abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119642564

Eigenlijk zijn er best veel promovendi op FOK! en ze verzamelen zich hier. Ook geďnteresseerde studenten, post-docs en gelukkigen met een vaste aanstelling zijn welkom. Neuzel hier dus over farmaceutisch, biologisch, historisch of fysische details, over onderwijstaken en onderbetaald zijn, over journal papers, conferenties, theses, en buitenlandse snoepreisjes.

Leden van de club:
Nederland
Quoi (PhD, Amsterdam, medicine/epidemiology )
AlexanderDeGrote (extern PhD, archeologie)
Grumpey (PhD, Amsterdam, cognitieve neuropsychologie)
Bosbeetle (al gepromoveerd)
Re (PhD, medische farmacologie)
speknek (al gepromoveerd)
ssebass PhD, Rotterdam/Amsterdam, kinderoncologie-hematologie
Szlie PhD, groningen radiologie
Norrage (PhD, Meteorologie, Utrecht)
Superweber (al gepromoveerd)

Frankrijk
bramiozo2002 (Parijs)

United Kingdom
thabit (postdoc, Warwick)
keesjeislief (postdoc, Bath)
SaskiaR (postdoc, Nottingham, Romeinse geschiedenis)

Noorwegen
Fogel

Verenigde Staten
Shivo (assistant professor, Houston.)
xienix84 (postdoc, baltimore)

Australie
keesjeislief (postdoc, Canberra)

Zweden
Jagärtrut (promovendus, peace and conflict research)

Duitsland
Felagund (PhD, meteorologie, Bonn)

Japan
Lyrebird (associate professor in de optica)

onbekend
Mister1977, mysterieuze (beta)doctor

Wannabees
RobertoCarlos
Wackyduck
nickybol

Vorige topics:
WGR / Promovendus (solliciteren!)
WGR / Promoveren #2
WGR / Promoveren #3: Voor uw volledige academische loopbaan
WGR / Promoveren #4: Met (on-)gegronde Amerikavrees
WGR / Promoveren #5: Met (on-)gegronde Amerikavrees
WGR / Promoveren #6: Met gemene steken onderwater
WGR / Promoveren #7: The pursuit of [s]science[/s] money
WGR / Promoveren #8: Open Access Publibicaties en andere dure dingen
WGR / Promoveren #9: Papers, Borrels, en een 10 tot 21 mentaliteit!

[ Bericht 16% gewijzigd door Bosbeetle op 29-11-2012 11:48:03 ]
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  Moderator maandag 26 november 2012 @ 16:47:26 #2
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_119642588
Wat is dat toch tegenwoordig met die originele subtitels :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_119642610
Ik wilde hem nog aanpassen maar blijkbaar kun je niet meer editten :(
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  Moderator maandag 26 november 2012 @ 16:48:38 #4
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_119642630
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 16:48 schreef oompaloompa het volgende:
Ik wilde hem nog aanpassen maar blijkbaar kun je niet meer editten :(
Zeg maar wat je als subtitel wilt hebben :) dan zal ik het erin zetten :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_119642697
Vond dit wel een mooie quote:
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 15:48 schreef thijsdetweede het volgende:

[..]

Ik begon na 1 maand uit te rekenen dat ik op 2.5% moest zijn, dwz 10% van het eerste paper. Dat zette de druk er goed op ;)
How about: "na 1 maand hoor je al gauw 10% van je eerste paper af te hebben"
  maandag 26 november 2012 @ 16:53:35 #6
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_119642859
1/10e paper per maand is het recept voor promotie!
  maandag 26 november 2012 @ 16:53:59 #7
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119642877
doe mij eens goedzetten Re (hoofdletter :{w ) (medische farmacologie)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 26 november 2012 @ 17:24:09 #8
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_119643982
quote:
3s.gif Op maandag 26 november 2012 16:53 schreef Re het volgende:
doe mij eens goedzetten Re (hoofdletter :{w ) (medische farmacologie)
Het viel mij ook al op; ik was al een spandoek voor je aan het verven }:|
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  maandag 26 november 2012 @ 17:36:25 #9
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_119644375
quote:
Dan nog, je wilt als uni gemotiveerde goede mensen, als iemand de mogelijkheid heeft een RM te doen, onderzoek te doen en over onderzoek te leren en er voor kiest dat niet te doen, dan zegt dat waarschijnlijk iets over iemands motivatie.

Uiteindelijk telt het allemaal op dus misschien zonder rema maar met gepubliceerde thesis (dat hangt dan ook weer van eigen bijdrage en if van journal af natuurlijk) wordt je wel aangenomen, maar nog steeds zou je kans hoger zijn met ba-thesis en rema.

Ben het trouwens helemaal eens met wat je zegt over braaf colleges volgens etc. Mijn rema strategie was ook niet 9s en 10en halen, maar vakken voldoende haen en zo veel mogelijk tijd aan onderzoek besteden. Aan eind van mijn rema voor 3 papers aan eerste versies liggen (die vervolgens allemaal afgewezen werden ) en dat heeft zeker meegeholpen met mijn aio-plek.

Bah laatste post; waar kan ik de op vinden om in nieuwe deel te pasten/ kan iemand het nieuwe deel openen?
Jammer van de effort dan als ze afgewezen worden (omdat ik nu minder per se die phd moet doen van mezelf zou ik dat bij mij minder erg vinden gelukkig). Weet je ook nog waar dat aan lag destijds?

Ik denk dat die b-scriptie wel gepubliceerd kan gaan worden want ik heb zo het vermoeden dat zij mee gaat helpen en we samen misschien iets kunnen publiceren, zij heeft namelijk hetzelfde onderzoek op een andere locatie gedaan :) It's all for the fun, wetenschap moet ook leuk blijven. Zo'n RM kan ook alle enthousiasme uit je halen krijg ik af en toe het idee.

Ik denk ook dat je je Phd het beste overleefd als je het ziet als een superleuke periode waarin je veel kunt leren, een beetje mag lesgeven en je nog eens creatief bezig mag zijn en je naam mag vereeuwigen. Dat hele politiek correcte gedoe van ik zal en moet per se hoogleraar worden en carriere maken in de wetenschap werkt alleen maar vertstikkend lijkt mij. Lijkt me leuk om samen met andere mensen aan creatieve dingen te werken :)

You're all lucky bastards. Dammit }:|
pi_119647335
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 17:36 schreef Mishu het volgende:

[..]

Lucky bastards, my ass. Ik werk heel hard en doe veel moeite om de juiste beslissingen te maken. Waar ik nu sta heeft heel weinig met geluk te maken.
Jesus saves but death prevails.
pi_119652519
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 17:36 schreef Mishu het volgende:

[..]

Jammer van de effort dan als ze afgewezen worden (omdat ik nu minder per se die phd moet doen van mezelf zou ik dat bij mij minder erg vinden gelukkig). Weet je ook nog waar dat aan lag destijds?

Ik denk dat die b-scriptie wel gepubliceerd kan gaan worden want ik heb zo het vermoeden dat zij mee gaat helpen en we samen misschien iets kunnen publiceren, zij heeft namelijk hetzelfde onderzoek op een andere locatie gedaan :) It's all for the fun, wetenschap moet ook leuk blijven. Zo'n RM kan ook alle enthousiasme uit je halen krijg ik af en toe het idee.

Ik denk ook dat je je Phd het beste overleefd als je het ziet als een superleuke periode waarin je veel kunt leren, een beetje mag lesgeven en je nog eens creatief bezig mag zijn en je naam mag vereeuwigen. Dat hele politiek correcte gedoe van ik zal en moet per se hoogleraar worden en carriere maken in de wetenschap werkt alleen maar vertstikkend lijkt mij. Lijkt me leuk om samen met andere mensen aan creatieve dingen te werken :)

Maar dat is het hem juist, als je een phd leuk lijkt, zou een rema ook leuk moeten lijken. Misschien is het in jouw veld heemaal anders maar het grootste verschil bij mij tussen phd en rema is dat ik nu minder vakker heb (wat ik soms wel mis dus dan volg ik toch een vak) en dat ik betaald krijg ipv betaal. Voor de rest komt het voor een heel groot deel op precies hetzelfde neer. Lekker aankloten met onderzoek.
  maandag 26 november 2012 @ 22:34:36 #12
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_119657866
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 20:52 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Maar dat is het hem juist, als je een phd leuk lijkt, zou een rema ook leuk moeten lijken. Misschien is het in jouw veld heemaal anders maar het grootste verschil bij mij tussen phd en rema is dat ik nu minder vakker heb (wat ik soms wel mis dus dan volg ik toch een vak) en dat ik betaald krijg ipv betaal. Voor de rest komt het voor een heel groot deel op precies hetzelfde neer. Lekker aankloten met onderzoek.
Het verschil is dat je het in je eigen tijd mag doen bij een phd en zonder druk en bij een rema zit er een tijdsinvestering in, waarvan je niet weet hoe het gaat lopen precies. Je kan wel voor de veilige vakken kiezen, maarja dan leer je ook niet echt iets..
pi_119658313
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 22:34 schreef Mishu het volgende:

[..]

Het verschil is dat je het in je eigen tijd mag doen bij een phd en zonder druk
Misschien is je beeld van de rema te negatief en dat van een phd te positief.
  maandag 26 november 2012 @ 22:47:15 #14
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_119658424
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 22:34 schreef Mishu het volgende:

[..]

Het verschil is dat je het in je eigen tijd mag doen bij een phd en zonder druk en bij een rema zit er een tijdsinvestering in, waarvan je niet weet hoe het gaat lopen precies.
Als er zo over denkt zou ik niet aan een phd beginnen. Lijkt me dat je dan niet de juiste instelling hebt.
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  maandag 26 november 2012 @ 22:47:58 #15
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_119658453
quote:
2s.gif Op maandag 26 november 2012 22:47 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Als er zo over denkt zou ik niet aan een phd beginnen. Lijkt me dat je dan niet de juiste instelling hebt.
Hmm ja twijfel er ook nog wel over. Gelukkig heb ik nog wat tijd :)
pi_119660864
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 22:47 schreef Mishu het volgende:

[..]

Hmm ja twijfel er ook nog wel over. Gelukkig heb ik nog wat tijd :)
Als je de keuze hebt tussen RM en een andere master, ga dan vooral RM doen als je voor PhD wil gaan en vooral een andere master als je het niet wil. Ik spreek zelf uit ervaring bij psychologie (weet niet wat je studierichting is?) en voor mij als niet RM'er zijn veel PhD vacatures niet toegankelijk omdat een RM een harde eis is. Daarentegen maak ik door mijn iets praktischere master wel weer meer kans bij vacatures voor functies binnen bedrijven (traineeships e.d.).
pi_119661037
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2012 23:35 schreef Operc het volgende:

[..]

Als je de keuze hebt tussen RM en een andere master, ga dan vooral RM doen als je voor PhD wil gaan en vooral een andere master als je het niet wil. Ik spreek zelf uit ervaring bij psychologie (weet niet wat je studierichting is?) en voor mij als niet RM'er zijn veel PhD vacatures niet toegankelijk omdat een RM een harde eis is. Daarentegen maak ik door mijn iets praktischere master wel weer meer kans bij vacatures voor functies binnen bedrijven (traineeships e.d.).
Ik weet niet hoe moeilijk je zit qua phd en hoe flexibel je bent (en of je uberhaupt een phd wilt doen), maar krijg regelmatig vacatures doorgestuurd voor research assistant / lab assistant bij Amerikaanse uni's (vaak ook best prestigeuze). Zou een idee kunnen zijn voor extra cv-pimp, en is natuurlijk ook een ontzettend gave levenservaring, vooral als je daar ook al mee kunt doen met onderzoek en zelf projecten kunt starten.
pi_119698215
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 23:39 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe moeilijk je zit qua phd en hoe flexibel je bent (en of je uberhaupt een phd wilt doen), maar krijg regelmatig vacatures doorgestuurd voor research assistant / lab assistant bij Amerikaanse uni's (vaak ook best prestigeuze). Zou een idee kunnen zijn voor extra cv-pimp, en is natuurlijk ook een ontzettend gave levenservaring, vooral als je daar ook al mee kunt doen met onderzoek en zelf projecten kunt starten.
Bedankt voor het aanbod :) Ik ben echter net terug uit Engeland en daar aangenomen als PhD student, dus ik ben voorzien :) Maar het vergt wel meer flexibiliteit dan met RM (ik heb het er graag voor over :Y ).
pi_119698284
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2012 00:42 schreef Operc het volgende:

[..]

Bedankt voor het aanbod :) Ik ben echter net terug uit Engeland en daar aangenomen als PhD student, dus ik ben voorzien :) Maar het vergt wel meer flexibiliteit dan met RM (ik heb het er graag voor over :Y ).
Nice, gefeliciteerd! Welke uni?
pi_119698909
UWE :)
pi_119699367
Cool, ik ben daar nog nooit geweest (wel aantal andere unis voor congres/summerschool daarom vroeg ik het) maar hoor van vrienden dat Bristol echt een supervette stad is.
  woensdag 28 november 2012 @ 07:06:24 #22
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_119700057
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2012 00:42 schreef Operc het volgende:

[..]

Gefeli!!! *O* *O* *O*
Hoe ging de sollicitatieprocedure? En waarom hebben ze jou aangenomen denk je? Wat had je nou voor gemiddeld eindcijfer?

[ Bericht 4% gewijzigd door RobertoCarlos op 28-11-2012 08:07:48 ]
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  woensdag 28 november 2012 @ 10:04:31 #23
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_119702238
Bristol is echt supergaaf! Heb zelf jaartje in Engeland gestudeerd, en Bristol is echt een leuke uitgaansstad. Zelf zat ik in Cambridge, afrader qua levendigheid van dorp. Kan je nog beter in Oxford zitten. Andere leuke steden in UK zijn Manchester en Edinburgh overigens :)
pi_119703405
En nog veel meer steden trouwens: Exeter, York, Durham, Glasgow, Liverpool, Birmingham, Shrewsbury, Chester... sommige nog redelijk dichtbij Bristol ook. Maar inderdaad zorg dat je tijd maakt om ook leuke dingen te doen tijdens je PhD, zeker als je in z'n mooi land werkt!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_119734050
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 02:05 schreef oompaloompa het volgende:
Cool, ik ben daar nog nooit geweest (wel aantal andere unis voor congres/summerschool daarom vroeg ik het) maar hoor van vrienden dat Bristol echt een supervette stad is.
Ik heb er even een paar dagen rondgelopen en het heeft een erg toffe sfeer vind ik. Ik was er in mijn eentje dus uitgaan/kroegen nog niet echt naar gekeken, maar chille mensen en leuke sfeer is in ieder geval al erg fijn :)

quote:
2s.gif Op woensdag 28 november 2012 07:06 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Gefeli!!! *O* *O* *O*
Hoe ging de sollicitatieprocedure? En waarom hebben ze jou aangenomen denk je? Wat had je nou voor gemiddeld eindcijfer?
Dankje :). Hieronder (in een andere volgorde) de antwoorden:
Ik heb gewoon opgeschreven dat mijn BSc gemiddeld 6,6/10 was en mijn MSc 8,0/10 en dat dat laatste in mijn geval cum laude betekende. Dan was het verder hun invulling om te oordelen of dat goed genoeg was of niet.

Sollicitatieprocedure bestond uit het invullen van een boel formulieren met daarbij twee bijlages met motivatie en onderzoeksideeën. Daarna werd ik uitgenodigd voor een gesprek waarin ik mijn ideeën moest presenteren en er inhoudelijke vragen werden gesteld. Twee uur later werd ik gebeld dat ik het was geworden.

Met betrekking tot het waarom: Ik denk dat ze wel wat zagen in mijn onderzoeksideeën. Daarnaast sloot mijn master goed aan bij wat zij zochten en ik vond zelf de mensen van het gesprek erg prettig (supervisors etc.) dus als ik er vanuit ga dat zij mij ook een chille gast vonden, dan kan dat ook hebben meegespeeld. :)

quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 10:04 schreef Grumpey het volgende:
Bristol is echt supergaaf! Heb zelf jaartje in Engeland gestudeerd, en Bristol is echt een leuke uitgaansstad. Zelf zat ik in Cambridge, afrader qua levendigheid van dorp. Kan je nog beter in Oxford zitten. Andere leuke steden in UK zijn Manchester en Edinburgh overigens :)
Top, bedankt voor de tips! Ik hoop de steden die jij noemt (en die SaskiaR noemt) ook te gaan bezoeken tijdens mijn verblijf daar. Ik heb tenslotte 3 jaar te overbruggen ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 10:50 schreef SaskiaR het volgende:
En nog veel meer steden trouwens: Exeter, York, Durham, Glasgow, Liverpool, Birmingham, Shrewsbury, Chester... sommige nog redelijk dichtbij Bristol ook. Maar inderdaad zorg dat je tijd maakt om ook leuke dingen te doen tijdens je PhD, zeker als je in z'n mooi land werkt!
Was ook zeker de bedoeling :Y
Wel eerst even zorgen dat ik alles daar op orde heb (woonruimte, alle verzekeringen en dergelijke, werkbaar onderzoeksplan en vrienden.)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')