dat is een utopie, objectief nieuws bestaat nietquote:Op maandag 3 december 2012 15:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Van door belastinggeld gemaakte nieuwsuitzendingen is objectiviteit wel het minste dat je mag verwachten.
Niet te begrijpen inderdaad.quote:En dan is er dus Chris Ostendorf, die onversneden EU-propaganda afscheidt zonder dat er wordt ingegrepen.
dat ook natuurlijk!!quote:Op maandag 3 december 2012 15:07 schreef Masyl het volgende:
Jammer, had gehoopt dat het om de waardeloze selectie van het nieuws zou gaan.
[..]
quote:Niet te begrijpen inderdaad.
Stoort mij ook zeer, ook dat de halve uitzending aan peilingen en meningen over peilingen wordt besteed.quote:Op maandag 3 december 2012 14:41 schreef Tja..1986 het volgende:
Vooral de langere journaals hebben inderdaad een soort van jeugdjournaaltoontje gekregen. Allemaal ivm de concurrentie met RTL en SBS. De korte vallen nog wel mee. Het gekleurde is tegenwoordig hip he. Dat doen ze overal (kijk naar RTL, WNL en SBS). Ja, dat stoort mij ook, maar ik vind het bij de NOS meestal nog wel meevallen.
quote:Op maandag 3 december 2012 15:12 schreef Stranger het volgende:
Als je objectief nieuws wil moet je ver weg blijven van de tv. Ik kan het journaal geen twee minuten bekijken zonder tegen mijn tv te schreeuwen.
Ik vraag me trouwens wel af hoe slecht geinformeerd de gemiddelde Nederlander was vóór het internettijdperk.
Fair enough, maar probeer dan als onafhankelijke NOS in ieder geval een poging te wagen. Het neigt nu op sommige onderwerpen gewoon naar propaganda. Dat dat gebeurt bij de VARA of de NCRV vooruit dan, maar het NOS Journaal hoort gewoon onafhankelijk te zijn.quote:Op maandag 3 december 2012 15:04 schreef Re het volgende:
[..]
dat is een utopie, objectief nieuws bestaat niet
Beter.quote:Op maandag 3 december 2012 15:12 schreef Stranger het volgende:
Ik vraag me trouwens wel af hoe slecht geinformeerd de gemiddelde Nederlander was vóór het internettijdperk.
Het 8-uur journaal is nog steeds het best bekeken journaal van Nederland, dus stoppen omdat het nieuwe format wat minder aanslaat is op zijn zachts gezegd nogal idioot.quote:Op maandag 3 december 2012 15:01 schreef Janneke141 het volgende:
Ze kunnen er beter mee ophouden. Er springt wel weer iemand anders in dat gat.
Het format interesseert me geen hol. Maar ze moeten informatie brengen en geen meningen.quote:Op maandag 3 december 2012 15:26 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Het 8-uur journaal is nog steeds het best bekeken journaal van Nederland, dus stoppen omdat het nieuwe format wat minder aanslaat is op zijn zachts gezegd nogal idioot.
En de massa is dom en dus is het cirkeltje weer rondquote:Op maandag 3 december 2012 15:31 schreef Casos het volgende:
Tegenwoordig, zeker na de opkomst van social media, wordt alles afgestemd op de massa. De macht van de grote getallen, daar vallen de centjes momenteel te verdienen.
Volgens mij kijk jij geeneens nieuws dus wat zeur je?quote:Op maandag 3 december 2012 15:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het format interesseert me geen hol. Maar ze moeten informatie brengen en geen meningen.
Dit dus, en niet alleen op TV maar ook in de kranten.quote:Op maandag 3 december 2012 16:15 schreef NightH4wk het volgende:
Dit is al jaren/decennia aan de gang.
hoe onafhankelijk zijn de grote kranten dan?quote:Op maandag 3 december 2012 16:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dit dus, en niet alleen op TV maar ook in de kranten.
Nu snap ik waar Fok de inspiratie vandaan haalt!quote:Op maandag 3 december 2012 14:30 schreef NotYou het volgende:
[..]
Op de sites van de NOS is het al helemaal droevig gesteld met 'het nieuws', weinig meer dan een clubje incompetente mbo'ers dat eigen surftochten op twitter en grote-mensen-nieuwssites, slecht samenvat. Een beetje op de manier waarop een basisschoolleerling een werkstukje zou maken.
quote:Op maandag 3 december 2012 16:19 schreef Tokus het volgende:
[..]
Nu snap ik waar Fok de inspiratie vandaan haalt!
Als je de opinie wegdenkt in de artikelen dan heb je een stortvloed aan feiten over itt de troep die we op TV zien. Daar heb je een halve feit per item met een paar leuke beelden.quote:Op maandag 3 december 2012 16:19 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
hoe onafhankelijk zijn de grote kranten dan?
en die journalisten die ervoor werken dan
Daarom kijk ik alleen nog nieuws op de Belg.......quote:Op maandag 3 december 2012 16:15 schreef NightH4wk het volgende:
Dit is al jaren/decennia aan de gang. Hopelijk gaan die babyboomers eens dood en kunnen we het weer rechtzetten.
Dat is idd al een verademing. Zelf skip ik al het nieuws op TV en lees drie kranten: de IHT, WSJ, en het FD. Het is heel jammer dat News Corp de WSJ zo heeft uitgekleed.quote:Op maandag 3 december 2012 16:24 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Daarom kijk ik alleen nog nieuws op de Belg.......
Vergelijk dát maar eens met de NOS.
Dit ja, dat werkte toch ook prima met het knopje. En het is ook niet alsof ze nou heel fancy effecten uitvoeren, het is gewoon nog steeds van slide/animatie naar slide. Dat had ook nog prima met een knopje kunnen gebeuren.quote:Op maandag 3 december 2012 14:35 schreef Boldface het volgende:
[..]
Dat staand presenteren en rondlopen leidt inderdaad de aandacht alleen maar af van het nieuws. Hetzelfde geldt voor dat touchscreen waarmee ze het weer presenteren. Voortdurend gaat je aandacht naar de beweging van de weerman en of het aanraken van het scherm ook het gewenste effect heeft. Voorheen hadden ze een knopje in de hand. Je zag er niks van en het kwam stukken rustiger over.
stortvloed aan feiten? valt tegen toch om al die opinies weg te denken.quote:Op maandag 3 december 2012 16:23 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Als je de opinie wegdenkt in de artikelen dan heb je een stortvloed aan feiten over itt de troep die we op TV zien. Daar heb je een halve feit per item met een paar leuke beelden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |