Via twee mailinglijsten voor sociale psychologie (spsp-lijst) en decision onderzoek (jdm-lijst). Vermoedelijk bestaat er wel zo'n mailinglist voor ieder vakgebied.quote:Op woensdag 13 februari 2013 19:42 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Uit interesse, waar krijg je die vandaan? Ik ken Academic Keys, maar er is misschien wel iets beters?
Ik doe het voornamelijk omdat ik het leuk vind gelukkigquote:Op maandag 25 februari 2013 04:40 schreef Lyrebird het volgende:
Is het wel zo verstandig om te promoveren?
Ik neem aan dat wij ook uitgenodigd worden, toch?quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:57 schreef Grumpey het volgende:
Eindelijk, promotiedatum is gepland, nu nog alle spullen naar de drukker en we zijn echt zowat klaar
Goed zo! Wanneer gaat het gebeuren?quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:57 schreef Grumpey het volgende:
Eindelijk, promotiedatum is gepland, nu nog alle spullen naar de drukker en we zijn echt zowat klaar
Altijd welkomquote:Op woensdag 6 maart 2013 15:13 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik neem aan dat wij ook uitgenodigd worden, toch?
Zoiets had ik ook, maar dan twee weken geleden.quote:Op woensdag 6 maart 2013 12:03 schreef Californium het volgende:
Zo! Net mijn eerste sollicitatie de deur uit gedaan, ben benieuwd! Wel een plek die perfect aansluit op mijn interesses en ervaring die ik heb opgedaan bij stages...
Spannend! Welk vakgebied? Hoop dat je m krijgtquote:Op woensdag 6 maart 2013 19:55 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Zoiets had ik ook, maar dan twee weken geleden.Afgelopen week het eerste gesprek gehad, volgende week het tweede. Het gaat nu tussen mij en nog 2 anderen, spannend!!
Dat vertel ik wel als ik 'm krijg.quote:Op woensdag 6 maart 2013 19:58 schreef Californium het volgende:
Spannend! Welk vakgebied? Hoop dat je m krijgt![]()
quote:Op woensdag 6 maart 2013 20:37 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Dat vertel ik wel als ik 'm krijg.
http://www.omroepwest.nl/(...)-betrapt-op-plagiaatquote:Promovendus Universiteit Leiden betrapt op plagiaat
LEIDEN - Een promovendus aan de Universiteit Leiden is eind 2012 weggestuurd nadat hij twee keer was betrapt op fraude in zijn proefschrift. De universiteit heeft de fraude bevestigd.
De buitenlandse promovendus aan de faculteit Geesteswetenschappen schreef in zijn eerste versie, ingediend in 2011, delen van werk van anderen over zonder bronvermelding. Het ging om zo'n 40 passages uit wetenschappelijke artikelen en filmrecensies.
Hij kreeg een tweede kans en mocht zijn proefschrift aanpassen, mede omdat zijn 'handelwijze wellicht te maken zou hebben met zijn culturele achtergrond' en ook een gebrek aan begeleiding een rol kon spelen.
Ontslag
Na de herkansing bevatte de tweede versie nog steeds stukken tekst zonder de juiste bronvermelding. De promotiecommissie twijfelde over vervolgstappen omdat ze veel belang hechtte aan de nieuwe inzichten in het proefschrift. Een advies van de ingeschakelde Commissie Wetenschappelijke Integriteit gaf uiteindelijk de doorslag: de promovendus werd ontslagen.
In een brief aan de integriteitscommissie erkende de promovendus dat plagiaat een serieus probleem was en dat hij niet met opzet heeft gehandeld. Naar eigen zeggen had hij een aantal aantekeningen gemaakt over andere onderzoeken, zodat hij wat meer inzicht kreeg in het verrichten van onderzoek. Hij wist dat hij die notities niet mocht gebruiken, maar omdat hij dat vergat zijn ze uiteindelijk toch in zijn proefschrift beland. 'Onhandig' en 'geen goede voorbereiding', vond hij. Op een hoorzitting van de integriteitscommissie kwam hij echter niet opdagen.
Omdat je als promovendus zelfstandig hoort te kunnen/leren werken. Dit is een punt waarin heel veel (ook superslimme!) promovendi zich verkijken.quote:Op donderdag 7 maart 2013 15:26 schreef oompaloompa het volgende:
"ook gebrek aan begeleiding een rol kon spelen"
Waarom nemen mensen promovendi aan als ze niet genoeg tijd hebben hen te begeleiden?
Alleen in je eigen stad of solliciteer je op meer plekken?quote:Op zaterdag 9 maart 2013 14:42 schreef Mishu het volgende:
Ik ben me inmiddels aan het inschrijven voor de research masterSpannund!! Application moest namelijk al voor 1 april binnen zijn
Alleen in Amsterdam. Daar kennen de mensen me ook. Is het echt een soort plek, ik dacht dat het gewoon een soort masteropleiding was?quote:Op zaterdag 9 maart 2013 15:50 schreef Operc het volgende:
[..]
Alleen in je eigen stad of solliciteer je op meer plekken?
Ik bedoelde met plekken eigenlijk steden.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 17:07 schreef Mishu het volgende:
[..]
Alleen in Amsterdam. Daar kennen de mensen me ook. Is het echt een soort plek, ik dacht dat het gewoon een soort masteropleiding was?
O nee, ik vind vooral mijn stad en het onderzoeksklimaat hier heel erg chill. De mensen zijn leuk en ik hoef me niet te bewijzen.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 17:09 schreef Operc het volgende:
[..]
Ik bedoelde met plekken eigenlijk steden.
Het is inderdaad ook gewoon een masteropleiding, maar in veel steden hebben ze wel een maximaal aantal studenten, hoe groot de vraag ook is. Sommige studenten kiezen er daarom voor om ook in andere steden te solliciteren als soort back-up.
Yup, maar op sommige plaatsen wel met zware eisen. Ken meerdere mensen die in Tilburg afgewezen zijn.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 17:07 schreef Mishu het volgende:
[..]
Alleen in Amsterdam. Daar kennen de mensen me ook. Is het echt een soort plek, ik dacht dat het gewoon een soort masteropleiding was?
Oke, tofquote:Op zaterdag 9 maart 2013 17:10 schreef Mishu het volgende:
[..]
O nee, ik vind vooral mijn stad en het onderzoeksklimaat hier heel erg chill. De mensen zijn leuk en ik hoef me niet te bewijzen.
Jup, daar houd ik rekening mee. Als ik niet toegelaten wordt ga ik een gewone master volgen. Blijkbaar ben ik dan niet goed genoeg/geschikt. Dat accepteer ik dan.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 17:10 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Yup, maar op sommige plaatsen wel met zware eisen. Ken meerdere mensen die in Tilburg afgewezen zijn.
Social Sciences, maar ik ga me ook inschrijven voor de Research Master Urban Studies.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 17:11 schreef Operc het volgende:
[..]
Oke, tofWelke studierichting doe je eigenlijk?
Gezien de eisen die je daarna noemt: geschikt ben je wel, maak je daar maar geen zorgen over.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 17:13 schreef Mishu het volgende:
[..]
Jup, daar houd ik rekening mee. Als ik niet toegelaten wordt ga ik een gewone master volgen. Blijkbaar ben ik dan niet goed genoeg/geschikt. Dat accepteer ik dan.
Ik moest 2 docentenreferenties opgeven, een toets afleggen in academisch Engels, een gemiddelde van 7,5 of hoger hebben, onderzoeksvragen voorstellen die er toe doen, eventuele publicaties al hebben (beetje lastig als mijn bachelorscriptie nog niet af is), aangeven hoe mijn financien geregeld zijn etc.
Ik heb nu 2 mailtjes gestuurd naar docenten die afwisten van mijn wens om misschien te promoveren dan wel mij zelf hebben benaderd voor de research masterIk vind het aan de ene kant wel spannend of zij mijn referenten willen zijn maar ik hang hier gelukkig niet mijn hele leven aan vast.
quote:Op zaterdag 9 maart 2013 17:13 schreef Mishu het volgende:
[..]
Social Sciences, maar ik ga me ook inschrijven voor de Research Master Urban Studies.
Beide erg interessantquote:Op zaterdag 9 maart 2013 17:13 schreef Mishu het volgende:
Social Sciences, maar ik ga me ook inschrijven voor de Research Master Urban Studies.
Thanksquote:Op zaterdag 9 maart 2013 17:17 schreef Operc het volgende:
[..]
Gezien de eisen die je daarna noemt: geschikt ben je wel, maak je daar maar geen zorgen over.
Mocht je toch niet worden aangenomen (wegens teveel aanmeldingen ofzo), dan hoeft dat niet te betekenen dat je niets met onderzoek kunt gaan doen. Ook selectiecommissies maken fouten en het wordt wel wat ingewikkelder, maar niet onmogelijk.
[..]
[..]
Beide erg interessant
Jep, een van die mensen die in Tilburg niet aangenomen werd heeft normale master gedaan en is nu ook gradstudent.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 17:17 schreef Operc het volgende:
[..]
Gezien de eisen die je daarna noemt: geschikt ben je wel, maak je daar maar geen zorgen over.
Mocht je toch niet worden aangenomen (wegens teveel aanmeldingen ofzo), dan hoeft dat niet te betekenen dat je niets met onderzoek kunt gaan doen. Ook selectiecommissies maken fouten en het wordt wel wat ingewikkelder, maar niet onmogelijk.
[..]
[..]
Beide erg interessant
En??quote:Op woensdag 13 maart 2013 00:56 schreef Mishu het volgende:
Hmm, 1 docent was gelijk enthousiast en wilde een referentie geven, van de andere heb ik nog niks gehoord
Ik heb al een motivatiebrief geschreven en de studieadviseur vond die wel goed alleen ze miste nog wat extracurriculaire activiteiten buiten het studieprogramma om gericht op onderzoek. Ik heb vrij snel mijn studie gedaan dus ik wist niet eens dat die mogelijkheid er was. Bovendien was ik denk ik nog niet zelfverzekerd genoeg. Ach, we zien wel. Ik denk niet dat een onderzoeksstage je per se een betere onderzoeker maakt.
Ik kom het als reviewer wel eens tegen. In een geval had de auteur de introductie letterlijk overgenomen uit een eerder gepubliceerd artikel van dezelfde groep. Ook de beschrijving van de meetopstelling was gecopieerd uit een ander artikel van dezelfde groep. Is dat plagiaat? Ja. En in plaats van dan om een nieuwe introductie te schrijven, werd de woordvolgorde aangepast. Gelukkig is toen het artikel om andere redenen afgewezen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 20:43 schreef RobertoCarlos het volgende:
Hier het hele verhaal over de plagiaat-promovendus...
http://www.mareonline.nl/(...)iaat-in-proefschrift
Nou voorlopig niks. So far voor die mooie woordenquote:Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1899170/6/25#1240230woensdag 13 maart 2013 20:43[/url] schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
En??
Ik vind zelfplagiaat geen plagiaat. Hooguit copyright infringement.quote:Op donderdag 14 maart 2013 04:23 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik kom het als reviewer wel eens tegen. In een geval had de auteur de introductie letterlijk overgenomen uit een eerder gepubliceerd artikel van dezelfde groep. Ook de beschrijving van de meetopstelling was gecopieerd uit een ander artikel van dezelfde groep. Is dat plagiaat? Ja. En in plaats van dan om een nieuwe introductie te schrijven, werd de woordvolgorde aangepast. Gelukkig is toen het artikel om andere redenen afgewezen.
Ik ben het niet met je eens. Een methoden sectie is ook maar gewoon een beschrijving van je methoden, en vaak voor meerdere studies op vlakken hetzelfde (zelfde sample etc.). Ik vind het juist verwarrend en storend als iemand daar een andere beschrijving voor gebruikt, en als de andere studies gewoon ook van dezelfde groep/auteur zijn is er mijn inziens ook compleet geen sprake van plagiaat. Laten we plagiaat behouden voor situaties waarin ook echt plagiaat is gepleegd: gepoch met resultaten en redenaties die anderen bedacht hebben.quote:Op donderdag 14 maart 2013 04:23 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik kom het als reviewer wel eens tegen. In een geval had de auteur de introductie letterlijk overgenomen uit een eerder gepubliceerd artikel van dezelfde groep. Ook de beschrijving van de meetopstelling was gecopieerd uit een ander artikel van dezelfde groep. Is dat plagiaat? Ja. En in plaats van dan om een nieuwe introductie te schrijven, werd de woordvolgorde aangepast. Gelukkig is toen het artikel om andere redenen afgewezen.
Inderdaad. Het slaat toch eigenlijk nergens op om dit soort standaard stukjes elke keer weer te herschrijven in net andere bewoording?quote:Op donderdag 14 maart 2013 09:45 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Ik ben het niet met je eens. Een methoden sectie is ook maar gewoon een beschrijving van je methoden, en vaak voor meerdere studies op vlakken hetzelfde (zelfde sample etc.). Ik vind het juist verwarrend en storend als iemand daar een andere beschrijving voor gebruikt, en als de andere studies gewoon ook van dezelfde groep/auteur zijn is er mijn inziens ook compleet geen sprake van plagiaat. Laten we plagiaat behouden voor situaties waarin ook echt plagiaat is gepleegd: gepoch met resultaten en redenaties die anderen bedacht hebben.
Wikipedia lijkt het met je eens te zijn: http://en.wikipedia.org/w(...)_and_codes_of_ethicsquote:Op donderdag 14 maart 2013 09:43 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik vind zelfplagiaat geen plagiaat. Hooguit copyright infringement.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |