abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 maart 2012 @ 12:21:34 #1
8369 speknek
Another day another slay
pi_108580914

Eigenlijk zijn er best veel promovendi op FOK! en ze verzamelen zich hier. Ook geīnteresseerde studenten, post-docs en gelukkigen met een vaste aanstelling zijn welkom. Neuzel hier dus over farmaceutisch, biologisch, historisch of fysische details, over onderwijstaken en onderbetaald zijn, over journal papers, conferenties, theses, en buitenlandse snoepreisjes.

Leden van de club:
Nederland
Quoi (PhD, Amsterdam, medicine/epidemiology )
AlexanderDeGrote (extern PhD, archeologie)
Grumpey (PhD, Amsterdam, cognitieve neuropsychologie)
Bosbeetle (al gepromoveerd)
re (al gepromoveerd)
speknek (al gepromoveerd)
ssebass PhD, Rotterdam/Amsterdam, kinderoncologie-hematologie
Szlie PhD, groningen radiologie

Frankrijk
bramiozo2002 (Parijs)

United Kingdom
thabit (postdoc, Warwick)
keesjeislief (postdoc, Bath)
SaskiaR (postdoc, Nottingham, Romeinse geschiedenis)

Noorwegen
Fogel

Verenigde Staten
Shivo (assistant professor, Houston.)
xienix84 (postdoc, baltimore)

Australie
keesjeislief (postdoc, Canberra)

Zweden
Jagärtrut (promovendus, peace and conflict research)

Duitsland
Felagund (PhD, meteorologie, Bonn)

onbekend
Mister1977, mysterieuze (beta)doctor

Wannabees
RobertoCarlos
Wackyduck
nickybol

Vorige topics:
Promovendus (solliciteren!)
Promoveren #2
Promoveren #3: Voor uw volledige academische loopbaan
Promoveren #4: Met (on-)gegronde Amerikavrees
Promoveren #5: Met (on-)gegronde Amerikavrees
Promoveren #6: Met gemene steken onderwater

[ Bericht 2% gewijzigd door Bosbeetle op 26-04-2012 20:37:46 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator donderdag 1 maart 2012 @ 12:28:42 #2
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108581195
haha het wtf waar ben ik in beland heb ik ook wel een beetje maar het voelt ook wel 'lekker' om mensen aan te sturen, als aio was ik gewend om drie projecten door elkaar te doen, dat doe ik nu nog maar staat wel op elk project een extra persoon...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_108584142
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 13:35 schreef Spatzmann het volgende:
Mijn promotie heeft misschien onherstelbare schade opgelopen :(. Ik had in januari en de maanden daarna veel validatieprojecten, maar die heb ik wegens gezondheidsredenen allemaal moeten afzeggen. Nu heb ik ook nog complicaties gehad bij een spoedoperatie...Ik zal voorlopig niet meer ver kunnen reizen. bah. Zo hard gewerkt de afgelopen 3 jaar en dan het laatste stukje gaat opeens mis. bah.
Oe dat is k*t. Maar bij zulke redenen moet er toch iets te regelen zijn lijkt mij? Een extensie aanvragen vanwege zulke redenen lijkt mij geen probleem.
  Moderator vrijdag 2 maart 2012 @ 10:30:15 #4
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108617341
Aaarg statistiek }:|, Ik heb een resultaat dat niet statistisch verschilt van de negatieve controle, en niet statistisch verschilt van de positieve controle. Zeg maar negative controle is 1 en positieve controle is 10 en deze waarde zweeft zo rond de 6 maar is wel altijd hoger dan 1. Dan mag ik zeker niet zeggen dat het een tussen phenotype is...
pi_108617447
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 10:30 schreef Bosbeetle het volgende:
Aaarg statistiek }:|, Ik heb een resultaat dat niet statistisch verschilt van de negatieve controle, en niet statistisch verschilt van de positieve controle. Zeg maar negative controle is 1 en positieve controle is 10 en deze waarde zweeft zo rond de 6 maar is wel altijd hoger dan 1. Dan mag ik zeker niet zeggen dat het een tussen phenotype is...
Statistiek kan misleidend zijn soms he, zeker bij een lage sample sizes. Dus als je goede argumentaties er voor hebt zou ik er mij er geen zorgen over maken. Al kan ik er niet over oordelen, wat bedoel je precies met een tussen phenotype?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  vrijdag 2 maart 2012 @ 10:39:29 #6
8369 speknek
Another day another slay
pi_108617543
quote:
Mijn promotie heeft misschien onherstelbare schade opgelopen :(. Ik had in januari en de maanden daarna veel validatieprojecten, maar die heb ik wegens gezondheidsredenen allemaal moeten afzeggen. Nu heb ik ook nog complicaties gehad bij een spoedoperatie...Ik zal voorlopig niet meer ver kunnen reizen. bah. Zo hard gewerkt de afgelopen 3 jaar en dan het laatste stukje gaat opeens mis. bah.
Tsjee beterschap. Maar in de laatste fase hoef je toch hopelijk niet veel meer te reizen? Voor de rest wat xienix zegt, probeer extensie aan te vragen, meestal hebben ze daar wel budget voor ingecalculeerd.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_108617578
quote:
Oh wat naar!!! :*
Ja doei.
  Moderator vrijdag 2 maart 2012 @ 10:52:31 #8
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108617902
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 10:34 schreef Felagund het volgende:

[..]

Statistiek kan misleidend zijn soms he, zeker bij een lage sample sizes. Dus als je goede argumentaties er voor hebt zou ik er mij er geen zorgen over maken. Al kan ik er niet over oordelen, wat bedoel je precies met een tussen phenotype?
Nouja er staat nu gewoon in de tekst dat het verschil niet significant is ten opzichte van beide controles, opzich is dat niet heel erg want daarna leggen we uit dat de methode uberhaubt niet heel quantificeerbaar is :P ... biologie you've got to love it :D
  vrijdag 2 maart 2012 @ 11:03:51 #9
8369 speknek
Another day another slay
pi_108618153
Bereken de effect sizes, die zijn, mits hoog genoeg, "toch belangrijker".
  Moderator vrijdag 2 maart 2012 @ 11:29:51 #10
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108618821
Bij ons het toch altijd nog het belangrijkst dat je via verschillende experimenten hetzelfde aantoont.
pi_108619915
quote:
Ai dat is wel naar. Kun je niet anderen de validaties laten doen en dat je je alleen nog maar bezig houdt met de data en schrijven? Zal toch wel een mogelijkheid moeten zijn op een of andere manier.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_108626177
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 12:37 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Ja aan zoiets moet ik gaan denken...maar ik heb denk ik eerst nog twee operaties. In ieder geval nog wel 1. Beetje jammer dit...zware complicaties gekregen bij het verwijderen van een klein stukje dikke darm...

Naja, komt vast wel goed :)
Sterkte met de operaties en succes met het verdere verloop van je PhD. Als je goed je best hebt gedaan valt er vast nog wel iets erop te verzinnen.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  maandag 12 maart 2012 @ 15:10:09 #13
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_109012072
OK te lang afwezig geweest, maar er moest even een klus geklaard worden. Mijn proefschrift is AF! Binnen 4 jaar en 3 maanden dan toch echt een geweldig gevoel. Ding gaat over 2 wkn naar leescommissie (moet nog ff op 1 acceptatie paper wachten).

Moest overigens het laatste jaar 5(!) papers eruit poepen. Niemand aan te raden, maar dus mogelijk.

Nwe baan vinden valt overigens niet mee. Man, wat zit die medische onderzoeksbusiness vast... Trek dus nu een ww'tje en twijfel om gewoon maar zolang 'wat anders' te gaan doen.

Volg jullie verhalen niet echt, maar hey: keep up the good work!
  Moderator maandag 12 maart 2012 @ 15:13:16 #14
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109012210
*O* tof Quoi :) dan is de ergste stress eraf, nu boekje layouten en dan hoef je alleen nog maar een beetje te 'lullen' *D
pi_109013991
Ben je op zoek naar een postdoc? Netwerken is het devies, niet via banen-sites werken maar mensen zelf benaderen. Het gros van de groepen heeft best geld voor een goede postdoc.
Jesus saves but death prevails.
  maandag 12 maart 2012 @ 16:06:27 #16
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_109014108
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 15:10 schreef Quoi het volgende:
OK te lang afwezig geweest, maar er moest even een klus geklaard worden. Mijn proefschrift is AF! Binnen 4 jaar en 3 maanden dan toch echt een geweldig gevoel. Ding gaat over 2 wkn naar leescommissie (moet nog ff op 1 acceptatie paper wachten).

Moest overigens het laatste jaar 5(!) papers eruit poepen. Niemand aan te raden, maar dus mogelijk.

Nwe baan vinden valt overigens niet mee. Man, wat zit die medische onderzoeksbusiness vast... Trek dus nu een ww'tje en twijfel om gewoon maar zolang 'wat anders' te gaan doen.

Volg jullie verhalen niet echt, maar hey: keep up the good work!
Ik sta nu op 4 papers, en ik heb het idee daar toch iets van 10 van te maken in minder dan een jaar nog te gaan. Niet haalbaar dus?

Maar gefeliciteerd! komt goed!
  Moderator maandag 12 maart 2012 @ 16:06:48 #17
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109014114
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 16:03 schreef Shivo het volgende:
Ben je op zoek naar een postdoc? Netwerken is het devies, niet via banen-sites werken maar mensen zelf benaderen. Het gros van de groepen heeft best geld voor een goede postdoc.
:D en met 5 artikelen in de pen dan kwalificeer je wel als een goede, maar ik begreep dat ze de wetenschap uit wou.
  Moderator maandag 12 maart 2012 @ 16:13:39 #18
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109014402
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 16:06 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Ik sta nu op 4 papers, en ik heb het idee daar toch iets van 10 van te maken in minder dan een jaar nog te gaan. Niet haalbaar dus?

;( :X freaking christ, ik heb nog maar 1 paper en 3 in de pen, en daar ben ik al heel blij mee...
pi_109020916
quote:
De ene paper is de ander niet c_/
pi_109037133
Gefeliciteerd!

Ik ben ook maar met 3 papers uit mijn PhD gekomen en ik heb nu, tijdens mijn post-doc, pas het idee dat het een beetje begint te lopen. Dus met 4/5-->10 kwalificeer je je denk ik echt wel als een goeie. Al hangt het inderdaad ook wel van de kwaliteit af, maar ik ga er vanuit dat dat wel goed zit.

En wat betreft zoeken, inderdaad netwerken, labs aanschrijven of langsgaan (en praatje geven) en tijdens conferenties gewoon naar mensen toegaan. Vooral via dat laatste is het "makkelijk" om uitnodigingen voor praatjes te krijgen bijvoorbeeld.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 09:56:36 #21
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_109041467
Nouja, 10 is ook vooral een leuk streven in mijn hoofd, of ik dat ga halen is maar zeer de vraag. Vooralsnog gaat het wel prima, ik doe ook echt wat vernieuwends in dit vakgebied, en vanuit een statistische, psychologische achtergrond in medische tijdschriften publiceren is sowieso eenvoudiger omdat je al snel indrukt maakt met je methodologische aanpak.

Heb op dit moment overigens niet de ambitie om in het onderzoek te blijven, ik merk aan mezelf dat onderwijs, administratie, en geld-aanvragen me totaal niet liggen, en ik zie dat dat het grootste deel van de tijd gaat zijn als je in de onderzoekswereld op de academie blijft.
pi_109041625
Hebben we het nu over journal papers of tellen conferences ook mee?
Klussen deel 1 en 2
  dinsdag 13 maart 2012 @ 10:28:56 #23
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_109042116
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 10:03 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Hebben we het nu over journal papers of tellen conferences ook mee?
Ik heb het over journal papers.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 14:54:50 #24
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_109049250
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 16:03 schreef Shivo het volgende:
Meer als adviseur, projectleider (commercieel), of docent. Ik ben al een jaartje zo ontiegelijk aan het netwerken, maar nog zonder succes :-( Ik popel niet om weer een aantal jaar primair papers te genereren. Ik ben eerlijk gezegd een beetje teleurgesteld in de manier waarop de medische wetenschap een marionet is van het publiceren. De interventiestudies schieten uit te grond, er zijn weinig interventies effectief, er wordt veel uit de data geperst en mooi verwoord en er wordt veel gepubliceerd. Hebben meer van jullie deze ervaring?
  dinsdag 13 maart 2012 @ 14:58:25 #25
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_109049357
quote:

[..]

10! :D
Ik denk dat we dan beiden over een ander soort paper praten. Bij deze even een linkje naar papers die ik zoal heb geschreven: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21414998 (sowieso leuk om van elkaar te weten :) )

Proefschrift bestaat trouwens uit 6 papers + general intro + discussion.
  Moderator dinsdag 13 maart 2012 @ 15:00:23 #26
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109049421
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 14:58 schreef Quoi het volgende:

[..]

10! :D
Ik denk dat we dan beiden over een ander soort paper praten. Bij deze even een linkje naar papers die ik zoal heb geschreven: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21414998 (sowieso leuk om van elkaar te weten :) )

Proefschrift bestaat trouwens uit 6 papers + general intro + discussion.
Wetenschappelijke artikelen van fokkers :)
  dinsdag 13 maart 2012 @ 15:03:02 #27
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_109049497
quote:
Ah :) I've been away too long
  Moderator dinsdag 13 maart 2012 @ 15:05:31 #28
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109049545
:X hmm ik wordt altijd onzeker van dit soort dingen, mijn proefschrift had maar 1 paper, 3 papers die nu nog in de pen zitten, en 1 nog niet af hoofdstuk dat tussen intro en discussie hoofdstukken. :@ Ik vond dat al redelijk wat maar vergeleken bij de mensen hier is dat het minimum.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 15:07:52 #29
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_109049611
Mijn ervaring is: vergelijk je niet teveel met anderen. Er is zoveel variatie! Het gaat er meer om dat het een logisch verhaal is en dat je hoofdvraag wordt beantwoord dmv het onderzoek dat je hebt gedaan.
  Moderator dinsdag 13 maart 2012 @ 15:10:30 #30
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109049704
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 15:07 schreef Quoi het volgende:
Mijn ervaring is: vergelijk je niet teveel met anderen. Er is zoveel variatie! Het gaat er meer om dat het een logisch verhaal is en dat je hoofdvraag wordt beantwoord dmv het onderzoek dat je hebt gedaan.
:X ik had niet echt een hoofdvraag :X :P
  dinsdag 13 maart 2012 @ 15:15:34 #31
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_109049865
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 15:10 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

:X ik had niet echt een hoofdvraag :X :P
:D Sja.. dan weet ik het ook niet. Variatie! ;)
  Moderator dinsdag 13 maart 2012 @ 15:18:35 #32
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109049956
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 15:15 schreef Quoi het volgende:

[..]

:D Sja.. dan weet ik het ook niet. Variatie! ;)
hehe *O* ik ben gewoon een beetje een matige dr. die moet je ook hebben :D
pi_109050174
Ik zal blij zijn als ik er uiteindelijk 3 artikelen heb, ook omdat mijn PhD maar 3 jaar lang is.
Album top 100 2024
pi_109050250
Wij kunnen kiezen, of 4 artikelen, die je ten minste ergens gepresenteerd moet hebben, of een boek. Ik weet het nog niet, dus denk de 4 artikelen. Die 4 artikelen moeten trouwens wel met elkaar samenhangen, en je moet er ook een uitgebreide intro bij schrijven die alles in perspectief zet en met elkaar verbindt..

Nu bezig met m'n eerste artikel, en over 3 weken dat presenteren op m'n eerste grote conferentie. Spannend, maar ik heb er zin in!
  Moderator dinsdag 13 maart 2012 @ 15:34:02 #35
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109050425
Ja bij mij zit er ook wel een lijn in en een algemene discussie de aangeeft wat het vernieuwende in mijn onderzoek is.

Als alles meezit komen de artikelen wel in redelijk impact factor journals te staan, mn eerste staat in een 4,2 de tweede komt hopelijk in een 5,3 de derde in een boek (dus geen impact factor) en de vierde in een journal wat nog geen jaar bestaat dus dat is afwachten :P
  dinsdag 13 maart 2012 @ 15:35:47 #36
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_109050470
Die impact factors zijn weer stukken hoger dan die journals van mij (1-max4), dus toch niet zo'n matige dr. :)
  Moderator dinsdag 13 maart 2012 @ 15:36:38 #37
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109050498
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 15:35 schreef Quoi het volgende:
Die impact factors zijn weer stukken hoger dan die journals van mij (1-max4), dus toch niet zo'n matige dr. :)
In mijn veld zijn deze dan weer vrij matig :P zeg maar bodem journals :P

Op onze afdeling hadden de meeste aio's toch wel minstens één 10+ (alleen onze groep niet :{ )

maarja zou toch leuk zijn als die laatste 3 dus ook gepubliceerd worden, ik maak me het minst druk om het boek daarvoor zijn we gevraagd.

[ Bericht 8% gewijzigd door Bosbeetle op 13-03-2012 15:47:20 ]
  Moderator dinsdag 13 maart 2012 @ 15:54:09 #38
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109051086
hihi ik kom er nu ook net achter dat ik 1 keertje geciteerd ben (alleen isi pikt het nog niet op daar blijft mij H-waarde op 0 steken :D )
  dinsdag 13 maart 2012 @ 16:17:40 #39
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_109052044
Edit: voor privacy redenen toch maar even weggehaald voordat deze eeuwig hier blijven staan :P

[ Bericht 52% gewijzigd door Grumpey op 13-03-2012 17:44:52 ]
  dinsdag 13 maart 2012 @ 16:19:03 #40
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_109052101
Maar goed, de belangrijkste opmerking staat hierboven, je kan elkaar niet met elkaar vergelijken, omdat je zo enorm afhankelijk bent van je doelgroep, je methoden, je vakgebied, je begeleider, en wat gangbaar is om je heen. Zelfs op onze afdeling zijn er grote verschillen.
pi_109053744
Hier is het artikel waar ik het meest trots op ben: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20129251. Nu 346 keer geciteerd.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 17:03:13 #42
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_109053888
346, respect!
pi_109055276
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 16:17 schreef Grumpey het volgende:
Edit: voor privacy redenen toch maar even weggehaald voordat deze eeuwig hier blijven staan :P
Haha was ze net aan het bekijken. Mooie artikelen hoor.

Mag ik ook in de op? PhD, Rotterdam/Amsterdam, kinderoncologie-hematologie.
  Moderator dinsdag 13 maart 2012 @ 19:28:00 #44
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109059502
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 17:46 schreef ssebass het volgende:

[..]

Done
  dinsdag 13 maart 2012 @ 22:48:47 #45
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_109071226
quote:

[..]

Mooie specialisatie, hoor graag waar je onderzoek naar doet!
pi_109085864
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 22:48 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Mooie specialisatie, hoor graag waar je onderzoek naar doet!
Een farmacokinetiek/dynamiek studie naar een drietal middelen in de behandeling van kinderen met leukemie (ALL). Daarnaast nog een studie naar kraakbeenschade mbv MRI. Kreeg de afgelopen dagen al wat toezeggingen van andere academische centra die mee willen doen en gaan ook nog even in Duitsland kijken naar centra. Ben benieuwd. Het begint nu wel steeds meer vorm te krijgen. Ten minste er gaan nu ook echt dingen gebeuren ipv dat alles alleen nog maar op papier staat :)
  woensdag 14 maart 2012 @ 13:35:59 #47
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_109087122
Leuk, eindelijk een onderwerp hier waar ik in ieder geval van begrijp wat er precies gedaan wordt ;). Je gaat zeker niet naar de EAPS in Istanbul in oktober, dat zal wel teveel kindergeneeskunde zijn voor je onderwerp gok ik?
pi_109093685
quote:

[..]

Grappig, ik ben gepromoveerd in by hematologie in Rotterdam. Gaan jullie naar Utrecht verhuizen met zijn allen? Ik hoorde dat er een nieuw centraal kinderoncologie centrum komt waar alle wetenschap heen gaat.
pi_109110425
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 13:35 schreef Grumpey het volgende:
Leuk, eindelijk een onderwerp hier waar ik in ieder geval van begrijp wat er precies gedaan wordt ;). Je gaat zeker niet naar de EAPS in Istanbul in oktober, dat zal wel teveel kindergeneeskunde zijn voor je onderwerp gok ik?
Hmm nee ik denk het niet. Ook niets van gehoord. Ik zal alleen naar de echt oncologische dingen gaan.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 16:41 schreef Shivo het volgende:

[..]

Grappig, ik ben gepromoveerd in by hematologie in Rotterdam. Gaan jullie naar Utrecht verhuizen met zijn allen? Ik hoorde dat er een nieuw centraal kinderoncologie centrum komt waar alle wetenschap heen gaat.
Dat is toevallig. Ja het gaat uiteindelijk allemaal naar Utrecht, maar ik zie dat zo snel nog niet gebeuren. Plan was geloof ik 2013, maar er moet nog een heel gebouw neergezet worden e.d. Er was uberhaupt veel gedoe over, maar dat was voor mijn tijd.
pi_109116166
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 22:18 schreef ssebass het volgende:

Hmm nee ik denk het niet. Ook niets van gehoord. Ik zal alleen naar de echt oncologische dingen gaan.
Zoals AACR in Chicago over twee weken, en EACR in Barcelona in July. Ik ga naar beiden *O*
  Moderator donderdag 15 maart 2012 @ 08:46:09 #51
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109119773
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 22:18 schreef ssebass het volgende:

[..]

Dat is toevallig. Ja het gaat uiteindelijk allemaal naar Utrecht, maar ik zie dat zo snel nog niet gebeuren. Plan was geloof ik 2013, maar er moet nog een heel gebouw neergezet worden e.d. Er was uberhaupt veel gedoe over, maar dat was voor mijn tijd.
Als je ziet hoe snel de gebouwen hier uit de grond gedrukt worden hoeft dat nog niet eens de bottleneck te zijn. Ik zit hier trouwens ook tussen de 'rotterdammers' pas verhuisde groep.
pi_109124457
Ja klopt maar ik zie nou ook nog niet echt veel beweging. Hoor er zelden iets over, maar wie weet.

@Shivo: een vriend van mij staat op de AACR. Ik zal daar niet bij zijn. Schijnt altijd een kinderoncologsich congres te zijn in San Diego, dacht ik. Hopen dat ik daar naar toe kan, denk er nog steeds aan om weer in SD te gaan wonen, maar voorlopig zit ik nog in NL.
pi_109127173
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 11:36 schreef ssebass het volgende:
Ja klopt maar ik zie nou ook nog niet echt veel beweging. Hoor er zelden iets over, maar wie weet.

@Shivo: een vriend van mij staat op de AACR. Ik zal daar niet bij zijn. Schijnt altijd een kinderoncologsich congres te zijn in San Diego, dacht ik. Hopen dat ik daar naar toe kan, denk er nog steeds aan om weer in SD te gaan wonen, maar voorlopig zit ik nog in NL.
Ik ben over 2 weken in San Diego.

Heb er zin in, m'n eerste grote conferentie! Nu eerst dat paper (die paper?) maar eens afmaken. Eens even wat sterretjes produceren!
pi_109127305
Ah conferenties, dat zijn toch wel een van de mooiere dingen in het (Academische) leven :) Ik mag in Mei naar Australie toe, erg veel zin in.

Die in Chicago, is dat in dat belachelijk grote conferentiecentrum; waar ook die grootste conferentie ter wereld (AMA?) wordt gehouden? Ik ben daar een paar jaar terug for Society for Neuroscience geweest, +30000 man... pfff...
  Moderator donderdag 15 maart 2012 @ 13:34:29 #55
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109128142
Toen ik stage liep bij cold spring harbor kon je daar als student gratis naar praatjes van conferentie toe (en de woensdag wine & cheese) de praatjes werden ook integraal via intranet uitgezonden, veel proeven gedaan met een praatje op de achergrond. Die conferenties waren zo ongeveer om de maand :D Best cool, veel mensen gesproken ik zocht altijd een beetje de nederlanders op :P
pi_109133841
CHSL ben ik nooit geweest maar natuurlijk wel heel beroemd vanwege de congressen. Heb je Jim Watson rond zien schuifelen daar? Dat schijnt zo'n beetje de lokale attractie te zijn.
  Moderator donderdag 15 maart 2012 @ 16:26:01 #57
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109134024
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 16:20 schreef Shivo het volgende:
CHSL ben ik nooit geweest maar natuurlijk wel heel beroemd vanwege de congressen. Heb je Jim Watson rond zien schuifelen daar? Dat schijnt zo'n beetje de lokale attractie te zijn.
}:| ja hij heeft mijn bier omgestoten

Heb wel nu the double helix waarin staat for bosbeetle from james watson (en dan bij bosbeetle mn echte naam) nou krijgt iedere medewerker bij CSHL dat alleen dan zonder het 'for..' gedeelte, dat mijn naam erbij staat is wel iets speciaals, heeft iemand die ooit samen met hem geschreven heeft die daar ook werkte voor me geregeld :D

het is sowieso wel een magische plek als je je realiseerd dat maniatis daar molecular cloning heeft geschreven, barbara mcClintock die daar geweldig werk verricht heeft, de hoeveelheid nobel laureaten die daar rond gelopen hebben, en de hoeveelheid wetenschappers die ik daar gesproken heb (zonder het zelf te weten zelfs een beetje over onderzoek kletsen, dus ik vertellen wat voor projectje ik deed, en die man wat hij deed en daar heb ik toen een beetje over gediscussieerd met hem... :@ bleek het nog geen maand later in nature te staan en hij was laatste auteur, ik dacht dat hij technician of op zn hoogst post-doc was :D )
pi_109232291
Ik zit ontzettend te twijfelen en heb daarom een aantal vragen.

1. Wat is de eerste stap die jullie ondernamen toen jullie dachten een PHD te willen doen? (let wel, dit is dus tentatief en nog niet concreet!).

2. Wat stond je gemiddeld voor je M.A. (en wat had je voor je scriptie?) Ik ben klaar met mijn M.A. en sta gemiddeld een 8 (geen highflyer dus)

3. Heb je mensen benaderd van je eigen universiteit toen je erover nadacht om een PHD te doen of hebben zij jou benaderd met het advies een PHD te doen?

Is het aan te raden (provisorisch in het huidige stadium) een 'abstract' te schrijven van wat je zou willen onderzoeken?

Ten slotte wil ik graag weten van de PHD mensen (die hem al hebben) en de mensen die ermee bezig zijn wat de vaardigheden zijn die je je eigen dient te maken voordat je begint met een PHD.

Alvast hartelijk dank!
pi_109233066
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 14:26 schreef regularjoeback het volgende:

1. Wat is de eerste stap die jullie ondernamen toen jullie dachten een PHD te willen doen? (let wel, dit is dus tentatief en nog niet concreet!).
Mensen benaderen om te vragen of ze ergens een plek weten.
quote:
2. Wat stond je gemiddeld voor je M.A. (en wat had je voor je scriptie?) Ik ben klaar met mijn M.A. en sta gemiddeld een 8 (geen highflyer dus)
9.5 en 9.
quote:
3. Heb je mensen benaderd van je eigen universiteit toen je erover nadacht om een PHD te doen of hebben zij jou benaderd met het advies een PHD te doen?
Zij hebben mij benaderd, maar ik heb zelf mensen van een andere universiteit benaderd. Ik denk dat het beter is om niet op dezelfde plek te blijven hangen.
quote:
Is het aan te raden (provisorisch in het huidige stadium) een 'abstract' te schrijven van wat je zou willen onderzoeken?
Dat kan, maar hoeft niet per se. Vaak werk je ook binnen een bepaald project.
quote:
Ten slotte wil ik graag weten van de PHD mensen (die hem al hebben) en de mensen die ermee bezig zijn wat de vaardigheden zijn die je je eigen dient te maken voordat je begint met een PHD.
Hangt helemaal van het vakgebied af, maar in het algemeen zijn het hebben van zitvlees en doorzettingsvermogen wel belangrijke vaardigheden. Tenminste, als je je PhD ook wilt halen; ik geloof niet dat iedereen die eraan begint die intentie heeft.
pi_109233770
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 14:43 schreef thabit het volgende:

[..]

Mensen benaderen om te vragen of ze ergens een plek weten.

[..]

9.5 en 9.

[..]

Zij hebben mij benaderd, maar ik heb zelf mensen van een andere universiteit benaderd. Ik denk dat het beter is om niet op dezelfde plek te blijven hangen.

[..]

Dat kan, maar hoeft niet per se. Vaak werk je ook binnen een bepaald project.

[..]

Hangt helemaal van het vakgebied af, maar in het algemeen zijn het hebben van zitvlees en doorzettingsvermogen wel belangrijke vaardigheden. Tenminste, als je je PhD ook wilt halen; ik geloof niet dat iedereen die eraan begint die intentie heeft.
Nu ik lees dat jij een 9,5 en 9 stond heb ik het gevoel dat ik toch beduidend minder kans maak met een 'magere' 8. Desalniettemin ken ik een hoogleraar die eerst Mavo (!!) heeft gedaan en zich zo omhoog heeft weten te werken! Een M.A. afronden met een 8 (mijn geval) is dat een heikel punt denk je ?
pi_109234066
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 14:58 schreef regularjoeback het volgende:

[..]

Nu ik lees dat jij een 9,5 en 9 stond heb ik het gevoel dat ik toch beduidend minder kans maak met een 'magere' 8. Desalniettemin ken ik een hoogleraar die eerst Mavo (!!) heeft gedaan en zich zo omhoog heeft weten te werken! Een M.A. afronden met een 8 (mijn geval) is dat een heikel punt denk je ?
Vaak wordt er niet al te veel naar cijfers gekeken, of ze moeten echt onder de 7 uitkomen. Een 8 is in elk geval geen enkel probleem, verwacht ik.

Persoonlijk zou ik het overigens niet erg vinden om cum laude afstuderen als harde eis voor een promotie in te voeren. Zo wordt de doctortitel tenminste weer wat waard.
pi_109234068
Ik vind het elke keer zo lastig als mensen zoals jij hier binnenkomen, regularjoe.

Ik denk dat elk geval anders ligt, elk vakgebied,elke prof, elke universiteit. Het is lastig om algemeen advies te geven...

Probeer contact te leggen met profs in het vakgebeid waarin je wilt promoveren, laat zien dat je gemotiveerd bent en slim bent, stel goede vragen en geef gerichte kritiek. Meer algemeens is toch echt heel erg lastig!
pi_109243802
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 15:05 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik vind het elke keer zo lastig als mensen zoals jij hier binnenkomen, regularjoe.

Ik denk dat elk geval anders ligt, elk vakgebied,elke prof, elke universiteit. Het is lastig om algemeen advies te geven...

Probeer contact te leggen met profs in het vakgebeid waarin je wilt promoveren, laat zien dat je gemotiveerd bent en slim bent, stel goede vragen en geef gerichte kritiek. Meer algemeens is toch echt heel erg lastig!
Dank je wel. Ik zal heel eerlijk met je zijn. Iets houdt me tegen. Ergens denk ik dat ik wellicht niet genoeg gevonden zal worden. Er moet wel bij gemeld worden dat ze me een keer hebben gevraagd om lessen te geven op de universiteit maar dat dit destijds niet door is gegaan door veranderingen in het curriculum. volgens mij duidt dit op enige vertrouwen in mij als persoon.. wat zal ik doen? Gewoon een afspraak maken en zeggen wat ik wil of subtiel aankaarten bij een andere universiteit? ..
  zondag 18 maart 2012 @ 19:14:59 #64
8369 speknek
Another day another slay
pi_109243933
Ik denk dat mijn gemiddelde cijfer een 6.5 was ofzo. Afstuderen wel een 8.5. Het is veel belangrijker of je goed ligt bij een paar docenten, netwerken etc., als je alleen een cijfertje bent voor de mensen van de sollicitatiecommissie, dan is dat cijfertje wel weer belangrijk natuurlijk.
  zondag 18 maart 2012 @ 19:20:24 #65
8369 speknek
Another day another slay
pi_109244148
Wel apart de verschillen trouwens. Ik heb nu als ik het goed tel zestien artikelen, waarvan zeven als eerste auteur, met nog drie journalartikelen onder review en een h-index van vier. Wel allemaal zelf-citaties maar dat hoeft niemand te weten :P. En uiteraard, het ene artikel is het ander niet.
pi_109244150
Ik stond iets hoger dan een 8 gemiddeld en had een 9 voor mijn afstudeerscriptie. Maar zoals hier al gezegd is de motivatie minstens zo belangrijk en kan het ook helpen om de juiste mensen te kennen.
Album top 100 2024
  zondag 18 maart 2012 @ 19:24:48 #67
8369 speknek
Another day another slay
pi_109244345
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 14:58 schreef regularjoeback het volgende:
thabit is wiskundige, daar haal je heel wat 'makkelijker' een 9.5 dan bij de humanities.
pi_109244532
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 19:14 schreef speknek het volgende:
Ik denk dat mijn gemiddelde cijfer een 6.5 was ofzo. Afstuderen wel een 8.5. Het is veel belangrijker of je goed ligt bij een paar docenten, netwerken etc., als je alleen een cijfertje bent voor de mensen van de sollicitatiecommissie, dan is dat cijfertje wel weer belangrijk natuurlijk.
Meen je dit? Was jouw gemiddelde op je M.A. echt een 6.5? En heb je desondanks toch een PHD positie weten te bemachtigen? Ik bedoel dit uiteraard zonder enige rancune maar ergens ben ik erg cijfer en resultaat gericht en heb het gevoel dat dit het allerbelangrijkste criterium is om toegelaten worden tot een promotieplaats
  zondag 18 maart 2012 @ 19:32:52 #69
8369 speknek
Another day another slay
pi_109244660
Nee ik deed een betastudie (dus MSc), en daarmee onderschrijf ik Jagartrut's opmerking, want dan doe je automatisch een research master, en ze vonden bij de vacature een formele beta die ook empirisch onderzoek kon doen erg interessant.

Of, om als een echte wetenschapper te spreken: "it depends...."
pi_109244803
Is het in mijn geval afdoende om in deze preliminaire fase enkele hoogleraren te benaderen met een tentatief research proposal en kenbaar te maken dat ik graag verder zou willen in de toegepaste taalkunde?
  zondag 18 maart 2012 @ 19:40:25 #71
8369 speknek
Another day another slay
pi_109244958
Ik heb weinig ervaring met studenten die zelf (ongevraagd) een onderzoeksvoorstel schrijven, dus ik kan daar niet echt iets nuttigs over zeggen.
pi_109245062
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 19:40 schreef speknek het volgende:
Ik heb weinig ervaring met studenten die zelf (ongevraagd) een onderzoeksvoorstel schrijven, dus ik kan daar niet echt iets nuttigs over zeggen.
Impliceer je dat je als M.A. student benaderd moet worden door een hoogleraar om een PHD te doen en dat je zodoende zelf niet de eerste stap moet zetten? ('if they wanted you they would have asked'.. dat idee?)
  zondag 18 maart 2012 @ 19:50:01 #73
8369 speknek
Another day another slay
pi_109245391
Het punt is dat universiteiten/vakgroepen min of meer per definitie geen geld meer hebben om zomaar promovendi aan te nemen. Er zijn dus geen vacatures, tenzij een vaste werknemer (postdoc, ud, uhd) een subsidie heeft binnengehaald, van het NWO, de Europese Unie of nog iets anders, door een onderzoeksvoorstel te schrijven en deze in te dienen. Als deze dan goedgekeurd is krijgen ze geld om aio's van in dienst te nemen. En dan zie je vacatures verschijnen op het prikbord van je studie, op academictransfer.com, of word je gevraagd door een van je docenten. Dat betekent dus wel dat het onderzoeksonderwerp in principe al vast ligt. Soms ligt dat nog niet zo vast en vragen ze je zelf iets in te dienen, en misschien als je zelf een heel goed onderzoeksvoorstel bedenkt kun je je eigen geld bij de subsidieinstellingen binnenharken. Ik weet dat de laatste twee wel voorkomen, maar heb daar zoals gezegd weinig ervaring mee.

(het is ook mogelijk extern, dus bij een bedrijf te werken en dan te promoveren, maar ik weet niet hoe vaak dat gebeurt in de taalkunde)
  zondag 18 maart 2012 @ 20:13:10 #74
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_109246422
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 19:24 schreef speknek het volgende:

[..]

thabit is wiskundige, daar haal je heel wat 'makkelijker' een 9.5 dan bij de humanities.
Want?
Tú estás dura y yo me veo cabrķn en el espejo
  zondag 18 maart 2012 @ 20:15:21 #75
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_109246511
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 19:29 schreef regularjoeback het volgende:

[..]

Meen je dit? Was jouw gemiddelde op je M.A. echt een 6.5? En heb je desondanks toch een PHD positie weten te bemachtigen? Ik bedoel dit uiteraard zonder enige rancune maar ergens ben ik erg cijfer en resultaat gericht en heb het gevoel dat dit het allerbelangrijkste criterium is om toegelaten worden tot een promotieplaats
Dat is dus niet zo zoals blijkt uit de reacties.. En een 8 is een prima eindcijfer. En o ja, de enige manier om te weten of je kans maakt om te promoveren is door het gewoon een bepaalde periode te proberen. Gewoon ervoor gaan dus!!
Tú estás dura y yo me veo cabrķn en el espejo
pi_109246667
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 19:36 schreef regularjoeback het volgende:
Is het in mijn geval afdoende om in deze preliminaire fase enkele hoogleraren te benaderen met een tentatief research proposal en kenbaar te maken dat ik graag verder zou willen in de toegepaste taalkunde?
hoe kunnen wij dat nu weten? Probeer het, meer kunnen we niet zeggen!
pi_109246714
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 19:50 schreef speknek het volgende:
Het punt is dat universiteiten/vakgroepen min of meer per definitie geen geld meer hebben om zomaar promovendi aan te nemen. Er zijn dus geen vacatures, tenzij een vaste werknemer (postdoc, ud, uhd) een subsidie heeft binnengehaald, van het NWO, de Europese Unie of nog iets anders, door een onderzoeksvoorstel te schrijven en deze in te dienen. Als deze dan goedgekeurd is krijgen ze geld om aio's van in dienst te nemen. En dan zie je vacatures verschijnen op het prikbord van je studie, op academictransfer.com, of word je gevraagd door een van je docenten. Dat betekent dus wel dat het onderzoeksonderwerp in principe al vast ligt. Soms ligt dat nog niet zo vast en vragen ze je zelf iets in te dienen, en misschien als je zelf een heel goed onderzoeksvoorstel bedenkt kun je je eigen geld bij de subsidieinstellingen binnenharken. Ik weet dat de laatste twee wel voorkomen, maar heb daar zoals gezegd weinig ervaring mee.

(het is ook mogelijk extern, dus bij een bedrijf te werken en dan te promoveren, maar ik weet niet hoe vaak dat gebeurt in de taalkunde)
Maar zelfs dat hangt ervanaf. In mijn vakgebied is het normaal dat universiteiten 'los' promovendi aannemen. Ik ook. Ik heb een kort onderzoeksvoorstel ingeleverd, maar ben daar niet aan geboden, en werk erg individueel.
  zondag 18 maart 2012 @ 20:32:12 #78
8369 speknek
Another day another slay
pi_109247349
quote:
2s.gif Op zondag 18 maart 2012 20:13 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Want?
Er is meestal slechts een correcte manier om een wiskundige opgave te maken, in tegenstelling tot een betoog, waar vrijwel altijd wel iets op aan te merken valt. Daarom zie je veel vaker tienen bij wiskundige tentamens dan bij de humanities.
pi_109247581
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 20:32 schreef speknek het volgende:

[..]

Er is meestal slechts een correcte manier om een wiskundige opgave te maken, in tegenstelling tot een betoog, waar vrijwel altijd wel iets op aan te merken valt. Daarom zie je veel vaker tienen bij wiskundige tentamens dan bij de humanities.
it depends.... :9
  zondag 18 maart 2012 @ 21:14:48 #80
8369 speknek
Another day another slay
pi_109249864
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 20:19 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Maar zelfs dat hangt ervanaf. In mijn vakgebied is het normaal dat universiteiten 'los' promovendi aannemen. Ik ook. Ik heb een kort onderzoeksvoorstel ingeleverd, maar ben daar niet aan geboden, en werk erg individueel.
Jij zat in Zweden toch? Die zullen inderdaad geen Plasterk korting gehad hebben ;).
pi_109257466
Hier in Duitsland lijkt ook nog redelijk wat geld te zitten voor het onderzoek, iig meer dan in Nederland in mijn vakgebied (Meteorologie/Climatologie/etc.)
Album top 100 2024
pi_109260397
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 19:29 schreef regularjoeback het volgende:

[..]

Ik denk dat mijn gemiddeld cijfer ook rond de 6.5-7 lag. Dat vormde geen enkele belemmering om een promotie plek te vinden. Het is denk ik niet zo dat alleen degenen met het allerhoogste gemiddelde toegelaten worden tot een promotieplek, die selectie is meer een kwestie van vraag en aanbod.
  Moderator maandag 19 maart 2012 @ 08:47:10 #83
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109263739
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 00:15 schreef Shivo het volgende:

[..]

Ik denk dat mijn gemiddeld cijfer ook rond de 6.5-7 lag. Dat vormde geen enkele belemmering om een promotie plek te vinden. Het is denk ik niet zo dat alleen degenen met het allerhoogste gemiddelde toegelaten worden tot een promotieplek, die selectie is meer een kwestie van vraag en aanbod.
Idd ze nemen zelfs mavo-ers aan O-)
pi_109264010
Bij mij ook nooit gevraagd naar een cijferlijst. Sterker nog ze hebben zelfs mijn diploma nooit gezien. Ook niet bij mijn huidige werk. Al kunnen ze wel mijn BIG registratie opvragen, maar weet niet of ze dat hebben gedaan.
  maandag 19 maart 2012 @ 09:55:43 #85
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_109265041
Bij mij is het erg wisselend. Bij mij ene master kwam ik er met een 6 tot 7 bekaaid vanaf, en bij mijn andere master stond ik cum laude. Mijn PhD-plek kreeg ik omdat ik een student-assistentschap een review had geschreven wat publicatiewaardig was (En uiteindelijk ook gepubliceerd is) over de doelgroep waar ook geld voor beschikbaar kwam.
pi_109265155
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 21:14 schreef speknek het volgende:

[..]

Jij zat in Zweden toch? Die zullen inderdaad geen Plasterk korting gehad hebben ;).
Yes, in Zweden. Financiering van de universiteit gaat hier heel anders, inderdaad.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat sommige van mijn collega's wel in projecten zitten, en die zijn dan ook niet zo vrij met kiezen wat ze willen doen.
  maandag 19 maart 2012 @ 12:31:20 #87
8369 speknek
Another day another slay
pi_109269513
That awkward moment als je net wil beginnen met het uitschrijven van een briljant researchproposal (anderhalve dag voor de deadline) en je er ineens achterkomt dat iemand anders dat recent heeft gedaan...
  maandag 19 maart 2012 @ 12:39:59 #88
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_109269718
auw.
  maandag 19 maart 2012 @ 13:44:38 #89
8369 speknek
Another day another slay
pi_109271541
Voor nu dan maar gewoon vaag houden, die mensen mailen of ze ermee doorgaan en anders mijn aio maar de opdracht geven er een unieke invulling aan zien te geven.
pi_109278718
Of de nieuwe informatie die je hebt gekregen uit de publicatie van die andere groep integreren in je voorstel.
pi_109283442
Ik stond ook niet meer dan een 7-7.5 gemiddeld tijdens mijn master, al had ik voor mijn afstuderen wel een 8.5. Maar dat was nog niet bekend toen ik voor een promotieplek solliciteerde. Ik denk dat het bij mij voornamelijk kwam door mijn enthousiasme en 't feit dat ik een behoorlijk brede achtergrond had (met meerdere buitenlandse projecten). Wat dat betreft ben ik wel erg blij dat het niet puur en alleen om de cijfers ging.

Overigens had mijn universiteit (UK) inderdaad promotieplekken waarop je kon solliciteren, en inderdaad sommige met een "al omschreven" project en sommige met meer vrijheid (zoeen had ik). En zo had je ook de zgn "Wellcome trust" projecten waarbij je na een orientatiejaar zelf mocht beslissen waar je je promotieproject ging doen (en dan ben je dus erg gewild aangezien je met je eigen geld komt). Ik heb wel 3x een sollicitatiegesprek moeten doen, een algemeen, een met mijn potentiele promotors en een met een commissie die over het geld (studentship) ging.

Oftewel "it depends"... ;)

Speknek; dat is echt balen! Maar opzich kan dat toch gewoon? Zolang er maar minieme verschillen tussen zitten (en je een ander grant-body aanschrijft). Toen ik een paar maanden terug mijn fellowship begon, kwam ik erachter dat er een vrijwel identiek project ook geld had gekregen, van hetzelfde grant-body zelfs.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 13:46:53 #92
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_109311741
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 14:26 schreef regularjoeback het volgende:
.....
Alvast hartelijk dank!
Ik ben stage gaan lopen daar waar ik graag een PhD wilde gaan doen. Een scriptie geschreven met een 9, artikel uitgeperst (die overigens nu pas na 4,5 geaccepteerd is...:-S). Zo zien ze aan jouw inzet/motivatie wie je bent en zo is me min of meer een PhD plek aangeboden. Ik weet dat meerdere universiteiten dit zo aanpakken (stagiaires behouden), omdat een tijdje "proefpromoveren" een betere indicatie is dan een cijferlijst.

Trouwens, bang zijn dat je niet genoeg bent. Waarom? Ik heb wel geleerd om niet al te zwaar aan zo'n traject te tillen. Het is een mooie periode waarin weliswaar veel van je verwacht wordt maar waarin je veel leert, oefent, en nog wel eens mag struikelen. Je bent niet voor niks "onderzoeker in opleiding". Lekker als jezelf erin gaan en kijken waar het eindigt...
  Moderator dinsdag 20 maart 2012 @ 13:51:55 #93
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109311932
Ik ben begonnen bij de mavo met niet zulke goede cijfers die werden gestaag beter, bij mijn master heb ik het geluk gehad dat ik naar cold spring harbor mocht, Ik heb voor mijn phd ook nog bij één andere groep gesolliciteerd waar ik niet ben aangenomen, voor de phd die ik heb afgerond heb ik niet echt gesolliciteerd, ik vroeg of ik een literatuur studie bij hen mocht doen, dat kon niet omdat ze geen mensen hadden die het wilden maar hij had eventueel wel een aio plek toen heb ik maar 'Ok' gezegd :')
pi_109313872
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 13:51 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik ben begonnen bij de mavo met niet zulke goede cijfers die werden gestaag beter, bij mijn master heb ik het geluk gehad dat ik naar cold spring harbor mocht, Ik heb voor mijn phd ook nog bij één andere groep gesolliciteerd waar ik niet ben aangenomen, voor de phd die ik heb afgerond heb ik niet echt gesolliciteerd, ik vroeg of ik een literatuur studie bij hen mocht doen, dat kon niet omdat ze geen mensen hadden die het wilden maar hij had eventueel wel een aio plek toen heb ik maar 'Ok' gezegd :')
Dank je wel. Ik stel je input erg op prijs.Als je online bent, mag ik je dan een brief sturen die ik naar een hoogleraar wilde sturen om te kijken of ik in aanmerking kom voor een PHD? Zou je er naar willen kijken a.u.b? Ergens is de angst bij mij dat ik niet goed genoeg ben. Sta gemiddeld een 8.0 maar het idee om me bij de mensen te voegen voor wie ik zoveel respect heb gekregen tijdens de studie is enigszins absurd. Tegelijkertijd wil ik het graag proberen
  Moderator dinsdag 20 maart 2012 @ 14:51:04 #95
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109314020
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 14:48 schreef regularjoeback het volgende:

[..]

Dank je wel. Ik stel je input erg op prijs.Als je online bent, mag ik je dan een brief sturen die ik naar een hoogleraar wilde sturen om te kijken of ik in aanmerking kom voor een PHD? Zou je er naar willen kijken a.u.b? Ergens is de angst bij mij dat ik niet goed genoeg ben. Sta gemiddeld een 8.0 maar het idee om me bij de mensen te voegen voor wie ik zoveel respect heb gekregen tijdens de studie is enigszins absurd. Tegelijkertijd wil ik het graag proberen
Ik wil best voor je kijken maar er zijn mensen in dit topic met veel meer kunde in dit soort zaken :D (je kunt bosbeetle wel uit de mavo halen maar de mavo niet uit bosbeetle :D )
pi_109314099
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 14:48 schreef regularjoeback het volgende:

[..]

sjeesis, een beetje zelfvertrouwen heb je ook nodig als PhD candidaat. Laat iemand die brief nalezen op spelfouten/stijl en stuur het op. Ondertussen is ht duidelijk dat je gemiddeld een 8 staat.

[/m'n paper wil niet lukken frustratie]
pi_109314126
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 14:51 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik wil best voor je kijken maar er zijn mensen in dit topic met veel meer kunde in dit soort zaken :D (je kunt bosbeetle wel uit de mavo halen maar de mavo niet uit bosbeetle :D )
Maar begrijp je mijn 'angst' of twijfel..? Ik heb 4 jaar lang college gehad van deze mensen en heb erg veel respect voor hen. Ik ben door 1 van hen recentelijk benaderd met of ik een paar lessen taalvaardigheid zou willen overnemen.. (ik denk dat dit duidt op enige vertrouwen in mijn kunde). Waar ben ik bang voor??
  Moderator dinsdag 20 maart 2012 @ 14:54:29 #98
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109314196
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 14:53 schreef regularjoeback het volgende:

[..]

Waar ben ik bang voor??
precies, zoals jägar zegt gewoon brief door iemand laten checken op spelfouten en opsturen (en spelfouten zijn wel het laatste wat je door mij moet laten checken :D)
pi_109315081
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 14:54 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

precies, zoals jägar zegt gewoon brief door iemand laten checken op spelfouten en opsturen (en spelfouten zijn wel het laatste wat je door mij moet laten checken :D)
Ik heb je net wat gestuurd. Wil je even kijken of je het hebt gekregen :)
  Moderator dinsdag 20 maart 2012 @ 15:17:17 #100
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109315202
Gestuurd via welke kanalen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')