abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109246667
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 19:36 schreef regularjoeback het volgende:
Is het in mijn geval afdoende om in deze preliminaire fase enkele hoogleraren te benaderen met een tentatief research proposal en kenbaar te maken dat ik graag verder zou willen in de toegepaste taalkunde?
hoe kunnen wij dat nu weten? Probeer het, meer kunnen we niet zeggen!
pi_109246714
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 19:50 schreef speknek het volgende:
Het punt is dat universiteiten/vakgroepen min of meer per definitie geen geld meer hebben om zomaar promovendi aan te nemen. Er zijn dus geen vacatures, tenzij een vaste werknemer (postdoc, ud, uhd) een subsidie heeft binnengehaald, van het NWO, de Europese Unie of nog iets anders, door een onderzoeksvoorstel te schrijven en deze in te dienen. Als deze dan goedgekeurd is krijgen ze geld om aio's van in dienst te nemen. En dan zie je vacatures verschijnen op het prikbord van je studie, op academictransfer.com, of word je gevraagd door een van je docenten. Dat betekent dus wel dat het onderzoeksonderwerp in principe al vast ligt. Soms ligt dat nog niet zo vast en vragen ze je zelf iets in te dienen, en misschien als je zelf een heel goed onderzoeksvoorstel bedenkt kun je je eigen geld bij de subsidieinstellingen binnenharken. Ik weet dat de laatste twee wel voorkomen, maar heb daar zoals gezegd weinig ervaring mee.

(het is ook mogelijk extern, dus bij een bedrijf te werken en dan te promoveren, maar ik weet niet hoe vaak dat gebeurt in de taalkunde)
Maar zelfs dat hangt ervanaf. In mijn vakgebied is het normaal dat universiteiten 'los' promovendi aannemen. Ik ook. Ik heb een kort onderzoeksvoorstel ingeleverd, maar ben daar niet aan geboden, en werk erg individueel.
  zondag 18 maart 2012 @ 20:32:12 #78
8369 speknek
Another day another slay
pi_109247349
quote:
2s.gif Op zondag 18 maart 2012 20:13 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Want?
Er is meestal slechts een correcte manier om een wiskundige opgave te maken, in tegenstelling tot een betoog, waar vrijwel altijd wel iets op aan te merken valt. Daarom zie je veel vaker tienen bij wiskundige tentamens dan bij de humanities.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_109247581
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 20:32 schreef speknek het volgende:

[..]

Er is meestal slechts een correcte manier om een wiskundige opgave te maken, in tegenstelling tot een betoog, waar vrijwel altijd wel iets op aan te merken valt. Daarom zie je veel vaker tienen bij wiskundige tentamens dan bij de humanities.
it depends.... :9
  zondag 18 maart 2012 @ 21:14:48 #80
8369 speknek
Another day another slay
pi_109249864
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 20:19 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Maar zelfs dat hangt ervanaf. In mijn vakgebied is het normaal dat universiteiten 'los' promovendi aannemen. Ik ook. Ik heb een kort onderzoeksvoorstel ingeleverd, maar ben daar niet aan geboden, en werk erg individueel.
Jij zat in Zweden toch? Die zullen inderdaad geen Plasterk korting gehad hebben ;).
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_109257466
Hier in Duitsland lijkt ook nog redelijk wat geld te zitten voor het onderzoek, iig meer dan in Nederland in mijn vakgebied (Meteorologie/Climatologie/etc.)
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_109260397
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 19:29 schreef regularjoeback het volgende:

[..]

Meen je dit? Was jouw gemiddelde op je M.A. echt een 6.5? En heb je desondanks toch een PHD positie weten te bemachtigen? Ik bedoel dit uiteraard zonder enige rancune maar ergens ben ik erg cijfer en resultaat gericht en heb het gevoel dat dit het allerbelangrijkste criterium is om toegelaten worden tot een promotieplaats
Ik denk dat mijn gemiddeld cijfer ook rond de 6.5-7 lag. Dat vormde geen enkele belemmering om een promotie plek te vinden. Het is denk ik niet zo dat alleen degenen met het allerhoogste gemiddelde toegelaten worden tot een promotieplek, die selectie is meer een kwestie van vraag en aanbod.
Jesus saves but death prevails.
  Moderator maandag 19 maart 2012 @ 08:47:10 #83
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109263739
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 00:15 schreef Shivo het volgende:

[..]

Ik denk dat mijn gemiddeld cijfer ook rond de 6.5-7 lag. Dat vormde geen enkele belemmering om een promotie plek te vinden. Het is denk ik niet zo dat alleen degenen met het allerhoogste gemiddelde toegelaten worden tot een promotieplek, die selectie is meer een kwestie van vraag en aanbod.
Idd ze nemen zelfs mavo-ers aan O-)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_109264010
Bij mij ook nooit gevraagd naar een cijferlijst. Sterker nog ze hebben zelfs mijn diploma nooit gezien. Ook niet bij mijn huidige werk. Al kunnen ze wel mijn BIG registratie opvragen, maar weet niet of ze dat hebben gedaan.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  maandag 19 maart 2012 @ 09:55:43 #85
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_109265041
Bij mij is het erg wisselend. Bij mij ene master kwam ik er met een 6 tot 7 bekaaid vanaf, en bij mijn andere master stond ik cum laude. Mijn PhD-plek kreeg ik omdat ik een student-assistentschap een review had geschreven wat publicatiewaardig was (En uiteindelijk ook gepubliceerd is) over de doelgroep waar ook geld voor beschikbaar kwam.
pi_109265155
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 21:14 schreef speknek het volgende:

[..]

Jij zat in Zweden toch? Die zullen inderdaad geen Plasterk korting gehad hebben ;).
Yes, in Zweden. Financiering van de universiteit gaat hier heel anders, inderdaad.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat sommige van mijn collega's wel in projecten zitten, en die zijn dan ook niet zo vrij met kiezen wat ze willen doen.
  maandag 19 maart 2012 @ 12:31:20 #87
8369 speknek
Another day another slay
pi_109269513
That awkward moment als je net wil beginnen met het uitschrijven van een briljant researchproposal (anderhalve dag voor de deadline) en je er ineens achterkomt dat iemand anders dat recent heeft gedaan...
  maandag 19 maart 2012 @ 12:39:59 #88
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_109269718
auw.
  maandag 19 maart 2012 @ 13:44:38 #89
8369 speknek
Another day another slay
pi_109271541
Voor nu dan maar gewoon vaag houden, die mensen mailen of ze ermee doorgaan en anders mijn aio maar de opdracht geven er een unieke invulling aan zien te geven.
pi_109278718
Of de nieuwe informatie die je hebt gekregen uit de publicatie van die andere groep integreren in je voorstel.
Jesus saves but death prevails.
pi_109283442
Ik stond ook niet meer dan een 7-7.5 gemiddeld tijdens mijn master, al had ik voor mijn afstuderen wel een 8.5. Maar dat was nog niet bekend toen ik voor een promotieplek solliciteerde. Ik denk dat het bij mij voornamelijk kwam door mijn enthousiasme en 't feit dat ik een behoorlijk brede achtergrond had (met meerdere buitenlandse projecten). Wat dat betreft ben ik wel erg blij dat het niet puur en alleen om de cijfers ging.

Overigens had mijn universiteit (UK) inderdaad promotieplekken waarop je kon solliciteren, en inderdaad sommige met een "al omschreven" project en sommige met meer vrijheid (zoeen had ik). En zo had je ook de zgn "Wellcome trust" projecten waarbij je na een orientatiejaar zelf mocht beslissen waar je je promotieproject ging doen (en dan ben je dus erg gewild aangezien je met je eigen geld komt). Ik heb wel 3x een sollicitatiegesprek moeten doen, een algemeen, een met mijn potentiele promotors en een met een commissie die over het geld (studentship) ging.

Oftewel "it depends"... ;)

Speknek; dat is echt balen! Maar opzich kan dat toch gewoon? Zolang er maar minieme verschillen tussen zitten (en je een ander grant-body aanschrijft). Toen ik een paar maanden terug mijn fellowship begon, kwam ik erachter dat er een vrijwel identiek project ook geld had gekregen, van hetzelfde grant-body zelfs.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 13:46:53 #92
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_109311741
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 14:26 schreef regularjoeback het volgende:
Ik zit ontzettend te twijfelen en heb daarom een aantal vragen.
.....
Alvast hartelijk dank!
Ik ben stage gaan lopen daar waar ik graag een PhD wilde gaan doen. Een scriptie geschreven met een 9, artikel uitgeperst (die overigens nu pas na 4,5 geaccepteerd is...:-S). Zo zien ze aan jouw inzet/motivatie wie je bent en zo is me min of meer een PhD plek aangeboden. Ik weet dat meerdere universiteiten dit zo aanpakken (stagiaires behouden), omdat een tijdje "proefpromoveren" een betere indicatie is dan een cijferlijst.

Trouwens, bang zijn dat je niet genoeg bent. Waarom? Ik heb wel geleerd om niet al te zwaar aan zo'n traject te tillen. Het is een mooie periode waarin weliswaar veel van je verwacht wordt maar waarin je veel leert, oefent, en nog wel eens mag struikelen. Je bent niet voor niks "onderzoeker in opleiding". Lekker als jezelf erin gaan en kijken waar het eindigt...
  Moderator dinsdag 20 maart 2012 @ 13:51:55 #93
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109311932
Ik ben begonnen bij de mavo met niet zulke goede cijfers die werden gestaag beter, bij mijn master heb ik het geluk gehad dat ik naar cold spring harbor mocht, Ik heb voor mijn phd ook nog bij één andere groep gesolliciteerd waar ik niet ben aangenomen, voor de phd die ik heb afgerond heb ik niet echt gesolliciteerd, ik vroeg of ik een literatuur studie bij hen mocht doen, dat kon niet omdat ze geen mensen hadden die het wilden maar hij had eventueel wel een aio plek toen heb ik maar 'Ok' gezegd :')
pi_109313872
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 13:51 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik ben begonnen bij de mavo met niet zulke goede cijfers die werden gestaag beter, bij mijn master heb ik het geluk gehad dat ik naar cold spring harbor mocht, Ik heb voor mijn phd ook nog bij één andere groep gesolliciteerd waar ik niet ben aangenomen, voor de phd die ik heb afgerond heb ik niet echt gesolliciteerd, ik vroeg of ik een literatuur studie bij hen mocht doen, dat kon niet omdat ze geen mensen hadden die het wilden maar hij had eventueel wel een aio plek toen heb ik maar 'Ok' gezegd :')
Dank je wel. Ik stel je input erg op prijs.Als je online bent, mag ik je dan een brief sturen die ik naar een hoogleraar wilde sturen om te kijken of ik in aanmerking kom voor een PHD? Zou je er naar willen kijken a.u.b? Ergens is de angst bij mij dat ik niet goed genoeg ben. Sta gemiddeld een 8.0 maar het idee om me bij de mensen te voegen voor wie ik zoveel respect heb gekregen tijdens de studie is enigszins absurd. Tegelijkertijd wil ik het graag proberen
  Moderator dinsdag 20 maart 2012 @ 14:51:04 #95
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109314020
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 14:48 schreef regularjoeback het volgende:

[..]

Dank je wel. Ik stel je input erg op prijs.Als je online bent, mag ik je dan een brief sturen die ik naar een hoogleraar wilde sturen om te kijken of ik in aanmerking kom voor een PHD? Zou je er naar willen kijken a.u.b? Ergens is de angst bij mij dat ik niet goed genoeg ben. Sta gemiddeld een 8.0 maar het idee om me bij de mensen te voegen voor wie ik zoveel respect heb gekregen tijdens de studie is enigszins absurd. Tegelijkertijd wil ik het graag proberen
Ik wil best voor je kijken maar er zijn mensen in dit topic met veel meer kunde in dit soort zaken :D (je kunt bosbeetle wel uit de mavo halen maar de mavo niet uit bosbeetle :D )
pi_109314099
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 14:48 schreef regularjoeback het volgende:

[..]

sjeesis, een beetje zelfvertrouwen heb je ook nodig als PhD candidaat. Laat iemand die brief nalezen op spelfouten/stijl en stuur het op. Ondertussen is ht duidelijk dat je gemiddeld een 8 staat.

[/m'n paper wil niet lukken frustratie]
pi_109314126
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 14:51 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik wil best voor je kijken maar er zijn mensen in dit topic met veel meer kunde in dit soort zaken :D (je kunt bosbeetle wel uit de mavo halen maar de mavo niet uit bosbeetle :D )
Maar begrijp je mijn 'angst' of twijfel..? Ik heb 4 jaar lang college gehad van deze mensen en heb erg veel respect voor hen. Ik ben door 1 van hen recentelijk benaderd met of ik een paar lessen taalvaardigheid zou willen overnemen.. (ik denk dat dit duidt op enige vertrouwen in mijn kunde). Waar ben ik bang voor??
  Moderator dinsdag 20 maart 2012 @ 14:54:29 #98
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109314196
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 14:53 schreef regularjoeback het volgende:

[..]

Waar ben ik bang voor??
precies, zoals jägar zegt gewoon brief door iemand laten checken op spelfouten en opsturen (en spelfouten zijn wel het laatste wat je door mij moet laten checken :D)
pi_109315081
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 14:54 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

precies, zoals jägar zegt gewoon brief door iemand laten checken op spelfouten en opsturen (en spelfouten zijn wel het laatste wat je door mij moet laten checken :D)
Ik heb je net wat gestuurd. Wil je even kijken of je het hebt gekregen :)
  Moderator dinsdag 20 maart 2012 @ 15:17:17 #100
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109315202
Gestuurd via welke kanalen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')