abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 19:22:17 #201
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_117903737
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 20:36 schreef boom4 het volgende:
Afgewezen omdat ik 5min te vroeg kwam!
Serieus? Ik ben altijd net iets te vroeg..
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_117903754
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 19:11 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Vooral van een werkplaats waar ze rolstoelen maken/aanpassen zou je toch verwachten dat ze daar meer rekening mee zouden houden.
Hoezo? :P Kijk, ik snap dat het nogal ironisch is, maar je moet niet verwachten dat een rolstoelwerkplaats een soort heilige plek is met allemaal welwillende mensen. Voor hetzelfde geld lassen ze een tractor.
pi_117904128
Heilige plaats is het zeker niet. De ironie zit in het verhaal dat mijn zoon zelf in een rolstoel zit.
Hij begreep best dat het het bedrijf veel geld zou kosten om een hoog-laag tafel aan te schaffen. Maar als ze een rolstoel kunnen/moeten aanpassen kan je ook een tafel aanpassen lijkt me. Of jouw tractor;)
'Juist door het verschil kan je onderscheid maken. Iedereen is anders, wat ons gelijk maakt is dat we mensen zijn met respect naar elkaar, toch . . .�
pi_117905130
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 20:36 schreef boom4 het volgende:
Afgewezen omdat ik 5min te vroeg kwam!
kan ik me niet voorstellen.
pi_117905231
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 19:22 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Serieus? Ik ben altijd net iets te vroeg..
Ja... We hadden een afspraak, kom jete vroeg,dan lap je de regels aan je laars, (had die kut-job eigenlijk toch niet gewild ;) )
Ik ben een wielrenner en daar ben ik trots op!
pi_117905419
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 19:11 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Een werkplek is niet heel lastig rolstoelvriendelijk te maken. Vooral van een werkplaats waar ze rolstoelen maken/aanpassen zou je toch verwachten dat ze daar meer rekening mee zouden houden.
Blijkbaar kon het niet. Ik snap niet waarom mensen allemaal dingen bij posts gaan verzinnen.
pi_117906675
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 20:06 schreef nowkia het volgende:

[..]

Blijkbaar kon het niet. Ik snap niet waarom mensen allemaal dingen bij posts gaan verzinnen.
Blijkbaar wilden ze het niet bedoel je..
pi_117909691
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 20:33 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Blijkbaar wilden ze het niet bedoel je..
Er staat dat het niet kon. Je hebt verder geen idee waarom, en dat ze niet wilden verzin je zelf.
pi_117910232
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 21:24 schreef nowkia het volgende:

[..]

Er staat dat het niet kon. Je hebt verder geen idee waarom, en dat ze niet wilden verzin je zelf.
Gezonde scepsis. Ik lees toch echt dat ze zeiden dat ze het niet konden aanpassen. Je gelooft mensen wel heel makkelijk op hun woord.

Ik ken ook iemand die zegt dat hij nu eenmaal niet kan werken omdat hij niet om zeven uur op kan staan. Daar ga je neem ik aan ook blind van uit?
pi_117910337
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 21:33 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Gezonde scepsis. Ik lees toch echt dat ze zeiden dat ze het niet konden aanpassen. Je gelooft mensen wel heel makkelijk op hun woord.

Ik ken ook iemand die zegt dat hij nu eenmaal niet kan werken omdat hij niet om zeven uur op kan staan. Daar ga je neem ik aan ook blind van uit?
Ik hou er niet van als mensen dingen verzinnen in plaats van feiten uit te gaan. Of je het nou gelooft of niet: dat ze het niet wilden verzin je zelf.
pi_117910975
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 20:06 schreef nowkia het volgende:

[..]

Waar verzin ik precies wat :')?

Ik heb zelf met mijn opleiding tig collega's gehad over werkplekken en werkplekinrichting. Met een beetje goede wil is elke werkplek zeer eenvoudig om te bouwen. Daar zijn ook nog genoeg potjes voor.

Daarnaast redelijke kans dat je een tegemoetkoming kan aanvragen voor z'n werknemer kan aanvragen. Het is gewoon brute onwil wat een bedrijf met zulke producten niet echt siert.
pi_117911337
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 21:46 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Waar verzin ik precies wat :')?

Ik heb zelf met mijn opleiding tig collega's gehad over werkplekken en werkplekinrichting. Met een beetje goede wil is elke werkplek zeer eenvoudig om te bouwen. Daar zijn ook nog genoeg potjes voor.

Daarnaast redelijke kans dat je een tegemoetkoming kan aanvragen voor z'n werknemer kan aanvragen. Het is gewoon brute onwil wat een bedrijf met zulke producten niet echt siert.
Je verzint precies wat je nu typt. Je weet niks van de situatie maar gaat er maar vanuit dat het hetzelfde is als wat jij eerder meegemaakt hebt, en claimt dat het 'brute onwil' van de werkgever's kant is. Dit weet je gewoon helemaal niet en verzin je dus. Lame.
pi_117911659
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 21:51 schreef nowkia het volgende:

[..]

Je verzint precies wat je nu typt. Je weet niks van de situatie maar gaat er maar vanuit dat het hetzelfde is als wat jij eerder meegemaakt hebt, en claimt dat het 'brute onwil' van de werkgever's kant is. Dit weet je gewoon helemaal niet en verzin je dus. Lame.
Ik zie eigenlijk ook niet hoe jij kunt weten dat die werkgever gelijk heeft. Ik hoop dat je je realiseert dat dat evengoed een aanname van je is.
pi_117911799
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 21:55 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Ik zie eigenlijk ook niet hoe jij kunt weten dat die werkgever gelijk heeft. Ik hoop dat je je realiseert dat dat evengoed een aanname van je is.
Ik geef die werkgever helemaal nergens 'gelijk', ik ga alleen geen oordeel vellen als ik verder helemaal geen informatie heb.
pi_117911804
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 21:51 schreef nowkia het volgende:

[..]

Ik basseer het mijn kennis en ervaring. Ik heb 10-tallen vormen van kantoren gezien en mogen onderzoeken. Minor in gebouwenbeheer, een onderzoek om gebouwen toegankelijk te maken voor ouderen (waarvan veel rolstoel afhankelijk).

Het enige wat niet kosten-efficiënt aangepast kan worden zijn veel lopende band werkzaamheden.

En nee, ik ken niet deze specifieke situatie. Maar wel zo enorm veel situatie's dat ik denk dat de kans zeer groot is dat het onwil is.
pi_117912243
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 21:57 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Ik basseer het mijn kennis en ervaring. Ik heb 10-tallen vormen van kantoren gezien en mogen onderzoeken. Minor in gebouwenbeheer, een onderzoek om gebouwen toegankelijk te maken voor ouderen (waarvan veel rolstoel afhankelijk).

Het enige wat niet kosten-efficiënt aangepast kan worden zijn veel lopende band werkzaamheden.

En nee, ik ken niet deze specifieke situatie. Maar wel zo enorm veel situatie's dat ik denk dat de kans zeer groot is dat het onwil is.
wat? :')
pi_117912506
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 22:03 schreef nowkia het volgende:

[..]

wat? :')
Goede reactie ^O^, het bestaat en ja het was best leerzaam. Dat jij jezelf geen voorstelling kunt maken over hoeveel werk het is om een gebouw te managen met daarin 12.000 studenten of 6000 kantoormedewerkers of een ziekenhuis met 1600 patiënten maakt het nog niet :').
pi_117912609
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 22:07 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Goede reactie ^O^, het bestaat en ja het was best leerzaam. Dat jij jezelf geen voorstelling kunt maken over hoeveel werk het is om een gebouw te managen met daarin 12.000 studenten of 6000 kantoormedewerkers of een ziekenhuis met 1600 patiënten maakt het nog niet :').
't Was gewoon een vraag. Wat was je 'major' precies?
pi_117914783
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 22:08 schreef nowkia het volgende:

[..]

't Was gewoon een vraag. Wat was je 'major' precies?
Afleren de :') te gebruiken dan wanneer je het serieus bedoelt.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 00:07:31 #220
360493 LifeonEarth
LiveLifeMaximum
pi_117917573
Oke ik ben vorige week serieus afgewezen bij een keukenzaak. De reden: Ik ben niet christelijk genoeg. 8)7

Hij vroeg, ben je gelovig?
ik: ja
Hij: ga je regelmatig naar een kerk?
Ik: ja (maandelijks xtje pkn)
Hij: wat doe je zondags normaal?
Ik: verschilt per zondag
Hij: afgelopen zondag dan?
Ik: is dit relevant voor de functie?
Hij: gewoon stukje belangstelling, mag ik het niet vragen dan?
Ik: jawel hoor, afgelopen zondag uitgeslapen, daarna film gekeken, s'middags naar hockey wedstrijd geweest, en s'avonds met vriendin naar de bios.
Hij: sorry, dit je indentiteit past niet bij het bedrijf :{w
Ik: wtf?!
Hij: ja sorry, je bent niet christelijk genoeg.
Ik: WTF! :X

zo ben ik dat ook weer even kwijt.
pi_117917780
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 00:07 schreef LifeonEarth het volgende:
Oke ik ben vorige week serieus afgewezen bij een keukenzaak. De reden: Ik ben niet christelijk genoeg. 8)7

Ik: jawel hoor, afgelopen zondag uitgeslapen, daarna film gekeken, s'middags naar hockey wedstrijd geweest, en s'avonds met vriendin naar de bios.

Als je dat had opgenomen kon je er best een zaak van maken :')
pi_117920261
quote:

Dat 'what the fuck' is natuurlijk wel de druppel hè 8-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_117920394
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 22:52 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Afleren de :') te gebruiken dan wanneer je het serieus bedoelt.
Maar wat was je major nou?
pi_117920765
Kan dat niet door jullie privé besproken worden? Topic ging met zo goed totdat ik dat slappe gelul van jullie door moest scrollen
pi_117924850
Ik solliciteerde als vakantiekracht bij de Action. :') Kreeg ik een mailtje terug dat mijn profiel en ervaring niet bij de functie paste.
Ik heb 1 jaar ervaring met vakkenvullen en 2 jaar ervaring met kassawerkzaamheden.
Hele grote :').
Striving to be more than average.
pi_117924975
quote:

Aangifte doen!
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 13:23:54 #227
66083 Platina
78th Element
pi_117925495
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 13:02 schreef Balisto het volgende:

[..]

Aangifte doen!
Nee, bespaar je die tijd.

Wordt toch een grote welles/nietes kwestie.
pi_117925547
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 13:23 schreef Platina het volgende:

[..]

Iemand anders ook laten solliciteren dan, en dan het gesprek stiekem opnemen.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 13:29:33 #229
66083 Platina
78th Element
pi_117925685
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 13:25 schreef Balisto het volgende:

[..]

Iemand anders ook laten solliciteren dan, en dan het gesprek stiekem opnemen.
En dan, wordt je nog niet aangenomen. Naai je alleen die kerel mee, maar wat je daar nu mee opschiet.
Laat hem maar lekker kortzichtig zijn, geen tijd en moeite aan besteden.
pi_117925785
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 13:29 schreef Platina het volgende:

[..]

En dan, wordt je nog niet aangenomen. Naai je alleen die kerel mee, maar wat je daar nu mee opschiet.
Laat hem maar lekker kortzichtig zijn, geen tijd en moeite aan besteden.
Ook al gaat het niet meer om aangenomen worden, zo'n kerel verdient het om genaaid te worden.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 13:33:20 #231
66083 Platina
78th Element
pi_117925808
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 13:32 schreef Balisto het volgende:

[..]

Ook al gaat het niet meer om aangenomen worden, zo'n kerel verdient het om genaaid te worden.
Hehe, wraakzuchtig type ben je :P
pi_117925870
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 13:33 schreef Platina het volgende:

[..]

Hehe, wraakzuchtig type ben je :P
Ik kan nou eenmaal heel slecht tegen dit soort gristelijke types. Het is 2012, kom op zeg.
pi_117925968
Is er geen instantie die misstanden bij sollicitatieprocedure's aan de kaak stelt. Commissie gelijke behandeling van sollicitanten bijv.?

Overigens heeft geloof niets met keukens te maken; dus wat die identiteit nou is?

Als ik weet wie die keukenboer is, zal ik trachten klanten weg te lokken.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_117929157
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 13:23 schreef Platina het volgende:

[..]

Daarbij, daar wil je toch ook niet alsnog aan de slag?
Don't you love her madly?
pi_117930147
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 13:38 schreef blomke het volgende:
Is er geen instantie die misstanden bij sollicitatieprocedure's aan de kaak stelt. Commissie gelijke behandeling van sollicitanten bijv.?

Overigens heeft geloof niets met keukens te maken; dus wat die identiteit nou is?

Dat gesprek wat net genoemd werd is gewoon discriminatie, daar kun je aangifte van doen.
pi_117933717
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 13:38 schreef blomke het volgende:

Vast een keukenboer die nooit op zondag open is.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_117933788
quote:

Wel eerlijk, dat waardeer ik wel. Zelf zou ik een zwaar gelovig iemand ook nooit aannemen.

Die discriminatie jankertjes hiero :') die willen zeker liever horen dat ze "niet in het profiel passen"
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 18:40:55 #238
360493 LifeonEarth
LiveLifeMaximum
pi_117934276
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 13:02 schreef Balisto het volgende:

[..]

Aangifte doen!
heeft geen zin. ik heb per mail om bevestiging gevraagd en of hij nog een keer wilde uitleggen waarom ik niet geworden ben. meneer was gehaaid genoeg om te zeggen: niet commercieel genoeg. :S
pi_117934319
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 18:22 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Wel eerlijk, dat waardeer ik wel. Zelf zou ik een zwaar gelovig iemand ook nooit aannemen.

Die discriminatie jankertjes hiero :') die willen zeker liever horen dat ze "niet in het profiel passen"
Haha. Ik geef je gelijk, dit was tenminste eerlijk.
pi_117934836
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 20:21 schreef pietdevries het volgende:
Vandaag een sollicitatie gehad en direct afgewezen.
Reden: Er was geen klik, want ik vroeg een glas water bij de koffie.
Dat past niet in de bedrijfscultuur die hier heerst. ~O>

Erg maf..
What the fuck?
Ik weet dat Nederlanders vroeger van mening waren dat een volwassende koffie of toch op zijn minst thee moet drinken maar ik dacht dat we inmiddels wat vooruitgang hadden geboekt. :?
Ik lust het beiden niet en beide drankjes zijn in principe niet al te gezond (tenzij je bepaalde thee drinkt die met kruiden is gemaakt in plaats van met theezakjes maar dat bieden ze vast niet aan) maar blijkbaar moet ik bij een sollicitatie toch maar die troep drinken? :)

Hoe grappig dit ook is, zou de echte reden niet zijn dat ze een hele andere reden hadden die ze niet wilden geven omdat dat juridisch probleempjes zou geven? Denk aan de huidskleur, stinken, je leeftijd, je geslacht of iets dergelijks.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_117935375
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 19:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

What the fuck?
Ik weet dat Nederlanders vroeger van mening waren dat een volwassende koffie of toch op zijn minst thee moet drinken maar ik dacht dat we inmiddels wat vooruitgang hadden geboekt. :?
Ik lust het beiden niet en beide drankjes zijn in principe niet al te gezond (tenzij je bepaalde thee drinkt die met kruiden is gemaakt in plaats van met theezakjes maar dat bieden ze vast niet aan) maar blijkbaar moet ik bij een sollicitatie toch maar die troep drinken? :)

Hoe grappig dit ook is, zou de echte reden niet zijn dat ze een hele andere reden hadden die ze niet wilden geven omdat dat juridisch probleempjes zou geven? Denk aan de huidskleur, stinken, je leeftijd, je geslacht of iets dergelijks.
Wat is er mis met thee dan? En kruiden'thee' zit ook gewoon in zakjes. Half jaar terug nog 6 verschillende soorten kamillethee gehaald in Duitsland.
pi_117935553
Standaard thee verkleurt je tanden en het verslechtert de opname van ijzer uit je voeding, net als koffie en wijn en bijv. ook spinazie (ja, het is een mythe dat spinazie gezond is vanwege de ijzer). Het schijnt dat dat materiaal van de zakjes, waar je een deel van binnenkrijgt doordat het nu eenmaal gedeeltelijk oplost in het water (noodzakelijk om dat spul uit het zakje in je water te krijgen) niet gezond is. Het is wel leuk om met theezakjes te spelen (ze laten 'vliegen'). :)

Het bovenstaande kan natuurlijk sterk worden gerelativeerd (zoveel van wat we doen is niet zo verstandig, als je ervan geniet is het niet zo erg als de nadelen niet te zwaar wegen), mijn punt was dat ik het raar en irrationeel vind dat anderen het raar vinden als je geen koffie of thee drinkt. Laat iemand toch alleen water of pure vruchtensap drinken als hij dat wil, het is nog gezonder ook (al krijg je ook met water helaas wel wat troep binnen, bijv. de vele farmaceutische troep die daarin terecht komt en eventueel nog wat materiaal van je leidingen die langzaam maar zeker slijten).
#NoDAPL
pi_117935808
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 19:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Standaard thee verkleurt je tanden en het verslechtert de opname van ijzer uit je voeding, net als koffie en wijn en bijv. ook spinazie (ja, het is een mythe dat spinazie gezond is vanwege de ijzer). Het schijnt dat dat materiaal van de zakjes, waar je een deel van binnenkrijgt doordat het nu eenmaal gedeeltelijk oplost in het water (noodzakelijk om dat spul uit het zakje in je water te krijgen) niet gezond is. Het is wel leuk om met theezakjes te spelen (ze laten 'vliegen'). :)

Het bovenstaande kan natuurlijk sterk worden gerelativeerd (zoveel van wat we doen is niet zo verstandig, als je ervan geniet is het niet zo erg als de nadelen niet te zwaar wegen), mijn punt was dat ik het raar en irrationeel vind dat anderen het raar vinden als je geen koffie of thee drinkt. Laat iemand toch alleen water of pure vruchtensap drinken als hij dat wil, het is nog gezonder ook (al krijg je ook met water helaas wel wat troep binnen, bijv. de vele farmaceutische troep die daarin terecht komt en eventueel nog wat materiaal van je leidingen die langzaam maar zeker slijten).
Nee het ging mij ook niet om het feit dat je helemaal geen thee of koffie wil drinken. Daar heb ik respect voor en ik zie niet in waarom anderen dat niet zouden hebben.

Maar voor de rest heb je dus uitgelegd wat je op 'zakjes' tegen hebt, dus is die vraag beantwoord. Of ik denk dat het onzin is laat ik in het midden.
pi_117935850
Lees nog eens! ;)
#NoDAPL
pi_117935869
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 19:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Lees nog eens! ;)
Wat bedoel je precies?
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 19:47:53 #246
66083 Platina
78th Element
pi_117936141
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 19:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:

aluhoedje
pi_117936233
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 19:37 schreef nowkia het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies?
De inhoud van het zakje wat je standaard krijgt.
#NoDAPL
pi_117936277
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 19:47 schreef Platina het volgende:

[..]

aluhoedje
Het is een medisch fijt dat je ijzeropname verslechtert door een stofje wat in die standaard thee zit. Je doet er verstandig aan om beter onderzoek te doen alvorens je uitspraken doet waarmee je je domheid etaleert.
#NoDAPL
pi_117936307
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 19:21 schreef nowkia het volgende:

[..]

Wat is er mis met thee dan? En kruiden'thee' zit ook gewoon in zakjes. Half jaar terug nog 6 verschillende soorten kamillethee gehaald in Duitsland.
Hou eens op met het starten van discussies over allerlei niet terzake doende details. Dit topic gaat over afwijzingen bij sollicitaties. Niet over thee, niet over majors en niet over rolstoelen.
pi_117936436
quote:
13s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 19:53 schreef k_man het volgende:

[..]

Hou eens op met het starten van discussies over allerlei niet terzake doende details. Dit topic gaat over afwijzingen bij sollicitaties. Niet over thee, niet over majors en niet over rolstoelen.
pedante eikel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')