abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117849847
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 11:06 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Tsja, de posts in dit topic spreken boekdelen wat dat betreft...
Ik weet niet hoe dat bij anderen gaat, maar als ik word uitgenodigd voor een gesprek dan zorg ik dat ik naar de kapper ben geweest, nette kleding heb gescoord en mijn schoenen heb gepoetst. Kost behalve tijd ook nog geld. Dan mag je toch op z'n minst verwachten dat ook de werkgever een beetje netjes doet zou je zo denken!

Bij m'n huidige werk kwam ik iets te vroeg en stopten ze zelfs meteen met hun bezigheden om mij direct te kunnen ontvangen, rond te leiden etc. :P
(achteraf bezien was ik zwaar overdressed :'), maar ze konden die moeite wel waarderen)
pi_117849987
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 12:49 schreef Henno het volgende:

[..]

(achteraf bezien was ik zwaar overdressed :')
Daar ben ik ook eens op afgewezen. En het was nog een consultancyfunctie ook :')
  donderdag 11 oktober 2012 @ 12:58:52 #155
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_117850103
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 12:49 schreef Henno het volgende:

[..]

Bij m'n huidige werk kwam ik iets te vroeg en stopten ze zelfs meteen met hun bezigheden om mij direct te kunnen ontvangen, rond te leiden etc. :P
(achteraf bezien was ik zwaar overdressed :'), maar ze konden die moeite wel waarderen)
Netjes! :Y

Ja, dat overdressed dat is mij ook wel eens overkomen...
Toch, volgens mij is overdressed doorgaans toch een stuk beter dan te shabby. Hangt er natuurlijk ook helemaal vanaf waar je solliciteert, maar toch, laten zien dat je je best doet kan volgens mij nooit in je nadeel werken.

Oeps. Totdat je potentiele werkgevers ontmoet zoals CafeRoker. :{
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_117850113
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 12:54 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Daar ben ik ook eens op afgewezen. En het was nog een consultancyfunctie ook :')
Oh ik werd in dat geval gewoon aangenomen, het interesseerde ze geen bal (ik denk dat als je twijfelt je best iets netter mag verschijnen). Bedrijf met jonge gasten in casual kleding, wist ik veel :')

Maar inderdaad, bij een consultancy firma zou ik nog minder verwachten dat je daardoor wordt afgewezen, daar is nog wel een pakkencultuur aanwezig namelijk :? Althans ik ben weleens bij zo'n club op bezoek en het is over het algemeen een en al driedelig en mantelpak met een verdwaald overhemd/bloesje ertussendoor
pi_117850417
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 12:59 schreef Henno het volgende:

[..]

Oh ik werd in dat geval gewoon aangenomen, het interesseerde ze geen bal (ik denk dat als je twijfelt je best iets netter mag verschijnen). Bedrijf met jonge gasten in casual kleding, wist ik veel :')

Maar inderdaad, bij een consultancy firma zou ik nog minder verwachten dat je daardoor wordt afgewezen, daar is nog wel een pakkencultuur aanwezig namelijk :? Althans ik ben weleens bij zo'n club op bezoek en het is over het algemeen een en al driedelig en mantelpak met een verdwaald overhemd/bloesje ertussendoor
Ja, het was echt vreemd. Het was een functie voor business consultancy op het gebied van marketing. 'Echte' consultancy, dus geen detachering waarbij de systeembeheerder een consultant genoemd wordt. De recruiter drukte me nog op het hart om netjes gekleed te komen een stropdas om te doen. Ik was eerlijk gezegd nog wat gepikeerd dat hij ook maar overwoog dat ik dat voor een dergelijke functie niet zou doen.. vervolgens zit ik tussen een soort nerdclubje met allemaal IT'ers waarvan de ene helft een slobbertrui aan had en de andere helft een kapotgewassen C&A bestaande uit niet bij elkaar horend jasje en pantalon. Ik had echt het idee dat ik de jaren 80 binnenstapte.

Het was een heel vreemde gewaarwording. Bij nader inzien was ik er niet heel rouwig om :')
pi_117850537
Oja, en nog een andere. Ik werd door een concurrent van m'n toenmalige werkgever uitgenodigd om eens te komen praten. Er werkte al een aantal oud-collega's, ze hadden goede dingen over me gehoord, etc.

Tijdens het eerste gesprek met de directeur had ik eens gepolst of m'n huidige salaris te matchen was want anders had het bij voorbaat al geen zin om verder te praten. Ja, geen probleem, etc. De klik was goed, tweede gesprek ook, derde ook, en toen kwam een voorstel dat gewoon 400 euro lager lag dan m'n huidige. En veel minder secundaire arbeidsvoorwaarden maar 'die mocht ik niet zomaar naar geld omrekenen want zo gebruikelijk waren die niet'. Vervolgens was mevrouw verbaasd dat ik niet hapte, maar toen ik subtiel opmerkte dat zij toch echt degenen waren die mij benaderd hadden werd ze ronduit geirriteerd. Want 'dat ik door hun benaderd werd wilde echt niet veel zeggen, zo werkten ze nu eenmaal' en nog wat meer dat niet heel fraai was. Ze deed nog een poging om van die -400 -200 te maken, maar ik vond het wel goed geweest.

Seriously :')
  donderdag 11 oktober 2012 @ 13:14:57 #159
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_117850640
Ooit eens gesoliciteerd op een fucntie bij een recylce-bedrijf. Een verkoop/marketing functie met specifieke kennis op het gebied van e-commerce. Minstens 3 jaar werkervaring. Had ik net 5 jaar werkervaring op dat gebied, dus ik denk soliciteren. Ik werd gebeld en ik vertelde dat ik op 350km afstand woonde en dat ik dus niet even diezelfde middag langs kon komen. Geen probleem, afspraak gemaakt en ik had een gesprek met de HR meneer, de Algemeen directeur, en het afdelingshoofd (tegelijk). We gingen mij cv langs en ik kon alles netjes onderbouwen, bood aan een talen test te doen als dat nodig was etc. Mijn toekomstige baas was nogal stil tijdens het gesprek, dat vond ik wel een beetje raar. Ik kreeg dus al gauw een telefoontje dat ze toch meer een "junior" profiel zoeken, het liefst direct van de univesiteit. Dan denk ik, lees m'n CV en bel me dan niet...
Siesta & Fiesta!
pi_117850728
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 13:14 schreef Bramito het volgende:
Ooit eens gesoliciteerd op een fucntie bij een recylce-bedrijf. Een verkoop/marketing functie met specifieke kennis op het gebied van e-commerce. Minstens 3 jaar werkervaring. Had ik net 5 jaar werkervaring op dat gebied, dus ik denk soliciteren. Ik werd gebeld en ik vertelde dat ik op 350km afstand woonde en dat ik dus niet even diezelfde middag langs kon komen. Geen probleem, afspraak gemaakt en ik had een gesprek met de HR meneer, de Algemeen directeur, en het afdelingshoofd (tegelijk). We gingen mij cv langs en ik kon alles netjes onderbouwen, bood aan een talen test te doen als dat nodig was etc. Mijn toekomstige baas was nogal stil tijdens het gesprek, dat vond ik wel een beetje raar. Ik kreeg dus al gauw een telefoontje dat ze toch meer een "junior" profiel zoeken, het liefst direct van de univesiteit. Dan denk ik, lees m'n CV en bel me dan niet...
ze wilden waarschijnlijk een webshopje op laten zetten voor 1750 per maand. :{
  donderdag 11 oktober 2012 @ 13:20:09 #161
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_117850816
Ze wilden wel meer, maar het afdelingshoofd had denk ik iets minder ervaring dan ik.
Siesta & Fiesta!
  donderdag 11 oktober 2012 @ 15:22:17 #162
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_117855480
Ook eens meegemaakt: eerste sollicitatiegesprek gehad, tweede sollicitatiegesprek gehad, salarisonderhandelingen van twee kanten geaccepteerd., moest alleen nog een assessment. Nou, capaciteitentest lag boven het gemiddelde, alleen toen kwamen ze met een rollenspel dat gericht was op managerskwaliteiten. Ik solliciteerde op een IT-infrastructuur functie waar dat helemaal niet ter sprake was gekomen. Daarnaast kan ik niet in zo'n rollenspel "doen alsof", ik dacht blijkbaar te praktisch. Uiteindelijk het rapport van het assessmentbureau gekregen, de hele toon was over het algemeen vrij positief, tot de conclusie: "Wij hebben onze twijfels over de geschiktheid van de kandidaat voor deze functie". Recruiter gebeld, hij was oprecht verbaasd en ging nog moeite voor me doen, want zijn gevoel vond hij belangrijker dan de uitslag van dat assessment... Misschien dat er nog een andere constructie nodig was waarbij ik dan ipv een vast, een jaarcontract zou krijgen. Vervolgens nooit meer wat van gehoord.... Achteraf misschien maar goed ook, want het was een detacheringstoko die een maand later aankondigde een grote ontslagronde door te voeren.
Don't let my username fool you...
pi_117856653
Sollicitatiegesprek bij Bol.com. Ze zochten iemand die goed was met Excel en databases. Jaren ervaring met beiden. Geen dresscode gehad, dus ik in pak er naartoe. Eerste vraag die ik kreeg tijdens mijn interview: ‘Loop je er altijd zo deftig bij? Want bij Bol.com hebben we een informele houding tegenover elkaar en dat uiten we graag door middel van onze kleding.’ Dus ik zeg dat dat niet het geval was, maar omdat ik geen dresscode had ik mijn pak had aangetrokken. Ok, duidelijk. Daarna gesprek gehad, waar erg enthousiast werd gereageerd op mijn werkervaring, opleiding en hobby’s. Ja, ze zagen het wel zitten met mij. Ze moesten nog wel even het papierwerk in orde maken, maar ik kon er wel alvast van uitgaan dat ik de functie had. Krijg ik de volgende dag een afwijzing per mail (!!) met daarin de reden dat ze de indruk hadden dat ik toch meer een pakkenman ben en dat niet goed samen zou gaan met de rest van de afdeling. :S
pi_117862119
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 15:35 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ongerelateerd: zou het wel eens gebeuren dat mensen per.jaar krijgen wat ze per maand bedongen dachten te hebben? :D Of vice versa? :D :D
Ik hoop het niet :-)
pi_117863224
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 15:35 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ongerelateerd: zou het wel eens gebeuren dat mensen per.jaar krijgen wat ze per maand bedongen dachten te hebben? :D Of vice versa? :D :D
Wel iets anders gehoord,

Een oom van me ;) had zijn eigen zaak verkocht omdat hij met pensioen wilde.
Na een paar maanden thuis te hangen verveelde hij zich en dacht weet je ik ga eens wat werk zoeken dus hij op gesprek voor een functie en het ging goed .
Toen kwamen ze op het punt van salaris en tja 1600 gulden per week (jaren terug dus) vond hij wel goed alleen de werkgever schrok ervan dat mijn oom dacht dat het per week was het ging om een maandsalaris :D _O-

Tja oompje had tientallen jaren goed geboerd met zijn zaak en had eigenlijk geen idee meer van wat een laag ingeschaalde werknemer verdiende :D :D
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_117863522
Oh en eentje die ik zelf heb meegemaakt;

Je bent niet gelovig dus hoef je morgen niet terug te komen...

:') blij dat ik daar weg was :W Gristengekkies |:( |:(
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
  donderdag 11 oktober 2012 @ 19:00:40 #167
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_117863733
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 12:54 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 23:36 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

ze vonden je een homo, en waren bang dat inkoper Henk daardoor afgeleid zou raken.
Homo, ga kleertjes passen dan.
pi_117869137
'Welkom, nou ja, om meteen maar met de deur in huis te vallen: we gaan je niet aannemen omdat je duidelijk overgekwalificeerd bent, maar ik was zo benieuwd wie er achter die leuke en goede brief zat.'

Fijn. :')
Ja doei.
pi_117869192
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 20:33 schreef motorbloempje het volgende:
'Welkom, nou ja, om meteen maar met de deur in huis te vallen: we gaan je niet aannemen omdat je duidelijk overgekwalificeerd bent, maar ik was zo benieuwd wie er achter die leuke en goede brief zat.'

_O-

en ik ben nog nooit afgewezen op een sollicitatie :@
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_117869288
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 20:34 schreef Isabeau het volgende:

[..]

_O-

en ik ben nog nooit afgewezen op een sollicitatie :@
ik op die vreemde vogel na ook niet :P
Ja doei.
pi_117873814
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:55 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

Mijn moeder heeft ook zoiets gehad, wordt ze benaderd of ze in een stad in de Bible belt om tijdelijk een functie waar te nemen bij een zorginstelling, gaat op gesprek, alles akkoord, tot ze haar gegevens bekijken en zien aan de doopnamen dat ze van huis uit katholiek is. En daar kunnen gereformeerden blijkbaar niet zo goed tegen. :')
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_117873914
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 13:07 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Ja, het was echt vreemd. Het was een functie voor business consultancy op het gebied van marketing. 'Echte' consultancy, dus geen detachering waarbij de systeembeheerder een consultant genoemd wordt. De recruiter drukte me nog op het hart om netjes gekleed te komen een stropdas om te doen. Ik was eerlijk gezegd nog wat gepikeerd dat hij ook maar overwoog dat ik dat voor een dergelijke functie niet zou doen.. vervolgens zit ik tussen een soort nerdclubje met allemaal IT'ers waarvan de ene helft een slobbertrui aan had en de andere helft een kapotgewassen C&A bestaande uit niet bij elkaar horend jasje en pantalon. Ik had echt het idee dat ik de jaren 80 binnenstapte.

Het was een heel vreemde gewaarwording. Bij nader inzien was ik er niet heel rouwig om :')
Ja zo'n bedrijf ga je toch niet inhuren voor de marketing als de werknemers er zo bijlopen? :') Ik ben absoluut niet oppervlakkig oid en vind dat er soms best gezeken kan worden over kledingkeuze etc etc maar dit slaat natuurlijk alles. :')
Hallon!
  donderdag 11 oktober 2012 @ 21:55:19 #173
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_117874178
quote:

WTF :D Wat dachten ze? Dat je gratis reist? Of dat je tijd te veel hebt? :') Wat een dwazen.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_117874747
quote:
10s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 21:51 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Ja zo'n bedrijf ga je toch niet inhuren voor de marketing als de werknemers er zo bijlopen? :') Ik ben absoluut niet oppervlakkig oid en vind dat er soms best gezeken kan worden over kledingkeuze etc etc maar dit slaat natuurlijk alles. :')
ik snap het ook niet. Ze combineerden het met bepaalde hele intelligente software en die schijnt erg goed te zijn, blijkbaar komen ze er daardoor mee weg.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 00:31:18 #175
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_117881293
quote:

Dit vind ik eerlijk gezegd de grappigste tot nu toe. _O- :@

Serieus, het is natuurlijk 8)7 8)7 8)7

[ Bericht 14% gewijzigd door HetKlusKonijn op 12-10-2012 11:24:17 ]
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_117882781
quote:

Ik zou echt fucking pissig zijn geworden,... Net alsof ik niks te beters te doen met mijn tijd.
pi_117883106
Hij is lekker Moblo!
pi_117883610
quote:

Ik weet niet goed of ik nu moet lachen of huilen. Dan maar zo :') !
Grappig zou het wel zijn dat ze je gewoon inkomstenderving hadden betaald (je tijd) en reiskosten.
pi_117888023
quote:

Dan ben ik wel nieuwsgierig naar de brief. Ik heb ook ooit zoiets gehad (te hoog opgeleid, nul ervaring), maar aan het einde van het gesprek mocht ik alsnog blijven. :s)
pi_117890417
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:55 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Oh en eentje die ik zelf heb meegemaakt;

quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 21:50 schreef Berkery het volgende:

[..]

Mijn moeder heeft ook zoiets gehad, wordt ze benaderd of ze in een stad in de Bible belt om tijdelijk een functie waar te nemen bij een zorginstelling, gaat op gesprek, alles akkoord, tot ze haar gegevens bekijken en zien aan de doopnamen dat ze van huis uit katholiek is. En daar kunnen gereformeerden blijkbaar niet zo goed tegen. :')
Walgelijk. Ik zou hier serieus aangifte van doen.
pi_117890692
Het is alweer aardig wat jaartjes geleden, die (en dus m'n enige) afwijzing, al zie ik het niet écht als een ontzettende afwijzing, gewoon een rare gang van zaken. Achteraf ben ik erg blij met de afwijzing omdat ik erna in een beter betaalde baan rolde, maar ik zat daar vooral met een ' :') ' gezicht. Had gelukkig geen (reis)kosten gemaakt (was fietsbaar) en had vrij die namiddag, dus geen vrije dagen op moeten nemen, maar tóch :') Ach ja. Ik was een jaar of 21 en vatte het maar als een compliment op en ben daarna rustig verder gaan solliciteren. Of nou ja, rustig; werkte toen voor een werkgever die ook wel een eigen topic verdient _O- dus wist niet hoe snel ik daar weg moest komen.
Ja doei.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:02:02 #182
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_117890969
1e gesprek ging goed, dus 2e gesprek werd ingepland.
Daarbij een toets moeten doen om HBO-Niveau te controleren, daar ook ruim doorheen.
dus gesprek ging verder, ging gewoon goed, werd toen afgewezen omdat ik de naam van mijn 1e gesprekspartner niet meer wist -O-
pi_117891320
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 13:02 schreef lipjes het volgende:
Daarbij een toets moeten doen om HBO-Niveau te controleren, daar ook ruim doorheen.
dus gesprek ging verder, ging gewoon goed, werd toen afgewezen omdat ik de naam van mijn 1e gesprekspartner niet meer wist -O-
Terecht afgewezen dus?
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:14:05 #184
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_117891368
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 13:12 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Terecht afgewezen dus?
1 keer de naam gehoord, verder nooit, 2e gesprek was 3 weken later.
Beetje lastig om dat dan nog te weten.

[ Bericht 0% gewijzigd door lipjes op 12-10-2012 13:20:31 ]
pi_117895865
quote:

vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:16:15 #186
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_117897918
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 13:02 schreef lipjes het volgende:
Vind ik wel een terechte afwijzing. Je kunt ook gewoon zeggen dat het je niks interesseert, bespaard beide partijen tijd en moeite
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 16:26:48 #188
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_117898784
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 16:02 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Vind ik wel een terechte afwijzing. Je kunt ook gewoon zeggen dat het je niks interesseert, bespaard beide partijen tijd en moeite
Mwa, namen is iets waar ik niet goed in ben en daar lieg ik ook niet over.
De baan wilde ik heel graag hebben, en verder was ik er ook prima gekwalificeerd voor, alleen dat was hun enige struikelblok.
pi_117899851
Solliciteren op een functie van begeleider, tijdens het gesprek kwam ik erachter dat het ging om een schoonmaak baan. Niets mis mee, werk is werk. Krijg ik s middags een telefoontje dat ik was afgewezen omdat ze vonden dat ik meer een begeleider zou zijn. Duh!!

Mijn zoon solliciteerde op een baan bij een rolstoelbouwer/ aanpasser. Hij is afgewezen omdat ze de werkplaats niet konden aanpassen voor een rolstoeler.
'Juist door het verschil kan je onderscheid maken. Iedereen is anders, wat ons gelijk maakt is dat we mensen zijn met respect naar elkaar, toch . . .�
pi_117899938
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 16:57 schreef franka het volgende:
Solliciteren op een functie van begeleider, tijdens het gesprek kwam ik erachter dat het ging om een schoonmaak baan. Niets mis mee, werk is werk. Krijg ik s middags een telefoontje dat ik was afgewezen omdat ze vonden dat ik meer een begeleider zou zijn. Duh!!

Mijn zoon solliciteerde op een baan bij een rolstoelbouwer/ aanpasser. Hij is afgewezen omdat ze de werkplaats niet konden aanpassen voor een rolstoeler.
:')
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_117900059
quote:
We have a 'winner' ;(
Ja doei.
pi_117900645
quote:

Schaamden die lui zichzelf niet de ogen uit de kop :')?
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 17:42:01 #193
302853 themole
graaft totaal door.
pi_117901070
quote:
Dat is wel echt :')
Niet altijd serieus
pi_117901540
Vind het wel meevallen als ze blijkbaar geen aanpassingen konden maken.
pi_117901559
quote:

_O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_117902221
quote:
Damn :{
pi_117902335
quote:

:') :')
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 19:02:03 #198
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_117903069
Niet aangenomen worden omdat er een betere kanidaat zou zijn, 2 uur later bellen ze mij :')
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 19:02:52 #199
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_117903094
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 17:25 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Schaamden die lui zichzelf niet de ogen uit de kop :')?
Alsof een werkplaats rolstoelvriendelijk is..
pi_117903337
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 19:02 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Alsof een werkplaats rolstoelvriendelijk is..
Een werkplek is niet heel lastig rolstoelvriendelijk te maken. Vooral van een werkplaats waar ze rolstoelen maken/aanpassen zou je toch verwachten dat ze daar meer rekening mee zouden houden.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 19:22:17 #201
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_117903737
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 20:36 schreef boom4 het volgende:
Afgewezen omdat ik 5min te vroeg kwam!
Serieus? Ik ben altijd net iets te vroeg..
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_117903754
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 19:11 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Vooral van een werkplaats waar ze rolstoelen maken/aanpassen zou je toch verwachten dat ze daar meer rekening mee zouden houden.
Hoezo? :P Kijk, ik snap dat het nogal ironisch is, maar je moet niet verwachten dat een rolstoelwerkplaats een soort heilige plek is met allemaal welwillende mensen. Voor hetzelfde geld lassen ze een tractor.
pi_117904128
Heilige plaats is het zeker niet. De ironie zit in het verhaal dat mijn zoon zelf in een rolstoel zit.
Hij begreep best dat het het bedrijf veel geld zou kosten om een hoog-laag tafel aan te schaffen. Maar als ze een rolstoel kunnen/moeten aanpassen kan je ook een tafel aanpassen lijkt me. Of jouw tractor;)
'Juist door het verschil kan je onderscheid maken. Iedereen is anders, wat ons gelijk maakt is dat we mensen zijn met respect naar elkaar, toch . . .�
pi_117905130
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 20:36 schreef boom4 het volgende:
Afgewezen omdat ik 5min te vroeg kwam!
kan ik me niet voorstellen.
pi_117905231
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 19:22 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Serieus? Ik ben altijd net iets te vroeg..
Ja... We hadden een afspraak, kom jete vroeg,dan lap je de regels aan je laars, (had die kut-job eigenlijk toch niet gewild ;) )
Ik ben een wielrenner en daar ben ik trots op!
pi_117905419
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 19:11 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Een werkplek is niet heel lastig rolstoelvriendelijk te maken. Vooral van een werkplaats waar ze rolstoelen maken/aanpassen zou je toch verwachten dat ze daar meer rekening mee zouden houden.
Blijkbaar kon het niet. Ik snap niet waarom mensen allemaal dingen bij posts gaan verzinnen.
pi_117906675
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 20:06 schreef nowkia het volgende:

[..]

Blijkbaar kon het niet. Ik snap niet waarom mensen allemaal dingen bij posts gaan verzinnen.
Blijkbaar wilden ze het niet bedoel je..
pi_117909691
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 20:33 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Blijkbaar wilden ze het niet bedoel je..
Er staat dat het niet kon. Je hebt verder geen idee waarom, en dat ze niet wilden verzin je zelf.
pi_117910232
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 21:24 schreef nowkia het volgende:

[..]

Er staat dat het niet kon. Je hebt verder geen idee waarom, en dat ze niet wilden verzin je zelf.
Gezonde scepsis. Ik lees toch echt dat ze zeiden dat ze het niet konden aanpassen. Je gelooft mensen wel heel makkelijk op hun woord.

Ik ken ook iemand die zegt dat hij nu eenmaal niet kan werken omdat hij niet om zeven uur op kan staan. Daar ga je neem ik aan ook blind van uit?
pi_117910337
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 21:33 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Gezonde scepsis. Ik lees toch echt dat ze zeiden dat ze het niet konden aanpassen. Je gelooft mensen wel heel makkelijk op hun woord.

Ik ken ook iemand die zegt dat hij nu eenmaal niet kan werken omdat hij niet om zeven uur op kan staan. Daar ga je neem ik aan ook blind van uit?
Ik hou er niet van als mensen dingen verzinnen in plaats van feiten uit te gaan. Of je het nou gelooft of niet: dat ze het niet wilden verzin je zelf.
pi_117910975
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 20:06 schreef nowkia het volgende:

[..]

Waar verzin ik precies wat :')?

Ik heb zelf met mijn opleiding tig collega's gehad over werkplekken en werkplekinrichting. Met een beetje goede wil is elke werkplek zeer eenvoudig om te bouwen. Daar zijn ook nog genoeg potjes voor.

Daarnaast redelijke kans dat je een tegemoetkoming kan aanvragen voor z'n werknemer kan aanvragen. Het is gewoon brute onwil wat een bedrijf met zulke producten niet echt siert.
pi_117911337
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 21:46 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Waar verzin ik precies wat :')?

Ik heb zelf met mijn opleiding tig collega's gehad over werkplekken en werkplekinrichting. Met een beetje goede wil is elke werkplek zeer eenvoudig om te bouwen. Daar zijn ook nog genoeg potjes voor.

Daarnaast redelijke kans dat je een tegemoetkoming kan aanvragen voor z'n werknemer kan aanvragen. Het is gewoon brute onwil wat een bedrijf met zulke producten niet echt siert.
Je verzint precies wat je nu typt. Je weet niks van de situatie maar gaat er maar vanuit dat het hetzelfde is als wat jij eerder meegemaakt hebt, en claimt dat het 'brute onwil' van de werkgever's kant is. Dit weet je gewoon helemaal niet en verzin je dus. Lame.
pi_117911659
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 21:51 schreef nowkia het volgende:

[..]

Je verzint precies wat je nu typt. Je weet niks van de situatie maar gaat er maar vanuit dat het hetzelfde is als wat jij eerder meegemaakt hebt, en claimt dat het 'brute onwil' van de werkgever's kant is. Dit weet je gewoon helemaal niet en verzin je dus. Lame.
Ik zie eigenlijk ook niet hoe jij kunt weten dat die werkgever gelijk heeft. Ik hoop dat je je realiseert dat dat evengoed een aanname van je is.
pi_117911799
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 21:55 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Ik zie eigenlijk ook niet hoe jij kunt weten dat die werkgever gelijk heeft. Ik hoop dat je je realiseert dat dat evengoed een aanname van je is.
Ik geef die werkgever helemaal nergens 'gelijk', ik ga alleen geen oordeel vellen als ik verder helemaal geen informatie heb.
pi_117911804
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 21:51 schreef nowkia het volgende:

[..]

Ik basseer het mijn kennis en ervaring. Ik heb 10-tallen vormen van kantoren gezien en mogen onderzoeken. Minor in gebouwenbeheer, een onderzoek om gebouwen toegankelijk te maken voor ouderen (waarvan veel rolstoel afhankelijk).

Het enige wat niet kosten-efficiënt aangepast kan worden zijn veel lopende band werkzaamheden.

En nee, ik ken niet deze specifieke situatie. Maar wel zo enorm veel situatie's dat ik denk dat de kans zeer groot is dat het onwil is.
pi_117912243
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 21:57 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Ik basseer het mijn kennis en ervaring. Ik heb 10-tallen vormen van kantoren gezien en mogen onderzoeken. Minor in gebouwenbeheer, een onderzoek om gebouwen toegankelijk te maken voor ouderen (waarvan veel rolstoel afhankelijk).

Het enige wat niet kosten-efficiënt aangepast kan worden zijn veel lopende band werkzaamheden.

En nee, ik ken niet deze specifieke situatie. Maar wel zo enorm veel situatie's dat ik denk dat de kans zeer groot is dat het onwil is.
wat? :')
pi_117912506
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 22:03 schreef nowkia het volgende:

[..]

wat? :')
Goede reactie ^O^, het bestaat en ja het was best leerzaam. Dat jij jezelf geen voorstelling kunt maken over hoeveel werk het is om een gebouw te managen met daarin 12.000 studenten of 6000 kantoormedewerkers of een ziekenhuis met 1600 patiënten maakt het nog niet :').
pi_117912609
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 22:07 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Goede reactie ^O^, het bestaat en ja het was best leerzaam. Dat jij jezelf geen voorstelling kunt maken over hoeveel werk het is om een gebouw te managen met daarin 12.000 studenten of 6000 kantoormedewerkers of een ziekenhuis met 1600 patiënten maakt het nog niet :').
't Was gewoon een vraag. Wat was je 'major' precies?
pi_117914783
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 22:08 schreef nowkia het volgende:

[..]

't Was gewoon een vraag. Wat was je 'major' precies?
Afleren de :') te gebruiken dan wanneer je het serieus bedoelt.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 00:07:31 #220
360493 LifeonEarth
LiveLifeMaximum
pi_117917573
Oke ik ben vorige week serieus afgewezen bij een keukenzaak. De reden: Ik ben niet christelijk genoeg. 8)7

Hij vroeg, ben je gelovig?
ik: ja
Hij: ga je regelmatig naar een kerk?
Ik: ja (maandelijks xtje pkn)
Hij: wat doe je zondags normaal?
Ik: verschilt per zondag
Hij: afgelopen zondag dan?
Ik: is dit relevant voor de functie?
Hij: gewoon stukje belangstelling, mag ik het niet vragen dan?
Ik: jawel hoor, afgelopen zondag uitgeslapen, daarna film gekeken, s'middags naar hockey wedstrijd geweest, en s'avonds met vriendin naar de bios.
Hij: sorry, dit je indentiteit past niet bij het bedrijf :{w
Ik: wtf?!
Hij: ja sorry, je bent niet christelijk genoeg.
Ik: WTF! :X

zo ben ik dat ook weer even kwijt.
pi_117917780
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 00:07 schreef LifeonEarth het volgende:
Oke ik ben vorige week serieus afgewezen bij een keukenzaak. De reden: Ik ben niet christelijk genoeg. 8)7

Ik: jawel hoor, afgelopen zondag uitgeslapen, daarna film gekeken, s'middags naar hockey wedstrijd geweest, en s'avonds met vriendin naar de bios.

Als je dat had opgenomen kon je er best een zaak van maken :')
pi_117920261
quote:

Dat 'what the fuck' is natuurlijk wel de druppel hè 8-)
pi_117920394
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 22:52 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Afleren de :') te gebruiken dan wanneer je het serieus bedoelt.
Maar wat was je major nou?
pi_117920765
Kan dat niet door jullie privé besproken worden? Topic ging met zo goed totdat ik dat slappe gelul van jullie door moest scrollen
pi_117924850
Ik solliciteerde als vakantiekracht bij de Action. :') Kreeg ik een mailtje terug dat mijn profiel en ervaring niet bij de functie paste.
Ik heb 1 jaar ervaring met vakkenvullen en 2 jaar ervaring met kassawerkzaamheden.
Hele grote :').
Striving to be more than average.
pi_117924975
quote:

Aangifte doen!
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 13:23:54 #227
66083 Platina
78th Element
pi_117925495
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 13:02 schreef Balisto het volgende:

[..]

Aangifte doen!
Nee, bespaar je die tijd.

Wordt toch een grote welles/nietes kwestie.
pi_117925547
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 13:23 schreef Platina het volgende:

[..]

Nee, bespaar je die tijd.

Wordt toch een grote welles/nietes kwestie.
Iemand anders ook laten solliciteren dan, en dan het gesprek stiekem opnemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')