Ontwapenend heeft mijn inziens niet veel met looks te maken. Of wel? Meer met hoe je overkomt. Hoop ik.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 20:36 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
lijkt me niet erg prettig, aangenomen worden vanwege je looks en niet vanwege je 'kunnen'
30K voor je 1e baan is toch wel fair?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 11:34 schreef Tja... het volgende:
Niet helemaal een afwijziging (of misschien wel). Ooit door een headhunter voorgesteld bij een bedrijf op de Zuidas voor een managementfunctie in hun PMO (Project Management Office). Eerst een telefonisch gesprek gehad, daarna een persoonlijk gesprek (in Almere...). Ik kom netjes een paar minuten voor de afspraak binnen, moet ik nog eens 50 (!) minuten wachten.
Anyway, na bijna een uur wachten komt mijn gesprekspartner eindelijk binnen, en stelt meteen een paar gerichte vragen. Ik antwoord en stel een wedervraag. Reactie: 'In dit stadium stel ik de vragen'. Hhhmmm. De relevantie van zijn verhaal ontging me enigzins, en toen hij begon over 'soms moet je ook koffie halen' onderbrak ik hem toch maar en zei 'hebben we het wel over dezelfde functie? Ik kom voor die-en-die managementfunctie, maar volgens mij heeft u het nu vooral over een junior manusje van alles die de assistenten van de assistenten kan ondersteunen'. Kerel kijkt me verbaast aan, en zegt ' Ja, wat dacht jij dan?' Dus ik vertel over de headhunter en ons het eerste telefonische gesprek met zijn collega, geef h'm de mailwisseling die tussen ons had plaatsgevonden en zeg terloops nog dat een MBA mij een beetje hooggegrepen lijkt voor een manusje van alles.
Kerel leest de mails rustig door (seriously) en zegt vervolgens "Oh, maar dit is een hele goede functie om te starten hoor'. Ik 'Hhmm, juist. Maar, hoe denken jullie dan over de salariëring? Ik neem aan dat u mijn salarisindicatie door heeft gekregen?'. Hij: 'we kunnen 30K bieden'. Ik: 'Aannemend dat dat per jaar is, heeft een voortzetting van dit gesprek weinig zin'. Opgestaan, een hand gegeven en weggegaan.
Onderweg naar huis de headhunter gebeld die even verbaasd was als ik. Waar de dissonant in de communicatie vandaan kwam ben ik nooit achter gekomen... :-)
Wellicht, omdat je veel ervaring had, konden zij geen goed salaris bieden.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 17:46 schreef Samzz het volgende:
'U heeft teveel ervaring'.
Waarin dat dan wel zou moeten zijn, ik heb nog steeds geen idee.
Ja, maar het was niet mijn eerste baan. Had toen al 6-7 jaar ervaring en net een MBA gehaald. En mijn salarisindicatie kwam niet eens in de buurt...quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 23:10 schreef dude1960 het volgende:
[..]
30K voor je 1e baan is toch wel fair?
ok duidelijkquote:Op woensdag 10 oktober 2012 00:08 schreef Tja... het volgende:
[..]
Ja, maar het was niet mijn eerste baan. Had toen al 6-7 jaar ervaring en net een MBA gehaald. En mijn salarisindicatie kwam niet eens in de buurt...
Zo gek is dat toch niet.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 17:36 schreef GodsSon het volgende:
Leuk om deze verhalen allemaal te lezen, keep up the good work! Mijn eigen "afwijzing":
Niet direct afgewezen in een sollicitatie, wel "ontslagen" om een, naar mijn idee, onlogische reden.
Tussen twee studies aan het werk gegaan in een magazijn, orderpicker. Nu is dat niet de functie waarin ik mezelf lang zag werken, maar moest de periode november - september toch zien te overbruggen.
Na een kleine twee maanden op kantoor geroepen, ik mocht er per begin volgende week uit. Er moest iemand uit omdat er teveel mensen waren, ik was wel een geschikte kandidaat om als eerste te verdwijnen, ik zou namelijk per september weer naar school gaan.
Blijf het gek vinden dat men 9 maanden van te voren iemand om zo'n reden buitenzet, kwaliteit of kwantiteit van werk helemaal buiten beschouwing latende. Maar ja, voor zulke organisaties misschien niet eens gek, kortzichtig en ambitieloos
Dat laatste.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 22:10 schreef Ziba het volgende:
[..]
Ontwapenend heeft mijn inziens niet veel met looks te maken. Of wel? Meer met hoe je overkomt. Hoop ik.
quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 11:37 schreef Escapist het volgende:
Na een week proefdraaien (bij wijze van sollicitatie) niet aangenomen omdat ik de meest belachelijke spelfouten in mijn uitdraai van het draaiboek van een vergadering had verbeterd.
Iets met respectloos ofzoiets
Vertel hier aub meer over.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 13:29 schreef _Arual_ het volgende:.
- Ik stond op het punt om te verhuizen naar een nieuwbouwwijk, en de recruiter zat in een comité tegen de bouw van die wijk. Het gesprek was nog niet eens begonnen en ik kon al vertrekken. Het werd hem gewoon zwart voor de ogen.
Ik zou hem aan hebben gesproken op zijn manier van het interviewen van sollicitanten. Dit is absurd en ronduit grof naar mijn mening. Alsof je twee weken op scherp staat voor dat telefoontje (en geloof me intercedent zijn ook niet altijd joepie de poepie blij dus wereldvreemd is het ook nog eens).quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:48 schreef kalinhos het volgende:
Afwijzing is een groot woord, maar het was wel een maf gesprek:
Ik werd op een middag anoniem gebeld op mijn mobiel. Dus ik neem op,:
-"Met Kalinhos"
+"Ja hallo, spreek ik met Kalinhos?"
-"Ja"
+"Dat klinkt niet erg enthousiast!?"
-"Ehm...nee? En met wie spreek ik?"
+"Misschien hadden we je toch niet moeten bellen"
-"Ehm?"
+"We bellen naar aanleiding van je sollicitatie voor intercedent bij RS, maar als ik je nu zo hoor aan de telefoon denk ik dat we beter niet hadden kunnen bellen. Je klinkt niet echt zoals wij willen dat je klinkt" (Of zoiets, weet de woorden niet precies meer, maar dat was de strekking)
Toen had ik opeens door om welke sollicitatie het ging! Had er 3 weken geleden op gesolliciteerd (met nog 45 andere functies) en had inmiddels al een baan gevonden dus niet meer aan gedacht. Maargoed, hij had nog altijd niet zijn naam gezegd of wat dan ook en ging mij nu de les lezen
-"Oh, u belt naar aanleiding van die sollicitatie van 15 oktober waar online bij stond dat ik binnen 3 dagen zou worden gebeld. U belt naar aanleiding van DIE sollicitatie?" (Het was 1e week van November inmiddels)
+"Klopt, die sollicitatie inderdaad. Ik denk alleen niet dat jij de juiste kandidaat bent, dus ik denk dat we de sollicitatie maar laten vallen"
-"Dat lijkt mij prima"
Het hielp uiteraard wel dat ik 2 dagen eerder gehoord dat ik een baan had (zonder sollicitaties of wat dan ook, gewoon gebeld door uitzendbureau van "Hey wil je werken bij die bank? Zo ja, morgen gesprek en overmorgen beginnen!") zodat je iets lekkerder dat gesprek kan voeren. Maar toch, ik was echt verontwaardigd. Hij belt anoniem,vindt het raar dat ik niet gelijk door het plafond spring van enthousiasme bij een telefoontje, zeker als hij zich niet voorstelt, en uiteindelijk wil hij mij nog de les lezen ook, terwijl hij zelf na 2,5 week belt ipv 3 dagen.
wat een tyfusidioot.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:48 schreef kalinhos het volgende:
....
Lekker omslachtig. Vraag dan in de advertentie gewoon om een naaktfoto.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 15:04 schreef _Dizzy_ het volgende:
Eens gesolliciteerd bij een advocaten bureau as receptioniste. Ik had voorheen al 2 jaar gewerkt als receptioniste bij een gemeente dus de gevraagde werkervaring ( 1jaar) had ik.
Ik weet dat je als receptioniste enigszins netjes voor de dag moet komen dus niet in je hoodie ofzo.
Ik kwam binnen en moest in de wachtkamer gaan zitten, daar zaten nog 4 andere meiden, allemaal zo rond de 20 jaar. Ik was ook 20.
Ik had een rok net over de knie aan, en een nette bloes met een colbert jasje.
In de kamer zaten dus een aantal meiden die volgens mij rechtstreeks van de wallen af kwamen, fel rode lippenstift, tieten die eruit rolden hevig kauwend op kauwgom…. Ik was de laatste die werd opgehaald door 2 oudere mannen ( de advocaten van het kantoor blijkbaar)
Wist toen al hoe laat het was…
Ik kwam binnen ging zitten en er werd me meteen verteld: “Ik vind het jammer dit nu al te moeten zeggen, maar we hebben eigenlijk onze keuze al gemaakt. Je voorganger was zo geschikt voor deze baan dat we haar meteen hebben aangenomen, we kunnen wel voor je de reiskosten vergoeden…” ( was het grote tieten meisje)
Ik:
Wat slechtquote:Op woensdag 10 oktober 2012 15:04 schreef _Dizzy_ het volgende:
Eens gesolliciteerd bij een advocaten bureau as receptioniste. Ik had voorheen al 2 jaar gewerkt als receptioniste bij een gemeente dus de gevraagde werkervaring ( 1jaar) had ik.
Ik weet dat je als receptioniste enigszins netjes voor de dag moet komen dus niet in je hoodie ofzo.
Ik kwam binnen en moest in de wachtkamer gaan zitten, daar zaten nog 4 andere meiden, allemaal zo rond de 20 jaar. Ik was ook 20.
Ik had een rok net over de knie aan, en een nette bloes met een colbert jasje.
In de kamer zaten dus een aantal meiden die volgens mij rechtstreeks van de wallen af kwamen, fel rode lippenstift, tieten die eruit rolden hevig kauwend op kauwgom…. Ik was de laatste die werd opgehaald door 2 oudere mannen ( de advocaten van het kantoor blijkbaar)
Wist toen al hoe laat het was…
Ik kwam binnen ging zitten en er werd me meteen verteld: “Ik vind het jammer dit nu al te moeten zeggen, maar we hebben eigenlijk onze keuze al gemaakt. Je voorganger was zo geschikt voor deze baan dat we haar meteen hebben aangenomen, we kunnen wel voor je de reiskosten vergoeden…” ( was het grote tieten meisje)
Ik:
Ongerelateerd: zou het wel eens gebeuren dat mensen per.jaar krijgen wat ze per maand bedongen dachten te hebben?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 00:08 schreef Tja... het volgende:
[..]
Ja, maar het was niet mijn eerste baan. Had toen al 6-7 jaar ervaring en net een MBA gehaald. En mijn salarisindicatie kwam niet eens in de buurt...
Nah dat lijkt me sterk.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 15:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ongerelateerd: zou het wel eens gebeuren dat mensen per.jaar krijgen wat ze per maand bedongen dachten te hebben?Of vice versa?
![]()
Misschien bedoelden ze dat je overgekwalificeerd was qua opleiding? Dat is vaak een reden om iemand niet aan te nemen omdat ze bang zijn dat die ook zo weer vertrokken is als er een betere baan zich aandient.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 17:46 schreef Samzz het volgende:
'U heeft teveel ervaring'.
Waarin dat dan wel zou moeten zijn, ik heb nog steeds geen idee.
Wtf dit is gewoon onbeschoft inderdaadquote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:48 schreef kalinhos het volgende:
-"Met Kalinhos"
-"Ja"
+"Dat klinkt niet erg enthousiast!?"
-"Ehm...nee? En met wie spreek ik?"
+"Misschien hadden we je toch niet moeten bellen"
-"Ehm?"
+"We bellen naar aanleiding van je sollicitatie voor intercedent bij RS, maar als ik je nu zo hoor aan de telefoon denk ik dat we beter niet hadden kunnen bellen. Je klinkt niet echt zoals wij willen dat je klinkt" (Of zoiets, weet de woorden niet precies meer, maar dat was de strekking)
Toen had ik opeens door om welke sollicitatie het ging! Had er 3 weken geleden op gesolliciteerd (met nog 45 andere functies) en had inmiddels al een baan gevonden dus niet meer aan gedacht. Maargoed, hij had nog altijd niet zijn naam gezegd of wat dan ook en ging mij nu de les lezen
-"Oh, u belt naar aanleiding van die sollicitatie van 15 oktober waar online bij stond dat ik binnen 3 dagen zou worden gebeld. U belt naar aanleiding van DIE sollicitatie?" (Het was 1e week van November inmiddels)
+"Klopt, die sollicitatie inderdaad. Ik denk alleen niet dat jij de juiste kandidaat bent, dus ik denk dat we de sollicitatie maar laten vallen"
-"Dat lijkt mij prima"
Het hielp uiteraard wel dat ik 2 dagen eerder gehoord dat ik een baan had (zonder sollicitaties of wat dan ook, gewoon gebeld door uitzendbureau van "Hey wil je werken bij die bank? Zo ja, morgen gesprek en overmorgen beginnen!") zodat je iets lekkerder dat gesprek kan voeren. Maar toch, ik was echt verontwaardigd. Hij belt anoniem,vindt het raar dat ik niet gelijk door het plafond spring van enthousiasme bij een telefoontje, zeker als hij zich niet voorstelt, en uiteindelijk wil hij mij nog de les lezen ook, terwijl hij zelf na 2,5 week belt ipv 3 dagen.
quote:Op woensdag 10 oktober 2012 16:22 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Wtf dit is gewoon onbeschoft inderdaadWat had ie dan verwacht?
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH OOH GOD WAT IK BEN IK BLIJ DAT JE BELT MAN, WOW IK MOET EVEN BIJKOMEN HOOR BEDANKT! Phew... ok, met wie spreek ik?
quote:Op woensdag 10 oktober 2012 16:22 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Wtf dit is gewoon onbeschoft inderdaadWat had ie dan verwacht?
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH OOH GOD WAT IK BEN IK BLIJ DAT JE BELT MAN, WOW IK MOET EVEN BIJKOMEN HOOR BEDANKT! Phew... ok, met wie spreek ik?
quote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:18 schreef k_man het volgende:
Aan het eind van het gesprek zeggen die mafketels: "Had je niet door dat we je probeerden op te fokken? Je werd helemaal niet boos of zo? Ja, ik weet nou niet of we tijdens dit gesprek wel de echte k_man hebben leren kennen of alleen de zich sociaal wenselijk gedragende k_man."
Ik had dus boos moeten worden om daar aangenomen te worden.
Trieste tactiek wellicht, maar ze hadden uiteindelijk wel gelijk dat je je 'sociaal wenselijke' kant meer liet gelden dan iets anders.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:18 schreef k_man het volgende:
Wat ook apart was, was de afwijzing na een sollicitatiegesprek bij een of ander consultancybureau. Begin van het gesprek verliep normaal, maar vervolgens bleven ze vragen tot drie keer toe herhalen en ontzettend doorzeuren over bepaalde details. Ik vond het een raar gesprek worden, dus ik dacht: ik zal het gesprek netjes afmaken en vriendelijk antwoord blijven geven, maar ik betwijfel of ik hier wel wil werken.
Aan het eind van het gesprek zeggen die mafketels: "Had je niet door dat we je probeerden op te fokken? Je werd helemaal niet boos of zo? Ja, ik weet nou niet of we tijdens dit gesprek wel de echte k_man hebben leren kennen of alleen de zich sociaal wenselijk gedragende k_man."
Ik had dus boos moeten worden om daar aangenomen te worden.
ze hebben te vaak het film The Social Network gekeken :pquote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:51 schreef Ordos20 het volgende:
Toen ik net van het HBO afkwam gesolliciteerd voor een functie in Dubai bij een Nederlandse baggeraar. Inclusief sollicitatie over de telefoon (vliegen naar Dubai kon net niet uit). Was 1 van de twee gegadigden voor de functie.
Terugkoppeling: Je bent het niet geworden want je bent te slim voor de functie. We zijn bang dat je eventueel iets aan de database zou gaan knutselen.
????????
Het was gelukkig in 2006quote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:55 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
ze hebben te vaak het film The Social Network gekeken :p
Kutlui inderdaad. Een sollicitatie is een zakelijke kennismaking waar wederzijds respect bij hoort, wat sommige werkgevers nog weleens lijken te vergeten. Nou ja, je kan i.i.g. een bedrijf direct wegstrepen i.p.v. dat je er later achter komt dat je in een groep klapjosti's terecht bent gekomen, dat dan weer wel.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:44 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Ik heb ooit eens gesolliciteerd bij een poepsjiek peperduur kantoor dat iets deed met 'investments' als managementassistent.
Nu ben ik een persoon van de klok, dus als ik ergens om 13:27 uur moet zijn, dan ben ik er ook op dat tijdstip. Kennelijk gold dat niet voor mijn potentiele werkgever, want ik zat daar maar te wachten in het zijkamertje. Een kwartier werd een half uur - zonder dat er ook maar iemand iets zei van "het wordt wat later, onze excuses" of zo. Na zo'n 40 minuten wachten was ik het uiteindelijk zat en besloot ik maar eens even rond te gaan kijken - of ze mij misschien vergeten waren of zo.
Ik open een deur, zit daar het hele bedrijf aan de borrel. En niks van "sorry!" of zo, nee het tegendeel - "zo, kom je eindelijk eens kijken?"
Een bende onbeschofte lullo's die kennelijk de beginselen van 'normale omgang met elkaar' nog niet hadden leren kennen. Ineens snapte ik die dure inrichting en de dure locatie van het kantoor - gewoon een bende ordinaire graaiers!
Ik heb mij zonder iets te zeggen omgedraaid en ben maar weer vertrokken. Eigenlijk had ik ze achteraf nog een declaratie moeten sturen voor 40 minuten inkomstenderving mijnerzijds.
Ik ken mensen op papier die 50 zijn en zich gedragen als een 14 jarige, en 14 jarigen die zich gedragen als 50 jarige. Vind het niet zo'n vreemd verhaal, het is juist waar een sollicitatiegesprek voor bedoeld is.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:02 schreef BarrieButsers het volgende:
Na op een gesprek te zijn geweest;
''Je bent enorm flexibel, enthousiast, leergierig en we zouden je zo kiezen. Maar dan wel over een jaar of 5. We vinden je momenteel toch echt nog te jong voor deze functie en denken oprecht dat alles wat je te zien zou krijgen, niet aan zou kunnen.''
Leeftijd is ook helemaal niet van een CV af te lezen natuurlijk.
hangt ook wel van de functie af.. nu weet ik niets van de achtergrond maar ik kan me best voorstellen dat ze iemand van 19 geen verkeersslachttoffers van de straat willen laten krabben. Of iets dergelijks.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 22:07 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ik ken mensen op papier die 50 zijn en zich gedragen als een 14 jarige, en 14 jarigen die zich gedragen als 50 jarige. Vind het niet zo'n vreemd verhaal, het is juist waar een sollicitatiegesprek voor bedoeld is.
Hij had duidelijk een vooruitziende blikquote:Op woensdag 10 oktober 2012 22:30 schreef Lovechild het volgende:
"Ja, je gaat trouwen en dan krijg je misschien ook wel kinderen en dan ga je weer weg."
Ik ben uiteindelijk met heel iemand anders getrouwd dan met degene die me ten tijde van dat sollicitatiegesprek ten huwelijk had gevraagd. En het eerste kind kwam een jaar of vijf na dat gesprek.
Yep. Overigens, als hij me aan zou hebben genomen zou ik uiteindelijk weggegaan zijn omdat ik wegens de liefde elders ging wonen.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 22:41 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Hij had duidelijk een vooruitziende blik
"We nemen je niet aan omdat je op een gegeven moment dood gaat. Dan zitten wij met de gebakken peren..."quote:Op woensdag 10 oktober 2012 22:41 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Hij had duidelijk een vooruitziende blik
ze vonden je een homo, en waren bang dat inkoper Henk daardoor afgeleid zou raken.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 23:35 schreef RickoKun het volgende:
Een vd redenen was dat ik er te verzorgd uit zag, en volgens hen waarschijnlijk te ijdel waswat is dezen
Stiekem wel een compliment maar toch
Tsja, de posts in dit topic spreken boekdelen wat dat betreft...quote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:06 schreef Henno het volgende:
[..]
Kutlui inderdaad. Een sollicitatie is een zakelijke kennismaking waar wederzijds respect bij hoort, wat sommige werkgevers nog weleens lijken te vergeten.
quote:Nou ja, je kan i.i.g. een bedrijf direct wegstrepen i.p.v. dat je er later achter komt dat je in een groep klapjosti's terecht bent gekomen, dat dan weer wel.
Ik ga er vanuit dat in zijn geval ze wat mensen hebben uitgenodigd in een bepaalde range qua leeftijd en ervaring. En dan zoek je degene eruit die het beste bij het bedrijf past. En als je denkt dat iemand daar pas over 5 jaar past, dan neem je die niet aan. Niks vreemds aan.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 22:18 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
hangt ook wel van de functie af.. nu weet ik niets van de achtergrond maar ik kan me best voorstellen dat ze iemand van 19 geen verkeersslachttoffers van de straat willen laten krabben. Of iets dergelijks.
Bij m'n huidige werk kwam ik iets te vroeg en stopten ze zelfs meteen met hun bezigheden om mij direct te kunnen ontvangen, rond te leiden etc.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 11:06 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Tsja, de posts in dit topic spreken boekdelen wat dat betreft...
Ik weet niet hoe dat bij anderen gaat, maar als ik word uitgenodigd voor een gesprek dan zorg ik dat ik naar de kapper ben geweest, nette kleding heb gescoord en mijn schoenen heb gepoetst. Kost behalve tijd ook nog geld. Dan mag je toch op z'n minst verwachten dat ook de werkgever een beetje netjes doet zou je zo denken!
Daar ben ik ook eens op afgewezen. En het was nog een consultancyfunctie ookquote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:49 schreef Henno het volgende:
[..]
(achteraf bezien was ik zwaar overdressed
Netjes!quote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:49 schreef Henno het volgende:
[..]
Bij m'n huidige werk kwam ik iets te vroeg en stopten ze zelfs meteen met hun bezigheden om mij direct te kunnen ontvangen, rond te leiden etc.
(achteraf bezien was ik zwaar overdressed, maar ze konden die moeite wel waarderen)
Oh ik werd in dat geval gewoon aangenomen, het interesseerde ze geen bal (ik denk dat als je twijfelt je best iets netter mag verschijnen). Bedrijf met jonge gasten in casual kleding, wist ik veelquote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:54 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Daar ben ik ook eens op afgewezen. En het was nog een consultancyfunctie ook
Ja, het was echt vreemd. Het was een functie voor business consultancy op het gebied van marketing. 'Echte' consultancy, dus geen detachering waarbij de systeembeheerder een consultant genoemd wordt. De recruiter drukte me nog op het hart om netjes gekleed te komen een stropdas om te doen. Ik was eerlijk gezegd nog wat gepikeerd dat hij ook maar overwoog dat ik dat voor een dergelijke functie niet zou doen.. vervolgens zit ik tussen een soort nerdclubje met allemaal IT'ers waarvan de ene helft een slobbertrui aan had en de andere helft een kapotgewassen C&A bestaande uit niet bij elkaar horend jasje en pantalon. Ik had echt het idee dat ik de jaren 80 binnenstapte.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:59 schreef Henno het volgende:
[..]
Oh ik werd in dat geval gewoon aangenomen, het interesseerde ze geen bal (ik denk dat als je twijfelt je best iets netter mag verschijnen). Bedrijf met jonge gasten in casual kleding, wist ik veel
Maar inderdaad, bij een consultancy firma zou ik nog minder verwachten dat je daardoor wordt afgewezen, daar is nog wel een pakkencultuur aanwezig namelijkAlthans ik ben weleens bij zo'n club op bezoek en het is over het algemeen een en al driedelig en mantelpak met een verdwaald overhemd/bloesje ertussendoor
ze wilden waarschijnlijk een webshopje op laten zetten voor 1750 per maand.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:14 schreef Bramito het volgende:
Ooit eens gesoliciteerd op een fucntie bij een recylce-bedrijf. Een verkoop/marketing functie met specifieke kennis op het gebied van e-commerce. Minstens 3 jaar werkervaring. Had ik net 5 jaar werkervaring op dat gebied, dus ik denk soliciteren. Ik werd gebeld en ik vertelde dat ik op 350km afstand woonde en dat ik dus niet even diezelfde middag langs kon komen. Geen probleem, afspraak gemaakt en ik had een gesprek met de HR meneer, de Algemeen directeur, en het afdelingshoofd (tegelijk). We gingen mij cv langs en ik kon alles netjes onderbouwen, bood aan een talen test te doen als dat nodig was etc. Mijn toekomstige baas was nogal stil tijdens het gesprek, dat vond ik wel een beetje raar. Ik kreeg dus al gauw een telefoontje dat ze toch meer een "junior" profiel zoeken, het liefst direct van de univesiteit. Dan denk ik, lees m'n CV en bel me dan niet...
Ik hoop het niet :-)quote:Op woensdag 10 oktober 2012 15:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ongerelateerd: zou het wel eens gebeuren dat mensen per.jaar krijgen wat ze per maand bedongen dachten te hebben?Of vice versa?
![]()
Wel iets anders gehoord,quote:Op woensdag 10 oktober 2012 15:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
![]()
quote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:54 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Daar ben ik ook eens op afgewezen. En het was nog een consultancyfunctie ook
Homo, ga kleertjes passen dan.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 23:36 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
ze vonden je een homo, en waren bang dat inkoper Henk daardoor afgeleid zou raken.
quote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:33 schreef motorbloempje het volgende:
'Welkom, nou ja, om meteen maar met de deur in huis te vallen: we gaan je niet aannemen omdat je duidelijk overgekwalificeerd bent, maar ik was zo benieuwd wie er achter die leuke en goede brief zat.'
Fijn.
ik op die vreemde vogel na ook nietquote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
en ik ben nog nooit afgewezen op een sollicitatie![]()
Mijn moeder heeft ook zoiets gehad, wordt ze benaderd of ze in een stad in de Bible belt om tijdelijk een functie waar te nemen bij een zorginstelling, gaat op gesprek, alles akkoord, tot ze haar gegevens bekijken en zien aan de doopnamen dat ze van huis uit katholiek is. En daar kunnen gereformeerden blijkbaar niet zo goed tegen.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 18:55 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Je bent niet gelovig dus hoef je morgen niet terug te komen...
blij dat ik daar weg was
Gristengekkies
![]()
Ja zo'n bedrijf ga je toch niet inhuren voor de marketing als de werknemers er zo bijlopen?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:07 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Ja, het was echt vreemd. Het was een functie voor business consultancy op het gebied van marketing. 'Echte' consultancy, dus geen detachering waarbij de systeembeheerder een consultant genoemd wordt. De recruiter drukte me nog op het hart om netjes gekleed te komen een stropdas om te doen. Ik was eerlijk gezegd nog wat gepikeerd dat hij ook maar overwoog dat ik dat voor een dergelijke functie niet zou doen.. vervolgens zit ik tussen een soort nerdclubje met allemaal IT'ers waarvan de ene helft een slobbertrui aan had en de andere helft een kapotgewassen C&A bestaande uit niet bij elkaar horend jasje en pantalon. Ik had echt het idee dat ik de jaren 80 binnenstapte.
Het was een heel vreemde gewaarwording. Bij nader inzien was ik er niet heel rouwig om
WTFquote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:33 schreef motorbloempje het volgende:
'Welkom, nou ja, om meteen maar met de deur in huis te vallen: we gaan je niet aannemen omdat je duidelijk overgekwalificeerd bent, maar ik was zo benieuwd wie er achter die leuke en goede brief zat.'
Fijn.
ik snap het ook niet. Ze combineerden het met bepaalde hele intelligente software en die schijnt erg goed te zijn, blijkbaar komen ze er daardoor mee weg.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 21:51 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ja zo'n bedrijf ga je toch niet inhuren voor de marketing als de werknemers er zo bijlopen?Ik ben absoluut niet oppervlakkig oid en vind dat er soms best gezeken kan worden over kledingkeuze etc etc maar dit slaat natuurlijk alles.
Dit vind ik eerlijk gezegd de grappigste tot nu toe.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:33 schreef motorbloempje het volgende:
Fijn.
Ik zou echt fucking pissig zijn geworden,... Net alsof ik niks te beters te doen met mijn tijd.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:33 schreef motorbloempje het volgende:
Fijn.
Ik weet niet goed of ik nu moet lachen of huilen. Dan maar zoquote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:33 schreef motorbloempje het volgende:
Fijn.
Dan ben ik wel nieuwsgierig naar de brief. Ik heb ook ooit zoiets gehad (te hoog opgeleid, nul ervaring), maar aan het einde van het gesprek mocht ik alsnog blijven.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:33 schreef motorbloempje het volgende:
Fijn.
quote:Op donderdag 11 oktober 2012 18:55 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Oh en eentje die ik zelf heb meegemaakt;
Je bent niet gelovig dus hoef je morgen niet terug te komen...
blij dat ik daar weg was
Gristengekkies
![]()
Walgelijk. Ik zou hier serieus aangifte van doen.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 21:50 schreef Berkery het volgende:
[..]
Mijn moeder heeft ook zoiets gehad, wordt ze benaderd of ze in een stad in de Bible belt om tijdelijk een functie waar te nemen bij een zorginstelling, gaat op gesprek, alles akkoord, tot ze haar gegevens bekijken en zien aan de doopnamen dat ze van huis uit katholiek is. En daar kunnen gereformeerden blijkbaar niet zo goed tegen.
Terecht afgewezen dus?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 13:02 schreef lipjes het volgende:
1e gesprek ging goed, dus 2e gesprek werd ingepland.
Daarbij een toets moeten doen om HBO-Niveau te controleren, daar ook ruim doorheen.
dus gesprek ging verder, ging gewoon goed, werd toen afgewezen omdat ik de naam van mijn 1e gesprekspartner niet meer wist
1 keer de naam gehoord, verder nooit, 2e gesprek was 3 weken later.quote:
quote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:33 schreef motorbloempje het volgende:
Fijn.
Vind ik wel een terechte afwijzing. Je kunt ook gewoon zeggen dat het je niks interesseert, bespaard beide partijen tijd en moeitequote:Op vrijdag 12 oktober 2012 13:02 schreef lipjes het volgende:
1e gesprek ging goed, dus 2e gesprek werd ingepland.
Daarbij een toets moeten doen om HBO-Niveau te controleren, daar ook ruim doorheen.
dus gesprek ging verder, ging gewoon goed, werd toen afgewezen omdat ik de naam van mijn 1e gesprekspartner niet meer wist
Mwa, namen is iets waar ik niet goed in ben en daar lieg ik ook niet over.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:02 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Vind ik wel een terechte afwijzing. Je kunt ook gewoon zeggen dat het je niks interesseert, bespaard beide partijen tijd en moeite
quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:57 schreef franka het volgende:
Solliciteren op een functie van begeleider, tijdens het gesprek kwam ik erachter dat het ging om een schoonmaak baan. Niets mis mee, werk is werk. Krijg ik s middags een telefoontje dat ik was afgewezen omdat ze vonden dat ik meer een begeleider zou zijn. Duh!!
Mijn zoon solliciteerde op een baan bij een rolstoelbouwer/ aanpasser. Hij is afgewezen omdat ze de werkplaats niet konden aanpassen voor een rolstoeler.
We have a 'winner'quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:57 schreef franka het volgende:
Mijn zoon solliciteerde op een baan bij een rolstoelbouwer/ aanpasser. Hij is afgewezen omdat ze de werkplaats niet konden aanpassen voor een rolstoeler.
Schaamden die lui zichzelf niet de ogen uit de kopquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:57 schreef franka het volgende:
Dat is wel echtquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:57 schreef franka het volgende:
Solliciteren op een functie van begeleider, tijdens het gesprek kwam ik erachter dat het ging om een schoonmaak baan. Niets mis mee, werk is werk. Krijg ik s middags een telefoontje dat ik was afgewezen omdat ze vonden dat ik meer een begeleider zou zijn. Duh!!
Damnquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:57 schreef franka het volgende:
Alsof een werkplaats rolstoelvriendelijk is..quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:25 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Schaamden die lui zichzelf niet de ogen uit de kop?
Een werkplek is niet heel lastig rolstoelvriendelijk te maken. Vooral van een werkplaats waar ze rolstoelen maken/aanpassen zou je toch verwachten dat ze daar meer rekening mee zouden houden.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 19:02 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Alsof een werkplaats rolstoelvriendelijk is..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |