abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117936926
quote:
18s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 19:57 schreef nowkia het volgende:

[..]

pedante eikel.
Bel ons niet, wij bellen jou.
:W
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_117936971
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 20:13 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Bel ons niet, wij bellen jou.
:W
^O^ :') :W
pi_117937291
Het mag hier weer gewoon over sollictaties gaan :).
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  zondag 14 oktober 2012 @ 19:16:21 #254
66083 Platina
78th Element
pi_117967019

[ Bericht 100% gewijzigd door Sjeen op 14-10-2012 22:08:44 (Open er een topic over...) ]
  maandag 15 oktober 2012 @ 00:41:48 #255
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_117983853
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 13:38 schreef blomke het volgende:
Is er geen instantie die misstanden bij sollicitatieprocedure's aan de kaak stelt. Commissie gelijke behandeling van sollicitanten bijv.?
Ja, de Commissie Gelijke Behandeling neemt inderdaad zaken aan wanneer er overduidelijk sprake is van discriminatie op grond van leeftijd, vrouw-en-zwanger-of-met-kinderwens, 'je-naam-is-Achmed-en-dus-nodigen-we-je -niet-uit', enzovoorts.

Het grote probleem is dat zowat iedere werkgever met ook maar een klein beetje notie van dergelijke discriminatievormen, helemaal nooit ingaat op de grond waarop je bent afgewezen.
"U past niet in het profiel", en daarmee is de kous af.

Probeer jij als sollicitant ooit maar eens aan te tonen dat je niet in aanmerking komt voor de job vanwege bovengenoemde redenen. Gaat je never-nooit-niet lukken en dus is die hele commissie niks meer dan een papieren tijger.

Iedere sollicitant die 45+ is, aan alle voorwaarden, wensen & ervaring voldoet, heeft aangegeven dat hij/zij best wel voor een lager salaris wil werken, en dan nog steeds die KUTSMOES te horen krijgt, weet echt wel wat de ware reden is waarom hij/zij zogenaamd niet in aanmerking zou komen voor die functie.
Toon het maar eens aan, dat is dus het grootste probleem... gaat je dus niet lukken. :r

Gadverdamme.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_117984054
En dan heb je het aangetoond, en dan? Het feit dat er dan een "foei"/boete voor dat bedrijf komt helpt jou niet aan een baan. Ze worden gewoon nog voorzichtiger met afwijzen -> "helaas u bent het niet geworden".

Je bereikt niks met dit soort anti-discriminatie clubjes, onzinnige symptoombestrijding.
  maandag 15 oktober 2012 @ 00:58:43 #257
323439 HetKlusKonijn
pi_117984235
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 00:51 schreef tjoptjop het volgende:
En dan heb je het aangetoond, en dan? Het feit dat er dan een "foei"/boete voor dat bedrijf komt helpt jou niet aan een baan. Ze worden gewoon nog voorzichtiger met afwijzen -> "helaas u bent het niet geworden".

Je bereikt niks met dit soort anti-discriminatie clubjes, onzinnige symptoombestrijding.
Precies. Je hebt als sollicitant nog steeds geen ene poot om op te staan. Bah.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
pi_117984642
We mogen toch niemand aannemen van het hoofdkantoor in Amerika.

Bij een groot softwarebedrijf, na vijf (5!) sollicitatierondes (waarin ik met 9 verschillende mensen had gesproken) en twee weken wachten op een reactie.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_118002433
Nog één: ben 2 ronden verder en behoor tot de 3 laatsten in de procdure. Na het laatste gesprek wacht ik, net als eerdere ronde, op een schriftelijke reactie. KAn ik lang wachten, 2 weken later niets. Eens gemaild met afd. hoofd, binne 20 min. retourmail: "je had een afwijzing moeten ontvangen van P&O, maar daar hebben ze de processen niet op orde".

Dat soort (schriftelijke) dingen kan je wel bij zo'n commissie dumpen, als zou ik daar niets mee opgeschoten zijn.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 15 oktober 2012 @ 17:07:03 #260
323439 HetKlusKonijn
pi_118003891
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 16:28 schreef blomke het volgende:
Nog één: ben 2 ronden verder en behoor tot de 3 laatsten in de procdure. Na het laatste gesprek wacht ik, net als eerdere ronde, op een schriftelijke reactie. KAn ik lang wachten, 2 weken later niets. Eens gemaild met afd. hoofd, binne 20 min. retourmail: "je had een afwijzing moeten ontvangen van P&O, maar daar hebben ze de processen niet op orde".

Dat soort (schriftelijke) dingen kan je wel bij zo'n commissie dumpen, als zou ik daar niets mee opgeschoten zijn.
Ter plekke een mail terug schrijven waarin je solliciteert naar de kennelijk vacante functie van Manager P&O. :P
pi_118004225
- geen leuk verhaal -

[ Bericht 32% gewijzigd door blomke op 15-10-2012 20:31:26 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_118077326
Bij een nieuwe winkel hadden ze hard mensen nodig, dus ik kon direct beginnen. Hebben ze me aan het einde van de proeftijd eruit geschopt want 'ik was te lief en niet mondig genoeg, daardoor pastte ik niet het team'.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_118085810
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 12:38 schreef Xaryna het volgende:
Bij een nieuwe winkel hadden ze hard mensen nodig, dus ik kon direct beginnen. Hebben ze me aan het einde van de proeftijd eruit geschopt want 'ik was te lief en niet mondig genoeg, daardoor pastte ik niet het team'.
Zucht ben je beleefd en klantvriendelijk is het nog niet goed :')
Wat had je dan moeten doen, iedereen maar uitschelden voor mislukte abortus of zo :? :P
I am the hope of the Universe. I am the answer to all living things who cry out for peace. I am protector of the innocent. I am the light in the darkness. I am truth... ally to good, nightmare to you!
pi_118086121
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 16:16 schreef Son-Goku het volgende:

[..]

Zucht ben je beleefd en klantvriendelijk is het nog niet goed :')
Wat had je dan moeten doen, iedereen maar uitschelden voor mislukte abortus of zo :? :P
Nee, met de klanten was ik wel goed, zeiden ze. Maar het is toch een stom excuus.. hoe kan je nou weer te lief zijn.. Ik moest meer van me af bijten in het team, zeiden ze.

Stiekem kwam het gewoon omdat ze me niet mochten.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
  woensdag 17 oktober 2012 @ 16:40:21 #265
8369 speknek
Another day another slay
pi_118086841
quote:
De producten die wij maken zijn te cheap voor jouw expertkennis
Een andere keer

quote:
Beste speknek, na enig beraad hebben we besloten u niet te selecteren voor de functie, want we zijn van mening dat u niet genoeg achtergrondkennis heeft voor de functie op het gebied van X.

Beste P&O miep, dat vind ik spijtig om te horen en ik herken mijzelf er ook niet helemaal in. Echter kon ik de baan toch niet accepteren aangezien ik reeds een andere baan heb geaccepteerd. Ik begin volgende maand als UNIVERSITAIR DOCENT OP HET GEBIED VAN X.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_118086980
quote:
99s.gif maandag 8 oktober 2012 20:49 schreef Prof_Hoax het volgende:
Ik ben afgewezen op een junior systeembeheerder (net van school) functie omdat te weinig ervaring :') __!

Ik moest emo giffen.
Dit al zo vaak gehad inderdaad..
Laatst nog, op een MBO 3-4 startersfunctie gesolliciteerd(ik doe nu deeltijd HBO), en men vertelde mij dat mijn opleidingen en werkervaring niet voldoende waren.. :?
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  woensdag 17 oktober 2012 @ 16:46:33 #267
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_118087134
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 16:28 schreef blomke het volgende:

Oehhhh wat een steek naar P&O :P
All she wants and needs is just a little taste..
  woensdag 17 oktober 2012 @ 16:51:35 #268
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_118087405
Bij een kozijnenbouwer: u past niet in het profiel......... :{

Ik moest toen keihard lachen maar meneer aan andere kant van de tafel snapte em niet _O- :')
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_118087431
Overigens, schieten mij nog een paar binnen:
Tijdens het gesprek erachter komen dat ik uit het noorden van Groningen kom, en dan maar besluiten mij af te wijzen om die reden.. (Uhm, staat gewoon in de brief, vlakbij het stukje dat ik bereid ben te verhuizen..) Nadat mij dat 5 keer achter elkaar gebeurt is, eis ik tegenwoordig voor elk gesprek verder dan 30 km bij mij vandaan een reiskostenvergoeding.

En nog een paar leuke:
Bedrijf zoekt mensen in Groningen. Ik solliciteer er dus mooi op, en krijg na 2 weken pas de reactie dat er op dat moment geen vacature's zijn in de regio Groningen.
Voor helpdeskwerk word ik vaak te aardig gevonden,
Zelfs eens te horen gekregen dat ik te junior was voor een junior functie... _O-

En dan nog de ontelbare keren dat men mij uitnodigt, maar dan toch maar besluit om mij niet aan te nemen omdat ik mijn (deeltijd) opleiding nog niet heb afgerond. (moet alleen nog een "stage", een half jaar college en een afstudeeropdracht maken.)

Oh, en een keertje dat ik enorm overdressed was: Kwam aan in een net pak, terwijl de mensen mwaar ik het gesprek mee had(hoofd ICT) in een oude versleten spijkerbroek en standaard zwarte Nike trui rondliep.. Needless to say dat ik het niet was geworden..
En een keer binnen de proefperiode van een traineegroep ontslagen omdat de bedrijfscompetenties niet voldoende aansloten met mijn persoonlijke..
Ik vraag me nog altijd af wat die bedrijfscompetenties waren. Ik was namelijk de beste van de klas(hoogste resultaten tijdens de testen), lag erg goed in de groep, en werkte goed door. Wat wil het bedrijf nog meer?

Laatst trouwens afgewezen voor een stageplek doordat mij de vraag werd gesteld wat voor project ik er zou willen doen, waarop ik antwoorde me te willen verdiepen in SaaS en de cloud.
Volgens PenO het verkeerde antwoord. Ik had moeten antwoorden dat ik reeds ervaring had in het werken met - en gecertificeerd was - Windows 7 en MS Office en daar dus wat mee wou doen.. |:(
Laatst kreeg ik een mailtje van een uitzendbureau dat ze me wouden bellen n.a.v. een sollicitatie maar me niet konden bereiken en of ik hun even wou bellen..
Erg vreemd, want ik had totaal geen gemiste oproepen en overal het juiste telefoonnummer ingevuld.. Uiteindelijk is dat niets geworden dankzij de 1e reden in deze post.

Het moeten wachten komt mij ook steeds vaker voor. Zelf probeer ik altijd ongeveer 10 minuten voor aanvang er te zijn, maar laatst bijna een uur moeten wachten op het gesprek. Ik wou net tegen de receptioniste zeggen dat ik maar weer naar huis ging toen ze me eindelijk kwamen halen.

Overigens zou ik al 1 juni ergens beginnen, maar de begindatum werd steeds uitgesteld en nu hoor ik helemaal niets meer van hun..
Erg jammer, want het salaris en alles was erg goed. (¤2000,- bruto voor een ICT-beheerder zonder werkervaring)

[ Bericht 19% gewijzigd door Marco001 op 17-10-2012 17:38:08 ]
pi_118087815
Ik heb weleens gehad dat ik door een recruiter van een bedrijf benaderd werd voor een mogelijke functie in een afdeling die ze nog aan het opzetten waren. Gewoon vanuit het niets, zonder dat ik dit bedrijf benaderd had. De functie die ze omschreef leek me wel wat, dus ik mailde terug. Kreeg ik weer antwoord dat ze best veel verschillende functies hadden die bij m'n profiel zouden passen, en dat ik even contact op moest nemen met haar collega, die meer over die afdeling ging.
Prima, ik stuur een nette e-mail met CV erbij en de uitleg over mijn communicatie met de eerste recruiter. Vervolgens drie weken geen antwoord, dus ik stuur nog een vriendelijke mail met nog eens de uitleg hoe of wat. Uiteindelijk al een paar uur kwijt geweest aan de hele communicatie en het bijwerken van m'n CV, linkedIn, alles. Krijg ik een bericht terug met daarin "Sorry, maar we hebben op dit moment geen vacatures in die richting."

WTF? Bedankt, ik zal nog eens moeite stoppen in het beantwoorden van een recruiter... }:|
pi_118089116
Recruiters, je kan niet met ze leven maar ook niet zonder.

Ik ben heel eenvoudig: stuur me de vacature, dan praten we daarna wel verder. Ik hoef niet niet zinloos in een bestand en ik wil niet zinloos ergens babbelen. Vacature met de lokatie is voldoende, bedrijfsnaam mogen ze gerust voor zich houden.

Zo ben ik al 2 keer in de afgelopen jaren van baan gewisseld, beviel me prima.
pi_118089176
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 17:37 schreef Tha_Duck het volgende:

Ik ben heel eenvoudig: stuur me de vacature, dan praten we daarna wel verder. Ik hoef niet niet zinloos in een bestand en ik wil niet zinloos ergens babbelen. Vacature met de lokatie is voldoende, bedrijfsnaam mogen ze gerust voor zich houden.

Oja, dat ook: "we houden je in het bestand, mocht er een vacature vrijkomen nemen we contact met je op.. Niet dus. :(
pi_118089682
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 16:46 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Oehhhh wat een steek naar P&O :P
P&O-afdelingen, sowieso. :Z

Voegen echt niets toe. :')
pi_118090125
Kan het me eigenlijk niet herrineren, wel jammer voor je hoor
I worked hard for this, I need nobody.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 18:35:08 #275
309481 Burrito
Ajax Amsterdam
pi_118091353
Dat doen recruiters. Ze zeggen dat ze je willen spreken voor een functie maar eigenlijk willen ze gewoon hun database updaten. Vaak bestaat die functie ook helemaal niet
pi_118091534
Ik vraag altijd door naar de details van de functie. Geen concrete functie met -eisen, dan kom ik echt niet (meer) opdraven. Heeft me vaak genoeg tijd gekost.
pi_118091930
quote:
99s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 18:35 schreef Burrito het volgende:
Dat doen recruiters. Ze zeggen dat ze je willen spreken voor een functie maar eigenlijk willen ze gewoon hun database updaten. Vaak bestaat die functie ook helemaal niet
Dat gebeurt inderdaad wel, maar het is natuurlijk niet altijd zo.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 18:52:34 #278
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118092069
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 17:37 schreef Tha_Duck het volgende:

jobhoppert!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_118092743
Recruiters :')
Ik hanteer altijd het bel mij niet ik bel jou wel principe als ik ze nodig heb.
pi_118092975
Niet echt sollicitatie, maar meer inhuur/detachering.

- Na een gesprek met de projectleider van een mooie klus niet ingehuurd. De projectleider was bang dat ik hem ging overrulen. Als je daar bang voor bent, dan kan je beter geen projectleider worden.

- Een andere opdrachtgever zocht iemand in de buurt van mijn woonplaats met opleiding en ervaring in de Civiele techniek. Gaat die gozer allerlei vragen stellen over werktuigbouwkunde en of ik in kost wil in Noord Nederland. Ik heb hem netjes gevraagd of hij mijn cv wel had gelezen en hij nog wel wist wat er in de aanvraag stond. Geen antwoord, maar wel een schaapachtige blik.
pi_118093126
Ik ben ook wel eens benaderd door iemand van P&O en uitgenodigd voor een gesprek met een of andere manager die verantwoordeijk was voor het bedrijfsonderdeel waar de vacature was en die snapte niet waarom ik op deze functie solliciteerde terwijl ik helemaal niet de juiste achtergrond had. Wat mij het idee gaf dat ik geschikt zou zijn voor deze functie? Nou je collega die dat bleef volhouden ondanks mijn tegenwerpingen. :')

Als ik ergens blij van word is het wel om 8 uur mijn bed uit en me in pak met das hijsen om vervolgens drie kwartier door de vrieskou te reizen door het havengebied en dan na drie minuten buiten te staan. |:(

Ik had trouwens eerst nog wel een rondleiding gehad door het hele bedrijf. Het gesprek daarna duurde drie minuten, en die manager zag mijn CV toen voor het eerst.

Lekker georganiseerd daar. :')
  woensdag 17 oktober 2012 @ 19:32:56 #282
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_118093901
quote:
99s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 18:35 schreef Burrito het volgende:
Ook al eens meegemaakt ja. Was toevallig op zoek naar iets nieuws en werd gebeld, hele uitleg gedaan over wat ik wilde en wat ik nu deed en alles. Alles al besproken, zelfs salarisindicatie. Belt hij me een week later weer op met exact dezelfde vragen... }:| Nogmaals keurig beantwoord, nooit meer iets van gehoord.

Maar mijn huidige baan heb ik ook via een werving en selectiebedrijf, maar daar was ik wel heel erg tevreden over. Net gesprek gehad (met een erg aantrekkelijke vrouw :9~ ) over wat ik precies wilde, zij gingen voor me zoeken, zorgden er ook echt voor dat ze me niets aanboden waar ik me niet prettig bij zou vinden. Tijdens de sollicitatieprocedure bleven ze contact houden en gingen zij voor mij achter dingen aan en daar dus een nette baan aan overgehouden. De eerste dag op het nieuwe werk werd er ook nog eens een vlaai bezorgd, aangeboden door dat werving en selectiebureau. Heel erg tevreden over het verloop hiervan.
Don't let my username fool you...
pi_118094667
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 19:13 schreef zweefbij het volgende:
Niet echt sollicitatie, maar meer inhuur/detachering.

- Na een gesprek met de projectleider van een mooie klus niet ingehuurd. De projectleider was bang dat ik hem ging overrulen. Als je daar bang voor bent, dan kan je beter geen projectleider worden.

Sowieso projectleiders die denken wat te beslissen hebben. :')
Faciliteren moet je.
pi_118098854
Bij de appie online solliciteren voor een bijbaantje, gebeld worden en te horen krijgen dat ik te hoog opgeleid en te oud voor de functie ben.. Bieden ze een sollicitatie voor teamleider aan. Ik helemaal blij. Bij het filiaal aangekomen blijkt er helemaal geen vacature open te staan -O-

Dus teruggebeld naar die pipo die het geregeld had. Die begreep er natuurlijk niets van, maar had al snel bij een ander filiaal een sollicitatie geregeld. En die hadden echt echt echt echt iemand nodig. Daar dus gesolliciteerd en filiaalleider was zeer enthousiast, ik moest alleen nog bij een andere filiaalleider solliciteren maar dat zou allemaal wel goedkomen. Netjes een nieuwe brief geschreven, nog twee keer gebeld maar appie heeft nooit meer iets laten horen voor een tweede gesprek.. -O- Ik hoop voor ze dat het niets te doen had met het feit dat ik géén hoofddoek droeg..
pi_118099168
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 18:52 schreef Maanvis het volgende:

[..]

jobhoppert!
Ja, goed voor de kennis :')
  woensdag 17 oktober 2012 @ 22:01:03 #286
323439 HetKlusKonijn
pi_118102182
quote:
15s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 16:51 schreef Prowl het volgende:
Bij een kozijnenbouwer: u past niet in het profiel......... :{

Ik moest toen keihard lachen maar meneer aan andere kant van de tafel snapte em niet _O- :')
_O-
Deze hou ik in gedachten, als ik voor de 13024702124323ste keer een afwijzing met die uitgeteerde niks-zeggende stoplap krijg!
"Maar ik solliciteerde helemaal niet naar de vacature van kozijnenbouwer, ik denk dat u zich vergist!" :P
  woensdag 17 oktober 2012 @ 22:16:03 #287
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_118102947
Elke keer dezelfde smoes met " u past niet in het profiel" of "u voldoet niet helemaal aan onze eisen" En als je dan belt en vraagt om meer uitleg, dan hebben ze geen antwoord voor je. Daar kan ik me echt dood aan ergeren.

Je wijst dus iemand af, maar je hebt geen flauw idee waarom en doet ook geen moeite om iets te bedenken.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_118103203
Ze hebben een reden om je af te wijzen, maar die geven ze niet. Wat "ze" willen vermijden, is dat je een discussiepunt hebt, zo van, "ja, maar ik ben wel opgeleid etc...". ..

Dus geven ze iets waarover niet gediscussiëerd kan worden.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 22:21:11 #289
323439 HetKlusKonijn
pi_118103271
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 22:16 schreef karr-1 het volgende:
Elke keer dezelfde smoes met " u past niet in het profiel" of "u voldoet niet helemaal aan onze eisen" En als je dan belt en vraagt om meer uitleg, dan hebben ze geen antwoord voor je. Daar kan ik me echt dood aan ergeren.

Je wijst dus iemand af, maar je hebt geen flauw idee waarom en doet ook geen moeite om iets te bedenken.
Daar komt het dus wel op neer ja.
In geval je als sollicitant de 45+-jaren te boven gaat dan is het wel duidelijk dat beide flauwekul-redenen slappe smoezen zijn voor "je bent te oud, graftak, maar dat mogen we niet hardop zeggen... ". :{

In een aantal gevallen heb ik zo'n HR-manager toch nog even opgebeld. Dan krijg je de fantastische smoes "te hoog opgeleid" of "teveel ervaring" te horen. Ook lekker. NOT.
Ja hoor, de volgende keer laat ik de helft van mijn CV wel gewoon weg, dan word ik zeker wel uitgenodigd? 'k Dacht het niet.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 14:46:54 #290
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_118126461
Die discusie ben ik toen wel aan gegaan.
Ook "u past niet in het profiel".
Wat stond er ?
U bent ouder dan 18 - check
U heeft een rijbewijs B - check
U heeft een veiligheidsscan gehad - check level a,c en d
U bent bereid opleidingen te volgen - check.

Dus ik voldoe, en die muts maar doorgaan.
Uiteindelijk de zin, "hier heb ik geen tijd voor"waarop ik heel gevat reageerde.
Meid, als jij je werkt niet red in de 8 uur per dag die je krijgt, zit je wellicht niet op de juiste plaats.
Misschien wisselen ?
Toen ging de hoorn er direct op. Ik lach echt dubbel toen.
pi_118127243
Na een proeftijd van 2 maanden als voorvrouw werd me te kennen gegeven dat ik te veel aan de kant van de klant en de medewerkers stond. Tja, ik schreef gewoon de overuren die we met elkaar maakten op de loonlijst. Zij vonden dat we dat best binnen de normale werkuren konden doen. Helaas;)
'Juist door het verschil kan je onderscheid maken. Iedereen is anders, wat ons gelijk maakt is dat we mensen zijn met respect naar elkaar, toch . . .�
pi_118131169
M'n oom laatst met 35 jaar werkervaring: "U heeft te weinig werkervaring" :')
Facts don't care about your feelings
pi_118131368
Recruiters ... :)
pi_118132607
Voldoe je volkomen aan het profiel (waarschijnlijk als zovelen) pas HBO Rechten afgestudeerd, minder dan 2 jaar werkervaring (relevante), woonachtig in de randstad. Krijg je een afwijzing dat je niet in het profiel past, en dat je wordt verzocht niet meer op functies bij dat bureau te reageren en dat zij wel contact met je opnemen. Nooit meer wat gehoord natuurlijk :?
pi_118134928
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 16:40 schreef From het volgende:
Recruiters ... :)
Er straalt voor mijn gevoel een bepaalde arrogantie van uit waar ik heel slecht tegen kan. Als ik hier ook lees hoe ze met mensen denken om te kunnen gaan, echt tenenkrommend.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_118136179
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 18:04 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Er straalt voor mijn gevoel een bepaalde arrogantie van uit waar ik heel slecht tegen kan. Als ik hier ook lees hoe ze met mensen denken om te kunnen gaan, echt tenenkrommend.
Que? Verwijt of stem je toe in mijn lachebekje :)
pi_118137648
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 18:30 schreef From het volgende:

Que? Verwijt of stem je toe in mijn lachebekje :)
Ik heb het over recruiters, niet over jouw lachebekje :P
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 18 oktober 2012 @ 19:33:54 #298
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_118138980
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 22:20 schreef blomke het volgende:
Ze hebben een reden om je af te wijzen, maar die geven ze niet. Wat "ze" willen vermijden, is dat je een discussiepunt hebt, zo van, "ja, maar ik ben wel opgeleid etc...". ..

Dus geven ze iets waarover niet gediscussiëerd kan worden.
Als je niet bereid bent om een discussie aan te gaan, dan moet je geen vacature uitschrijven. Ik reageer als ik er vanuit ga dat ik pas in de vacature. Dat je me dan afwijst prima, dat kan best. Maar verzin dan een betere reden dan "je past niet in het profiel". En als je dan vraagt wat het profiel dan is, dan weten ze dat ook niet....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_118149573
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 14:46 schreef beware_reageerd het volgende:
Die discusie ben ik toen wel aan gegaan.
Ook "u past niet in het profiel".
Wat stond er ?
U bent ouder dan 18 - check
U heeft een rijbewijs B - check
U heeft een veiligheidsscan gehad - check level a,c en d
U bent bereid opleidingen te volgen - check.

Dus ik voldoe, en die muts maar doorgaan.
Uiteindelijk de zin, "hier heb ik geen tijd voor"waarop ik heel gevat reageerde.
Meid, als jij je werkt niet red in de 8 uur per dag die je krijgt, zit je wellicht niet op de juiste plaats.
Misschien wisselen ?
Hierin heb je wel gelijk eigenlijk.
pi_118149620
.
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')