ja ik las daar een discussie overquote:Op maandag 3 december 2012 20:54 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
NOS is niet commercieel inderdaad ...
Ja.....quote:Op maandag 3 december 2012 20:58 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
ja ik las daar een discussie over
publiek gefinancierd?
die discussiequote:
De po is niet commercieel want er is geen doelstelling om winst te maken. Punt.quote:Op maandag 3 december 2012 21:08 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
die discussie
http://marcoraaphorst.nl/(...)of-niet-commercieel/
over de commerciele activiteiten van Tros
http://www.totaaltv.nl/ni(...)uitbrander_TROS.html
maar staat niet zo direct in verband met NOS
dan ben ik weer aan het topicdwalen
ik snap dat het niet zo wordt beschreven en gezienquote:Op maandag 3 december 2012 21:38 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
De po is niet commercieel want er is geen doelstelling om winst te maken. Punt.
Er is geen discussie mogelijk zeg maar.
Hoezo Veramerikanisering? Heb je PBS NewsHour eens gezien?quote:Op maandag 3 december 2012 22:33 schreef Adelante het volgende:
Veramerikanisering van het nieuws, nieuws is een product dat aan de man moet worden gebracht. Kijkcijfers bepalen de kwaliteit en niet de inhoud. Het journaal heeft het nog lang volgehouden in de veranderende maatschappij
Alsof de nieuwslezers allemaal een clinic bij Marga van Praag hebben gevolgd?quote:Op maandag 3 december 2012 22:23 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Oh ben blijkbaar niet de enige die zich aan het NOS journaal stoort. Het voelt vaak aan alsof ze je toespreken alsof je een kleuter bent of zwakzinnig. Het lijkt meer een soort van jeugdjournaal geworden te zijn.
Haha ja zo komt het wel overquote:Op maandag 3 december 2012 23:48 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Alsof de nieuwslezers allemaal een clinic bij Marga van Praag hebben gevolgd?
quote:Op maandag 3 december 2012 14:32 schreef ems. het volgende:
Ik heb het nooit als storend ervaren, maar ik kijk dan ook nauwelijks tv. Als je nieuws wilt kijk je op internet, immers.
Dat is knap...inhoud met dt...quote:Op dinsdag 4 december 2012 00:56 schreef kurk_droog het volgende:
Sowieso is die hele studio daar een aanslag op mijn ogen, die schermen, echt verschrikkelijk slecht design allemaal en rampzalig afgewerkt. Het ziet er niet uit, en dan hebben we het nog niet over de inhoudt.
Misschien doen ze dat ook wel? Toen het kijk en luistergeld werd afgeschaft werd beloofd dat er een zelfde bedrag uit de rijksbegroting zou komen, en zo de onafhankelijkheid gegarandeerd was. Inmiddels strekt de politieke discussie zich volledig uit over de kosten en de inhoud en dan kun je niet van onafhankelijkheid spreken.quote:Op maandag 3 december 2012 22:21 schreef karton2 het volgende:
Het NOS journaal is al aantal jaren bezig met aftakelen. Het begon een achttal (?) jaren geleden met de introductie van het 'luchtig tussendoortje' of hoe ze het ook noemden. Tussen het 'serieuze' nieuws moest een vrolijk SBSachtig nieuwtje komen als:"In Artis is een babygiraffe geboren en hij heet Bram" om vervolgens de fucking verzorger te gaan vragen hoe hij zich nu voelt
Tegenwoordig wordt het een sport om zoveel mogelijk mensen te interviewen om het verhaal van de gewone man te laten horen.
Totaal geen diepgang, te populair met hun lampjes, schermpjes en loopjes. De verpakking is belangrijker dan de inhoud blijkbaar.
Voor die sloot belastinggeld die ze krijgen mogen ze wel eens beter hun best gaan doen.
Wat is nu je punt, dat het komt door het kijk en luistergeld?quote:Op dinsdag 4 december 2012 08:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Misschien doen ze dat ook wel? Toen het kijk en luistergeld werd afgeschaft werd beloofd dat er een zelfde bedrag uit de rijksbegroting zou komen, en zo de onafhankelijkheid gegarandeerd was. Inmiddels strekt de politieke discussie zich volledig uit over de kosten en de inhoud en dan kun je niet van onafhankelijkheid spreken.
Het NOS-journaal redeneert dan ook volledig langs de lijnen van de dominante politieke kleuren, inclusief hun debilisering. Ze hebben van die vaste terugkerende items, 'successen' in de war on drugs, wat de beurzen doen, dierentuindiertjes en 'leuke' filmpjes waarna de presentator met een veelbetekenende blik de camera in kan kijken.
Het heeft helemaal niets met journalistieke keuzes te maken, ze lepelen gewoon op wat klaargelegd is door anderen, vaak met een bedoeling. De afgelopen weken begon rechts Nederland te steigeren omdat ze het wat moeilijk hebben met het democratisch gegeven dat je compromissen moet sluiten als je geen meerderheid hebt, en dan loopt de NOS als een blind paard achteraan. Ze bepalen niet zelf wat nieuws is en wat niet.
Het idee dat er iemand met overzicht beslist wat nou belangrijk is om de kijker te informeren over de wereld om zich heen is volkomen achterhaald.
Daar word ik ook zo vreselijk moe van. Mensen roepen altijd al van alles op internet en in de kroeg, maar als het op Twitter geroepen wordt heeft het opeens nieuwswaardequote:Op dinsdag 11 december 2012 10:21 schreef Eenskijken het volgende:
ik stoor me vooral aan 'nieuws' waar social media bij wordt gehaald. alsof dat zo revolutionair is en ze doen regelmatig alsof alles wat daar voorbij komt ook belangrijk is.. (en erger nog, ze nemen het soms voor waarheid aan).
Klopt. Dat vragen naar wat Jan met de pet ervan vindt is heel belangrijk bij het NOS. Dat gebeurt trouwens niet alleen via twitter, maar ook gewoon op straat.quote:Op dinsdag 11 december 2012 10:21 schreef Eenskijken het volgende:
ik stoor me vooral aan 'nieuws' waar social media bij wordt gehaald. alsof dat zo revolutionair is en ze doen regelmatig alsof alles wat daar voorbij komt ook belangrijk is.. (en erger nog, ze nemen het soms voor waarheid aan).
Dit.quote:Op dinsdag 11 december 2012 11:42 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Daar word ik ook zo vreselijk moe van. Mensen roepen altijd al van alles op internet en in de kroeg, maar als het op Twitter geroepen wordt heeft het opeens nieuwswaarde
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |