Half jaar vakantie dus 14.gif, chillquote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:08 schreef Grumpey het volgende:
Druk in het schrijfwerk nu, nog 15 maanden voor de finish
Dat is een lange eindsprintquote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:08 schreef Grumpey het volgende:
Druk in het schrijfwerk nu, nog 15 maanden voor de finish
Haha een jaar kan ook wel. Denk dat ik m'n proefschrift in drie maanden heb geschreven, waarin ik twee weken van tevoren de complete opzet omgegooid heb. (okay dat kan ik niet aanraden).quote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:10 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Half jaar vakantie dus 14.gif, chill
Mja zoals gezegd, het hoort erbij, zo van 'okay je bent nu volleerd wetenschapper, maar er is nog wel een weg te gaan', en een verdediging zou anders ook geen verdediging zijn. Maar het klonk ook een beetje als piemels vergelijken en, ofschoon ik het best leuk vind als mensen mijn werk proberen te ontkrachten, had het van mij ook niet helemaal gehoeven. De aanwezige Amerikanen snapten het ook niet zo 'je hebt toch mooi werk afgeleverd, dan moet je daar toch een feestje omheen bouwen?'.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:12 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Pfff, lijkt wel eens soort kinderachtige ontgroening... 'Je mag wel maar bij de wetenschappelijke wereld horen, maar eerst gaan we je ff lekker afzeiken'![]()
Treurig trouwens dat dat gamebedrijf niet op jouw zit te wachten, verbaast me nogal. Het is inmiddels een miljoenenbusiness en daar hoort ook gewoon echt volwaardig onderzoek bij.. Maar goed, misschien moet je dan meer bij de grote bedrijven zijn. Nogmaals gefeli
Er is daar toch wel een soort ondervraging maar die is achter gesloten deuren en mag over alles gaan, ik hoorde van een gepromoveerde dat ze een keer het moleculair gewicht van ureum vroegen, met als reden dat als je in een lab werkt je dat getal zo vaak hebt gezien dat je het moet wetenquote:Op donderdag 27 oktober 2011 12:27 schreef thabit het volgende:
Gefeliciteerd, speknek!
In Amerika is er vaak helemaal geen verdediging; daar is een promotie gewoon een diploma-uitreiking.
In Duitsland kan de promovendus er zelf voor kiezen of de verdediging publiek is of niet.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 12:32 schreef Felagund het volgende:
Hier in Duitsland is het volgens mij ook gebruikelijk dat het achter gesloten deuren gaat.
Ah, goed om te weten, al duurt het bij mij nog even voordat ik zover ben.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 12:35 schreef thabit het volgende:
[..]
In Duitsland kan de promovendus er zelf voor kiezen of de verdediging publiek is of niet.
Done heb je iets meer details? Vakgebied en stad?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 14:54 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik mag ook wel in de op, als promovendus in zweden. En dan mag aknynke er wel uit als wannabe, dat ben ik ook namelijk!
Wil je mij ook toevoegen? Ik doe een PhD in de meteorologie in Bonn.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 14:56 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Done heb je iets meer details? Vakgebied en stad?
Geregeldquote:Op donderdag 27 oktober 2011 14:57 schreef Felagund het volgende:
[..]
Wil je mij ook toevoegen? Ik doe een PhD in de meteorologie in Bonn.
vakgebied is peace and conflict research. Via stad ben ik wat te makkelijk te vinden...quote:Op donderdag 27 oktober 2011 14:56 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Done heb je iets meer details? Vakgebied en stad?
quote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:03 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
vakgebied is peace and conflict research. Via stad ben ik wat te makkelijk te vinden...
Ja dat snap ikquote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:04 schreef thabit het volgende:
De mensen die postdoc zijn horen natuurlijk ook in het rijtje 'al gepromoveerd'.
Ik ben bij verdedigingen op Harvard geweest en die vond ik een stuk strenger dan die op het Erasmus MC. Je kunt daar worden afgewezen op basis van je verdediging.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 12:27 schreef thabit het volgende:
Gefeliciteerd, speknek!
In Amerika is er vaak helemaal geen verdediging; daar is een promotie gewoon een diploma-uitreiking.
soms wel! Vooral met veldwerk. Op dit moment moet ik me voorbereiden voor college's en seminairs voor methodologie in de sociale wetenscahppen, die ik moet geven voor de nieuwe masterstudenten. Dat vind ik niet zo spannend. Ja, het lesgeven wel. Het voorbereiden niet...quote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:04 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]spannend vakgebied wel eigenlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |