Bel ons niet, wij bellen jou.quote:
quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 20:13 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Bel ons niet, wij bellen jou.
Ja, de Commissie Gelijke Behandeling neemt inderdaad zaken aan wanneer er overduidelijk sprake is van discriminatie op grond van leeftijd, vrouw-en-zwanger-of-met-kinderwens, 'je-naam-is-Achmed-en-dus-nodigen-we-je -niet-uit', enzovoorts.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 13:38 schreef blomke het volgende:
Is er geen instantie die misstanden bij sollicitatieprocedure's aan de kaak stelt. Commissie gelijke behandeling van sollicitanten bijv.?
Precies. Je hebt als sollicitant nog steeds geen ene poot om op te staan. Bah.quote:Op maandag 15 oktober 2012 00:51 schreef tjoptjop het volgende:
En dan heb je het aangetoond, en dan? Het feit dat er dan een "foei"/boete voor dat bedrijf komt helpt jou niet aan een baan. Ze worden gewoon nog voorzichtiger met afwijzen -> "helaas u bent het niet geworden".
Je bereikt niks met dit soort anti-discriminatie clubjes, onzinnige symptoombestrijding.
Ter plekke een mail terug schrijven waarin je solliciteert naar de kennelijk vacante functie van Manager P&O.quote:Op maandag 15 oktober 2012 16:28 schreef blomke het volgende:
Nog één: ben 2 ronden verder en behoor tot de 3 laatsten in de procdure. Na het laatste gesprek wacht ik, net als eerdere ronde, op een schriftelijke reactie. KAn ik lang wachten, 2 weken later niets. Eens gemaild met afd. hoofd, binne 20 min. retourmail: "je had een afwijzing moeten ontvangen van P&O, maar daar hebben ze de processen niet op orde".
Dat soort (schriftelijke) dingen kan je wel bij zo'n commissie dumpen, als zou ik daar niets mee opgeschoten zijn.
Zucht ben je beleefd en klantvriendelijk is het nog niet goedquote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:38 schreef Xaryna het volgende:
Bij een nieuwe winkel hadden ze hard mensen nodig, dus ik kon direct beginnen. Hebben ze me aan het einde van de proeftijd eruit geschopt want 'ik was te lief en niet mondig genoeg, daardoor pastte ik niet het team'.
Nee, met de klanten was ik wel goed, zeiden ze. Maar het is toch een stom excuus.. hoe kan je nou weer te lief zijn.. Ik moest meer van me af bijten in het team, zeiden ze.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:16 schreef Son-Goku het volgende:
[..]
Zucht ben je beleefd en klantvriendelijk is het nog niet goed![]()
Wat had je dan moeten doen, iedereen maar uitschelden voor mislukte abortus of zo![]()
Een andere keerquote:De producten die wij maken zijn te cheap voor jouw expertkennis
quote:Beste speknek, na enig beraad hebben we besloten u niet te selecteren voor de functie, want we zijn van mening dat u niet genoeg achtergrondkennis heeft voor de functie op het gebied van X.
Beste P&O miep, dat vind ik spijtig om te horen en ik herken mijzelf er ook niet helemaal in. Echter kon ik de baan toch niet accepteren aangezien ik reeds een andere baan heb geaccepteerd. Ik begin volgende maand als UNIVERSITAIR DOCENT OP HET GEBIED VAN X.
Dit al zo vaak gehad inderdaad..quote:maandag 8 oktober 2012 20:49 schreef Prof_Hoax het volgende:
Ik ben afgewezen op een junior systeembeheerder (net van school) functie omdat te weinig ervaring__!
Ik moest emo giffen.
Oehhhh wat een steek naar P&Oquote:Op maandag 15 oktober 2012 16:28 schreef blomke het volgende:
Nog één: ben 2 ronden verder en behoor tot de 3 laatsten in de procdure. Na het laatste gesprek wacht ik, net als eerdere ronde, op een schriftelijke reactie. KAn ik lang wachten, 2 weken later niets. Eens gemaild met afd. hoofd, binne 20 min. retourmail: "je had een afwijzing moeten ontvangen van P&O, maar daar hebben ze de processen niet op orde".
Dat soort (schriftelijke) dingen kan je wel bij zo'n commissie dumpen, als zou ik daar niets mee opgeschoten zijn.
Oja, dat ook: "we houden je in het bestand, mocht er een vacature vrijkomen nemen we contact met je op.. Niet dus.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 17:37 schreef Tha_Duck het volgende:
Recruiters, je kan niet met ze leven maar ook niet zonder.
Ik ben heel eenvoudig: stuur me de vacature, dan praten we daarna wel verder. Ik hoef niet niet zinloos in een bestand en ik wil niet zinloos ergens babbelen. Vacature met de lokatie is voldoende, bedrijfsnaam mogen ze gerust voor zich houden.
Zo ben ik al 2 keer in de afgelopen jaren van baan gewisseld, beviel me prima.
P&O-afdelingen, sowieso.quote:
Dat gebeurt inderdaad wel, maar het is natuurlijk niet altijd zo.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:35 schreef Burrito het volgende:
Dat doen recruiters. Ze zeggen dat ze je willen spreken voor een functie maar eigenlijk willen ze gewoon hun database updaten. Vaak bestaat die functie ook helemaal niet
jobhoppert!quote:Op woensdag 17 oktober 2012 17:37 schreef Tha_Duck het volgende:
Recruiters, je kan niet met ze leven maar ook niet zonder.
Ik ben heel eenvoudig: stuur me de vacature, dan praten we daarna wel verder. Ik hoef niet niet zinloos in een bestand en ik wil niet zinloos ergens babbelen. Vacature met de lokatie is voldoende, bedrijfsnaam mogen ze gerust voor zich houden.
Zo ben ik al 2 keer in de afgelopen jaren van baan gewisseld, beviel me prima.
Ook al eens meegemaakt ja. Was toevallig op zoek naar iets nieuws en werd gebeld, hele uitleg gedaan over wat ik wilde en wat ik nu deed en alles. Alles al besproken, zelfs salarisindicatie. Belt hij me een week later weer op met exact dezelfde vragen...quote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:35 schreef Burrito het volgende:
Dat doen recruiters. Ze zeggen dat ze je willen spreken voor een functie maar eigenlijk willen ze gewoon hun database updaten. Vaak bestaat die functie ook helemaal niet
Sowieso projectleiders die denken wat te beslissen hebben.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 19:13 schreef zweefbij het volgende:
Niet echt sollicitatie, maar meer inhuur/detachering.
- Na een gesprek met de projectleider van een mooie klus niet ingehuurd. De projectleider was bang dat ik hem ging overrulen. Als je daar bang voor bent, dan kan je beter geen projectleider worden.
quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:51 schreef Prowl het volgende:
Bij een kozijnenbouwer: u past niet in het profiel.........
Ik moest toen keihard lachen maar meneer aan andere kant van de tafel snapte em niet![]()
Daar komt het dus wel op neer ja.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 22:16 schreef karr-1 het volgende:
Elke keer dezelfde smoes met " u past niet in het profiel" of "u voldoet niet helemaal aan onze eisen" En als je dan belt en vraagt om meer uitleg, dan hebben ze geen antwoord voor je. Daar kan ik me echt dood aan ergeren.
Je wijst dus iemand af, maar je hebt geen flauw idee waarom en doet ook geen moeite om iets te bedenken.
Er straalt voor mijn gevoel een bepaalde arrogantie van uit waar ik heel slecht tegen kan. Als ik hier ook lees hoe ze met mensen denken om te kunnen gaan, echt tenenkrommend.quote:
Que? Verwijt of stem je toe in mijn lachebekjequote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Er straalt voor mijn gevoel een bepaalde arrogantie van uit waar ik heel slecht tegen kan. Als ik hier ook lees hoe ze met mensen denken om te kunnen gaan, echt tenenkrommend.
Ik heb het over recruiters, niet over jouw lachebekjequote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:30 schreef From het volgende:
Que? Verwijt of stem je toe in mijn lachebekje
Als je niet bereid bent om een discussie aan te gaan, dan moet je geen vacature uitschrijven. Ik reageer als ik er vanuit ga dat ik pas in de vacature. Dat je me dan afwijst prima, dat kan best. Maar verzin dan een betere reden dan "je past niet in het profiel". En als je dan vraagt wat het profiel dan is, dan weten ze dat ook niet....quote:Op woensdag 17 oktober 2012 22:20 schreef blomke het volgende:
Ze hebben een reden om je af te wijzen, maar die geven ze niet. Wat "ze" willen vermijden, is dat je een discussiepunt hebt, zo van, "ja, maar ik ben wel opgeleid etc...". ..
Dus geven ze iets waarover niet gediscussiëerd kan worden.
Hierin heb je wel gelijk eigenlijk.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 14:46 schreef beware_reageerd het volgende:
Die discusie ben ik toen wel aan gegaan.
Ook "u past niet in het profiel".
Wat stond er ?
U bent ouder dan 18 - check
U heeft een rijbewijs B - check
U heeft een veiligheidsscan gehad - check level a,c en d
U bent bereid opleidingen te volgen - check.
Dus ik voldoe, en die muts maar doorgaan.
Uiteindelijk de zin, "hier heb ik geen tijd voor"waarop ik heel gevat reageerde.
Meid, als jij je werkt niet red in de 8 uur per dag die je krijgt, zit je wellicht niet op de juiste plaats.
Misschien wisselen ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |