Ik weet het, gelukkig ben ik erg bescheidenquote:
En dit is van de Amerikaanse Jeugdjournaal, hoop ik dan...quote:Op dinsdag 11 december 2012 20:51 schreef Specularium het volgende:
[ afbeelding ]
Dit was heel erg, dat durven ze bij het Jeugdjournaal niet eens.
Was de verkiezingsnacht bij de NOS. Een Holland Sport fietsbaantje.quote:Op dinsdag 11 december 2012 20:53 schreef Ferdo het volgende:
[..]
En dit is van de Amerikaanse Jeugdjournaal, hoop ik dan...
Neemt niet weg dat de VPRO al sinds de jaren 70 de enige omroep is die iets zinnigs op de buis brengt.quote:
quote:Op dinsdag 11 december 2012 20:51 schreef Specularium het volgende:
[ afbeelding ]
Bullshit ze zijn nog altijd zo gekleurd als wat, alleen nu op een debielen niveau.quote:Op dinsdag 11 december 2012 23:05 schreef De_Guidance het volgende:
Al die mensen die de NOS links en hoogopgeleid vonden en al die directeurs van de NOS en NPO die dat wilden veranderd zijn hebben hun doel bereikt.
We hebben eindelijk een Tokkie-journaal gefinancierd met takspoen, gefeliciteerd !!
Klopt, ze zijn nu vooral dom-rechts.quote:Op woensdag 12 december 2012 00:49 schreef Harlon het volgende:
[..]
Bullshit ze zijn nog altijd zo gekleurd als wat, alleen nu op een debielen niveau.
Nou dat rechts mag je er bij weglaten, eerder gewoon dom en kortzichtig.quote:Op woensdag 12 december 2012 07:24 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Klopt, ze zijn nu vooral dom-rechts.
Waarmee ik niet wil zeggen dat rechts altijd dom is.
Jammer dat Frits Bom ermee stopt.quote:Op dinsdag 11 december 2012 20:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Vernietigend stuk over de berichtgeving rond marianne vaatstra
http://www.tvrecensies.nl(...)ONELER_KAN_NIET.html
Ik vind het op zich te prijzen dat de NOS aandacht besteedt aan de Amerikaanse presidentsverkiezingen. Die zijn van dusdanig belang dat je het gerust 'wereldnieuws' kunt noemen. Prima dus, om een nachtje door te halen.quote:Op woensdag 12 december 2012 00:33 schreef Vasilevski het volgende:
Als je bericht dat mensen op Twitter boos zijn over de paardenrace, dan loop je toch ook achter (een zeer beperkte afspiegeling van) de massa aan? Mensen die schrijven over mensen die twitteren over mensen die in het Journaal praten over mensen die twitteren.
Van mij hoeft de NOS ook niet iets ludieks te doen met de Amerikaanse verkiezingen. Ze hoeven er überhaupt niet zoveel mee te doen. Ik ben zelf zowel in 2008 en 2012 niet opgebleven, omdat iedereen toch al wist dat Obama ging winnen. Ja, behalve misschien Leon de Winter. Als ik wel had gekeken, had ik zo'n beetje elke online beschikbare Engelstalige zender verkozen boven de NOS.
Bij mij ging de NOS ook al heel snel uit ja. Eigenlijk bij ieder serieus onderwerp kijk ik er niet meer naar, het niveau is bij RTL beduidend hoger.quote:Op woensdag 12 december 2012 15:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik vind het op zich te prijzen dat de NOS aandacht besteedt aan de Amerikaanse presidentsverkiezingen. Die zijn van dusdanig belang dat je het gerust 'wereldnieuws' kunt noemen. Prima dus, om een nachtje door te halen.
Maar ze hadden wel wat beter over de doelgroep mogen nadenken. Mensen die er 's nachts voor opblijven, zijn mensen met een bovengemiddelde interesse in politiek. Die ga je niet toespreken op een manier die zelfs voor Henk en Ingrid nog kinderachtig is, met ezels en olifanten. De NOS heeft op dat punt echt de plank misgeslagen.
Ik word trouwens ook kriegel van de manier waarop de NOS pimpt met touchscreens. Zo van: kijk ons eens stoere dingen kunnen met een touchscreen. Fijn... dat was in 2008 misschien nog relevant, nu niet meer. Stel het nieuws centraal, stel de booschap centraal en stop met het benadrukken van grappige gadgets.
Ik voelde me die verkiezingsnacht in elk geval weggejaagd naar CNN. Nou ja... om heel eerlijk te zijn stond het allang vast dat ik vooral naar CNN zou kijken.
Volgens mij begon de NOS al met dat circus voordat de Amerikaanse mainstream-media dat deden, of in elk geval voor de democratisch-republikeinse conventies. Ze sprongen gewoon op de Ameritrein om zo 'nieuws' gemaakt door Amerikaanse journalisten te recyclen. In dat opzicht zijn ze de titel journaal niet eens meer waardig, er was niets journalistieks aan.quote:Op woensdag 12 december 2012 15:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik vind het op zich te prijzen dat de NOS aandacht besteedt aan de Amerikaanse presidentsverkiezingen. Die zijn van dusdanig belang dat je het gerust 'wereldnieuws' kunt noemen. Prima dus, om een nachtje door te halen.[quote]
Maar ze hadden wel wat beter over de doelgroep mogen nadenken. Mensen die er 's nachts voor opblijven, zijn mensen met een bovengemiddelde interesse in politiek. Die ga je niet toespreken op een manier die zelfs voor Henk en Ingrid nog kinderachtig is, met ezels en olifanten. De NOS heeft op dat punt echt de plank misgeslagen.
Ik word trouwens ook kriegel van de manier waarop de NOS pimpt met touchscreens. Zo van: kijk ons eens stoere dingen kunnen met een touchscreen. Fijn... dat was in 2008 misschien nog relevant, nu niet meer. Stel het nieuws centraal, stel de booschap centraal en stop met het benadrukken van grappige gadgets.
Ik voelde me die verkiezingsnacht in elk geval weggejaagd naar CNN. Nou ja... om heel eerlijk te zijn stond het allang vast dat ik vooral naar CNN zou kijken.
Helaas. Ik krijg regelmatig het gevoel dat ik de verkeerde zender heb opgezet en per ongeluk naar het jeugdjournaal zit te kijken...quote:Op woensdag 12 december 2012 00:33 schreef Vasilevski het volgende:
Objectief kan dus haast niet, maar je kunt wel proberen onpartijdig te zijn. Probleem daarbij is dat de NOS al haar kijkers kwijtraakt als ze simpelweg droog de feiten overbrengt. Het moet vlotter, het moet volkser, het moet duurder en uitgebreider zijn, maar hoe meer je uitbreidt, des te meer laat je over aan de eigen invulling van journalisten. Als de NOS denkt dat 'het volk' eist dat het Journaal de meningen op Twitter en op blogs peilt, dan moet de NOS dat doen (voor de kijkcijfers en de subsidie), en tussen de meningen op Twitter en blogs staan natuurlijk weinig droge feiten. De hele insteek van het NOS Journaal van nu sluit objectiviteit en onpartijdigheid uit, omdat 'het volk' juist gepolariseerde meningen wil.
'Het volk' staat hier tussen aanhalingstekens, omdat de mensen die hier uiteindelijk over meepraten slechts een zeer select groepje zijn, namelijk degenen die de moeite nemen om in andere media over het Journaal te zeuren. Maar de rest vindt het overduidelijk ook best, want we blijven allemaal kijken. Elke poging door de NOS om het Journaal 'feitelijker' te maken is parels voor de zwijnen, en als ze het zouden proberen, zouden we ze vertrappelen.
Als ik actie en vermaak wil kijk ik wel een film of serie. Het journaal bekijk ik voor feitelijke informatie over wat er gebeurt in ons land en de wereld. Het liefst zonder allerlei irrelevante meningen. Daarvoor ga ik wel naar FOK!quote:
Klopt. Dit wil echter niet zeggen dat je objectiviteit niet kunt nastreven door het 'zo objectief mogelijk' te maken. En tuurlijk maakt alleen al het feit dat er sprake is van nieuwsselectie dat hetgeen mensen zien altijd erg subjectief is, maar probeer dan als journalist op z'n minst om datgeen dat jij de kijker laat zien, wel zo objectief mogelijk te brengen.quote:
Wtf. Wie verzint zoiets? En belangrijker nog, hoe is dit in godsnaam door de keuring gekomen?quote:Op dinsdag 11 december 2012 20:51 schreef Specularium het volgende:
[ afbeelding ]
Afgekeken van Amerika.quote:Op woensdag 12 december 2012 20:30 schreef nikk het volgende:
[..]
Wtf. Wie verzint zoiets? En belangrijker nog, hoe is dit in godsnaam door de keuring gekomen?
Ik kijk redelijk wat Amerikaans nieuws, zoiets debiels kom je bij de grote nationale zenders niet tegen...quote:
http://www.volkskrant.nl/(...)-nieuwszenders.dhtmlquote:Heeft u al gehoord dat Sacha de Boer stopt als nieuwslezeres?
'Daar zal dan wel weer snel een nieuwe voor in de plaats komen. Zo gaat dat bij de staatsmedia. Ik vind de kwaliteit van het nieuws van de NOS heel slecht. Hun berichtgeving is erg vooringenomen en provinciaal. Ik kijk nog veel liever naar het Chinese en Russische journaal. Dat kun je op UPC in het Engels ontvangen. Als je door dictatoriale nieuwszenders bent ingehaald, dan zegt dat veel.'
daar noem je ook een doeber, hans jansenquote:Op woensdag 6 maart 2013 21:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Arabist Hans Jansen over het NOS Journaal
[..]
Alsof lombrozo's journaal kijken.quote:Op woensdag 6 maart 2013 21:56 schreef PLAE@ het volgende:
Ik weet niet of het een slechte ontwikkeling is. De PO maakt tv (en dus nieuws) voor de gehele bevolking. Het is dan niet gek om in zogenaamde B-1 taal (wat de meerderheid begrijpt) HET journaal wat het beste bekeken wordt naar de mensen te brengen. Verdieping kan dan wel in andere programma's.
Ik niet meer, die is bij P&W een keer keihard door de mand gevallen omdat hij niet wist waar hij het over had. Het fragment moet ik je schuldig blijven.quote:Op woensdag 6 maart 2013 22:12 schreef arjan1212 het volgende:
ik ben ook een fan van Arabist Hans Jansen
ik herrinner me juist een alflevering bij pauw en witteman waarbij hij alle anderen van de tafel veegdequote:Op woensdag 6 maart 2013 22:20 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik niet meer, die is bij P&W een keer keihard door de mand gevallen omdat hij niet wist waar hij het over had. Het fragment moet ik je schuldig blijven.
Dat soort avonden waren er ook inderdaad.quote:Op woensdag 6 maart 2013 22:24 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
ik herrinner me juist een alflevering bij pauw en witteman waarbij hij alle anderen van de tafel veegde
Constante pro-EU propaganda daar, nee liever niet.quote:Op woensdag 6 maart 2013 21:52 schreef Pleun2011 het volgende:
Gewoon naar het Belgische journaal kijken.. ergernis opgelost.
wat?quote:Op woensdag 6 maart 2013 22:25 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Constante pro-EU propaganda daar, nee liever niet.
Het is in elk geval veel completer dan het NOS Journaal, is me opgevallen.quote:Op woensdag 6 maart 2013 21:52 schreef Pleun2011 het volgende:
Gewoon naar het Belgische journaal kijken.. ergernis opgelost.
Ik heb niks tegen B1-taal, ik heb meer tegen de simplificering van het nieuws an sich, de onderwerpkeuze en het totale gebrek aan diepgang.quote:Op woensdag 6 maart 2013 21:56 schreef PLAE@ het volgende:
Ik weet niet of het een slechte ontwikkeling is. De PO maakt tv (en dus nieuws) voor de gehele bevolking. Het is dan niet gek om in zogenaamde B-1 taal (wat de meerderheid begrijpt) HET journaal wat het beste bekeken wordt naar de mensen te brengen. Verdieping kan dan wel in andere programma's.
Logischquote:Op donderdag 7 maart 2013 00:50 schreef Tism het volgende:
Ik kijk altijd naar het NOS Journaal om te zien wat ze het volk niet vertellen..
Rechts? Wut?quote:Op donderdag 7 maart 2013 08:15 schreef De_Guidance het volgende:
Het NOS-journaal is tegenwoordig helaas een rechtse tokkie journaal geworden waar de Telegraaf nog jaloers op is.
quote:Op donderdag 7 maart 2013 08:08 schreef cempexo het volgende:
Het NOS journaal is een verlengstuk van linksch nederland...dat zijn ook simpele groepsmensen zonder een eigen mening.
Het NOS journaal stuurt dat gewenste gedrag aan.
quote:Op donderdag 7 maart 2013 08:15 schreef De_Guidance het volgende:
Het NOS-journaal is tegenwoordig helaas een rechtse tokkie journaal geworden waar de Telegraaf nog jaloers op is.
Ja rechts ja. Omdat ze teveel links werden genoemd zijn ze doorgeschoten naar simpel rechts onderbuik gedram.quote:
Simplistisch nieuws maar niet populistisch. Ze zijn nog steeds erg links bij de NOS.quote:Op donderdag 7 maart 2013 09:38 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ja rechts ja. Omdat ze teveel links werden genoemd zijn ze doorgeschoten naar simpel rechts onderbuik gedram.
Je hebt zojuist de samenvatting van het belangrijkste nieuws, zoals ze het daar noemen, berschreven. Voor diepgang is er nieuwsuur en buitenhof.quote:Op donderdag 7 maart 2013 10:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Geen idee of de NOS redactie linkse of rechtse voorkeuren heeft, zal me jeuken. Het is gewoon bagger nieuws. Lever goed, degelijk, informatief en to the point informatie.
Chavez is dood, Merkel stevent op overwinning af, Bogert bekent, Koningin treed terug. Geen oeverloos gebagger, niveau nihil, human intrest we staan voor de Albert Heijn in Hilversum met libelle lezende huisvrouwen hun mening te vragen. Geef de feiten over de huizenmarkt hervormingen, BTW op verbouwen wordt verlaagd, mooi, geen gesprek met een klusjesman in Oetgeest of Klapperklotenveen die niets te melden heeft.
Flikker op met je duopresentatie geintjes.
En wat is nu je punt?quote:Op donderdag 7 maart 2013 12:47 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Je hebt zojuist de samenvatting van het belangrijkste nieuws, zoals ze het daar noemen, berschreven. Voor diepgang is er nieuwsuur en buitenhof.
Met deze post ben je voor mij echt niet meer serieus te nemen. Officieel.quote:Op donderdag 7 maart 2013 08:15 schreef De_Guidance het volgende:
Door anders naar het journaal te kijken wordt het precies zoals jij wil dat het is. Behalve misschien degelijk, maar je kunt niet alles hebben.quote:
Sorry, maar ik heb het recent nog een keer geprobeerd, maar heb het definitief opgegeven.quote:Op donderdag 7 maart 2013 13:08 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Door anders naar het journaal te kijken wordt het precies zoals jij wil dat het is. Behalve misschien degelijk, maar je kunt niet alles hebben.
quote:Op donderdag 7 maart 2013 08:08 schreef cempexo het volgende:
Het NOS journaal is een verlengstuk van linksch nederland...dat zijn ook simpele groepsmensen zonder een eigen mening.
Als ik Duits nieuws wil zien ga ik wel naar de Duitse Zenders.quote:Op donderdag 7 maart 2013 14:54 schreef arjan1212 het volgende:
Jullie willen gewoon het duitse nieuws ofzo.. dat duurt 30 minuten.. en daarna gaan ze nog een half uur door met 'verdieping' zeg maar. het nederlandse journaal is maar 20 minuten, en het weer bericht zit er bij in
Ja, tenzij het sneeuwt, waait, koud is, warm is, regent, het weer verandert of het weer lang hetzelfde blijft zodat het gaat vervelen, dan is dat een apart nieuwsitem en een paar interviews waard.quote:Op donderdag 7 maart 2013 14:54 schreef arjan1212 het volgende:
het nederlandse journaal is maar 20 minuten, en het weer bericht zit er bij in
ik bedoel.. ' de manier waarop het duitse journaal is gemaakt willen sommige mensen hier; maar dan natuurlijk i.p.v duits binnenlands nieuws , nederlands binnelands nieuws'quote:Op donderdag 7 maart 2013 15:10 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Als ik Duits nieuws wil zien ga ik wel naar de Duitse Zenders.
Mwoah, de gemiddelde internetter en vooral de gemiddelde 'nieuws-op-internetter-opzoeker' is vooral extreem subjectief van het ene meningbevestigende nieuwsbericht naar het andere aan het surfen en checkt meestal alleen de meningbevestigende sites. Er is een reden voor dat discussies op Fok de afgelopen jaren aan het verharden zijn: Iedereen zit volledig bevangen door confirmation bias vast in zijn eigen mening. Tig jaar geleden was het nieuws vooral droog (en dus eigenlijk behoorlijk objectief): 'Chavez, de president van Venezuela is overleden'. 'De paus kapt er mee'. Veel meer info had je niet, tenzij je echt geinteresseerd was in het onderwerp en op zoek ging.quote:Op maandag 3 december 2012 15:12 schreef Stranger het volgende:
Ik vraag me trouwens wel af hoe slecht geinformeerd de gemiddelde Nederlander was vóór het internettijdperk.
Dit.quote:Op donderdag 7 maart 2013 10:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Geen idee of de NOS redactie linkse of rechtse voorkeuren heeft, zal me jeuken. Het is gewoon bagger nieuws. Lever goed, degelijk, informatief en to the point informatie.
Chavez is dood, Merkel stevent op overwinning af, Bogert bekent, Koningin treed terug. Geen oeverloos gebagger, niveau nihil, human intrest we staan voor de Albert Heijn in Hilversum met libelle lezende huisvrouwen hun mening te vragen. Geef de feiten over de huizenmarkt hervormingen, BTW op verbouwen wordt verlaagd, mooi, geen gesprek met een klusjesman in Oetgeest of Klapperklotenveen die niets te melden heeft.
Flikker op met je duopresentatie geintjes.
Oh, Bas van Werven van links vandaag.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 13:22 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Mwoah, de gemiddelde internetter en vooral de gemiddelde 'nieuws-op-internetter-opzoeker' is vooral extreem subjectief van het ene meningbevestigende nieuwsbericht naar het andere aan het surfen en checkt meestal alleen de meningbevestigende sites. Er is een reden voor dat discussies op Fok de afgelopen jaren aan het verharden zijn: Iedereen zit volledig bevangen door confirmation bias vast in zijn eigen mening. Tig jaar geleden was het nieuws vooral droog (en dus eigenlijk behoorlijk objectief): 'Chavez, de president van Venezuela is overleden'. 'De paus kapt er mee'. Veel meer info had je niet, tenzij je echt geinteresseerd was in het onderwerp en op zoek ging.
Ik heb zelf overigens vooral een hekel aan Bas van der Werven. Hoe die gast e.e.a. presenteert met die mild ironische/verlekkerende grijns in zijn blik de hele tijd. Hoe voelt dat nou? Dat al die kindertjes in Afrika doodgaan?. De crisis slaat toe! Mensen raken hun baan kwijt! Vandaag gaan we kijken in Appelscha hoe de gewone burger mee omgaat!
Welk duits nieuws duurt 30 minuten?quote:Op donderdag 7 maart 2013 14:54 schreef arjan1212 het volgende:
Jullie willen gewoon het duitse nieuws ofzo.. dat duurt 30 minuten.. en daarna gaan ze nog een half uur door met 'verdieping' zeg maar. het nederlandse journaal is maar 20 minuten, en het weer bericht zit er bij in
eh. ik heb op de site's van ard en zdf gekeken en het journaal duurd daar ook maar 20 minuten.. om 7 uur en op de andere om 8 uur.. het klopt dus niet wat ik zei. Toch vreemd dat ik me dit herinner van de duitse tv.. was dit ooit wel zo?quote:Op zaterdag 9 maart 2013 13:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Welk duits nieuws duurt 30 minuten?
Ard 15 minuten, zdf 20quote:Op zaterdag 9 maart 2013 13:47 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
eh. ik heb op de site's van ard en zdf gekeken en het journaal duurd daar ook maar 20 minuten.. om 7 uur en op de andere om 8 uur.. het klopt dus niet wat ik zei. Toch vreemd dat ik me dit herinner van de duitse tv.. was dit ooit wel zo?
Zo herkenbaarquote:Op zaterdag 9 maart 2013 13:22 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
De crisis slaat toe! Mensen raken hun baan kwijt! Vandaag gaan we kijken in Appelscha hoe de gewone burger mee omgaat!
Is ook echt gaande. Kijk wat zich allemaal voortplant en in welke mate.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 14:38 schreef Revolution-NL het volgende:
Het NOS journaal begint steeds meer op Hart van Nederland te lijken.
De afstomping en versimpeling van de samenleving.
idiocracy.........
Haha, moest lachenquote:Op donderdag 7 maart 2013 12:49 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik vind het maar een vreemd gebeuren dat de presentator van het nieuws moet slalommen terwijl hij het nieuws leest van de autocue.
Toevallig vanavond bij mijn ouders het journaal gezien en ik vond haar wel een prettig frisse uitstraling hebben. Niet zo SBS-dellerigquote:Op zaterdag 9 maart 2013 18:42 schreef Samson het volgende:
Haha, moest lachenLos van dat, wie is nu ineens die vrouw met dat korte haar? Op zich leuk maar iets minder potterig eruit zien zou toch wel meegenomen zijn.....
We spreken en bert en gerry, bert werkte bij een bedrijf waar ze dingen maakten waar een ander bedrijf weer dingen mee maakte....quote:Op zaterdag 9 maart 2013 13:22 schreef Knipoogje het volgende:
De crisis slaat toe! Mensen raken hun baan kwijt! Vandaag gaan we kijken in Appelscha hoe de gewone burger mee omgaat!
Zo doen de Duitsers het nog steeds. Een paar jaar terug herhaalden ze 's nachts journaaluitzendingen van 20 en 30 jaar geleden integraal, als je dan even niet oplette zo s nachts dacht je ineens wat er gebeurt er ineens allemaal in de wereld.quote:
Hoe kan de kwaliteit van een filmpje uit 1981 zo erbarmelijk slecht zijn? Het ziet eruit alsof het 20 jaar daarvoor is gemaaktquote:Op zaterdag 9 maart 2013 20:49 schreef Beathoven het volgende:
Ik ben wel voor 't nieuwe format.. gewoon omdat het er fris en up-to-date uit ziet. Het volgt de laatste trends, het is een afspiegeling van de maatschappij en we behoren in de wereld tot de koplopers qua design, special fx en communicatie.
Terug naar vroeger is geen optie, deze manier van presenteren en de decors passen niet meer in deze tijd.
En alles wat je nu terugziet, of 't nu uit de jaren '80, 90 of begin 2000 komt.. 't is allemaal alweer gedateerd. Journaals van deze kwaliteit zie ik nu in Rusland, Iran e.a. via m'n schotel.
Dus omdat andere nieuwsmedia hun functie vergeten en de idiote clown uit lopen te hangen moet de NOS dat ook maar gaan doen? En een van de kopclowns zijn zelfs dat is me nog eens een ambitie.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 20:49 schreef Beathoven het volgende:
Ik ben wel voor 't nieuwe format.. gewoon omdat het er fris en up-to-date uit ziet. Het volgt de laatste trends, het is een afspiegeling van de maatschappij en we behoren in de wereld tot de koplopers qua design, special fx en communicatie.
Terug naar vroeger is geen optie, deze manier van presenteren en de decors passen niet meer in deze tijd.
En alles wat je nu terugziet, of 't nu uit de jaren '80, 90 of begin 2000 komt.. 't is allemaal alweer gedateerd. Journaals van deze kwaliteit zie ik nu in Rusland, Iran e.a. via m'n schotel.
Nee juist niet, neem een Fred Emmer. Het huidige Russische nieuws en wat ze in andere oostbloklanden presteren zit qua kwaliteit / informativiteit op dat niveau. Oude techniek, gedateerd design, presentatie technieken uit de steentijd. Staats TV in deze tijd is alsof de muur nooit is gevallen.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 23:47 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Dus omdat andere nieuwsmedia hun functie vergeten en de idiote clown uit lopen te hangen moet de NOS dat ook maar gaan doen? En een van de kopclowns zijn zelfs dat is me nog eens een ambitie.
Weinig aan toe te voegen.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 13:22 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Mwoah, de gemiddelde internetter en vooral de gemiddelde 'nieuws-op-internetter-opzoeker' is vooral extreem subjectief van het ene meningbevestigende nieuwsbericht naar het andere aan het surfen en checkt meestal alleen de meningbevestigende sites. Er is een reden voor dat discussies op Fok de afgelopen jaren aan het verharden zijn: Iedereen zit volledig bevangen door confirmation bias vast in zijn eigen mening. Tig jaar geleden was het nieuws vooral droog (en dus eigenlijk behoorlijk objectief): 'Chavez, de president van Venezuela is overleden'. 'De paus kapt er mee'. Veel meer info had je niet, tenzij je echt geinteresseerd was in het onderwerp en op zoek ging.
Ik heb zelf overigens vooral een hekel aan Bas van der Werven. Hoe die gast e.e.a. presenteert met die mild ironische/verlekkerende grijns in zijn blik de hele tijd. Hoe voelt dat nou? Dat al die kindertjes in Afrika doodgaan?. De crisis slaat toe! Mensen raken hun baan kwijt! Vandaag gaan we kijken in Appelscha hoe de gewone burger mee omgaat!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |