Ja, het was echt vreemd. Het was een functie voor business consultancy op het gebied van marketing. 'Echte' consultancy, dus geen detachering waarbij de systeembeheerder een consultant genoemd wordt. De recruiter drukte me nog op het hart om netjes gekleed te komen een stropdas om te doen. Ik was eerlijk gezegd nog wat gepikeerd dat hij ook maar overwoog dat ik dat voor een dergelijke functie niet zou doen.. vervolgens zit ik tussen een soort nerdclubje met allemaal IT'ers waarvan de ene helft een slobbertrui aan had en de andere helft een kapotgewassen C&A bestaande uit niet bij elkaar horend jasje en pantalon. Ik had echt het idee dat ik de jaren 80 binnenstapte.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:59 schreef Henno het volgende:
[..]
Oh ik werd in dat geval gewoon aangenomen, het interesseerde ze geen bal (ik denk dat als je twijfelt je best iets netter mag verschijnen). Bedrijf met jonge gasten in casual kleding, wist ik veel
Maar inderdaad, bij een consultancy firma zou ik nog minder verwachten dat je daardoor wordt afgewezen, daar is nog wel een pakkencultuur aanwezig namelijkAlthans ik ben weleens bij zo'n club op bezoek en het is over het algemeen een en al driedelig en mantelpak met een verdwaald overhemd/bloesje ertussendoor
ze wilden waarschijnlijk een webshopje op laten zetten voor 1750 per maand.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:14 schreef Bramito het volgende:
Ooit eens gesoliciteerd op een fucntie bij een recylce-bedrijf. Een verkoop/marketing functie met specifieke kennis op het gebied van e-commerce. Minstens 3 jaar werkervaring. Had ik net 5 jaar werkervaring op dat gebied, dus ik denk soliciteren. Ik werd gebeld en ik vertelde dat ik op 350km afstand woonde en dat ik dus niet even diezelfde middag langs kon komen. Geen probleem, afspraak gemaakt en ik had een gesprek met de HR meneer, de Algemeen directeur, en het afdelingshoofd (tegelijk). We gingen mij cv langs en ik kon alles netjes onderbouwen, bood aan een talen test te doen als dat nodig was etc. Mijn toekomstige baas was nogal stil tijdens het gesprek, dat vond ik wel een beetje raar. Ik kreeg dus al gauw een telefoontje dat ze toch meer een "junior" profiel zoeken, het liefst direct van de univesiteit. Dan denk ik, lees m'n CV en bel me dan niet...
Ik hoop het niet :-)quote:Op woensdag 10 oktober 2012 15:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ongerelateerd: zou het wel eens gebeuren dat mensen per.jaar krijgen wat ze per maand bedongen dachten te hebben?Of vice versa?
![]()
Wel iets anders gehoord,quote:Op woensdag 10 oktober 2012 15:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ongerelateerd: zou het wel eens gebeuren dat mensen per.jaar krijgen wat ze per maand bedongen dachten te hebben?Of vice versa?
![]()
quote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:54 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Daar ben ik ook eens op afgewezen. En het was nog een consultancyfunctie ook
Homo, ga kleertjes passen dan.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 23:36 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
ze vonden je een homo, en waren bang dat inkoper Henk daardoor afgeleid zou raken.
quote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:33 schreef motorbloempje het volgende:
'Welkom, nou ja, om meteen maar met de deur in huis te vallen: we gaan je niet aannemen omdat je duidelijk overgekwalificeerd bent, maar ik was zo benieuwd wie er achter die leuke en goede brief zat.'
Fijn.
ik op die vreemde vogel na ook nietquote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
en ik ben nog nooit afgewezen op een sollicitatie![]()
Mijn moeder heeft ook zoiets gehad, wordt ze benaderd of ze in een stad in de Bible belt om tijdelijk een functie waar te nemen bij een zorginstelling, gaat op gesprek, alles akkoord, tot ze haar gegevens bekijken en zien aan de doopnamen dat ze van huis uit katholiek is. En daar kunnen gereformeerden blijkbaar niet zo goed tegen.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 18:55 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Je bent niet gelovig dus hoef je morgen niet terug te komen...
blij dat ik daar weg was
Gristengekkies
![]()
Ja zo'n bedrijf ga je toch niet inhuren voor de marketing als de werknemers er zo bijlopen?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:07 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Ja, het was echt vreemd. Het was een functie voor business consultancy op het gebied van marketing. 'Echte' consultancy, dus geen detachering waarbij de systeembeheerder een consultant genoemd wordt. De recruiter drukte me nog op het hart om netjes gekleed te komen een stropdas om te doen. Ik was eerlijk gezegd nog wat gepikeerd dat hij ook maar overwoog dat ik dat voor een dergelijke functie niet zou doen.. vervolgens zit ik tussen een soort nerdclubje met allemaal IT'ers waarvan de ene helft een slobbertrui aan had en de andere helft een kapotgewassen C&A bestaande uit niet bij elkaar horend jasje en pantalon. Ik had echt het idee dat ik de jaren 80 binnenstapte.
Het was een heel vreemde gewaarwording. Bij nader inzien was ik er niet heel rouwig om
WTFquote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:33 schreef motorbloempje het volgende:
'Welkom, nou ja, om meteen maar met de deur in huis te vallen: we gaan je niet aannemen omdat je duidelijk overgekwalificeerd bent, maar ik was zo benieuwd wie er achter die leuke en goede brief zat.'
Fijn.
ik snap het ook niet. Ze combineerden het met bepaalde hele intelligente software en die schijnt erg goed te zijn, blijkbaar komen ze er daardoor mee weg.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 21:51 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ja zo'n bedrijf ga je toch niet inhuren voor de marketing als de werknemers er zo bijlopen?Ik ben absoluut niet oppervlakkig oid en vind dat er soms best gezeken kan worden over kledingkeuze etc etc maar dit slaat natuurlijk alles.
Dit vind ik eerlijk gezegd de grappigste tot nu toe.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:33 schreef motorbloempje het volgende:
Fijn.
Ik zou echt fucking pissig zijn geworden,... Net alsof ik niks te beters te doen met mijn tijd.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:33 schreef motorbloempje het volgende:
Fijn.
Ik weet niet goed of ik nu moet lachen of huilen. Dan maar zoquote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:33 schreef motorbloempje het volgende:
Fijn.
Dan ben ik wel nieuwsgierig naar de brief. Ik heb ook ooit zoiets gehad (te hoog opgeleid, nul ervaring), maar aan het einde van het gesprek mocht ik alsnog blijven.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:33 schreef motorbloempje het volgende:
Fijn.
quote:Op donderdag 11 oktober 2012 18:55 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Oh en eentje die ik zelf heb meegemaakt;
Je bent niet gelovig dus hoef je morgen niet terug te komen...
blij dat ik daar weg was
Gristengekkies
![]()
Walgelijk. Ik zou hier serieus aangifte van doen.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 21:50 schreef Berkery het volgende:
[..]
Mijn moeder heeft ook zoiets gehad, wordt ze benaderd of ze in een stad in de Bible belt om tijdelijk een functie waar te nemen bij een zorginstelling, gaat op gesprek, alles akkoord, tot ze haar gegevens bekijken en zien aan de doopnamen dat ze van huis uit katholiek is. En daar kunnen gereformeerden blijkbaar niet zo goed tegen.
Terecht afgewezen dus?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 13:02 schreef lipjes het volgende:
1e gesprek ging goed, dus 2e gesprek werd ingepland.
Daarbij een toets moeten doen om HBO-Niveau te controleren, daar ook ruim doorheen.
dus gesprek ging verder, ging gewoon goed, werd toen afgewezen omdat ik de naam van mijn 1e gesprekspartner niet meer wist
1 keer de naam gehoord, verder nooit, 2e gesprek was 3 weken later.quote:
quote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:33 schreef motorbloempje het volgende:
Fijn.
Vind ik wel een terechte afwijzing. Je kunt ook gewoon zeggen dat het je niks interesseert, bespaard beide partijen tijd en moeitequote:Op vrijdag 12 oktober 2012 13:02 schreef lipjes het volgende:
1e gesprek ging goed, dus 2e gesprek werd ingepland.
Daarbij een toets moeten doen om HBO-Niveau te controleren, daar ook ruim doorheen.
dus gesprek ging verder, ging gewoon goed, werd toen afgewezen omdat ik de naam van mijn 1e gesprekspartner niet meer wist
Mwa, namen is iets waar ik niet goed in ben en daar lieg ik ook niet over.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:02 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Vind ik wel een terechte afwijzing. Je kunt ook gewoon zeggen dat het je niks interesseert, bespaard beide partijen tijd en moeite
quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:57 schreef franka het volgende:
Solliciteren op een functie van begeleider, tijdens het gesprek kwam ik erachter dat het ging om een schoonmaak baan. Niets mis mee, werk is werk. Krijg ik s middags een telefoontje dat ik was afgewezen omdat ze vonden dat ik meer een begeleider zou zijn. Duh!!
Mijn zoon solliciteerde op een baan bij een rolstoelbouwer/ aanpasser. Hij is afgewezen omdat ze de werkplaats niet konden aanpassen voor een rolstoeler.
We have a 'winner'quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:57 schreef franka het volgende:
Mijn zoon solliciteerde op een baan bij een rolstoelbouwer/ aanpasser. Hij is afgewezen omdat ze de werkplaats niet konden aanpassen voor een rolstoeler.
Schaamden die lui zichzelf niet de ogen uit de kopquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:57 schreef franka het volgende:
Dat is wel echtquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:57 schreef franka het volgende:
Solliciteren op een functie van begeleider, tijdens het gesprek kwam ik erachter dat het ging om een schoonmaak baan. Niets mis mee, werk is werk. Krijg ik s middags een telefoontje dat ik was afgewezen omdat ze vonden dat ik meer een begeleider zou zijn. Duh!!
Damnquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:57 schreef franka het volgende:
Alsof een werkplaats rolstoelvriendelijk is..quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:25 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Schaamden die lui zichzelf niet de ogen uit de kop?
Een werkplek is niet heel lastig rolstoelvriendelijk te maken. Vooral van een werkplaats waar ze rolstoelen maken/aanpassen zou je toch verwachten dat ze daar meer rekening mee zouden houden.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 19:02 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Alsof een werkplaats rolstoelvriendelijk is..
Serieus? Ik ben altijd net iets te vroeg..quote:
Hoezo?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 19:11 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Vooral van een werkplaats waar ze rolstoelen maken/aanpassen zou je toch verwachten dat ze daar meer rekening mee zouden houden.
Ja... We hadden een afspraak, kom jete vroeg,dan lap je de regels aan je laars, (had die kut-job eigenlijk toch niet gewildquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 19:22 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Serieus? Ik ben altijd net iets te vroeg..
Blijkbaar kon het niet. Ik snap niet waarom mensen allemaal dingen bij posts gaan verzinnen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 19:11 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Een werkplek is niet heel lastig rolstoelvriendelijk te maken. Vooral van een werkplaats waar ze rolstoelen maken/aanpassen zou je toch verwachten dat ze daar meer rekening mee zouden houden.
Blijkbaar wilden ze het niet bedoel je..quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 20:06 schreef nowkia het volgende:
[..]
Blijkbaar kon het niet. Ik snap niet waarom mensen allemaal dingen bij posts gaan verzinnen.
Er staat dat het niet kon. Je hebt verder geen idee waarom, en dat ze niet wilden verzin je zelf.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 20:33 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Blijkbaar wilden ze het niet bedoel je..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |