abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119642564

Eigenlijk zijn er best veel promovendi op FOK! en ze verzamelen zich hier. Ook geďnteresseerde studenten, post-docs en gelukkigen met een vaste aanstelling zijn welkom. Neuzel hier dus over farmaceutisch, biologisch, historisch of fysische details, over onderwijstaken en onderbetaald zijn, over journal papers, conferenties, theses, en buitenlandse snoepreisjes.

Leden van de club:
Nederland
Quoi (PhD, Amsterdam, medicine/epidemiology )
AlexanderDeGrote (extern PhD, archeologie)
Grumpey (PhD, Amsterdam, cognitieve neuropsychologie)
Bosbeetle (al gepromoveerd)
Re (PhD, medische farmacologie)
speknek (al gepromoveerd)
ssebass PhD, Rotterdam/Amsterdam, kinderoncologie-hematologie
Szlie PhD, groningen radiologie
Norrage (PhD, Meteorologie, Utrecht)
Superweber (al gepromoveerd)

Frankrijk
bramiozo2002 (Parijs)

United Kingdom
thabit (postdoc, Warwick)
keesjeislief (postdoc, Bath)
SaskiaR (postdoc, Nottingham, Romeinse geschiedenis)

Noorwegen
Fogel

Verenigde Staten
Shivo (assistant professor, Houston.)
xienix84 (postdoc, baltimore)

Australie
keesjeislief (postdoc, Canberra)

Zweden
Jagärtrut (promovendus, peace and conflict research)

Duitsland
Felagund (PhD, meteorologie, Bonn)

Japan
Lyrebird (associate professor in de optica)

onbekend
Mister1977, mysterieuze (beta)doctor

Wannabees
RobertoCarlos
Wackyduck
nickybol

Vorige topics:
WGR / Promovendus (solliciteren!)
WGR / Promoveren #2
WGR / Promoveren #3: Voor uw volledige academische loopbaan
WGR / Promoveren #4: Met (on-)gegronde Amerikavrees
WGR / Promoveren #5: Met (on-)gegronde Amerikavrees
WGR / Promoveren #6: Met gemene steken onderwater
WGR / Promoveren #7: The pursuit of [s]science[/s] money
WGR / Promoveren #8: Open Access Publibicaties en andere dure dingen
WGR / Promoveren #9: Papers, Borrels, en een 10 tot 21 mentaliteit!

[ Bericht 16% gewijzigd door Bosbeetle op 29-11-2012 11:48:03 ]
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  Moderator maandag 26 november 2012 @ 16:47:26 #2
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_119642588
Wat is dat toch tegenwoordig met die originele subtitels :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_119642610
Ik wilde hem nog aanpassen maar blijkbaar kun je niet meer editten :(
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  Moderator maandag 26 november 2012 @ 16:48:38 #4
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_119642630
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 16:48 schreef oompaloompa het volgende:
Ik wilde hem nog aanpassen maar blijkbaar kun je niet meer editten :(
Zeg maar wat je als subtitel wilt hebben :) dan zal ik het erin zetten :)
pi_119642697
Vond dit wel een mooie quote:
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 15:48 schreef thijsdetweede het volgende:

[..]

Ik begon na 1 maand uit te rekenen dat ik op 2.5% moest zijn, dwz 10% van het eerste paper. Dat zette de druk er goed op ;)
How about: "na 1 maand hoor je al gauw 10% van je eerste paper af te hebben"
  maandag 26 november 2012 @ 16:53:35 #6
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_119642859
1/10e paper per maand is het recept voor promotie!
  maandag 26 november 2012 @ 16:53:59 #7
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119642877
doe mij eens goedzetten Re (hoofdletter :{w ) (medische farmacologie)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 26 november 2012 @ 17:24:09 #8
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_119643982
quote:
3s.gif Op maandag 26 november 2012 16:53 schreef Re het volgende:
doe mij eens goedzetten Re (hoofdletter :{w ) (medische farmacologie)
Het viel mij ook al op; ik was al een spandoek voor je aan het verven }:|
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  maandag 26 november 2012 @ 17:36:25 #9
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_119644375
quote:
Dan nog, je wilt als uni gemotiveerde goede mensen, als iemand de mogelijkheid heeft een RM te doen, onderzoek te doen en over onderzoek te leren en er voor kiest dat niet te doen, dan zegt dat waarschijnlijk iets over iemands motivatie.

Uiteindelijk telt het allemaal op dus misschien zonder rema maar met gepubliceerde thesis (dat hangt dan ook weer van eigen bijdrage en if van journal af natuurlijk) wordt je wel aangenomen, maar nog steeds zou je kans hoger zijn met ba-thesis en rema.

Ben het trouwens helemaal eens met wat je zegt over braaf colleges volgens etc. Mijn rema strategie was ook niet 9s en 10en halen, maar vakken voldoende haen en zo veel mogelijk tijd aan onderzoek besteden. Aan eind van mijn rema voor 3 papers aan eerste versies liggen (die vervolgens allemaal afgewezen werden ) en dat heeft zeker meegeholpen met mijn aio-plek.

Bah laatste post; waar kan ik de op vinden om in nieuwe deel te pasten/ kan iemand het nieuwe deel openen?
Jammer van de effort dan als ze afgewezen worden (omdat ik nu minder per se die phd moet doen van mezelf zou ik dat bij mij minder erg vinden gelukkig). Weet je ook nog waar dat aan lag destijds?

Ik denk dat die b-scriptie wel gepubliceerd kan gaan worden want ik heb zo het vermoeden dat zij mee gaat helpen en we samen misschien iets kunnen publiceren, zij heeft namelijk hetzelfde onderzoek op een andere locatie gedaan :) It's all for the fun, wetenschap moet ook leuk blijven. Zo'n RM kan ook alle enthousiasme uit je halen krijg ik af en toe het idee.

Ik denk ook dat je je Phd het beste overleefd als je het ziet als een superleuke periode waarin je veel kunt leren, een beetje mag lesgeven en je nog eens creatief bezig mag zijn en je naam mag vereeuwigen. Dat hele politiek correcte gedoe van ik zal en moet per se hoogleraar worden en carriere maken in de wetenschap werkt alleen maar vertstikkend lijkt mij. Lijkt me leuk om samen met andere mensen aan creatieve dingen te werken :)

You're all lucky bastards. Dammit }:|
pi_119647335
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 17:36 schreef Mishu het volgende:

[..]

Lucky bastards, my ass. Ik werk heel hard en doe veel moeite om de juiste beslissingen te maken. Waar ik nu sta heeft heel weinig met geluk te maken.
Jesus saves but death prevails.
pi_119652519
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 17:36 schreef Mishu het volgende:

[..]

Jammer van de effort dan als ze afgewezen worden (omdat ik nu minder per se die phd moet doen van mezelf zou ik dat bij mij minder erg vinden gelukkig). Weet je ook nog waar dat aan lag destijds?

Ik denk dat die b-scriptie wel gepubliceerd kan gaan worden want ik heb zo het vermoeden dat zij mee gaat helpen en we samen misschien iets kunnen publiceren, zij heeft namelijk hetzelfde onderzoek op een andere locatie gedaan :) It's all for the fun, wetenschap moet ook leuk blijven. Zo'n RM kan ook alle enthousiasme uit je halen krijg ik af en toe het idee.

Ik denk ook dat je je Phd het beste overleefd als je het ziet als een superleuke periode waarin je veel kunt leren, een beetje mag lesgeven en je nog eens creatief bezig mag zijn en je naam mag vereeuwigen. Dat hele politiek correcte gedoe van ik zal en moet per se hoogleraar worden en carriere maken in de wetenschap werkt alleen maar vertstikkend lijkt mij. Lijkt me leuk om samen met andere mensen aan creatieve dingen te werken :)

Maar dat is het hem juist, als je een phd leuk lijkt, zou een rema ook leuk moeten lijken. Misschien is het in jouw veld heemaal anders maar het grootste verschil bij mij tussen phd en rema is dat ik nu minder vakker heb (wat ik soms wel mis dus dan volg ik toch een vak) en dat ik betaald krijg ipv betaal. Voor de rest komt het voor een heel groot deel op precies hetzelfde neer. Lekker aankloten met onderzoek.
  maandag 26 november 2012 @ 22:34:36 #12
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_119657866
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 20:52 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Maar dat is het hem juist, als je een phd leuk lijkt, zou een rema ook leuk moeten lijken. Misschien is het in jouw veld heemaal anders maar het grootste verschil bij mij tussen phd en rema is dat ik nu minder vakker heb (wat ik soms wel mis dus dan volg ik toch een vak) en dat ik betaald krijg ipv betaal. Voor de rest komt het voor een heel groot deel op precies hetzelfde neer. Lekker aankloten met onderzoek.
Het verschil is dat je het in je eigen tijd mag doen bij een phd en zonder druk en bij een rema zit er een tijdsinvestering in, waarvan je niet weet hoe het gaat lopen precies. Je kan wel voor de veilige vakken kiezen, maarja dan leer je ook niet echt iets..
pi_119658313
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 22:34 schreef Mishu het volgende:

[..]

Het verschil is dat je het in je eigen tijd mag doen bij een phd en zonder druk
Misschien is je beeld van de rema te negatief en dat van een phd te positief.
  maandag 26 november 2012 @ 22:47:15 #14
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_119658424
quote:

[..]

Het verschil is dat je het in je eigen tijd mag doen bij een phd en zonder druk en bij een rema zit er een tijdsinvestering in, waarvan je niet weet hoe het gaat lopen precies.
Als er zo over denkt zou ik niet aan een phd beginnen. Lijkt me dat je dan niet de juiste instelling hebt.
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  maandag 26 november 2012 @ 22:47:58 #15
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_119658453
quote:
2s.gif Op maandag 26 november 2012 22:47 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Als er zo over denkt zou ik niet aan een phd beginnen. Lijkt me dat je dan niet de juiste instelling hebt.
Hmm ja twijfel er ook nog wel over. Gelukkig heb ik nog wat tijd :)
pi_119660864
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 22:47 schreef Mishu het volgende:

[..]

Hmm ja twijfel er ook nog wel over. Gelukkig heb ik nog wat tijd :)
Als je de keuze hebt tussen RM en een andere master, ga dan vooral RM doen als je voor PhD wil gaan en vooral een andere master als je het niet wil. Ik spreek zelf uit ervaring bij psychologie (weet niet wat je studierichting is?) en voor mij als niet RM'er zijn veel PhD vacatures niet toegankelijk omdat een RM een harde eis is. Daarentegen maak ik door mijn iets praktischere master wel weer meer kans bij vacatures voor functies binnen bedrijven (traineeships e.d.).
pi_119661037
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2012 23:35 schreef Operc het volgende:

[..]

Als je de keuze hebt tussen RM en een andere master, ga dan vooral RM doen als je voor PhD wil gaan en vooral een andere master als je het niet wil. Ik spreek zelf uit ervaring bij psychologie (weet niet wat je studierichting is?) en voor mij als niet RM'er zijn veel PhD vacatures niet toegankelijk omdat een RM een harde eis is. Daarentegen maak ik door mijn iets praktischere master wel weer meer kans bij vacatures voor functies binnen bedrijven (traineeships e.d.).
Ik weet niet hoe moeilijk je zit qua phd en hoe flexibel je bent (en of je uberhaupt een phd wilt doen), maar krijg regelmatig vacatures doorgestuurd voor research assistant / lab assistant bij Amerikaanse uni's (vaak ook best prestigeuze). Zou een idee kunnen zijn voor extra cv-pimp, en is natuurlijk ook een ontzettend gave levenservaring, vooral als je daar ook al mee kunt doen met onderzoek en zelf projecten kunt starten.
pi_119698215
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 23:39 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe moeilijk je zit qua phd en hoe flexibel je bent (en of je uberhaupt een phd wilt doen), maar krijg regelmatig vacatures doorgestuurd voor research assistant / lab assistant bij Amerikaanse uni's (vaak ook best prestigeuze). Zou een idee kunnen zijn voor extra cv-pimp, en is natuurlijk ook een ontzettend gave levenservaring, vooral als je daar ook al mee kunt doen met onderzoek en zelf projecten kunt starten.
Bedankt voor het aanbod :) Ik ben echter net terug uit Engeland en daar aangenomen als PhD student, dus ik ben voorzien :) Maar het vergt wel meer flexibiliteit dan met RM (ik heb het er graag voor over :Y ).
pi_119698284
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2012 00:42 schreef Operc het volgende:

[..]

Bedankt voor het aanbod :) Ik ben echter net terug uit Engeland en daar aangenomen als PhD student, dus ik ben voorzien :) Maar het vergt wel meer flexibiliteit dan met RM (ik heb het er graag voor over :Y ).
Nice, gefeliciteerd! Welke uni?
pi_119698909
UWE :)
pi_119699367
Cool, ik ben daar nog nooit geweest (wel aantal andere unis voor congres/summerschool daarom vroeg ik het) maar hoor van vrienden dat Bristol echt een supervette stad is.
  woensdag 28 november 2012 @ 07:06:24 #22
124676 RobertoCarlos
pi_119700057
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2012 00:42 schreef Operc het volgende:

[..]

Gefeli!!! *O* *O* *O*
Hoe ging de sollicitatieprocedure? En waarom hebben ze jou aangenomen denk je? Wat had je nou voor gemiddeld eindcijfer?

[ Bericht 4% gewijzigd door RobertoCarlos op 28-11-2012 08:07:48 ]
  woensdag 28 november 2012 @ 10:04:31 #23
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_119702238
Bristol is echt supergaaf! Heb zelf jaartje in Engeland gestudeerd, en Bristol is echt een leuke uitgaansstad. Zelf zat ik in Cambridge, afrader qua levendigheid van dorp. Kan je nog beter in Oxford zitten. Andere leuke steden in UK zijn Manchester en Edinburgh overigens :)
pi_119703405
En nog veel meer steden trouwens: Exeter, York, Durham, Glasgow, Liverpool, Birmingham, Shrewsbury, Chester... sommige nog redelijk dichtbij Bristol ook. Maar inderdaad zorg dat je tijd maakt om ook leuke dingen te doen tijdens je PhD, zeker als je in z'n mooi land werkt!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_119734050
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 02:05 schreef oompaloompa het volgende:
Cool, ik ben daar nog nooit geweest (wel aantal andere unis voor congres/summerschool daarom vroeg ik het) maar hoor van vrienden dat Bristol echt een supervette stad is.
Ik heb er even een paar dagen rondgelopen en het heeft een erg toffe sfeer vind ik. Ik was er in mijn eentje dus uitgaan/kroegen nog niet echt naar gekeken, maar chille mensen en leuke sfeer is in ieder geval al erg fijn :)

quote:
2s.gif Op woensdag 28 november 2012 07:06 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Gefeli!!! *O* *O* *O*
Hoe ging de sollicitatieprocedure? En waarom hebben ze jou aangenomen denk je? Wat had je nou voor gemiddeld eindcijfer?
Dankje :). Hieronder (in een andere volgorde) de antwoorden:
Ik heb gewoon opgeschreven dat mijn BSc gemiddeld 6,6/10 was en mijn MSc 8,0/10 en dat dat laatste in mijn geval cum laude betekende. Dan was het verder hun invulling om te oordelen of dat goed genoeg was of niet.

Sollicitatieprocedure bestond uit het invullen van een boel formulieren met daarbij twee bijlages met motivatie en onderzoeksideeën. Daarna werd ik uitgenodigd voor een gesprek waarin ik mijn ideeën moest presenteren en er inhoudelijke vragen werden gesteld. Twee uur later werd ik gebeld dat ik het was geworden.

Met betrekking tot het waarom: Ik denk dat ze wel wat zagen in mijn onderzoeksideeën. Daarnaast sloot mijn master goed aan bij wat zij zochten en ik vond zelf de mensen van het gesprek erg prettig (supervisors etc.) dus als ik er vanuit ga dat zij mij ook een chille gast vonden, dan kan dat ook hebben meegespeeld. :)

quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 10:04 schreef Grumpey het volgende:
Bristol is echt supergaaf! Heb zelf jaartje in Engeland gestudeerd, en Bristol is echt een leuke uitgaansstad. Zelf zat ik in Cambridge, afrader qua levendigheid van dorp. Kan je nog beter in Oxford zitten. Andere leuke steden in UK zijn Manchester en Edinburgh overigens :)
Top, bedankt voor de tips! Ik hoop de steden die jij noemt (en die SaskiaR noemt) ook te gaan bezoeken tijdens mijn verblijf daar. Ik heb tenslotte 3 jaar te overbruggen ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 10:50 schreef SaskiaR het volgende:
En nog veel meer steden trouwens: Exeter, York, Durham, Glasgow, Liverpool, Birmingham, Shrewsbury, Chester... sommige nog redelijk dichtbij Bristol ook. Maar inderdaad zorg dat je tijd maakt om ook leuke dingen te doen tijdens je PhD, zeker als je in z'n mooi land werkt!
Was ook zeker de bedoeling :Y
Wel eerst even zorgen dat ik alles daar op orde heb (woonruimte, alle verzekeringen en dergelijke, werkbaar onderzoeksplan en vrienden.)
pi_119734233
Engeland O+
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  donderdag 29 november 2012 @ 10:44:11 #27
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119740180
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 17:24 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Het viel mij ook al op; ik was al een spandoek voor je aan het verven }:|
zijn ze de PhD weer eens vergeten }:|
  donderdag 29 november 2012 @ 10:45:01 #28
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_119740197
quote:
3s.gif Op donderdag 29 november 2012 10:44 schreef Re het volgende:

Ik zeg het je Re, het is gewoon een complot. Of de kift :{w
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  donderdag 29 november 2012 @ 10:46:39 #29
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_119740240
quote:

[..]

Ach, troost je, ik sta er niet eens in...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  donderdag 29 november 2012 @ 11:01:45 #30
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_119740721
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 10:41 schreef Spatzmann het volgende:
Meh, mijn (externe) promotie is door werkgever voor onbepaalde tijd on hold gezet. Ik ben door een chirurgische fout een jaar ziek geweest en het 'afbreukrisco en de kosten zijn te hoog'. Ik was verdorie toe aan mijn laatste casussen. Mijn artikelen izjn in 1,5 jaar tijd 30+ keer geciteerd (journals). Het ging net lekker. Bah
Wel zicht op hervatting op korte termijn? Of afronden in het weekend?
pi_119741744
blijkbaar is de review van m'n eerste paper die ik ter publicatie naar een veel te ambitieus journal gestuurd heb klaar, want er staat 'awaiting decision'. Vind het maar spannend!

Verder vind ik promoveren deze week niet leuk, ik heb nogal last van stress, zover dat m'n hart sneller klopt en ik last blijf houden van een drukkend gevoel. Ik denk dat weinig zomervakantie, en veel lesgeven in combinatie met voor m'n gevoel weinig presteren daar aan bijdragen...Nog 3 weken, en dan iig 2 weken vakantie rond kerst.
  Moderator donderdag 29 november 2012 @ 11:46:11 #32
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_119742166
quote:

[..]

Het verschil is dat je het in je eigen tijd mag doen bij een phd en zonder druk en bij een rema zit er een tijdsinvestering in, waarvan je niet weet hoe het gaat lopen precies. Je kan wel voor de veilige vakken kiezen, maarja dan leer je ook niet echt iets..
hihi phd zonder tijdsdruk ...
  Moderator donderdag 29 november 2012 @ 11:48:24 #33
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_119742225
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 10:46 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Ach, troost je, ik sta er niet eens in...
en ik zit te modden in iemand anders forum :o
  donderdag 29 november 2012 @ 14:00:53 #34
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_119746108
En die casussen binnenharken wordt hem dus niet? zonde!
  donderdag 29 november 2012 @ 14:21:57 #35
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_119746831
Je publicaties verjaren gelukkig niet, hopelijk in de toekomst mogelijkheid dat je net even wel die data binnen hebt die je nog nodig hebt zodat je daarna op eigen kracht alles kan afronden.

Zelf druk bezig met revisie en discussie etc. Wordt een turbulent weekje, volgende week vrijdag moet het al naar de leescomissie! :{
pi_119749999
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 14:07 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Nee, mijn werkgever zet me ook op ander werk. Dit is erg zonde want ik ging echt de goede kant op. Publiceerde makkelijk.. Vooral ook omdat eht al binnen handbereik kwam.grrr
Balen zeg!
  vrijdag 30 november 2012 @ 20:12:07 #37
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_119791149
Met docent gesproken, het was idd de bedoeling om samen met nog iemand anders een artikel te publiceren met ons onderzoek gecombineerd. Zij schatte de kansen hoog in dat het werd gepubliceerd omdat er nog weinig over is geschreven :)
  vrijdag 30 november 2012 @ 23:30:28 #38
124676 RobertoCarlos
pi_119800488
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 23:31 schreef Operc het volgende:

[..]

Ik heb er even een paar dagen rondgelopen en het heeft een erg toffe sfeer vind ik. Ik was er in mijn eentje dus uitgaan/kroegen nog niet echt naar gekeken, maar chille mensen en leuke sfeer is in ieder geval al erg fijn :)

[..]

Dankje :). Hieronder (in een andere volgorde) de antwoorden:
Ik heb gewoon opgeschreven dat mijn BSc gemiddeld 6,6/10 was en mijn MSc 8,0/10 en dat dat laatste in mijn geval cum laude betekende. Dan was het verder hun invulling om te oordelen of dat goed genoeg was of niet.

Sollicitatieprocedure bestond uit het invullen van een boel formulieren met daarbij twee bijlages met motivatie en onderzoeksideeën. Daarna werd ik uitgenodigd voor een gesprek waarin ik mijn ideeën moest presenteren en er inhoudelijke vragen werden gesteld. Twee uur later werd ik gebeld dat ik het was geworden.

Met betrekking tot het waarom: Ik denk dat ze wel wat zagen in mijn onderzoeksideeën. Daarnaast sloot mijn master goed aan bij wat zij zochten en ik vond zelf de mensen van het gesprek erg prettig (supervisors etc.) dus als ik er vanuit ga dat zij mij ook een chille gast vonden, dan kan dat ook hebben meegespeeld. :)
Interessant! Bedankt voor de toelichting :) Mijn conclusie is dat met name de onderzoeksideeen en de verwachte kwaliteiten als onderzoeker belangrijker zijn dan de cijfers, zoals al wel eerder gezegd. Welke deelgebied van psychologie zat je ook al weer in?
Sociale psychologie? :|W O-)
  zaterdag 1 december 2012 @ 13:18:16 #39
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_119810079
Nog 3 weken tot de promotiedatum hier. Elf dagen tot de zogenaamde proefpromotie, die waarschijnlijk nog zwaarder wordt dan voor het echie :{ Ik kan me nog niet echt zetten aan voorbereiding oid. Gister nog een soort aantekeningboekje doorgelezen en vond het wel weer leuk om met de "materie" bezig te zijn.

Ook gister langs 2 leden van de oppositie geweest (again, ik doe een soort (her)kennismakingstour ;) ) en daar leuke kleine discussietjes mee gehad. Heb het gevoel dat ze me aftasten. Eentje die zelfs zei bij een bepaald onderwerp: dus je zou met dit onderwerp wel uit de voeten kunnen? :o

Ik vind het echt spannend allemaal... :@
pi_119813079
Proefpromotie ook met de echte oppositie voor zover aanwezig? Welke uni als ik vragen mag? Ik had echt niets qua voorbereiding (geen proef, geen tour); alleen het idee dat je nooit publiekelijk zou mogen verdedigen als je er niet klaar voor was, was enigszins geruststellend..
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  zaterdag 1 december 2012 @ 15:34:54 #41
124676 RobertoCarlos
pi_119813326
quote:
5s.gif Op zaterdag 1 december 2012 15:26 schreef trancethrust het volgende:
Proefpromotie ook met de echte oppositie voor zover aanwezig? Welke uni als ik vragen mag?
PhD, Amsterdam, medicine/epidemiology
pi_119813442
UvA deed dat niet, geloof ik; misschien de VU wel, of het is specifiek aan het vakgebied inderdaad.
pi_119815823
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 november 2012 23:30 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Interessant! Bedankt voor de toelichting :) Mijn conclusie is dat met name de onderzoeksideeen en de verwachte kwaliteiten als onderzoeker belangrijker zijn dan de cijfers, zoals al wel eerder gezegd. Welke deelgebied van psychologie zat je ook al weer in?
Sociale psychologie? :|W O-)
Graag gedaan :)
Sociale psychologie inderdaad. Het leukste onderdeel van psychologie :)
  zaterdag 1 december 2012 @ 19:02:31 #44
124676 RobertoCarlos
pi_119819248
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2012 17:02 schreef Operc het volgende:

[..]

Sociale psychologie is idd een van de leukere onderdelen van psychologie. Wel een tip nog nu je aan je wetenschappelijke carričre begint: loop niet te hard van stapel! _O- :@

[ Bericht 0% gewijzigd door RobertoCarlos op 01-12-2012 19:09:57 ]
  zaterdag 1 december 2012 @ 19:27:04 #45
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_119819916
quote:
5s.gif Op zaterdag 1 december 2012 15:26 schreef trancethrust het volgende:
Proefpromotie ook met de echte oppositie voor zover aanwezig? Welke uni als ik vragen mag? Ik had echt niets qua voorbereiding (geen proef, geen tour); alleen het idee dat je nooit publiekelijk zou mogen verdedigen als je er niet klaar voor was, was enigszins geruststellend..
Oh maar het is niks officieels hoor. Je vraagt zelf een paar collega's of ze wat vragen willen stellen. Zijn overigens "nieuwe collega's" dus heeft niks met de VU (meer) te maken ;)
pi_119820439
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 19:27 schreef Quoi het volgende:

[..]

Oh maar het is niks officieels hoor. Je vraagt zelf een paar collega's of ze wat vragen willen stellen. Zijn overigens "nieuwe collega's" dus heeft niks met de VU (meer) te maken ;)
Ah op die fiets; dat deden ze hier in Vlaanderen ook al, met de promotor erbij, was wel grappig. In ieder geval succes dan straks en over 3 weken vnml.!
  zaterdag 1 december 2012 @ 23:21:04 #47
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_119828164
Wij hebben ook altijd proefpromotie met collega's. Vragen zijn altijd veel zwaarder dan op de verdediging, vooral omdat collega's iets minder blad voor mond nemen, en zich ook helemaal vastvreten op 1subonderdeel :). Promotor is er ook bij, soms ook statisticus...alles wordt zo echt mogelijk gemaakt, dus vragenstellers en antwoorden gaan allemaal volgens protocol, en er wordt zo min mogelijk lacherig gedaan. Helpt enorm!
pi_119830590
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2012 17:02 schreef Operc het volgende:

[..]

Hey cool, ik ook, welk onderwerp?
pi_119830751
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 december 2012 19:02 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Sociale psychologie is idd een van de leukere onderdelen van psychologie. Wel een tip nog nu je aan je wetenschappelijke carričre begint: loop niet te hard van stapel! _O- :@
Geloof me, alle grappen over die zaak zijn vorig jaar al gemaakt hier ;)
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 00:40 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Hey cool, ik ook, welk onderwerp?
Daar PM ik je even over. Hoeft (nog) niet openbaar te staan voor mij. :)
  zondag 2 december 2012 @ 06:19:36 #50
124676 RobertoCarlos
pi_119834607
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 00:49 schreef Operc het volgende:

[..]

Geloof me, alle grappen over die zaak zijn vorig jaar al gemaakt hier ;)

[..]

Daar PM ik je even over. Hoeft (nog) niet openbaar te staan voor mij. :)
Kijk, daar ga je al: geen openheid of transparantie, maar in plaats daarvan onderonsjes over hoe je het beste de gegevens kunt produceren :N ;)
  zondag 2 december 2012 @ 10:32:12 #51
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_119836010
Het is hun cultuur
  vrijdag 7 december 2012 @ 21:25:47 #52
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_120055315
Nog vorderingen hier verder?
  zaterdag 8 december 2012 @ 15:45:05 #53
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_120075938
Ik ben op dit moment (dus precies nu zeg maar) bezig met de allerlaatste verbeteringen aan mijn discussie, maandag of dinsdag gaat het naar de leescommissie :).

Overigens net vanochtend nog dit terug gekregen: "If you are able to revise your manuscript appropriately we will be happy to accept the manuscript."

Oftewel: na de verbeteringen aan discussie ga ik nog wel drukke zondag tegemoet waar ik als een gek wat dingen aan moet passen zodat de leescommissie nog net een proefschrift met een extra geaccepteerd stuk opgestuurd kan krijgen....

Maar het gaat goed dus hier :)
  maandag 10 december 2012 @ 21:47:28 #54
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_120169019
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 15:45 schreef Grumpey het volgende:
Ik ben op dit moment (dus precies nu zeg maar) bezig met de allerlaatste verbeteringen aan mijn discussie, maandag of dinsdag gaat het naar de leescommissie :).

Overigens net vanochtend nog dit terug gekregen: "If you are able to revise your manuscript appropriately we will be happy to accept the manuscript."

Oftewel: na de verbeteringen aan discussie ga ik nog wel drukke zondag tegemoet waar ik als een gek wat dingen aan moet passen zodat de leescommissie nog net een proefschrift met een extra geaccepteerd stuk opgestuurd kan krijgen....

Maar het gaat goed dus hier :)
Top! Lekker! Je moet maar denken: eind is in zicht :s)

Heb zojuist mijn lekenpraatje afgerond. Duurt 6 minuten :D Kort & krachtig. Morgen proefpromotie en ik ga het wel met vertrouwen tegemoet. Heb de teugels een beetje laten vieren, nu is het toch een kwestie van vertrouwen op wat je weet en kunt bedenken. Werkelijk óveral heb ik weleens over nagedacht...
  zaterdag 12 januari 2013 @ 20:29:26 #55
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_121481442
Wow, deze reeks is blijkbaar van de aardbodem verdwenen. Even een schopje dus..
  zondag 13 januari 2013 @ 00:09:07 #56
124676 RobertoCarlos
pi_121489415
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 21:47 schreef Quoi het volgende:
Heb zojuist mijn lekenpraatje afgerond. Duurt 6 minuten :D Kort & krachtig. Morgen proefpromotie en ik ga het wel met vertrouwen tegemoet.
Hoe ging het? :P
pi_121489755
Ik ben net begonnen en nu bezig met het lezen van veel artikelen. Welke app/programma/methode gebruiken jullie voor het maken van notes over de artikelen zodat ik de essentie kan noteren? In office werken kan wel, maar ik denk (hoop?) dat er makkelijkere manieren zijn. :)
pi_121490398
Dat andere topic moet gewoon weer het centrale topic worden...
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zondag 13 januari 2013 @ 00:44:02 #59
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_121490445
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 00:42 schreef Norrage het volgende:
Welk ander topic?
  zondag 13 januari 2013 @ 00:48:40 #60
124676 RobertoCarlos
pi_121490554
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 00:42 schreef Norrage het volgende:
Uh.. dat was nooit een centraal topic.... dat is dit topic
pi_121495337
quote:
2s.gif Op zondag 13 januari 2013 00:48 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Uh.. dat was nooit een centraal topic.... dat is dit topic
Weet ik... Nu je het zegt :P maar deze topics moeten gewoon samen...zelfs de op is bijna hetzelfde en er wordt precies over hetzelfde gesproken.
  Moderator zondag 13 januari 2013 @ 10:10:12 #63
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_121495684
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 09:31 schreef Norrage het volgende:

[..]

Weet ik... Nu je het zegt :P maar deze topics moeten gewoon samen...zelfs de op is bijna hetzelfde en er wordt precies over hetzelfde gesproken.
Tja die op was nooit hetzelfde... die reeks is er gekomen omdat mensen hier over beurzen enzo zaten te praten en andere dingen waar de meeste promovendi nog niet mee bezig zijn. En het was ook daar de bedoeling dat het wat meer over de wetenschap zelf ging.. omdat het daar W&T is... en hier meer over hoe het zit met werk en geldzaken enzo

Maarja mij boeit het ook niet eigenlijk :D
pi_121495794
Ik weet de redenen. Maar zo onoverzichtelijk. Nu zijn al die promoties in het andere topic beland en weten de mensen het hier weer niet!

Ach waar maken we ons druk om ;(
pi_121496383
Hier pas weer een eerste promotie sinds bijna 1,5 jaar gehad. Wordt komend jaar trouwens wel heel druk, dit jaar een stuk of 8 of misschien zelfs 10 als alles goed gaat.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_121496428
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 00:21 schreef Operc het volgende:
Ik ben net begonnen en nu bezig met het lezen van veel artikelen. Welke app/programma/methode gebruiken jullie voor het maken van notes over de artikelen zodat ik de essentie kan noteren? In office werken kan wel, maar ik denk (hoop?) dat er makkelijkere manieren zijn. :)
Ik doe het nog het op de oude methode en schrijf de meeste dingen op. Een artikel lezen op de pc of achter de laptop werkt voor mij sowieso niet, ik lees nog het liefste van papier. En dan vind ik het ook makkelijker om het direct op te schrijven.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_121497929
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 00:21 schreef Operc het volgende:
ik zou je zotero aanraden, vind ik erg fijn werken..
  zondag 13 januari 2013 @ 11:59:10 #68
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_121498099
zie andere topic: mijn suggestie is een mindmap maken!
pi_121498697
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 11:54 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Even naar gekeken, Inderdaad nuttig denk ik. Ben ook Mendeley tegen gekomen, dat werkt ongeveer hetzelfde volgens mij?
  zondag 13 januari 2013 @ 12:34:37 #70
124676 RobertoCarlos
pi_121499096
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 11:54 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ik gebruik (voor papers etc.) ook Zotero, werkt idd erg goed. Ook daarin kun je gewoon aantekeningen maken.. ^O^
  zondag 13 januari 2013 @ 12:35:15 #71
124676 RobertoCarlos
pi_121499119
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 12:20 schreef Operc het volgende:

[..]

Even naar gekeken, Inderdaad nuttig denk ik. Ben ook Mendeley tegen gekomen, dat werkt ongeveer hetzelfde volgens mij?
Klopt. Alleen het voordeel van Mendeley ten opzichte van Zotero (of een ander citation programma) is dat je nog wat beter online kunt zoeken naar artikelen.
  zondag 13 januari 2013 @ 12:37:26 #72
124676 RobertoCarlos
pi_121499190
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 11:59 schreef Grumpey het volgende:
zie andere topic: mijn suggestie is een mindmap maken!
Hoeveel tijd kost dat dan, om iets in mindmap in te voeren?
pi_121499300
Kun je met Mendeley dan ook notes maken? Ik gebruik het alleen als citatiemanager.
Album top 100 2024
pi_121499604
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 12:40 schreef Felagund het volgende:
Kun je met Mendeley dan ook notes maken? Ik gebruik het alleen als citatiemanager.
Als je een PDF hebt geselecteerd kun je rechts in de informatiekolom op 'Notes' klikken en dan tekst toevoegen.
  zondag 13 januari 2013 @ 12:55:26 #75
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_121499928
quote:
2s.gif Op zondag 13 januari 2013 00:09 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Hoe ging het? :P
Best heel aardig ;)

Sja, van mij mag de boel ook samen. Ik postte in het andere topic omdat dat net wat meer liep.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 18:34:42 #76
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_121731846
Is Atlas.ti niet een idee? Kan je ook memo's en mindmaps maken...
pi_122831972
Mensen, over een dikke maand is het dan zover. Receptie en alles geregeld, maar nu het diner! Ik heb van meerdere restaurants offertes aangevraagd. Ik heb nu nog naar wat sjiekere gelegenheden gekeken, maar het liefst zou ik in een goed klein restaurant eten waarvan ik weet dat het kwalitatief prima is. Echter, het is dus niet heel erg sjiek (ook weer niet sjofel).

De "betere" restaurants komen allemaal met vooraf samengestelde menu's. Hoe moet ik nou weten wie wat wil over een f*ing maand :( ! En de voorgestelde menu's vind ik nou ook niet echt geweldig. Dus beter simpel en goed dan pocherig en minder. Wat jullie? Hoe hebben jullie dit aangepakt? We gaan met een groep van 22 personen.
  woensdag 13 februari 2013 @ 16:16:28 #78
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_122833634
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 15:40 schreef Szlie het volgende:
Mensen, over een dikke maand is het dan zover. Receptie en alles geregeld, maar nu het diner! Ik heb van meerdere restaurants offertes aangevraagd. Ik heb nu nog naar wat sjiekere gelegenheden gekeken, maar het liefst zou ik in een goed klein restaurant eten waarvan ik weet dat het kwalitatief prima is. Echter, het is dus niet heel erg sjiek (ook weer niet sjofel).

De "betere" restaurants komen allemaal met vooraf samengestelde menu's. Hoe moet ik nou weten wie wat wil over een f*ing maand :( ! En de voorgestelde menu's vind ik nou ook niet echt geweldig. Dus beter simpel en goed dan pocherig en minder. Wat jullie? Hoe hebben jullie dit aangepakt? We gaan met een groep van 22 personen.
Szlie! Leuk! :D Wat een geregel hč?

Ik heb bewust een heel fijn en tikkie ludiek Amsterdams eetcafé uitgekozen. Dit wilde ik omdat ik me niet wou overeten in een beperkte tijd. Qua tijdsplanning was het best krap bij mij (receptie na promotie was 17:30 afgelopen, feest begon om 21:00). Drie gangen naar binnen proppen is dan niet echt leuk.

Achteraf heb ik geen spijt! Zelfs die ene gang was krap. Mijn promotor had zijn vrouw meegenomen, dus maakte me nog wel zorgen qua verwachtingen, maar guess what: ze vonden dit helemaal geweldig! w/
pi_122840934
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 15:40 schreef Szlie het volgende:

Ik heb zelf destijds een lopend buffet geregeld bij een Surinaams restaurant. Gezellige sfeer, en je hoeft niet stijfjes op 1 stoel te blijven zitten.
  woensdag 13 februari 2013 @ 19:40:36 #80
8369 speknek
Another day another slay
pi_122841547
Ik was achteraf wel blij dat het om een uur 's middags was. Niet qua mensen die er (niet) konden zijn. Maar had daardoor gewoon een kelder afgehuurd in een stadskasteel annex bierbrouwerij in Utrecht en gewoon veel bier en hapjes, maar geen stijf diner ofzo.

Mijn vrouw had bij haar promotie een hele dure catering gehuurd, maar die heeft een rijke papa :P.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_122841670
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 23:39 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Uit interesse, waar krijg je die vandaan? Ik ken Academic Keys, maar er is misschien wel iets beters? :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  Moderator woensdag 13 februari 2013 @ 21:14:56 #82
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_122846904
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 19:40 schreef speknek het volgende:
Ik was achteraf wel blij dat het om een uur 's middags was. Niet qua mensen die er (niet) konden zijn. Maar had daardoor gewoon een kelder afgehuurd in een stadskasteel annex bierbrouwerij in Utrecht en gewoon veel bier en hapjes, maar geen stijf diner ofzo.

Mijn vrouw had bij haar promotie een hele dure catering gehuurd, maar die heeft een rijke papa :P.
Het enige was duur was aan mijn restaurant was de naam "den dreack" :P Voor de rest ook alles fijn goedkoop maar wel een goed feest :)
  woensdag 13 februari 2013 @ 21:18:35 #83
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_122847127
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 19:40 schreef speknek het volgende:

Oudaen? ;) Bij mij was het overigens bierbrouwerij/proeflokaal de Prael in A'dam.
pi_122847317
Ik had vannacht een droom dat ik ontslagen zou worden :o
Wat een nachtmerrie zeg :'(
pi_122848784
Haha, fijn dat er ook mensen zijn die een normaal diner geven! Dat schept moed. Wat mij al tegen de borst stuit, is dat er vaak van tevoren aangegeven moet worden wat het menu wordt. Hoezo á la carte :') . Het gaat me niet om de pegels, die heb ik wel. Maar ik laat me geen verplichte parelhoen door m'n strot douwen.

Google eens op Pappa Joe in Groningen. Superkwaliteit eten, entourage is als een oud Amerikaans café. Voor elk wat wils lijkt me, maar kun je daar de hooggeleerden wel mee naar toe nemen?
pi_122848955
[quote]0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:16 schreef Quoi het volgende:

[..]

Dank je! Ja, hoop gedoe. Gelukkig alle bureaucratische rompslomp achter de rug. Vrijdag worden de boekje geleverd, inpakken en versturen maar!
  woensdag 13 februari 2013 @ 21:52:39 #87
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_122849155
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 21:48 schreef Szlie het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op woensdag 13 februari 2013 16:16 schreef Quoi het volgende:

[..]

Dank je! Ja, hoop gedoe. Gelukkig alle bureaucratische rompslomp achter de rug. Vrijdag worden de boekje geleverd, inpakken en versturen maar!
Wat is je datum eigenlijk? Ik zal eens effkes googlen naar die tent. Mijn ervaring is dat de "hooggeleerden" het ook weleens fijn vinden om het sfeertje te laten "hangen", ofwel minder opzitten enzo.... Ze zitten natuurlijk een paar keer per maand bij zo'n dinertje.
pi_122863154
20 maart! Nou, die gedachtengang had ik ook. Ben zelf helemaal niet van het opgedirkte gedoe. Ik hoor graag jullie mening over de tent :) .
pi_122875026
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 21:46 schreef Szlie het volgende:
...
Google eens op Pappa Joe in Groningen. Superkwaliteit eten, entourage is als een oud Amerikaans café. Voor elk wat wils lijkt me, maar kun je daar de hooggeleerden wel mee naar toe nemen?
Mijn ervaring is dat het prima gaat, zelfs met de meer traditionele hoogleraren. Ze verwachten (natuurlijk) wel iets hoogstaands maar als dat meer het eten betreft en niet zozeer de aankleding, dan is dat nog steeds top ;P
pi_122877423
Ik kan je verzekeren dat er hier de lekkerste burgers worden geserveerd van heel Noord-Nederland ;) . De rest weet ik niet, maar dat kan ook niet verkeerd zijn.

Het is zeker niet conventioneel en als men zich dit blijft heugen, ook prima. Maar wel in positieve zin graag, niet als "dat diner van die pauper". Dat lijkt me toch wat minder.
pi_122879216
Maak je niet te druk, hoogleraren zijn ook gewoon mensen die net als jij en ik ooit gestudeerd hebben en gepromoveerd zijn. Als het eten maar niet slecht is, is het goed. Sfeer is minstens zo belangrijk.
  donderdag 14 februari 2013 @ 18:13:31 #92
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_122879931
Nemen jullie je promotiecommissie mee dan? Dat doe ik dus echt niet, mijn promotoren en copromotor wel, die waren betrokken bij onderzoek, maar de rest op zekers niet. Ik koop een presentje en dat is het.
pi_122880536
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 18:13 schreef Grumpey het volgende:
Nemen jullie je promotiecommissie mee dan? Dat doe ik dus echt niet, mijn promotoren en copromotor wel, die waren betrokken bij onderzoek, maar de rest op zekers niet. Ik koop een presentje en dat is het.
Ik heb nog nooit eerder gezien dat iemand niet de oppositie uitnodigde.
  donderdag 14 februari 2013 @ 18:31:24 #94
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_122880578
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 18:30 schreef thabit het volgende:

[..]

Serieus?!?

Ik heb nog nooit gezien dat iemand WEL de oppositie uitnodigde. En ik heb toch echt tientallen promoties meegemaakt, uit diverse vakgebieden.
  Moderator donderdag 14 februari 2013 @ 18:32:22 #95
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_122880616
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 18:30 schreef thabit het volgende:

[..]

Dat heb ik ook niet gedaan alleen mijn promoter en copromoter, voor het eten dan. De (uitgebreide) receptie natuurlijk wel voor iedereen.
  Moderator donderdag 14 februari 2013 @ 18:33:07 #96
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_122880646
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 18:31 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Serieus?!?

Ik heb nog nooit gezien dat iemand WEL de oppositie uitnodigde. En ik heb toch echt tientallen promoties meegemaakt, uit diverse vakgebieden.
Zelfde hier trouwens Alleen oppositie uit het buitenland gaan vaak wel mee eten.
pi_122880697
Promotoren gaan hier mee, maar de oppositie juist niet. Er zitten twee leden in die ik nog nooit heb gezien. Vrienden en familie komen wel. Ik heb zelf niet vaak gehoord dat de oppositie meegaat bij degenen die voor mij zijn gepromoveerd. Verschil in mores per universiteit?
pi_122881366
Bij mij ging de promotor mee (vanzelfsprekend), maar ook de leescommissie (die hebben er zeker toch ook werk ingestoken), en had toen ook de rest van de oppositie uitgenodigd (incl. aanhang ook nog). Maakt het alleen leuker denk ik, en mocht iemand die je niet kent een echte zeurkous zijn ofzo, dan neemt hij de uitnodiging toch niet aan.

Geen spijt van gehad. Mengt ook grappig met familie en vrienden :P
pi_122883221
Ha, de leescommissie moet weer lekker op tijd thuis zijn, twee komen er van ver. Ik heb er niet eens aan gedacht ze uit te nodigen. Bij ons is het promotor(es), copromotor(es) en that's it qua belangrijke personen. Voor de rest eigen invulling.
  donderdag 14 februari 2013 @ 19:43:34 #100
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_122884196
Leescommissie mee? Pfff...daar mag je nog wel een subsidie voor aanvragen :D

Ik val echt met mijn neus in de boter op mijn werk. Binnen 2 weken even een aanvraag voor een multicenter trial eruit :o Ben zó blij met mijn vrije middag morgen w/
pi_122885850
Wat goed! Netjes gedaan. Onderwerp?
  donderdag 14 februari 2013 @ 20:14:47 #102
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_122886055
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 20:11 schreef Szlie het volgende:
Wat goed! Netjes gedaan. Onderwerp?
Hij moet nog weg hoor, bíjna. Medicijnentrial (schildklier)
pi_122887897
Oei, dat vind ik interessant. Ik weet niet of je in details wilt treden?
pi_122932130
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 19:42 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Uit interesse, waar krijg je die vandaan? Ik ken Academic Keys, maar er is misschien wel iets beters? :)
Via twee mailinglijsten voor sociale psychologie (spsp-lijst) en decision onderzoek (jdm-lijst). Vermoedelijk bestaat er wel zo'n mailinglist voor ieder vakgebied.

Binnen Nederland krijg ik ook wel eens dingen door via het ASPO (nederlandse vereniging sociale psychologie, maar dat is maar heel af en toen en meestal niet bijster interessant.
pi_123313931
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 26 februari 2013 @ 01:47:47 #106
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_123355315
Even een vraagje: hoe moeilijk is het om structural equation modelling onder de knie te krijgen?
pi_123355368
Het is statistisch niet moeilijk. Of jij het moeilijk zal vinden ligt een beetje aan hoe moeilijk je statistiek over het algemeen vindt. Vergeleken met andere statistische methodes is het redelijk gemiddeld.

That said, de correlatie tussen mijn ervaringen met statistiek en die van anderen is vrij vaak negatief, dus misschien ben ik wel een outlier :p

Daarnaast hangt het, qua statistiek, vaak af van wat je precies wilt doen, hoe moeilijk iets is.
pi_123355375
quote:
Ik doe het voornamelijk omdat ik het leuk vind gelukkig :)
  woensdag 6 maart 2013 @ 11:57:04 #109
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_123697011
Eindelijk, promotiedatum is gepland, nu nog alle spullen naar de drukker en we zijn echt zowat klaar :)
pi_123697221
Zo! Net mijn eerste sollicitatie de deur uit gedaan, ben benieuwd! Wel een plek die perfect aansluit op mijn interesses en ervaring die ik heb opgedaan bij stages...

:s)
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
  woensdag 6 maart 2013 @ 15:13:26 #111
124676 RobertoCarlos
pi_123703255
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 11:57 schreef Grumpey het volgende:
Eindelijk, promotiedatum is gepland, nu nog alle spullen naar de drukker en we zijn echt zowat klaar :)
Ik neem aan dat wij ook uitgenodigd worden, toch? ;)
pi_123703269
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 11:57 schreef Grumpey het volgende:
Goed zo! Wanneer gaat het gebeuren?
  woensdag 6 maart 2013 @ 18:12:03 #113
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_123710091
quote:
2s.gif Op woensdag 6 maart 2013 15:13 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Ik neem aan dat wij ook uitgenodigd worden, toch? ;)
Altijd welkom :)
  woensdag 6 maart 2013 @ 18:12:29 #114
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_123710106
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2013 15:13 schreef Szlie het volgende:

[..]

Goed zo! Wanneer gaat het gebeuren?
18 juni aanstaande. Ga voor die tijd overigens nog ruim anderhalve maand op (vakantie-)reis :)
  Manager PR/Moderator woensdag 6 maart 2013 @ 19:55:57 #115
269689 crew  Viv
pi_123714859
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 12:03 schreef Californium het volgende:
Zo! Net mijn eerste sollicitatie de deur uit gedaan, ben benieuwd! Wel een plek die perfect aansluit op mijn interesses en ervaring die ik heb opgedaan bij stages...
Zoiets had ik ook, maar dan twee weken geleden. *O* Afgelopen week het eerste gesprek gehad, volgende week het tweede. Het gaat nu tussen mij en nog 2 anderen, spannend!!
pi_123715050
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 19:55 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Zoiets had ik ook, maar dan twee weken geleden. *O* Afgelopen week het eerste gesprek gehad, volgende week het tweede. Het gaat nu tussen mij en nog 2 anderen, spannend!!
Spannend! Welk vakgebied? Hoop dat je m krijgt :s) *O*
  Manager PR/Moderator woensdag 6 maart 2013 @ 20:37:32 #117
269689 crew  Viv
pi_123717240
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 19:58 schreef Californium het volgende:
Spannend! Welk vakgebied? Hoop dat je m krijgt :s) *O*
Dat vertel ik wel als ik 'm krijg. :Y)
pi_123717420
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 20:37 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Dat vertel ik wel als ik 'm krijg. :Y)
^O^
  donderdag 7 maart 2013 @ 15:11:44 #119
124676 RobertoCarlos
pi_123747636
quote:
Promovendus Universiteit Leiden betrapt op plagiaat

LEIDEN - Een promovendus aan de Universiteit Leiden is eind 2012 weggestuurd nadat hij twee keer was betrapt op fraude in zijn proefschrift. De universiteit heeft de fraude bevestigd.

De buitenlandse promovendus aan de faculteit Geesteswetenschappen schreef in zijn eerste versie, ingediend in 2011, delen van werk van anderen over zonder bronvermelding. Het ging om zo'n 40 passages uit wetenschappelijke artikelen en filmrecensies.

Hij kreeg een tweede kans en mocht zijn proefschrift aanpassen, mede omdat zijn 'handelwijze wellicht te maken zou hebben met zijn culturele achtergrond' en ook een gebrek aan begeleiding een rol kon spelen.

Ontslag

Na de herkansing bevatte de tweede versie nog steeds stukken tekst zonder de juiste bronvermelding. De promotiecommissie twijfelde over vervolgstappen omdat ze veel belang hechtte aan de nieuwe inzichten in het proefschrift. Een advies van de ingeschakelde Commissie Wetenschappelijke Integriteit gaf uiteindelijk de doorslag: de promovendus werd ontslagen.

In een brief aan de integriteitscommissie erkende de promovendus dat plagiaat een serieus probleem was en dat hij niet met opzet heeft gehandeld. Naar eigen zeggen had hij een aantal aantekeningen gemaakt over andere onderzoeken, zodat hij wat meer inzicht kreeg in het verrichten van onderzoek. Hij wist dat hij die notities niet mocht gebruiken, maar omdat hij dat vergat zijn ze uiteindelijk toch in zijn proefschrift beland. 'Onhandig' en 'geen goede voorbereiding', vond hij. Op een hoorzitting van de integriteitscommissie kwam hij echter niet opdagen.
http://www.omroepwest.nl/(...)-betrapt-op-plagiaat
pi_123748187
"ook gebrek aan begeleiding een rol kon spelen"

Waarom nemen mensen promovendi aan als ze niet genoeg tijd hebben hen te begeleiden?
  donderdag 7 maart 2013 @ 15:27:22 #121
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_123748207
Wat een bagger promovendus ben je dan. Ook dat je niet eens op een hoorzitting komt. Sorry hoor, maar dit zijn van die bekentenissen van het niveautje Boogerd, waarmee je eigenlijk al gelijk aanvoelt dat iemand vooral bekend omdat het niet anders kan maar dat tegelijkertijd geen enkel greintje van zo'n persoon ook daadwerkelijk denkt dat het erg was wat hij deed.

edit: en wat de culturele achtergrond er nou weer mee te maken heeft? Is dat een excuus tegenwoordig?
pi_123749547
Klinkt inderdaad nogal als een faalhaas. Gebrek aan begeleiding en/of culturele achtergrond zijn beiden geen excuus; het betreft hier een tweede keer.
pi_123751856
Mijn opmerking was ook niet bedoeld als verdediging of excuus.
Dat er falers zijn weten we, misschien dat daarom die opmerking voor mij het meest opvallend was..
pi_123760453
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 15:26 schreef oompaloompa het volgende:
"ook gebrek aan begeleiding een rol kon spelen"

Waarom nemen mensen promovendi aan als ze niet genoeg tijd hebben hen te begeleiden?
Omdat je als promovendus zelfstandig hoort te kunnen/leren werken. Dit is een punt waarin heel veel (ook superslimme!) promovendi zich verkijken.
  zaterdag 9 maart 2013 @ 14:42:44 #125
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_123826872
Ik ben me inmiddels aan het inschrijven voor de research master *O* Spannund!! Application moest namelijk al voor 1 april binnen zijn :{
pi_123828824
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 14:42 schreef Mishu het volgende:
Ik ben me inmiddels aan het inschrijven voor de research master *O* Spannund!! Application moest namelijk al voor 1 april binnen zijn :{
Alleen in je eigen stad of solliciteer je op meer plekken?
  zaterdag 9 maart 2013 @ 16:56:57 #127
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_123830974
1 april is vroeg,
Volgens mij was tilburg ergens in Juni of zo toen ik me in schreef..
  zaterdag 9 maart 2013 @ 17:07:35 #128
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_123831367
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 15:50 schreef Operc het volgende:

[..]

Alleen in je eigen stad of solliciteer je op meer plekken?
Alleen in Amsterdam. Daar kennen de mensen me ook. Is het echt een soort plek, ik dacht dat het gewoon een soort masteropleiding was?

Ik heb me over de streep laten helpen door mijn docent statistiek die me een mailtje had gestuurd of de research master niet wat voor me was gezien het cijfer voor mijn onderzoeksverslag.

Ook mistte ik de voorlichting en het gevoel wat me dat gaf was genoeg om te weten dat ik dit dus echt blijkbaar heel graag wil. Lijkt me heerlijk en super leuk om te promoveren :)
pi_123831434
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 17:07 schreef Mishu het volgende:

[..]

Alleen in Amsterdam. Daar kennen de mensen me ook. Is het echt een soort plek, ik dacht dat het gewoon een soort masteropleiding was?
Ik bedoelde met plekken eigenlijk steden. :P
Het is inderdaad ook gewoon een masteropleiding, maar in veel steden hebben ze wel een maximaal aantal studenten, hoe groot de vraag ook is. Sommige studenten kiezen er daarom voor om ook in andere steden te solliciteren als soort back-up. :)
  zaterdag 9 maart 2013 @ 17:10:11 #130
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_123831474
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 17:09 schreef Operc het volgende:

[..]

Ik bedoelde met plekken eigenlijk steden. :P
Het is inderdaad ook gewoon een masteropleiding, maar in veel steden hebben ze wel een maximaal aantal studenten, hoe groot de vraag ook is. Sommige studenten kiezen er daarom voor om ook in andere steden te solliciteren als soort back-up. :)
O nee, ik vind vooral mijn stad en het onderzoeksklimaat hier heel erg chill. De mensen zijn leuk en ik hoef me niet te bewijzen.
  zaterdag 9 maart 2013 @ 17:10:11 #131
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_123831476
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 17:07 schreef Mishu het volgende:

[..]

Yup, maar op sommige plaatsen wel met zware eisen. Ken meerdere mensen die in Tilburg afgewezen zijn.
pi_123831500
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 17:10 schreef Mishu het volgende:

[..]

O nee, ik vind vooral mijn stad en het onderzoeksklimaat hier heel erg chill. De mensen zijn leuk en ik hoef me niet te bewijzen.
Oke, tof :) Welke studierichting doe je eigenlijk?
  zaterdag 9 maart 2013 @ 17:13:03 #133
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_123831596
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 17:10 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Yup, maar op sommige plaatsen wel met zware eisen. Ken meerdere mensen die in Tilburg afgewezen zijn.
Jup, daar houd ik rekening mee. Als ik niet toegelaten wordt ga ik een gewone master volgen. Blijkbaar ben ik dan niet goed genoeg/geschikt. Dat accepteer ik dan.

Ik moest 2 docentenreferenties opgeven, een toets afleggen in academisch Engels, een gemiddelde van 7,5 of hoger hebben, onderzoeksvragen voorstellen die er toe doen, eventuele publicaties al hebben (beetje lastig als mijn bachelorscriptie nog niet af is), aangeven hoe mijn financien geregeld zijn etc.

Ik heb nu 2 mailtjes gestuurd naar docenten die afwisten van mijn wens om misschien te promoveren dan wel mij zelf hebben benaderd voor de research master :) Ik vind het aan de ene kant wel spannend of zij mijn referenten willen zijn maar ik hang hier gelukkig niet mijn hele leven aan vast.
  zaterdag 9 maart 2013 @ 17:13:31 #134
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_123831619
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 17:11 schreef Operc het volgende:

[..]

Oke, tof :) Welke studierichting doe je eigenlijk?
Social Sciences, maar ik ga me ook inschrijven voor de Research Master Urban Studies.
pi_123831777
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 17:13 schreef Mishu het volgende:

[..]

Jup, daar houd ik rekening mee. Als ik niet toegelaten wordt ga ik een gewone master volgen. Blijkbaar ben ik dan niet goed genoeg/geschikt. Dat accepteer ik dan.

Ik moest 2 docentenreferenties opgeven, een toets afleggen in academisch Engels, een gemiddelde van 7,5 of hoger hebben, onderzoeksvragen voorstellen die er toe doen, eventuele publicaties al hebben (beetje lastig als mijn bachelorscriptie nog niet af is), aangeven hoe mijn financien geregeld zijn etc.

Ik heb nu 2 mailtjes gestuurd naar docenten die afwisten van mijn wens om misschien te promoveren dan wel mij zelf hebben benaderd voor de research master :) Ik vind het aan de ene kant wel spannend of zij mijn referenten willen zijn maar ik hang hier gelukkig niet mijn hele leven aan vast.
Gezien de eisen die je daarna noemt: geschikt ben je wel, maak je daar maar geen zorgen over. :)
Mocht je toch niet worden aangenomen (wegens teveel aanmeldingen ofzo), dan hoeft dat niet te betekenen dat je niets met onderzoek kunt gaan doen. Ook selectiecommissies maken fouten en het wordt wel wat ingewikkelder, maar niet onmogelijk. :)
quote:

[..]

Social Sciences, maar ik ga me ook inschrijven voor de Research Master Urban Studies.
quote:
Beide erg interessant :Y
  zaterdag 9 maart 2013 @ 17:19:14 #136
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_123831829
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 17:17 schreef Operc het volgende:

[..]

Gezien de eisen die je daarna noemt: geschikt ben je wel, maak je daar maar geen zorgen over. :)
Mocht je toch niet worden aangenomen (wegens teveel aanmeldingen ofzo), dan hoeft dat niet te betekenen dat je niets met onderzoek kunt gaan doen. Ook selectiecommissies maken fouten en het wordt wel wat ingewikkelder, maar niet onmogelijk. :)

[..]

[..]

zaterdag 9 maart 2013 @ 17:22:11 #137
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_123831937
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 17:17 schreef Operc het volgende:

[..]

[..]

[..]

Jep, een van die mensen die in Tilburg niet aangenomen werd heeft normale master gedaan en is nu ook gradstudent.
  woensdag 13 maart 2013 @ 00:56:48 #138
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_123990754
Hmm, 1 docent was gelijk enthousiast en wilde een referentie geven, van de andere heb ik nog niks gehoord :{

Ik heb al een motivatiebrief geschreven en de studieadviseur vond die wel goed alleen ze miste nog wat extracurriculaire activiteiten buiten het studieprogramma om gericht op onderzoek. Ik heb vrij snel mijn studie gedaan dus ik wist niet eens dat die mogelijkheid er was. Bovendien was ik denk ik nog niet zelfverzekerd genoeg. Ach, we zien wel. Ik denk niet dat een onderzoeksstage je per se een betere onderzoeker maakt.
  woensdag 13 maart 2013 @ 20:43:09 #139
124676 RobertoCarlos
pi_124023039
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 00:56 schreef Mishu het volgende:
Hmm, 1 docent was gelijk enthousiast en wilde een referentie geven, van de andere heb ik nog niks gehoord :{

Ik heb al een motivatiebrief geschreven en de studieadviseur vond die wel goed alleen ze miste nog wat extracurriculaire activiteiten buiten het studieprogramma om gericht op onderzoek. Ik heb vrij snel mijn studie gedaan dus ik wist niet eens dat die mogelijkheid er was. Bovendien was ik denk ik nog niet zelfverzekerd genoeg. Ach, we zien wel. Ik denk niet dat een onderzoeksstage je per se een betere onderzoeker maakt.
En??
  woensdag 13 maart 2013 @ 20:43:50 #140
124676 RobertoCarlos
pi_124023076
Hier het hele verhaal over de plagiaat-promovendus...

http://www.mareonline.nl/(...)iaat-in-proefschrift
  woensdag 13 maart 2013 @ 20:48:22 #141
8369 speknek
Another day another slay
pi_124023408
De data is geplagieerd? Goede journalist.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_124037862
quote:
2s.gif Op woensdag 13 maart 2013 20:43 schreef RobertoCarlos het volgende:
Hier het hele verhaal over de plagiaat-promovendus...

http://www.mareonline.nl/(...)iaat-in-proefschrift
Ik kom het als reviewer wel eens tegen. In een geval had de auteur de introductie letterlijk overgenomen uit een eerder gepubliceerd artikel van dezelfde groep. Ook de beschrijving van de meetopstelling was gecopieerd uit een ander artikel van dezelfde groep. Is dat plagiaat? Ja. En in plaats van dan om een nieuwe introductie te schrijven, werd de woordvolgorde aangepast. Gelukkig is toen het artikel om andere redenen afgewezen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 14 maart 2013 @ 09:24:33 #143
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_124039516
quote:
2s.gif Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1899170/6/25#1240230woensdag 13 maart 2013 20:43[/url] schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

En??
Nou voorlopig niks. So far voor die mooie woorden :P Ik heb ook een beetje onenigheid gehad met een docent waar zij mee samenwerkt, misschien dat dat er iets mee te maken heeft. Die gaf echt super slecht les, er niks van zeggen zou een misdaad zijn.

Ik heb nu een mail naar een andere docent gestuurd maar mijn enthousiasme (en zelfvertrouwen) is inmiddels al meters gedaald.

Edit: 2e referentie binnen! Mijn moeder denkt dat diegene die nog niet gereageerd had ziek is ofzo. Hele zelfvertrouwen ligt inmiddels aan puin, scriptiestress etc. Daar ging m'n mojo...

Ook mijn bachelorscriptie loopt niet helemaal lekker dus ik wacht het allemaal even rustig af :)

[ Bericht 6% gewijzigd door Mishu op 14-03-2013 11:29:09 ]
  donderdag 14 maart 2013 @ 09:43:16 #144
8369 speknek
Another day another slay
pi_124039943
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 04:23 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik kom het als reviewer wel eens tegen. In een geval had de auteur de introductie letterlijk overgenomen uit een eerder gepubliceerd artikel van dezelfde groep. Ook de beschrijving van de meetopstelling was gecopieerd uit een ander artikel van dezelfde groep. Is dat plagiaat? Ja. En in plaats van dan om een nieuwe introductie te schrijven, werd de woordvolgorde aangepast. Gelukkig is toen het artikel om andere redenen afgewezen.
Ik vind zelfplagiaat geen plagiaat. Hooguit copyright infringement.
  donderdag 14 maart 2013 @ 09:45:56 #145
262 Re
Kiss & Swallow
pi_124040003
methodologie overnemen is gewoon procedures, daar vind ik weinig mis mee om die letterlijk over te nemen. Als het dezelfde intro is is dan is het dus blijkbaar geen nieuw onderzoek
  donderdag 14 maart 2013 @ 09:45:58 #146
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_124040004
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 04:23 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik ben het niet met je eens. Een methoden sectie is ook maar gewoon een beschrijving van je methoden, en vaak voor meerdere studies op vlakken hetzelfde (zelfde sample etc.). Ik vind het juist verwarrend en storend als iemand daar een andere beschrijving voor gebruikt, en als de andere studies gewoon ook van dezelfde groep/auteur zijn is er mijn inziens ook compleet geen sprake van plagiaat. Laten we plagiaat behouden voor situaties waarin ook echt plagiaat is gepleegd: gepoch met resultaten en redenaties die anderen bedacht hebben.
pi_124040224
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:45 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Ik ben het niet met je eens. Een methoden sectie is ook maar gewoon een beschrijving van je methoden, en vaak voor meerdere studies op vlakken hetzelfde (zelfde sample etc.). Ik vind het juist verwarrend en storend als iemand daar een andere beschrijving voor gebruikt, en als de andere studies gewoon ook van dezelfde groep/auteur zijn is er mijn inziens ook compleet geen sprake van plagiaat. Laten we plagiaat behouden voor situaties waarin ook echt plagiaat is gepleegd: gepoch met resultaten en redenaties die anderen bedacht hebben.
Inderdaad. Het slaat toch eigenlijk nergens op om dit soort standaard stukjes elke keer weer te herschrijven in net andere bewoording? :? Dat is echt water naar de zee dragen. Een introductie (die op zich ook algemeen is) is wat anders daarentegen. Dat zou je toch echt je eigen draai moeten geven. Maar van die methodes? Zolang je er goed een referentie bij zet, lijkt me dat geen enkel probleem en zelfs veel efficienter om het gewoon te kopieren (en er waar nodig wat aan toe te voegen / wat te verwijderen).
pi_124040247
Introductie overnemen is dan wel vreemd, je hebt toch andere onderzoeksvragen etc.? En je wil dat andere artikel ook citeren in de introductie neem ik aan, als het zoveel met je huidige artikel te maken heeft. Dat moet bijna wel, anders zou je de introductie überhaupt niet overnemen.
Album top 100 2024
pi_124042915
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:43 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik vind zelfplagiaat geen plagiaat. Hooguit copyright infringement.
Wikipedia lijkt het met je eens te zijn: http://en.wikipedia.org/w(...)_and_codes_of_ethics

Sommige journals hebben een code of ethics waarin self-plagiarism gedefinieerd wordt als "unacceptable publishing behavior".

Een editor van een van de OSA bladen (Optical Society of America) vertelde me dat OSA beter haar best ging doen om self-plagiarism te weren. Als je bijvoorbeeld een artikel uit een conference proceedings later probeert te publiceren in een peer-reviewed journal, kan dat als "recyclen" worden opgevat. Maar ook stukjes uit eigen werk copieren. Zelf vind ik het vooral erg lui.

Bij veel groepen zal het wel loslopen, en stelt self plagiarism, als het al voor komt, weinig voor. Maar sommige Chinese groepen draaien er hun hand niet voor om, om een artikel twee keer in verschillende journals te publiceren. Tot voor kort had ik (goede) Poolse collega's die een artikel in twee verschillende bladen lieten publiceren. Dat zie ik nu niet meer gebeuren.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lyrebird op 14-03-2013 11:36:06 ]
  donderdag 14 maart 2013 @ 11:42:30 #150
8369 speknek
Another day another slay
pi_124043440
Ja maar dat komt omdat die journals een commercieel belang hebben dat ons werk niet vrijelijk beschikbaar is. Ze kunnen het ethiek noemen, maar daar heeft het weinig mee te maken, sowieso is de gemiddelde journal gezien hun verdienmodel wel de laatste die over ethiek zou moeten beginnen.
pi_124043947
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:42 schreef speknek het volgende:
Ja maar dat komt omdat die journals een commercieel belang hebben dat ons werk niet vrijelijk beschikbaar is. Ze kunnen het ethiek noemen, maar daar heeft het weinig mee te maken, sowieso is de gemiddelde journal gezien hun verdienmodel wel de laatste die over ethiek zou moeten beginnen.
:) Auteurs, reviewers en editors voor niets laten werken, en toch iedere keer een vette check opstrijken als er gepubliceerd wordt. Conferenties zijn ook prima cash cows.

Desondanks - als ik de volgende keer self-plagiarism tegenkom dan komt het weer in mijn review te staan. Dan mag de editor dat meewegen in zijn/haar beslissing.
  donderdag 14 maart 2013 @ 12:07:28 #152
8369 speknek
Another day another slay
pi_124044258
Had ergens gelezen dat Elsevier 60% winstmarge maakt op dat proces.

En ik accepteer zelf-plagiaat ook niet btw, als het om ethiek gaat, dan is het natuurlijk 'oneerlijk' als iemand hetzelfde artikel overal gepubliceerd krijgt. Een beetje onderling het wetenschappersspel waarbij iedereen dezelfde spelregels moet hanteren; daar hoort bij dat je alleen nieuwe stukken indient als publicatie.
  donderdag 14 maart 2013 @ 12:12:19 #153
262 Re
Kiss & Swallow
pi_124044431
De verdienmodellen zijn wel aan het veranderen in dit elektronische tijdperk
pi_124044912
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2013 12:12 schreef Re het volgende:
De verdienmodellen zijn wel aan het veranderen in dit elektronische tijdperk
Wij betalen meer dan dat we vroeger deden, toen alles nog op papier stond.

Het meest verbaas ik me nog wel over conferenties. Voor de grote conferenties betalen we tegenwoordig zo'n $700 pp. De echte cash cows zijn de beurzen/exposities bij zo'n conferentie, waarbij bedrijven die hun laatste technologie demonstreren zo'n $10.000 moeten betalen om achter een tafeltje te mogen staan. Bij de paviljoenen zal het dan waarschijnlijk in de tonnen lopen, lijkt me.

De baas van een instituut waar ik eerder gewerkt heb, is verantwoordelijk voor een van die conferenties, en die vertelde me dat de organisaties achter deze conferenties en bladen (top)zwaar zijn. Daar zitten al snel honderden mensen achter. Misschien dat Elsevier haar zaakjes wel goed voor elkaar heeft, maar de Amerikaanse organisaties moeten het blijkbaar van hun conferenties hebben. Op hun tijdschriften verdienen ze niet zo veel.
  donderdag 14 maart 2013 @ 13:15:19 #155
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_124046356
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 12:07 schreef speknek het volgende:
Had ergens gelezen dat Elsevier 60% winstmarge maakt op dat proces.

En ik accepteer zelf-plagiaat ook niet btw, als het om ethiek gaat, dan is het natuurlijk 'oneerlijk' als iemand hetzelfde artikel overal gepubliceerd krijgt. Een beetje onderling het wetenschappersspel waarbij iedereen dezelfde spelregels moet hanteren; daar hoort bij dat je alleen nieuwe stukken indient als publicatie.
Het gaat niet om hetzelfde artikel, natuurlijk is dat niet goedkeuringswaardig, maar om een deel van de methoden-sectie en eventueel beschrijving background-literatuur in de introductie. In mijn ogen is het overnemen van deze stukken uit andere artikelen van jezelf alleen maar aan te moedigen ipv af te straffen.
pi_124047097
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 13:15 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Het gaat niet om hetzelfde artikel, natuurlijk is dat niet goedkeuringswaardig, maar om een deel van de methoden-sectie en eventueel beschrijving background-literatuur in de introductie. In mijn ogen is het overnemen van deze stukken uit andere artikelen van jezelf alleen maar aan te moedigen ipv af te straffen.
Ik heb er - dat moge ondertussen duidelijk zijn - mijn twijfels over, alhoewel het qua plagiaat niet illegaal is. Maar wat vind je van het overnemen van stukken uit artikelen van je collega's? Dus stel dat artikel 1 door auteurs A, B, en C was geschreven, en dat bij een volgend artikel door auteurs D, A, B, en C de Method section door auteur D van het eerste artikel was overgenomen (zonder bronvermelding)?
  donderdag 14 maart 2013 @ 13:46:42 #157
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_124047358
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 13:39 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik heb er - dat moge ondertussen duidelijk zijn - mijn twijfels over, alhoewel het qua plagiaat niet illegaal is. Maar wat vind je van het overnemen van stukken uit artikelen van je collega's? Dus stel dat artikel 1 door auteurs A, B, en C was geschreven, en dat bij een volgend artikel door auteurs D, A, B, en C de Method section door auteur D van het eerste artikel was overgenomen (zonder bronvermelding)?
Vooral dat laatste - zonder bronvermelding - ben ik tegen. Als dat er niet bij had gestaan had ik het prima gevonden, er vanuitgaande dat auteur A op de hoogte is (maar dat mag ik hopen, als co-auteur!). In ieder geval vind ik het helemaal ongepast als een reviewer zich daar mee gaat bemoeien, dit zijn copyright discussies voor tijdschriften, een reviewer zou zich moeten bezig houden met de inhoud en de redenaties die een stuk staan.
pi_124047622
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 13:46 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Vooral dat laatste - zonder bronvermelding - ben ik tegen. Als dat er niet bij had gestaan had ik het prima gevonden, er vanuitgaande dat auteur A op de hoogte is (maar dat mag ik hopen, als co-auteur!). In ieder geval vind ik het helemaal ongepast als een reviewer zich daar mee gaat bemoeien, dit zijn copyright discussies voor tijdschriften, een reviewer zou zich moeten bezig houden met de inhoud en de redenaties die een stuk staan.
Laten we voorop stellen dat de reviewer zich reeds bekommerd heeft om de inhoud en de redenaties.

Het gaat MI toch verder dan een copyright discussie, alhoewel je je af kunt vragen of de reviewer zich hiermee moet bemoeien (vervelende bemoeials). Waarom kan auteur D niet zelf een Method section (of intro) schrijven? En wat valt er te zeggen over auteur C, die het blijkbaar prima vindt dat een onderling zich er van af maakt met copy-paste werk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lyrebird op 14-03-2013 14:03:22 ]
  donderdag 14 maart 2013 @ 14:39:57 #159
262 Re
Kiss & Swallow
pi_124048972
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 12:27 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Wij betalen meer dan dat we vroeger deden, toen alles nog op papier stond.

Het meest verbaas ik me nog wel over conferenties. Voor de grote conferenties betalen we tegenwoordig zo'n $700 pp. De echte cash cows zijn de beurzen/exposities bij zo'n conferentie, waarbij bedrijven die hun laatste technologie demonstreren zo'n $10.000 moeten betalen om achter een tafeltje te mogen staan. Bij de paviljoenen zal het dan waarschijnlijk in de tonnen lopen, lijkt me.

De baas van een instituut waar ik eerder gewerkt heb, is verantwoordelijk voor een van die conferenties, en die vertelde me dat de organisaties achter deze conferenties en bladen (top)zwaar zijn. Daar zitten al snel honderden mensen achter. Misschien dat Elsevier haar zaakjes wel goed voor elkaar heeft, maar de Amerikaanse organisaties moeten het blijkbaar van hun conferenties hebben. Op hun tijdschriften verdienen ze niet zo veel.
Ja ik weet het, ga begin April naar de AMCP in San Diego, kan gelukkig als pers maar anders betaal je 1050 US$... en meestal hebben die associations er wel een blad bij maar het is niet hun main focus. En tsja, Elsevier... die hebben ook genoeg association bladen onder hun dak
  donderdag 14 maart 2013 @ 14:40:07 #160
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_124048978
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 13:55 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Laten we voorop stellen dat de reviewer zich reeds bekommerd heeft om de inhoud en de redenaties.

Het gaat MI toch verder dan een copyright discussie, alhoewel je je af kunt vragen of de reviewer zich hiermee moet bemoeien (vervelende bemoeials). Waarom kan auteur D niet zelf een Method section (of intro) schrijven? En wat valt er te zeggen over auteur C, die het blijkbaar prima vindt dat een onderling zich er van af maakt met copy-paste werk.
Uniformiteit is ook een groot goed. En zolang auteur D de gewonnen tijd stopt in het goed uitwerken van zijn analyses zie ik er alleen maar winst in. Het wiel krampachtig opnieuw uitvinden elke keer zie ik echt als ongewilde uitwas van een te ver doorgevoerde (westerse) mening over eigendomsrecht van tijdschriften.
pi_124051224
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 13:46 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Ik ben pas kortgeleden begonnen met mijn PhD en dus relatief nieuw in dit wereldje, dus misschien zeg ik iets raars, maar ik vind het eigenlijk wel logisch dat een reviewer zoiets opmerkt. Stel artikel 1 wordt gepubliceerd in blad A en artikel 2 in blad B dan kan een reviewer die op de hoogte is van wat er in blad A staat toch juist aangeven dat er overlap is met een ander artikel? De editors van blad B zullen dat mogelijk niet weten. De uiteindelijke beslissing om het artikel daarom wel of niet te plaatsen zou ik wel bij de editors laten. Als schrijver van een dergelijk artikel hoor je naar mijn mening wel de bronvermelding in orde te hebben als je de methode overneemt uit een artikel van je co-auteurs.
  donderdag 14 maart 2013 @ 16:11:29 #162
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_124052377
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 15:40 schreef Operc het volgende:

[..]

Ik ben pas kortgeleden begonnen met mijn PhD en dus relatief nieuw in dit wereldje, dus misschien zeg ik iets raars, maar ik vind het eigenlijk wel logisch dat een reviewer zoiets opmerkt. Stel artikel 1 wordt gepubliceerd in blad A en artikel 2 in blad B dan kan een reviewer die op de hoogte is van wat er in blad A staat toch juist aangeven dat er overlap is met een ander artikel? De editors van blad B zullen dat mogelijk niet weten. De uiteindelijke beslissing om het artikel daarom wel of niet te plaatsen zou ik wel bij de editors laten. Als schrijver van een dergelijk artikel hoor je naar mijn mening wel de bronvermelding in orde te hebben als je de methode overneemt uit een artikel van je co-auteurs.
Over die bronvermelding heb ik het niet, daar ben ik het uiteraard volledig mee eens. Maar het is in mijn ogen niet de taak van een reviewer om een editor er op te wijzen dat de (keurig gerefereerde) zinnen in de methodensectie van auteur A volledig dezelfde zijn als de zinnen in de methodensectie van auteur A (of coauteur B) van het artikel dat gerefereerd staat. Maar goed, ik heb nog altijd het idee dat een reviewer meedenkt met en kritisch reflecteerd op een stuk in plaats van politieagentje aan het spelen is.

edit: over echt plagiaat heb ik het uiteraard niet, dat moet een reviewer altijd melden!
pi_124052493
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 16:11 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Over die bronvermelding heb ik het niet, daar ben ik het uiteraard volledig mee eens. Maar het is in mijn ogen niet de taak van een reviewer om een editor er op te wijzen dat de (keurig gerefereerde) zinnen in de methodensectie van auteur A volledig dezelfde zijn als de zinnen in de methodensectie van auteur A (of coauteur B) van het artikel dat gerefereerd staat. Maar goed, ik heb nog altijd het idee dat een reviewer meedenkt met en kritisch reflecteerd op een stuk in plaats van politieagentje aan het spelen is.

edit: over echt plagiaat heb ik het uiteraard niet, dat moet een reviewer altijd melden!
Dan had ik je verkeerd begrepen en ben ik het met je eens :)
pi_124104455
Is het gebruikelijk om, als je in Nederland (of ander land waar je als PhD ook salaris krijgt) je PhD doet en voor een deel daarvan naar het buitenland gaat, fondsen aan te vragen? Ik heb een optie om naar een onderzoeksinstituut in het buitenland te gaan voor een paar maanden, maar de meeste fondsen die ik kan vinden, hebben een ¨geen betaalde aanstelling¨ voorwaarde. Wat apart is is dat wonen (en werken?) in Nederland vaak ook een voorwaarde is, maar dan heb je toch gewoon een betaalde aanstelling? Heeft er iemand ervaring hiermee?
Klussen deel 1 en 2
pi_124104597
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 19:45 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Is het gebruikelijk om, als je in Nederland (of ander land waar je als PhD ook salaris krijgt) je PhD doet en voor een deel daarvan naar het buitenland gaat, fondsen aan te vragen? Ik heb een optie om naar een onderzoeksinstituut in het buitenland te gaan voor een paar maanden, maar de meeste fondsen die ik kan vinden, hebben een ¨geen betaalde aanstelling¨ voorwaarde. Wat apart is is dat wonen (en werken?) in Nederland vaak ook een voorwaarde is, maar dan heb je toch gewoon een betaalde aanstelling? Heeft er iemand ervaring hiermee?
Misschien bedoelen ze dat de universiteit waar je naar toe gaat jou geen betaalde aanstelling mag aanbieden? (Is maar een idee, ik zou anders ook niet weten hoe het zit.)
pi_124111013
Ik heb een stipendium aangevraagd voor om een paar maand naar Engeland te gaan. Wat eigenlijk vooral voor Duitsers bedoeld is, maar o.a. bepaalde voorwaarden mogen ook buitenlanders ook een aanvraag indienen. Voor mij was de voorwaarde dat ik minstens een half jaar in Duitsland gewerkt zou moeten hebben. Maar volgens mij is dat geen algemene voorwarde (voor Duitsers). Ik snap dus ook niet echt wat er bedoeld wordt.
Album top 100 2024
  vrijdag 15 maart 2013 @ 22:09:51 #167
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_124111356
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 19:45 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Het gaat denk ik om buitenpromovendi die geen congresgeld van de universiteit kunnen krijgen en dus alsnog op reis kunnen ten bate van hun onderzoek. Bij jouw universiteit hebben ze daar als het goed is zelf weer een potje voor.
pi_124111808
Ja, heb de juiste persoon bij de universiteit al gemaild maar die reageert niet zo snel. We zullen het zien :)

De fondsen die ik heb gevonden gaan juist niet over congressen, maar bezoeken van meerdere maanden.
Klussen deel 1 en 2
  vrijdag 15 maart 2013 @ 22:41:01 #169
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_124112919
Ook daar krijg je bijv. 700 euro per jaar voor om zelf te besteden. Je kan misschien vook gewoon een uitwisseling doen, dan ga je daar heen als research student of tijdelijk werkgroepdocent.
pi_124123259
Hier is het heel normaal om overal beurzen voor aan te vragen. Er is een kleine hoeveelheid beschikbaar vanaf het department, maar daarbuiten moet ik alles zelf financieren. Gelukkig zijn er hier veel beurzen beschikbaar, zeker voor promovendi. Tot nu toe nooit een probleem gehad ergens geld voor te krijgen...
  zondag 17 maart 2013 @ 00:05:29 #171
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_124149530
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 22:19 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Ja, heb de juiste persoon bij de universiteit al gemaild maar die reageert niet zo snel. We zullen het zien :)

De fondsen die ik heb gevonden gaan juist niet over congressen, maar bezoeken van meerdere maanden.
Voor mijn bezoek heb ik een beurs aangevraagd die van de organisatie van mijn subgebied was. De enige landelijke (nwo) beurzen die ik ken gaan allemaal over erg lange periodes etc.
pi_124156593
Ok, dat klinkt veelbelovend, ik zal kijken of er in het onderzoeksgebied zoiets bestaat (machine learning, dit project zou over analyse van hersenen gaan)
Klussen deel 1 en 2
  zondag 17 maart 2013 @ 11:11:59 #173
8369 speknek
Another day another slay
pi_124156957
Welk land is het? Als het de VS is zou je een fulbright scholarship kunnen overwegen.
pi_124158554
Nee, Duitsland. Er is bijvoorbeeld dit: http://www.wilweg.nl/fina(...)land/onderzoeksbeurs

Maar er staat weer ¨afhankelijk van het inkomen¨, en sowieso ben ik eigenlijk al te laat (aanvragen voor onderzoek dit jaar moesten voor 1 maart binnen zijn, maar toen wist ik nog niet dat ik het kon gaan doen)
Klussen deel 1 en 2
pi_124168811
Kun je niet bij de DAAD een stipendium aanvragen, die geven ook beurzen om een aantal maanden naar Duitsland te gaan?

https://www.daad.de/
Album top 100 2024
pi_124168972
Beter lezen, dat is dus bij de DAAD, ik heb daar ook een beurs aangevraagd, maar dan andersom om vanuit Duitsland naar het buitenland te gaan. Je moet als het goed is aangeven of je extra inkomsten hebt, buiten de beurs. Ik heb gezegd van niet, maar mijn contract wordt dan voor 3 maand opgeschort ten tijde van de beurs. Als je dat niet doet krijg je vermoedelijk geen volledige beurs, maar minder afhankelijk hoeveel je verdient.

[ Bericht 0% gewijzigd door Felagund op 17-03-2013 17:00:56 ]
Album top 100 2024
pi_124194856
Ok, ik ging er vanuit dat mijn contract gewoon doorloopt maar ik zal deze wel even informeren hoe dat zit. Bedankt voor alle ideeën!
Klussen deel 1 en 2
pi_124201054
Bij mij is het meer een trucje om mijn promotiecontract mogelijk met 3 maanden te verlengen. Ik weet niet hoe het met jou zit en wat de hoogte van de beurs zal zijn (en of het überhaupt mogelijk is om een beurs te vragen) als je je contract in Nederland door loopt.
Album top 100 2024
  woensdag 20 maart 2013 @ 17:54:11 #179
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_124300936
Even een vraagje: hoe gebruikelijk is het dat iemand anders jouw onderzoeksontwerp overneemt?

Wij zijn namelijk druk bezig met het presenteren van onze onderzoeksopzetten en onze afstudeergroep is verdeeld in 2 groepen, omdat het anders voor de 2 bijlezers te veel is.

Nu heeft 1 jongen een andere 2e lezer dan ik. Zijn groep heeft deze week al gepresenteerd. De 2e lezer was erg enthousiast over het onderwerp van die jongen, die een klein beetje te maken heeft met mijn onderwerp.

Het enige wat die zei was: 'Je zou eigenlijk ook de narratieven van de beleidsmakers erbij moeten betrekken'.

Door dat te doen zou zijn scriptie eigenlijk volledig mijn scriptie worden, terwijl ik juist werd geprezen om mijn nuttige nieuwe originele aanpak van de situatie die een echte toevoeging aan de literatuur zou zijn (vergelijking tussen beleidsmakers narratieven en bewonersnarratieven).

In hoeverre is het dan gebruikelijk dat die jongen zijn onderzoeksopzet aanpast en in feite mijn onderzoek gaat zitten doen en daar straks over gaat publiceren terwijl het oorspronkelijk mijn idee was?

Nouja, ik ga binnenkort mijn onderzoeksopzet presenteren en we zullen zien wat ze er van vinden.

Die jongen had overigens totaal geen bedoeling om te gaan publiceren of whatsoever, hij wilde gewoon een simpel onderzoek.

Mijn begeleider moest ook al grijnzen dat hij gewoon dingen zei die in mijn onderzoeksopzet stonden :P Terwijl wij daar nu al mee bezig zijn. Maarja die 2e lezer zal dan niet zijn naam bij de publicatie mogen zetten denk ik, en bij die jongen wel :P

[ Bericht 1% gewijzigd door Mishu op 20-03-2013 18:34:13 ]
  woensdag 20 maart 2013 @ 19:54:21 #180
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_124305925
Volgens mij heb ik ooit wel meegepost in een promovendi-topic, maar deze reeks is volledig aan mijn aandacht ontsnapt :o

:W kwakz0r/kwakveense, nog steeds (sinds 2006) bezig met promoveren in de sociohistorische taalkunde. Veel ups en downs gehad - ik had na een half jaar moeten inzien dat het niks voor mij is - maar toch doorgezet. Na 4 jaar was mijn contract afgelopen en ben ik de lerarenopleiding gaan doen en voor de klas gaan staan. Promotie heeft daardoor 2 jaar bijna stilgelegen. Onderwijsaanstelling groeide van 9 naar 21 naar 26 lesuren, nu 4 dagen in de week onder de pannen.

Maar.... dit jaar heb ik de schouders eronder gezet, een paar nachten doorgehaald, en ineens lag 'ie er... Inmiddels bij de leescommissie dus ik mag binnenkort een datum gaan aanvragen etc. etc.

Dit deel van het traject vind ik misschien nog wel het spannendst! Wat moet ik regelen? Waar moet ik aan denken? Wie moeten er allemaal mee op diner? etc. etc.

Tips hier? Ik promoveer in Leiden btw...
Kwak
  woensdag 20 maart 2013 @ 20:02:26 #181
192683 AMDB
Visionair.
pi_124306397
Ook maar stiekem en voorzichtig hier melden. Komende twee maanden hard werken aan een PhD-proposal. Op de VU (business research) kan ik daarmee toegang krijgen tot een Junior Researcher positie (beetje combinatie tussen research master en 1e jaar PhD traject). In dat JR jaar PhD proposal aanscherpen.

Gaat ontzettend zwaar worden om naast m'n scriptie ook PhD proposal te schrijven, maar ik heb er ontzettend veel zin in :)
  Manager PR/Moderator woensdag 20 maart 2013 @ 20:57:54 #182
269689 crew  Viv
pi_124309593
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 19:55 schreef ViviRAWRS het volgende:
Na het tweede gesprek (met opdracht/presentatie) hebben ze na lang twijfelen voor een ander gekozen. :'( Fuck..
  woensdag 20 maart 2013 @ 21:18:16 #183
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_124311023
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 20:57 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Na het tweede gesprek (met opdracht/presentatie) hebben ze na lang twijfelen voor een ander gekozen. :'( Fuck..
Ah kut... Welke studierichting zit je?
  Manager PR/Moderator woensdag 20 maart 2013 @ 21:20:18 #184
269689 crew  Viv
pi_124311174
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 21:18 schreef Mishu het volgende:
Ah kut... Welke studierichting zit je?
Geneeskunde
pi_124313808
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 20:57 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Balen zeg! :(
Nog andere sollicitaties lopen?
pi_124323702
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 12:03 schreef Californium het volgende:

:s)
En ik mag op sollicitatie komen binnenkort *O*
  Manager PR/Moderator donderdag 21 maart 2013 @ 08:26:49 #187
269689 crew  Viv
pi_124324172
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 22:02 schreef Operc het volgende:
Balen zeg! :(
Nog andere sollicitaties lopen?
Nee, heb ook geen idee wat m'n volgende stap is. Ja, afstuderen. :D Deze sollicitatie was voortgekomen uit mijn huidige onderzoeksstage.
pi_124324766
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 19:54 schreef kwakz0r het volgende:
Volgens mij heb ik ooit wel meegepost in een promovendi-topic, maar deze reeks is volledig aan mijn aandacht ontsnapt :o

:W kwakz0r/kwakveense, nog steeds (sinds 2006) bezig met promoveren in de sociohistorische taalkunde. Veel ups en downs gehad - ik had na een half jaar moeten inzien dat het niks voor mij is - maar toch doorgezet. Na 4 jaar was mijn contract afgelopen en ben ik de lerarenopleiding gaan doen en voor de klas gaan staan. Promotie heeft daardoor 2 jaar bijna stilgelegen. Onderwijsaanstelling groeide van 9 naar 21 naar 26 lesuren, nu 4 dagen in de week onder de pannen.

Maar.... dit jaar heb ik de schouders eronder gezet, een paar nachten doorgehaald, en ineens lag 'ie er... Inmiddels bij de leescommissie dus ik mag binnenkort een datum gaan aanvragen etc. etc.

Dit deel van het traject vind ik misschien nog wel het spannendst! Wat moet ik regelen? Waar moet ik aan denken? Wie moeten er allemaal mee op diner? etc. etc.

Tips hier? Ik promoveer in Leiden btw...
• Een kaft ontwerpen
• Een drukker (voldoende exemplaren laten drukken!)
• Twee paranimfen
• Gepaste kleding
• Een borrel (doe dat niet in het Academiegebouw, want dat is duur en je moet er na 45 minuten weer weg)
• Een leuk restaurant (ik had een lopend buffet bij een Surinamer; die Surinamer bestaat helaas niet meer)
• Uitnodigingen versturen
• Oppositiecommissie regelen (zorg dat die uit mensen bestaat waarmee je een biertje zou willen drinken)
• En vast een hoop dingen die ik nog vergeten ben

't Is eigenlijk gewoon een eenpersoonsbruiloft, zo'n promotie.
pi_124325203
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 21:20 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Geneeskunde
Waar zit je precies en waar ben je in de studie (promoveren voor co-schappen of daarna)? Ik heb namelijk het idee dat er hier wel altijd plekken zijn. Toen ik hier werkte, dus nog voor mijn promotie, had ik vijf opties voor promotieplekken. Het helpt enorm om mensen te kennen. Vacatures blijven namelijk vaak intern, dus de beste optie is gewoon met een prof gaan praten en vragen naar de mogelijkheden.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_124325599
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 09:01 schreef thabit het volgende:
• Een drukker (voldoende exemplaren laten drukken!)
Indertijd heb ik 200 boekjes laten drukken. Die raak ik nooit kwijt, dacht ik nog. We zijn nu 8 jaar verder en ook m'n eigen exemplaar heb ik ondertussen weggegeven. Vanwege het format en inhoud is zo'n proefschrift bijna ideaal voor nieuwe studenten, om ze bekend te maken met het vak. De inhoud is een beetje gedateerd, maar het is een goed begin.

Het PDF bestand bestaat natuurlijk nog wel, dus misschien dat een 2e druk iets zou zijn? Iemand enig idee wat zoiets kost?

Ik vind zelf het lezen van een boek toch prettiger dan het lezen van het computerscherm. Laatst moest ik nog iets opzoeken en toen pakte ik een boek uit m'n boekenkast (ik heb maar liefst 3 boeken meegenomen naar Japan). Op zo'n moment voel ik me wetenschapper. Heb dat een stuk minder bij het browsen door een PDF bestand.
  Moderator donderdag 21 maart 2013 @ 09:58:47 #191
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_124325850
quote:

[..]

Dit :Y
  Moderator donderdag 21 maart 2013 @ 09:59:55 #192
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_124325874
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 09:46 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Indertijd heb ik 200 boekjes laten drukken. Die raak ik nooit kwijt, dacht ik nog. We zijn nu 8 jaar verder en ook m'n eigen exemplaar heb ik ondertussen weggegeven. Vanwege het format en inhoud is zo'n proefschrift bijna ideaal voor nieuwe studenten, om ze bekend te maken met het vak. De inhoud is een beetje gedateerd, maar het is een goed begin.

Het PDF bestand bestaat natuurlijk nog wel, dus misschien dat een 2e druk iets zou zijn? Iemand enig idee wat zoiets kost?

Ik vind zelf het lezen van een boek toch prettiger dan het lezen van het computerscherm. Laatst moest ik nog iets opzoeken en toen pakte ik een boek uit m'n boekenkast (ik heb maar liefst 3 boeken meegenomen naar Japan). Op zo'n moment voel ik me wetenschapper. Heb dat een stuk minder bij het browsen door een PDF bestand.
Een 2de druk is net zo duur als een eerste :) (mijn boekjes zijn nu al hard aan het verdwijnen toch teveel weggegeven in het begin :D )
  Manager PR/Moderator donderdag 21 maart 2013 @ 10:01:11 #193
269689 crew  Viv
pi_124325902
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 09:26 schreef ssebass het volgende:
Waar zit je precies en waar ben je in de studie (promoveren voor co-schappen of daarna)? Ik heb namelijk het idee dat er hier wel altijd plekken zijn. Toen ik hier werkte, dus nog voor mijn promotie, had ik vijf opties voor promotieplekken. Het helpt enorm om mensen te kennen. Vacatures blijven namelijk vaak intern, dus de beste optie is gewoon met een prof gaan praten en vragen naar de mogelijkheden.
Nijmegen, en ik heb mijn co-schappen al gedaan. Het lastige is dat ik eigenlijk alleen public health en epidemiologie interessant vind. :X
pi_124326331
quote:
2s.gif Op donderdag 21 maart 2013 09:59 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Een 2de druk is net zo duur als een eerste :)
Voor jou misschien, maar ik ben al weer even verder, dus het zou kunnen dat de prijzen gedaald zijn.
pi_124326639
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 10:01 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Nijmegen, en ik heb mijn co-schappen al gedaan. Het lastige is dat ik eigenlijk alleen public health en epidemiologie interessant vind. :X
Hmm weet niet hoe het in Nijmegen gaat, maar epidemiologisch onderzoek is er juist veel. Ik weet dat ze daar in Utrecht heel veel mee doen, bijna iedereen die ik ken die daar promoveert doet epidemiologisch onderzoek. Het is ook een stuk goedkoper dan bijv prospectief klinisch onderzoek.
Grappig dat je dat leuk vind. Ik wilde dat juist absoluut niet doen :D Goed dat mensen zo verschillen.
  Moderator donderdag 21 maart 2013 @ 11:43:16 #196
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_124328679
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 10:21 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Voor jou misschien, maar ik ben al weer even verder, dus het zou kunnen dat de prijzen gedaald zijn.
Dat is waar maar dat is toch vrij snel op te zoeken :) je hoeft tegenwoordig niet te drukken maar kunt het laten printen dat scheelt een hoop in de kosten.
  donderdag 21 maart 2013 @ 13:07:07 #197
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_124331231
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 10:36 schreef ssebass het volgende:

[..]

Hmm weet niet hoe het in Nijmegen gaat, maar epidemiologisch onderzoek is er juist veel. Ik weet dat ze daar in Utrecht heel veel mee doen, bijna iedereen die ik ken die daar promoveert doet epidemiologisch onderzoek. Het is ook een stuk goedkoper dan bijv prospectief klinisch onderzoek.
Grappig dat je dat leuk vind. Ik wilde dat juist absoluut niet doen :D Goed dat mensen zo verschillen.
Maar public health en epidemiologie staat niet gelijk aan geen prospectief onderzoek doen, toch? Er zijn zat onwijs leuke public health interventiestudies, ik ben er zelf op eentje gepromoveerd na geneeskunde. ViviRAWRS als je meer info wilt kun je best even DMen ;)
pi_124333142
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 13:07 schreef Quoi het volgende:

[..]

Maar public health en epidemiologie staat niet gelijk aan geen prospectief onderzoek doen, toch? Er zijn zat onwijs leuke public health interventiestudies, ik ben er zelf op eentje gepromoveerd na geneeskunde. ViviRAWRS als je meer info wilt kun je best even DMen ;)
Nee dat klopt, maar de meeste die ik tegenkwam waren retrospectieve studies met data uit een database.
pi_124343869
Ah, een deel daarvan is al geregeld, dat scheelt!
quote:

[..]

:7 Een kaft ontwerpen
:7 Een drukker (voldoende exemplaren laten drukken!)
Ik kom in de serie van de landelijke onderzoeksschool taalkunde, dan blijft hij tevens on demand afdrukbaar dus ik kan in den beginne volstaan met het standaard aantal (ik werk ook niet meer op de uni dus heb t niet nodig voor studenten). Moet nog wel een plaatje voor op de kaft en t werk drukklaar maken...
quote:
• Twee paranimfen
• Gepaste kleding
hoe is dat voor vrouwen? gewoon net toch? mantelpakje staat mij niet (denk: formaatje erica terpstra). Ik hoop voor die tijd nog wat af te vallen, maar denk eerder aan een mooi jurkje met jasje o.i.d.
quote:
• Een borrel (doe dat niet in het Academiegebouw, want dat is duur en je moet er na 45 minuten weer weg)
qua commissie is dat wel het handigst. zag dat het idd. iets van 8,95 per persoon kost voor een uurtje. eigenlijk wil ik niet zo'n lange borrel, diner en feest vind ik belangrijker. mn kamergenoot had t bij de grote beer in de bovenzaal gedaan, was gezellig, ik heb daar mn afstudeerborrel ook gehad. misschien doe ik dat wel.
quote:
• Een leuk restaurant (ik had een lopend buffet bij een Surinamer; die Surinamer bestaat helaas niet meer)
Blauwgrond? Dat is leuk daar ja! Ik zat te denken aan een keuzemenu bij t Fust (hebben we met een conferentie gedaan, was lekker en gezellig), of een buffet idd. Zou ook ideaal zijn als je één lokatie hebt voor feest en diner, dat de oudelui verdwijnen en de feestgasten binnenkomen... maar ja, dan zit je toch eerder weer richting kroeg. Hm, bij t Scheltema zou zoiets wel kunnen, dat was de laatste jaren ook de stamkroeg van mijn studentenkoor en orkest. Vindt Martin de barman vast wel gezellig! Wie nodig je allemaal uit? Oppositie wel of niet? Buitenlandse leden wel? Promotor natuurlijk...
quote:
• Uitnodigingen versturen
:7 Oppositiecommissie regelen (zorg dat die uit mensen bestaat waarmee je een biertje zou willen drinken)
Volgens mij heb ik daar niet zo veel mee te maken :? kan dat? De lees- en oppositiecommissie zijn volgens mij al geselecteerd door mijn promotor. Hoort dat niet?
quote:
• En vast een hoop dingen die ik nog vergeten ben

Ja, zo voelt t wel! Als ik een datum heb kan ik m'n oorspronkelijke paranimfen vragen, één daarvan kan misschien niet meer, ivm drukke baan bij het EP... -O- dus nog nieuwe zoeken.

Oh en stellingen schrijven! Ieks... Ik heb er veel te weinig over nagedacht de afgelopen jaren...
Kwak
pi_124347336
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 18:40 schreef kwakz0r het volgende:
Ah, een deel daarvan is al geregeld, dat scheelt!

[..]

hoe is dat voor vrouwen? gewoon net toch? mantelpakje staat mij niet (denk: formaatje erica terpstra). Ik hoop voor die tijd nog wat af te vallen, maar denk eerder aan een mooi jurkje met jasje o.i.d.
Mannen (zowel de kandidaat als de paranimfen) moeten in rokkostuum, maar voor vrouwen geldt dat ze "naar de aard van de gelegenheid gepaste kledij" moeten dragen, of hoe ze dat ook formuleren.
quote:
[..]

Blauwgrond? Dat is leuk daar ja! Ik zat te denken aan een keuzemenu bij t Fust (hebben we met een conferentie gedaan, was lekker en gezellig), of een buffet idd. Zou ook ideaal zijn als je één lokatie hebt voor feest en diner, dat de oudelui verdwijnen en de feestgasten binnenkomen... maar ja, dan zit je toch eerder weer richting kroeg. Hm, bij t Scheltema zou zoiets wel kunnen, dat was de laatste jaren ook de stamkroeg van mijn studentenkoor en orkest. Vindt Martin de barman vast wel gezellig! Wie nodig je allemaal uit? Oppositie wel of niet? Buitenlandse leden wel? Promotor natuurlijk...
Blauwgrond inderdaad ja. :). Jammer dat die tent niet meer bestaat. 't Fust en 't Scheltema zeggen me niet zo veel eerlijk gezegd.
quote:
[..]

Volgens mij heb ik daar niet zo veel mee te maken :? kan dat? De lees- en oppositiecommissie zijn volgens mij al geselecteerd door mijn promotor. Hoort dat niet?
Ik heb ze destijds samen met m'n promotor uitgekozen. Officieel hoort je promotor ze uit te nodigen, maar 't is toch wel handig als jij het zelf ook met de keus eens bent.
quote:
[..]

Oh en stellingen schrijven! Ieks... Ik heb er veel te weinig over nagedacht de afgelopen jaren...
Stellingen zijn heel belangrijk. Ze voegen inhoudelijk misschien niet veel toe, maar ze zijn het eerste en vaak ook het enige deel van je proefschrift dat mensen zullen lezen. Zorg dus voor goede stellingen, anders denkt iedereen "jezus wat is die kwakz0r een suffe kut".
pi_124348263
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 20:03 schreef thabit het volgende:

[..]

Mannen (zowel de kandidaat als de paranimfen) moeten in rokkostuum, maar voor vrouwen geldt dat ze "naar de aard van de gelegenheid gepaste kledij" moeten dragen, of hoe ze dat ook formuleren.

[..]

Blauwgrond inderdaad ja. :). Jammer dat die tent niet meer bestaat. 't Fust en 't Scheltema zeggen me niet zo veel eerlijk gezegd.

[..]

Ik heb ze destijds samen met m'n promotor uitgekozen. Officieel hoort je promotor ze uit te nodigen, maar 't is toch wel handig als jij het zelf ook met de keus eens bent.

[..]

Stellingen zijn heel belangrijk. Ze voegen inhoudelijk misschien niet veel toe, maar ze zijn het eerste en vaak ook het enige deel van je proefschrift dat mensen zullen lezen. Zorg dus voor goede stellingen, anders denkt iedereen "jezus wat is die kwakz0r een suffe kut".
Ik heb er wel een béétje over nagedacht. Maar goed. I feel the pressure!

Scheltema begint wel steeds beter te voelen zo in mn achterhoofd... Gelukkig krijg ik een smak geld van de belasting terug dit jaar *woei* dus dat kan rechtstreeks in mn promotiepotje.

http://www.scheltemaleiden.nl/

de bar

restaurant
Kwak
  zaterdag 23 maart 2013 @ 11:48:18 #202
124676 RobertoCarlos
pi_124403384
Hebben we juist een apart topic gemaakt voor wetenschap om ervoor te zorgen dat we hier niet steeds al die vragen over promotie krijgen, krijgen we nu weer al die vragen hier..... :P

Edit: en ook nog te laat voor een ninja-edit :N

[ Bericht 21% gewijzigd door RobertoCarlos op 23-03-2013 12:03:21 ]
  Manager PR/Moderator zaterdag 23 maart 2013 @ 11:56:36 #203
269689 crew  Viv
pi_124403543
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 11:48 schreef RobertoCarlos het volgende:
Hebben we juist een apart topic gemaakt voor wetenschap om ervoor te zorgen dat we hier niet steeds al die vragen over promotie krijgen, krijgen we nu weer al die vragen hier..... :P
Uh, je zit in het promoveren topic hoor. :D

Overigens nog wel goed nieuws gehad naar aanleiding van mijn sollicitatie. Als er funding beschikbaar komt voor een promotieplek (er lopen wat subsidieaanvragen), gaan ze geen vacature plaatsen. *O*
  zaterdag 23 maart 2013 @ 11:56:43 #204
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_124403545
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 11:48 schreef RobertoCarlos het volgende:
huh? sorry hoor, ik wist niet dat ik ergens anders moest zijn, dit is toch het promoveer-topic?
Kwak
  zaterdag 23 maart 2013 @ 11:59:12 #205
124676 RobertoCarlos
pi_124403599
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 11:56 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Uh, je zit in het promoveren topic hoor. :D
Je hebt gelijk! Sorry!!! Zat achterstand weg te werken door ook het wetenschaptopic te lezen en gooide de 2 topics door elkaar!! -O- :N :P :@

[ Bericht 1% gewijzigd door RobertoCarlos op 23-03-2013 12:09:33 ]
  zaterdag 23 maart 2013 @ 11:59:41 #206
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_124403611
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 11:59 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Je hebt gelijk! Sorry!!! Zat achterstand weg te werken en gooide de 2 topics door elkaar!! -O- :N :P :@
ik voelde me al een dumb-ass :P
Kwak
  zaterdag 23 maart 2013 @ 12:00:17 #207
124676 RobertoCarlos
pi_124403621
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 11:56 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

huh? sorry hoor, ik wist niet dat ik ergens anders moest zijn, dit is toch het promoveer-topic?
Ja sorry idd :@, gooide ze ff door elkaar :P
  zaterdag 23 maart 2013 @ 12:02:47 #208
124676 RobertoCarlos
pi_124403667
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 11:59 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik voelde me al een dumb-ass :P
Dat is niet best als dat zo snel gaat ;) Kan ook aan anderen liggen natuurlijk (blijkt maar weer) :)
Goed om te lezen trouwens dat je je promotie toch gaat afmaken! *O* Ik had eigenlijk niet meer verwacht dat het ging lukken

Ik kan me jouw blog nog herinneren toen je eenzaam en alleen in een bieb van een uni in de US archieven aan het doornemen was :s)
  zaterdag 23 maart 2013 @ 12:09:06 #209
124676 RobertoCarlos
pi_124403815
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 17:54 schreef Mishu het volgende:
Even een vraagje: hoe gebruikelijk is het dat iemand anders jouw onderzoeksontwerp overneemt?
Alhoewel ik (nog..) geen echte wetenschapper ben, ben ik er tijdens de studie erg voorzichtig mee. Ik doe nu binnenkort een mastervak, waarvoor ik een opzet van een onderzoekspaper moet presenteren. Het liefste zou ik al een deel van het onderzoek van mijn scriptie bij deze paper onderzoeken, maar dan moet ik dat dus gaan presenteren... En ik heb liever niet dat iemand dan op mijn idee komt, dat ik voor de scriptie heb... Dus neem ik maar een ander onderwerp...
pi_124404131
Hoeveel schrijven jullie eigenlijk naast de 'verplichte' vier artikelen? Mijn prof vraag ons regelmatig om mee te schrijven aan een boekhoofdstuk. Een collega van mij heeft halverwege z'n PhD twee hoofdstukken (mee)geschreven maar nog geen artikelen ingediend. Ik denk dat het een hele goede oefening in schrijven is, maar het kost best wat tijd en telt niet mee voor je promotie. Hoe denken jullie daar over?
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
  zaterdag 23 maart 2013 @ 12:35:10 #211
124676 RobertoCarlos
pi_124404507
Idd, een hele goede oefening waardoor het schrijven van artikelen later ook makkelijk zou moeten gaan, bovendien kun je op deze manier mooi leren van die prof, (hij vraagt je, dus zal hij je best wel iets willen helpen)

Bovendien bovendien: na je promoveren kun je dat hoofdstuk dat je hebt geschreven mooi op je cv zetten, naast de naam van de prof. Lijkt me een goede start van je carriere!
Ik zou het denk ik doen...
  zaterdag 23 maart 2013 @ 12:35:38 #212
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_124404516
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 12:02 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Dat is niet best als dat zo snel gaat ;) Kan ook aan anderen liggen natuurlijk (blijkt maar weer) :)
Goed om te lezen trouwens dat je je promotie toch gaat afmaken! *O* Ik had eigenlijk niet meer verwacht dat het ging lukken

Ik kan me jouw blog nog herinneren toen je eenzaam en alleen in een bieb van een uni in de US archieven aan het doornemen was :s)

ach, bij wijze van he...

Ja, ik had het ook niet meer verwacht. Ik heb een erg volhardende begeleider, en na anderhalf jaar lesgeven en educatieve master had ik ineens zin om verder te gaan. Heb t er alsnog uitgeknald, en het was een enorme opluchting!

Wat grappig dat je dat nog weet, heb destijds dus wel meegepost. Ja, nu 4 jaar later zijn de mooie herinneringen aan die reis overeind gebleven, maar destijds vond ik het verschrikkelijk...

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 12:20 schreef lemonlime het volgende:
Hoeveel schrijven jullie eigenlijk naast de 'verplichte' vier artikelen? Mijn prof vraag ons regelmatig om mee te schrijven aan een boekhoofdstuk. Een collega van mij heeft halverwege z'n PhD twee hoofdstukken (mee)geschreven maar nog geen artikelen ingediend. Ik denk dat het een hele goede oefening in schrijven is, maar het kost best wat tijd en telt niet mee voor je promotie. Hoe denken jullie daar over?
Verplichte 4? Dat hebben we bij geesteswetenschappen niet. Ik heb zelf twee artikelen (een artikel en een hoofdstuk in een congresbundel) en een hoofdstuk samen met mijn promotor in een festschrift geschreven. Had nog een artikel in een congresbundel bijgekund, maar die presentatie heb ik pas uitgewerkt in mijn proefschrift.

Ik ben een uitzondering bij letteren, dat ik in mijn proefschrift twee hoofdstukken heb die eerder als artiel gepubliceerd zijn... meestal schrijf je een heel boek naast een paar artikelen. Maar ja, ik ben raar en wil toch niet verder in de wetenschap :P
Kwak
pi_124404598
Hier duurt de opleiding maar drie jaar, we hoeven hier ook minder artikelen te schrijven (er is een onofficiële eis van 2/3 artikelen). Ik heb tot nu toe alleen een onderzoeksvoorstel voor een beursaanvraag geschreven en mijn eigen onderzoek een beetje bijgehouden. Mijn eerste begeleidster zegt wel dat ik binnenkort een eerste artikel moet/mag schrijven. Maar ik denk zeker dat het nuttig is.
Album top 100 2024
pi_124405280
Ik heb vijf jaar, maar dat is inclusief heel erg veel lesgeven en scripties begeleiden. Ook goed als ervaring natuurlijk, en meestal erg leuk, maar ik heb nu zoveel andere dingen te doen dat ik erg weinig aan mijn eigen project toe kom.
Bij het schrijven samen met mn begeleider krijg ik inderdaad veel feedback. Hij is zelf een erg goede auteur met een heel fijne schrijfstijl, dus ik denk dat ik er maar wat meer gebruik van ga maken idd :P .
Maar het goed plannen van zoveel verschillende dingen tegelijk blijft lastig hoor! :(
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
  zaterdag 23 maart 2013 @ 15:03:29 #215
124676 RobertoCarlos
pi_124408535
Op welk gebied en waar ben je bezig met de promotie?
  zaterdag 23 maart 2013 @ 15:04:51 #216
124676 RobertoCarlos
pi_124408562
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 12:35 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ach, bij wijze van he...

Ja, ik had het ook niet meer verwacht. Ik heb een erg volhardende begeleider, en na anderhalf jaar lesgeven en educatieve master had ik ineens zin om verder te gaan. Heb t er alsnog uitgeknald, en het was een enorme opluchting!
Hoe werkt dat trouwens als je voortijdig stopt met de promotie? Want je had eerder toch een promotieplek? Of was je buitenpromovendus?
  zaterdag 23 maart 2013 @ 15:37:30 #217
8369 speknek
Another day another slay
pi_124409302
Ik had ook geen verplicht aantal publicaties, gewoon een boekje met voldoende experimenten die erin beschreven stonden (in mijn geval vijf). Dat gezegd hebbende, had ik tegen de tijd dat ik promoveerde zo'n twaalf publicaties, alhoewel die lang niet allemaal in mijn proefschrift opgenomen waren.
pi_124449351
Leuk om hier eens te lezen. Ga volgende week starten met mijn wetenschapsstage (geneeskunde) van een half jaar, met de hoop dat daar een promotietraject uit gaat rollen. Ben nu wel echt overtuigd dat ik eerst wil promoveren; klinisch werken kan ik nog minstens 40 jaar.
pi_124557512
Ik heb begrepen dat je altijd het onderzoeksvoorstel moet opvragen als je gaat solliciteren. Is het dan de bedoeling dit op te vragen voor je een sollicitatie stuurt, tegelijk met de sollicitatie (in de brief) of er na? Wordt het over het algemeen meer gewaardeerd als gebeld wordt of gemaild?

Bedankt!
  Moderator woensdag 27 maart 2013 @ 09:50:54 #220
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_124557544
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 15:37 schreef speknek het volgende:
Ik had ook geen verplicht aantal publicaties
uiteindelijk op 4 uitgekomen maar daarvan was er maar 1 voor mijn promotie al gepubliceerd.
  Moderator woensdag 27 maart 2013 @ 09:55:16 #221
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_124557636
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 09:49 schreef prinsrob het volgende:
Ik heb begrepen dat je altijd het onderzoeksvoorstel moet opvragen als je gaat solliciteren. Is het dan de bedoeling dit op te vragen voor je een sollicitatie stuurt, tegelijk met de sollicitatie (in de brief) of er na? Wordt het over het algemeen meer gewaardeerd als gebeld wordt of gemaild?

Bedankt!
:D heb nog nooit een onderzoeksvoorstel gezien als ik eerlijk ben :@ (alhoewel bij mijn eerste post-doc wel de stw aanvraag en rapporteringen)
pi_124557728
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 09:49 schreef prinsrob het volgende:

Bedankt!
Moet dat? Het is wellicht vooral handig om te weten wat het inhoudt en wat er precies van je verwacht wordt en waar je eigenlijk precies geld voor gaat krijgen. Bij mijn sollicitatie is het niet gegeven maar toen ik werd aangenomen werd het mij meteen doorgestuurd. Zeker omdat het ook een goede introductie van je project is.
pi_124558168
Bij m'n eerste gesprek werd gevraagd waarom ik het niet had aangevraagd. Toen ging ik ervan uit dat dat blijkbaar standaard was :P.
  woensdag 27 maart 2013 @ 10:36:46 #224
262 Re
Kiss & Swallow
pi_124558611
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 10:20 schreef prinsrob het volgende:
Bij m'n eerste gesprek werd gevraagd waarom ik het niet had aangevraagd. Toen ging ik ervan uit dat dat blijkbaar standaard was :P.
het lijkt me wel slim om zoiets van tevoren te hebben, dan heb je voor jezelf een idee van de richting en kun je ook verder verdiepen in de materie voor tijdens het gesprek...
pi_124558667
Meestal is de vacature zelf toch ook wel een soort samenvatting van het voorstel, of niet?
pi_124558713
Meestal wel, maar wel een stuk minder uitgebreid natuurlijk. Ik heb er zelf overigens ook pas tijdens/na het gesprek na gevraagd.
Album top 100 2024
pi_124579707
  woensdag 27 maart 2013 @ 20:18:37 #228
8369 speknek
Another day another slay
pi_124579862
pi_124579907
Echt briljant _O-
  Moderator woensdag 27 maart 2013 @ 20:25:41 #230
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_124580247
quote:
_O_ geweldig _O_
pi_124580339
Album top 100 2024
  donderdag 28 maart 2013 @ 10:56:24 #232
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_124600219
Het grote moment is daar, ik krijg binnen nu en een kwartier mijn definitieve PDF-proof voor het drukken van mijn proefschrift van de drukker, het enige wat mij nu nog rest voordat ik niet meer terug kan is een mailtje met akkoord sturen....

...nog slechts 1 woord en een vijftal-muisklikken verwijdert van klaar zijn :s)
pi_124600701
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 10:56 schreef Grumpey het volgende:
Het grote moment is daar, ik krijg binnen nu en een kwartier mijn definitieve PDF-proof voor het drukken van mijn proefschrift van de drukker, het enige wat mij nu nog rest voordat ik niet meer terug kan is een mailtje met akkoord sturen....

...nog slechts 1 woord en een vijftal-muisklikken verwijdert van klaar zijn :s)
Spannend! En gefeliciteerd ;)
  donderdag 28 maart 2013 @ 11:19:46 #234
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_124600913
Done.

En nu duimen dat ik niet toch een spelfout in de titel heb staan die ik niet gezien heb :')
  Moderator donderdag 28 maart 2013 @ 11:22:36 #235
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_124601000
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 11:19 schreef Grumpey het volgende:
Done.

En nu duimen dat ik niet toch een spelfout in de titel heb staan die ik niet gezien heb :')
Er zit altijd ergens iets wat je over het hoofd hebt gezien.... in het begin is dat erg vervelend (maar nu weet ik al niet meer precies waar mijn fouten zitten)

heb wel collega's gehad met spelfouten in de naam van hun promotor, 2 verschillende jaartallen binnen en buiten, helemaal nergens een datum, 2 titels op de cover een andere als op de voorpagina :P dat zijn allemaal wel lulliger foutjes.
pi_124601664
quote:
Dat is best cool
  donderdag 28 maart 2013 @ 12:47:41 #237
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_124603717
quote:
2s.gif Op donderdag 28 maart 2013 11:22 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Er zit altijd ergens iets wat je over het hoofd hebt gezien.... in het begin is dat erg vervelend (maar nu weet ik al niet meer precies waar mijn fouten zitten)

heb wel collega's gehad met spelfouten in de naam van hun promotor, 2 verschillende jaartallen binnen en buiten, helemaal nergens een datum, 2 titels op de cover een andere als op de voorpagina :P dat zijn allemaal wel lulliger foutjes.
Bij ons had iemand een spelfout in de titel. Je verzint het niet, maar het gebeurt dus toch wel bij mensen :')

Heb alles gecheckt, en los van 1 kleine lijn in een Tabel die ik al zag ziet het er allemaal wel prima uit. Ik ben gelukkig niet perfectionistisch van aard en kan prima leven met foutjes in het boekje. Alleen probeer ik wel te vermijden dat ze in de titel of in namen staan :D
pi_124604902
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 12:47 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Bij ons had iemand een spelfout in de titel. Je verzint het niet, maar het gebeurt dus toch wel bij mensen :')

Heb alles gecheckt, en los van 1 kleine lijn in een Tabel die ik al zag ziet het er allemaal wel prima uit. Ik ben gelukkig niet perfectionistisch van aard en kan prima leven met foutjes in het boekje. Alleen probeer ik wel te vermijden dat ze in de titel of in namen staan :D
Bij de vriendin waar ik afgelopen maand paranymph was hadden ze de titel van haar proefschrift verkeerd geschreven op het diploma. Ook zoiets stoms...
pi_124711597
Haha, mijn promotors zeiden dat ze nooit een boekje hebben gezien zonder typefouten. Ik had graag gezien dat de mijne er van gevrijwaard was, maar helaas ben ik er achteraf nog een stuk of 5 tegengekomen. Geen fouten die er op wijzen dat ik niet weet hoe iets geschreven wordt, gewoon stom misgetypt. Weet je, na een tijdje word je gewoon blind voor wat er staat en zie je dit soort dingen niet meer. Is tenminste mijn ervaring.

Mijn promotie was vorige week woensdag, ging over beeldvorming na thermoablatie en chirurgie van de lever. De vragen waren soms lastig, soms leuk. Er werd gediscussieerd en gelachen, dus eigenlijk wad het al met al best leuk. Het was een bijzondere dag en dat besef je eigenlijk pas achteraf.
Of ik ben traag van begrip ;) .
  zondag 31 maart 2013 @ 10:25:17 #240
8369 speknek
Another day another slay
pi_124711837
Hartelijk gefeliciteerd doctor szlie!
  zondag 31 maart 2013 @ 10:30:37 #241
8369 speknek
Another day another slay
pi_124711893
En ja die fouten.. voor ik het proefschrift opstuurde heb ik het met mijn vermoeide hoofd nog zeker drie keer helemaal doorgelezen. Geen foutjes meer. Toen ik het terugkreeg was het oh shit oh fuck kuuut. Maarja, gelukkig geen hele stomme dingen. Behalve dan eentje. Mendeley had iemands naam voor de andere auteurs van een paper geplakt, maar die naam was van de editor, hij had niks met de paper te maken. (Staat er ook wat stom helemaal vooraan in de intro, een Duitser gevolgd door drie Spanjaarden). Die ene is nu mijn nieuwe baas :').
  zondag 31 maart 2013 @ 11:31:38 #242
124676 RobertoCarlos
pi_124712644
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 10:04 schreef Szlie het volgende:
Mijn promotie was vorige week woensdag, ging over beeldvorming na thermoablatie en chirurgie van de lever. De vragen waren soms lastig, soms leuk. Er werd gediscussieerd en gelachen, dus eigenlijk wad het al met al best leuk. Het was een bijzondere dag en dat besef je eigenlijk pas achteraf.
Of ik ben traag van begrip ;) .
*O* *O* *O* *O* w/ w/
  zondag 31 maart 2013 @ 12:46:41 #243
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_124714254
Gefeliciteerd Szlie!
Kwak
pi_124715967
Dank! Dank! Ja, klinkt goed, doctor Szlie. Één van mijn promotores verwoordde het zo mooi, die zei dat het doctoraat als een rijbewijs gezien moet worden. Je hebt bewezen dat je zelfstandig onderzoek kunt doen. Dit moet je blijven oefenen om het in de vingers te blijven houden, net zoals je moet blijven rijden na het behalen van je rijbewijs. Nu wordt dat in mijn vakgebied niet zo heel veel meer gedaan, je bent dr. en klaar is Kees. Ik hoop nog wel verder te gaan in het onderzoek.

Wie van jullie staat op het punt om te promoveren? Grumpey is over 6 weken aan de beurt, weet ik.
pi_124716071
Gefeliciteerd Szlie!
Album top 100 2024
  zondag 31 maart 2013 @ 14:23:08 #246
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_124717774
Gefeliciteerd Szlie! Echt topprestatie. Ik merk zelf dat het me inderdaad wel enorm veel geleerd heeft over onderzoek doen, onderzoek kritisch lezen, en vooral hoe kritisch na te blijven denken. Misschien dat mijn onderwerp zich beperkt tot een specialistische zijtak, ik heb wel het gevoel dat ik in de afgelopen vier jaren heb geleerd om scherp en helder te blijven denken. Uiteraard kan dit ook door leeftijd komen, maar daar ga ik even niet van uit.

Mijn onderwerp gaat (bijna ging) over de lange termijn uitkomsten na vroeggeboorte, en dan met name in hoeverre de hersenontwikkeling is aangetast, in hoeverre er motor/cognitie/gedrags problemen zijn, en in hoeverre een interventie tijdens de neonatale periode verbetering heeft gebracht. Aardig breed onderwerp, met veel beeldvorming, neurocognitief en gedragsonderzoek. Al met al flink succesvol geweest, als je het puur vanuit publicatie-oogpunt bekijkt, met 8 geaccepteerde stukken en 2 gesubmitte stukken. Heb er vooral veel plezier aan beleefd, kinderen van rond de schoolleeftijd zijn hele leuke doelgroep om mee te werken!

En nu dus vanaf september geneeskunde naast 2 dagen postdoc :).
  zondag 31 maart 2013 @ 14:30:38 #247
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_124718159
Szlie: gefeliciteerd!! Wat fijn dat het zo'n leuke dag was! w/ Alle keuzes (kleding, horeca etc) allemaal goed bevallen achteraf? ;)

Grumpey: mijlpaal! Lekker je boekje rondsturen strakjes :) en alleen maar veren in je reed krijgen van de ontvangers
  zondag 31 maart 2013 @ 14:34:57 #248
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_124718322
Ben ook wel benieuwd naar tips voor de dag zelf, of de dag ervoor, dus als mensen die nog hebben? :)
En als mensen mijn boekje willen, stuur maar pm, dan neem ik die persoon gewoon mee in de grote mailing
  zondag 31 maart 2013 @ 14:37:28 #249
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_124718418
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 14:34 schreef Grumpey het volgende:
Ben ook wel benieuwd naar tips voor de dag zelf, of de dag ervoor, dus als mensen die nog hebben? :)
En als mensen mijn boekje willen, stuur maar pm, dan neem ik die persoon gewoon mee in de grote mailing
Welke stad promoveer je eigenlijk? Zodra je vragen hebt, zet ze maar neer hier. Er komt zoveel op je af qua organisatie, maar de keuzes die je maakt zijn ook weer heel persoonlijk.
pi_124720247
Gefeliciteerd Szlie! *O* Fijn dat je genoten hebt van de dag zelf :)
pi_124749104
Gefeliciteerd Szlie en Grumpey!

Over boekhoofdstukken schrijven: daar kun je enorm veel tijd mee verprutsen en niemand die die boeken ooit leest. Zeg nou zelf, wanneer heb je voor het laatst in een boek relevante informatie over je onderzoek opgezocht? Voor je CV hoef je het ook niet te doen. Niemand die een zier om een boekhoofdstuk geeft.
  maandag 1 april 2013 @ 10:37:35 #252
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_124750330
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 06:51 schreef Shivo het volgende:
Gefeliciteerd Szlie en Grumpey!

Over boekhoofdstukken schrijven: daar kun je enorm veel tijd mee verprutsen en niemand die die boeken ooit leest. Zeg nou zelf, wanneer heb je voor het laatst in een boek relevante informatie over je onderzoek opgezocht? Voor je CV hoef je het ook niet te doen. Niemand die een zier om een boekhoofdstuk geeft.
Bij de letteren gebeurt het veel hoor! Ik heb veel boekhoofdstukken/artikelen in boek gebruikt voor mijn proefschrift, en ook veel monografen...
Kwak
pi_124750536
Ik vind boeken wel fijn, zeker om sneller een algemeen beeld te vormen over een onderwerp. Al zijn review artikelen daar nog net wat geschikter voor.
Album top 100 2024
pi_124750875
Eens met Shivo - laat het schrijven van hoofdstukken maar aan anderen over. Het kost zeeen van tijd en het levert buiten wat aanzien (wat dat ook waard mag zijn) niets op.
  maandag 1 april 2013 @ 11:15:47 #255
181031 Boomfluisteraar
Alleen vrouwelijke bomen a.u.b
pi_124751045
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 11:07 schreef Lyrebird het volgende:
Eens met Shivo - laat het schrijven van hoofdstukken maar aan anderen over. Het kost zeeen van tijd en het levert buiten wat aanzien (wat dat ook waard mag zijn) niets op.
Nou ja, hoofdstukken in een veelgebruikt leerboek kunnen natuurlijk wel wat geld in het laatje brengen :).
pi_124751072
quote:
7s.gif Op maandag 1 april 2013 11:15 schreef Boomfluisteraar het volgende:

[..]

Nou ja, hoofdstukken in een veelgebruikt leerboek kunnen natuurlijk wel wat geld in het laatje brengen :).
Dat klopt. Voor een veelgebruikt leerboek mag een uitzondering gemaakt worden. Vooraf is het trouwens lastig inschatten of een leerboek veel gebruikt zal gaan worden. :)
  maandag 1 april 2013 @ 11:26:48 #257
124676 RobertoCarlos
pi_124751277
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 11:22 schreef Spatzmann het volgende:
Hier weer goed nieuws. Ik heb weer kunnen onderhandelen. MIjn promotie was stopgezet door mijn werkgever ivm langdurig ziek z ijn van mijn kant. Maar ik krijg weer 2,5 jaar 1 dag in de week (wel iets minder dus) voor promoveren. Na overleg met hoogleraar is dat ruimvoldoende om mijn promotie af te ronden :)
Netjes w/ *O*
Welk vakgebied/onderwerp zat je ook al weer?
  maandag 1 april 2013 @ 11:49:28 #258
124676 RobertoCarlos
pi_124751723
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 11:35 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Requirements Engineering
En zit je dan meer in de elicitatie fase of juist meer naar de validatie-kant?
  maandag 1 april 2013 @ 12:38:35 #259
124676 RobertoCarlos
pi_124752849
Interessant :) Krijg je waarschijnlijk veel belangstelling van (grotere) bedrijven, lijkt me
pi_124756412
Dank nogmaals! Was zeker genieten van de dag. Achteraf geniet je nog meer, haha! Alles was geslaagd, kledingkeuze, restaurantkeuze, de borrel was top. Dit gaat nog lang heugen. Voor degenen die nog moeten: no worries, de dag draait om jou en om jou alleen. Laat je lekker fęteren.

Spatzmann, goed dat je je promotie weer oppakt. Ik hoop dat het qua gezondheid beter gaat.
  donderdag 4 april 2013 @ 01:49:14 #261
378829 Walvis-instructeur
''aaaoooeeeuuiiiii&a
pi_124863890
Heeft er hier iemand nog tips voor het bemachtigen van een PhD plek?
Ik heb net mijn MSc Biomedical Sciences binnen, specialisatie Infection & Immunity. Tijdens de drie stages die ik gelopen heb tijdens mijn hele studie zou ik er maar bij één willen promoveren maar die hebben geen plek..
Ik kijk op academictransfer.com maar daar zijn er maar erg weinig die aansluiten bij mijn studie (lees: hoogstens 1 per maand). Ik zit er nu aan te denken om maar gewoon onderzoeksgroepen te gaan benaderen ookal zijn er geen vacatures, maar vrees dat dat wishful thinking is..
pi_124864907
Volgens mij valt dat wel mee! Als ze iemand hebben die (misschien) geschikt is hoeven ze natuurlijk geen vacature te plaatsen waarmee ze zichzelf aan meer werk helpen. (zo denk ik iig altijd)

De afdelingen hier in Nijmegen die ik interessant vind hebben allemaal mijn CV liggen ;)
  woensdag 10 april 2013 @ 20:11:32 #263
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_125124863
Over publicaties gesproken....
Woei, een eerste review van een artikel van mij (in een bundel), in het tijdschrift English language and Linguistics! Volgens mij mag ik tevreden zijn:

"Among the strengths of this meticuliusly researched study is the close attention paid to tensions between the aspirations of language theory and the limitations set by empirical concerns ... Such discussions are welcome in times when there is a danger that scholars' research interests may begin to be governed by the availability of massive amounts of easily retrievable data in electronic form." (English Language and Linguistics, vol. 17:1, 2013, p. 214).

Precies het punt waar mijn proefschrift om draait, en waar mijn interesse het meest naar uit gaat. Dat geeft vertrouwen voor de verdediging!

sorry, is voor het eerst en ik ben echt heel blij want maakte me best zorgen over de ontvangst van mijn werk
Kwak
pi_125127185
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 20:11 schreef kwakz0r het volgende:
Over publicaties gesproken....
Woei, een eerste review van een artikel van mij (in een bundel), in het tijdschrift English language and Linguistics! Volgens mij mag ik tevreden zijn:

"Among the strengths of this meticuliusly researched study is the close attention paid to tensions between the aspirations of language theory and the limitations set by empirical concerns ... Such discussions are welcome in times when there is a danger that scholars' research interests may begin to be governed by the availability of massive amounts of easily retrievable data in electronic form." (English Language and Linguistics, vol. 17:1, 2013, p. 214).

Precies het punt waar mijn proefschrift om draait, en waar mijn interesse het meest naar uit gaat. Dat geeft vertrouwen voor de verdediging!

sorry, is voor het eerst en ik ben echt heel blij want maakte me best zorgen over de ontvangst van mijn werk
En daar zeg je sorry voor omdat? ;)
Super leuk compliment lijkt me :Y
pi_125128467
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 20:11 schreef kwakz0r het volgende:
"Among the strengths of this meticuliusly researched study is the close attention paid to tensions between the aspirations of language theory and the limitations set by empirical concerns
Heeft de Caterpillar het artikel gereviewd?

woensdag 10 april 2013 @ 21:16:30 #266
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_125128508
quote:
12s.gif Op woensdag 10 april 2013 21:15 schreef thabit het volgende:

[..]

Heeft de Caterpillar het artikel gereviewd?

[ afbeelding ]
oh de typo is all mine :P ik type niet zo metiulously (de i en de u zitten ook nog eens naast elkaar, bastards!)
Kwak
  Forum Admin vrijdag 12 april 2013 @ 09:24:26 #267
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_125186334
Wat zijn nou eigenlijk de 'spelregels' mbt artikelen waar je als tweede auteur staat om die eventueel op te nemen in een boekje? (ik ben eigenlijk al een tijdje gestopt om te gaan promoveren, maar sta de laatste tijd weer redelijk wat als tweede auteur van andere promovendi).
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_125187301
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 09:24 schreef Pharkus het volgende:
Wat zijn nou eigenlijk de 'spelregels' mbt artikelen waar je als tweede auteur staat om die eventueel op te nemen in een boekje? (ik ben eigenlijk al een tijdje gestopt om te gaan promoveren, maar sta de laatste tijd weer redelijk wat als tweede auteur van andere promovendi).
Hangt van je promoter af. Het is sowieso het overwegen waard om artikelen waarin je als 2e auteur genoemd staat op te nemen in je proefschrift (dat recht heb je meestal wel) - of ze meetellen voor je promotie hangt van je promoter/co-promoter af.
  Forum Admin vrijdag 12 april 2013 @ 11:42:28 #269
54263 crew  Pharkus
pi_125190286
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 10:05 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Hangt van je promoter af. Het is sowieso het overwegen waard om artikelen waarin je als 2e auteur genoemd staat op te nemen in je proefschrift (dat recht heb je meestal wel) - of ze meetellen voor je promotie hangt van je promoter/co-promoter af.
Momenteel ben ik zonder promotor, maar wel nauwe contacten nog. Heb nog 1 paper in de kast liggen waar ik nu wel publicatie mogelijkheden voor zie; 2 conference papers in de pijplijn, 1 paper wat nog geschreven moet worden (wat ook bij een ander in het proefschrift moet komen), en nog 2 papers waar ik als tweede sta. Verder fluisterde een andere professor me in dat er een grote grant aan zit te komen waar we eens over moesten gaan praten; maar goed eerst maar eens afwachten de vrijheid die ik nu heb zonder de promotiedruk bevalt me op zich ook.
pi_125190487
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 11:41 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Ik moet eerste auteur zijn om het op te nemen in het proefschrift. Dat is bij ons opgelost door een 2e bijna dezelfde publucatie ergens anders in te dienen (iets andere context) en waarbij ik eerste auteur werd. Eerste publicatie was gelijk een journal zo :)
Een oplossing die wel eens wordt toegepast is om de 1e positie te delen. In de praktijk komt het er op neer dat je een eerste en tweede auteur hebt, maar voor een proefschrift tellen deze artikelen wel degelijk als eerste auteur positie artikelen.

Ik vind dat persoonlijk een mooiere oplossing dan een artikel twee keer indienen.
pi_125190554
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 11:42 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Momenteel ben ik zonder promotor, maar wel nauwe contacten nog. Heb nog 1 paper in de kast liggen waar ik nu wel publicatie mogelijkheden voor zie; 2 conference papers in de pijplijn, 1 paper wat nog geschreven moet worden (wat ook bij een ander in het proefschrift moet komen), en nog 2 papers waar ik als tweede sta. Verder fluisterde een andere professor me in dat er een grote grant aan zit te komen waar we eens over moesten gaan praten; maar goed eerst maar eens afwachten de vrijheid die ik nu heb zonder de promotiedruk bevalt me op zich ook.
Die conference papers zou ik als promoter laten voor wat ze zijn ( = conference papers), maar dat kan per vakgebied verschillen. In een proefschrift zie ik het liefste peer-reviewed papers met een degelijke IF.

Met wat voor een promotiedruk kampte je?
pi_125191989
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 11:41 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Ik moet eerste auteur zijn om het op te nemen in het proefschrift. Dat is bij ons opgelost door een 2e bijna dezelfde publucatie ergens anders in te dienen (iets andere context) en waarbij ik eerste auteur werd.
...
Had laatst nog een artikel afgewezen wegens zelfplagiaat. Misschien ging het wel om bovenstaande strategie :')
  Forum Admin vrijdag 12 april 2013 @ 12:50:32 #273
54263 crew  Pharkus
pi_125192878
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 11:49 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Die conference papers zou ik als promoter laten voor wat ze zijn ( = conference papers), maar dat kan per vakgebied verschillen. In een proefschrift zie ik het liefste peer-reviewed papers met een degelijke IF.

Met wat voor een promotiedruk kampte je?
Een aantal facetten, promotiewerk was altijd naast mijn 'gewone' werkzaamheden, te veel verschillende groepen waar ik raakvlakken en verplichtingen naar toe had, te weinig vertrouwen in sommige delen van de onderzoeken (om er voor mij een wetenschappelijke draai aan te geven, of niet genoeg body zag hebben om in een degelijk tijdschrift met goed IF te komen); eindeloze review gepingpong van papers (intern) en wat struggles op persoonlijk vlak. Misschien kan ik het ook maar beter gewoon zo laten, als ik er nu weer eens op terugblik was het toch de juiste beslissing.
pi_125586934
Momenteel ben ik bezig met mijn laatste jaar van Geneeskunde en doe ik voor 6 maanden onderzoek in Melbourne. Het onderzoek doen bevalt onzettend goed en werk vooral met PhD-studenten. Ik heb al een aanbod gekregen om hier een PhD te doen maar dat ga ik niet doen omdat ik toch in Nederland wil werken.

Nu zit ik erg te twijfelen of ik een PhD wil doen bij terugkomst in Nederland. Onderzoek vind ik ontzettend leuk maar wil eigenlijk ook wel aan de slag in de kliniek. Een PhD is onzettend nuttig als je een medisch specialist wil worden maar ook geen vereiste. Lastige keuze, iemand in de medische wereld die hier ervaring mee heeft? :)
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_125587264
Mooi aanbod, MaxC! Zit momenteel met hetzelfde probleem, maar neig toch steeds meer naar een promotietraject.
pi_125587426
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 04:06 schreef MaxC het volgende:
Momenteel ben ik bezig met mijn laatste jaar van Geneeskunde en doe ik voor 6 maanden onderzoek in Melbourne. Het onderzoek doen bevalt onzettend goed en werk vooral met PhD-studenten. Ik heb al een aanbod gekregen om hier een PhD te doen maar dat ga ik niet doen omdat ik toch in Nederland wil werken.

Nu zit ik erg te twijfelen of ik een PhD wil doen bij terugkomst in Nederland. Onderzoek vind ik ontzettend leuk maar wil eigenlijk ook wel aan de slag in de kliniek. Een PhD is onzettend nuttig als je een medisch specialist wil worden maar ook geen vereiste. Lastige keuze, iemand in de medische wereld die hier ervaring mee heeft? :)
Ik zit in de biomedische wereld, en heb veel samengewerkt met medisch specialisten (meestal in de VS, maar ook in Europa en Azie) die ook onderzoeker zijn. Als arts/specialist zul je altijd wel patienten zien. Prima dat je dat leuk vindt, want ook als onderzoeker zul je dat blijven doen.

Mijn indruk van de samenwerking met artsen is dat ze het altijd wel leuk blijven vinden om met patienten te werken, maar dat onderzoek extra verdieping geeft aan het werk. Het is een uitdaging, geeft wat extra aanzien + mogelijkheden (geld) binnen het ziekenhuis en daarbuiten. Voor veel van de artsen waar ik mee samenwerk lijkt het onderzoek een uitlaatklep te zijn. Ik hoor ze toch vaak klagen over de werkdruk, over het grote aantal patienten dat ze zien. Bij het onderzoek kunnen ze op hun eigen manier werken, wat dieper nadenken over wat echt belangrijk is. Minder papierwerk, minder gesteggel. Kortom, een manier om je te ontspannen!
pi_125595560
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 04:06 schreef MaxC het volgende:

Het is geen vereiste maar je moet toch wel speciaal zijn (of heel goed kunnen netwerken) om zonder PhD toegelaten te worden tot een specialisatie. Weet je al welke kant je op wilt? Het is voor sommige vakgebieden meer relevant dan voor andere. Voor een huisarts is het bijvoorbeeld minder relevant om gepromoveerd te zijn (en onderzoek van huisartsen is meestal... tjah...).
pi_125597316
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 13:15 schreef Shivo het volgende:

[..]

Het is geen vereiste maar je moet toch wel speciaal zijn (of heel goed kunnen netwerken) om zonder PhD toegelaten te worden tot een specialisatie. Weet je al welke kant je op wilt? Het is voor sommige vakgebieden meer relevant dan voor andere. Voor een huisarts is het bijvoorbeeld minder relevant om gepromoveerd te zijn (en onderzoek van huisartsen is meestal... tjah...).
Ik ga voor Cardiologie, daar doe ik nu onderzoek. Neig net als dotKoen ook naar het promotietraject. Ook omdat ik het erg leuk vind om je te verdiepen in één onderwerp en al die onderzoeksvaardigheden wil leren waar je je hele leve nog wat aan hebt. Niet doorslaggevend maar een PhD-traject lijkt me ook een mooie overgang tussen student en werken. Natuurlijk werken jullie (vooral het laatste jaar) erg hard maar je kan veel meer je tijd zelf indelen en geen diensten etc. ;)
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_125599242
Zeker bij de cardio wordt een promotie op prijs gesteld! Je kunt promoveren voor je in opleiding gaat of tijdens. Of natuurlijk eerst twee jaar full time onderzoek en dan maak je het af tijdens je opleiding. Welke universiteit?
pi_125614267
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 07:46 schreef Californium het volgende:

[..]

En ik mag op sollicitatie komen binnenkort *O*
En ik heb een PhD-plek!!! *O*
  Moderator maandag 22 april 2013 @ 20:48:29 #281
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_125614785
quote:
14s.gif Op maandag 22 april 2013 20:37 schreef Californium het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!!!

en nu hup aan het werk je hebt niet zo lang meer ;)
pi_125619621
quote:
2s.gif Op maandag 22 april 2013 20:48 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!!!

en nu hup aan het werk je hebt niet zo lang meer ;)
Ai Ai! Maar eerst even slapen ;)
pi_125628717
quote:

[..]

Grappig is dat. Japanners kun je met geen goud overtuigen om een PhD te doen. Het is nu zelfs zo erg dat veel studenten niet eens meer een MSc willen doen.
  dinsdag 23 april 2013 @ 08:09:00 #284
124676 RobertoCarlos
pi_125629018
quote:

[..]

Jeej!!!! *O* *O* *O* *O*

Waar was het ook alweer?
pi_125632399
Gefeliciteerd!
pi_125699692
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 april 2013 08:09 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Jeej!!!! *O* *O* *O* *O*

Waar was het ook alweer?
Groningen!
pi_125699824
quote:
14s.gif Op woensdag 24 april 2013 22:19 schreef Californium het volgende:

[..]

Groningen!
Tof! Gefeliciteerd! *O*
pi_125700040
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2013 22:21 schreef Operc het volgende:

[..]

Tof! Gefeliciteerd! *O*
Merci! *O*
  woensdag 24 april 2013 @ 22:32:36 #289
8369 speknek
Another day another slay
pi_125700522
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 07:22 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Grappig is dat. Japanners kun je met geen goud overtuigen om een PhD te doen. Het is nu zelfs zo erg dat veel studenten niet eens meer een MSc willen doen.
Japanners hebben dan ook gemiddeld een hoger IQ dan wij ;).
  woensdag 24 april 2013 @ 23:04:42 #290
124676 RobertoCarlos
pi_125702575
quote:
Het mag wat kosten – behalve promoveren, dat niet
http://www.voxweb.nl/het-mag-wat-kosten-behalve-promoveren/
pi_125706758
quote:
quote:
Groningen mag een experiment opzetten met promotiestudenten. Zij krijgen niet betaald, bouwen geen pensioen op.
Ja hoor, het is dan eindelijk echt zo ver. :r
  donderdag 25 april 2013 @ 02:11:25 #292
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_125707059
Ik wens ze veel succes ermee, zal de kwaliteit van de wetenschappers niet ten goede komen :P
pi_125708307
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 07:22 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Is in Engeland ook zo. Daar gaat 80% van de studenten niet verder dan de bachelor, want daar kunnen ze ook gewoon een baan mee krijgen.
pi_125708423
quote:
Ik vind dat dus echt verbazingwekkend. Aan de ene kant kun je zeggen dat het een investering is in je toekomst. Aan de andere kant zijn heel veel promovendi klaar rond of na hun 30e en is het Nederlandse pensioenstelsel ingericht op 40 jaar werken. In de VS bouwen promovendi geen pensioen op maar zijn de salarissen na de promotie hoog genoeg om dit te kunnen compenseren. In Nederland is dat niet het geval en daarmee is dit mijns inziens een belachelijke poging om het onderwijsstelsel verder uit te hollen.

Er zijn te weinig promovendi, laten we ze minder betalen, dat helpt vast!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')