Wanneer echtquote:Op maandag 8 oktober 2012 20:34 schreef r_one het volgende:
"Bij nader inzien hebben we helemaal geen vacature."
1x gesolliciteerd voor een krantenwijk?quote:Op maandag 8 oktober 2012 20:38 schreef Keith_Bakker het volgende:
het zal wel moeilijk te bevatten zijn maar ik ben overal waar ik heb gesolliciteerd nog aangenomen
Ditquote:Op maandag 8 oktober 2012 20:38 schreef Keith_Bakker het volgende:
het zal wel moeilijk te bevatten zijn maar ik ben overal waar ik heb gesolliciteerd nog aangenomen
En vervolgens moeilijk doen over een vergoeding van reiskosten naar het sollicitatiegesprek. Epicquote:
Ook een veel gehoorde hier.quote:Op maandag 8 oktober 2012 20:42 schreef emil23 het volgende:
"Als we jou aannemen raken de dames van de administratie van slag....."
Auch. Die moet pijn hebben gedaan?quote:Op maandag 8 oktober 2012 20:34 schreef r_one het volgende:
Zoiets vergelijkbaars heb ik ook mee gemaakt. Twee keer en nog bij hetzelfde bedrijf ook.quote:Op maandag 8 oktober 2012 20:34 schreef r_one het volgende:
Neu, ik zag 'm al wel aankomenquote:Op maandag 8 oktober 2012 20:49 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Auch. Die moet pijn hebben gedaan?
Vaak zijn dat vacatures die intern al opgelost zijn maar alleen voor de "show" of voor de regels extern gepost worden.quote:
Zelfs dat nog nietquote:Op maandag 8 oktober 2012 20:58 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Vaak zijn dat vacatures die intern al opgelost zijn maar alleen voor de "show" of voor de regels extern gepost worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klinkt raar, maar dat heb ik meerdere malen meegemaakt. Blijkt dat er toch geen functieomschrijving of budge voor de functie is.quote:Op maandag 8 oktober 2012 20:34 schreef r_one het volgende:
Herkenbaar. "Jaa, die jongen die weg wilde, blijft toch....":')quote:Op maandag 8 oktober 2012 20:34 schreef r_one het volgende:
Te oud heb ik ook eens gehoord toen ik 19 was en op zoek was naar een nieuwe bijbaan.quote:Op maandag 8 oktober 2012 21:34 schreef Mutsaers__78 het volgende:
je bent te oud.
Ik was 25 en zou bij een wervingsbureau gaan werken als......tada...wervingsmedewerker.
Aan je zin te zien ben je nog steeds 10.quote:Op maandag 8 oktober 2012 22:13 schreef n00b13 het volgende:
Ik had als 10 jarige gecheat in het spel waaraan ik daar zou gaan ontwikkelen
Vertel, welke fouten zie je?quote:Op maandag 8 oktober 2012 22:32 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Aan je zin te zien ben je nog steeds 10.
Programmeren op 10
Beter als dat ze je 'geen judas' vonden.quote:Op maandag 8 oktober 2012 22:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
Bij de belastingdienst. Ze vonden me te goed.
Moest ook even googlenquote:Op maandag 8 oktober 2012 22:42 schreef Ziba het volgende:
Hahaha, jezus, wat een domme afwijzingen soms. Ik vraag me af wat dan echt de reden is waarom je bent afgewezen.
Overigens hier nog nooit afgewezen. Komt ook omdat ik alleen nog maar voor van die mwa-baantjes heb gesolliciteerd.Maar toch, kwam een keertje 15 minuten te laat voor een sollicitatie en alsnog werd ik aangenomen omdat ik ontwapenend was en andere mensen werden afgewezen. Moest ik m'n vader nog bellen want wist niet want ontwapenend betekende.
![]()
Dat is al een goede zin die je daar uit je mouw schudtquote:
quote:Op maandag 8 oktober 2012 22:44 schreef ikveranderhemniet het volgende:
Toevallig was het vandaag mijn laatste dag als helpdesker.
Ik zou teveel aan de kant van de gebruiker zitten (alles proberen op te lossen) en daar hadden ze gewoon geen tijd voor.
(sarcasme)quote:Op maandag 8 oktober 2012 23:12 schreef ikjijallebei het volgende:
Bij elke sollicitatie tot nu toe aangenomen.
Trouwens: solliciteren
Dat dacht ik ook. Geen gebruikers, geen werk denk ik maar zo. Ik moet leren nee te zeggen (volgens leidinggevende)quote:Op maandag 8 oktober 2012 23:17 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]Goeie!
Vroegah dacht ik nog dat dat de taak was van een heldeskmedewerker. Inmiddels weet ik wel beter.
Gefeliciteerd, lijkt me een aanmerkelijke verbetering!quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 00:07 schreef ikveranderhemniet het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook. Geen gebruikers, geen werk denk ik maar zo. Ik moet leren nee te zeggen (volgens leidinggevende)Niet dat het voor mij zo druk was dat ik er geen tijd voor had overigens...
Maar goed, ben detacheerder en ben vandaag al meteen gebeld voor een nieuwe klus
Ik werkte wel als helpdesker intern bij een bedrijf (dus niet iemand die contact maakt met mensen buiten bedrijf om). Misschien is werkplekondersteuner een beter woordquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 00:10 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, lijkt me een aanmerkelijke verbetering!
Jaja, de 'help' - beroemd en vooral berucht. 'k Kan nog wel een leuk boek schrijven over een maandje of twee ellende met mijn wifi-aansluiting, met als hoofdrolspelers de partijen KPN en Telfort, aka het Kastje en de Muur.
Joh, je 'paste niet in het profiel'. Wen er maar vast aan.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 00:29 schreef miro86 het volgende:
Niet echt een sollicitatie, maar komt in de buurt.
Ik moest zo'n online sollicitatie formulier invullen. Een paar weken later kreeg ik te horen dat ik langs kon komen voor een taal(engels)/reken/iq toets.
Drie weken later: U heeft de toets uitstekend gemaakt (top-1%), maar we vonden uw antwoorden op de sollicitatie formulier niet toereikend...
Ik blijf me afvragen hoe goed ik die toets had moeten maken om door te kunnen...
Ja, inderdaad, alleen dat wisten ze voordat ze me daarheen hadden laten komen, meestal doe ik geen sommetjes voor de lol.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 00:45 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Joh, je 'paste niet in het profiel'. Wen er maar vast aan.
de mentaliteit op de bouwquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 00:56 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
solliciteren op een baan in de bouw en dan horen dat ze willekeurig 100 van de 500 reacties uitgekozen hebben om te bekijken. En daar zat ik natuurlijk niet bij..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarschijnlijk zochten ze geen autisten.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 00:29 schreef miro86 het volgende:
Ik moest zo'n online sollicitatie formulier invullen. Een paar weken later kreeg ik te horen dat ik langs kon komen voor een taal(engels)/reken/iq toets.
Drie weken later: U heeft de toets uitstekend gemaakt (top-1%), maar we vonden uw antwoorden op de sollicitatie formulier niet toereikend...
Ik blijf me afvragen hoe goed ik die toets had moeten maken om door te kunnen...
trolololquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 08:47 schreef sRedemptioN het volgende:
Ik heb een keer een afwijzing gehad met prima reden (te weinig ervaring), maar de manier waarop was erg knullig. Nadat ik op gesprek was geweest en ongeveer een uur met die man had zitten praten, stuurde hij mij een brief die begon met "Beste heer/mevrouw...". Kom op, als je na een uur nog niet kan achterhalen of ik een heer of mevrouw ben...
Overheid heeft schuw voor mensen met ambities. Die kunnen de bazen die geen flikker uitvoeren veel te snel van hun positie helpen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 08:02 schreef Fe2O3 het volgende:
Over gekwalificeerd met aanvulling dat ik te snel hogerop zou willen//komen :/
Baantje bij de gemeente (soortevan boa) toen ik nog jong was
Bijstand.quote:Op maandag 8 oktober 2012 23:18 schreef n00b13 het volgende:
[..]
(sarcasme)
Precies! Waarom solliciteren als je lekker thuis in de zon kunt liggen in een hangmat en bijstand kunt vangen?
(/sarcasme)
Serieus?? Dat is wel heel onprofessioneelquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 06:21 schreef Selestha het volgende:
''Ja ik denk dat je erg geschikt bent voor dit werk en dat je de functie goed uit zou kunnen voeren maar IK VIND JOU EEN BEETJE RAAR dus omdat er in deze tijden (de crisis) nog veel anderen beschikbaar zijn wijs ik je af voor deze functie''![]()
![]()
Daar was ik best wel een kwaad om. Aan de andere kant denk ik nu, nou ja, met zulke mensen had ik toch niet willen werken..
Wel eerlijkquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 11:07 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Serieus?? Dat is wel heel onprofessioneel
Waarschijnlijk hadden de andere kandidaten wél door dat het "het formulier" is, en niet "de formulier".quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 00:29 schreef miro86 het volgende:
quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 11:37 schreef Escapist het volgende:
Na een week proefdraaien (bij wijze van sollicitatie) niet aangenomen omdat ik de meest belachelijke spelfouten in mijn uitdraai van het draaiboek van een vergadering had verbeterd.
Iets met respectloos ofzoiets
Ja, heel eerlijk. Maar iemand afwijzen om je persoonlijke niet kunnen waarderen van de persoonlijkheid, terwijl je zegt ZEKER te zijn van de vaardigheden, is op zijn minst ongepast te noemen.quote:
solliciteerde je als super sayan?quote:
Haha, shiiit, wat onprofessioneel.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 13:29 schreef _Arual_ het volgende:
Ik stond op het punt om te verhuizen naar een nieuwbouwwijk, en de recruiter zat in een comité tegen de bouw van die wijk. Het gesprek was nog niet eens begonnen en ik kon al vertrekken. Het werd hem gewoon zwart voor de ogen.
Ik wílde daar niet eens meer werken. Later hoorde ik ook van het loopbaanadviesbureau op de uni dat ze daar geen stagiaires meer naartoe stuurden, iedereen liep daar vroeger of later vast. Bij mij was het dus vroeger, véél vroegerquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 13:50 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Haha, shiiit, wat onprofessioneel.
Haha, zou mij ook kunnen overkomenquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 11:37 schreef Escapist het volgende:
Na een week proefdraaien (bij wijze van sollicitatie) niet aangenomen omdat ik de meest belachelijke spelfouten in mijn uitdraai van het draaiboek van een vergadering had verbeterd.
Die heb ik ook eens gehadquote:Op maandag 8 oktober 2012 20:34 schreef r_one het volgende:
Heldquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 11:37 schreef Escapist het volgende:
Bazenstreek,.. Maar idd. nooit slimmer proberen te zijn dan je baasquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 11:37 schreef Escapist het volgende:
Is toch logisch. Ze hebben liever iemand die de boel verklootquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 17:46 schreef Samzz het volgende:
'U heeft teveel ervaring'.
Waarin dat dan wel zou moeten zijn, ik heb nog steeds geen idee.
Moet je maar beter je best doen.quote:Op maandag 8 oktober 2012 22:36 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Je hebt twee academische titels en ongeveer 20 jaar werkervaring en krijgt op zowat alle sollicitaties (en dat zijn er inmiddels een heleboel) het antwoord - ALS je al een antwoord krijgt - "u past niet in het profiel".![]()
Vertaling: "u bent te oud maar dat mogen we niet hardop zeggen, zeker niet tegen u want u als jurist zou ons meteen te grazen nemen wegens discriminatie".
Tsja.![]()
![]()
![]()
En maar lezen dat 'we' moeten doorwerken tot ons 67e. Wat te denken om er eens voor te zorgen dat werklozen van boven de 40 die dolgraag weer een baan willen hebben die baan ook kunnen krijgen?
lijkt me niet erg prettig, aangenomen worden vanwege je looks en niet vanwege je 'kunnen'quote:
Ontwapenend heeft mijn inziens niet veel met looks te maken. Of wel? Meer met hoe je overkomt. Hoop ik.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 20:36 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
lijkt me niet erg prettig, aangenomen worden vanwege je looks en niet vanwege je 'kunnen'
30K voor je 1e baan is toch wel fair?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 11:34 schreef Tja... het volgende:
Niet helemaal een afwijziging (of misschien wel). Ooit door een headhunter voorgesteld bij een bedrijf op de Zuidas voor een managementfunctie in hun PMO (Project Management Office). Eerst een telefonisch gesprek gehad, daarna een persoonlijk gesprek (in Almere...). Ik kom netjes een paar minuten voor de afspraak binnen, moet ik nog eens 50 (!) minuten wachten.
Anyway, na bijna een uur wachten komt mijn gesprekspartner eindelijk binnen, en stelt meteen een paar gerichte vragen. Ik antwoord en stel een wedervraag. Reactie: 'In dit stadium stel ik de vragen'. Hhhmmm. De relevantie van zijn verhaal ontging me enigzins, en toen hij begon over 'soms moet je ook koffie halen' onderbrak ik hem toch maar en zei 'hebben we het wel over dezelfde functie? Ik kom voor die-en-die managementfunctie, maar volgens mij heeft u het nu vooral over een junior manusje van alles die de assistenten van de assistenten kan ondersteunen'. Kerel kijkt me verbaast aan, en zegt ' Ja, wat dacht jij dan?' Dus ik vertel over de headhunter en ons het eerste telefonische gesprek met zijn collega, geef h'm de mailwisseling die tussen ons had plaatsgevonden en zeg terloops nog dat een MBA mij een beetje hooggegrepen lijkt voor een manusje van alles.
Kerel leest de mails rustig door (seriously) en zegt vervolgens "Oh, maar dit is een hele goede functie om te starten hoor'. Ik 'Hhmm, juist. Maar, hoe denken jullie dan over de salariëring? Ik neem aan dat u mijn salarisindicatie door heeft gekregen?'. Hij: 'we kunnen 30K bieden'. Ik: 'Aannemend dat dat per jaar is, heeft een voortzetting van dit gesprek weinig zin'. Opgestaan, een hand gegeven en weggegaan.
Onderweg naar huis de headhunter gebeld die even verbaasd was als ik. Waar de dissonant in de communicatie vandaan kwam ben ik nooit achter gekomen... :-)
Wellicht, omdat je veel ervaring had, konden zij geen goed salaris bieden.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 17:46 schreef Samzz het volgende:
Ja, maar het was niet mijn eerste baan. Had toen al 6-7 jaar ervaring en net een MBA gehaald. En mijn salarisindicatie kwam niet eens in de buurt...quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 23:10 schreef dude1960 het volgende:
[..]
30K voor je 1e baan is toch wel fair?
ok duidelijkquote:Op woensdag 10 oktober 2012 00:08 schreef Tja... het volgende:
[..]
Ja, maar het was niet mijn eerste baan. Had toen al 6-7 jaar ervaring en net een MBA gehaald. En mijn salarisindicatie kwam niet eens in de buurt...
Zo gek is dat toch niet.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 17:36 schreef GodsSon het volgende:
Leuk om deze verhalen allemaal te lezen, keep up the good work! Mijn eigen "afwijzing":
Niet direct afgewezen in een sollicitatie, wel "ontslagen" om een, naar mijn idee, onlogische reden.
Tussen twee studies aan het werk gegaan in een magazijn, orderpicker. Nu is dat niet de functie waarin ik mezelf lang zag werken, maar moest de periode november - september toch zien te overbruggen.
Na een kleine twee maanden op kantoor geroepen, ik mocht er per begin volgende week uit. Er moest iemand uit omdat er teveel mensen waren, ik was wel een geschikte kandidaat om als eerste te verdwijnen, ik zou namelijk per september weer naar school gaan.
Blijf het gek vinden dat men 9 maanden van te voren iemand om zo'n reden buitenzet, kwaliteit of kwantiteit van werk helemaal buiten beschouwing latende. Maar ja, voor zulke organisaties misschien niet eens gek, kortzichtig en ambitieloos
Dat laatste.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 22:10 schreef Ziba het volgende:
[..]
Ontwapenend heeft mijn inziens niet veel met looks te maken. Of wel? Meer met hoe je overkomt. Hoop ik.
quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 11:37 schreef Escapist het volgende:
Vertel hier aub meer over.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 13:29 schreef _Arual_ het volgende:.
- Ik stond op het punt om te verhuizen naar een nieuwbouwwijk, en de recruiter zat in een comité tegen de bouw van die wijk. Het gesprek was nog niet eens begonnen en ik kon al vertrekken. Het werd hem gewoon zwart voor de ogen.
Ik zou hem aan hebben gesproken op zijn manier van het interviewen van sollicitanten. Dit is absurd en ronduit grof naar mijn mening. Alsof je twee weken op scherp staat voor dat telefoontje (en geloof me intercedent zijn ook niet altijd joepie de poepie blij dus wereldvreemd is het ook nog eens).quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:48 schreef kalinhos het volgende:
Afwijzing is een groot woord, maar het was wel een maf gesprek:
Ik werd op een middag anoniem gebeld op mijn mobiel. Dus ik neem op,:
-"Met Kalinhos"
+"Ja hallo, spreek ik met Kalinhos?"
-"Ja"
+"Dat klinkt niet erg enthousiast!?"
-"Ehm...nee? En met wie spreek ik?"
+"Misschien hadden we je toch niet moeten bellen"
-"Ehm?"
+"We bellen naar aanleiding van je sollicitatie voor intercedent bij RS, maar als ik je nu zo hoor aan de telefoon denk ik dat we beter niet hadden kunnen bellen. Je klinkt niet echt zoals wij willen dat je klinkt" (Of zoiets, weet de woorden niet precies meer, maar dat was de strekking)
Toen had ik opeens door om welke sollicitatie het ging! Had er 3 weken geleden op gesolliciteerd (met nog 45 andere functies) en had inmiddels al een baan gevonden dus niet meer aan gedacht. Maargoed, hij had nog altijd niet zijn naam gezegd of wat dan ook en ging mij nu de les lezen
-"Oh, u belt naar aanleiding van die sollicitatie van 15 oktober waar online bij stond dat ik binnen 3 dagen zou worden gebeld. U belt naar aanleiding van DIE sollicitatie?" (Het was 1e week van November inmiddels)
+"Klopt, die sollicitatie inderdaad. Ik denk alleen niet dat jij de juiste kandidaat bent, dus ik denk dat we de sollicitatie maar laten vallen"
-"Dat lijkt mij prima"
Het hielp uiteraard wel dat ik 2 dagen eerder gehoord dat ik een baan had (zonder sollicitaties of wat dan ook, gewoon gebeld door uitzendbureau van "Hey wil je werken bij die bank? Zo ja, morgen gesprek en overmorgen beginnen!") zodat je iets lekkerder dat gesprek kan voeren. Maar toch, ik was echt verontwaardigd. Hij belt anoniem,vindt het raar dat ik niet gelijk door het plafond spring van enthousiasme bij een telefoontje, zeker als hij zich niet voorstelt, en uiteindelijk wil hij mij nog de les lezen ook, terwijl hij zelf na 2,5 week belt ipv 3 dagen.
wat een tyfusidioot.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:48 schreef kalinhos het volgende:
....
Lekker omslachtig. Vraag dan in de advertentie gewoon om een naaktfoto.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 15:04 schreef _Dizzy_ het volgende:
Eens gesolliciteerd bij een advocaten bureau as receptioniste. Ik had voorheen al 2 jaar gewerkt als receptioniste bij een gemeente dus de gevraagde werkervaring ( 1jaar) had ik.
Ik weet dat je als receptioniste enigszins netjes voor de dag moet komen dus niet in je hoodie ofzo.
Ik kwam binnen en moest in de wachtkamer gaan zitten, daar zaten nog 4 andere meiden, allemaal zo rond de 20 jaar. Ik was ook 20.
Ik had een rok net over de knie aan, en een nette bloes met een colbert jasje.
In de kamer zaten dus een aantal meiden die volgens mij rechtstreeks van de wallen af kwamen, fel rode lippenstift, tieten die eruit rolden hevig kauwend op kauwgom…. Ik was de laatste die werd opgehaald door 2 oudere mannen ( de advocaten van het kantoor blijkbaar)
Wist toen al hoe laat het was…
Ik kwam binnen ging zitten en er werd me meteen verteld: “Ik vind het jammer dit nu al te moeten zeggen, maar we hebben eigenlijk onze keuze al gemaakt. Je voorganger was zo geschikt voor deze baan dat we haar meteen hebben aangenomen, we kunnen wel voor je de reiskosten vergoeden…” ( was het grote tieten meisje)
Ik:
Wat slechtquote:Op woensdag 10 oktober 2012 15:04 schreef _Dizzy_ het volgende:
Eens gesolliciteerd bij een advocaten bureau as receptioniste. Ik had voorheen al 2 jaar gewerkt als receptioniste bij een gemeente dus de gevraagde werkervaring ( 1jaar) had ik.
Ik weet dat je als receptioniste enigszins netjes voor de dag moet komen dus niet in je hoodie ofzo.
Ik kwam binnen en moest in de wachtkamer gaan zitten, daar zaten nog 4 andere meiden, allemaal zo rond de 20 jaar. Ik was ook 20.
Ik had een rok net over de knie aan, en een nette bloes met een colbert jasje.
In de kamer zaten dus een aantal meiden die volgens mij rechtstreeks van de wallen af kwamen, fel rode lippenstift, tieten die eruit rolden hevig kauwend op kauwgom…. Ik was de laatste die werd opgehaald door 2 oudere mannen ( de advocaten van het kantoor blijkbaar)
Wist toen al hoe laat het was…
Ik kwam binnen ging zitten en er werd me meteen verteld: “Ik vind het jammer dit nu al te moeten zeggen, maar we hebben eigenlijk onze keuze al gemaakt. Je voorganger was zo geschikt voor deze baan dat we haar meteen hebben aangenomen, we kunnen wel voor je de reiskosten vergoeden…” ( was het grote tieten meisje)
Ik:
Ongerelateerd: zou het wel eens gebeuren dat mensen per.jaar krijgen wat ze per maand bedongen dachten te hebben?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 00:08 schreef Tja... het volgende:
[..]
Ja, maar het was niet mijn eerste baan. Had toen al 6-7 jaar ervaring en net een MBA gehaald. En mijn salarisindicatie kwam niet eens in de buurt...
Nah dat lijkt me sterk.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 15:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ongerelateerd: zou het wel eens gebeuren dat mensen per.jaar krijgen wat ze per maand bedongen dachten te hebben?Of vice versa?
![]()
Misschien bedoelden ze dat je overgekwalificeerd was qua opleiding? Dat is vaak een reden om iemand niet aan te nemen omdat ze bang zijn dat die ook zo weer vertrokken is als er een betere baan zich aandient.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 17:46 schreef Samzz het volgende:
Wtf dit is gewoon onbeschoft inderdaadquote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:48 schreef kalinhos het volgende:
-"Met Kalinhos"
-"Ja"
+"Dat klinkt niet erg enthousiast!?"
-"Ehm...nee? En met wie spreek ik?"
+"Misschien hadden we je toch niet moeten bellen"
-"Ehm?"
+"We bellen naar aanleiding van je sollicitatie voor intercedent bij RS, maar als ik je nu zo hoor aan de telefoon denk ik dat we beter niet hadden kunnen bellen. Je klinkt niet echt zoals wij willen dat je klinkt" (Of zoiets, weet de woorden niet precies meer, maar dat was de strekking)
Toen had ik opeens door om welke sollicitatie het ging! Had er 3 weken geleden op gesolliciteerd (met nog 45 andere functies) en had inmiddels al een baan gevonden dus niet meer aan gedacht. Maargoed, hij had nog altijd niet zijn naam gezegd of wat dan ook en ging mij nu de les lezen
-"Oh, u belt naar aanleiding van die sollicitatie van 15 oktober waar online bij stond dat ik binnen 3 dagen zou worden gebeld. U belt naar aanleiding van DIE sollicitatie?" (Het was 1e week van November inmiddels)
+"Klopt, die sollicitatie inderdaad. Ik denk alleen niet dat jij de juiste kandidaat bent, dus ik denk dat we de sollicitatie maar laten vallen"
-"Dat lijkt mij prima"
Het hielp uiteraard wel dat ik 2 dagen eerder gehoord dat ik een baan had (zonder sollicitaties of wat dan ook, gewoon gebeld door uitzendbureau van "Hey wil je werken bij die bank? Zo ja, morgen gesprek en overmorgen beginnen!") zodat je iets lekkerder dat gesprek kan voeren. Maar toch, ik was echt verontwaardigd. Hij belt anoniem,vindt het raar dat ik niet gelijk door het plafond spring van enthousiasme bij een telefoontje, zeker als hij zich niet voorstelt, en uiteindelijk wil hij mij nog de les lezen ook, terwijl hij zelf na 2,5 week belt ipv 3 dagen.
quote:Op woensdag 10 oktober 2012 16:22 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Wtf dit is gewoon onbeschoft inderdaadWat had ie dan verwacht?
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH OOH GOD WAT IK BEN IK BLIJ DAT JE BELT MAN, WOW IK MOET EVEN BIJKOMEN HOOR BEDANKT! Phew... ok, met wie spreek ik?
quote:Op woensdag 10 oktober 2012 16:22 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Wtf dit is gewoon onbeschoft inderdaadWat had ie dan verwacht?
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH OOH GOD WAT IK BEN IK BLIJ DAT JE BELT MAN, WOW IK MOET EVEN BIJKOMEN HOOR BEDANKT! Phew... ok, met wie spreek ik?
quote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:18 schreef k_man het volgende:
Aan het eind van het gesprek zeggen die mafketels: "Had je niet door dat we je probeerden op te fokken? Je werd helemaal niet boos of zo? Ja, ik weet nou niet of we tijdens dit gesprek wel de echte k_man hebben leren kennen of alleen de zich sociaal wenselijk gedragende k_man."
Ik had dus boos moeten worden om daar aangenomen te worden.
Trieste tactiek wellicht, maar ze hadden uiteindelijk wel gelijk dat je je 'sociaal wenselijke' kant meer liet gelden dan iets anders.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:18 schreef k_man het volgende:
Wat ook apart was, was de afwijzing na een sollicitatiegesprek bij een of ander consultancybureau. Begin van het gesprek verliep normaal, maar vervolgens bleven ze vragen tot drie keer toe herhalen en ontzettend doorzeuren over bepaalde details. Ik vond het een raar gesprek worden, dus ik dacht: ik zal het gesprek netjes afmaken en vriendelijk antwoord blijven geven, maar ik betwijfel of ik hier wel wil werken.
Aan het eind van het gesprek zeggen die mafketels: "Had je niet door dat we je probeerden op te fokken? Je werd helemaal niet boos of zo? Ja, ik weet nou niet of we tijdens dit gesprek wel de echte k_man hebben leren kennen of alleen de zich sociaal wenselijk gedragende k_man."
Ik had dus boos moeten worden om daar aangenomen te worden.
ze hebben te vaak het film The Social Network gekeken :pquote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:51 schreef Ordos20 het volgende:
Toen ik net van het HBO afkwam gesolliciteerd voor een functie in Dubai bij een Nederlandse baggeraar. Inclusief sollicitatie over de telefoon (vliegen naar Dubai kon net niet uit). Was 1 van de twee gegadigden voor de functie.
Terugkoppeling: Je bent het niet geworden want je bent te slim voor de functie. We zijn bang dat je eventueel iets aan de database zou gaan knutselen.
????????
Het was gelukkig in 2006quote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:55 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
ze hebben te vaak het film The Social Network gekeken :p
Kutlui inderdaad. Een sollicitatie is een zakelijke kennismaking waar wederzijds respect bij hoort, wat sommige werkgevers nog weleens lijken te vergeten. Nou ja, je kan i.i.g. een bedrijf direct wegstrepen i.p.v. dat je er later achter komt dat je in een groep klapjosti's terecht bent gekomen, dat dan weer wel.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:44 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Ik heb ooit eens gesolliciteerd bij een poepsjiek peperduur kantoor dat iets deed met 'investments' als managementassistent.
Nu ben ik een persoon van de klok, dus als ik ergens om 13:27 uur moet zijn, dan ben ik er ook op dat tijdstip. Kennelijk gold dat niet voor mijn potentiele werkgever, want ik zat daar maar te wachten in het zijkamertje. Een kwartier werd een half uur - zonder dat er ook maar iemand iets zei van "het wordt wat later, onze excuses" of zo. Na zo'n 40 minuten wachten was ik het uiteindelijk zat en besloot ik maar eens even rond te gaan kijken - of ze mij misschien vergeten waren of zo.
Ik open een deur, zit daar het hele bedrijf aan de borrel. En niks van "sorry!" of zo, nee het tegendeel - "zo, kom je eindelijk eens kijken?"
Een bende onbeschofte lullo's die kennelijk de beginselen van 'normale omgang met elkaar' nog niet hadden leren kennen. Ineens snapte ik die dure inrichting en de dure locatie van het kantoor - gewoon een bende ordinaire graaiers!
Ik heb mij zonder iets te zeggen omgedraaid en ben maar weer vertrokken. Eigenlijk had ik ze achteraf nog een declaratie moeten sturen voor 40 minuten inkomstenderving mijnerzijds.
Ik ken mensen op papier die 50 zijn en zich gedragen als een 14 jarige, en 14 jarigen die zich gedragen als 50 jarige. Vind het niet zo'n vreemd verhaal, het is juist waar een sollicitatiegesprek voor bedoeld is.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:02 schreef BarrieButsers het volgende:
Na op een gesprek te zijn geweest;
''Je bent enorm flexibel, enthousiast, leergierig en we zouden je zo kiezen. Maar dan wel over een jaar of 5. We vinden je momenteel toch echt nog te jong voor deze functie en denken oprecht dat alles wat je te zien zou krijgen, niet aan zou kunnen.''
Leeftijd is ook helemaal niet van een CV af te lezen natuurlijk.
hangt ook wel van de functie af.. nu weet ik niets van de achtergrond maar ik kan me best voorstellen dat ze iemand van 19 geen verkeersslachttoffers van de straat willen laten krabben. Of iets dergelijks.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 22:07 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ik ken mensen op papier die 50 zijn en zich gedragen als een 14 jarige, en 14 jarigen die zich gedragen als 50 jarige. Vind het niet zo'n vreemd verhaal, het is juist waar een sollicitatiegesprek voor bedoeld is.
Hij had duidelijk een vooruitziende blikquote:Op woensdag 10 oktober 2012 22:30 schreef Lovechild het volgende:
"Ja, je gaat trouwen en dan krijg je misschien ook wel kinderen en dan ga je weer weg."
Ik ben uiteindelijk met heel iemand anders getrouwd dan met degene die me ten tijde van dat sollicitatiegesprek ten huwelijk had gevraagd. En het eerste kind kwam een jaar of vijf na dat gesprek.
Yep. Overigens, als hij me aan zou hebben genomen zou ik uiteindelijk weggegaan zijn omdat ik wegens de liefde elders ging wonen.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 22:41 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Hij had duidelijk een vooruitziende blik
"We nemen je niet aan omdat je op een gegeven moment dood gaat. Dan zitten wij met de gebakken peren..."quote:Op woensdag 10 oktober 2012 22:41 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Hij had duidelijk een vooruitziende blik
ze vonden je een homo, en waren bang dat inkoper Henk daardoor afgeleid zou raken.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 23:35 schreef RickoKun het volgende:
Een vd redenen was dat ik er te verzorgd uit zag, en volgens hen waarschijnlijk te ijdel waswat is dezen
Stiekem wel een compliment maar toch
Tsja, de posts in dit topic spreken boekdelen wat dat betreft...quote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:06 schreef Henno het volgende:
[..]
Kutlui inderdaad. Een sollicitatie is een zakelijke kennismaking waar wederzijds respect bij hoort, wat sommige werkgevers nog weleens lijken te vergeten.
quote:Nou ja, je kan i.i.g. een bedrijf direct wegstrepen i.p.v. dat je er later achter komt dat je in een groep klapjosti's terecht bent gekomen, dat dan weer wel.
Ik ga er vanuit dat in zijn geval ze wat mensen hebben uitgenodigd in een bepaalde range qua leeftijd en ervaring. En dan zoek je degene eruit die het beste bij het bedrijf past. En als je denkt dat iemand daar pas over 5 jaar past, dan neem je die niet aan. Niks vreemds aan.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 22:18 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
hangt ook wel van de functie af.. nu weet ik niets van de achtergrond maar ik kan me best voorstellen dat ze iemand van 19 geen verkeersslachttoffers van de straat willen laten krabben. Of iets dergelijks.
Bij m'n huidige werk kwam ik iets te vroeg en stopten ze zelfs meteen met hun bezigheden om mij direct te kunnen ontvangen, rond te leiden etc.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 11:06 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Tsja, de posts in dit topic spreken boekdelen wat dat betreft...
Ik weet niet hoe dat bij anderen gaat, maar als ik word uitgenodigd voor een gesprek dan zorg ik dat ik naar de kapper ben geweest, nette kleding heb gescoord en mijn schoenen heb gepoetst. Kost behalve tijd ook nog geld. Dan mag je toch op z'n minst verwachten dat ook de werkgever een beetje netjes doet zou je zo denken!
Daar ben ik ook eens op afgewezen. En het was nog een consultancyfunctie ookquote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:49 schreef Henno het volgende:
[..]
(achteraf bezien was ik zwaar overdressed
Netjes!quote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:49 schreef Henno het volgende:
[..]
Bij m'n huidige werk kwam ik iets te vroeg en stopten ze zelfs meteen met hun bezigheden om mij direct te kunnen ontvangen, rond te leiden etc.
(achteraf bezien was ik zwaar overdressed, maar ze konden die moeite wel waarderen)
Oh ik werd in dat geval gewoon aangenomen, het interesseerde ze geen bal (ik denk dat als je twijfelt je best iets netter mag verschijnen). Bedrijf met jonge gasten in casual kleding, wist ik veelquote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:54 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Daar ben ik ook eens op afgewezen. En het was nog een consultancyfunctie ook
Ja, het was echt vreemd. Het was een functie voor business consultancy op het gebied van marketing. 'Echte' consultancy, dus geen detachering waarbij de systeembeheerder een consultant genoemd wordt. De recruiter drukte me nog op het hart om netjes gekleed te komen een stropdas om te doen. Ik was eerlijk gezegd nog wat gepikeerd dat hij ook maar overwoog dat ik dat voor een dergelijke functie niet zou doen.. vervolgens zit ik tussen een soort nerdclubje met allemaal IT'ers waarvan de ene helft een slobbertrui aan had en de andere helft een kapotgewassen C&A bestaande uit niet bij elkaar horend jasje en pantalon. Ik had echt het idee dat ik de jaren 80 binnenstapte.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:59 schreef Henno het volgende:
[..]
Oh ik werd in dat geval gewoon aangenomen, het interesseerde ze geen bal (ik denk dat als je twijfelt je best iets netter mag verschijnen). Bedrijf met jonge gasten in casual kleding, wist ik veel
Maar inderdaad, bij een consultancy firma zou ik nog minder verwachten dat je daardoor wordt afgewezen, daar is nog wel een pakkencultuur aanwezig namelijkAlthans ik ben weleens bij zo'n club op bezoek en het is over het algemeen een en al driedelig en mantelpak met een verdwaald overhemd/bloesje ertussendoor
ze wilden waarschijnlijk een webshopje op laten zetten voor 1750 per maand.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:14 schreef Bramito het volgende:
Ooit eens gesoliciteerd op een fucntie bij een recylce-bedrijf. Een verkoop/marketing functie met specifieke kennis op het gebied van e-commerce. Minstens 3 jaar werkervaring. Had ik net 5 jaar werkervaring op dat gebied, dus ik denk soliciteren. Ik werd gebeld en ik vertelde dat ik op 350km afstand woonde en dat ik dus niet even diezelfde middag langs kon komen. Geen probleem, afspraak gemaakt en ik had een gesprek met de HR meneer, de Algemeen directeur, en het afdelingshoofd (tegelijk). We gingen mij cv langs en ik kon alles netjes onderbouwen, bood aan een talen test te doen als dat nodig was etc. Mijn toekomstige baas was nogal stil tijdens het gesprek, dat vond ik wel een beetje raar. Ik kreeg dus al gauw een telefoontje dat ze toch meer een "junior" profiel zoeken, het liefst direct van de univesiteit. Dan denk ik, lees m'n CV en bel me dan niet...
Ik hoop het niet :-)quote:Op woensdag 10 oktober 2012 15:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ongerelateerd: zou het wel eens gebeuren dat mensen per.jaar krijgen wat ze per maand bedongen dachten te hebben?Of vice versa?
![]()
Wel iets anders gehoord,quote:Op woensdag 10 oktober 2012 15:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
![]()
quote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:54 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Daar ben ik ook eens op afgewezen. En het was nog een consultancyfunctie ook
Homo, ga kleertjes passen dan.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 23:36 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
ze vonden je een homo, en waren bang dat inkoper Henk daardoor afgeleid zou raken.
quote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:33 schreef motorbloempje het volgende:
'Welkom, nou ja, om meteen maar met de deur in huis te vallen: we gaan je niet aannemen omdat je duidelijk overgekwalificeerd bent, maar ik was zo benieuwd wie er achter die leuke en goede brief zat.'
Fijn.
ik op die vreemde vogel na ook nietquote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
en ik ben nog nooit afgewezen op een sollicitatie![]()
Mijn moeder heeft ook zoiets gehad, wordt ze benaderd of ze in een stad in de Bible belt om tijdelijk een functie waar te nemen bij een zorginstelling, gaat op gesprek, alles akkoord, tot ze haar gegevens bekijken en zien aan de doopnamen dat ze van huis uit katholiek is. En daar kunnen gereformeerden blijkbaar niet zo goed tegen.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 18:55 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Je bent niet gelovig dus hoef je morgen niet terug te komen...
blij dat ik daar weg was
Gristengekkies
![]()
Ja zo'n bedrijf ga je toch niet inhuren voor de marketing als de werknemers er zo bijlopen?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:07 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Ja, het was echt vreemd. Het was een functie voor business consultancy op het gebied van marketing. 'Echte' consultancy, dus geen detachering waarbij de systeembeheerder een consultant genoemd wordt. De recruiter drukte me nog op het hart om netjes gekleed te komen een stropdas om te doen. Ik was eerlijk gezegd nog wat gepikeerd dat hij ook maar overwoog dat ik dat voor een dergelijke functie niet zou doen.. vervolgens zit ik tussen een soort nerdclubje met allemaal IT'ers waarvan de ene helft een slobbertrui aan had en de andere helft een kapotgewassen C&A bestaande uit niet bij elkaar horend jasje en pantalon. Ik had echt het idee dat ik de jaren 80 binnenstapte.
Het was een heel vreemde gewaarwording. Bij nader inzien was ik er niet heel rouwig om
WTFquote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:33 schreef motorbloempje het volgende:
'Welkom, nou ja, om meteen maar met de deur in huis te vallen: we gaan je niet aannemen omdat je duidelijk overgekwalificeerd bent, maar ik was zo benieuwd wie er achter die leuke en goede brief zat.'
Fijn.
ik snap het ook niet. Ze combineerden het met bepaalde hele intelligente software en die schijnt erg goed te zijn, blijkbaar komen ze er daardoor mee weg.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 21:51 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ja zo'n bedrijf ga je toch niet inhuren voor de marketing als de werknemers er zo bijlopen?Ik ben absoluut niet oppervlakkig oid en vind dat er soms best gezeken kan worden over kledingkeuze etc etc maar dit slaat natuurlijk alles.
Dit vind ik eerlijk gezegd de grappigste tot nu toe.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:33 schreef motorbloempje het volgende:
Fijn.
Ik zou echt fucking pissig zijn geworden,... Net alsof ik niks te beters te doen met mijn tijd.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:33 schreef motorbloempje het volgende:
Fijn.
Ik weet niet goed of ik nu moet lachen of huilen. Dan maar zoquote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:33 schreef motorbloempje het volgende:
Fijn.
Dan ben ik wel nieuwsgierig naar de brief. Ik heb ook ooit zoiets gehad (te hoog opgeleid, nul ervaring), maar aan het einde van het gesprek mocht ik alsnog blijven.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:33 schreef motorbloempje het volgende:
Fijn.
quote:Op donderdag 11 oktober 2012 18:55 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Oh en eentje die ik zelf heb meegemaakt;
Je bent niet gelovig dus hoef je morgen niet terug te komen...
blij dat ik daar weg was
Gristengekkies
![]()
Walgelijk. Ik zou hier serieus aangifte van doen.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 21:50 schreef Berkery het volgende:
[..]
Mijn moeder heeft ook zoiets gehad, wordt ze benaderd of ze in een stad in de Bible belt om tijdelijk een functie waar te nemen bij een zorginstelling, gaat op gesprek, alles akkoord, tot ze haar gegevens bekijken en zien aan de doopnamen dat ze van huis uit katholiek is. En daar kunnen gereformeerden blijkbaar niet zo goed tegen.
Terecht afgewezen dus?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 13:02 schreef lipjes het volgende:
1e gesprek ging goed, dus 2e gesprek werd ingepland.
Daarbij een toets moeten doen om HBO-Niveau te controleren, daar ook ruim doorheen.
dus gesprek ging verder, ging gewoon goed, werd toen afgewezen omdat ik de naam van mijn 1e gesprekspartner niet meer wist
1 keer de naam gehoord, verder nooit, 2e gesprek was 3 weken later.quote:
quote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:33 schreef motorbloempje het volgende:
Fijn.
Vind ik wel een terechte afwijzing. Je kunt ook gewoon zeggen dat het je niks interesseert, bespaard beide partijen tijd en moeitequote:Op vrijdag 12 oktober 2012 13:02 schreef lipjes het volgende:
1e gesprek ging goed, dus 2e gesprek werd ingepland.
Daarbij een toets moeten doen om HBO-Niveau te controleren, daar ook ruim doorheen.
dus gesprek ging verder, ging gewoon goed, werd toen afgewezen omdat ik de naam van mijn 1e gesprekspartner niet meer wist
Mwa, namen is iets waar ik niet goed in ben en daar lieg ik ook niet over.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:02 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Vind ik wel een terechte afwijzing. Je kunt ook gewoon zeggen dat het je niks interesseert, bespaard beide partijen tijd en moeite
quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:57 schreef franka het volgende:
Solliciteren op een functie van begeleider, tijdens het gesprek kwam ik erachter dat het ging om een schoonmaak baan. Niets mis mee, werk is werk. Krijg ik s middags een telefoontje dat ik was afgewezen omdat ze vonden dat ik meer een begeleider zou zijn. Duh!!
Mijn zoon solliciteerde op een baan bij een rolstoelbouwer/ aanpasser. Hij is afgewezen omdat ze de werkplaats niet konden aanpassen voor een rolstoeler.
We have a 'winner'quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:57 schreef franka het volgende:
Mijn zoon solliciteerde op een baan bij een rolstoelbouwer/ aanpasser. Hij is afgewezen omdat ze de werkplaats niet konden aanpassen voor een rolstoeler.
Schaamden die lui zichzelf niet de ogen uit de kopquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:57 schreef franka het volgende:
Dat is wel echtquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:57 schreef franka het volgende:
Solliciteren op een functie van begeleider, tijdens het gesprek kwam ik erachter dat het ging om een schoonmaak baan. Niets mis mee, werk is werk. Krijg ik s middags een telefoontje dat ik was afgewezen omdat ze vonden dat ik meer een begeleider zou zijn. Duh!!
Damnquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:57 schreef franka het volgende:
Alsof een werkplaats rolstoelvriendelijk is..quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:25 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Schaamden die lui zichzelf niet de ogen uit de kop?
Een werkplek is niet heel lastig rolstoelvriendelijk te maken. Vooral van een werkplaats waar ze rolstoelen maken/aanpassen zou je toch verwachten dat ze daar meer rekening mee zouden houden.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 19:02 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Alsof een werkplaats rolstoelvriendelijk is..
Serieus? Ik ben altijd net iets te vroeg..quote:
Hoezo?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 19:11 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Vooral van een werkplaats waar ze rolstoelen maken/aanpassen zou je toch verwachten dat ze daar meer rekening mee zouden houden.
Ja... We hadden een afspraak, kom jete vroeg,dan lap je de regels aan je laars, (had die kut-job eigenlijk toch niet gewildquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 19:22 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Serieus? Ik ben altijd net iets te vroeg..
Blijkbaar kon het niet. Ik snap niet waarom mensen allemaal dingen bij posts gaan verzinnen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 19:11 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Een werkplek is niet heel lastig rolstoelvriendelijk te maken. Vooral van een werkplaats waar ze rolstoelen maken/aanpassen zou je toch verwachten dat ze daar meer rekening mee zouden houden.
Blijkbaar wilden ze het niet bedoel je..quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 20:06 schreef nowkia het volgende:
[..]
Blijkbaar kon het niet. Ik snap niet waarom mensen allemaal dingen bij posts gaan verzinnen.
Er staat dat het niet kon. Je hebt verder geen idee waarom, en dat ze niet wilden verzin je zelf.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 20:33 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Blijkbaar wilden ze het niet bedoel je..
Gezonde scepsis. Ik lees toch echt dat ze zeiden dat ze het niet konden aanpassen. Je gelooft mensen wel heel makkelijk op hun woord.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 21:24 schreef nowkia het volgende:
[..]
Er staat dat het niet kon. Je hebt verder geen idee waarom, en dat ze niet wilden verzin je zelf.
Ik hou er niet van als mensen dingen verzinnen in plaats van feiten uit te gaan. Of je het nou gelooft of niet: dat ze het niet wilden verzin je zelf.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 21:33 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Gezonde scepsis. Ik lees toch echt dat ze zeiden dat ze het niet konden aanpassen. Je gelooft mensen wel heel makkelijk op hun woord.
Ik ken ook iemand die zegt dat hij nu eenmaal niet kan werken omdat hij niet om zeven uur op kan staan. Daar ga je neem ik aan ook blind van uit?
Waar verzin ik precies watquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 20:06 schreef nowkia het volgende:
[..]
Blijkbaar kon het niet. Ik snap niet waarom mensen allemaal dingen bij posts gaan verzinnen.
Je verzint precies wat je nu typt. Je weet niks van de situatie maar gaat er maar vanuit dat het hetzelfde is als wat jij eerder meegemaakt hebt, en claimt dat het 'brute onwil' van de werkgever's kant is. Dit weet je gewoon helemaal niet en verzin je dus. Lame.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 21:46 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Waar verzin ik precies wat?
Ik heb zelf met mijn opleiding tig collega's gehad over werkplekken en werkplekinrichting. Met een beetje goede wil is elke werkplek zeer eenvoudig om te bouwen. Daar zijn ook nog genoeg potjes voor.
Daarnaast redelijke kans dat je een tegemoetkoming kan aanvragen voor z'n werknemer kan aanvragen. Het is gewoon brute onwil wat een bedrijf met zulke producten niet echt siert.
Ik zie eigenlijk ook niet hoe jij kunt weten dat die werkgever gelijk heeft. Ik hoop dat je je realiseert dat dat evengoed een aanname van je is.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 21:51 schreef nowkia het volgende:
[..]
Je verzint precies wat je nu typt. Je weet niks van de situatie maar gaat er maar vanuit dat het hetzelfde is als wat jij eerder meegemaakt hebt, en claimt dat het 'brute onwil' van de werkgever's kant is. Dit weet je gewoon helemaal niet en verzin je dus. Lame.
Ik geef die werkgever helemaal nergens 'gelijk', ik ga alleen geen oordeel vellen als ik verder helemaal geen informatie heb.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 21:55 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Ik zie eigenlijk ook niet hoe jij kunt weten dat die werkgever gelijk heeft. Ik hoop dat je je realiseert dat dat evengoed een aanname van je is.
Ik basseer het mijn kennis en ervaring. Ik heb 10-tallen vormen van kantoren gezien en mogen onderzoeken. Minor in gebouwenbeheer, een onderzoek om gebouwen toegankelijk te maken voor ouderen (waarvan veel rolstoel afhankelijk).quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 21:51 schreef nowkia het volgende:
[..]
Je verzint precies wat je nu typt. Je weet niks van de situatie maar gaat er maar vanuit dat het hetzelfde is als wat jij eerder meegemaakt hebt, en claimt dat het 'brute onwil' van de werkgever's kant is. Dit weet je gewoon helemaal niet en verzin je dus. Lame.
wat?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 21:57 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ik basseer het mijn kennis en ervaring. Ik heb 10-tallen vormen van kantoren gezien en mogen onderzoeken. Minor in gebouwenbeheer, een onderzoek om gebouwen toegankelijk te maken voor ouderen (waarvan veel rolstoel afhankelijk).
Het enige wat niet kosten-efficiënt aangepast kan worden zijn veel lopende band werkzaamheden.
En nee, ik ken niet deze specifieke situatie. Maar wel zo enorm veel situatie's dat ik denk dat de kans zeer groot is dat het onwil is.
Goede reactiequote:
't Was gewoon een vraag. Wat was je 'major' precies?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 22:07 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Goede reactie, het bestaat en ja het was best leerzaam. Dat jij jezelf geen voorstelling kunt maken over hoeveel werk het is om een gebouw te managen met daarin 12.000 studenten of 6000 kantoormedewerkers of een ziekenhuis met 1600 patiënten maakt het nog niet
.
Afleren dequote:Op vrijdag 12 oktober 2012 22:08 schreef nowkia het volgende:
[..]
't Was gewoon een vraag. Wat was je 'major' precies?
Als je dat had opgenomen kon je er best een zaak van makenquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 00:07 schreef LifeonEarth het volgende:
Oke ik ben vorige week serieus afgewezen bij een keukenzaak. De reden: Ik ben niet christelijk genoeg.![]()
Hij vroeg, ben je gelovig?
ik: ja
Hij: ga je regelmatig naar een kerk?
Ik: ja (maandelijks xtje pkn)
Hij: wat doe je zondags normaal?
Ik: verschilt per zondag
Hij: afgelopen zondag dan?
Ik: is dit relevant voor de functie?
Hij: gewoon stukje belangstelling, mag ik het niet vragen dan?
Ik: jawel hoor, afgelopen zondag uitgeslapen, daarna film gekeken, s'middags naar hockey wedstrijd geweest, en s'avonds met vriendin naar de bios.
Hij: sorry, dit je indentiteit past niet bij het bedrijf![]()
Ik: wtf?!
Hij: ja sorry, je bent niet christelijk genoeg.
Ik: WTF!![]()
zo ben ik dat ook weer even kwijt.
Dat 'what the fuck' is natuurlijk wel de druppel hèquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 00:07 schreef LifeonEarth het volgende:
Oke ik ben vorige week serieus afgewezen bij een keukenzaak. De reden: Ik ben niet christelijk genoeg.![]()
Ik: jawel hoor, afgelopen zondag uitgeslapen, daarna film gekeken, s'middags naar hockey wedstrijd geweest, en s'avonds met vriendin naar de bios.
Maar wat was je major nou?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 22:52 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Afleren dete gebruiken dan wanneer je het serieus bedoelt.
Aangifte doen!quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 00:07 schreef LifeonEarth het volgende:
Iemand anders ook laten solliciteren dan, en dan het gesprek stiekem opnemen.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 13:23 schreef Platina het volgende:
[..]
Nee, bespaar je die tijd.
Wordt toch een grote welles/nietes kwestie.
En dan, wordt je nog niet aangenomen. Naai je alleen die kerel mee, maar wat je daar nu mee opschiet.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 13:25 schreef Balisto het volgende:
[..]
Iemand anders ook laten solliciteren dan, en dan het gesprek stiekem opnemen.
Ook al gaat het niet meer om aangenomen worden, zo'n kerel verdient het om genaaid te worden.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 13:29 schreef Platina het volgende:
[..]
En dan, wordt je nog niet aangenomen. Naai je alleen die kerel mee, maar wat je daar nu mee opschiet.
Laat hem maar lekker kortzichtig zijn, geen tijd en moeite aan besteden.
Hehe, wraakzuchtig type ben jequote:Op zaterdag 13 oktober 2012 13:32 schreef Balisto het volgende:
[..]
Ook al gaat het niet meer om aangenomen worden, zo'n kerel verdient het om genaaid te worden.
Daarbij, daar wil je toch ook niet alsnog aan de slag?quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 13:23 schreef Platina het volgende:
[..]
Nee, bespaar je die tijd.
Wordt toch een grote welles/nietes kwestie.
Dat gesprek wat net genoemd werd is gewoon discriminatie, daar kun je aangifte van doen.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 13:38 schreef blomke het volgende:
Is er geen instantie die misstanden bij sollicitatieprocedure's aan de kaak stelt. Commissie gelijke behandeling van sollicitanten bijv.?
Overigens heeft geloof niets met keukens te maken; dus wat die identiteit nou is?
Als ik weet wie die keukenboer is, zal ik trachten klanten weg te lokken.
Vast een keukenboer die nooit op zondag open is.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 13:38 schreef blomke het volgende:
Is er geen instantie die misstanden bij sollicitatieprocedure's aan de kaak stelt. Commissie gelijke behandeling van sollicitanten bijv.?
Overigens heeft geloof niets met keukens te maken; dus wat die identiteit nou is?
Als ik weet wie die keukenboer is, zal ik trachten klanten weg te lokken.
Wel eerlijk, dat waardeer ik wel. Zelf zou ik een zwaar gelovig iemand ook nooit aannemen.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 00:07 schreef LifeonEarth het volgende:
heeft geen zin. ik heb per mail om bevestiging gevraagd en of hij nog een keer wilde uitleggen waarom ik niet geworden ben. meneer was gehaaid genoeg om te zeggen: niet commercieel genoeg. :Squote:
Haha. Ik geef je gelijk, dit was tenminste eerlijk.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 18:22 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Wel eerlijk, dat waardeer ik wel. Zelf zou ik een zwaar gelovig iemand ook nooit aannemen.
Die discriminatie jankertjes hierodie willen zeker liever horen dat ze "niet in het profiel passen"
What the fuck?quote:Op maandag 8 oktober 2012 20:21 schreef pietdevries het volgende:
Vandaag een sollicitatie gehad en direct afgewezen.
Reden: Er was geen klik, want ik vroeg een glas water bij de koffie.
Dat past niet in de bedrijfscultuur die hier heerst.![]()
Erg maf..
Wat is er mis met thee dan? En kruiden'thee' zit ook gewoon in zakjes. Half jaar terug nog 6 verschillende soorten kamillethee gehaald in Duitsland.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 19:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
What the fuck?
Ik weet dat Nederlanders vroeger van mening waren dat een volwassende koffie of toch op zijn minst thee moet drinken maar ik dacht dat we inmiddels wat vooruitgang hadden geboekt.![]()
Ik lust het beiden niet en beide drankjes zijn in principe niet al te gezond (tenzij je bepaalde thee drinkt die met kruiden is gemaakt in plaats van met theezakjes maar dat bieden ze vast niet aan) maar blijkbaar moet ik bij een sollicitatie toch maar die troep drinken?
Hoe grappig dit ook is, zou de echte reden niet zijn dat ze een hele andere reden hadden die ze niet wilden geven omdat dat juridisch probleempjes zou geven? Denk aan de huidskleur, stinken, je leeftijd, je geslacht of iets dergelijks.
Nee het ging mij ook niet om het feit dat je helemaal geen thee of koffie wil drinken. Daar heb ik respect voor en ik zie niet in waarom anderen dat niet zouden hebben.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 19:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Standaard thee verkleurt je tanden en het verslechtert de opname van ijzer uit je voeding, net als koffie en wijn en bijv. ook spinazie (ja, het is een mythe dat spinazie gezond is vanwege de ijzer). Het schijnt dat dat materiaal van de zakjes, waar je een deel van binnenkrijgt doordat het nu eenmaal gedeeltelijk oplost in het water (noodzakelijk om dat spul uit het zakje in je water te krijgen) niet gezond is. Het is wel leuk om met theezakjes te spelen (ze laten 'vliegen').
Het bovenstaande kan natuurlijk sterk worden gerelativeerd (zoveel van wat we doen is niet zo verstandig, als je ervan geniet is het niet zo erg als de nadelen niet te zwaar wegen), mijn punt was dat ik het raar en irrationeel vind dat anderen het raar vinden als je geen koffie of thee drinkt. Laat iemand toch alleen water of pure vruchtensap drinken als hij dat wil, het is nog gezonder ook (al krijg je ook met water helaas wel wat troep binnen, bijv. de vele farmaceutische troep die daarin terecht komt en eventueel nog wat materiaal van je leidingen die langzaam maar zeker slijten).
aluhoedjequote:Op zaterdag 13 oktober 2012 19:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Standaard thee verkleurt je tanden en het verslechtert de opname van ijzer uit je voeding, net als koffie en wijn en bijv. ook spinazie (ja, het is een mythe dat spinazie gezond is vanwege de ijzer). Het schijnt dat dat materiaal van de zakjes, waar je een deel van binnenkrijgt doordat het nu eenmaal gedeeltelijk oplost in het water (noodzakelijk om dat spul uit het zakje in je water te krijgen) niet gezond is. Het is wel leuk om met theezakjes te spelen (ze laten 'vliegen').
Het bovenstaande kan natuurlijk sterk worden gerelativeerd (zoveel van wat we doen is niet zo verstandig, als je ervan geniet is het niet zo erg als de nadelen niet te zwaar wegen), mijn punt was dat ik het raar en irrationeel vind dat anderen het raar vinden als je geen koffie of thee drinkt. Laat iemand toch alleen water of pure vruchtensap drinken als hij dat wil, het is nog gezonder ook (al krijg je ook met water helaas wel wat troep binnen, bijv. de vele farmaceutische troep die daarin terecht komt en eventueel nog wat materiaal van je leidingen die langzaam maar zeker slijten).
De inhoud van het zakje wat je standaard krijgt.quote:
Het is een medisch fijt dat je ijzeropname verslechtert door een stofje wat in die standaard thee zit. Je doet er verstandig aan om beter onderzoek te doen alvorens je uitspraken doet waarmee je je domheid etaleert.quote:
Hou eens op met het starten van discussies over allerlei niet terzake doende details. Dit topic gaat over afwijzingen bij sollicitaties. Niet over thee, niet over majors en niet over rolstoelen.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 19:21 schreef nowkia het volgende:
[..]
Wat is er mis met thee dan? En kruiden'thee' zit ook gewoon in zakjes. Half jaar terug nog 6 verschillende soorten kamillethee gehaald in Duitsland.
pedante eikel.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 19:53 schreef k_man het volgende:
[..]
Hou eens op met het starten van discussies over allerlei niet terzake doende details. Dit topic gaat over afwijzingen bij sollicitaties. Niet over thee, niet over majors en niet over rolstoelen.
Bel ons niet, wij bellen jou.quote:
quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 20:13 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Bel ons niet, wij bellen jou.
Ja, de Commissie Gelijke Behandeling neemt inderdaad zaken aan wanneer er overduidelijk sprake is van discriminatie op grond van leeftijd, vrouw-en-zwanger-of-met-kinderwens, 'je-naam-is-Achmed-en-dus-nodigen-we-je -niet-uit', enzovoorts.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 13:38 schreef blomke het volgende:
Precies. Je hebt als sollicitant nog steeds geen ene poot om op te staan. Bah.quote:Op maandag 15 oktober 2012 00:51 schreef tjoptjop het volgende:
En dan heb je het aangetoond, en dan? Het feit dat er dan een "foei"/boete voor dat bedrijf komt helpt jou niet aan een baan. Ze worden gewoon nog voorzichtiger met afwijzen -> "helaas u bent het niet geworden".
Je bereikt niks met dit soort anti-discriminatie clubjes, onzinnige symptoombestrijding.
Ter plekke een mail terug schrijven waarin je solliciteert naar de kennelijk vacante functie van Manager P&O.quote:Op maandag 15 oktober 2012 16:28 schreef blomke het volgende:
Nog één: ben 2 ronden verder en behoor tot de 3 laatsten in de procdure. Na het laatste gesprek wacht ik, net als eerdere ronde, op een schriftelijke reactie. KAn ik lang wachten, 2 weken later niets. Eens gemaild met afd. hoofd, binne 20 min. retourmail: "je had een afwijzing moeten ontvangen van P&O, maar daar hebben ze de processen niet op orde".
Dat soort (schriftelijke) dingen kan je wel bij zo'n commissie dumpen, als zou ik daar niets mee opgeschoten zijn.
Zucht ben je beleefd en klantvriendelijk is het nog niet goedquote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:38 schreef Xaryna het volgende:
Bij een nieuwe winkel hadden ze hard mensen nodig, dus ik kon direct beginnen. Hebben ze me aan het einde van de proeftijd eruit geschopt want 'ik was te lief en niet mondig genoeg, daardoor pastte ik niet het team'.
Nee, met de klanten was ik wel goed, zeiden ze. Maar het is toch een stom excuus.. hoe kan je nou weer te lief zijn.. Ik moest meer van me af bijten in het team, zeiden ze.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:16 schreef Son-Goku het volgende:
[..]
Zucht ben je beleefd en klantvriendelijk is het nog niet goed![]()
Wat had je dan moeten doen, iedereen maar uitschelden voor mislukte abortus of zo![]()
Een andere keerquote:De producten die wij maken zijn te cheap voor jouw expertkennis
quote:Beste speknek, na enig beraad hebben we besloten u niet te selecteren voor de functie, want we zijn van mening dat u niet genoeg achtergrondkennis heeft voor de functie op het gebied van X.
Beste P&O miep, dat vind ik spijtig om te horen en ik herken mijzelf er ook niet helemaal in. Echter kon ik de baan toch niet accepteren aangezien ik reeds een andere baan heb geaccepteerd. Ik begin volgende maand als UNIVERSITAIR DOCENT OP HET GEBIED VAN X.
Dit al zo vaak gehad inderdaad..quote:maandag 8 oktober 2012 20:49 schreef Prof_Hoax het volgende:
Ik ben afgewezen op een junior systeembeheerder (net van school) functie omdat te weinig ervaring__!
Ik moest emo giffen.
Oehhhh wat een steek naar P&Oquote:Op maandag 15 oktober 2012 16:28 schreef blomke het volgende:
Nog één: ben 2 ronden verder en behoor tot de 3 laatsten in de procdure. Na het laatste gesprek wacht ik, net als eerdere ronde, op een schriftelijke reactie. KAn ik lang wachten, 2 weken later niets. Eens gemaild met afd. hoofd, binne 20 min. retourmail: "je had een afwijzing moeten ontvangen van P&O, maar daar hebben ze de processen niet op orde".
Dat soort (schriftelijke) dingen kan je wel bij zo'n commissie dumpen, als zou ik daar niets mee opgeschoten zijn.
Oja, dat ook: "we houden je in het bestand, mocht er een vacature vrijkomen nemen we contact met je op.. Niet dus.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 17:37 schreef Tha_Duck het volgende:
Recruiters, je kan niet met ze leven maar ook niet zonder.
Ik ben heel eenvoudig: stuur me de vacature, dan praten we daarna wel verder. Ik hoef niet niet zinloos in een bestand en ik wil niet zinloos ergens babbelen. Vacature met de lokatie is voldoende, bedrijfsnaam mogen ze gerust voor zich houden.
Zo ben ik al 2 keer in de afgelopen jaren van baan gewisseld, beviel me prima.
P&O-afdelingen, sowieso.quote:
Dat gebeurt inderdaad wel, maar het is natuurlijk niet altijd zo.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:35 schreef Burrito het volgende:
Dat doen recruiters. Ze zeggen dat ze je willen spreken voor een functie maar eigenlijk willen ze gewoon hun database updaten. Vaak bestaat die functie ook helemaal niet
jobhoppert!quote:Op woensdag 17 oktober 2012 17:37 schreef Tha_Duck het volgende:
Recruiters, je kan niet met ze leven maar ook niet zonder.
Ik ben heel eenvoudig: stuur me de vacature, dan praten we daarna wel verder. Ik hoef niet niet zinloos in een bestand en ik wil niet zinloos ergens babbelen. Vacature met de lokatie is voldoende, bedrijfsnaam mogen ze gerust voor zich houden.
Zo ben ik al 2 keer in de afgelopen jaren van baan gewisseld, beviel me prima.
Ook al eens meegemaakt ja. Was toevallig op zoek naar iets nieuws en werd gebeld, hele uitleg gedaan over wat ik wilde en wat ik nu deed en alles. Alles al besproken, zelfs salarisindicatie. Belt hij me een week later weer op met exact dezelfde vragen...quote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:35 schreef Burrito het volgende:
Dat doen recruiters. Ze zeggen dat ze je willen spreken voor een functie maar eigenlijk willen ze gewoon hun database updaten. Vaak bestaat die functie ook helemaal niet
Sowieso projectleiders die denken wat te beslissen hebben.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 19:13 schreef zweefbij het volgende:
Niet echt sollicitatie, maar meer inhuur/detachering.
- Na een gesprek met de projectleider van een mooie klus niet ingehuurd. De projectleider was bang dat ik hem ging overrulen. Als je daar bang voor bent, dan kan je beter geen projectleider worden.
quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:51 schreef Prowl het volgende:
Bij een kozijnenbouwer: u past niet in het profiel.........
Ik moest toen keihard lachen maar meneer aan andere kant van de tafel snapte em niet![]()
Daar komt het dus wel op neer ja.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 22:16 schreef karr-1 het volgende:
Elke keer dezelfde smoes met " u past niet in het profiel" of "u voldoet niet helemaal aan onze eisen" En als je dan belt en vraagt om meer uitleg, dan hebben ze geen antwoord voor je. Daar kan ik me echt dood aan ergeren.
Je wijst dus iemand af, maar je hebt geen flauw idee waarom en doet ook geen moeite om iets te bedenken.
Er straalt voor mijn gevoel een bepaalde arrogantie van uit waar ik heel slecht tegen kan. Als ik hier ook lees hoe ze met mensen denken om te kunnen gaan, echt tenenkrommend.quote:
Que? Verwijt of stem je toe in mijn lachebekjequote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Er straalt voor mijn gevoel een bepaalde arrogantie van uit waar ik heel slecht tegen kan. Als ik hier ook lees hoe ze met mensen denken om te kunnen gaan, echt tenenkrommend.
Ik heb het over recruiters, niet over jouw lachebekjequote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:30 schreef From het volgende:
Que? Verwijt of stem je toe in mijn lachebekje
Als je niet bereid bent om een discussie aan te gaan, dan moet je geen vacature uitschrijven. Ik reageer als ik er vanuit ga dat ik pas in de vacature. Dat je me dan afwijst prima, dat kan best. Maar verzin dan een betere reden dan "je past niet in het profiel". En als je dan vraagt wat het profiel dan is, dan weten ze dat ook niet....quote:Op woensdag 17 oktober 2012 22:20 schreef blomke het volgende:
Ze hebben een reden om je af te wijzen, maar die geven ze niet. Wat "ze" willen vermijden, is dat je een discussiepunt hebt, zo van, "ja, maar ik ben wel opgeleid etc...". ..
Dus geven ze iets waarover niet gediscussiëerd kan worden.
Hierin heb je wel gelijk eigenlijk.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 14:46 schreef beware_reageerd het volgende:
Die discusie ben ik toen wel aan gegaan.
Ook "u past niet in het profiel".
Wat stond er ?
U bent ouder dan 18 - check
U heeft een rijbewijs B - check
U heeft een veiligheidsscan gehad - check level a,c en d
U bent bereid opleidingen te volgen - check.
Dus ik voldoe, en die muts maar doorgaan.
Uiteindelijk de zin, "hier heb ik geen tijd voor"waarop ik heel gevat reageerde.
Meid, als jij je werkt niet red in de 8 uur per dag die je krijgt, zit je wellicht niet op de juiste plaats.
Misschien wisselen ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |