Alleen als je een tweejarig master doet toch?quote:Op donderdag 3 november 2011 18:32 schreef Booomer het volgende:
[..]
Als je direct na je hbo met je master begint, krijg je nog 1 jaar stufi. Het laatste jaar leen je gewoon wat bij om je collegegeld (~¤ 1.700) te betalen. Dat heb je zo terugbetaald als je klaar bent. Zo doe ik het ook in ieder geval, kom ook van het hbo en zit nu in het laatste jaartje van m'n master.
Ik ken een paar die beginnen bij 2042, en eindigen na 4 jaar op 2600 nog wat. Dit vind ik best wel weinig eigenlijk, een hbo'er verdient al meer dan... maar goed de enorme vrijheid en leukl werk compenseren datquote:Op donderdag 3 november 2011 12:36 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik heb toen nog wel een beetje stufi gehad en mijn college geld geleend van mijn zus. AIO zijn verdient daarentegen tegenwoordig best goed.
Ik weet niet zeker hoe het zit als je een studie na de hbo doet, maar de kans bestaat dat je bij de UvA/VU juist het instellingstarief moet betalen omdat je een 2e studie doet. Bij de meeste TU's is dat juist iig het wettelijke tarief.quote:Op donderdag 3 november 2011 12:59 schreef Verwerker het volgende:
[..]
Ik moet kijken waar mijn interesses liggen. Ik ben nu wel werktuigbouwkundige maar 3 jaar lang naar de TU gaan wordt een beetje teveel voor mij, zeker met de nieuwe regelingen (100 euro per studiepunt voor de premaster dacht ik?!)
Ik zoek dus een technische master op de UvA/VU, simpelweg omdat ik mij wil onderscheiden en ik het gevoel heb het aan te kunnen, hts kwam ik vliegend doorheen
er zit iets in de pijplijn in die richtingquote:
Ik vind dat best goed verdienen eigenlijk, voor een baan waarbij je niemand hebt die op je vingers kijkt, je eigen tijd kan indelen, baanzekerheid hebt (voor die 4 jaar) en waar riante regelingen zijn met betrekking tot vrije dagen, opleiding en zelfontwikkeling.quote:Op donderdag 3 november 2011 18:40 schreef Verwerker het volgende:
[..]
Alleen als je een tweejarig master doet toch?
In welk vakgebied doe je dan je master?
[..]
Ik ken een paar die beginnen bij 2042, en eindigen na 4 jaar op 2600 nog wat. Dit vind ik best wel weinig eigenlijk, een hbo'er verdient al meer dan... maar goed de enorme vrijheid en leukl werk compenseren dat
uiteindelijk krijg je 4 jaar de tijd om jezelf te ontwikkelen!quote:Op vrijdag 4 november 2011 12:56 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Ik vind dat best goed verdienen eigenlijk, voor een baan waarbij je niemand hebt die op je vingers kijkt, je eigen tijd kan indelen, baanzekerheid hebt (voor die 4 jaar) en waar riante regelingen zijn met betrekking tot vrije dagen, opleiding en zelfontwikkeling.
Maar is het zo dat je na het promoveren hetzelfde als ze gaat vedienen of dat je er boven/onder komt te zitten?quote:Op vrijdag 4 november 2011 13:45 schreef speknek het volgende:
Ik vond het ook best goed verdienen, alleen al mijn vrienden verdienen nu ~4500 euro :/
Maar dat waren ook altijd al betere programmeurs dan ik, en ik had toch wel een van de leukste banen ter wereld.
in NL weet ik het niet.quote:Op vrijdag 4 november 2011 16:26 schreef Felagund het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met het brutosalaris van een Promovendus in Nederland? Ik heb het idee dat ik hier in Duitsland veel meer belasting betaal. Bruto salaris is wel hoger dan in Nederland, dus misschien is het uiteindelijk netto wel hetzelfde.
Al zit in mijn belasting ook al het bedrag dat ik betaal voor de collectieve gezondheidsverzekering, dus helemaal te vergelijken valt het niet.
Valt hier gelukkig nog wel mee, ik heb niet het idee dat mijn begeleiders mij als mindere zien en ik ben zeker geen slaafje van mijn begeleiders.quote:Op vrijdag 4 november 2011 16:34 schreef Bosbeetle het volgende:
Als student moet je blijkbaar al helemaal niet in duitsland zijn schijnbaar, daar heerst nog heel erg klasseverschil...
Goed geregeld!quote:Op vrijdag 4 november 2011 15:58 schreef Bosbeetle het volgende:
Vandaag een mini post-doc plekje voor een half jaar geregeld, er moet een paper afgemaakt worden.
Ik woon niet in Nederlandquote:Op vrijdag 4 november 2011 15:58 schreef Bosbeetle het volgende:
Vandaag een mini post-doc plekje voor een half jaar geregeld, er moet een paper afgemaakt worden.
Voor die bedragen die hier genoemd wordengeen idee dat er zoveel mensen in nederland op zulks grote voet leven dat 2600 al weinig genoemd word.
gefeliciteerd met de post-doc, fijn!quote:Op vrijdag 4 november 2011 15:58 schreef Bosbeetle het volgende:
Voor die bedragen die hier genoemd wordengeen idee dat er zoveel mensen in nederland op zulks grote voet leven dat 2600 al weinig genoemd word.
ah tof, sollicitatie ging goed dusquote:Op vrijdag 4 november 2011 15:58 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik weet het nog niet helemaal zeker wat er over blijft voor mij maar de bedragen die in het project staan voor een post-doc zitten in de richting van de 50000+quote:Op vrijdag 4 november 2011 18:55 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
gefeliciteerd met de post-doc, fijn!
En wat je verdient is natuurlijk relatief. Als al je vrienden 4500 verdienen, dan is 2600 weinig. En als je kijkt wat mensen verdienen die net 1 of 2 jaar werken met een universitaire opleiding, dan zitten die vaak ook over de 2600..
Mag ik vragen wat jij gaat verdienen, in je mini-postdoc?
Yup was niet echt een sollicitatie om dat we beiden blijkbaar al besloten hadden voor onszelf dat het wel goed zatquote:Op zaterdag 5 november 2011 09:26 schreef Gehenna het volgende:
[..]
ah tof, sollicitatie ging goed dus
Nee het is een post-doc op de plek waar ik mijn master stage heb gedaan (contact houden en netwerken werkt) ze boden het aan toen ik mn proefschrift even langs kwam brengenquote:Op zaterdag 5 november 2011 12:40 schreef Felagund het volgende:
Mooi stukje inderdaad. Gaat de post-doc eigenlijk verder waar je promotie-onderzoek gebleven was?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |