Oh wacht, ik las `proefschriften' -.-quote:
Als grap mag ik hopen?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 20:50 schreef peejdorie het volgende:
tvp, ook net begonnen aan mijn promotietraject aan de UvA.
Van collega's die (bijna) klaar zijn krijg ik allerlei waarschuwingen in de trant van 'run while you can'ben benieuwd..
Als je bijna klaar bent heb je vaak wel een andere blijk op dingen, maar als ze serieus zeggen dat je moet oppassen zou ik maar eens goed met ze van gedachte wisselen over jouw projectquote:
Ik kan niet zeggen wat gebruikelijk is maar ik heb nooit cijfers op mijn cv of in mijn brief gezet. Referenties heb ik er wel gelijk bij gezet... Als ze die cijfers zo belangrijk vinden kunnen ze er wel naar vragen in het gesprek.quote:Op vrijdag 16 november 2012 15:01 schreef Bbs29 het volgende:
Ik ben net afgestudeerd en wil het liefst gaan promoveren, dus ben druk op zoek. Ik zit nu een sollicitatiebrief/CV te schrijven, maar wat is gebruikelijk;
-noem je beoordelingen/cijfers die je tijdens je master heb behaald?
-ik ben net niet cum laude afgestudeerd (7,88), zet ik dan toch een 8 gemiddeld op mn CV (zonder cum laude)?
-Zet je meteen referenties op je CV of "referenties op aanvraag"?
Verder nog nuttige tips?
Vaak wordt er in een vacature expliciet om referenties gevraagd. In dat geval zet je ze erbij, anders niet. Cijfers ook alleen geven als erom gevraagd wordt.quote:Op vrijdag 16 november 2012 15:01 schreef Bbs29 het volgende:
Ik ben net afgestudeerd en wil het liefst gaan promoveren, dus ben druk op zoek. Ik zit nu een sollicitatiebrief/CV te schrijven, maar wat is gebruikelijk;
-noem je beoordelingen/cijfers die je tijdens je master heb behaald?
-ik ben net niet cum laude afgestudeerd (7,88), zet ik dan toch een 8 gemiddeld op mn CV (zonder cum laude)?
-Zet je meteen referenties op je CV of "referenties op aanvraag"?
Verder nog nuttige tips?
Dat laatste heb ik ook al vaker gehoord, maar het is een van mijn eerste "echte" sollicitatiebrieven, dus ik zie het ook meer als oefening en verwacht er niet te veel van. Volgens mij worden de meeste vacatures ook alleen geplaatst omdat het moet (bv op Academic Transfer) en hebben ze allang een idee wie ze voor de functie willen. Maar ik probeer het gewoon en dan zie ik wel wat de reactie is.quote:Op vrijdag 16 november 2012 15:20 schreef thabit het volgende:
[..]
Vaak wordt er in een vacature expliciet om referenties gevraagd. In dat geval zet je ze erbij, anders niet. Cijfers ook alleen geven als erom gevraagd wordt.
Meestal nemen ze voor dat soort banen iemand aan die ze al kennen. Zorg er dus voor dat ze je kennen. 't Is mij zelf nog nooit gelukt om een baan te krijgen door op een advertentie te reageren. En ik ben niet de enige hierin - ik geloof dat de user Lyrebird dit ook al meerdere malen gezegd heeft.
Dat geef ik ook altijd aan tips mee aan nieuwe aio's: wees niet te traag met je planning in het begin. Ga van start alsof je nog maar 1 jaar te gaan hebt, ik heb daar zoveel voordeel aan gehad!quote:Op woensdag 31 oktober 2012 20:50 schreef peejdorie het volgende:
tvp, ook net begonnen aan mijn promotietraject aan de UvA.
Van collega's die (bijna) klaar zijn krijg ik allerlei waarschuwingen in de trant van 'run while you can'ben benieuwd..
Ja mijn aio plek kwam eigenlijk omdat ik vroeg daar een scriptie te schrijven toen gaven ze aan geen scriptie plaats te hebben maar wel te zoeken naar een aioquote:Op vrijdag 16 november 2012 15:20 schreef thabit het volgende:
[..]
Vaak wordt er in een vacature expliciet om referenties gevraagd. In dat geval zet je ze erbij, anders niet. Cijfers ook alleen geven als erom gevraagd wordt.
Meestal nemen ze voor dat soort banen iemand aan die ze al kennen. Zorg er dus voor dat ze je kennen. 't Is mij zelf nog nooit gelukt om een baan te krijgen door op een advertentie te reageren. En ik ben niet de enige hierin - ik geloof dat de user Lyrebird dit ook al meerdere malen gezegd heeft.
Dan zou ik al meteen gedemotiveerd zijn en in de stress geraakt zijn...quote:Op vrijdag 16 november 2012 15:36 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Dat geef ik ook altijd aan tips mee aan nieuwe aio's: wees niet te traag met je planning in het begin. Ga van start alsof je nog maar 1 jaar te gaan hebt, ik heb daar zoveel voordeel aan gehad!
Het is juist om dat te voorkomenquote:Op vrijdag 16 november 2012 15:47 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dan zou ik al meteen gedemotiveerd zijn en in de stress geraakt zijn...
quote:Op vrijdag 16 november 2012 15:47 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dan zou ik al meteen gedemotiveerd zijn en in de stress geraakt zijn...
Ik begon na 1 maand uit te rekenen dat ik op 2.5% moest zijn, dwz 10% van het eerste paper. Dat zette de druk er goed opquote:Op vrijdag 16 november 2012 15:36 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Dat geef ik ook altijd aan tips mee aan nieuwe aio's: wees niet te traag met je planning in het begin. Ga van start alsof je nog maar 1 jaar te gaan hebt, ik heb daar zoveel voordeel aan gehad!
Ik ga er zeker niet vanuit dat ik in een keer aangenomen zal wordenquote:Op vrijdag 16 november 2012 15:34 schreef Grumpey het volgende:
Raak niet teleurgesteld wanneer je het niet wordt. Bijna iedereen bij ons op de afdeling kende men al voordat ze solliciteerden op de positie. Er zijn een paar waarbij dat niet zo was, maar die zijn een sollicitatieprocedure met 300 brieven doorgekomen, dus er vanuit gaan dat dat gaat lukken lijkt me niet heel vruchtbaar.
Daarnaast: vaak zijn de leukste onderzoeken de onderzoeken die je zelf bedacht en opgezet hebt, of al vanaf de basis bij betrokken bent. vaak rol je er via een studentassistentschap in etc, en die mensen hebben meer het gevoel ook daadwerkelijk vat op het onderwerp te hebben dan mensen die van buitenaf opeens op een onderwerp gedropt worden.
Welk vakgebied zit je? Dat kan nog wel eens relevant zijn voor de manier waarop je solliciteertquote:Op vrijdag 16 november 2012 16:04 schreef Bbs29 het volgende:
[..]
Ik ga er zeker niet vanuit dat ik in een keer aangenomen zal wordenZoals ik al zei zie ik het meer als een oefening. Ondertussen ben ik ook nog aan het kijken wat de mogelijkheden zijn binnen de onderzoeksgroep waar ik aan mijn master thesis heb gewerkt, aangezien ze daar erg positief over me waren en ik eigenlijk verder wil gaan met dat onderwerp.
Psychologiequote:Op vrijdag 16 november 2012 16:45 schreef Norrage het volgende:
[..]
Welk vakgebied zit je? Dat kan nog wel eens relevant zijn voor de manier waarop je solliciteert
Nee, geen Research Master.quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:54 schreef Operc het volgende:
[..]
Heb je een onderzoeksmaster gedaan?
Lekker breedquote:Op maandag 19 november 2012 17:19 schreef Bbs29 het volgende:
[..]
Nee, geen Research Master.
Mijn richting is Neuro/Cognitief/Biologische psychologie
Nouja ik heb ook eventueel gehint dat ik er, gezien het maatschappelijk belang, fondsen voor weet te krijgen. Een vriend van mij, die binnen hetzelfde werkveld actief is, kreeg namelijk van zijn werkgever de mogelijkheid om op dit onderwerp te promoveren. Dus blijkbaar is er bij deze organisatie de wens om iemand op dit onderwerp te laten promoveren...quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:01 schreef Grumpey het volgende:
Sterkte! Normaal gesproken wordt dit heel erg gewaardeerd en is je timing (tijdens een vak van die persoon) ook prima. Je krijgt sowieso een mail terug, het hangt vaak vooral af van het feit of er iets in de pijplijn zit ja/nee. Zoja: verwacht een mail dat er niet 'per direct' iets is, maar dat er nog wel een of ander klusje (voorstel/review etc) gedaan kan worden. Hij/zij wil vaak toch eerst iemand testen en zien werken voordat hij/zij iemand blind aanneemt. Zo nee: neem het niet persoonlijk, het is in 99 procent van de gevallen puur een geld gebrek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |