Overigens, schieten mij nog een paar binnen:
Tijdens het gesprek erachter komen dat ik uit het noorden van Groningen kom, en dan maar besluiten mij af te wijzen om die reden.. (Uhm, staat gewoon in de brief, vlakbij het stukje dat ik bereid ben te verhuizen..) Nadat mij dat 5 keer achter elkaar gebeurt is, eis ik tegenwoordig voor elk gesprek verder dan 30 km bij mij vandaan een reiskostenvergoeding.
En nog een paar leuke:
Bedrijf zoekt mensen in Groningen. Ik solliciteer er dus mooi op, en krijg na 2 weken pas de reactie dat er op dat moment geen vacature's zijn in de regio Groningen.
Voor helpdeskwerk word ik vaak te aardig gevonden,
Zelfs eens te horen gekregen dat ik te junior was voor een junior functie...
En dan nog de ontelbare keren dat men mij uitnodigt, maar dan toch maar besluit om mij niet aan te nemen omdat ik mijn (deeltijd) opleiding nog niet heb afgerond. (moet alleen nog een "stage", een half jaar college en een afstudeeropdracht maken.)
Oh, en een keertje dat ik enorm overdressed was: Kwam aan in een net pak, terwijl de mensen mwaar ik het gesprek mee had(hoofd ICT) in een oude versleten spijkerbroek en standaard zwarte Nike trui rondliep.. Needless to say dat ik het niet was geworden..
En een keer binnen de proefperiode van een traineegroep ontslagen omdat de bedrijfscompetenties niet voldoende aansloten met mijn persoonlijke..
Ik vraag me nog altijd af wat die bedrijfscompetenties waren. Ik was namelijk de beste van de klas(hoogste resultaten tijdens de testen), lag erg goed in de groep, en werkte goed door. Wat wil het bedrijf nog meer?
Laatst trouwens afgewezen voor een stageplek doordat mij de vraag werd gesteld wat voor project ik er zou willen doen, waarop ik antwoorde me te willen verdiepen in SaaS en de cloud.
Volgens PenO het verkeerde antwoord. Ik had moeten antwoorden dat ik reeds ervaring had in het werken met - en gecertificeerd was - Windows 7 en MS Office en daar dus wat mee wou doen..
Laatst kreeg ik een mailtje van een uitzendbureau dat ze me wouden bellen n.a.v. een sollicitatie maar me niet konden bereiken en of ik hun even wou bellen..
Erg vreemd, want ik had totaal geen gemiste oproepen en overal het juiste telefoonnummer ingevuld.. Uiteindelijk is dat niets geworden dankzij de 1e reden in deze post.
Het moeten wachten komt mij ook steeds vaker voor. Zelf probeer ik altijd ongeveer 10 minuten voor aanvang er te zijn, maar laatst bijna een uur moeten wachten op het gesprek. Ik wou net tegen de receptioniste zeggen dat ik maar weer naar huis ging toen ze me eindelijk kwamen halen.
Overigens zou ik al 1 juni ergens beginnen, maar de begindatum werd steeds uitgesteld en nu hoor ik helemaal niets meer van hun..
Erg jammer, want het salaris en alles was erg goed. (¤2000,- bruto voor een ICT-beheerder zonder werkervaring)
[ Bericht 19% gewijzigd door Marco001 op 17-10-2012 17:38:08 ]