Szlie! Leuk!quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:40 schreef Szlie het volgende:
Mensen, over een dikke maand is het dan zover. Receptie en alles geregeld, maar nu het diner! Ik heb van meerdere restaurants offertes aangevraagd. Ik heb nu nog naar wat sjiekere gelegenheden gekeken, maar het liefst zou ik in een goed klein restaurant eten waarvan ik weet dat het kwalitatief prima is. Echter, het is dus niet heel erg sjiek (ook weer niet sjofel).
De "betere" restaurants komen allemaal met vooraf samengestelde menu's. Hoe moet ik nou weten wie wat wil over een f*ing maand! En de voorgestelde menu's vind ik nou ook niet echt geweldig. Dus beter simpel en goed dan pocherig en minder. Wat jullie? Hoe hebben jullie dit aangepakt? We gaan met een groep van 22 personen.
Ik heb zelf destijds een lopend buffet geregeld bij een Surinaams restaurant. Gezellige sfeer, en je hoeft niet stijfjes op 1 stoel te blijven zitten.quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:40 schreef Szlie het volgende:
Mensen, over een dikke maand is het dan zover. Receptie en alles geregeld, maar nu het diner! Ik heb van meerdere restaurants offertes aangevraagd. Ik heb nu nog naar wat sjiekere gelegenheden gekeken, maar het liefst zou ik in een goed klein restaurant eten waarvan ik weet dat het kwalitatief prima is. Echter, het is dus niet heel erg sjiek (ook weer niet sjofel).
De "betere" restaurants komen allemaal met vooraf samengestelde menu's. Hoe moet ik nou weten wie wat wil over een f*ing maand! En de voorgestelde menu's vind ik nou ook niet echt geweldig. Dus beter simpel en goed dan pocherig en minder. Wat jullie? Hoe hebben jullie dit aangepakt? We gaan met een groep van 22 personen.
Uit interesse, waar krijg je die vandaan? Ik ken Academic Keys, maar er is misschien wel iets beters?quote:Op maandag 26 november 2012 23:39 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe moeilijk je zit qua phd en hoe flexibel je bent (en of je uberhaupt een phd wilt doen), maar krijg regelmatig vacatures doorgestuurd voor research assistant / lab assistant bij Amerikaanse uni's (vaak ook best prestigeuze). Zou een idee kunnen zijn voor extra cv-pimp, en is natuurlijk ook een ontzettend gave levenservaring, vooral als je daar ook al mee kunt doen met onderzoek en zelf projecten kunt starten.
Het enige was duur was aan mijn restaurant was de naam "den dreack"quote:Op woensdag 13 februari 2013 19:40 schreef speknek het volgende:
Ik was achteraf wel blij dat het om een uur 's middags was. Niet qua mensen die er (niet) konden zijn. Maar had daardoor gewoon een kelder afgehuurd in een stadskasteel annex bierbrouwerij in Utrecht en gewoon veel bier en hapjes, maar geen stijf diner ofzo.
Mijn vrouw had bij haar promotie een hele dure catering gehuurd, maar die heeft een rijke papa.
Oudaen?quote:Op woensdag 13 februari 2013 19:40 schreef speknek het volgende:
Ik was achteraf wel blij dat het om een uur 's middags was. Niet qua mensen die er (niet) konden zijn. Maar had daardoor gewoon een kelder afgehuurd in een stadskasteel annex bierbrouwerij in Utrecht en gewoon veel bier en hapjes, maar geen stijf diner ofzo.
Mijn vrouw had bij haar promotie een hele dure catering gehuurd, maar die heeft een rijke papa.
Wat is je datum eigenlijk? Ik zal eens effkes googlen naar die tent. Mijn ervaring is dat de "hooggeleerden" het ook weleens fijn vinden om het sfeertje te laten "hangen", ofwel minder opzitten enzo.... Ze zitten natuurlijk een paar keer per maand bij zo'n dinertje.quote:Op woensdag 13 februari 2013 21:48 schreef Szlie het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op woensdag 13 februari 2013 16:16 schreef Quoi het volgende:
[..]
Szlie! Leuk!Wat een geregel hè?
Dank je! Ja, hoop gedoe. Gelukkig alle bureaucratische rompslomp achter de rug. Vrijdag worden de boekje geleverd, inpakken en versturen maar!
Mijn ervaring is dat het prima gaat, zelfs met de meer traditionele hoogleraren. Ze verwachten (natuurlijk) wel iets hoogstaands maar als dat meer het eten betreft en niet zozeer de aankleding, dan is dat nog steeds top ;Pquote:Op woensdag 13 februari 2013 21:46 schreef Szlie het volgende:
...
Google eens op Pappa Joe in Groningen. Superkwaliteit eten, entourage is als een oud Amerikaans café. Voor elk wat wils lijkt me, maar kun je daar de hooggeleerden wel mee naar toe nemen?
Ik heb nog nooit eerder gezien dat iemand niet de oppositie uitnodigde.quote:Op donderdag 14 februari 2013 18:13 schreef Grumpey het volgende:
Nemen jullie je promotiecommissie mee dan? Dat doe ik dus echt niet, mijn promotoren en copromotor wel, die waren betrokken bij onderzoek, maar de rest op zekers niet. Ik koop een presentje en dat is het.
Serieus?!?quote:Op donderdag 14 februari 2013 18:30 schreef thabit het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit eerder gezien dat iemand niet de oppositie uitnodigde.
Dat heb ik ook niet gedaan alleen mijn promoter en copromoter, voor het eten dan. De (uitgebreide) receptie natuurlijk wel voor iedereen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 18:30 schreef thabit het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit eerder gezien dat iemand niet de oppositie uitnodigde.
Zelfde hier trouwens Alleen oppositie uit het buitenland gaan vaak wel mee eten.quote:Op donderdag 14 februari 2013 18:31 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Serieus?!?
Ik heb nog nooit gezien dat iemand WEL de oppositie uitnodigde. En ik heb toch echt tientallen promoties meegemaakt, uit diverse vakgebieden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |