Half jaar vakantie dus 14.gif, chillquote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:08 schreef Grumpey het volgende:
Druk in het schrijfwerk nu, nog 15 maanden voor de finish
Dat is een lange eindsprintquote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:08 schreef Grumpey het volgende:
Druk in het schrijfwerk nu, nog 15 maanden voor de finish
Haha een jaar kan ook wel. Denk dat ik m'n proefschrift in drie maanden heb geschreven, waarin ik twee weken van tevoren de complete opzet omgegooid heb. (okay dat kan ik niet aanraden).quote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:10 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Half jaar vakantie dus 14.gif, chill
Mja zoals gezegd, het hoort erbij, zo van 'okay je bent nu volleerd wetenschapper, maar er is nog wel een weg te gaan', en een verdediging zou anders ook geen verdediging zijn. Maar het klonk ook een beetje als piemels vergelijken en, ofschoon ik het best leuk vind als mensen mijn werk proberen te ontkrachten, had het van mij ook niet helemaal gehoeven. De aanwezige Amerikanen snapten het ook niet zo 'je hebt toch mooi werk afgeleverd, dan moet je daar toch een feestje omheen bouwen?'.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:12 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Pfff, lijkt wel eens soort kinderachtige ontgroening... 'Je mag wel maar bij de wetenschappelijke wereld horen, maar eerst gaan we je ff lekker afzeiken'![]()
Treurig trouwens dat dat gamebedrijf niet op jouw zit te wachten, verbaast me nogal. Het is inmiddels een miljoenenbusiness en daar hoort ook gewoon echt volwaardig onderzoek bij.. Maar goed, misschien moet je dan meer bij de grote bedrijven zijn. Nogmaals gefeli
Er is daar toch wel een soort ondervraging maar die is achter gesloten deuren en mag over alles gaan, ik hoorde van een gepromoveerde dat ze een keer het moleculair gewicht van ureum vroegen, met als reden dat als je in een lab werkt je dat getal zo vaak hebt gezien dat je het moet wetenquote:Op donderdag 27 oktober 2011 12:27 schreef thabit het volgende:
Gefeliciteerd, speknek!
In Amerika is er vaak helemaal geen verdediging; daar is een promotie gewoon een diploma-uitreiking.
In Duitsland kan de promovendus er zelf voor kiezen of de verdediging publiek is of niet.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 12:32 schreef Felagund het volgende:
Hier in Duitsland is het volgens mij ook gebruikelijk dat het achter gesloten deuren gaat.
Ah, goed om te weten, al duurt het bij mij nog even voordat ik zover ben.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 12:35 schreef thabit het volgende:
[..]
In Duitsland kan de promovendus er zelf voor kiezen of de verdediging publiek is of niet.
Done heb je iets meer details? Vakgebied en stad?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 14:54 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik mag ook wel in de op, als promovendus in zweden. En dan mag aknynke er wel uit als wannabe, dat ben ik ook namelijk!
Wil je mij ook toevoegen? Ik doe een PhD in de meteorologie in Bonn.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 14:56 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Done heb je iets meer details? Vakgebied en stad?
Geregeldquote:Op donderdag 27 oktober 2011 14:57 schreef Felagund het volgende:
[..]
Wil je mij ook toevoegen? Ik doe een PhD in de meteorologie in Bonn.
vakgebied is peace and conflict research. Via stad ben ik wat te makkelijk te vinden...quote:Op donderdag 27 oktober 2011 14:56 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Done heb je iets meer details? Vakgebied en stad?
quote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:03 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
vakgebied is peace and conflict research. Via stad ben ik wat te makkelijk te vinden...
Ja dat snap ikquote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:04 schreef thabit het volgende:
De mensen die postdoc zijn horen natuurlijk ook in het rijtje 'al gepromoveerd'.
Ik ben bij verdedigingen op Harvard geweest en die vond ik een stuk strenger dan die op het Erasmus MC. Je kunt daar worden afgewezen op basis van je verdediging.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 12:27 schreef thabit het volgende:
Gefeliciteerd, speknek!
In Amerika is er vaak helemaal geen verdediging; daar is een promotie gewoon een diploma-uitreiking.
soms wel! Vooral met veldwerk. Op dit moment moet ik me voorbereiden voor college's en seminairs voor methodologie in de sociale wetenscahppen, die ik moet geven voor de nieuwe masterstudenten. Dat vind ik niet zo spannend. Ja, het lesgeven wel. Het voorbereiden niet...quote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:04 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]spannend vakgebied wel eigenlijk
alstuquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 19:44 schreef SaskiaR het volgende:
Ik zit nu alweer in Nottingham trouwens, kan dat in de OP gewijzigd worden?
quote:Op woensdag 2 november 2011 11:59 schreef Bosbeetle het volgende:
Gisterenen ging allemaal vrij soepel (wel een paar stekerige vraagjes gehad maar dat hoort zie OP)
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 2 november 2011 11:59 schreef Bosbeetle het volgende:
Gisterenen ging allemaal vrij soepel (wel een paar stekerige vraagjes gehad maar dat hoort zie OP)
Nu uitkateren
Wat dat betreft ben ik erg blij dat dat bij juist gestimuleerd werd.quote:Op woensdag 2 november 2011 23:36 schreef Verwerker het volgende:
Gefeliciteerd dr. Bosbeetle
De academische wereld lonkt mij welAlhoewel promoveren denk ik voorlopig niet in zal zitten, de masters na de hts zijn onbetaalbaar geworden met de nieuwe regelingen
Onbetaalbaar? Wat voor vermogen denk je kwijt te zijn dan?quote:Op woensdag 2 november 2011 23:36 schreef Verwerker het volgende:
Gefeliciteerd dr. Bosbeetle
De academische wereld lonkt mij welAlhoewel promoveren denk ik voorlopig niet in zal zitten, de masters na de hts zijn onbetaalbaar geworden met de nieuwe regelingen
Alles uit eigen zak in ieder geval, geen stufi in ieder geval, kost al gauw bijna 2000 per jaar... en dan te bedenken dat men nog een kamer en al nodig heeft, dus intrekken bij de ouders dan maar...quote:Op donderdag 3 november 2011 09:54 schreef Shivo het volgende:
[..]
Onbetaalbaar? Wat voor vermogen denk je kwijt te zijn dan?
Ik heb toen nog wel een beetje stufi gehad en mijn college geld geleend van mijn zus. AIO zijn verdient daarentegen tegenwoordig best goed.quote:Op donderdag 3 november 2011 12:34 schreef Verwerker het volgende:
[..]
Alles uit eigen zak in ieder geval, geen stufi in ieder geval, kost al gauw bijna 2000 per jaar... en dan te bedenken dat men nog een kamer en al nodig heeft, dus intrekken bij de ouders dan maar...
Wat ga je nu doen? PostDocquote:Op donderdag 3 november 2011 12:36 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik heb toen nog wel een beetje stufi gehad en mijn college geld geleend van mijn zus. AIO zijn verdient daarentegen tegenwoordig best goed.
Als een master twee jaar duurt heb je het dus over 4000 euro. Dat heb je er snel genoeg weer uit dus ik begrijp niet wat je tegen houdt.quote:Op donderdag 3 november 2011 12:34 schreef Verwerker het volgende:
[..]
Alles uit eigen zak in ieder geval, geen stufi in ieder geval, kost al gauw bijna 2000 per jaar... en dan te bedenken dat men nog een kamer en al nodig heeft, dus intrekken bij de ouders dan maar...
Ik moet kijken waar mijn interesses liggen. Ik ben nu wel werktuigbouwkundige maar 3 jaar lang naar de TU gaan wordt een beetje teveel voor mij, zeker met de nieuwe regelingen (100 euro per studiepunt voor de premaster dacht ik?!)quote:Op donderdag 3 november 2011 12:52 schreef Shivo het volgende:
[..]
Als een master twee jaar duurt heb je het dus over 4000 euro. Dat heb je er snel genoeg weer uit dus ik begrijp niet wat je tegen houdt.
quote:Op donderdag 3 november 2011 13:51 schreef speknek het volgende:
Industrieel ontwerp dan? (ben alleen bang dat dat alleen op een TU is)
Als je direct na je hbo met je master begint, krijg je nog 1 jaar stufi. Het laatste jaar leen je gewoon wat bij om je collegegeld (~¤ 1.700) te betalen. Dat heb je zo terugbetaald als je klaar bent. Zo doe ik het ook in ieder geval, kom ook van het hbo en zit nu in het laatste jaartje van m'n master.quote:Op donderdag 3 november 2011 12:34 schreef Verwerker het volgende:
[..]
Alleen als je een tweejarig master doet toch?quote:Op donderdag 3 november 2011 18:32 schreef Booomer het volgende:
[..]
Als je direct na je hbo met je master begint, krijg je nog 1 jaar stufi. Het laatste jaar leen je gewoon wat bij om je collegegeld (~¤ 1.700) te betalen. Dat heb je zo terugbetaald als je klaar bent. Zo doe ik het ook in ieder geval, kom ook van het hbo en zit nu in het laatste jaartje van m'n master.
Ik ken een paar die beginnen bij 2042, en eindigen na 4 jaar op 2600 nog wat. Dit vind ik best wel weinig eigenlijk, een hbo'er verdient al meer dan... maar goed de enorme vrijheid en leukl werk compenseren datquote:Op donderdag 3 november 2011 12:36 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik heb toen nog wel een beetje stufi gehad en mijn college geld geleend van mijn zus. AIO zijn verdient daarentegen tegenwoordig best goed.
Ik weet niet zeker hoe het zit als je een studie na de hbo doet, maar de kans bestaat dat je bij de UvA/VU juist het instellingstarief moet betalen omdat je een 2e studie doet. Bij de meeste TU's is dat juist iig het wettelijke tarief.quote:Op donderdag 3 november 2011 12:59 schreef Verwerker het volgende:
[..]
Ik moet kijken waar mijn interesses liggen. Ik ben nu wel werktuigbouwkundige maar 3 jaar lang naar de TU gaan wordt een beetje teveel voor mij, zeker met de nieuwe regelingen (100 euro per studiepunt voor de premaster dacht ik?!)
Ik zoek dus een technische master op de UvA/VU, simpelweg omdat ik mij wil onderscheiden en ik het gevoel heb het aan te kunnen, hts kwam ik vliegend doorheen
er zit iets in de pijplijn in die richtingquote:
Ik vind dat best goed verdienen eigenlijk, voor een baan waarbij je niemand hebt die op je vingers kijkt, je eigen tijd kan indelen, baanzekerheid hebt (voor die 4 jaar) en waar riante regelingen zijn met betrekking tot vrije dagen, opleiding en zelfontwikkeling.quote:Op donderdag 3 november 2011 18:40 schreef Verwerker het volgende:
[..]
Alleen als je een tweejarig master doet toch?
In welk vakgebied doe je dan je master?
[..]
Ik ken een paar die beginnen bij 2042, en eindigen na 4 jaar op 2600 nog wat. Dit vind ik best wel weinig eigenlijk, een hbo'er verdient al meer dan... maar goed de enorme vrijheid en leukl werk compenseren dat
uiteindelijk krijg je 4 jaar de tijd om jezelf te ontwikkelen!quote:Op vrijdag 4 november 2011 12:56 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Ik vind dat best goed verdienen eigenlijk, voor een baan waarbij je niemand hebt die op je vingers kijkt, je eigen tijd kan indelen, baanzekerheid hebt (voor die 4 jaar) en waar riante regelingen zijn met betrekking tot vrije dagen, opleiding en zelfontwikkeling.
Maar is het zo dat je na het promoveren hetzelfde als ze gaat vedienen of dat je er boven/onder komt te zitten?quote:Op vrijdag 4 november 2011 13:45 schreef speknek het volgende:
Ik vond het ook best goed verdienen, alleen al mijn vrienden verdienen nu ~4500 euro :/
Maar dat waren ook altijd al betere programmeurs dan ik, en ik had toch wel een van de leukste banen ter wereld.
in NL weet ik het niet.quote:Op vrijdag 4 november 2011 16:26 schreef Felagund het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met het brutosalaris van een Promovendus in Nederland? Ik heb het idee dat ik hier in Duitsland veel meer belasting betaal. Bruto salaris is wel hoger dan in Nederland, dus misschien is het uiteindelijk netto wel hetzelfde.
Al zit in mijn belasting ook al het bedrag dat ik betaal voor de collectieve gezondheidsverzekering, dus helemaal te vergelijken valt het niet.
Valt hier gelukkig nog wel mee, ik heb niet het idee dat mijn begeleiders mij als mindere zien en ik ben zeker geen slaafje van mijn begeleiders.quote:Op vrijdag 4 november 2011 16:34 schreef Bosbeetle het volgende:
Als student moet je blijkbaar al helemaal niet in duitsland zijn schijnbaar, daar heerst nog heel erg klasseverschil...
Goed geregeld!quote:Op vrijdag 4 november 2011 15:58 schreef Bosbeetle het volgende:
Vandaag een mini post-doc plekje voor een half jaar geregeld, er moet een paper afgemaakt worden.
Ik woon niet in Nederlandquote:Op vrijdag 4 november 2011 15:58 schreef Bosbeetle het volgende:
Vandaag een mini post-doc plekje voor een half jaar geregeld, er moet een paper afgemaakt worden.
Voor die bedragen die hier genoemd wordengeen idee dat er zoveel mensen in nederland op zulks grote voet leven dat 2600 al weinig genoemd word.
gefeliciteerd met de post-doc, fijn!quote:Op vrijdag 4 november 2011 15:58 schreef Bosbeetle het volgende:
Voor die bedragen die hier genoemd wordengeen idee dat er zoveel mensen in nederland op zulks grote voet leven dat 2600 al weinig genoemd word.
ah tof, sollicitatie ging goed dusquote:Op vrijdag 4 november 2011 15:58 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik weet het nog niet helemaal zeker wat er over blijft voor mij maar de bedragen die in het project staan voor een post-doc zitten in de richting van de 50000+quote:Op vrijdag 4 november 2011 18:55 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
gefeliciteerd met de post-doc, fijn!
En wat je verdient is natuurlijk relatief. Als al je vrienden 4500 verdienen, dan is 2600 weinig. En als je kijkt wat mensen verdienen die net 1 of 2 jaar werken met een universitaire opleiding, dan zitten die vaak ook over de 2600..
Mag ik vragen wat jij gaat verdienen, in je mini-postdoc?
Yup was niet echt een sollicitatie om dat we beiden blijkbaar al besloten hadden voor onszelf dat het wel goed zatquote:Op zaterdag 5 november 2011 09:26 schreef Gehenna het volgende:
[..]
ah tof, sollicitatie ging goed dus
Nee het is een post-doc op de plek waar ik mijn master stage heb gedaan (contact houden en netwerken werkt) ze boden het aan toen ik mn proefschrift even langs kwam brengenquote:Op zaterdag 5 november 2011 12:40 schreef Felagund het volgende:
Mooi stukje inderdaad. Gaat de post-doc eigenlijk verder waar je promotie-onderzoek gebleven was?
Zo poe ey, 50k voor een postdoc positie, promoveren loont dus tochquote:Op zaterdag 5 november 2011 10:47 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik weet het nog niet helemaal zeker wat er over blijft voor mij maar de bedragen die in het project staan voor een post-doc zitten in de richting van de 50000+
Ik neem aan dat dat de projectkosten zijn, en niet het salarisquote:Op zaterdag 5 november 2011 16:37 schreef Verwerker het volgende:
[..]
Zo poe ey, 50k voor een postdoc positie, promoveren loont dus toch
idd dat zijn de kosten die binnen het project zijn vrijgemaakt voor postdoc wat ik daar van mee krijg is natuurlijk een ander verhaal, als ik een beetje afga op de kosten voor de AIO binnen hetzelfde project zal daar nog wel iets af gaan...quote:Op zaterdag 5 november 2011 17:10 schreef lemonlime het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dat de projectkosten zijn, en niet het salaris
Waar is je VK-artikelquote:Op zaterdag 5 november 2011 18:08 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
idd dat zijn de kosten die binnen het project zijn vrijgemaakt voor postdoc wat ik daar van mee krijg is natuurlijk een ander verhaal, als ik een beetje afga op de kosten voor de AIO binnen hetzelfde project zal daar nog wel iets af gaan...
hangt ook van je universiteit af, in de VS in ieder geval. Sprak iemand vorige week die As. Prof is at Columbia, en daar vertelde ze dat het zelfs per 'college' verschilt. En ook hier in Zweden verschilt het per uni. Mijne neemt 48% geloof ik, terwijl Gotenburg maar 35% neemt...quote:
Naja, papers schrijven en relatief veel vrijheid in een academische wereld, lijkt me erg mooi. Vooral als het vakgebied je aanspreektquote:Op zondag 6 november 2011 11:36 schreef Bosbeetle het volgende:
Nouja ik merk het wel het zal vast meer zijn dan ik ga verdienen volgende week bij een ladderfabriek
Ja had het gelezen, herkende toch maar mooi de 'bosbeetle' in het artikel, vooral toen hij over promoveren begonquote:Op zaterdag 5 november 2011 19:05 schreef Bosbeetle het volgende:
in de volkskrant, ik ben trouwens op dit moment blij met uberhaupt een salaris
Als het vakgebied je niet aanspreekt kan je beter niet beginnenquote:Op zondag 6 november 2011 14:03 schreef Verwerker het volgende:
[..]
Naja, papers schrijven en relatief veel vrijheid in een academische wereld, lijkt me erg mooi. Vooral als het vakgebied je aanspreekt
Het hoeft niet per se in je vakgebied te zijn toch? Ik lees hier dat iemand is gepromoveerd in cognitieve psychologie terwijl die informatica heeft gedaan als vooropleiding.quote:Op maandag 7 november 2011 12:18 schreef Fogel het volgende:
[..]
Als het vakgebied je niet aanspreekt kan je beter niet beginnen
Dat dus.quote:Op maandag 7 november 2011 12:38 schreef Felagund het volgende:
Ook als je in een ander vakgebied gaat promveren dan je gestudeerd hebt, moet je er nog wel bovengemiddeld interesse voor hebben. Anders wordt het een wel heel zware 3/4 jaar.
Mag ik vragen waar je promotie over ging?quote:Op maandag 7 november 2011 12:56 schreef speknek het volgende:
Bij mij had het natuurlijk ook raakvlakken, ik deed onderzoek naar games, en ik was omdat ik informatica had gedaan dus min of meer de enige cognitieve psycholoog die zelf een game kon maken (iets wat indertijd voor me sprak, want het was--en nu nog steeds, vooral veel lullen en weinig poetsen); daarnaast had ik voor mijn afstudeeronderzoek al wat meer human computer interaction gedaan dan puur informatica.
Ik zit nog 1,2 jaar verwijderd van afstuderen. Had eerder kunnen zijn maar vorig jaar wat tegenslag gehad waardoor ik wat uitloop. Punt is ook een beetje dat ik het gevoel heb dat ik in een totaal andere levensfase zit dan studiegenoten. Ik woon samen, eengezinswoning, kids. Dat doet de motivatie ook niet veel goed. Ik denk dat een goede beschrijving zou zijn 'feeling out of sync'.quote:Op zaterdag 31 december 2011 11:27 schreef Bosbeetle het volgende:
Lastig dilemma hoe ver ben je met je master?
Niet doen in dat geval. Promoveren moet je echt alleen doen bij een groep die in je vakgebied excelleert.quote:Op vrijdag 30 december 2011 23:41 schreef Bierie het volgende:
Graag jullie mening over het volgende:
Er is mij een aanbod gedaan om een Phd te doen in de UK, tuition fees worden door de universiteit gedekt, funding is vrijwel zeker. Al met al geen slecht voorstel. Het gaat hierbij wel om een B klasse universiteit.
Het is een kleine uni in het westen van Engeland. Wij zouden dan allemaal gaan. FoN wil met haar deels britse roots maar wat graag die kant op. De financiën zijn gelukkig geen zorg, ruim voldoende gespaard om iedereen mee te nemen en (goed) te leven. Zelfs als ik om wat voor reden dan ook geen funding zou krijgen. Wat onwaarschijnlijk is.quote:Op zaterdag 31 december 2011 11:50 schreef motorbloempje het volgende:
Om welke universiteit gaat het?
Gaan FoN en de kinderen mee? Of ga je daar dan alleen heen? Etc. etc.
Als ik alleen zou moeten zou ik het als ik jou was niet doen: ik was hier ook niet heen gegaan als mijn man niet mee gegaan zou zijn en dan had ik gehoopt/gewacht/gewerkt op/aan een nieuwe kans.
Dat zei mijn studieloopbaanbegeleider van mijn Msc ook. Maar ik wist niet of dat in zijn eigen belang was of een oprecht adviesquote:Op zaterdag 31 december 2011 11:52 schreef thabit het volgende:
[..]
Niet doen in dat geval. Promoveren moet je echt alleen doen bij een groep die in je vakgebied excelleert.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |