Je hebt gelijk! Sorry!!! Zat achterstand weg te werken door ook het wetenschaptopic te lezen en gooide de 2 topics door elkaar!!quote:Op zaterdag 23 maart 2013 11:56 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Uh, je zit in het promoveren topic hoor.![]()
ik voelde me al een dumb-assquote:Op zaterdag 23 maart 2013 11:59 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Je hebt gelijk! Sorry!!! Zat achterstand weg te werken en gooide de 2 topics door elkaar!!![]()
![]()
![]()
Ja sorry iddquote:Op zaterdag 23 maart 2013 11:56 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
huh? sorry hoor, ik wist niet dat ik ergens anders moest zijn, dit is toch het promoveer-topic?
Dat is niet best als dat zo snel gaatquote:
Alhoewel ik (nog..) geen echte wetenschapper ben, ben ik er tijdens de studie erg voorzichtig mee. Ik doe nu binnenkort een mastervak, waarvoor ik een opzet van een onderzoekspaper moet presenteren. Het liefste zou ik al een deel van het onderzoek van mijn scriptie bij deze paper onderzoeken, maar dan moet ik dat dus gaan presenteren... En ik heb liever niet dat iemand dan op mijn idee komt, dat ik voor de scriptie heb... Dus neem ik maar een ander onderwerp...quote:Op woensdag 20 maart 2013 17:54 schreef Mishu het volgende:
Even een vraagje: hoe gebruikelijk is het dat iemand anders jouw onderzoeksontwerp overneemt?
ach, bij wijze van he...quote:Op zaterdag 23 maart 2013 12:02 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dat is niet best als dat zo snel gaatKan ook aan anderen liggen natuurlijk (blijkt maar weer)
![]()
Goed om te lezen trouwens dat je je promotie toch gaat afmaken!Ik had eigenlijk niet meer verwacht dat het ging lukken
Ik kan me jouw blog nog herinneren toen je eenzaam en alleen in een bieb van een uni in de US archieven aan het doornemen was
Verplichte 4? Dat hebben we bij geesteswetenschappen niet. Ik heb zelf twee artikelen (een artikel en een hoofdstuk in een congresbundel) en een hoofdstuk samen met mijn promotor in een festschrift geschreven. Had nog een artikel in een congresbundel bijgekund, maar die presentatie heb ik pas uitgewerkt in mijn proefschrift.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 12:20 schreef lemonlime het volgende:
Hoeveel schrijven jullie eigenlijk naast de 'verplichte' vier artikelen? Mijn prof vraag ons regelmatig om mee te schrijven aan een boekhoofdstuk. Een collega van mij heeft halverwege z'n PhD twee hoofdstukken (mee)geschreven maar nog geen artikelen ingediend. Ik denk dat het een hele goede oefening in schrijven is, maar het kost best wat tijd en telt niet mee voor je promotie. Hoe denken jullie daar over?
Hoe werkt dat trouwens als je voortijdig stopt met de promotie? Want je had eerder toch een promotieplek? Of was je buitenpromovendus?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 12:35 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ach, bij wijze van he...
Ja, ik had het ook niet meer verwacht. Ik heb een erg volhardende begeleider, en na anderhalf jaar lesgeven en educatieve master had ik ineens zin om verder te gaan. Heb t er alsnog uitgeknald, en het was een enorme opluchting!
uiteindelijk op 4 uitgekomen maar daarvan was er maar 1 voor mijn promotie al gepubliceerd.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 15:37 schreef speknek het volgende:
Ik had ook geen verplicht aantal publicaties
quote:Op woensdag 27 maart 2013 09:49 schreef prinsrob het volgende:
Ik heb begrepen dat je altijd het onderzoeksvoorstel moet opvragen als je gaat solliciteren. Is het dan de bedoeling dit op te vragen voor je een sollicitatie stuurt, tegelijk met de sollicitatie (in de brief) of er na? Wordt het over het algemeen meer gewaardeerd als gebeld wordt of gemaild?
Bedankt!
Moet dat? Het is wellicht vooral handig om te weten wat het inhoudt en wat er precies van je verwacht wordt en waar je eigenlijk precies geld voor gaat krijgen. Bij mijn sollicitatie is het niet gegeven maar toen ik werd aangenomen werd het mij meteen doorgestuurd. Zeker omdat het ook een goede introductie van je project is.quote:Op woensdag 27 maart 2013 09:49 schreef prinsrob het volgende:
Ik heb begrepen dat je altijd het onderzoeksvoorstel moet opvragen als je gaat solliciteren. Is het dan de bedoeling dit op te vragen voor je een sollicitatie stuurt, tegelijk met de sollicitatie (in de brief) of er na? Wordt het over het algemeen meer gewaardeerd als gebeld wordt of gemaild?
Bedankt!
het lijkt me wel slim om zoiets van tevoren te hebben, dan heb je voor jezelf een idee van de richting en kun je ook verder verdiepen in de materie voor tijdens het gesprek...quote:Op woensdag 27 maart 2013 10:20 schreef prinsrob het volgende:
Bij m'n eerste gesprek werd gevraagd waarom ik het niet had aangevraagd. Toen ging ik ervan uit dat dat blijkbaar standaard was.
quote:
Spannend! En gefeliciteerdquote:Op donderdag 28 maart 2013 10:56 schreef Grumpey het volgende:
Het grote moment is daar, ik krijg binnen nu en een kwartier mijn definitieve PDF-proof voor het drukken van mijn proefschrift van de drukker, het enige wat mij nu nog rest voordat ik niet meer terug kan is een mailtje met akkoord sturen....
...nog slechts 1 woord en een vijftal-muisklikken verwijdert van klaar zijn
Er zit altijd ergens iets wat je over het hoofd hebt gezien.... in het begin is dat erg vervelend (maar nu weet ik al niet meer precies waar mijn fouten zitten)quote:Op donderdag 28 maart 2013 11:19 schreef Grumpey het volgende:
Done.
En nu duimen dat ik niet toch een spelfout in de titel heb staan die ik niet gezien heb
Dat is best coolquote:
Bij ons had iemand een spelfout in de titel. Je verzint het niet, maar het gebeurt dus toch wel bij mensenquote:Op donderdag 28 maart 2013 11:22 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Er zit altijd ergens iets wat je over het hoofd hebt gezien.... in het begin is dat erg vervelend (maar nu weet ik al niet meer precies waar mijn fouten zitten)
heb wel collega's gehad met spelfouten in de naam van hun promotor, 2 verschillende jaartallen binnen en buiten, helemaal nergens een datum, 2 titels op de cover een andere als op de voorpaginadat zijn allemaal wel lulliger foutjes.
Bij de vriendin waar ik afgelopen maand paranymph was hadden ze de titel van haar proefschrift verkeerd geschreven op het diploma. Ook zoiets stoms...quote:Op donderdag 28 maart 2013 12:47 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Bij ons had iemand een spelfout in de titel. Je verzint het niet, maar het gebeurt dus toch wel bij mensen
Heb alles gecheckt, en los van 1 kleine lijn in een Tabel die ik al zag ziet het er allemaal wel prima uit. Ik ben gelukkig niet perfectionistisch van aard en kan prima leven met foutjes in het boekje. Alleen probeer ik wel te vermijden dat ze in de titel of in namen staan
quote:Op zondag 31 maart 2013 10:04 schreef Szlie het volgende:
Mijn promotie was vorige week woensdag, ging over beeldvorming na thermoablatie en chirurgie van de lever. De vragen waren soms lastig, soms leuk. Er werd gediscussieerd en gelachen, dus eigenlijk wad het al met al best leuk. Het was een bijzondere dag en dat besef je eigenlijk pas achteraf.
Of ik ben traag van begrip.
Welke stad promoveer je eigenlijk? Zodra je vragen hebt, zet ze maar neer hier. Er komt zoveel op je af qua organisatie, maar de keuzes die je maakt zijn ook weer heel persoonlijk.quote:Op zondag 31 maart 2013 14:34 schreef Grumpey het volgende:
Ben ook wel benieuwd naar tips voor de dag zelf, of de dag ervoor, dus als mensen die nog hebben?
En als mensen mijn boekje willen, stuur maar pm, dan neem ik die persoon gewoon mee in de grote mailing
Bij de letteren gebeurt het veel hoor! Ik heb veel boekhoofdstukken/artikelen in boek gebruikt voor mijn proefschrift, en ook veel monografen...quote:Op maandag 1 april 2013 06:51 schreef Shivo het volgende:
Gefeliciteerd Szlie en Grumpey!
Over boekhoofdstukken schrijven: daar kun je enorm veel tijd mee verprutsen en niemand die die boeken ooit leest. Zeg nou zelf, wanneer heb je voor het laatst in een boek relevante informatie over je onderzoek opgezocht? Voor je CV hoef je het ook niet te doen. Niemand die een zier om een boekhoofdstuk geeft.
Nou ja, hoofdstukken in een veelgebruikt leerboek kunnen natuurlijk wel wat geld in het laatje brengenquote:Op maandag 1 april 2013 11:07 schreef Lyrebird het volgende:
Eens met Shivo - laat het schrijven van hoofdstukken maar aan anderen over. Het kost zeeen van tijd en het levert buiten wat aanzien (wat dat ook waard mag zijn) niets op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |