abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117818255
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 16:22 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Wtf dit is gewoon onbeschoft inderdaad :') Wat had ie dan verwacht?

+"Ja hallo, spreek ik met Kalinhos?"
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH OOH GOD WAT IK BEN IK BLIJ DAT JE BELT MAN, WOW IK MOET EVEN BIJKOMEN HOOR BEDANKT! Phew... ok, met wie spreek ik?
_O- _O-
I am the hope of the Universe. I am the answer to all living things who cry out for peace. I am protector of the innocent. I am the light in the darkness. I am truth... ally to good, nightmare to you!
pi_117818788
Ik vind het eerlijk gezegd helemaal niet grappig. Als ik ergens niet tegen kan zijn het imbecielen die menen mensen die ze totaal niet kennen de les te moeten lezen.
pi_117818807
10j geleden toen ik nog niet op weg naar de top was en de jonge student uithing

sollicitatie bij uitzendbureu, voor tijdelijke simpele bijbaan naast studie, een of andere super oninteressante helpdesk IT functie (pc voor dummies). lk had geld nodig.

ik kom binnen, doe IT skills test.

iets v 30 vragen over algemeen windows gebruik, niveau jip en janneke. Letterlijk ("wat gebeurt er als je op F1 drukt? Hoe kom je in het configuratiescherm?").

let: ik zette vroeger mn eigen pcs in elkaar , overclocken etc, kiddiehackte wat hier en daar, was zon beetje de pc guru van mn familie en omgeving, had elke windows versie wel in bezit, van 95 tot 98 tot ME tot whatever in die tijd, engels nederlands enz. Ervaring met DOS, configureren, alles.

die vragen op die toets waren ZO makkelijk en zo slecht geformuleerd , dat ik 6 of 7 fout had . Mochten maar 5 zijn.

Ik zeg tegen die intercedent doos achter het bureau: er zijn minstens ~3-4 vragen fout gesteld. In windows versie X ga je op die manier naar het configuratiescherm, in windows versie Y op die manier etc. Daarnaast doe ik in een hand omdraai dit dit en dit met een / jouw PC.

Ze begreep t niet, word ik afgewezen, "niet genoeg ervaring met IT."

Intercedenten...

Mn neefje werd wel aangenomen, Ik heb volgens mij nog iets v 3 weken werkloos rondgelopen terwijl die flikker voor 10tje per uur zoiets al aan t werk was en bejaarden etc aan het helpen was met windows . Hij lachte zich slap natuurlijk :)

[ Bericht 4% gewijzigd door wrmookniet op 10-10-2012 17:20:43 ]
pi_117819762
De stomste afwijzing? Geen afwijzing. Twee keer op gesprek geweest bij dat bedrijf en vervolgens nooit meer iets gehoord.

Zelf nog wel gebeld, maar dan was het 'we weten het nog niet' of 'hij is er nu niet, ik zal vragen of-ie terugbelt' of een ander nietszeggend antwoord.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2012 17:09:14 ]
pi_117819766
Na een kort gesprek begon de leidinggevende waarmee ik een gesprek had mij uit te leggen wat mijn taken zouden zijn, alsof ik de baan al had. Het gesprek verliep daarna ongeveer als volgt.

Meneer: 'Nou, als je dus straks achter de kassa zit, moet je altijd een half uur van tevoren op de werkvloer aanwezig zijn. Dan kun je in de kantine nog wat drinken en zorgen dat je er helemaal verzorgd uitziet, dat soort dingen. Ik laat je zo de kantine wel even zien.'

Ik: 'Dat is vriendelijk van u.'

Meneer: 'Soms moet je ook andere werkzaamheden verrichten, zoals schoonmaken of spiegelen. Je hebt daar ervaring mee?'

Ik: 'Dat klopt, ik heb eerder een bijbaantje gehad bij een schoonmaakbedrijf.'

Meneer: 'Helemaal goed! Ik schrijf even een paar dingen op en dan gaan we je contract opstellen. Wat is je geboortedatum?'

Ik: '4 oktober 1991'.

Meneer: 'Oh, dan ben je...! Ai! Uhm... Wij nemen eigenlijk alleen meisjes tot een jaar of achttien aan voor achter de kassa. Uhm. Bedankt voor je sollicitatie. Ik denk dat ik genoeg weet.'

(Er kwam dus geen contract en er volgde alleen een e-mail waarin mij werd medegedeeld dat ik helaas niet was aangenomen)
pi_117820144
Wat ook apart was, was de afwijzing na een sollicitatiegesprek bij een of ander consultancybureau. Begin van het gesprek verliep normaal, maar vervolgens bleven ze vragen tot drie keer toe herhalen en ontzettend doorzeuren over bepaalde details. Ik vond het een raar gesprek worden, dus ik dacht: ik zal het gesprek netjes afmaken en vriendelijk antwoord blijven geven, maar ik betwijfel of ik hier wel wil werken.

Aan het eind van het gesprek zeggen die mafketels: "Had je niet door dat we je probeerden op te fokken? Je werd helemaal niet boos of zo? Ja, ik weet nou niet of we tijdens dit gesprek wel de echte k_man hebben leren kennen of alleen de zich sociaal wenselijk gedragende k_man."

Ik had dus boos moeten worden om daar aangenomen te worden. :')
  woensdag 10 oktober 2012 @ 17:21:06 #132
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_117820260
quote:
18s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 17:18 schreef k_man het volgende:
Aan het eind van het gesprek zeggen die mafketels: "Had je niet door dat we je probeerden op te fokken? Je werd helemaal niet boos of zo? Ja, ik weet nou niet of we tijdens dit gesprek wel de echte k_man hebben leren kennen of alleen de zich sociaal wenselijk gedragende k_man."

_O- wat een harries. :')
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_117820382
quote:
18s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 17:18 schreef k_man het volgende:
Wat ook apart was, was de afwijzing na een sollicitatiegesprek bij een of ander consultancybureau. Begin van het gesprek verliep normaal, maar vervolgens bleven ze vragen tot drie keer toe herhalen en ontzettend doorzeuren over bepaalde details. Ik vond het een raar gesprek worden, dus ik dacht: ik zal het gesprek netjes afmaken en vriendelijk antwoord blijven geven, maar ik betwijfel of ik hier wel wil werken.

Trieste tactiek wellicht, maar ze hadden uiteindelijk wel gelijk dat je je 'sociaal wenselijke' kant meer liet gelden dan iets anders.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 17:44:58 #134
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_117821238
Ik heb ooit eens gesolliciteerd bij een poepsjiek peperduur kantoor dat iets deed met 'investments' als managementassistent.
Nu ben ik een persoon van de klok, dus als ik ergens om 13:27 uur moet zijn, dan ben ik er ook op dat tijdstip. Kennelijk gold dat niet voor mijn potentiele werkgever, want ik zat daar maar te wachten in het zijkamertje. Een kwartier werd een half uur - zonder dat er ook maar iemand iets zei van "het wordt wat later, onze excuses" of zo. Na zo'n 40 minuten wachten was ik het uiteindelijk zat en besloot ik maar eens even rond te gaan kijken - of ze mij misschien vergeten waren of zo.

Ik open een deur, zit daar het hele bedrijf aan de borrel. En niks van "sorry!" of zo, nee het tegendeel - "zo, kom je eindelijk eens kijken?"
Een bende onbeschofte lullo's die kennelijk de beginselen van 'normale omgang met elkaar' nog niet hadden leren kennen. Ineens snapte ik die dure inrichting en de dure locatie van het kantoor - gewoon een bende ordinaire graaiers!

Ik heb mij zonder iets te zeggen omgedraaid en ben maar weer vertrokken. Eigenlijk had ik ze achteraf nog een declaratie moeten sturen voor 40 minuten inkomstenderving mijnerzijds. |:(

[ Bericht 0% gewijzigd door HetKlusKonijn op 10-10-2012 17:51:47 ]
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_117821633
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 12:51 schreef Ordos20 het volgende:
Toen ik net van het HBO afkwam gesolliciteerd voor een functie in Dubai bij een Nederlandse baggeraar. Inclusief sollicitatie over de telefoon (vliegen naar Dubai kon net niet uit). Was 1 van de twee gegadigden voor de functie.

Terugkoppeling: Je bent het niet geworden want je bent te slim voor de functie. We zijn bang dat je eventueel iets aan de database zou gaan knutselen.

????????
ze hebben te vaak het film The Social Network gekeken :p
pi_117821651
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 17:55 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

ze hebben te vaak het film The Social Network gekeken :p
Het was gelukkig in 2006 :D
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_117821887
Na op een gesprek te zijn geweest;

''Je bent enorm flexibel, enthousiast, leergierig en we zouden je zo kiezen. Maar dan wel over een jaar of 5. We vinden je momenteel toch echt nog te jong voor deze functie en denken oprecht dat alles wat je te zien zou krijgen, niet aan zou kunnen.''

Leeftijd is ook helemaal niet van een CV af te lezen natuurlijk. :')
Ben gewoon een sjonnie. Veel skijt, ken geen sorry.
pi_117822037
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 17:44 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Ik heb ooit eens gesolliciteerd bij een poepsjiek peperduur kantoor dat iets deed met 'investments' als managementassistent.
Nu ben ik een persoon van de klok, dus als ik ergens om 13:27 uur moet zijn, dan ben ik er ook op dat tijdstip. Kennelijk gold dat niet voor mijn potentiele werkgever, want ik zat daar maar te wachten in het zijkamertje. Een kwartier werd een half uur - zonder dat er ook maar iemand iets zei van "het wordt wat later, onze excuses" of zo. Na zo'n 40 minuten wachten was ik het uiteindelijk zat en besloot ik maar eens even rond te gaan kijken - of ze mij misschien vergeten waren of zo.

Ik open een deur, zit daar het hele bedrijf aan de borrel. En niks van "sorry!" of zo, nee het tegendeel - "zo, kom je eindelijk eens kijken?"
Een bende onbeschofte lullo's die kennelijk de beginselen van 'normale omgang met elkaar' nog niet hadden leren kennen. Ineens snapte ik die dure inrichting en de dure locatie van het kantoor - gewoon een bende ordinaire graaiers!

Ik heb mij zonder iets te zeggen omgedraaid en ben maar weer vertrokken. Eigenlijk had ik ze achteraf nog een declaratie moeten sturen voor 40 minuten inkomstenderving mijnerzijds. |:(
Kutlui inderdaad. Een sollicitatie is een zakelijke kennismaking waar wederzijds respect bij hoort, wat sommige werkgevers nog weleens lijken te vergeten. Nou ja, je kan i.i.g. een bedrijf direct wegstrepen i.p.v. dat je er later achter komt dat je in een groep klapjosti's terecht bent gekomen, dat dan weer wel.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 20:47:32 #139
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_117829204
Ik ken de meeste allang.

Mijn grofste, vind ik zelf.

Ik kom weer op de markt na Thales.
Solliciteer bij een beveilingsbedrijf als monteur alarm/toegangbewaking. (appeltje eitje voor mij daar ik al vanaf 18 technische functies doe wo leidinggevend.)
Eerste gesprek gaat prima, sterker er moet een tweede komen want jou willen we.
Tweede gesprek gaat prima, salaris is prima, werktijden etc. Alles prima.
Dus goed gevoel naar huis. Zij een echte werknemer die wat ouder is en verantwoordelijk etc. en ik een inkomen. Toch ?

Ben thuis gaat de telefoon, PZ aan de lijn, U wordt het niet.
En waarom niet ?
We zijn bang dat uw belangen conflicteren met de onze. o|O

Tsja, ga die maar eens uitleggen, toen viel mijn mond open van verbazing.
Hun belang een goede medewerker die zich bewezen heeft en het kan.
Mijn belang een baan en salaris waar ik mijn rekeningen van kan betalen.

Tot nu toe snap ik die nog steeds niet.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 22:03:17 #140
103012 Nies
Die hekse
pi_117833569
Een sollicitatie waarbij hét hoofd personeelszaken van de onderneming vanuit de andere kant van het land bij moest zijn.
Komt met een bende poeha later dan ik binnenlopen, propt zijn overhemd nog in zijn broek onder het mom dat hij in een hotel had geslapen, haalt een hand door zijn haar en zorgt dat zijn overhemd toch zeker drie knoopjes open heeft zodat zijn borsthaar er wel 'mooi' uitsteekt.
Tussendoor laten doorschemeren dat hij 'zo'n zware nacht had gehad'....
Waarschijnlijk keek ik niet al te liefjes en ik werd afgewezen omdat ik niet in het team zou passen....
Niet zo zeer stom, wel heel erg 'bah'.
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
pi_117833743
Ja, weetje.. je bent volgens mij wel heel geschikt voor deze functie. Zelfs beter dan de andere kandidaten. Maar ook erg initiatiefrijk en energiek. Hmm. De rest van de mensen is hier erg gezapig. We kiezen daarom voor nummer 2, die was ook wat gezapiger.

Werkelijk :')
pi_117833791
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 18:02 schreef BarrieButsers het volgende:
Na op een gesprek te zijn geweest;

''Je bent enorm flexibel, enthousiast, leergierig en we zouden je zo kiezen. Maar dan wel over een jaar of 5. We vinden je momenteel toch echt nog te jong voor deze functie en denken oprecht dat alles wat je te zien zou krijgen, niet aan zou kunnen.''

Leeftijd is ook helemaal niet van een CV af te lezen natuurlijk. :')
Ik ken mensen op papier die 50 zijn en zich gedragen als een 14 jarige, en 14 jarigen die zich gedragen als 50 jarige. Vind het niet zo'n vreemd verhaal, het is juist waar een sollicitatiegesprek voor bedoeld is.
pi_117834445
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 22:07 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Ik ken mensen op papier die 50 zijn en zich gedragen als een 14 jarige, en 14 jarigen die zich gedragen als 50 jarige. Vind het niet zo'n vreemd verhaal, het is juist waar een sollicitatiegesprek voor bedoeld is.
hangt ook wel van de functie af.. nu weet ik niets van de achtergrond maar ik kan me best voorstellen dat ze iemand van 19 geen verkeersslachttoffers van de straat willen laten krabben. Of iets dergelijks.
pi_117835300
"Ja, je gaat trouwen en dan krijg je misschien ook wel kinderen en dan ga je weer weg."

Ik ben uiteindelijk met heel iemand anders getrouwd dan met degene die me ten tijde van dat sollicitatiegesprek ten huwelijk had gevraagd. En het eerste kind kwam een jaar of vijf na dat gesprek.
Don't you love her madly?
pi_117835818
er zijn zoveel gare mensen bij gare bedrijven, daar wil je echt niet werken. dit topic bewijst dat maar weer eens.
pi_117835915
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 22:30 schreef Lovechild het volgende:
"Ja, je gaat trouwen en dan krijg je misschien ook wel kinderen en dan ga je weer weg."

Ik ben uiteindelijk met heel iemand anders getrouwd dan met degene die me ten tijde van dat sollicitatiegesprek ten huwelijk had gevraagd. En het eerste kind kwam een jaar of vijf na dat gesprek.
Hij had duidelijk een vooruitziende blik :Y)
pi_117837028
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 22:41 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Yep. Overigens, als hij me aan zou hebben genomen zou ik uiteindelijk weggegaan zijn omdat ik wegens de liefde elders ging wonen.
Don't you love her madly?
pi_117838935
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 22:41 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

"We nemen je niet aan omdat je op een gegeven moment dood gaat. Dan zitten wij met de gebakken peren..."
  woensdag 10 oktober 2012 @ 23:35:03 #149
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_117839014
Een vd redenen was dat ik er te verzorgd uit zag, en volgens hen waarschijnlijk te ijdel was

:') wat is dezen
Stiekem wel een compliment maar toch
pi_117839055
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 23:35 schreef RickoKun het volgende:
Een vd redenen was dat ik er te verzorgd uit zag, en volgens hen waarschijnlijk te ijdel was

:') wat is dezen
Stiekem wel een compliment maar toch
ze vonden je een homo, en waren bang dat inkoper Henk daardoor afgeleid zou raken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')