvolger van NoVa ( nos vara)
Shit... je hebt gelijk :@
  dinsdag 11 december 2012 @ 20:44:34 #101
45206 Pietverdriet
pi_120204986
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 20:41 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ik weet het, gelukkig ben ik erg bescheiden
  Forum Admin dinsdag 11 december 2012 @ 20:51:20 #102
232445 crew  Specularium
pi_120205303

Dit was heel erg, dat durven ze bij het Jeugdjournaal niet eens.
pi_120205372
quote:
9s.gif Op dinsdag 11 december 2012 20:51 schreef Specularium het volgende:
[ afbeelding ]

En dit is van de Amerikaanse Jeugdjournaal, hoop ik dan... :X
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  Forum Admin dinsdag 11 december 2012 @ 20:55:05 #104
232445 crew  Specularium
pi_120205432
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 20:53 schreef Ferdo het volgende:

[..]

En dit is van de Amerikaanse Jeugdjournaal, hoop ik dan... :X
Was de verkiezingsnacht bij de NOS. Een Holland Sport fietsbaantje.
  dinsdag 11 december 2012 @ 20:56:53 #105
45206 Pietverdriet
pi_120205506
Vernietigend stuk over de berichtgeving rond marianne vaatstra
http://www.tvrecensies.nl(...)ONELER_KAN_NIET.html
pi_120206481
Naast de vorm, vind ik de inhoud ook te wensen overlaten. Paar dagen geleden nog een heel verhaal over zangers die in Mali vervolgd worden. Echt totaal niets nieuwswaardig mijns inziens. Zoiets past in nieuwsuur of eenvandaag, maar niet op het 8 uur journaal. Ik vind het NOS journaal de laatste tijd echt bedroevend en ben het dus roerend met de kritiek eens.

Ik kijk het om die reden ook nauwelijks meer.
pi_120207873
Dat filmpje van Ostendorf was echt tenenkrommend, alsof hij een verklaring vooraf door Schultz en Rompuy geschreven aan het oplezen was. Dat stukje over de verkiezingen in de VS was ook te treurig voor woorden. Het zou me niets verbazen als zelfs Hart van Nederland inmiddels een hoger niveau heeft en als je op niveau wordt verslagen door de campingzender kan je beter jezelf opdoeken.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  dinsdag 11 december 2012 @ 22:31:52 #108
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_120210395
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 20:41 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Neemt niet weg dat de VPRO al sinds de jaren 70 de enige omroep is die iets zinnigs op de buis brengt.
Non possumus non loqui
pi_120212283
quote:
[ afbeelding ]

;(
pi_120212338
Al die mensen die de NOS links en hoogopgeleid vonden en al die directeurs van de NOS en NPO die dat wilden veranderd zijn hebben hun doel bereikt.

We hebben eindelijk een Tokkie-journaal gefinancierd met takspoen, gefeliciteerd !!
pi_120212456
Staatsjournaal en volledig geregisseerd door Minitrue :{w
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_120215960
Als je bericht dat mensen op Twitter boos zijn over de paardenrace, dan loop je toch ook achter (een zeer beperkte afspiegeling van) de massa aan? Mensen die schrijven over mensen die twitteren over mensen die in het Journaal praten over mensen die twitteren. Het verschil is dat de eerste en de derde genoemde categorieën ervoor betaald worden, zonder dat het concreet ergens over gaat. Het houdt zichzelf in stand, dus waarom zouden ze iets wijzigen? Dan heb je ineens honderden mensen die niks concreets kunnen, die straks werkloos op straat staan omdat ze geen gemeenschapsgeld meer overgemaakt krijgen om niet concrete meningen over niet concrete meningen te verkondigen. Dat kan natuurlijk niet.

Van mij hoeft de NOS ook niet iets ludieks te doen met de Amerikaanse verkiezingen. Ze hoeven er überhaupt niet zoveel mee te doen. Ik ben zelf zowel in 2008 en 2012 niet opgebleven, omdat iedereen toch al wist dat Obama ging winnen. Ja, behalve misschien Leon de Winter. Als ik wel had gekeken, had ik zo'n beetje elke online beschikbare Engelstalige zender verkozen boven de NOS. De NOS hoeft in principe helemaal niet zoveel met de verkiezingen te doen, behalve de volgende ochtend te vermelden wie er gewonnen heeft. Al het andere is een zinloze poging om dingen te doen die internationale concurrenten beter doen.

Verder kun je je afvragen of dit iets van de laatste tijd is. Ik viel zelf in de puberteit al van mijn stoel toen ik Marga van Praag in gesprek zag met soldaten die zwaargewond terugkwamen uit de zandbak ('Hoe voelt dat dan???'). Als de NOS terug zou gaan naar één of ander ideaal van zakelijk, objectief, enz. dan zou het op Twitter ook losbarsten van de kritiek. Dan ben je elitair en links, want de staatsomroep moet natuurlijk volks zijn, moet zeggen wat 'de mensen' denken (het Volk is immers een organisch geheel wat min of meer hetzelfde denkt).

Waar we in feite mee te maken hebben is dat de NOS per definitie voorrang geeft aan heersende opvattingen, en die zijn soms links, soms rechts, soms elitair, soms volks. Het ideaal vanuit het oogpunt van de NOS zelf is dat de heersende opvattingen, die vanuit de elite voortkomen, op een volkse manier naar de huiskamer worden overgebracht. Dat lukt op dit moment heel aardig. Mensen kunnen wel boos twitteren, maar intussen zitten ze daar wel om 4 uur 's nachts met een grote pot koffie vol spanning te kijken of Obama 52% of 53% haalt. Het is hetzelfde met iedereen die DWDD en P&W verfoeit, maar wel elke avond kijkt.

Objectief nieuws is een illusie in die zin dat ook journalisten van de NOS beïnvloed worden door hun eigen positie in de maatschappij, en door de heersende opvattingen die daarbij horen. Die kunnen bewust of onbewust doordringen in hun keuze in onderwerpen, in wie ze interviewen, wat ze vragen, wat ze zeggen, de toon waarop ze dat zeggen (alle nieuwslezers zijn goed in het snerende toontje bij teksten die op papier helemaal neutraal zijn). Dat is ook veel natuurlijker; ze zouden afgemaakt worden als ze overduidelijk een bepaalde partijpolitiek willen doordrammen. Daarom vallen juist drammertjes als Dominique en Ostendorf zo op.

Objectief kan dus haast niet, maar je kunt wel proberen onpartijdig te zijn. Probleem daarbij is dat de NOS al haar kijkers kwijtraakt als ze simpelweg droog de feiten overbrengt. Het moet vlotter, het moet volkser, het moet duurder en uitgebreider zijn, maar hoe meer je uitbreidt, des te meer laat je over aan de eigen invulling van journalisten. Als de NOS denkt dat 'het volk' eist dat het Journaal de meningen op Twitter en op blogs peilt, dan moet de NOS dat doen (voor de kijkcijfers en de subsidie), en tussen de meningen op Twitter en blogs staan natuurlijk weinig droge feiten. De hele insteek van het NOS Journaal van nu sluit objectiviteit en onpartijdigheid uit, omdat 'het volk' juist gepolariseerde meningen wil.

'Het volk' staat hier tussen aanhalingstekens, omdat de mensen die hier uiteindelijk over meepraten slechts een zeer select groepje zijn, namelijk degenen die de moeite nemen om in andere media over het Journaal te zeuren. Maar de rest vindt het overduidelijk ook best, want we blijven allemaal kijken. Elke poging door de NOS om het Journaal 'feitelijker' te maken is parels voor de zwijnen, en als ze het zouden proberen, zouden we ze vertrappelen.
pi_120216284
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2012 23:05 schreef De_Guidance het volgende:
Al die mensen die de NOS links en hoogopgeleid vonden en al die directeurs van de NOS en NPO die dat wilden veranderd zijn hebben hun doel bereikt.

We hebben eindelijk een Tokkie-journaal gefinancierd met takspoen, gefeliciteerd !!
Bullshit ze zijn nog altijd zo gekleurd als wat, alleen nu op een debielen niveau.
  woensdag 12 december 2012 @ 01:25:50 #114
366803 AthCom
Overigens ...
pi_120216836
Eens.

Laatst was er weer zo'n telg jarig van Willem-Alexander, wat dan weer in het nieuws komt. Rot op, laat dat lekker aan RTL Boulevard over of zo. Meningen van mensen op straat / internet (Twitter) kunnen me ook gestolen worden.
Moira. is tof. :7
pi_120217973
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 00:49 schreef Harlon het volgende:

[..]

Bullshit ze zijn nog altijd zo gekleurd als wat, alleen nu op een debielen niveau.
Klopt, ze zijn nu vooral dom-rechts.
Waarmee ik niet wil zeggen dat rechts altijd dom is.
pi_120218092
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 07:24 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Klopt, ze zijn nu vooral dom-rechts.
Waarmee ik niet wil zeggen dat rechts altijd dom is.
Nou dat rechts mag je er bij weglaten, eerder gewoon dom en kortzichtig.
pi_120220022
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 20:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Vernietigend stuk over de berichtgeving rond marianne vaatstra
http://www.tvrecensies.nl(...)ONELER_KAN_NIET.html
Jammer dat Frits Bom ermee stopt.
Erg leuke website!
pi_120230461
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 00:33 schreef Vasilevski het volgende:
Als je bericht dat mensen op Twitter boos zijn over de paardenrace, dan loop je toch ook achter (een zeer beperkte afspiegeling van) de massa aan? Mensen die schrijven over mensen die twitteren over mensen die in het Journaal praten over mensen die twitteren.

Van mij hoeft de NOS ook niet iets ludieks te doen met de Amerikaanse verkiezingen. Ze hoeven er überhaupt niet zoveel mee te doen. Ik ben zelf zowel in 2008 en 2012 niet opgebleven, omdat iedereen toch al wist dat Obama ging winnen. Ja, behalve misschien Leon de Winter. Als ik wel had gekeken, had ik zo'n beetje elke online beschikbare Engelstalige zender verkozen boven de NOS.
Ik vind het op zich te prijzen dat de NOS aandacht besteedt aan de Amerikaanse presidentsverkiezingen. Die zijn van dusdanig belang dat je het gerust 'wereldnieuws' kunt noemen. Prima dus, om een nachtje door te halen.

Maar ze hadden wel wat beter over de doelgroep mogen nadenken. Mensen die er 's nachts voor opblijven, zijn mensen met een bovengemiddelde interesse in politiek. Die ga je niet toespreken op een manier die zelfs voor Henk en Ingrid nog kinderachtig is, met ezels en olifanten. De NOS heeft op dat punt echt de plank misgeslagen.

Ik word trouwens ook kriegel van de manier waarop de NOS pimpt met touchscreens. Zo van: kijk ons eens stoere dingen kunnen met een touchscreen. Fijn... dat was in 2008 misschien nog relevant, nu niet meer. Stel het nieuws centraal, stel de booschap centraal en stop met het benadrukken van grappige gadgets.

Ik voelde me die verkiezingsnacht in elk geval weggejaagd naar CNN. Nou ja... om heel eerlijk te zijn stond het allang vast dat ik vooral naar CNN zou kijken.
pi_120230903
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 15:12 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik vind het op zich te prijzen dat de NOS aandacht besteedt aan de Amerikaanse presidentsverkiezingen. Die zijn van dusdanig belang dat je het gerust 'wereldnieuws' kunt noemen. Prima dus, om een nachtje door te halen.

Maar ze hadden wel wat beter over de doelgroep mogen nadenken. Mensen die er 's nachts voor opblijven, zijn mensen met een bovengemiddelde interesse in politiek. Die ga je niet toespreken op een manier die zelfs voor Henk en Ingrid nog kinderachtig is, met ezels en olifanten. De NOS heeft op dat punt echt de plank misgeslagen.

Ik word trouwens ook kriegel van de manier waarop de NOS pimpt met touchscreens. Zo van: kijk ons eens stoere dingen kunnen met een touchscreen. Fijn... dat was in 2008 misschien nog relevant, nu niet meer. Stel het nieuws centraal, stel de booschap centraal en stop met het benadrukken van grappige gadgets.

Ik voelde me die verkiezingsnacht in elk geval weggejaagd naar CNN. Nou ja... om heel eerlijk te zijn stond het allang vast dat ik vooral naar CNN zou kijken.
Bij mij ging de NOS ook al heel snel uit ja. Eigenlijk bij ieder serieus onderwerp kijk ik er niet meer naar, het niveau is bij RTL beduidend hoger.
pi_120237174
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 15:12 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik vind het op zich te prijzen dat de NOS aandacht besteedt aan de Amerikaanse presidentsverkiezingen. Die zijn van dusdanig belang dat je het gerust 'wereldnieuws' kunt noemen. Prima dus, om een nachtje door te halen.[quote]

Volgens mij begon de NOS al met dat circus voordat de Amerikaanse mainstream-media dat deden, of in elk geval voor de democratisch-republikeinse conventies. Ze sprongen gewoon op de Ameritrein om zo 'nieuws' gemaakt door Amerikaanse journalisten te recyclen. In dat opzicht zijn ze de titel journaal niet eens meer waardig, er was niets journalistieks aan.

Ik weet vrijwel niets over de machtswisseling in China, en wat ik dan wel weer weet heb ik niet van de NOS, terwijl die toch omstreeks hetzelfde moment plaatsvond als de Amerikaanse verkiezingen en daar in feite wel iets veranderde, iets wat nog jaren invloed zal hebben op de mondiale politiek. Maar van uit Chinese nieuwsbronnen kan niet klakkeloos worden overgenomen voor een Nederlands publiek.

En dan ondertussen maar roepen dat er wel bezuinigd kan worden op buitenlandcorrespondenten. Dit haat ik aan de liberalen. Ze pakken goed functionerende instituten met een duidelijke meerwaarde die ze ideologisch niet aanstaan, verneuken ze en halen vervolgens lof op met het ontmantelen van een 'verouderd' (of kapotgeneukt zo u wilt) instituut.
  woensdag 12 december 2012 @ 18:19:23 #121
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_120237409
Volledig eensch met de algemene stemming in dit topic.

quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 00:33 schreef Vasilevski het volgende:

Objectief kan dus haast niet, maar je kunt wel proberen onpartijdig te zijn. Probleem daarbij is dat de NOS al haar kijkers kwijtraakt als ze simpelweg droog de feiten overbrengt. Het moet vlotter, het moet volkser, het moet duurder en uitgebreider zijn, maar hoe meer je uitbreidt, des te meer laat je over aan de eigen invulling van journalisten. Als de NOS denkt dat 'het volk' eist dat het Journaal de meningen op Twitter en op blogs peilt, dan moet de NOS dat doen (voor de kijkcijfers en de subsidie), en tussen de meningen op Twitter en blogs staan natuurlijk weinig droge feiten. De hele insteek van het NOS Journaal van nu sluit objectiviteit en onpartijdigheid uit, omdat 'het volk' juist gepolariseerde meningen wil.

'Het volk' staat hier tussen aanhalingstekens, omdat de mensen die hier uiteindelijk over meepraten slechts een zeer select groepje zijn, namelijk degenen die de moeite nemen om in andere media over het Journaal te zeuren. Maar de rest vindt het overduidelijk ook best, want we blijven allemaal kijken. Elke poging door de NOS om het Journaal 'feitelijker' te maken is parels voor de zwijnen, en als ze het zouden proberen, zouden we ze vertrappelen.
Helaas. Ik krijg regelmatig het gevoel dat ik de verkeerde zender heb opgezet en per ongeluk naar het jeugdjournaal zit te kijken...
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  woensdag 12 december 2012 @ 18:32:10 #122
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_120237802
Ik moet eerlijk zeggen dat ik me soms verbaas over het niveau van het journaal. Alsof ze zich willen meten met de commerciëlen die het nieuws graag 'opleuken'.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  woensdag 12 december 2012 @ 20:06:14 #123
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_120241417
quote:
Als ik actie en vermaak wil kijk ik wel een film of serie. Het journaal bekijk ik voor feitelijke informatie over wat er gebeurt in ons land en de wereld. Het liefst zonder allerlei irrelevante meningen. Daarvoor ga ik wel naar FOK! ;)

quote:
3s.gif Op maandag 3 december 2012 15:04 schreef Re het volgende:

[..]

objectief nieuws bestaat niet
Klopt. Dit wil echter niet zeggen dat je objectiviteit niet kunt nastreven door het 'zo objectief mogelijk' te maken. En tuurlijk maakt alleen al het feit dat er sprake is van nieuwsselectie dat hetgeen mensen zien altijd erg subjectief is, maar probeer dan als journalist op z'n minst om datgeen dat jij de kijker laat zien, wel zo objectief mogelijk te brengen.
Krekker is de bom!
pi_120242634
quote:
[ afbeelding ]

Wtf. Wie verzint zoiets? En belangrijker nog, hoe is dit in godsnaam door de keuring gekomen?
  woensdag 12 december 2012 @ 20:41:16 #125
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_120243221
Ik kijk alleen nog maar naar het nos journaal om te kijken wat ze niet vertellen .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  woensdag 12 december 2012 @ 20:57:43 #126
366803 AthCom
Overigens ...
pi_120244093
Vandaag had RTL Nieuws dan weer een item waarbij ze economie en de hinkstapsprong vergelijkten. Tsja.
Moira. is tof. :7
pi_120246845
quote:
10s.gif Op woensdag 12 december 2012 20:30 schreef nikk het volgende:

[..]

Wtf. Wie verzint zoiets? En belangrijker nog, hoe is dit in godsnaam door de keuring gekomen?
Afgekeken van Amerika.
pi_120257110
Gisteren zag ik bij Nieuwsuur ook nog een of andere wethouder beweren dat wiet veel schadelijker is dan alcohol. En dan zit zo'n NOS-figuur die toch ook gewoon moet weten dat de wetenschap iets heel anders zegt maar een beetje instemmend te knikken. Er is gewoon geen kritische houding bij de NOS.
pi_120262270
quote:
10s.gif Op woensdag 12 december 2012 21:48 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Afgekeken van Amerika.
Ik kijk redelijk wat Amerikaans nieuws, zoiets debiels kom je bij de grote nationale zenders niet tegen...
  woensdag 6 maart 2013 @ 21:45:53 #130
45206 Pietverdriet
pi_123721652
Arabist Hans Jansen over het NOS Journaal
quote:
Heeft u al gehoord dat Sacha de Boer stopt als nieuwslezeres?

'Daar zal dan wel weer snel een nieuwe voor in de plaats komen. Zo gaat dat bij de staatsmedia. Ik vind de kwaliteit van het nieuws van de NOS heel slecht. Hun berichtgeving is erg vooringenomen en provinciaal. Ik kijk nog veel liever naar het Chinese en Russische journaal. Dat kun je op UPC in het Engels ontvangen. Als je door dictatoriale nieuwszenders bent ingehaald, dan zegt dat veel.'
http://www.volkskrant.nl/(...)-nieuwszenders.dhtml

Vermakelijk artikel

[ Bericht 13% gewijzigd door Pietverdriet op 06-03-2013 22:01:39 ]
pi_123721997
Gewoon naar het Belgische journaal kijken.. ergernis opgelost.
pi_123721998
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2013 21:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Arabist Hans Jansen over het NOS Journaal

[..]

daar noem je ook een doeber, hans jansen :')
There are only 151 Pokémon.
  woensdag 6 maart 2013 @ 21:56:15 #133
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_123722217
Ik weet niet of het een slechte ontwikkeling is. De PO maakt tv (en dus nieuws) voor de gehele bevolking. Het is dan niet gek om in zogenaamde B-1 taal (wat de meerderheid begrijpt) HET journaal wat het beste bekeken wordt naar de mensen te brengen. Verdieping kan dan wel in andere programma's.
  woensdag 6 maart 2013 @ 22:00:24 #134
45206 Pietverdriet
pi_123722477
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 21:56 schreef PLAE@ het volgende:
Ik weet niet of het een slechte ontwikkeling is. De PO maakt tv (en dus nieuws) voor de gehele bevolking. Het is dan niet gek om in zogenaamde B-1 taal (wat de meerderheid begrijpt) HET journaal wat het beste bekeken wordt naar de mensen te brengen. Verdieping kan dan wel in andere programma's.
Alsof lombrozo's journaal kijken.
  woensdag 6 maart 2013 @ 22:01:37 #135
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_123722552
Steeds meer.
pi_123723246
ik ben ook een fan van Arabist Hans Jansen

kan die man niet minister worden?
pi_123723287
is het erg dat een moslim de baas van de cia word?
  Forum Admin woensdag 6 maart 2013 @ 22:20:42 #138
232445 crew  Specularium
pi_123723714
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 22:12 schreef arjan1212 het volgende:
ik ben ook een fan van Arabist Hans Jansen

Ik niet meer, die is bij P&W een keer keihard door de mand gevallen omdat hij niet wist waar hij het over had. Het fragment moet ik je schuldig blijven.
  Forum Admin woensdag 6 maart 2013 @ 22:21:10 #139
232445 crew  Specularium
pi_123723748
En Merel Westrik moet natuurlijk in de plaats van Sacha.
pi_123723984
quote:
9s.gif Op woensdag 6 maart 2013 22:20 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ik niet meer, die is bij P&W een keer keihard door de mand gevallen omdat hij niet wist waar hij het over had. Het fragment moet ik je schuldig blijven.
ik herrinner me juist een alflevering bij pauw en witteman waarbij hij alle anderen van de tafel veegde
  Forum Admin woensdag 6 maart 2013 @ 22:25:37 #141
232445 crew  Specularium
pi_123724035
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 22:24 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

ik herrinner me juist een alflevering bij pauw en witteman waarbij hij alle anderen van de tafel veegde
Dat soort avonden waren er ook inderdaad.
pi_123724051
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 21:52 schreef Pleun2011 het volgende:
Constante pro-EU propaganda daar, nee liever niet.
pi_123724107
Als je de nos te links vind moet je gewoon naar cnbc kijken.
pi_123725153
sacha de boer zei het impliciet al; ze was de waan van de dag beu. al heel lang.
  woensdag 6 maart 2013 @ 22:54:57 #145
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_123725948
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2013 22:25 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Constante pro-EU propaganda daar, nee liever niet.
wat?
pi_123727169
quote:
15s.gif Op woensdag 6 maart 2013 22:54 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

wat?
Oh yeah.
  woensdag 6 maart 2013 @ 23:13:54 #147
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_123727183
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2013 23:13 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Oh yeah.
das de bbc
  donderdag 7 maart 2013 @ 00:38:27 #148
165633 eriksd
The grand facade...
pi_123731183
Daarom al tijden RTL nieuws.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_123731344
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 21:52 schreef Pleun2011 het volgende:
Het is in elk geval veel completer dan het NOS Journaal, is me opgevallen.
pi_123731385
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 21:56 schreef PLAE@ het volgende:
Ik heb niks tegen B1-taal, ik heb meer tegen de simplificering van het nieuws an sich, de onderwerpkeuze en het totale gebrek aan diepgang.
  donderdag 7 maart 2013 @ 00:50:37 #151
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_123731512
Ik kijk altijd naar het NOS Journaal om te zien wat ze het volk niet vertellen.. :)
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  donderdag 7 maart 2013 @ 01:02:37 #152
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_123731813
quote:
7s.gif Op donderdag 7 maart 2013 00:50 schreef Tism het volgende:
Ik kijk altijd naar het NOS Journaal om te zien wat ze het volk niet vertellen.. :)
Logisch

donderdag 7 maart 2013 @ 01:03:38 #153
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_123731829
Oh en misschien moet men minder sterren springen en RTL boulevard gaan kijken, dan gaan ze misschien terug naar echt nieuws.
pi_123731975
Eens. Het lopen en de nieuwe elektronische snufjes vind ik nog best een vooruitgang, het maakt het nieuws minder statisch. Maar er wordt zo extreem veel op de inhoud ingeleverd :{ Het allerergste vind ik de samenvatting achteraf. Dat je even weet wat al die saaie nieuwsdingen ook alweer waren zodat je morgen op het werk mee kunt blaten. Soms doet het journaal me denken aan de plaatselijke krant hier, die steevast lammetjes, honderste verjaardagen en meer dan zulks op de voorpagina zet om het echte nieuws naar pagina 5 Buitenland of nog verder te verbannen.

Het NOS Journaal is zo verslechterd dat ik als ik even de kans krijg liever RTL Nieuws kijk. Wat jammer is, want het journaal is altijd een van de meest vooraanstaande nieuwsbronnen geweest en nog steeds volgens mij het meest geziene nieuwsmedium.
pi_123734053
Het NOS journaal is een verlengstuk van linksch nederland...dat zijn ook simpele groepsmensen zonder een eigen mening.

Het NOS journaal stuurt dat gewenste gedrag aan.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_123734121
Het NOS-journaal is tegenwoordig helaas een rechtse tokkie journaal geworden waar de Telegraaf nog jaloers op is.
  donderdag 7 maart 2013 @ 09:21:01 #157
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_123735320
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 08:15 schreef De_Guidance het volgende:
Het NOS-journaal is tegenwoordig helaas een rechtse tokkie journaal geworden waar de Telegraaf nog jaloers op is.
Rechts? Wut? :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  donderdag 7 maart 2013 @ 09:21:15 #158
358523 IkStampOpTacos
pi_123735322
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 08:08 schreef cempexo het volgende:
Het NOS journaal is een verlengstuk van linksch nederland...dat zijn ook simpele groepsmensen zonder een eigen mening.

Het NOS journaal stuurt dat gewenste gedrag aan.
quote:
-
pi_123735703
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 09:21 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Rechts? Wut? :')
Ja rechts ja. Omdat ze teveel links werden genoemd zijn ze doorgeschoten naar simpel rechts onderbuik gedram.
pi_123735984
Of ze nou links of rechts zijn, het gaat erom dat het NOS journaal er inmiddels vanuit gaat dat de samenleving zo simpel is geworden dat er bijna een RTL Boulevard manier van presenteren nodig is. Beetje jammer, ik keek graag naar het nieuws zonder de populaire onzin tussendoor.
Op Vouchercode.nl vind u alle kortingen en aanbiedingen van alle webshops in Nederland netjes op een rijtje.
  donderdag 7 maart 2013 @ 09:58:50 #161
358523 IkStampOpTacos
pi_123736272
quote:
9s.gif Op donderdag 7 maart 2013 09:38 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ja rechts ja. Omdat ze teveel links werden genoemd zijn ze doorgeschoten naar simpel rechts onderbuik gedram.
Simplistisch nieuws maar niet populistisch. Ze zijn nog steeds erg links bij de NOS.
-
pi_123736408
Maar voor leuk & simplistisch nieuws hadden we toch al het Jeugdjournaal?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 7 maart 2013 @ 10:13:07 #163
45206 Pietverdriet
pi_123736722
Geen idee of de NOS redactie linkse of rechtse voorkeuren heeft, zal me jeuken. Het is gewoon bagger nieuws. Lever goed, degelijk, informatief en to the point informatie.
Chavez is dood, Merkel stevent op overwinning af, Bogert bekent, Koningin treed terug. Geen oeverloos gebagger, niveau nihil, human intrest we staan voor de Albert Heijn in Hilversum met libelle lezende huisvrouwen hun mening te vragen. Geef de feiten over de huizenmarkt hervormingen, BTW op verbouwen wordt verlaagd, mooi, geen gesprek met een klusjesman in Oetgeest of Klapperklotenveen die niets te melden heeft.
Flikker op met je duopresentatie geintjes.
pi_123741764
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 10:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Geen idee of de NOS redactie linkse of rechtse voorkeuren heeft, zal me jeuken. Het is gewoon bagger nieuws. Lever goed, degelijk, informatief en to the point informatie.
Chavez is dood, Merkel stevent op overwinning af, Bogert bekent, Koningin treed terug. Geen oeverloos gebagger, niveau nihil, human intrest we staan voor de Albert Heijn in Hilversum met libelle lezende huisvrouwen hun mening te vragen. Geef de feiten over de huizenmarkt hervormingen, BTW op verbouwen wordt verlaagd, mooi, geen gesprek met een klusjesman in Oetgeest of Klapperklotenveen die niets te melden heeft.
Je hebt zojuist de samenvatting van het belangrijkste nieuws, zoals ze het daar noemen, berschreven. Voor diepgang is er nieuwsuur en buitenhof.
  † In Memoriam † donderdag 7 maart 2013 @ 12:49:36 #165
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_123741813
Ik vind het maar een vreemd gebeuren dat de presentator van het nieuws moet slalommen terwijl hij het nieuws leest van de autocue.
  donderdag 7 maart 2013 @ 12:52:43 #166
45206 Pietverdriet
pi_123741925
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 12:47 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Je hebt zojuist de samenvatting van het belangrijkste nieuws, zoals ze het daar noemen, berschreven. Voor diepgang is er nieuwsuur en buitenhof.
En wat is nu je punt?
  donderdag 7 maart 2013 @ 12:56:23 #167
168739 Red_85
'echt wel'
pi_123742047
quote:
Met deze post ben je voor mij echt niet meer serieus te nemen. Officieel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_123742509
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 12:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En wat is nu je punt?
Door anders naar het journaal te kijken wordt het precies zoals jij wil dat het is. Behalve misschien degelijk, maar je kunt niet alles hebben.
  donderdag 7 maart 2013 @ 13:10:30 #169
45206 Pietverdriet
pi_123742562
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 13:08 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Door anders naar het journaal te kijken wordt het precies zoals jij wil dat het is. Behalve misschien degelijk, maar je kunt niet alles hebben.
Sorry, maar ik heb het recent nog een keer geprobeerd, maar heb het definitief opgegeven.
pi_123745780
Volledig eens met het grootste deel van dit topic. NOS is onderbuiknieuws geworden. Niet rechts of links, maar conservatief en reactionair. Meer Telegraaf en AD dan The Economist en The Guardian.

Ik keek een maand terug per ongeluk een keer RTL Nieuws. Ik was verbaasd, er was een correspondent in Mali die relevante info gaf over ontwikkelingen, troepenverplaatsingen en de actuele posities en korte termijnplannen. Dat werd gekoppeld aan het aan het woord laten van de Franse commandant aldaar, voor langer dan een paar seconden. Boem pats, dat was dat, volgende item. Ik was weer op de hoogte, meer dan ik ooit bij de NOS was. Zakelijk en to the point. RTL Nieuws is niet perfect, er zitten ook nog veel items in die totaal niet relevant zijn, campingnieuws, maar de items die dat wel zijn behandelen ze veel beter.
  donderdag 7 maart 2013 @ 14:47:53 #171
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_123746793
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 08:08 schreef cempexo het volgende:
8)7 wat ben je toch ook een loser jij :N
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_123746926
Ahja, de discussies of iets links of rechts is. Eindeloos interessant. Als je net in de brugklas zit.
Conscience do cost.
pi_123747040
Jullie willen gewoon het duitse nieuws ofzo.. dat duurt 30 minuten.. en daarna gaan ze nog een half uur door met 'verdieping' zeg maar. het nederlandse journaal is maar 20 minuten, en het weer bericht zit er bij in
  donderdag 7 maart 2013 @ 15:10:32 #174
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_123747599
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 14:54 schreef arjan1212 het volgende:
Jullie willen gewoon het duitse nieuws ofzo.. dat duurt 30 minuten.. en daarna gaan ze nog een half uur door met 'verdieping' zeg maar. het nederlandse journaal is maar 20 minuten, en het weer bericht zit er bij in
Als ik Duits nieuws wil zien ga ik wel naar de Duitse Zenders.
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
pi_123747877
quote:
het nederlandse journaal is maar 20 minuten, en het weer bericht zit er bij in
Ja, tenzij het sneeuwt, waait, koud is, warm is, regent, het weer verandert of het weer lang hetzelfde blijft zodat het gaat vervelen, dan is dat een apart nieuwsitem en een paar interviews waard.
pi_123748109
quote:
14s.gif Op donderdag 7 maart 2013 15:10 schreef napoleonfour het volgende:

[..]

Als ik Duits nieuws wil zien ga ik wel naar de Duitse Zenders.
ik bedoel.. ' de manier waarop het duitse journaal is gemaakt willen sommige mensen hier; maar dan natuurlijk i.p.v duits binnenlands nieuws , nederlands binnelands nieuws'
pi_123824851
quote:

Mwoah, de gemiddelde internetter en vooral de gemiddelde 'nieuws-op-internetter-opzoeker' is vooral extreem subjectief van het ene meningbevestigende nieuwsbericht naar het andere aan het surfen en checkt meestal alleen de meningbevestigende sites. Er is een reden voor dat discussies op Fok de afgelopen jaren aan het verharden zijn: Iedereen zit volledig bevangen door confirmation bias vast in zijn eigen mening. Tig jaar geleden was het nieuws vooral droog (en dus eigenlijk behoorlijk objectief): 'Chavez, de president van Venezuela is overleden'. 'De paus kapt er mee'. Veel meer info had je niet, tenzij je echt geinteresseerd was in het onderwerp en op zoek ging.

Ik heb zelf overigens vooral een hekel aan Bas van der Werven. Hoe die gast e.e.a. presenteert met die mild ironische/verlekkerende grijns in zijn blik de hele tijd. Hoe voelt dat nou? Dat al die kindertjes in Afrika doodgaan?. De crisis slaat toe! Mensen raken hun baan kwijt! Vandaag gaan we kijken in Appelscha hoe de gewone burger mee omgaat! :r
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_123825071
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 10:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Dit.
  zaterdag 9 maart 2013 @ 13:37:05 #179
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_123825186
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 13:22 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Mwoah, de gemiddelde internetter en vooral de gemiddelde 'nieuws-op-internetter-opzoeker' is vooral extreem subjectief van het ene meningbevestigende nieuwsbericht naar het andere aan het surfen en checkt meestal alleen de meningbevestigende sites. Er is een reden voor dat discussies op Fok de afgelopen jaren aan het verharden zijn: Iedereen zit volledig bevangen door confirmation bias vast in zijn eigen mening. Tig jaar geleden was het nieuws vooral droog (en dus eigenlijk behoorlijk objectief): 'Chavez, de president van Venezuela is overleden'. 'De paus kapt er mee'. Veel meer info had je niet, tenzij je echt geinteresseerd was in het onderwerp en op zoek ging.

Ik heb zelf overigens vooral een hekel aan Bas van der Werven. Hoe die gast e.e.a. presenteert met die mild ironische/verlekkerende grijns in zijn blik de hele tijd. Hoe voelt dat nou? Dat al die kindertjes in Afrika doodgaan?. De crisis slaat toe! Mensen raken hun baan kwijt! Vandaag gaan we kijken in Appelscha hoe de gewone burger mee omgaat! :r
Oh, Bas van Werven van links vandaag.
heitieh
  zaterdag 9 maart 2013 @ 13:41:52 #180
45206 Pietverdriet
pi_123825319
quote:
Welk duits nieuws duurt 30 minuten?
  zaterdag 9 maart 2013 @ 13:46:34 #181
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_123825434
en als er geen nieuws is, stop dan gewoon eerder en zeg dat er verder niets is. In plaats van nieuws "te maken".
heitieh
pi_123825457
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 13:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Welk duits nieuws duurt 30 minuten?
eh. ik heb op de site's van ard en zdf gekeken en het journaal duurd daar ook maar 20 minuten.. om 7 uur en op de andere om 8 uur.. het klopt dus niet wat ik zei. Toch vreemd dat ik me dit herinner van de duitse tv.. was dit ooit wel zo?
  zaterdag 9 maart 2013 @ 13:48:19 #183
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_123825475
Ach, niets is zo erg als het journaal van wakker Nederland.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_123825524
Hart van Nederland?
  zaterdag 9 maart 2013 @ 13:53:05 #185
45206 Pietverdriet
pi_123825616
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 13:47 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

eh. ik heb op de site's van ard en zdf gekeken en het journaal duurd daar ook maar 20 minuten.. om 7 uur en op de andere om 8 uur.. het klopt dus niet wat ik zei. Toch vreemd dat ik me dit herinner van de duitse tv.. was dit ooit wel zo?
Ard 15 minuten, zdf 20
pi_123825735
Was het ook ooit in Nederland niet 15 minuten? Ik kan me nog zoiets vaags herinneren.
  zaterdag 9 maart 2013 @ 14:04:53 #187
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_123825909
quote:

[..]

De crisis slaat toe! Mensen raken hun baan kwijt! Vandaag gaan we kijken in Appelscha hoe de gewone burger mee omgaat! :r
Zo herkenbaar _O- :')
Krekker is de bom!
  zaterdag 9 maart 2013 @ 14:38:30 #188
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_123826757
Het NOS journaal begint steeds meer op Hart van Nederland te lijken ;(.
De afstomping en versimpeling van de samenleving.

idiocracy.........
  zaterdag 9 maart 2013 @ 14:50:38 #189
22565 asco
Los in deze tent
pi_123827039
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 14:38 schreef Revolution-NL het volgende:
Het NOS journaal begint steeds meer op Hart van Nederland te lijken ;(.
De afstomping en versimpeling van de samenleving.

idiocracy.........
Is ook echt gaande. Kijk wat zich allemaal voortplant en in welke mate.
pi_123834078

Zo moet het weer :7
pi_123834471
quote:
14s.gif Op donderdag 7 maart 2013 12:49 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik vind het maar een vreemd gebeuren dat de presentator van het nieuws moet slalommen terwijl hij het nieuws leest van de autocue.
Haha, moest lachen :D Los van dat, wie is nu ineens die vrouw met dat korte haar? Op zich leuk maar iets minder potterig eruit zien zou toch wel meegenomen zijn.....
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  zaterdag 9 maart 2013 @ 19:30:27 #192
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_123836674
Moest gisteren lachen toen Rob Trip net niet op tijd op z'n nieuwe positie stond en alsof er niets aan de hand was heel snel moest doorwandelen. Geef die arme man z'n bureautje terug ;)
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
pi_123836684
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 18:42 schreef Samson het volgende:
Haha, moest lachen :D Los van dat, wie is nu ineens die vrouw met dat korte haar? Op zich leuk maar iets minder potterig eruit zien zou toch wel meegenomen zijn.....
Toevallig vanavond bij mijn ouders het journaal gezien en ik vond haar wel een prettig frisse uitstraling hebben. Niet zo SBS-dellerig :P
  zaterdag 9 maart 2013 @ 19:32:33 #194
45206 Pietverdriet
pi_123836773
quote:

De crisis slaat toe! Mensen raken hun baan kwijt! Vandaag gaan we kijken in Appelscha hoe de gewone burger mee omgaat! :r
We spreken en bert en gerry, bert werkte bij een bedrijf waar ze dingen maakten waar een ander bedrijf weer dingen mee maakte....
pi_123841417
Ik ben wel voor 't nieuwe format.. gewoon omdat het er fris en up-to-date uit ziet. Het volgt de laatste trends, het is een afspiegeling van de maatschappij en we behoren in de wereld tot de koplopers qua design, special fx en communicatie.

Terug naar vroeger is geen optie, deze manier van presenteren en de decors passen niet meer in deze tijd.

En alles wat je nu terugziet, of 't nu uit de jaren '80, 90 of begin 2000 komt.. 't is allemaal alweer gedateerd. Journaals van deze kwaliteit zie ik nu in Rusland, Iran e.a. via m'n schotel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 09-03-2013 20:54:42 ]
pi_123844773
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 18:29 schreef Henno het volgende:
[ afbeelding ]

Zo moet het weer :7
Zo doen de Duitsers het nog steeds. Een paar jaar terug herhaalden ze 's nachts journaaluitzendingen van 20 en 30 jaar geleden integraal, als je dan even niet oplette zo s nachts dacht je ineens wat er gebeurt er ineens allemaal in de wereld.

Maar zonder nonnieuws, de 'leuke' filmpjes, de sfeerimpressies, het van enig inzicht gespeende geblaat van Gerri Eickhof voor een gerechtsgebouw, de geboorte van dierentuindieren en de kant en klare drugsvangst- en financiele wereldpropaganda kun je in een kwartiertje de kijker heel erg goed informeren over wat er in de wereld en het land gebeurt. Zeker als je volzinnen weet te formuleren zonder euhs en zonder verstrikt te raken in holle frases, kreten en herhalingen, wat zelfs de nieuwslezer zelf bij de NOS niet altijd lukt.
pi_123847927
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 20:49 schreef Beathoven het volgende:
Ik ben wel voor 't nieuwe format.. gewoon omdat het er fris en up-to-date uit ziet. Het volgt de laatste trends, het is een afspiegeling van de maatschappij en we behoren in de wereld tot de koplopers qua design, special fx en communicatie.

Terug naar vroeger is geen optie, deze manier van presenteren en de decors passen niet meer in deze tijd.

En alles wat je nu terugziet, of 't nu uit de jaren '80, 90 of begin 2000 komt.. 't is allemaal alweer gedateerd. Journaals van deze kwaliteit zie ik nu in Rusland, Iran e.a. via m'n schotel.
Hoe kan de kwaliteit van een filmpje uit 1981 zo erbarmelijk slecht zijn? Het ziet eruit alsof het 20 jaar daarvoor is gemaakt :?
  zaterdag 9 maart 2013 @ 23:47:36 #198
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_123850344
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 20:49 schreef Beathoven het volgende:

Dus omdat andere nieuwsmedia hun functie vergeten en de idiote clown uit lopen te hangen moet de NOS dat ook maar gaan doen? En een van de kopclowns zijn zelfs dat is me nog eens een ambitie. :')
pi_123852462
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 23:47 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Dus omdat andere nieuwsmedia hun functie vergeten en de idiote clown uit lopen te hangen moet de NOS dat ook maar gaan doen? En een van de kopclowns zijn zelfs dat is me nog eens een ambitie. :')
Nee juist niet, neem een Fred Emmer. Het huidige Russische nieuws en wat ze in andere oostbloklanden presteren zit qua kwaliteit / informativiteit op dat niveau. Oude techniek, gedateerd design, presentatie technieken uit de steentijd. Staats TV in deze tijd is alsof de muur nooit is gevallen.

Over 20 jaar staan die ook te presenteren. Als je dat de clown uithangen noemt dan zit de NOS wel op t juiste spoor in de goede weg. Ik vind zoals ze t nu brengen modern en vlot. Net zoals onze maatschappij dat is

Wie geeft de maat aan? Is dat t CNN, de BBC of zijn wij daar ook deel van? Ik vind dat NL het erg goed doet en kan volgens mij zo in t rijtje
  zondag 10 maart 2013 @ 01:16:13 #200
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_123853767
quote:

[..]

Weinig aan toe te voegen.
  Forum Admin zondag 10 maart 2013 @ 01:21:37 #201
232445 crew  Specularium
pi_123853929
Bas van der Werven, :') :') :').
pi_123855099
quote:
9s.gif Op zondag 10 maart 2013 01:21 schreef Specularium het volgende:
Bas van der Werven, :') :') :').
Wie de neuk is dat?

Edit: laat maar... |:(
Pulp Fiction
  Forum Admin zondag 10 maart 2013 @ 02:31:13 #203
232445 crew  Specularium
pi_123855105
Die bolle.

pi_123855128
Was er inmiddels al achter, maar dank voor de hulp... :)
Pulp Fiction
  zondag 10 maart 2013 @ 02:40:28 #205
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_123855181
als je het NOS journaal al erg vind moet je voor de grap eens nu.nl lezen. Dan zakt je broek echt af.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_123855494
Die meningen van de mensen van de straat kunnen me echt gestolen worden, het is net Keek op de Week, maar dan ongeensceneerd en niet interessant. Terug naar het design van de jaren 80 hoeft natuurlijk ook weer niet, vooral de journaal leaders van voor 1987 doen nu wel erg goedkoop aan.
pi_123855538
Ik kijk liever naar het VRT Journaal op één (velen, velen, velen malen professioneler en zakelijker, to the point, en informatief nieuws) en het RTL Nieuws dan het NOS Journaal sinds de nieuwe format.. Kan er ook niet tegen dat zij je als een debiel aanspreken.

[ Bericht 59% gewijzigd door Erasmus op 10-03-2013 03:40:31 ]
  zondag 10 maart 2013 @ 22:07:05 #208
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_123888353
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2013 00:36 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Nee juist niet, neem een Fred Emmer. Het huidige Russische nieuws en wat ze in andere oostbloklanden presteren zit qua kwaliteit / informativiteit op dat niveau. Oude techniek, gedateerd design, presentatie technieken uit de steentijd. Staats TV in deze tijd is alsof de muur nooit is gevallen.
Zo slecht is de NOS nu ook weer niet.
quote:
Over 20 jaar staan die ook te presenteren[bron?]. Als je dat de clown uithangen noemt dan zit de NOS wel op t juiste spoor in de goede weg. Ik vind zoals ze t nu brengen modern en vlot. Net zoals onze maatschappij dat is /mening

Iedereen bij de NOS is nu Ron Fresen. Modern en vlot.

quote:
Wie geeft de maat aan? Is dat t CNN, de BBC of zijn wij daar ook deel van? Ik vind dat NL het erg goed doet en kan volgens mij zo in t rijtje
Wie geeft de maat aan waarop journaals presenteren? Fox en Comdey Central meer zo dan de BBC en CCN heb ik het idee. Maakt het een verschil? Is er een wedstrijd gaande wie zijn publiek als het kleinste kind kan behandelen? Een half uur volpraten en zo veel mogelijk mensen overhalen om de afstandsbediening even naast zich neer te leggen is dat het doel? Want zodra dat het enige is wat overblijft heeft de publieke omroep haar raison d'être verloren.

Interessanter is de de vraag: 'wie geeft de maat aan op nieuws gebied?' Ik heb het idee dat de regionale dagbladen en televisiezenders, Hart van Nederland en het ANP dat zijn, in Nederland althans.
  zondag 10 maart 2013 @ 22:55:38 #209
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_123891642
Zou het afnemende niveau de werkelijke oorzaak zijn dat Sacha de Boer er mee stopt?
Scratch a liberal and you will find a fascist
  zondag 10 maart 2013 @ 23:03:03 #210
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_123892084
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 22:55 schreef EdvandeBerg het volgende:
Zou het afnemende niveau de werkelijke oorzaak zijn dat Sacha de Boer er mee stopt?
Onzin, ze wou gewoon meer tijd doorbrengen met haar lief, de journalistiek.
pi_123904344
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 03:29 schreef Edmund_Blackadder het volgende:
Die meningen van de mensen van de straat kunnen me echt gestolen worden, het is net Keek op de Week, maar dan ongeensceneerd en niet interessant. Terug naar het design van de jaren 80 hoeft natuurlijk ook weer niet, vooral de journaal leaders van voor 1987 doen nu wel erg goedkoop aan.
Dat is allemaal gekomen nadat alle LPF stemmers kenbaar maakten dat de politiek en de publieke omroep te links / te ouderwets was en dat men niet luisterde naar de gewone man. De politici en het journaal gaan nu ook de straat op en bij de deuren langs. Toegegeven soms is het niets, maar als je 't over bedrijven hebt die omvallen tijdens de crisis en ondernemers die het hoofd maar net boven water kunnen houden dan vind ik een stukje over de groep die 't betreft niet meer dan een goede aanvulling voor het beeld, dat maakt cijfers tastbaar. Het is niet die paar procent van de poppetjes die hun baan verliezen maar je buurman. Het journaal is meer dan een stapel papiertjes of de autocue lezen.

Bovendien is wat wij als kwaliteit zien iets psychologisch. Als er in Frankrijk iets gebeurd willen we een correspondent in beeld zien die in Frankrijk is.. het liefst voor de Eiffeltoren of de Champs-Élysées. Ook al is het maar een foto. En die correspondenten hebben vaak net zoveel te melden als de redactie van het journaal, want alles stroomt wel binnen. Je hoeft helemaal niet meer op de locatie te zijn om bovenop het nieuws te zitten. Maar we willen graag de sfeer proeven en "erbij zijn".

quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 22:07 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Zo slecht is de NOS nu ook weer niet.

Dat bedoelde ik niet. Ik bedoelde dat de kwaliteit van het beeld en de soort nieuwslezer in 1981 (de manier waarop ze praten en de houterigheid) misschien zo is als Noord Korea nu en die uit 1991 zoals de Arabische TV zenders. De NOS loopt aardig op kop qua vernieuwing, ook in de sport, zie b.v. de camera die om de schaatsbanen draaien wat later ook toegepast werd in de atletiek.
pi_123904608
Als ze bij de NOS nou eens een voorbeeld nemen aan de BBC en ook maar 10% doen van wat zij doen, dan zou het al een stuk beter zijn.

Tevens NOS :')
pi_123904676
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:53 schreef Syntix het volgende:
Als ze bij de NOS nou eens een voorbeeld nemen aan de BBC en ook maar 10% doen van wat zij doen, dan zou het al een stuk beter zijn.

Tevens NOS :')
ik denk dat de BBC wel meer dan 10% van NOS-budget hebben hoor.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_123904757
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:55 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Klopt daarom heb ik het maar op 10% gehouden. Als de NOS nou eens de BBC als voorbeeld ziet. Overigens zeg ik niet CNN, want amerika :r :') etc.
  maandag 11 maart 2013 @ 12:51:25 #215
45206 Pietverdriet
pi_123906880
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:55 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Ik denk dat de PO Vlamen maar 10% van het NL PO budget hebben, toch maken ze daar een beter journaal
pi_123907658
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 12:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik denk dat de PO Vlamen maar 10% van het NL PO budget hebben, toch maken ze daar een beter journaal
inderdaad.. en ze hebben daarbij ook nog eens een strak decor en strakke vormgeving.
  maandag 11 maart 2013 @ 13:34:46 #217
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_123908605
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:45 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Bovendien is wat wij als kwaliteit zien iets psychologisch. Als er in Frankrijk iets gebeurd willen we een correspondent in beeld zien die in Frankrijk is.. het liefst voor de Eiffeltoren of de Champs-Élysées. Ook al is het maar een foto. En die correspondenten hebben vaak net zoveel te melden als de redactie van het journaal, want alles stroomt wel binnen. Je hoeft helemaal niet meer op de locatie te zijn om bovenop het nieuws te zitten. Maar we willen graag de sfeer proeven en "erbij zijn".

Niemand wil presentatoren persberichten horen oplezen met een foto van de Eiffeltoren op de achtergrond. En degenen die dat wel willen hebben nu.nl

quote:
Dat bedoelde ik niet. Ik bedoelde dat de kwaliteit van het beeld en de soort nieuwslezer in 1981 (de manier waarop ze praten en de houterigheid) misschien zo is als Noord Korea nu en die uit 1991 zoals de Arabische TV zenders. De NOS loopt aardig op kop qua vernieuwing, ook in de sport, zie b.v. de camera die om de schaatsbanen draaien wat later ook toegepast werd in de atletiek.
Ik zou het Noord Koreaanse journaal niet beschrijven als houterig. En de journaals van de Arabische oliesjeiks zijn voor zo ver ik ze gezien een bijzonderheid in de wereld van de journalistiek in dat ze uitzonderlijk on-commercieel zijn en toch vrij vermogend.
pi_123909948
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 13:34 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Niemand wil presentatoren persberichten horen oplezen met een foto van de Eiffeltoren op de achtergrond. En degenen die dat wel willen hebben nu.nl
Ik had 't over correspondenten...

quote:
Ik zou het Noord Koreaanse journaal niet beschrijven als houterig. En de journaals van de Arabische oliesjeiks zijn voor zo ver ik ze gezien een bijzonderheid in de wereld van de journalistiek in dat ze uitzonderlijk on-commercieel zijn en toch vrij vermogend.
ok, dan zie ik wat anders op mn schotel TV hier
  maandag 11 maart 2013 @ 14:17:35 #219
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_123910509
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:45 schreef Beathoven het volgende:

[..]

[..]

Dat is een grote ergernis voor mij.
heitieh
  maandag 11 maart 2013 @ 14:21:51 #220
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_123910700
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 14:04 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik had 't over correspondenten...
De correspondenten die net zo goed met een foto van de Eiffeltoren op de achtergrond een persbericht zouden kunnen oplezen als dat ze reportages zouden kunnen maken waar een kijker nog nog iets nieuws van leert over de wereld. Toch?
  maandag 11 maart 2013 @ 14:21:52 #221
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_123910701
Ze voelen zich ook zo belangrijk, alsof ze zich overal moeten profileren en al het nieuws een NOS-sausje moeten geven. Daar zit ik helemaal niet op te wachten, het journaal is een doorgeefluik en niet veel meer. Als je dat als medewerker niet wil, dan kun je ook bij Man Bijt Hond gaan werken.
  maandag 11 maart 2013 @ 14:23:52 #222
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_123910798
Die Rob doet altijd alles zo over-dramatisch.
pi_123910970
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 12:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Helaas voor jou, klopt er helemaal niks van die bewering:

quote:
Veel interessanter is het om de VRT naast Europese publieke omroepen te plaatsen uit enigszins vergelijkbare landen, die ook in een klein taalgebied de specifieke opdracht krijgen om de culturele identiteit te waarborgen: Nederland, Zwitserland en de Scandinavische landen.

Waarom wordt er zo nauwlettend toegekeken op het reilen en zeilen van de publieke omroepen? Omdat ze met overheidsgeld werken, met de centen van u en ik. De VRT behoort met een overheidsdotatie van 48,5 euro per inwoner zeker niet tot de best gesubsidieerde omroepen van Europa. De duurste is Zwitserland met 102,7 euro per inwoner. Maar die moet dan ook extra investeren om de verschillende taalgebieden te coveren. De goedkoopste is Nederland met 32,7 euro per inwoner.

De Nederlandse omroep heeft in onze lijst dan misschien wel de laagste overheidsdotatie per inwoner, maar haalt wel beduidend meer geld uit de markt. Vier keer zo veel als de VRT.

Stel dat de publieke omroepen met de huidige budgetten alleen met overheidsgeld betaald zouden worden, hoeveel zouden ze dan per inwoner kosten? Het Zwitserse model blijft ook dan het duurste met 141 euro per inwoner en Nederland blijft de goedkoopste met ruim 51 euro per inwoner. De VRT zou in dat geval 75 euro per inwoner kosten, evenveel als de Finse publieke omroep.
Bron: http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=FI2NPGN1

Onze Publieke Omroep is spotgoedkoop en haalt veel geld uit de markt (dus inkomsten uit reclame). Zelfs als ze dat niet zouden doen, blijven ze erg goedkoop.

Wat het Journaal betreft, is het gewoon de invulling die het verschil maakt. In Nederland is het veel te kijkcijfergericht; veel te veel gaat het om een 'leuk, bekijkens-waardig' programma voor een brede doelgroep. Bij de VRT zie ik veel meer een poging om compleet te zijn. Kijk naar hun late journaal en je bent compleet geïnformeerd over wat er die dag in de wereld is gebeurd.
pi_123911017
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 14:21 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

De correspondenten die net zo goed met een foto van de Eiffeltoren op de achtergrond een persbericht zouden kunnen oplezen als dat ze reportages zouden kunnen maken waar een kijker nog nog iets nieuws van leert over de wereld. Toch?
Dat zijn twee verschillende dingen. Niemand zit te wachten op een voor-opgenomen reportage als er breaking-news is. Dan willen we live naar Washington worden verbonden waar onze correspondent aanwezig is om z'n praatje te doen. Als deze in de kantine van de NOS zou zitten met z'n internetverbinding dan vinden we 't medium niet geloofwaardig.

[ Bericht 8% gewijzigd door Beathoven op 11-03-2013 14:35:30 ]
  maandag 11 maart 2013 @ 15:07:43 #225
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_123912850
Wat lopen mensen nou te klagen over de NOS :').
Kijk dan gewoon naar RTL.
pi_123913610
Ochtend journaals kijk ik bij RTL , veel beter :)
  maandag 11 maart 2013 @ 15:41:05 #227
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_123914115
NOSop3 Journaal op 3fm gaat op moment ook erg bergafwaarts :{
Verder is het storend dat ze tegenwoordig meningen gaan vragen van de Henk en Ingrids op straat. Dat interesseert mij niet. :{

Luchtigheid mag. Zoals die itempjes van die kale gast met hangsnor. Doet het altijd aardig :P
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
  maandag 11 maart 2013 @ 16:24:28 #228
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_123915766
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 15:41 schreef henkde_j het volgende:
Verder is het storend dat ze tegenwoordig meningen gaan vragen van de Henk en Ingrids op straat. Dat interesseert mij niet.
Beter nog als ze in plaats daarvan een bloemlezing van tweets publiceren.
pi_123917847
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 15:41 schreef henkde_j het volgende:
Verder is het storend dat ze tegenwoordig meningen gaan vragen van de Henk en Ingrids op straat. Dat interesseert mij niet. :{

Luchtigheid mag. Zoals die itempjes van die kale gast met hangsnor. Doet het altijd aardig :P
Die participerende journalistiek van Peer Ulijn is imho juist hét voorbeeld van de verloedering van het journaal. Dat is echt altijd jeugdjournaal-niveau.

Bij actualiteitenrubrieken als Eén vandaag erger ik me ook kapot aan de mening van de kijker. Die wordt dan heel gewichtig gebracht door die Gijs Rademaker van 'Het Eén vandaag opiniepanel'.
Gewoon een goedkope manier om wat tijd te vullen. Zelfs als het representatief zou zijn - wat ik ernstig betwijfel - boeit het niet echt of 30 of 40 procent het eens is met maatregel x of y.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  maandag 11 maart 2013 @ 20:06:18 #230
45206 Pietverdriet
pi_123926622
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2013 17:06 schreef Loohcs het volgende:

[..]

Die participerende journalistiek van Peer Ulijn is imho juist hét voorbeeld van de verloedering van het journaal. Dat is echt altijd jeugdjournaal-niveau.

Bij actualiteitenrubrieken als Eén vandaag erger ik me ook kapot aan de mening van de kijker. Die wordt dan heel gewichtig gebracht door die Gijs Rademaker van 'Het Eén vandaag opiniepanel'.
Gewoon een goedkope manier om wat tijd te vullen. Zelfs als het representatief zou zijn - wat ik ernstig betwijfel - boeit het niet echt of 30 of 40 procent het eens is met maatregel x of y.
Tja, zo vullen kranten 's zomers de paginas met lijstjes.
  maandag 11 maart 2013 @ 21:02:34 #231
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_123930678
Net als de verkiezingspolls nu, terwijl er helemaal geen verkiezingen zijn... hebben ze weer wat tijd gevuld.
heitieh
  maandag 11 maart 2013 @ 21:31:09 #232
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_123932967
quote:
  maandag 11 maart 2013 @ 22:30:04 #233
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_123937117
quote:

[..]

ik zag laatst het jeugdjournaal; stuk hoger niveau dan het reguliere journaal :')
pi_123938764
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 15:07 schreef TweeGrolsch het volgende:
Wat lopen mensen nou te klagen over de NOS :').
Kijk dan gewoon naar RTL.
Ik kan alleen BVN ontvangen
pi_123945342
Tja, het NOS journaal. Vroeger kon ik me er nog kwaad om maken. Nu vraag ik me echt af wie er nog de tijd neemt om iedere keer weer gehersenspoeld te worden met domme filmpjes en traag-pratende hoofden. Lezen gaat toch veel sneller?

Dat mensen hun informatie van "het nieuws" kregen, is zo 20e eeuw.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_123945999
Dat Sasha de Boer er mee stopt. Dat vind ik wel een puntje van kritiek.
pi_123949872
quote:

[..]

Ik vind het niet zozeer kwalijk dat ze aandacht besteden aan de mening van zo'n panel, het is meer dat Nederlanders over veel zaken een mening hebben zonder dat ze buitensporig veel feitenkennis bezitten....
  dinsdag 12 maart 2013 @ 18:04:13 #238
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_123967641
Whehe, net ook in t Radio 1-journaal: we gaan nu over naar een Nederlander in de file in Frankrijk.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_123970882
Die Ostendorf is echt verschrikkelijk.. Een complete doorgedraaide eurofiel die alleen maar eu propagande staat te verkondigen. Dat ze zo iemad toelaten om berichtgeving uit brussel te doen.
pi_123972841
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 10:59 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik vind het niet zozeer kwalijk dat ze aandacht besteden aan de mening van zo'n panel, het is meer dat Nederlanders over veel zaken een mening hebben zonder dat ze buitensporig veel feitenkennis bezitten....
het wordt tijd dat er weer geluld wordt aan de koffietafel en de bar ipv voor de open microfoon.
pi_123972880
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 19:16 schreef Bombshell het volgende:
e Ostendorf is echt verschrikkelijk.. Een complete doorgedraaide eurofiel die alleen maar eu propagande staat te verkondigen. Dat ze zo iemad toelaten om berichtgeving uit brussel te doen.
Irriteer ik me ook dood aan. Zijn 1e interview met minister Dijsselbloem was al een voorbode.

Walgelijke vent.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 20:05:02 #242
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_123973506
En ja hoor, eerste item over diezelfde gemiddelde Nederlander in de file :')
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 22:11:53 #243
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_123982253
quote:
9s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:05 schreef Faux. het volgende:
En ja hoor, eerste item over diezelfde gemiddelde Nederlander in de file :')
''Hij heeft nog niets gemerkt van een hulpactie'' Er is vast niemand die ze kunnen ondervragen over wat er dan wel aan hulp wordt gedaan. :')
  dinsdag 12 maart 2013 @ 22:29:42 #244
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_123983540
En die drol van een Ostendorf komt ook met een prachtig neutraal stuk. Ow nee de commissaris van landbouwzaken is vroeger zelf boer geweest en heeft ook een academische achtergrond in de landbouweconomie. Duidelijk een groot boerenkapitaal lobbyist dus. Arme milieu lobbyisten, de hele vergroening gaat niet door. 5 seconden mag iemand in beeld komen waar die landbouw subsidie ook al weer voor diende om het hele principe vervolgens 3 minuten helemaal af te branden puur op ideologische basis.
  vrijdag 15 maart 2013 @ 23:27:15 #245
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_124115255
Vandaag weer een item over de vermeende vriendin van de nieuwe paus van 50 jaar geleden.

Het wordt echt steeds sneuer.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  Forum Admin zaterdag 16 maart 2013 @ 05:19:14 #246
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_124121280
Ik zette het laatst weer eens een keer op. Ik keek voornamelijk RLT nieuws, da's ook niet alles maar oogt al een heel stuk professioneler dan de NOS. Wat een wanvertoning zeg.. vreselijk decor, heen en weer wandelen en kut items.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Redactie Frontpage zaterdag 16 maart 2013 @ 19:57:22 #248
145738 superworm
is erbij
pi_124139413
De live coverage van de paus was ook weer dramatisch. Had toch wel verwacht dat daarover geklaagd zou worden in dit topic.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_124139820
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 19:16 schreef Bombshell het volgende:
Die Ostendorf is echt verschrikkelijk.. Een complete doorgedraaide eurofiel die alleen maar eu propagande staat te verkondigen. Dat ze zo iemad toelaten om berichtgeving uit brussel te doen.
Op een goede tweede plek staat trouwens Gerri Eickhof. Hoe hij non-nieuws weet te brengen als iets tragisch en een groot maatschappelijk probleem is echt tenenkrommend.
  Redactie Frontpage zaterdag 16 maart 2013 @ 20:17:56 #250
145738 superworm
is erbij
pi_124140331
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 20:05 schreef remcoP het volgende:

[..]

Op een goede tweede plek staat trouwens Gerri Eickhof. Hoe hij non-nieuws weet te brengen als iets tragisch en een groot maatschappelijk probleem is echt tenenkrommend.
En je zou je in dit oppervlakkige mediatijdperk toch afvragen, of er niet wordt gelet op het niet aannemen van mensen met zo'n ontiegelijk vervelende stem als die van Gerri.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_124140568
Ik laat de NOS maar voortaan achter voor wat het is. Ik kijk wel naar RTL voor mijn binnenlandse nieuws. Erger mij rot aan de presentatie van het NOS Journaal. Had nog zo erg gehoopt op iets ala de BBC of de huisstijl van HvNL (alleen jammer van dat baggercontent).

[ Bericht 2% gewijzigd door Erasmus op 16-03-2013 20:24:54 ]
pi_124410978
Net om 16.00 uur. Was er weer een ouderwetse storing, waarbij geen enkel item wou instarten. Herman deed het improviseren weer goed! :)
leven zoals het leven is
pi_124412365
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 16:30 schreef Jason22 het volgende:
Net om 16.00 uur. Was er weer een ouderwetse storing, waarbij geen enkel item wou instarten. Herman deed het improviseren weer goed! :)
Ik zag het toevallig ook, hij wist er prima mee om te gaan ("dat het koud is hadden jullie zelf al gezien") :P
Ik vraag me af wat voor termen hij gebruikt als de camera's niet meer werken. :')

Bij ons zal de Vlaamse openbare omroep over twee dagen blijkbaar de boel in een nieuw jasje steken, waarbij alles veel automatischer zal zijn, en dergelijke fouten minder vaker zouden gebeuren, blijkbaar dateerde bij ons het systeem van 2001 en moesten er voor een jingle tijdens het journaal drie mensen tegelijk in actie komen.

Vernieuwing alom overal, maar van die wand ben ik nog niet zo overtuigd. -O-
pi_124413506
Ik vind het wel iets gezelligs hebben :)
leven zoals het leven is
pi_124413961
leven zoals het leven is
  zaterdag 23 maart 2013 @ 18:25:33 #256
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_124414140
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 20:17 schreef superworm het volgende:

[..]

En je zou je in dit oppervlakkige mediatijdperk toch afvragen, of er niet wordt gelet op het niet aannemen van mensen met zo'n ontiegelijk vervelende stem als die van Gerri.
Hmm de stem van Gerri vind ik helemaal niet zo vervelend eigenlijk.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_124416355
Ik zat laatst op mijn gemak het jeugdjournaal te kijken met het kind van een vriendin van me. Kwamen we er halverwege achter dat het het reguliere NOS journaal was.

Nee, serieus: Ik neem de NOS sport en nieuwsredacties al jaren niet meer serieus. Ouwe jongens krentenbrood en spelen op safe/saai.

Fuck de NOS. Voetbal daar nog zo snel mogelijk weg en ik hoef die omroep nooit meer te zien.
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
pi_124417831
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 17:27 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Ik zag het toevallig ook, hij wist er prima mee om te gaan ("dat het koud is hadden jullie zelf al gezien") :P
Ik vraag me af wat voor termen hij gebruikt als de camera's niet meer werken. :')

Bij ons zal de Vlaamse openbare omroep over twee dagen blijkbaar de boel in een nieuw jasje steken, waarbij alles veel automatischer zal zijn, en dergelijke fouten minder vaker zouden gebeuren, blijkbaar dateerde bij ons het systeem van 2001 en moesten er voor een jingle tijdens het journaal drie mensen tegelijk in actie komen.

[ afbeelding ]
Ziet er stukken moderner en professioneler uit dan de NOS. Die wand valt echt wel mee; kijk maar naar dit filmpje.

pi_124417947
Zowaar een kritich geluid over de EU. Kwal Oftenberg is dan ook nog niet aan het woord geweest
pi_124420033
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 16:30 schreef Jason22 het volgende:
Lekker knullig allemaal, denk dat er daar wel een paar technische lui uit vliegen....
pi_129551318
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 17:27 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Klein topic-kickje, omdat de man op de foto, Jan Becaus, dadelijk om 19.00 uur afscheid neemt als nieuwslezer bij de VRT, na bijna 29 jaar.

http://www.deredactie.be/(...)731_becaus_interview
http://www.deredactie.be/(...)auspensioen_standard
  woensdag 31 juli 2013 @ 18:30:57 #262
45206 Pietverdriet
pi_129551537
quote:
u weet natuurlijk zelf wel dat het koud is met een snijdende oostenwind.
Ja, ik weet meestal wel wat voor een weer het is, dus waarom altijd die terugblik op het weer?
pi_129552333
quote:
11s.gif Op maandag 3 december 2012 14:16 schreef Boldface het volgende:
Er is steeds meer kritiek op het NOS Journaal. En dan gaat het niet over de nieuwe leader, de wandelacties of het tonen van de touch screen als nieuwe gimmick... Nee, het gaat over de inhoud en de aanpak: verleuking of, zo je wilt: versimpeling van het nieuws.

Terechte kritiek of onderling haantjesgedrag tussen kwaliteitsmedia?
Terecht (geen haantjesgedrag, al lijkt het zo), er is wat anders gaande. Omdat de politiek verandert (radicalere partijen en politiek in aantocht, flanken) moet de NOS blijkbaar mee. Beide, politiek en media, zijn aan het veranderen, want die twee zijn nauw met elkaar verbonden (politiek is het bedrog en media de bijbehorende propaganda)
Dit is een stategische 'aanval' op de NOS, te soft. De NOS zal blijkbaar moeten verharden. Want geen aanval op RTL en SBS6 (zijn al 'commercieel', harder) Nederland was ooit een 'soft' land (en politiek en media ook) en sinds 9/11 is alles gaan verharden en veranderen.
  woensdag 31 juli 2013 @ 19:00:18 #264
45206 Pietverdriet
pi_129552428
quote:
5s.gif Op woensdag 31 juli 2013 18:57 schreef Synthercell het volgende:

[..]

Terecht (geen haantjesgedrag, al lijkt het zo), er is wat anders gaande. Omdat de politiek verandert (radicalere partijen en politiek in aantocht, flanken) moet de NOS blijkbaar mee. Beide, politiek en media, zijn aan het veranderen, want die twee zijn nauw met elkaar verbonden (politiek is het bedrog en media de bijbehorende propaganda)
Dit is een stategische 'aanval' op de NOS, te soft. De NOS zal blijkbaar moeten verharden. Want geen aanval op RTL en SBS6 (zijn al 'commercieel', harder) Nederland was ooit een 'soft' land (en politiek en media ook) en sinds 9/11 is alles gaan verharden en veranderen.
Het is een groot complot, Duppie Kleyngeldt...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')