Zo poe ey, 50k voor een postdoc positie, promoveren loont dus tochquote:Op zaterdag 5 november 2011 10:47 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik weet het nog niet helemaal zeker wat er over blijft voor mij maar de bedragen die in het project staan voor een post-doc zitten in de richting van de 50000+
Ik neem aan dat dat de projectkosten zijn, en niet het salarisquote:Op zaterdag 5 november 2011 16:37 schreef Verwerker het volgende:
[..]
Zo poe ey, 50k voor een postdoc positie, promoveren loont dus toch
idd dat zijn de kosten die binnen het project zijn vrijgemaakt voor postdoc wat ik daar van mee krijg is natuurlijk een ander verhaal, als ik een beetje afga op de kosten voor de AIO binnen hetzelfde project zal daar nog wel iets af gaan...quote:Op zaterdag 5 november 2011 17:10 schreef lemonlime het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dat de projectkosten zijn, en niet het salaris
Waar is je VK-artikelquote:Op zaterdag 5 november 2011 18:08 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
idd dat zijn de kosten die binnen het project zijn vrijgemaakt voor postdoc wat ik daar van mee krijg is natuurlijk een ander verhaal, als ik een beetje afga op de kosten voor de AIO binnen hetzelfde project zal daar nog wel iets af gaan...
hangt ook van je universiteit af, in de VS in ieder geval. Sprak iemand vorige week die As. Prof is at Columbia, en daar vertelde ze dat het zelfs per 'college' verschilt. En ook hier in Zweden verschilt het per uni. Mijne neemt 48% geloof ik, terwijl Gotenburg maar 35% neemt...quote:
Naja, papers schrijven en relatief veel vrijheid in een academische wereld, lijkt me erg mooi. Vooral als het vakgebied je aanspreektquote:Op zondag 6 november 2011 11:36 schreef Bosbeetle het volgende:
Nouja ik merk het wel het zal vast meer zijn dan ik ga verdienen volgende week bij een ladderfabriek
Ja had het gelezen, herkende toch maar mooi de 'bosbeetle' in het artikel, vooral toen hij over promoveren begonquote:Op zaterdag 5 november 2011 19:05 schreef Bosbeetle het volgende:
in de volkskrant, ik ben trouwens op dit moment blij met uberhaupt een salaris
Als het vakgebied je niet aanspreekt kan je beter niet beginnenquote:Op zondag 6 november 2011 14:03 schreef Verwerker het volgende:
[..]
Naja, papers schrijven en relatief veel vrijheid in een academische wereld, lijkt me erg mooi. Vooral als het vakgebied je aanspreekt
Het hoeft niet per se in je vakgebied te zijn toch? Ik lees hier dat iemand is gepromoveerd in cognitieve psychologie terwijl die informatica heeft gedaan als vooropleiding.quote:Op maandag 7 november 2011 12:18 schreef Fogel het volgende:
[..]
Als het vakgebied je niet aanspreekt kan je beter niet beginnen
Dat dus.quote:Op maandag 7 november 2011 12:38 schreef Felagund het volgende:
Ook als je in een ander vakgebied gaat promveren dan je gestudeerd hebt, moet je er nog wel bovengemiddeld interesse voor hebben. Anders wordt het een wel heel zware 3/4 jaar.
Mag ik vragen waar je promotie over ging?quote:Op maandag 7 november 2011 12:56 schreef speknek het volgende:
Bij mij had het natuurlijk ook raakvlakken, ik deed onderzoek naar games, en ik was omdat ik informatica had gedaan dus min of meer de enige cognitieve psycholoog die zelf een game kon maken (iets wat indertijd voor me sprak, want het was--en nu nog steeds, vooral veel lullen en weinig poetsen); daarnaast had ik voor mijn afstudeeronderzoek al wat meer human computer interaction gedaan dan puur informatica.
Ik zit nog 1,2 jaar verwijderd van afstuderen. Had eerder kunnen zijn maar vorig jaar wat tegenslag gehad waardoor ik wat uitloop. Punt is ook een beetje dat ik het gevoel heb dat ik in een totaal andere levensfase zit dan studiegenoten. Ik woon samen, eengezinswoning, kids. Dat doet de motivatie ook niet veel goed. Ik denk dat een goede beschrijving zou zijn 'feeling out of sync'.quote:Op zaterdag 31 december 2011 11:27 schreef Bosbeetle het volgende:
Lastig dilemma hoe ver ben je met je master?
Niet doen in dat geval. Promoveren moet je echt alleen doen bij een groep die in je vakgebied excelleert.quote:Op vrijdag 30 december 2011 23:41 schreef Bierie het volgende:
Graag jullie mening over het volgende:
Er is mij een aanbod gedaan om een Phd te doen in de UK, tuition fees worden door de universiteit gedekt, funding is vrijwel zeker. Al met al geen slecht voorstel. Het gaat hierbij wel om een B klasse universiteit.
Het is een kleine uni in het westen van Engeland. Wij zouden dan allemaal gaan. FoN wil met haar deels britse roots maar wat graag die kant op. De financiën zijn gelukkig geen zorg, ruim voldoende gespaard om iedereen mee te nemen en (goed) te leven. Zelfs als ik om wat voor reden dan ook geen funding zou krijgen. Wat onwaarschijnlijk is.quote:Op zaterdag 31 december 2011 11:50 schreef motorbloempje het volgende:
Om welke universiteit gaat het?
Gaan FoN en de kinderen mee? Of ga je daar dan alleen heen? Etc. etc.
Als ik alleen zou moeten zou ik het als ik jou was niet doen: ik was hier ook niet heen gegaan als mijn man niet mee gegaan zou zijn en dan had ik gehoopt/gewacht/gewerkt op/aan een nieuwe kans.
Dat zei mijn studieloopbaanbegeleider van mijn Msc ook. Maar ik wist niet of dat in zijn eigen belang was of een oprecht adviesquote:Op zaterdag 31 december 2011 11:52 schreef thabit het volgende:
[..]
Niet doen in dat geval. Promoveren moet je echt alleen doen bij een groep die in je vakgebied excelleert.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |