abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103999824
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 november 2011 10:47 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik weet het nog niet helemaal zeker wat er over blijft voor mij maar de bedragen die in het project staan voor een post-doc zitten in de richting van de 50000+
Zo poe ey, 50k voor een postdoc positie, promoveren loont dus toch :O

Trouwens welk artikel in de Vk heb je geschreven dan :P
pi_104000990
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 16:37 schreef Verwerker het volgende:

[..]

Zo poe ey, 50k voor een postdoc positie, promoveren loont dus toch :O

Ik neem aan dat dat de projectkosten zijn, en niet het salaris ;)
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
  Moderator zaterdag 5 november 2011 @ 18:08:53 #78
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_104003155
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2011 17:10 schreef lemonlime het volgende:

[..]

Ik neem aan dat dat de projectkosten zijn, en niet het salaris ;)
idd dat zijn de kosten die binnen het project zijn vrijgemaakt voor postdoc wat ik daar van mee krijg is natuurlijk een ander verhaal, als ik een beetje afga op de kosten voor de AIO binnen hetzelfde project zal daar nog wel iets af gaan...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_104005070
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 november 2011 18:08 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

idd dat zijn de kosten die binnen het project zijn vrijgemaakt voor postdoc wat ik daar van mee krijg is natuurlijk een ander verhaal, als ik een beetje afga op de kosten voor de AIO binnen hetzelfde project zal daar nog wel iets af gaan...
Waar is je VK-artikel :(
  Moderator zaterdag 5 november 2011 @ 19:05:09 #80
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_104005262
in de volkskrant, ik ben trouwens op dit moment blij met uberhaupt een salaris :)
pi_104017267
Overhead in nederland is dacht ik 58% dus you do the math.
Jesus saves but death prevails.
pi_104017289
Ter vergelijk: in de VS is het 28%.
Jesus saves but death prevails.
pi_104023747
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 00:11 schreef Shivo het volgende:
Ter vergelijk: in de VS is het 28%.
hangt ook van je universiteit af, in de VS in ieder geval. Sprak iemand vorige week die As. Prof is at Columbia, en daar vertelde ze dat het zelfs per 'college' verschilt. En ook hier in Zweden verschilt het per uni. Mijne neemt 48% geloof ik, terwijl Gotenburg maar 35% neemt...
  Moderator zondag 6 november 2011 @ 11:36:12 #84
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_104024711
Nouja ik merk het wel het zal vast meer zijn dan ik ga verdienen volgende week bij een ladderfabriek :P
pi_104030639
quote:
2s.gif Op zondag 6 november 2011 11:36 schreef Bosbeetle het volgende:
Nouja ik merk het wel het zal vast meer zijn dan ik ga verdienen volgende week bij een ladderfabriek :P
Naja, papers schrijven en relatief veel vrijheid in een academische wereld, lijkt me erg mooi. Vooral als het vakgebied je aanspreekt :)
  maandag 7 november 2011 @ 12:17:16 #86
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_104070274
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 november 2011 19:05 schreef Bosbeetle het volgende:
in de volkskrant, ik ben trouwens op dit moment blij met uberhaupt een salaris :)
Ja had het gelezen, herkende toch maar mooi de 'bosbeetle' in het artikel, vooral toen hij over promoveren begon ;)
  Moderator maandag 7 november 2011 @ 12:18:54 #87
45833 crew  Fogel
pi_104070325
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 14:03 schreef Verwerker het volgende:

[..]

Naja, papers schrijven en relatief veel vrijheid in een academische wereld, lijkt me erg mooi. Vooral als het vakgebied je aanspreekt :)
Als het vakgebied je niet aanspreekt kan je beter niet beginnen ;)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_104070854
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 12:18 schreef Fogel het volgende:

[..]

Als het vakgebied je niet aanspreekt kan je beter niet beginnen ;)
Het hoeft niet per se in je vakgebied te zijn toch? Ik lees hier dat iemand is gepromoveerd in cognitieve psychologie terwijl die informatica heeft gedaan als vooropleiding.

Ook ken ik lui die werktuigbouwkunde hebben gedaan en dan promoveren in aerospace engineering.

Al is het wel zo dat deze gebieden raakvlakken met elkaar hebben...
pi_104070912
Ook als je in een ander vakgebied gaat promveren dan je gestudeerd hebt, moet je er nog wel bovengemiddeld interesse voor hebben. Anders wordt het een wel heel zware 3/4 jaar.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  Moderator maandag 7 november 2011 @ 12:40:04 #90
45833 crew  Fogel
pi_104070983
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 12:38 schreef Felagund het volgende:
Ook als je in een ander vakgebied gaat promveren dan je gestudeerd hebt, moet je er nog wel bovengemiddeld interesse voor hebben. Anders wordt het een wel heel zware 3/4 jaar.
Dat dus.
En als je een compleet andere richting kiest zonder raakvlakken, zal je hoogstwaarschijnlijk niet eens mogen beginnen met een PhD... professoren begeleiden liever iemand die wel al wat in de juiste richting heeft gedaan.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  maandag 7 november 2011 @ 12:56:27 #91
8369 speknek
Another day another slay
pi_104071529
Bij mij had het natuurlijk ook raakvlakken, ik deed onderzoek naar games, en ik was omdat ik informatica had gedaan dus min of meer de enige cognitieve psycholoog die zelf een game kon maken (iets wat indertijd voor me sprak, want het was--en nu nog steeds, vooral veel lullen en weinig poetsen); daarnaast had ik voor mijn afstudeeronderzoek al wat meer human computer interaction gedaan dan puur informatica.

[ Bericht 14% gewijzigd door speknek op 07-11-2011 13:03:56 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_104073212
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 12:56 schreef speknek het volgende:
Bij mij had het natuurlijk ook raakvlakken, ik deed onderzoek naar games, en ik was omdat ik informatica had gedaan dus min of meer de enige cognitieve psycholoog die zelf een game kon maken (iets wat indertijd voor me sprak, want het was--en nu nog steeds, vooral veel lullen en weinig poetsen); daarnaast had ik voor mijn afstudeeronderzoek al wat meer human computer interaction gedaan dan puur informatica.
Mag ik vragen waar je promotie over ging? :)
  Moderator vrijdag 30 december 2011 @ 18:16:18 #93
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_106212606
Maandag beginnen met een korte postdoc ... Ik hoop dat volgend jaar nog 3 hoofdstukken van mijn proefschrift gepubliceerd worden, 1 is al een keer teruggekomen en met extra data opgestuurd een andere zijn we aan het herschrijven (ook met extra data) en 1 komt waarschijnlijk in een boek waarvoor mijn prof gevraagd is een hoofdstuk te schrijven *D

2012 belooft een interessanter jaar te worden dan 2011 :)
  vrijdag 30 december 2011 @ 22:00:52 #94
8369 speknek
Another day another slay
pi_106222032
Gefeliciteerd Spatzmann! Ik ken wel wat organisatoren daarvan, leuk.

@Verwerker (beetje laat nu, maar goed), ik heb onderzoek gedaan naar wat voor effect game design keuzes hebben op hoeveel mensen leren van een game en hoe leuk ze het vinden.

Eeen ik blijf in de wetenschap, binnenkort UD (althans, daar had ik op gesolliciteerd, maar ze willen me vanaf postdoc door laten groeien grmbl) in Eindhoven.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_106227485
Graag jullie mening over het volgende:

Er is mij een aanbod gedaan om een Phd te doen in de UK, tuition fees worden door de universiteit gedekt, funding is vrijwel zeker. Al met al geen slecht voorstel. Het gaat hierbij wel om een B klasse universiteit.

Dat aanbod is gedaan op basis van referenties van anderen icm (ruime) werkervaring. Echter volg ik momenteel nog een Msc. Ik zou dus moeten stoppen met mijn huidige Msc om de Phd te kunnen doen.

De Phd positie is het type onderzoek wat ik wil doen en in de richting waar ik uiteindelijk toch naartoe wil. Nu heb ik mensen wel eens horen zeggen dat men aan een Nederlandse Phd meer waarde hechten internationaal dan sommige Phds in de UK. Onder anderen omdat de toelatingseisen in Groot Brittannië iets lager zouden liggen.

Het zou mij wel tijd schelen omdat ik dan anderhalf jaar eerder aan een Phd kan beginnen. Maar wanneer ik om wat voor reden dan ook mijn Phd niet zou af maken heb ik en geen Phd en geen Msc diploma. Ik zit dus heel erg te twijfelen. Ben al twee maal op gesprek geweest en beide keren uitstekend bevallen en ik zie mij daar wel 4 jaar doorbrengen. Maar ik ben er dus nog niet over uit. Tips welkom! :)
Profiel opgeheven.
  Moderator zaterdag 31 december 2011 @ 11:27:15 #96
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_106240009
Lastig dilemma hoe ver ben je met je master?
pi_106240778
quote:
2s.gif Op zaterdag 31 december 2011 11:27 schreef Bosbeetle het volgende:
Lastig dilemma hoe ver ben je met je master?
Ik zit nog 1,2 jaar verwijderd van afstuderen. Had eerder kunnen zijn maar vorig jaar wat tegenslag gehad waardoor ik wat uitloop. Punt is ook een beetje dat ik het gevoel heb dat ik in een totaal andere levensfase zit dan studiegenoten. Ik woon samen, eengezinswoning, kids. Dat doet de motivatie ook niet veel goed. Ik denk dat een goede beschrijving zou zijn 'feeling out of sync'.

Wat eigenlijk wel raar is, want ik ben verre van de oudste daar op de uni. Maar okee :')

Maar over het algemeen heb ik het gevoel dat een Phd beter zal passen in de levensfase waarin ik nu zit.
Profiel opgeheven.
pi_106240843
Om welke universiteit gaat het?
Gaan FoN en de kinderen mee? Of ga je daar dan alleen heen? Etc. etc.

Als ik alleen zou moeten zou ik het als ik jou was niet doen: ik was hier ook niet heen gegaan als mijn man niet mee gegaan zou zijn en dan had ik gehoopt/gewacht/gewerkt op/aan een nieuwe kans.
Ja doei.
pi_106240888
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 23:41 schreef Bierie het volgende:
Graag jullie mening over het volgende:

Er is mij een aanbod gedaan om een Phd te doen in de UK, tuition fees worden door de universiteit gedekt, funding is vrijwel zeker. Al met al geen slecht voorstel. Het gaat hierbij wel om een B klasse universiteit.
Niet doen in dat geval. Promoveren moet je echt alleen doen bij een groep die in je vakgebied excelleert.
pi_106241376
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 11:50 schreef motorbloempje het volgende:
Om welke universiteit gaat het?
Gaan FoN en de kinderen mee? Of ga je daar dan alleen heen? Etc. etc.

Als ik alleen zou moeten zou ik het als ik jou was niet doen: ik was hier ook niet heen gegaan als mijn man niet mee gegaan zou zijn en dan had ik gehoopt/gewacht/gewerkt op/aan een nieuwe kans.
Het is een kleine uni in het westen van Engeland. Wij zouden dan allemaal gaan. FoN wil met haar deels britse roots maar wat graag die kant op. De financiën zijn gelukkig geen zorg, ruim voldoende gespaard om iedereen mee te nemen en (goed) te leven. Zelfs als ik om wat voor reden dan ook geen funding zou krijgen. Wat onwaarschijnlijk is.

De voordelen zijn dat ik waarschijnlijk aardig kan doorgroeien binnen die universiteit omdat ik onderdeel zal zijn van een compleet nieuw op te zetten unit. Daar hebben ze nog vrijwel niemand voor en ik zou dan een van de eerste mensen zijn binnen dat onderdeel van de universiteit.

Hoe bevalt het jou nu daar? Schotland was het? Msc inmiddels? En al plannen wat je daarna gaat doen?

quote:
4s.gif Op zaterdag 31 december 2011 11:52 schreef thabit het volgende:

[..]

Niet doen in dat geval. Promoveren moet je echt alleen doen bij een groep die in je vakgebied excelleert.
Dat zei mijn studieloopbaanbegeleider van mijn Msc ook. Maar ik wist niet of dat in zijn eigen belang was of een oprecht advies ;) Altijd lastig in te schatten met hoogleraren.

Hij zei dat hij binnen zijn afdeling zo 4 Phd posities beschikbaar heeft. Op universiteit klasse A zeg maar. Maar ik weet niet hoeveel waarde ik daaraan moet hechten en of ik tegen die tijd ook echt een van die 4 plekken zal krijgen natuurlijk.

Punt is ook een beetje dat de Phd op Uni B op een lokatie is waar ik uiteindelijk toch wel naartoe wil om te leven / wonen. Het is er groen, rustig, sereen, je zou bijna kunnen zeggen verlaten :P

Alleen druipt het er vanaf dat ik eerder de uni klasse B een dienst bewijs met mijn werkervaring en kwalificaties dan dat zij mij helpen. Althans dat gevoel gaf het wel na mijn tweede gesprek.

Wat zijn de grootste risico's wanneer je een Phd doet bij een groep die niet excelleert? Vanzelfsprekende dingen zoals minder kans bij vervolg postdoc posities? Of zijn er andere dingen die meespelen?
Profiel opgeheven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')