abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 1 maart 2012 @ 12:21:34 #1
8369 speknek
Another day another slay
pi_108580914


Eigenlijk zijn er best veel promovendi op FOK! en ze verzamelen zich hier. Ook geīnteresseerde studenten, post-docs en gelukkigen met een vaste aanstelling zijn welkom. Neuzel hier dus over farmaceutisch, biologisch, historisch of fysische details, over onderwijstaken en onderbetaald zijn, over journal papers, conferenties, theses, en buitenlandse snoepreisjes.

Leden van de club:
Nederland
Quoi (PhD, Amsterdam, medicine/epidemiology )
AlexanderDeGrote (extern PhD, archeologie)
Grumpey (PhD, Amsterdam, cognitieve neuropsychologie)
Bosbeetle (al gepromoveerd)
re (al gepromoveerd)
speknek (al gepromoveerd)
ssebass PhD, Rotterdam/Amsterdam, kinderoncologie-hematologie
Szlie PhD, groningen radiologie

Frankrijk
bramiozo2002 (Parijs)

United Kingdom
thabit (postdoc, Warwick)
keesjeislief (postdoc, Bath)
SaskiaR (postdoc, Nottingham, Romeinse geschiedenis)

Noorwegen
Fogel

Verenigde Staten
Shivo (assistant professor, Houston.)
xienix84 (postdoc, baltimore)

Australie
keesjeislief (postdoc, Canberra)

Zweden
Jagärtrut (promovendus, peace and conflict research)

Duitsland
Felagund (PhD, meteorologie, Bonn)

onbekend
Mister1977, mysterieuze (beta)doctor

Wannabees
RobertoCarlos
Wackyduck
nickybol

Vorige topics:
Promovendus (solliciteren!)
Promoveren #2
Promoveren #3: Voor uw volledige academische loopbaan
Promoveren #4: Met (on-)gegronde Amerikavrees
Promoveren #5: Met (on-)gegronde Amerikavrees
Promoveren #6: Met gemene steken onderwater



[ Bericht 2% gewijzigd door Bosbeetle op 26-04-2012 20:37:46 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator donderdag 1 maart 2012 @ 12:28:42 #2
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108581195
haha het wtf waar ben ik in beland heb ik ook wel een beetje maar het voelt ook wel 'lekker' om mensen aan te sturen, als aio was ik gewend om drie projecten door elkaar te doen, dat doe ik nu nog maar staat wel op elk project een extra persoon...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_108584142
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 13:35 schreef Spatzmann het volgende:
Mijn promotie heeft misschien onherstelbare schade opgelopen :(. Ik had in januari en de maanden daarna veel validatieprojecten, maar die heb ik wegens gezondheidsredenen allemaal moeten afzeggen. Nu heb ik ook nog complicaties gehad bij een spoedoperatie...Ik zal voorlopig niet meer ver kunnen reizen. bah. Zo hard gewerkt de afgelopen 3 jaar en dan het laatste stukje gaat opeens mis. bah.
Oe dat is k*t. Maar bij zulke redenen moet er toch iets te regelen zijn lijkt mij? Een extensie aanvragen vanwege zulke redenen lijkt mij geen probleem.
  Moderator vrijdag 2 maart 2012 @ 10:30:15 #4
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108617341
Aaarg statistiek }:|, Ik heb een resultaat dat niet statistisch verschilt van de negatieve controle, en niet statistisch verschilt van de positieve controle. Zeg maar negative controle is 1 en positieve controle is 10 en deze waarde zweeft zo rond de 6 maar is wel altijd hoger dan 1. Dan mag ik zeker niet zeggen dat het een tussen phenotype is...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_108617447
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 10:30 schreef Bosbeetle het volgende:
Aaarg statistiek }:|, Ik heb een resultaat dat niet statistisch verschilt van de negatieve controle, en niet statistisch verschilt van de positieve controle. Zeg maar negative controle is 1 en positieve controle is 10 en deze waarde zweeft zo rond de 6 maar is wel altijd hoger dan 1. Dan mag ik zeker niet zeggen dat het een tussen phenotype is...
Statistiek kan misleidend zijn soms he, zeker bij een lage sample sizes. Dus als je goede argumentaties er voor hebt zou ik er mij er geen zorgen over maken. Al kan ik er niet over oordelen, wat bedoel je precies met een tussen phenotype?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  vrijdag 2 maart 2012 @ 10:39:29 #6
8369 speknek
Another day another slay
pi_108617543
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 13:35 schreef Spatzmann het volgende:
Mijn promotie heeft misschien onherstelbare schade opgelopen :(. Ik had in januari en de maanden daarna veel validatieprojecten, maar die heb ik wegens gezondheidsredenen allemaal moeten afzeggen. Nu heb ik ook nog complicaties gehad bij een spoedoperatie...Ik zal voorlopig niet meer ver kunnen reizen. bah. Zo hard gewerkt de afgelopen 3 jaar en dan het laatste stukje gaat opeens mis. bah.
Tsjee beterschap. Maar in de laatste fase hoef je toch hopelijk niet veel meer te reizen? Voor de rest wat xienix zegt, probeer extensie aan te vragen, meestal hebben ze daar wel budget voor ingecalculeerd.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_108617578
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 13:35 schreef Spatzmann het volgende:
Mijn promotie heeft misschien onherstelbare schade opgelopen :(. Ik had in januari en de maanden daarna veel validatieprojecten, maar die heb ik wegens gezondheidsredenen allemaal moeten afzeggen. Nu heb ik ook nog complicaties gehad bij een spoedoperatie...Ik zal voorlopig niet meer ver kunnen reizen. bah. Zo hard gewerkt de afgelopen 3 jaar en dan het laatste stukje gaat opeens mis. bah.
Oh wat naar!!! :*
Ja doei.
  Moderator vrijdag 2 maart 2012 @ 10:52:31 #8
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108617902
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 10:34 schreef Felagund het volgende:

[..]

Statistiek kan misleidend zijn soms he, zeker bij een lage sample sizes. Dus als je goede argumentaties er voor hebt zou ik er mij er geen zorgen over maken. Al kan ik er niet over oordelen, wat bedoel je precies met een tussen phenotype?
Nouja er staat nu gewoon in de tekst dat het verschil niet significant is ten opzichte van beide controles, opzich is dat niet heel erg want daarna leggen we uit dat de methode uberhaubt niet heel quantificeerbaar is :P ... biologie you've got to love it :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 2 maart 2012 @ 11:03:51 #9
8369 speknek
Another day another slay
pi_108618153
Bereken de effect sizes, die zijn, mits hoog genoeg, "toch belangrijker".
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator vrijdag 2 maart 2012 @ 11:29:51 #10
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108618821
Bij ons het toch altijd nog het belangrijkst dat je via verschillende experimenten hetzelfde aantoont.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_108619915
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 13:35 schreef Spatzmann het volgende:
Mijn promotie heeft misschien onherstelbare schade opgelopen :(. Ik had in januari en de maanden daarna veel validatieprojecten, maar die heb ik wegens gezondheidsredenen allemaal moeten afzeggen. Nu heb ik ook nog complicaties gehad bij een spoedoperatie...Ik zal voorlopig niet meer ver kunnen reizen. bah. Zo hard gewerkt de afgelopen 3 jaar en dan het laatste stukje gaat opeens mis. bah.
Ai dat is wel naar. Kun je niet anderen de validaties laten doen en dat je je alleen nog maar bezig houdt met de data en schrijven? Zal toch wel een mogelijkheid moeten zijn op een of andere manier.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_108626177
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 12:37 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Ja aan zoiets moet ik gaan denken...maar ik heb denk ik eerst nog twee operaties. In ieder geval nog wel 1. Beetje jammer dit...zware complicaties gekregen bij het verwijderen van een klein stukje dikke darm...

Naja, komt vast wel goed :)
Sterkte met de operaties en succes met het verdere verloop van je PhD. Als je goed je best hebt gedaan valt er vast nog wel iets erop te verzinnen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  maandag 12 maart 2012 @ 15:10:09 #13
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_109012072
OK te lang afwezig geweest, maar er moest even een klus geklaard worden. Mijn proefschrift is AF! Binnen 4 jaar en 3 maanden dan toch echt een geweldig gevoel. Ding gaat over 2 wkn naar leescommissie (moet nog ff op 1 acceptatie paper wachten).

Moest overigens het laatste jaar 5(!) papers eruit poepen. Niemand aan te raden, maar dus mogelijk.

Nwe baan vinden valt overigens niet mee. Man, wat zit die medische onderzoeksbusiness vast... Trek dus nu een ww'tje en twijfel om gewoon maar zolang 'wat anders' te gaan doen.

Volg jullie verhalen niet echt, maar hey: keep up the good work!
  Moderator maandag 12 maart 2012 @ 15:13:16 #14
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109012210
*O* tof Quoi :) dan is de ergste stress eraf, nu boekje layouten en dan hoef je alleen nog maar een beetje te 'lullen' *D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_109013991
Ben je op zoek naar een postdoc? Netwerken is het devies, niet via banen-sites werken maar mensen zelf benaderen. Het gros van de groepen heeft best geld voor een goede postdoc.
Jesus saves but death prevails.
  maandag 12 maart 2012 @ 16:06:27 #16
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_109014108
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 15:10 schreef Quoi het volgende:
OK te lang afwezig geweest, maar er moest even een klus geklaard worden. Mijn proefschrift is AF! Binnen 4 jaar en 3 maanden dan toch echt een geweldig gevoel. Ding gaat over 2 wkn naar leescommissie (moet nog ff op 1 acceptatie paper wachten).

Moest overigens het laatste jaar 5(!) papers eruit poepen. Niemand aan te raden, maar dus mogelijk.

Nwe baan vinden valt overigens niet mee. Man, wat zit die medische onderzoeksbusiness vast... Trek dus nu een ww'tje en twijfel om gewoon maar zolang 'wat anders' te gaan doen.

Volg jullie verhalen niet echt, maar hey: keep up the good work!
Ik sta nu op 4 papers, en ik heb het idee daar toch iets van 10 van te maken in minder dan een jaar nog te gaan. Niet haalbaar dus?

Maar gefeliciteerd! komt goed!
  Moderator maandag 12 maart 2012 @ 16:06:48 #17
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109014114
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 16:03 schreef Shivo het volgende:
Ben je op zoek naar een postdoc? Netwerken is het devies, niet via banen-sites werken maar mensen zelf benaderen. Het gros van de groepen heeft best geld voor een goede postdoc.
:D en met 5 artikelen in de pen dan kwalificeer je wel als een goede, maar ik begreep dat ze de wetenschap uit wou.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 12 maart 2012 @ 16:13:39 #18
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109014402
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 16:06 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Ik sta nu op 4 papers, en ik heb het idee daar toch iets van 10 van te maken in minder dan een jaar nog te gaan. Niet haalbaar dus?

Maar gefeliciteerd! komt goed!
;( :X freaking christ, ik heb nog maar 1 paper en 3 in de pen, en daar ben ik al heel blij mee...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_109020916
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 16:06 schreef Grumpey het volgende:
Ik sta nu op 4 papers, en ik heb het idee daar toch iets van 10 van te maken in minder dan een jaar nog te gaan. Niet haalbaar dus?
De ene paper is de ander niet c_/
pi_109037133
Gefeliciteerd!

Ik ben ook maar met 3 papers uit mijn PhD gekomen en ik heb nu, tijdens mijn post-doc, pas het idee dat het een beetje begint te lopen. Dus met 4/5-->10 kwalificeer je je denk ik echt wel als een goeie. Al hangt het inderdaad ook wel van de kwaliteit af, maar ik ga er vanuit dat dat wel goed zit.

En wat betreft zoeken, inderdaad netwerken, labs aanschrijven of langsgaan (en praatje geven) en tijdens conferenties gewoon naar mensen toegaan. Vooral via dat laatste is het "makkelijk" om uitnodigingen voor praatjes te krijgen bijvoorbeeld.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 09:56:36 #21
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_109041467
Nouja, 10 is ook vooral een leuk streven in mijn hoofd, of ik dat ga halen is maar zeer de vraag. Vooralsnog gaat het wel prima, ik doe ook echt wat vernieuwends in dit vakgebied, en vanuit een statistische, psychologische achtergrond in medische tijdschriften publiceren is sowieso eenvoudiger omdat je al snel indrukt maakt met je methodologische aanpak.

Heb op dit moment overigens niet de ambitie om in het onderzoek te blijven, ik merk aan mezelf dat onderwijs, administratie, en geld-aanvragen me totaal niet liggen, en ik zie dat dat het grootste deel van de tijd gaat zijn als je in de onderzoekswereld op de academie blijft.
pi_109041625
Hebben we het nu over journal papers of tellen conferences ook mee?
Klussen deel 1 en 2
  dinsdag 13 maart 2012 @ 10:28:56 #23
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_109042116
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 10:03 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Hebben we het nu over journal papers of tellen conferences ook mee?
Ik heb het over journal papers.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 14:54:50 #24
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_109049250
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 16:03 schreef Shivo het volgende:
Ben je op zoek naar een postdoc? Netwerken is het devies, niet via banen-sites werken maar mensen zelf benaderen. Het gros van de groepen heeft best geld voor een goede postdoc.
Meer als adviseur, projectleider (commercieel), of docent. Ik ben al een jaartje zo ontiegelijk aan het netwerken, maar nog zonder succes :-( Ik popel niet om weer een aantal jaar primair papers te genereren. Ik ben eerlijk gezegd een beetje teleurgesteld in de manier waarop de medische wetenschap een marionet is van het publiceren. De interventiestudies schieten uit te grond, er zijn weinig interventies effectief, er wordt veel uit de data geperst en mooi verwoord en er wordt veel gepubliceerd. Hebben meer van jullie deze ervaring?
  dinsdag 13 maart 2012 @ 14:58:25 #25
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_109049357
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 16:06 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Ik sta nu op 4 papers, en ik heb het idee daar toch iets van 10 van te maken in minder dan een jaar nog te gaan. Niet haalbaar dus?

Maar gefeliciteerd! komt goed!
10! :D
Ik denk dat we dan beiden over een ander soort paper praten. Bij deze even een linkje naar papers die ik zoal heb geschreven: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21414998 (sowieso leuk om van elkaar te weten :) )

Proefschrift bestaat trouwens uit 6 papers + general intro + discussion.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')