Bij de letteren gebeurt het veel hoor! Ik heb veel boekhoofdstukken/artikelen in boek gebruikt voor mijn proefschrift, en ook veel monografen...quote:Op maandag 1 april 2013 06:51 schreef Shivo het volgende:
Gefeliciteerd Szlie en Grumpey!
Over boekhoofdstukken schrijven: daar kun je enorm veel tijd mee verprutsen en niemand die die boeken ooit leest. Zeg nou zelf, wanneer heb je voor het laatst in een boek relevante informatie over je onderzoek opgezocht? Voor je CV hoef je het ook niet te doen. Niemand die een zier om een boekhoofdstuk geeft.
Nou ja, hoofdstukken in een veelgebruikt leerboek kunnen natuurlijk wel wat geld in het laatje brengenquote:Op maandag 1 april 2013 11:07 schreef Lyrebird het volgende:
Eens met Shivo - laat het schrijven van hoofdstukken maar aan anderen over. Het kost zeeen van tijd en het levert buiten wat aanzien (wat dat ook waard mag zijn) niets op.
Dat klopt. Voor een veelgebruikt leerboek mag een uitzondering gemaakt worden. Vooraf is het trouwens lastig inschatten of een leerboek veel gebruikt zal gaan worden.quote:Op maandag 1 april 2013 11:15 schreef Boomfluisteraar het volgende:
[..]
Nou ja, hoofdstukken in een veelgebruikt leerboek kunnen natuurlijk wel wat geld in het laatje brengen.
Netjesquote:Op maandag 1 april 2013 11:22 schreef Spatzmann het volgende:
Hier weer goed nieuws. Ik heb weer kunnen onderhandelen. MIjn promotie was stopgezet door mijn werkgever ivm langdurig ziek z ijn van mijn kant. Maar ik krijg weer 2,5 jaar 1 dag in de week (wel iets minder dus) voor promoveren. Na overleg met hoogleraar is dat ruimvoldoende om mijn promotie af te ronden
En zit je dan meer in de elicitatie fase of juist meer naar de validatie-kant?quote:
En daar zeg je sorry voor omdat?quote:Op woensdag 10 april 2013 20:11 schreef kwakz0r het volgende:
Over publicaties gesproken....
Woei, een eerste review van een artikel van mij (in een bundel), in het tijdschrift English language and Linguistics! Volgens mij mag ik tevreden zijn:
"Among the strengths of this meticuliusly researched study is the close attention paid to tensions between the aspirations of language theory and the limitations set by empirical concerns ... Such discussions are welcome in times when there is a danger that scholars' research interests may begin to be governed by the availability of massive amounts of easily retrievable data in electronic form." (English Language and Linguistics, vol. 17:1, 2013, p. 214).
Precies het punt waar mijn proefschrift om draait, en waar mijn interesse het meest naar uit gaat. Dat geeft vertrouwen voor de verdediging!
sorry, is voor het eerst en ik ben echt heel blij want maakte me best zorgen over de ontvangst van mijn werk
Heeft de Caterpillar het artikel gereviewd?quote:Op woensdag 10 april 2013 20:11 schreef kwakz0r het volgende:
"Among the strengths of this meticuliusly researched study is the close attention paid to tensions between the aspirations of language theory and the limitations set by empirical concerns
oh de typo is all minequote:Op woensdag 10 april 2013 21:15 schreef thabit het volgende:
[..]
Heeft de Caterpillar het artikel gereviewd?
[ afbeelding ]
Hangt van je promoter af. Het is sowieso het overwegen waard om artikelen waarin je als 2e auteur genoemd staat op te nemen in je proefschrift (dat recht heb je meestal wel) - of ze meetellen voor je promotie hangt van je promoter/co-promoter af.quote:Op vrijdag 12 april 2013 09:24 schreef Pharkus het volgende:
Wat zijn nou eigenlijk de 'spelregels' mbt artikelen waar je als tweede auteur staat om die eventueel op te nemen in een boekje? (ik ben eigenlijk al een tijdje gestopt om te gaan promoveren, maar sta de laatste tijd weer redelijk wat als tweede auteur van andere promovendi).
Momenteel ben ik zonder promotor, maar wel nauwe contacten nog. Heb nog 1 paper in de kast liggen waar ik nu wel publicatie mogelijkheden voor zie; 2 conference papers in de pijplijn, 1 paper wat nog geschreven moet worden (wat ook bij een ander in het proefschrift moet komen), en nog 2 papers waar ik als tweede sta. Verder fluisterde een andere professor me in dat er een grote grant aan zit te komen waar we eens over moesten gaan praten; maar goed eerst maar eens afwachten de vrijheid die ik nu heb zonder de promotiedruk bevalt me op zich ook.quote:Op vrijdag 12 april 2013 10:05 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Hangt van je promoter af. Het is sowieso het overwegen waard om artikelen waarin je als 2e auteur genoemd staat op te nemen in je proefschrift (dat recht heb je meestal wel) - of ze meetellen voor je promotie hangt van je promoter/co-promoter af.
Een oplossing die wel eens wordt toegepast is om de 1e positie te delen. In de praktijk komt het er op neer dat je een eerste en tweede auteur hebt, maar voor een proefschrift tellen deze artikelen wel degelijk als eerste auteur positie artikelen.quote:Op vrijdag 12 april 2013 11:41 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Ik moet eerste auteur zijn om het op te nemen in het proefschrift. Dat is bij ons opgelost door een 2e bijna dezelfde publucatie ergens anders in te dienen (iets andere context) en waarbij ik eerste auteur werd. Eerste publicatie was gelijk een journal zo
Die conference papers zou ik als promoter laten voor wat ze zijn ( = conference papers), maar dat kan per vakgebied verschillen. In een proefschrift zie ik het liefste peer-reviewed papers met een degelijke IF.quote:Op vrijdag 12 april 2013 11:42 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Momenteel ben ik zonder promotor, maar wel nauwe contacten nog. Heb nog 1 paper in de kast liggen waar ik nu wel publicatie mogelijkheden voor zie; 2 conference papers in de pijplijn, 1 paper wat nog geschreven moet worden (wat ook bij een ander in het proefschrift moet komen), en nog 2 papers waar ik als tweede sta. Verder fluisterde een andere professor me in dat er een grote grant aan zit te komen waar we eens over moesten gaan praten; maar goed eerst maar eens afwachten de vrijheid die ik nu heb zonder de promotiedruk bevalt me op zich ook.
Had laatst nog een artikel afgewezen wegens zelfplagiaat. Misschien ging het wel om bovenstaande strategiequote:Op vrijdag 12 april 2013 11:41 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Ik moet eerste auteur zijn om het op te nemen in het proefschrift. Dat is bij ons opgelost door een 2e bijna dezelfde publucatie ergens anders in te dienen (iets andere context) en waarbij ik eerste auteur werd.
...
Een aantal facetten, promotiewerk was altijd naast mijn 'gewone' werkzaamheden, te veel verschillende groepen waar ik raakvlakken en verplichtingen naar toe had, te weinig vertrouwen in sommige delen van de onderzoeken (om er voor mij een wetenschappelijke draai aan te geven, of niet genoeg body zag hebben om in een degelijk tijdschrift met goed IF te komen); eindeloze review gepingpong van papers (intern) en wat struggles op persoonlijk vlak. Misschien kan ik het ook maar beter gewoon zo laten, als ik er nu weer eens op terugblik was het toch de juiste beslissing.quote:Op vrijdag 12 april 2013 11:49 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Die conference papers zou ik als promoter laten voor wat ze zijn ( = conference papers), maar dat kan per vakgebied verschillen. In een proefschrift zie ik het liefste peer-reviewed papers met een degelijke IF.
Met wat voor een promotiedruk kampte je?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |