abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:11:07 #1
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_115383641

"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger

SPOILER: Algemeen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trainingsmethoden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oefeningen
SPOILER: Voeding
SPOILER: Rust
SPOILER: Supplementatie
SPOILER: Vitamines en mineralen
SPOILER: Steroiden
SPOILER: Handige en informatieve linkjes
SPOILER: Blessures
SPOILER: FAQ
SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2011
* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd. :), na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.

De OP staat hier 8-)

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
    _  _ | |                                     | | _  _
   | || || |                                     | || || |
 =H| || || |========nnnn=============nnnn========| || || |H=
   |_||_|| |        |  |             |  |        | ||_||_|
         |_|        /  |             |  \        |_|
                   |   |             |   |
                   \   (_   /~~~\   _)   /
                    \    \ ( '_' ) /    /
                     \    )\  =  /(    /
                      \   (_)   (_)   /
                       \ /   ~~~   \ /
                       (             )
                        \           /
                         \         /
                          )==(O)==(
                         /         \
                        /____/ \____\
                        /   /   \   \
                       /   /     \   \
                      (   )      (   )
                      |   |      |   |
                      |   |      |   |
                      |___|      |___|
                      (___)      (___)
============================================================
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:14:35 #2
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_115383805
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 16:06 schreef Snakey het volgende:

[..]

Erg zonde dat je nu al aan de winny bent gegaan trouwens. Je had er naturel nog veel meer uit kunnen halen. Nu ga je aan je plafond zitten waar je nooit meer (naturel) aan kan komen.

Je groeit wel flink van winny, maar zodra je stopt ga je grotendeels gewoon weer terug naar wat het was. Dit gaat je uiteindelijk dus per saldo niks opleveren.
Dit spreekt elkaar wel een beetje tegen hè. Hij had nog genoeg ruimte om naturel te groeien maar zou met deze 3 kilootjes (met veel geluk straks 5-6) al over zn naturel max zitten? Que?

Mee eens dat het zonde is om zo vroeg al te beginnen maar klassiek gevalletje shortcut toch of zie ik dit verkeerd?
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_115383884
Net na 1 1/2 week weer getraind. 2.5 kg ging er makkelijk bij bij de squat en 5kg bij de deadlift was ook geen probleem.

Toen wou ik 2,5kg bij de overhead press doen (Dus 50kg in totaal met bar) en ik kon mijn eerste set maar tot 4 komen en die andere 2 setjes maar tot 2-3.

Wat kan ik nu het beste doen? Net zo lang proberen tot ik 50 kilo kan of terug naar de 45-47,5?
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:20:35 #4
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_115384059
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 16:14 schreef VASND het volgende:

[..]

Dit spreekt elkaar wel een beetje tegen hè. Hij had nog genoeg ruimte om naturel te groeien maar zou met deze 3 kilootjes (met veel geluk straks 5-6) al over zn naturel max zitten? Que?

Mee eens dat het zonde is om zo vroeg al te beginnen maar klassiek gevalletje shortcut toch of zie ik dit verkeerd?
Misschien wel 8 kilo, wie zal het zeggen. Maar daar nog naturel aan komen na een kuur is moeilijk. En als hij nu al naar de winny grijpt zal hij niet het geduld hebben nog eens jaren naturel te trainen om op hetzelfde niveau te komen waar hij nu een paar weken over doet.

Vaak genoeg gezien. Ermee beginnen betekent over het algemeen niet meer stoppen.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:26:19 #5
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_115384270
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 16:16 schreef Tito_Makani het volgende:
Net na 1 1/2 week weer getraind. 2.5 kg ging er makkelijk bij bij de squat en 5kg bij de deadlift was ook geen probleem.

Toen wou ik 2,5kg bij de overhead press doen (Dus 50kg in totaal met bar) en ik kon mijn eerste set maar tot 4 komen en die andere 2 setjes maar tot 2-3.

Wat kan ik nu het beste doen? Net zo lang proberen tot ik 50 kilo kan of terug naar de 45-47,5?
Gefeliciteerd, je eerste plateau w/

Je zult je eigen voorkeuren ontwikkelen om je gewicht te uppen. Wat je kunt doen, is kijken of 5x5x50 lukt de volgende keer. Zo niet, dan terug naar 45-47.5 kg totdat je 5x5 met goede form kunt.
Confidence through competence
pi_115384299
Aangezien ik weer serieus bezig wil gaan, heb ik een vraag.

Ik trainde altijd 4*10

nou een tijd 3*15 met lager gewicht (moest van de fysio)

Nu wil ik weer gaan bouwen...

Ik woog 53 kilo en ben gegroeid naar 68 kilo, had ook champs sportline shakes gebruikt, was gestopt met eten en at me tonnetje rond. Nou is mijn vraag eigenlijk wat kan ik doen om groter te worden?

Ik heb een snelle stofwisseling, weeg 66-68 nu, ben 1m78 en 25 jaar. vetpercentage zit bij mij standaard op 11-12% (maakt niet uit hoeveel mcdonalds ik eet)

Wat is een goede manier om reps te doen dat je groter wordt?

Ik doe al wel 1x in de week de grote spiergroep trainen.

dus bijv:

maandag:
borst+buik+triceps

woensdag:
benen+kuiten

vrijdag:
rug+biceps

etc etc. (door drukke schema schiet het er soms 1 a 2 dagen bij in.)

tips anyone?

en zijn er nog goede shakes die je met water mengt? Ik ben allergisch voor melk, dus de shakes die ik had deed ik altijd met karnemelk (I know.. sucks) en havermout wordt dan lastig natuurlijk
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_115384545
Zijn er mensen die de plank doen?
Vooral omdat er onderzoeken uitwijzen dat het een betere oefening is voor je buik, toch maar even uitproberen.
Wat opzich ook wel logisch klinkt, net als bij deadlift/squat span je ook je buik aan en dat werkt ook goed voor je core.

http://www.ergogenics.org(...)core-dan-crunch.html

Gisteren voor het eerst gedaan, erg zware oefening.

Leuke video om naar te kijken O-)
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:34:48 #8
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_115384576
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 16:20 schreef Snakey het volgende:

[..]

Misschien wel 8 kilo, wie zal het zeggen. Maar daar nog naturel aan komen na een kuur is moeilijk. En als hij nu al naar de winny grijpt zal hij niet het geduld hebben nog eens jaren naturel te trainen om op hetzelfde niveau te komen waar hij nu een paar weken over doet.

Vaak genoeg gezien. Ermee beginnen betekent over het algemeen niet meer stoppen.
True, eenmaal gezien wat mogelijk is is het natuurlijk erg verleidelijk.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
pi_115384663
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 16:34 schreef VASND het volgende:

[..]

True, eenmaal gezien wat mogelijk is is het natuurlijk erg verleidelijk.
Voordat je het weet wordt je dood gevonden in een sauna in Thailand
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:38:15 #10
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_115384703
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 16:08 schreef bd-casemod het volgende:

[..]

Ligt aan je voeding, Zodra je gewoon je voedingspatroon aanhoud en het kwa trainingstechnisch goed bijhoud. icm nolvadex nakuur, kun je het verlies erg binnen de perken houden!
want je voedingspatroon was al zo goed in die anderhalf jaar met al je alcohol etc? Ga niet geloven dat je je daar aan houdt
Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers
pi_115384758
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 16:26 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Gefeliciteerd, je eerste plateau w/

Je zult je eigen voorkeuren ontwikkelen om je gewicht te uppen. Wat je kunt doen, is kijken of 5x5x50 lukt de volgende keer. Zo niet, dan terug naar 45-47.5 kg totdat je 5x5 met goede form kunt.
Bedankt, ga het proberen. Denk dat als ik geen 1 1/2 weken rust had genomen dat ik het dan wel gelukt was

quote:
14s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 16:34 schreef DeRakker. het volgende:
Vooral omdat er onderzoeken uitwijzen dat het een betere oefening is voor je buik, toch maar even uitproberen.
Wat opzich ook wel logisch klinkt, net als bij deadlift/squat span je ook je buik aan en dat werkt ook goed voor je core.

Wij deden met boksen altijd bij de zaterdagtraining een wedstrijd. Record was 12 minuten en het is zeker een goede lichaamsoefening maar nogal nutteloos als je toegang tot gewichten hebt.
pi_115384879
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 16:39 schreef Tito_Makani het volgende:

[..]

Bedankt, ga het proberen. Denk dat als ik geen 1 1/2 weken rust had genomen dat ik het dan wel gelukt was

[..]

Wij deden met boksen altijd bij de zaterdagtraining een wedstrijd. Record was 12 minuten en het is zeker een goede lichaamsoefening maar nogal nutteloos als je toegang tot gewichten hebt.
Verklaar?
Dips/ pull ups/ chin ups zijn ook met lichaamsgewicht... toch zijn ze wel goed.
12min. is wel echt super lang... :o

Geen goede aanvulling om je core te versterken naast het squaten en deadlift? ik denk het namelijk wel.
pi_115385048
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 16:42 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Verklaar?
Dips/ pull ups/ chin ups zijn ook met lichaamsgewicht... toch zijn ze wel goed.
12min. is wel echt super lang... :o

Geen goede aanvulling om je core te versterken naast het squaten en deadlift? ik denk het namelijk wel.
Gezien het veel intesiever is dan dips/pull ups/chin ups omdat je hele lichaam onder spanning staat gaat het ten kosten van je lifts en de gains die je van planken krijgt zijn minimaal
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:46:19 #14
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_115385076
Gains....in je core? hebben we het hier nu echt over?
Luck is for losers
pi_115385092
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 16:46 schreef kidkash19 het volgende:
Gains....in je core? hebben we het hier nu echt over?
jep omdat ik merk dat ze achterlopen.
pi_115385160
Oh en het gevoel dat planken je geeft na een paar minuten is echt kut. Ik vind het meer een discipline oefening
pi_115385352
hehe wij moeten dat soms doen en dan nog je knieen na je ellebogen toehalen
There's an old Italian saying: you fuck up once, you lose two teeth.
pi_115386776
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:51 schreef bd-casemod het volgende:
Helleu,

Ik ben ook al een tijdje aan het trainen, ondertussen anderhalf jaar.
Heb naturel 10kg behaald, had natuurlijk veel meer kunnen zijn maar ik ben ogewoon elk weekend nog uit geweest en daar ook het nodige alcohol gedronken (de meesten weten dat die funest voor je gains is)

Ik ben 3 weken geleden met een winstrol only kuur van 6 weken met 2 weken nolvadex nakuur.

Zit inmiddels in de 3de week en ben ondertussen 3kg zwaarder, merkbare krachtoename en spierpijn is ook veel minder. Traint ook veel lekkerder weg.
Ben ook benieuwd wat er van overblijft na de kuur.

Iemand hier nog meer ervaringen met winny ?
Toch ben ik wel benieuwd naar je behaalde resultaten nu, post eens wat fotos.

quote:

Van tijd tot tijd ja, het is lastig, maar zeker leuk om te doen. Of het echt beter is weet ik niet, afwisselen vind ik beter, dus gooi deze er af en toe in. ^O^
pi_115388337
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 16:20 schreef Snakey het volgende:

[..]

8 kg van een oral kuurtje, dream on.

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:51 schreef bd-casemod het volgende:
Helleu,

Ik ben ook al een tijdje aan het trainen, ondertussen anderhalf jaar.
Heb naturel 10kg behaald, had natuurlijk veel meer kunnen zijn maar ik ben ogewoon elk weekend nog uit geweest en daar ook het nodige alcohol gedronken (de meesten weten dat die funest voor je gains is)

Ik ben 3 weken geleden met een winstrol only kuur van 6 weken met 2 weken nolvadex nakuur.

Zit inmiddels in de 3de week en ben ondertussen 3kg zwaarder, merkbare krachtoename en spierpijn is ook veel minder. Traint ook veel lekkerder weg.
Ben ook benieuwd wat er van overblijft na de kuur.

Iemand hier nog meer ervaringen met winny ?
Hoe lang, welke dosering, hoe ziet je nakuur eruit, en geen alcohol drinken.
  † In Memoriam † vrijdag 10 augustus 2012 @ 18:08:38 #20
230491 Zith
pls tip
pi_115388604
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 16:47 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

jep omdat ik merk dat ze achterlopen.
Waarom is bij elke spiergroep belangrijk om relatief lage frequenties te gebruiken met steeds zwaarder gewicht, en bij abs niet?

12 minuten bicep curl doen werkt ook niet.

12 minuten Pull-ups doen maakt je ook geen beest.

Wil je spiergroei? Blijf binnen een bepaalde rep range en voeg gewicht toe.

EDIT: En die andere oefeningen die ik noem hebben iig nog een Excentrische/Concentrische contractie, ipv statisch blijven voor 12 min..

[ Bericht 5% gewijzigd door Zith op 10-08-2012 18:16:48 ]
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_115389355
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 18:08 schreef Zith het volgende:

[..]

Waarom is bij elke spiergroep belangrijk om relatief lage frequenties te gebruiken met steeds zwaarder gewicht, en bij abs niet?

12 minuten bicep curl doen werkt ook niet.

12 minuten Pull-ups doen maakt je ook geen beest.

Wil je spiergroei? Blijf binnen een bepaalde rep range en voeg gewicht toe.

EDIT: En die andere oefeningen die ik noem hebben iig nog een Excentrische/Concentrische contractie, ipv statisch blijven voor 12 min..
Heb je het onderzoek gelezen?

Ik begrijp wat je bedoelt en daar geef ik je ook gelijk in maar als het waar is wat je zegt zou betekenen dat deadlift en squat dus ook niet voor spiergroei zal zorgen van de buikspieren omdat dit ook statisch is.
Dus dan toch maar situps/machines gebruiken?
pi_115389622
Merk wel op dat het onderzoek niks vermeldt m.b.t. spierhypertrofie.
pi_115390774
Is Overhead press nou ook makkelijker met een wide grip?
  † In Memoriam † vrijdag 10 augustus 2012 @ 19:11:33 #24
230491 Zith
pls tip
pi_115390822
Gewoon je plateau accepteren en daarmee verder werken, niet je form gaan veranderen.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_115391859
Je kan ook enkele kilo's terugzakken en dan weer rustig gaan verhogen, had ergens gelezen dat je dan door dat plateau heenkomt.
"A goal without a plan is just a wish." - Antoine de Saint-Exupery
pi_115399377
Zijn er hier mensen die IF combineren met massa gainen?
"A goal without a plan is just a wish." - Antoine de Saint-Exupery
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 22:39:17 #27
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_115402029
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 22:05 schreef Neraice het volgende:
Zijn er hier mensen die IF combineren met massa gainen?
Het kan, maar het wordt behoorlijk vreten in dat kleine aantal uurtjes. Ideaal is anders.
This isn't even my final form.
pi_115405735
Iemand nog een set (2 stuks) van 20kg (of evt. 15 kg) olympic plates te koop voor mijn homegym? Mijn pa heeft via zijn werk plates kunnen regelen, en dat is wel heel chill van hem alleen zijn deze te klein om mee te deadliften.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 23:45:38 #29
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_115406449
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 18:30 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Heb je het onderzoek gelezen?

Ik begrijp wat je bedoelt en daar geef ik je ook gelijk in maar als het waar is wat je zegt zou betekenen dat deadlift en squat dus ook niet voor spiergroei zal zorgen van de buikspieren omdat dit ook statisch is.
Dus dan toch maar situps/machines gebruiken?
Squat statisch, quewut? Je maakt reps en variëert op die manier de spanning die op je abs/rug komt te staan.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
pi_115408379
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 16:14 schreef VASND het volgende:

[..]

Nee, eerst vraagt die casemod troll hoeveel hij er aan over zal houden.
En daarna weet hij Snakey te vermelden dat het verlies minimaal zal zijn.

Dat is pas tegenstrijdig.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 00:18:19 #31
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_115408447
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 00:17 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Scherp.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 00:31:01 #32
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_115409153
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 00:17 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Klinkt als iemand die verstandig kuurt.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 00:32:06 #33
58789 Snakey
-||||--------||||-
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 00:35:31 #34
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_115409383
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 00:32 schreef Snakey het volgende:
right...
Het kuchje kon je natuurlijk niet horen, excuses.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 00:36:39 #35
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_115409433
quote:
16s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 00:35 schreef VASND het volgende:

[..]

Het kuchje kon je natuurlijk niet horen, excuses.
Excuses, die hoorde ik inderdaad niet...
pi_115409659
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 00:31 schreef VASND het volgende:

[..]

Klinkt als iemand die verstandig kuurt.
Ik kan niet wachten om meer te leren van deze user.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 03:43:35 #37
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_115414763
quote:

Planks zijn de enige core oefening die ik doe. Goeie oefening omdat je niet alleen je rectus abdominis (sixpack) traint, maar ook je transverse abdominis (TVA) voor een platte buik :)
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_115417573
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 03:43 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Planks zijn de enige core oefening die ik doe. Goeie oefening omdat je niet alleen je rectus abdominis (sixpack) traint, maar ook je transverse abdominis (TVA) voor een platte buik :)
Lijkt mij dat een platte buik sowieso wel komt als het vet weg is. Zorgen buikspieren dan niet meer voor definitie ipv platte buik...

[ Bericht 0% gewijzigd door MrGuma op 11-08-2012 10:48:52 ]
pi_115419509
platte buik heeft niks te maken met abs, maar met vp
pi_115419551
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 12:05 schreef 16meter het volgende:
Niet helemaal waar volgens mij. Maar kan me vergissen.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_115419610
quote:
Is beide, definitie door vp, echte platheid door TVA.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 12:12:28 #42
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_115419673
Platte buik heeft alles te maken met een dikke maaltijd. _O_
pi_115419703
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 12:09 schreef Autobandje het volgende:

[..]

Is beide, definitie door vp, echte platheid door TVA.
Hoe zorgen je buikspieren ervoor dan?
pi_115419730
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 12:13 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Hoe zorgen je buikspieren ervoor dan?
Als je je abs spant wordt je buik toch platter? Dat komt door je TVA, die ze als het ware naar binnen trekt.
pi_115419828
niet werken heeft me wel weer wat dikkig gemaakt... maandag weer, zei hij bijna blij :')
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_115420363
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 12:14 schreef Autobandje het volgende:

[..]

Als je je abs spant wordt je buik toch platter? Dat komt door je TVA, die ze als het ware naar binnen trekt.
Hmm oke. Klinkt interessant. Voorlopig pak ik m´n buikspieren wel mee in de compounds :)
pi_115420459
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 00:40 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Ik kan niet wachten om meer te leren van deze user.
Hoe oud is hij anyway?
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_115420747
Terug van 8 dagen Albufeira. Ik heb het voor elkaar gekregen om mijn abs in 5 dagen weg te eten/zuipen. fml, weer hard aan de bak vanaf morgen ;( ;(

Wel weer zin om te knallen en gezond te eten
Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 13:23:45 #49
77130 star_gazer
pi_115421438
quote:
Niet waar. Je TVA is een soort 'gordel' die je pens binnen houdt. Mensen met een zwakke TVA hebben zelfs bij een laag VP een roidgut-achtig 'buikje'.
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 13:24:49 #50
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_115421471
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 13:23 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Niet waar. Je TVA is een soort 'gordel' die je pens binnen houdt. Mensen met een zwakke TVA hebben zelfs bij een laag VP een roidgut-achtig 'buikje'.
Je TVA maak je toch steviger door bijvoorbeeld planks te doen?
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 13:25:16 #51
77130 star_gazer
pi_115421482
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 13:24 schreef Snakey het volgende:

[..]

Je TVA maak je toch steviger door bijvoorbeeld planks te doen?
Ja. En vacuums.
-
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 13:26:50 #52
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_115421511
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 13:25 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Ja. En vacuums.
Dan ga ik die eens wat meer doen. Ik denk dat die van mij redelijk zwak is door jaren kantoorwerk, en daarbij een verkeerde houding. Ik moet mezelf nog steeds 100x per dag corrigeren. Zo makkelijk om in de oude vooruithangende positie terug te gaan hangen. Zitten kan ik het niet eens noemen. :')
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 13:27:36 #53
77130 star_gazer
pi_115421527
Van teveel zitten krijg je ook anterior pelvic tilt.
-
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 13:28:44 #54
77130 star_gazer
pi_115421554
Overigens begrijp ik echt niet waarom mensen aan de WInstrol gaan. Volgens mij een fast track naar lelijke striae.
-
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 13:31:38 #55
55709 Stereotomy
pi_115421612
quote:

[..]

Ja. En vacuums.
Ha, m'n favoriete oefening tijdens lange bioscoopfilms. Mét een pak melk, uiteraard. w/
pi_115421625
Ik krijg de jeuk van alle mogelijke bijwerkingen van hormonen... anders zou ik uit pure nieuwsgierigheid wel een keer een goeie kuur doen.
pi_115421652
quote:

[..]

Ja. En vacuums.
mag je ook inademen? :P
pi_115421665
quote:
4s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 13:28 schreef star_gazer het volgende:
Overigens begrijp ik echt niet waarom mensen aan de WInstrol gaan. Volgens mij een fast track naar lelijke striae.
Sommige huidtypes hebben daar weinig last van.
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 13:32 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Ik krijg de jeuk van alle mogelijke bijwerkingen van hormonen... anders zou ik uit pure nieuwsgierigheid wel een keer een goeie kuur doen.
Anders ik wel; ik ga het niet doen.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 13:43:47 #59
77130 star_gazer
pi_115421944
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 13:32 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Ik dus ook. Troep is het. Moet er niks van hebben. Ben een paar keer in de verleiding geweest (kan er heel makkelijk aan komen via een vriend van me), maar heb echt keihard met mezelf afgesproken dat ik het niet ga doen.
-
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 13:49:17 #60
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_115422086
quote:
3s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 13:27 schreef star_gazer het volgende:
Van teveel zitten krijg je ook anterior pelvic tilt.
Yep, heb ik ook. :')
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 13:59:15 #61
77130 star_gazer
pi_115422419
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 13:49 schreef Snakey het volgende:

[..]

Power yoga ^O^ Ik doe het twee keer per week en merk het verschil echt. De dag na een goede workout heb je meestal wel een pijntje hier of daar en wat stijve spieren, maar na een yoga sessie is alles weer helemaal "gereset". Het is ook donders goed voor je core en lichaamshouding :)
-
pi_115424624
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 13:49 schreef Snakey het volgende:

[..]

Volgens mij heeft dat ook te maken met te sterke onderrug en hamstrings?
Ik heb het een klein beetje, let nu goed op mijn houding.
pi_115424717
Godverdomme, ben ik nét aan het trainen, belt mijn werk of ik meteen wil komen. Zat er net lekker in, en zonder te vreten meteen door naar het werk. Ellende zeg.

Ach ja, vanaf volgende week is het rustiger en kan ik weer mijn huidige schema oppakken na een maandje 'verzaken' i.v.m. werk en vakantie..
pi_115424774
"kan het ook over een klein uurtje?"
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_115424777
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 12:19 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
niet werken heeft me wel weer wat dikkig gemaakt... maandag weer, zei hij bijna blij :')
Doe je fysiek zwaar werk? Ik heb dat het afgelopen jaar wel gedaan, niet echt bevorderlijk voor mijn gains. Gelukkig over een paar weekjes weer studeren..
pi_115425188
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 15:29 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Doe je fysiek zwaar werk? Ik heb dat het afgelopen jaar wel gedaan, niet echt bevorderlijk voor mijn gains. Gelukkig over een paar weekjes weer studeren..
Ja wisselend... maar bij tijd en wijle wel stevig ja :P sws wel actief in elk geval.

Mjah, moet wel aardig eten om aan te komen idd.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 16:46:42 #67
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_115426797
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 13:59 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Power yoga ^O^ Ik doe het twee keer per week en merk het verschil echt. De dag na een goede workout heb je meestal wel een pijntje hier of daar en wat stijve spieren, maar na een yoga sessie is alles weer helemaal "gereset". Het is ook donders goed voor je core en lichaamshouding :)
Pilates. Ze geven er klasjes van bij ons. Misschien eens naar kijken.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 17:06:20 #68
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_115427194
Vandaag nieuwe PR's gezet op de DL. Ook 1RM van 138kg. Wel met straps.
Was wel grappig, kwamen twee gasten binnen die het ook wilden proberen (met 118kg). Kregen ze geen cm van de grond. Tja, krijg je als je alleen bencht en curlt.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 17:11:43 #69
58789 Snakey
-||||--------||||-
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 17:17:18 #70
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_115427445
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 17:06 schreef Levolution het volgende:
Vandaag nieuwe PR's gezet op de DL. Ook 1RM van 138kg. Wel met straps.
Was wel grappig, kwamen twee gasten binnen die het ook wilden proberen (met 118kg). Kregen ze geen cm van de grond. Tja, krijg je als je alleen bencht en curlt.
Ik zou de straps echt nog niet gaan gebruiken. Ik DL vrij licht, tot ik m'n 'squat prothese' heb, maar ik dacht ook even aan straps met de rack pulls (ook wel quarter DL genoemd) die ik doe. Ik kreeg een paar weken geleden amper 130 kilo uit het rek zonder dat m'n handen het opgaven, ik zit nu op 5x 150 kilo zonder problemen met m'n handen.

Nou ja, wel een klein probleem. Ik heb volgens mij een pees beschadigd in mijn rechter ringvinger, dat is een bultje wat steeds groter wordt en in de weg begint te zitten. :{

Effe langs de dokter volgende week.
pi_115427784
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 17:17 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik zou de straps echt nog niet gaan gebruiken. Ik DL vrij licht, tot ik m'n 'squat prothese' heb, maar ik dacht ook even aan straps met de rack pulls (ook wel quarter DL genoemd) die ik doe. Ik kreeg een paar weken geleden amper 130 kilo uit het rek zonder dat m'n handen het opgaven, ik zit nu op 5x 150 kilo zonder problemen met m'n handen.

Nou ja, wel een klein probleem. Ik heb volgens mij een pees beschadigd in mijn rechter ringvinger, dat is een bultje wat steeds groter wordt en in de weg begint te zitten. :{

geloof dat ze het opereren
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 17:32:17 #72
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_115427812
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 17:31 schreef THEFXR het volgende:

[..]

geloof dat ze het opereren
Daar ben ik een beetje bang voor ja. Ik heb al geprobeerd er wat over op te zoeken, met weinig resultaat tot nu.
pi_115428025
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 16:16 schreef Tito_Makani het volgende:

Wat bij mij altijd erg goed helpt is om hogere reps te gaan doen, dus terug in gewicht en vanuit daar weer langzaam opbouwen.
  † In Memoriam † zaterdag 11 augustus 2012 @ 18:03:54 #74
230491 Zith
pls tip
pi_115428758
Intensieve oefening != spiergroei,

Je wordt niet sterk of buffed van bodypump,

Joga/pilates vrouwen/mannen krijgen met yoga geen grotere core dan dat ze met gewichten kunnen behalen in minder tijd.

En iets in me zegt dat hetzelfde geldt voor pelvic tilt / klachten die te maken hebben met te zwakke locale spieren.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 18:26:43 #75
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_115429396
quote:

[..]

Je hebt gelijk betreffende de straps, maar je moet beseffen dat mijn verhoudingen enigszins scheef zijn. Wat mijn rug en benen aankunnen, is veel te veel voor mijn dunne onderarmen.

Maar ik ben het met je eens. Ik gebruik dan ook niet de hele tijd straps. De eerste 2 sets doe ik altijd zonder straps, alleen de laatste set ga ik zwaarder en pak ik de straps (grip is dan ook al vermoeid). Vind ik zelf een goed compromis.

Beterschap met de vinger trouwens.

edit: hierbij dan meteen een vraag daarover voor de aankomende bulkwinter. Heeft men hier tips voor de armen? Momenteel heb ik een splitschema en pak ik gewoon biceps en triceps op respectievelijk rug- en borstdag. Daarmee blijven ze best achter.
pi_115429727
quote:

[..]

Waar in je vinger?
Volgens mij opereren ze pas als je vinger echt triggert of als een spuitje niet werkt.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 18:54:00 #77
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_115430292
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 18:26 schreef Levolution het volgende:

[..]

Je hebt gelijk betreffende de straps, maar je moet beseffen dat mijn verhoudingen enigszins scheef zijn. Wat mijn rug en benen aankunnen, is veel te veel voor mijn dunne onderarmen.

Maar ik ben het met je eens. Ik gebruik dan ook niet de hele tijd straps. De eerste 2 sets doe ik altijd zonder straps, alleen de laatste set ga ik zwaarder en pak ik de straps (grip is dan ook al vermoeid). Vind ik zelf een goed compromis.

Beterschap met de vinger trouwens.

edit: hierbij dan meteen een vraag daarover voor de aankomende bulkwinter. Heeft men hier tips voor de armen? Momenteel heb ik een splitschema en pak ik gewoon biceps en triceps op respectievelijk rug- en borstdag. Daarmee blijven ze best achter.
Ik ben er zelf nogal dol op geworden ondertussen, maar rack pulls zijn erg goed. Het doet meer natuurlijk, maar je grip verbetert stukken. Je lift op zich maar een klein stukje waardoor je makkelijk veel meer gewicht kan pakken dan je met een volledige DL zou doen.

Ik doe ze trouwens niet vaker dan 1x in de twee weken, het is hoe dan ook een enorme belasting op je lijf. Ik heb het wel geprobeerd elke week te doen, maar dan maak ik totaal geen progress.

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 18:36 schreef duncannn het volgende:

[..]

Waar in je vinger?
Volgens mij opereren ze pas als je vinger echt triggert of als een spuitje niet werkt.
Op m'n ringvinger, en dan het eerste kootje, tegen m'n hand aan. Een spuitje zal niet helpen, het voelt aan alsof er een soort van wildgroei is onstaan nadat ik een pees beschadigd heb. Misschien is het littekenweefsel wat om de beschadigde pees groeit, kweetnie.

Het doet ook geen pijn op zich, tenzij ik er op druk of een gewicht op dat punt vastpak.
pi_115430581
Wat houd dat pelvic tilt precies in? Kan het zo 1,2,3. Zie hier iets voorbij komen met zwakke spieren, zo maar zou kunnen zijn dat ik dat dus heb. Bij zitten (vanaf een half uur) krijg ik last van mijn onderrug en een spier die van bil tot knieholte loopt.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 19:02:33 #79
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_115430612
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 18:54 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik ben er zelf nogal dol op geworden ondertussen, maar rack pulls zijn erg goed. Het doet meer natuurlijk, maar je grip verbetert stukken. Je lift op zich maar een klein stukje waardoor je makkelijk veel meer gewicht kan pakken dan je met een volledige DL zou doen.

Ik doe ze trouwens niet vaker dan 1x in de twee weken, het is hoe dan ook een enorme belasting op je lijf. Ik heb het wel geprobeerd elke week te doen, maar dan maak ik totaal geen progress.
Ik heb je inderdaad al eerder reclame zien maken voor rack pulls. Ik wil ze wel proberen, maar doe jij ze dan op rugdag? Zijn rack pulls en DL's op dezelfde dag niet teveel van het goede?
pi_115430666
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 18:26 schreef Levolution het volgende:

[..]
Tricep dips voor je Triceps en incline dumbbell curl/ 21'en met drop sets voor je Biceps. Het ligt er ook aan welk deel je van welke spier je wilt benadrukken. Tricep Kickbacks zijn echt geniaal voor je lateral en medial spier van je Triceps. Dips pakt alles gelijkmatig aan.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 19:03:51 #81
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_115430667
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 19:01 schreef Vinniiee het volgende:
Wat houd dat pelvic tilt precies in? Kan het zo 1,2,3. Zie hier iets voorbij komen met zwakke spieren, zo maar zou kunnen zijn dat ik dat dus heb. Bij zitten (vanaf een half uur) krijg ik last van mijn onderrug en een spier die van bil tot knieholte loopt.
Je hebt geen google? http://www.google.nl/webh(...)bfd&biw=1440&bih=811
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 19:05:45 #82
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_115430738
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 19:02 schreef Levolution het volgende:

[..]

Ik heb je inderdaad al eerder reclame zien maken voor rack pulls. Ik wil ze wel proberen, maar doe jij ze dan op rugdag? Zijn rack pulls en DL's op dezelfde dag niet teveel van het goede?
Ik doe ze echt helemaal afzonderlijk van alles. Ik gebruik m'n vrijdag training normaal gesproken voor armen of iets waarvan ik vind dat het achterloopt. Ik doe nu 1x in de twee weken rack pulls. Ik zou absoluut niet aanraden ze op dezelfde dag als DL te doen.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 19:16:54 #83
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_115431126
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 19:03 schreef kevin_ het volgende:

[..]

Tricep dips voor je Triceps en incline dumbbell curl/ 21'en met drop sets voor je Biceps. Het ligt er ook aan welk deel je van welke spier je wilt benadrukken. Tricep Kickbacks zijn echt geniaal voor je lateral en medial spier van je Triceps. Dips pakt alles gelijkmatig aan.
Doe nu al weighted dips en incline dumbbell curl ook al. 21's, drop sets en kickbacks nog niet, die kan ik wel gaan proberen. Momenteel doe ik dit:

Biceps (rugdag): barbell/EZ-bar curls, incline dumbell curls, concentration curls, hammer curls (naar Arnold's training, link werd hier ooit gegeven door iemand).
Triceps (borstdag): weighted dips, skull crushers, cable pullpushdown, bench dips of close grip press.

Chin-ups doe ik niet op rugdag omdat ik niet meer kan door de pull-ups. Chin-ups doe ik af en toe los ergens als ik er zin in heb. Overtrain ik met bovenstaande oefeningen (ik durf niet nog minder te doen)? Of zie ik belangrijke delen van de spieren over het hoofd?
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 19:05 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik doe ze echt helemaal afzonderlijk van alles. Ik gebruik m'n vrijdag training normaal gesproken voor armen of iets waarvan ik vind dat het achterloopt. Ik doe nu 1x in de twee weken rack pulls. Ik zou absoluut niet aanraden ze op dezelfde dag als DL te doen.
Misschien dat ik ze dan op een andere dag kan doen. Eventueel maar 1-2 sets. ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door Levolution op 11-08-2012 19:58:48 ]
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 19:22:49 #84
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_115431325
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 19:16 schreef Levolution het volgende:

Misschien dat ik ze dan op een andere dag kan doen. Eventueel maar 1-2 sets. ^O^
Als je alleen rack pulls doet zou ik een set of 5 aanraden. Minimaal twee om op te warmen, dan echt gewicht stacken en zo zwaar gaan als maar kan.

Ik heb het 'geleerd' van een power lifter in Spanje. Het heeft z'n voordelen voor powerlifters uiteraard, maar je bouwt er ook een dikke rug mee op. En je traps gaan als een idioot. Die gaan nu ineens zo vooruit bij me dat ik ze niet meer apart train.
pi_115431446
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 19:16 schreef Levolution het volgende:

[..]

Doe nu al weighted dips en incline dumbbell curl ook al. 21's, drop sets en kickbacks nog niet, die kan ik wel gaan proberen. Momenteel doe ik dit:

Biceps (rugdag): barbell/EZ-bar curls, incline dumbell curls, concentration curls, hammer curls (naar Arnold's training, link werd hier ooit gegeven door iemand).
Triceps (borstdag): weighted dips, skull crushers, cable pulldown, bench dips of close grip press.

Chin-ups doe ik niet op rugdag omdat ik niet meer kan door de pull-ups. Chin-ups doe ik af en toe los ergens als ik er zin in heb. Overtrain ik met bovenstaande oefeningen (ik durf niet nog minder te doen)? Of zie ik belangrijke delen van de spieren over het hoofd?

[..]

Overtrainen lijkt me niet en je pakt alle delen goed aan. Vreemd dat ze achterblijven. Hoeveel reps doe je voor de oefeningen? Mijn Triceps/Biceps groeien beter met hoge reps (10-14) dan met lagere. Voor mijn Triceps doe ik eigenlijk helemaal geen isolatie meer, omdat ze echt keihard groeien op Dips. En voor mijn Biceps heb ik altijd alleen maar Concentration Curls gedaan (en Chin-ups) en tegenwoordig alleen Incline Dumbbell Curl. Ze groeien prima met 1 oefening. :)
pi_115431533
quote:
Jawel, maar ik snap er de ballen van.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 19:30:53 #87
55709 Stereotomy
pi_115431663
Interessant die Rack Pulls. :) Ik moet toegeven dat ik moeite heb met een goede deadlift form ivm kleine ledematen en zelfs dan nog relatief korte armpjes (de bar schuurt altijd over m'n pielemuis heen als ik rechtop sta, maar dat terzijde), en vaak heb ik het idee dat ik meer half squat dan deadlift. Dus misschien kan ik het eens afwisselen met rack pulls. :)

pi_115431704
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 19:30 schreef Stereotomy het volgende:
Interessant die Rack Pulls. :) Ik moet toegeven dat ik moeite heb met een goede deadlift form ivm kleine ledematen en zelfs dan nog relatief korte armpjes (de bar schuurt altijd over m'n pielemuis heen als ik rechtop sta, maar dat terzijde), en vaak heb ik het idee dat ik meer half squat dan deadlift. Dus misschien kan ik het eens afwisselen met rack pulls. :)

[ afbeelding ]
Gewoon deadlift gewicht x2-2,5 ofzo?
Op maandag 17 juni 2013 schreef Murdera:
Had ik maar jouw benen. :@
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 19:31:57 #89
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_115431712
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 19:27 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe ik het beter uit zou moeten leggen als de info die er al is. :)
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 19:34:34 #90
55709 Stereotomy
pi_115431799
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 19:31 schreef Drommeldaris het volgende:

[..]

Gewoon deadlift gewicht x2-2,5 ofzo?
Geen idee, begin maandag ff met lege bar in het powerrack en zien dan wel weer verder.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 19:36:19 #91
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_115431856
quote:

[ afbeelding ]
Met rack pulls gaat de bar ook over je pielemuis. :')

Ik douw hem gewoon tussen m'n benen. Niet dat ie daar blijft na 5 - 8 reps, maar het scheelt. :P

Als je wat korter bent zou ik trouwens ergens op gaan staan, zodat je echt een quarter DL doet. Ik wissel af met een step ding, en gewoon de vloer. Voor mij (1,83) werkt de vloer prima, maar iets hoger tillen is soms wel lekker.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 19:39:54 #92
58789 Snakey
-||||--------||||-
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 19:40:12 #93
55709 Stereotomy
pi_115431990
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 19:36 schreef Snakey het volgende:

[..]

Met rack pulls gaat de bar ook over je pielemuis. :')
Ja okee, maar dat vind ik nog het minst vervelende c_/ aan de deadlift. Heb altijd het idee dat ik veel meer door m'n knieen moet om bij de bar te komen. Zelfde bij kleding kopen: mouwen altijd te lang, terwijl rest wel in proportie is. 8)7

quote:
Als je wat korter bent zou ik trouwens ergens op gaan staan, zodat je echt een quarter DL doet.
Je bedoelt dat anders de ROM te klein wordt? Onze powerrack heeft in hoogte verstelbare veiligheidsbalken, vanaf mijn enkel tot boven m'n hoofd, dus denk dat ik daar wel de ROM in kan varieren. :)
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 19:43:44 #94
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_115432098
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 19:40 schreef Stereotomy het volgende:

Je bedoelt dat anders de ROM te klein wordt? Onze powerrack heeft in hoogte verstelbare veiligheidsbalken, vanaf mijn enkel tot boven m'n hoofd, dus denk dat ik daar wel de ROM in kan varieren. :)
Yep, je moet wel een goede ROM hebben. Zie filmpje, net boven je knieen is perfect.
pi_115432379
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 19:31 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe ik het beter uit zou moeten leggen als de info die er al is. :)
Ik probeer werkelijk al 20 minuten te antwoorden, maar mijn hoern laptop werkt niet mee :( :(

Balen in ieder geval -O-
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 19:51:15 #96
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_115432381
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 19:22 schreef Snakey het volgende:

[..]

Als je alleen rack pulls doet zou ik een set of 5 aanraden. Minimaal twee om op te warmen, dan echt gewicht stacken en zo zwaar gaan als maar kan.

Ik heb het 'geleerd' van een power lifter in Spanje. Het heeft z'n voordelen voor powerlifters uiteraard, maar je bouwt er ook een dikke rug mee op. En je traps gaan als een idioot. Die gaan nu ineens zo vooruit bij me dat ik ze niet meer apart train.
Ik vind kracht ook belangrijk. En traps mogen hier ook wel wat dikker. Ga het zeker proberen, nu nog een goed gaatje zien te vinden. ^O^

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 19:26 schreef kevin_ het volgende:

[..]

Overtrainen lijkt me niet en je pakt alle delen goed aan. Vreemd dat ze achterblijven. Hoeveel reps doe je voor de oefeningen? Mijn Triceps/Biceps groeien beter met hoge reps (10-14) dan met lagere. Voor mijn Triceps doe ik eigenlijk helemaal geen isolatie meer, omdat ze echt keihard groeien op Dips. En voor mijn Biceps heb ik altijd alleen maar Concentration Curls gedaan (en Chin-ups) en tegenwoordig alleen Incline Dumbbell Curl. Ze groeien prima met 1 oefening. :)
3x8 alles. Genetisch pech denk ik. Maar misschien moet ik dan meer reps proberen. Heb ectoarmpjes maar bijvoorbeeld totaal geen ectorug, waardoor de verhouding ver te zoeken is. Als ik mijn biceps flex ben ik wel tevreden. Maar in ontspannen toestand missen ze gewoon serieuze massa. Dat betekent dat mijn triceps gewoon meer moeten groeien. Mijn tricep houdt volgens mij ook best hoog op, waardoor een groot deel boven mijn elleboog alleen pees is. Daardoor lijk ik ook massa te missen.

quote:

[ afbeelding ]
Niks mis met een deadlift waarbij je door de knieën moet gaan toch? Je doet immers geen stif-legged DLs. Je mag best je benen gebruiken. Zo doe ik het in ieder geval ook. Eenmaal boven voel je de onderrug toch wel branden.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 19:52:52 #97
354147 SunTzu
The Art of War allesssssss
pi_115432436
Kreeg trouwens tijdens dips last van mijn borstkas precies in het midden.
Nog nooit eerder gehad en wat kan ik er tegen doen? Moet ik stoppen met dips?
Kreeg het gevoel dat als ik langer door zou gaan dat mijn borstkas zou breken.
pi_115432499
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 19:52 schreef SunTzu het volgende:
Minder laag gaan met het dippen, dus armen tot parallel. En anders even een weekje stoppen met dips ja.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 19:56:29 #99
354147 SunTzu
pi_115432615
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 19:54 schreef kevin_ het volgende:

[..]

Minder laag gaan met het dippen, dus armen tot parallel. En anders even een weekje stoppen met dips ja.
Ok, dit is mijn straf voor het haten van mensen die maar 1cm zakken met dips. ;(
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 20:17:07 #100
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_115433586
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 19:54 schreef kevin_ het volgende:

[..]

Altijd oppassen voor over-stretchen. Daar maak je echt dingen mee kapot.
pi_115435361
Leuk die uitgestelde verzuring, maar de spiervermoeidheid erna.. Trouwens nog steeds tevreden. Kan op het moment niet echt meten in hoe verre het werkt omdat mijn gym abo is afgelopen. Ben aan het wachten op een goede aanbieding van 50mm materiaal.
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_115437966
Wat heb ik trouwens een hekel van die mensen die zich bijna lopen af te trekken voor de spiegel in de kleedkamer of in de zaal zelf.

Wil je even wat water pakken staat er zo'n guido die bijna op zichzelf klaarkomt :r
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 22:34:34 #103
349142 ChesterPerry
Young Brunswijk
pi_115441253
SPOILER
???
pi_115441553
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 22:34 schreef ChesterPerry het volgende:
SPOILER
???
Hoe kom je aan zulke foto's :'(

Mensen die trots zijn op hun Auschwitz Abs :')
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 22:41:24 #105
349142 ChesterPerry
Young Brunswijk
pi_115441704
een sixpack telt sws niet als je onder de 80 kilo bent
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 22:54:07 #106
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_115443157
Waarschijnlijk is dit echt een noob vraag, maar waarom doen sommige mensen hun voeten in de lucht/op het bankje bij een benchpress?

Is dat voor je ABS ofzo ?
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 23:39:49 #108
349142 ChesterPerry
Young Brunswijk
pi_115444570
Zodat de kracht puur uit je armen komt en niet uit je benen die je afzet op de grond, zo kom je ook met je reet van de bankje af. Geloof ik.
pi_115444671
Je moet er niet zomaar van uit gaan dat iedereen op de sportschool weet wat hij doet. :)
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 23:43:25 #110
69994 seto
-|||--------|||-
pi_115444727
Haalt de stress uit je onderrug
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_115444789
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:07 schreef Vinniiee het volgende:
Waarschijnlijk is dit echt een noob vraag, maar waarom doen sommige mensen hun voeten in de lucht/op het bankje bij een benchpress?

Om enige vorm van balans weg te halen, om het benchen nog moeilijker te maken zodat je je niet kan focusen op gewoon die fucking bar omhoog te drukken.
pi_115444850
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:44 schreef Diabox het volgende:

[..]

Om enige vorm van balans weg te halen, om het benchen nog moeilijker te maken zodat je je niet kan focusen op gewoon die fucking bar omhoog te drukken.
Ah oke thanks.
Dan failen al die gasten bij mij, want die lui doen dat allemaal in de Smith machine :') Al heb je daar wel íets onbalans, maar lang niet zoveel als bij een losse bar.
pi_115445042
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:42 schreef Nic1 het volgende:
Je moet er niet zomaar van uit gaan dat iedereen op de sportschool weet wat hij doet. :)
Zijn nog steeds mensen bij mijn gym die mij squat advies geven en zelf nog een kussen om de bar hebben. :')
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 23:52:02 #114
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_115445114
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:44 schreef Diabox het volgende:

[..]

Dat is inderdaad dé manier om 265kg te drukken. :')
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 23:55:24 #115
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_115445245
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:07 schreef Vinniiee het volgende:

Bedoel je volledig de voeten los tijdens de hele rep, of bedoel je zoals Konstantinovs in het filmpje, vlak voor de rep?

Wat Konstantinovs doet, is zijn onderrug op die manier hollen. Dan leun je op je kont en schouderbladen zonder een onnatuurlijke arch in je rug. Dat is een goede BP form, ben je veel sterker mee.
pi_115445614
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:42 schreef Nic1 het volgende:
Dat doe ik ook zeker niet. Sterker nog, in mijn ogen lopen er veel gasten rond die een hele verkeerde uitvoering doen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:55 schreef Levolution het volgende:

[..]

Bedoel je volledig de voeten los tijdens de hele rep, of bedoel je zoals Konstantinovs in het filmpje, vlak voor de rep?

Wat Konstantinovs doet, is zijn onderrug op die manier hollen. Dan leun je op je kont en schouderbladen zonder een onnatuurlijke arch in je rug. Dat is een goede BP form, ben je veel sterker mee.
Volledig voeten los ja :')
  zondag 12 augustus 2012 @ 00:07:03 #117
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_115445765
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 00:03 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Dat doe ik ook zeker niet. Sterker nog, in mijn ogen lopen er veel gasten rond die een hele verkeerde uitvoering doen.

[..]

Volledig voeten los ja :')
Zal er wel 'cool' uitzien ofzo. :')
pi_115445904
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 00:07 schreef Levolution het volgende:

[..]

Zal er wel 'cool' uitzien ofzo. :')
Denk het :') Form ziet er in ieder geval niet uit, en dan ben ik nog een broekie op dit gebied.
  zondag 12 augustus 2012 @ 00:26:53 #119
349142 ChesterPerry
Young Brunswijk
pi_115446513

Alistair doet het ook zo 0:29 :)
  zondag 12 augustus 2012 @ 02:14:10 #120
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_115449394
Rack pulls, nooit gedaan, maandag proberen. Ben benieuwd. Al moet ik zeggen dat ik met een normale DL vaak moeite heb met mijn form, met squatten nooit, met DL altijd. Erg kut, maar als ik in de gym anderen observeer kan ik wel concluderen dat ik niet de enige ben met dat probleem (gelukkig).
pi_115454930
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 00:26 schreef ChesterPerry het volgende:

Alistair doet het ook zo 0:29 :)
Tja. Niet zoveel mee te maken toch? Iedereen maakt fouten, ook (de trainert van) Overeem.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_115454964
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 02:14 schreef ZuidGrens het volgende:
Rack pulls, nooit gedaan, maandag proberen. Ben benieuwd. Al moet ik zeggen dat ik met een normale DL vaak moeite heb met mijn form, met squatten nooit, met DL altijd. Erg kut, maar als ik in de gym anderen observeer kan ik wel concluderen dat ik niet de enige ben met dat probleem (gelukkig).
Een rackpull heeft enkele voordelen, maar techniek aanleren is maar één vd kleinste ervan.
De voordelen van een rackpull zijn volgens mij a) grip, b) wennen aan hoger gewicht dan normaal en c) concentreren op lockout (techniek het makkelijkste deel vd deadlift).

Als je techniek vd de DL niet goed is, kan je beter hier een filmpje plaatsen of terug naar rippetoe of anderen, maar de rackpulls gaan weinig voor je betekenen...
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  zondag 12 augustus 2012 @ 11:03:22 #123
55709 Stereotomy
pi_115455787
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:45 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Ah oke thanks.
Dan failen al die gasten bij mij, want die lui doen dat allemaal in de Smith machine :') Al heb je daar wel íets onbalans, maar lang niet zoveel als bij een losse bar.
Smith machine heeft geen onbalans.

Misschien moet je zelf eerst de basis dingen leren voordat je zo veel posts gaat plaatsen waarin je andere mensen in de gym op de hak neemt? :)
pi_115455886
Wat DL betreft... Nu 5 weken bezig en ik geloof dat ik 'm door begin te krijgen. Zin in de volgende sessie.
  zondag 12 augustus 2012 @ 11:40:54 #125
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_115456446
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 10:01 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Een rackpull heeft enkele voordelen, maar techniek aanleren is maar één vd kleinste ervan.
De voordelen van een rackpull zijn volgens mij a) grip, b) wennen aan hoger gewicht dan normaal en c) concentreren op lockout (techniek het makkelijkste deel vd deadlift).

Als je techniek vd de DL niet goed is, kan je beter hier een filmpje plaatsen of terug naar rippetoe of anderen, maar de rackpulls gaan weinig voor je betekenen...
Oké, jammer. Dacht dat het makkelijker was dan DL omdat de beweging korter is :@
pi_115456679
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2012 11:03 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Smith machine heeft geen onbalans.

Misschien moet je zelf eerst de basis dingen leren voordat je zo veel posts gaat plaatsen waarin je andere mensen in de gym op de hak neemt? :)
Je gaat mij niet vertellen dat als je een bicep curl maakt je je hele lichaam mee laat bewegen in een neuk-beweging :') En dan niet alleen het laatste stukje, nee vanaf het begin van de oefening. En dat doet ie zo'n beetje bij elke oefening. Zelfs bij zittende :').

Daarom doe ik die curls ook met bankje waar mijn triceps op liggen.
  zondag 12 augustus 2012 @ 11:57:02 #127
55709 Stereotomy
pi_115456809
Laat maar :)
pi_115456822
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 11:40 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Oké, jammer. Dacht dat het makkelijker was dan DL omdat de beweging korter is :@
Oh ja makkelijker is het wel, zeker wel, maar het is gewoon geen goede leermeester (of substitutie) voor de echte deadlift. Ik zou je techniek (en misschien flexibiliteit) nog eens goed bekijken.
pi_115456932
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 11:10 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Wat DL betreft... Nu 5 weken bezig en ik geloof dat ik 'm door begin te krijgen. Zin in de volgende sessie.
Vertel maar 's wat je doet dan...
  zondag 12 augustus 2012 @ 12:14:29 #130
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_115457314
DL's naast een spiegel uitvoeren zodat je jezelf van de zijkant kan bekijken, heeft mij erg goed geholpen. Alleen niet je nek verrekken.
pi_115457437
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 11:57 schreef Stereotomy het volgende:
Laat maar :)
Als ik het fout heb moet je het ook zeggen hoor, leer ik tenminste van.
pi_115457571
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2012 12:18 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Als ik het fout heb moet je het ook zeggen hoor, leer ik tenminste van.
Hij bedoelt dat je allemaal gasten belachelijk loopt te maken terwijl je zelf amper drie keer (of nog nooit?) hebt gelift.
pi_115457622
quote:
14s.gif Op zondag 12 augustus 2012 12:23 schreef Push. het volgende:

[..]

Hij bedoelt dat je allemaal gasten belachelijk loopt te maken terwijl je zelf amper drie keer (of nog nooit?) hebt gelift.
Tis een en dezelfde gast, maargoed. BP: ja. SQ en DL: nee, vanwege mijn rug; daar wil ik niet te gehaast mee gaan.
  zondag 12 augustus 2012 @ 12:44:32 #134
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_115458249
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 11:57 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Oh ja makkelijker is het wel, zeker wel, maar het is gewoon geen goede leermeester (of substitutie) voor de echte deadlift. Ik zou je techniek (en misschien flexibiliteit) nog eens goed bekijken.
Inderdaad. Voor een goede volledige DL form kan je of beter filmpjes maken, of er iemand bij hebben die je kan wijzen op eventuele fouten.

Rack pulls zijn eigenlijk quarter dead lifts.
pi_115458270
Gister is er echt iets gesnapt in m'n onderrug, op dezelfde plek waar ik vorige week last had.

Voorlopig maar even niet trainen.

WELCOME TO SNAP CITY
  zondag 12 augustus 2012 @ 12:46:43 #136
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_115458309
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 12:45 schreef 16meter het volgende:
Gister is er echt iets gesnapt in m'n onderrug, op dezelfde plek waar ik vorige week last had.

WELCOME TO SNAP CITY
Auw, enig idee wat het is?
pi_115458494

Zit op de plek van dat rode gebied.
  zondag 12 augustus 2012 @ 12:55:06 #138
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_115458591
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 12:52 schreef 16meter het volgende:
[ afbeelding ]
Mm, daar is het er bij mij met DL wel eens ingeschoten. Raar genoeg schoot het er met cable rows weer uit. Was gewoon mazzel denk ik, niet iets om uit te gaan proberen lijkt me.
pi_115460842
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 12:52 schreef 16meter het volgende:
[ afbeelding ]
Dit lijkt verrekte veel op waarvan ik last heb. Precies die rode plek en trekt door in mijn been.
pi_115462013
Het valt me steeds meer op dat mn boxers omhoog lopen te klimmen. Gewoon 1 met kortere pijpen zou het probleem moeten verhelpen toch?
pi_115462141
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 12:45 schreef 16meter het volgende:

WELCOME TO SNAP CITY
doe je rekken en strekken voor LB oefening?
En sowieso, een warming up?
  zondag 12 augustus 2012 @ 14:47:05 #143
77130 star_gazer
pi_115462430
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 19:27 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Je glutes zijn te zwak en je hip flexors zijn te strak. Daardoor wordt je bekken naar voren getrokken. Oplossing? Hip flexors stretchen en glutes activeren (knieen actief naar buiten persen bij het omhoog komen in je squat).
-
pi_115462922
Ik heb een aantal vragen over SS;

- Doen jullie elke training 5kg bij de Squat, 7.5kg bij de deadlift, 2.5kg bij de Bench Press en Press en Power Clean? Aangezien alles in lbs staat en de converter natuurlijk niet volle mooie getallen aangeeft ben ik benieuwd of jullie dit ook doen of hoger/lager zitten.

- Na hoeveel workouts voegden jullie gewichten toe? En wat zal ongeveer het gemiddelde zijn waarop ik begin? 20kg oid? (de form moet ik nog volledig leren)

- Er wordt gezegd dat je na een periode van gemiddeld 2-4 weken langzamer gaat op de oefeningen en daarom de helft van het gewicht wat erbij gaat moet gebruiken. Dus 1,25kg ipv 2,5kg bij de bench press. Wanneer merk je dit? Als je niet meer in staat bent om de volledig 3x5 te doen? Dus bv. bij de 2e en 3e set lukt het niet om rep 4 en 5 te doen, moet er dan gehalveerd worden?

- Is het verstandig om naast de 3 dagen workout nog te gaan zwemmen oid? Dus maandag t/m vrijdag 3 workouts en dan zondag zwemmen?

zondag 12 augustus 2012 @ 15:14:30 #145
333623 Tito_Makani
Een hawaiiaan
pi_115463278
Heb vandaag toch weer overhead press/ deadlift gedaan ipv bench press/Powerclean omdat ik gewoon die 50 wou halen op mn overhead press

Lukte weer niet ;(

Ben terug gegaan naar 42,5 en die helemaal clean gedaan. Heb wel mijn techniek een stuk verbeterd, hopelijk haal ik donderdag wel de 50. Merk dat hoe langzamer je de oefening doet hoe zwaarder hij wordt, als je er gewoon gelijk 5 uitgooit dan is het lichter dan als je steeds wacht voordat je het gewicht omhoog drukt.

Iemand nog andere OHP tips?
  zondag 12 augustus 2012 @ 15:15:07 #146
77130 star_gazer
pi_115463298
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 19:52 schreef SunTzu het volgende:
Costochondritis. Join the club, heb er ook last van. Ben op een gegeven moment gestopt met dippen omdat ik de dag erna nauwelijks fatsoenlijk kon ademen. Nu ik wat lichter ben gaat het wat beter overigens.
-
  zondag 12 augustus 2012 @ 15:19:05 #147
333623 Tito_Makani
Een hawaiiaan
pi_115463432
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 15:02 schreef MrGuma het volgende:

- Doen jullie elke training 5kg bij de Squat, 7.5kg bij de deadlift, 2.5kg bij de Bench Press en Press en Power Clean? Aangezien alles in lbs staat en de converter natuurlijk niet volle mooie getallen aangeeft ben ik benieuwd of jullie dit ook doen of hoger/lager zitten.

- Na hoeveel workouts voegden jullie gewichten toe? En wat zal ongeveer het gemiddelde zijn waarop ik begin? 20kg oid? (de form moet ik nog volledig leren)

- Er wordt gezegd dat je na een periode van gemiddeld 2-4 weken langzamer gaat op de oefeningen en daarom de helft van het gewicht wat erbij gaat moet gebruiken. Dus 1,25kg ipv 2,5kg bij de bench press. Wanneer merk je dit? Als je niet meer in staat bent om de volledig 3x5 te doen? Dus bv. bij de 2e en 3e set lukt het niet om rep 4 en 5 te doen, moet er dan gehalveerd worden?

- Is het verstandig om naast de 3 dagen workout nog te gaan zwemmen oid? Dus maandag t/m vrijdag 3 workouts en dan zondag zwemmen?

-Gewoon 2,5kg aan alles toevoegen behalve deadlift daar voeg je 5kg aan toe. Hoe langzamer je gaat hoe beter SS werkt.

-Hangt van jezelf af. Staat helemaal in het boek uitgelegd hoe je startgewicht moet bepalen. Ik begon zelf met 20 kilo alles (Dus alleen de bar) tot ik de techniek onder de knie had en toen deed ik er 20 bij dus 40 kilo

-Na 3-4 weken moet 2.5kg nog makkelijk lukken als je niet te hoog begint. Als je stallt dan merk je dat gelijk omdat je niet meer je set kan afmaken

-Je kan het proberen, zeker aan het begin zal je het nog met zwemmen kunnen combineren maar hoe verder je komt hoe zwaarder het wordt.
pi_115463445
quote:
7s.gif Op zondag 12 augustus 2012 14:47 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Je glutes zijn te zwak en je hip flexors zijn te strak. Daardoor wordt je bekken naar voren getrokken. Oplossing? Hip flexors stretchen en glutes activeren (knieen actief naar buiten persen bij het omhoog komen in je squat).
Duidelijk, thanks. Moet ik die squat toch maar eens gaan doen.
pi_115463501
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 15:02 schreef MrGuma het volgende:

-ja

-beginnen met lege bar

-je merkt wel wanneer je tegen je max aan het aanlopen bent

-zwemmen kan prima hoewel je wel moet zorgen dat je voeding op orde anders lig je te creperen in het zwembad
pi_115463780
Thanks alvast voor de snelle antwoorden maar ik zie dat ik iets vergeten ben bij de tweede vraag;
dit was specifiek voor de power clean bedoelt. Aangezien die technisch vooral moeilijker is.
pi_115463878
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 15:29 schreef MrGuma het volgende:
Thanks alvast voor de snelle antwoorden maar ik zie dat ik iets vergeten ben bij de tweede vraag;
dit was specifiek voor de power clean bedoelt. Aangezien die technisch vooral moeilijker is.
Gewoon evenredig mee laten lopen met je benchpress
  zondag 12 augustus 2012 @ 15:35:27 #152
77130 star_gazer
pi_115464033
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 15:19 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Duidelijk, thanks. Moet ik die squat toch maar eens gaan doen.
Vergeet niet je hip flexors te stretchen. Dat is het belangrijkste deel. De pigeon pose is een goeie stretch uit yoga.
-
pi_115464167
quote:
7s.gif Op zondag 12 augustus 2012 15:35 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Vergeet niet je hip flexors te stretchen. Dat is het belangrijkste deel. De pigeon pose is een goeie stretch uit yoga.
Wat is dit voor onmogelijke houding
  zondag 12 augustus 2012 @ 15:39:13 #154
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_115464204
quote:

[..]

Right... Als ik dat doe doe ik het voor de deur van het ziekenhuis, dan ben ik alvast op de juiste plek. :')
pi_115464207

Zo waar, hoewel het me bijna nooit gebeurd :')
pi_115464208
quote:

[..]

Die zal ik dan maar eens gaan oefenen. Als warming up loop ik altijd 10 minuutjes op de loopband (6/7 km/h; rennen lukt niet), is dat een beetje goeie warming up voor die spieren?
  zondag 12 augustus 2012 @ 15:40:13 #157
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_115464245
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 15:39 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Die zal ik dan maar eens gaan oefenen. Als warming up loop ik altijd 10 minuutjes op de loopband (6/7 km/h; rennen lukt niet), is dat een beetje goeie warming up voor die spieren?
Jezus Vinnie, zoek zelf ook eens wat uit ajb.
pi_115464265
quote:
15s.gif Op zondag 12 augustus 2012 15:40 schreef Snakey het volgende:

[..]

Jezus Vinnie, zoek zelf ook eens wat uit ajb.
Oke baas :7
  zondag 12 augustus 2012 @ 15:57:21 #159
333623 Tito_Makani
Een hawaiiaan
pi_115464812
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 15:29 schreef MrGuma het volgende:
Die doe je pas na 2 weken.

Oefen eerst de techniek goed en doe een goede warming up set gezien de explosiviteit van de oefening
  zondag 12 augustus 2012 @ 15:58:09 #160
77130 star_gazer
pi_115464835
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 15:38 schreef duncannn het volgende:

[..]

Wat is dit voor onmogelijke houding
Valt reuze mee. Rustig beginnen en jezelf niet teveel pushen is zoals altijd het advies. Ik krijg mijn voorste knie ook nog niet in een hoek van 90 graden, maar met de tijd komt dat wel.
-
  zondag 12 augustus 2012 @ 16:14:37 #161
333623 Tito_Makani
Een hawaiiaan
pi_115465420
quote:
2s.gif Op zondag 12 augustus 2012 15:39 schreef Drommeldaris het volgende:
[ afbeelding ]
Zo waar, hoewel het me bijna nooit gebeurd :')
Ik heb altijd dat de dooier kapot gaat en dan gaan ze vies smaken.

Nu eet ik ze gewoon zachtgekookt, kan het zo ook sneller consumeren
  zondag 12 augustus 2012 @ 16:15:09 #162
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_115465438
Ik snap het nut niet van al die yoga/pilates/lenigheidsoefeningen. Ik heb de lenigheid van een plank, maar dat heeft me nog nooit in de weg gezeten met sporten of wat.
  zondag 12 augustus 2012 @ 16:20:41 #163
77130 star_gazer
pi_115465628
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 16:15 schreef BigSmurf het volgende:
Ik snap het nut niet van al die yoga/pilates/lenigheidsoefeningen. Ik heb de lenigheid van een plank, maar dat heeft me nog nooit in de weg gezeten met sporten of wat.
Een goede lichaamshouding (belangrijk doel van yoga en pilates) voorkomt op lange termijn veel ellende. Daarnaast raken flexibele spieren en pezen minder snel geblesseerd.

SPOILER

[ Bericht 10% gewijzigd door star_gazer op 12-08-2012 16:27:27 ]
-
  zondag 12 augustus 2012 @ 16:31:09 #164
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_115466019
Ik had voordat ik krachttraining deed een slechte houding (APT, dus holle rug en een "buikje"), maar KT + continue zelf corrigeren is voor mij voldoende geweest om hier nu vrijwel vanaf te zijn. Verder lijkt het me vrij nutteloos om naast 3-4 uur waterpolotraining en KT nog yoga te doen, afgezien van de dames natuurlijk. :P
pi_115466146
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 16:15 schreef BigSmurf het volgende:
Mij wel. Betere looptechniek, waardoor je sneller bent. Grotere ROM voor je benen, dus kan beter hoog aangespeelde ballen uit de lucht halen.

Ben/was echt súper stijf. Kon met gestrekte benen niet ter hoogte van mijn knieën komen met m'n handen. Ook eens 2 dagen met kramp in mijn kuiten gelopen, bij letterlijk elke stap, wat weg ging na rekken en strekken.

Doe zelf een routine van ongeveer 12 minuten en heb er een godsgruwelijke hekel aan.
  zondag 12 augustus 2012 @ 16:45:31 #166
77130 star_gazer
pi_115466589
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 16:31 schreef BigSmurf het volgende:
Ik had voordat ik krachttraining deed een slechte houding (APT, dus holle rug en een "buikje"), maar KT + continue zelf corrigeren is voor mij voldoende geweest om hier nu vrijwel vanaf te zijn. Verder lijkt het me vrij nutteloos om naast 3-4 uur waterpolotraining en KT nog yoga te doen, afgezien van de dames natuurlijk. :P
Yoga is trouwens ook een goeie core workoit. En het is ook gewoon leuk om te doen :)
-
  zondag 12 augustus 2012 @ 18:10:52 #167
55709 Stereotomy
pi_115469934
quote:
The Most Impressive Olympic Abs
Check out the most chiseled six-packs of the 2012 Olympics ahead.
http://www.zimbio.com/The(...)HiZQD/Michael+Phelps

Zeg het maar, mooi of niet :7 Heb het idee dat die atleten allemaal rond de 8-12% bf zitten.
  zondag 12 augustus 2012 @ 18:24:12 #168
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_115470492
Hoeveel leniger kun je nog worden na een leeftijd van 22 jaar?
  zondag 12 augustus 2012 @ 18:25:40 #169
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_115470557
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 18:10 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Zeg het maar, mooi of niet :7 Heb het idee dat die atleten allemaal rond de 8-12% bf zitten.
Naar mijn smaak toch iets te plat allemaal. Ik vind ronde, serieuze massa mooier.
En die abs vallen ook best mee, er zijn meer ripped atleten aan te wijzen.

edit: oh, ik zag alleen de eerste.
  zondag 12 augustus 2012 @ 18:30:20 #170
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_115470732
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 18:10 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Mm nee, lelijk zelfs. Zit geen enkele massa aan. Hoewel dat voor een zwemmer ook niet handig zou zijn.
  zondag 12 augustus 2012 @ 18:31:15 #171
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_115470781
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 18:24 schreef Levolution het volgende:
Hoeveel leniger kun je nog worden na een leeftijd van 22 jaar?
Hoe bedoel je? Mensen die op hun 70ste aan joga beginnen zullen ook leniger worden.
  zondag 12 augustus 2012 @ 18:32:18 #172
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_115470816
quote:
7s.gif Op zondag 12 augustus 2012 18:31 schreef Snakey het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Mensen die op hun 70ste aan joga beginnen zullen ook leniger worden.
Ik bedoel, wat is realistisch om te bereiken als je op zo'n leeftijd begint? Ik ben zelf totaal niet lenig, kan ik bijvoorbeeld ooit een split doen? :P
  zondag 12 augustus 2012 @ 18:32:54 #173
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_115470837
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 18:32 schreef Levolution het volgende:

[..]

Ik bedoel, wat is realistisch om te bereiken als je op zo'n leeftijd begint? Ik ben zelf totaal niet lenig, kan ik bijvoorbeeld ooit een split doen? :P
Sure. Als je het lang genoeg oefent kan je dat wel.
  zondag 12 augustus 2012 @ 18:35:11 #174
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_115470934
quote:
10s.gif Op zondag 12 augustus 2012 18:32 schreef Snakey het volgende:

[..]

Sure. Als je het lang genoeg oefent kan je dat wel.
Lijkt me ziek om een muscle-up te doen, dan een handstand op die bar en dan je benen 180 graden uit elkaar en dan handstand push ups. _O_
pi_115470941
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 18:32 schreef Levolution het volgende:

[..]

Bij 22 ben je écht niet 'oud' of 'te oud' voor wat dan ook, lichamelijk gezien. :P
  zondag 12 augustus 2012 @ 18:37:42 #176
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_115471024
Goed nieuws dus. Als ik ooit een split kan, zeg ik het hier wel.
  zondag 12 augustus 2012 @ 18:42:17 #177
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_115471179
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 18:35 schreef Levolution het volgende:

[..]

Lijkt me ziek om een muscle-up te doen, dan een handstand op die bar en dan je benen 180 graden uit elkaar en dan handstand push ups. _O_
Wel laten filmen dan he. :P
pi_115472536
ik ga denk ik maar nooit meer drinken :(
pi_115472640
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 19:20 schreef mtchel112 het volgende:
Zeg je dat omdat je te weinig gains maakt of omdat je nu kei brak op bed ligt en elke beweging je doet laten kotsen?

Zo 1, zo 2, dan stop je pas met drinken als je het echt niet wil. Sta zelf nu 3 weken zonder :)
pi_115472764
net een beetje ontwaakt uit een helse ochtend/middag teringeling zeg :p
pi_115473277
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 19:20 schreef mtchel112 het volgende:
faggot alert!
's avonds een vent, 's ochtends absent, zeker ;)

Gewoon eens in de zoveel tijd lekker zuipen joh, je bent jong en je wilt wat. Wanneer je bijna 30 bent (comme moi), en je katers 2 dagen duren, dan kom je maar 's terug om te piepen!
(wil overigens niet weten hoelang de 40+'ers hier krom liggen na een nachtje doorhalen)
  zondag 12 augustus 2012 @ 19:45:31 #182
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_115473462
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 19:41 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

faggot alert!
's avonds een vent, 's ochtends absent, zeker ;)

Gewoon eens in de zoveel tijd lekker zuipen joh, je bent jong en je wilt wat. Wanneer je bijna 30 bent (comme moi), en je katers 2 dagen duren, dan kom je maar 's terug om te piepen!
(wil overigens niet weten hoelang de 40+'ers hier krom liggen na een nachtje doorhalen)
Een jaar of 6 geleden dronk ik elke dag, en flink. Maar ik stond wel elke dag om 8 uur in de gym. :D

Het kost me ongeveer 2 uur om over een avond flink drinken te komen tegenwoordig. 3 sterke koffie, even stilzitten, dan 3 boterhammen met 6 eieren en ik ben weer het ventje. :P
  zondag 12 augustus 2012 @ 20:08:08 #183
69994 seto
-|||--------|||-
pi_115474533
Heeft weinig met je leeftijd te maken, meer dat oudere mensen meestal minder vaak drinken en dus sneller een kater hebben.
Seto is zo ene baas he
  zondag 12 augustus 2012 @ 20:28:01 #184
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_115475294
Op brakke zondagen heb ik meestal toch wel zin om te liften. Helaas is de gym op zondag maar van 09:00 tot 12:00 uur geopend en dan ben ik meestal nog niet ontwaakt. Maar ik ben meestal alleen ontzettend duf wanneer gezopen, geen koppijn/misselijk (gelukkig).

Maar dat het niet bevorderlijk is voor je gains is natuurlijke en understatement. Nadeel is ook dat ik vaak ontzettende zin krijg in een vette hap wanneer ik een paar pilsjes gedronken heb.
pi_115475901
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 12:01 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Vertel maar 's wat je doet dan...
Ik hang gewichten aan een stang, ik leg de stang op de grond, ik zet mn voeten eronder een klein beetje uit elkaar, ga door mn knieën, pak de stang vast, borst vooruit, rug recht en dan vanuit een cm of 10 boven m'n lul duw/trek ik volgens mij mn lijf omhoog (maar om dit goed te omschrijven moet ik het nog een paar keer doen en er dan nog eens goed op letten) terwijl ik min of meer tegelijk m'n benen strek en de stang een klein stukje van me afhou terwijl ik omhoog kom. Eindig rechtop. Terugweg vind ik moeilijker uit te leggen, kom ik woensdag op terug :P

Op- en aanmerkingen zijn altijd welkom maar ik denk dat het via internet niet zo zinnig is :) Ik weet dat het een moeilijke oefening is en ik pretendeer hem ook niet tot in perfectie te beheersen oid. Misschien kwam die post zo over, maar zo was het zeker niet bedoeld :')

Ik probeer het filmpje te vinden waar ik het van af heb gekeken als het ware, maar ik kan die zo gauw niet vinden.
pi_115476712
Je kan beter als volgt beginnen:

- Voeten op iets minder dan schouderbreedte voor 50% onder de bar zetten.
- Bar vastpakken zonder je knieen te buigen
- Knieen buigen tot je schenen de bar raken
- Borst vooruit, buikspieren aanspannen

Zie http://stronglifts.com/how-to-deadlift-with-proper-technique/
  † In Memoriam † zondag 12 augustus 2012 @ 21:08:22 #187
230491 Zith
pls tip
pi_115477228
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 20:57 schreef ElDinosaur het volgende:
Je kan beter als volgt beginnen:

- Voeten op iets minder dan schouderbreedte voor 50% onder de bar zetten.
- Bar vastpakken zonder je knieen te buigen
- Knieen buigen tot je schenen de bar raken
- Borst vooruit, buikspieren aanspannen

Zie http://stronglifts.com/how-to-deadlift-with-proper-technique/
[Bodybuilding] (#211) -|||-------|||- Make it hurt, baby!!!
  zondag 12 augustus 2012 @ 21:50:34 #188
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_115480045
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 20:42 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Ik hang gewichten aan een stang, ik leg de stang op de grond, ik zet mn voeten eronder een klein beetje uit elkaar, ga door mn knieën, pak de stang vast, borst vooruit, rug recht en dan vanuit een cm of 10 boven m'n lul duw/trek ik volgens mij mn lijf omhoog (maar om dit goed te omschrijven moet ik het nog een paar keer doen en er dan nog eens goed op letten) terwijl ik min of meer tegelijk m'n benen strek en de stang een klein stukje van me afhou terwijl ik omhoog kom. Eindig rechtop. Terugweg vind ik moeilijker uit te leggen, kom ik woensdag op terug :P

Op- en aanmerkingen zijn altijd welkom maar ik denk dat het via internet niet zo zinnig is :) Ik weet dat het een moeilijke oefening is en ik pretendeer hem ook niet tot in perfectie te beheersen oid. Misschien kwam die post zo over, maar zo was het zeker niet bedoeld :')

Ik probeer het filmpje te vinden waar ik het van af heb gekeken als het ware, maar ik kan die zo gauw niet vinden.
Oh nee, je quote kwam niet zo over, maar idealiter zijn er vanaf het begin wel dingen waar je rekening mee houdt bij een deadlift en waar een beginner ten zeerste over na moet denken tot het een automatisme is. (dat weet ik nu, omdat ik het vroeger niet zo deed...)

Bijvoorbeeld, op welke plek plaats je je voeten? Is dat random?
Wat doe je met je pens? En met je schouderbladen? Hoe is je beginpositie? Is het eigenlijk niet een squat die je uitvoert? Welke spieren gebruik je in het begin, welke halverwege en welke om te locken? etc.

Hoe sneller je dit soort vragen kan beantwoorden voor jezelf, hoe sneller je een goede techniek hebt.

Verder wat dino zegt!
  zondag 12 augustus 2012 @ 21:55:45 #190
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_115480053
quote:
10s.gif Op zondag 12 augustus 2012 21:50 schreef Snakey het volgende:
Geen squat rack? Dan bouw je er zelf een.

Wat een baas ben je dan. _O_
pi_115495936
Ik dacht dat dutchbodybuilding forum erg was maar van bodybuilding.com is nog erger

quote:
Should have been balls deep in that girl instead of watching the Lakers game.

I don't want to give you a bad idea, but her ankle is broken, you could go see her right now and rape her immobilized body.
Wtf :')
pi_115496074
Doen jullie trouwens shrugs met dumbells of met plates? Ik vind plates op de een of andere manier fijner, gewoon twee plates van 25 kg en knallen maar
pi_115496663
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 00:46 schreef ZuidGrens het volgende:
Doen jullie trouwens shrugs met dumbells of met plates? Ik vind plates op de een of andere manier fijner, gewoon twee plates van 25 kg en knallen maar
:Y
  maandag 13 augustus 2012 @ 01:16:35 #194
77130 star_gazer
pi_115498108
quote:
Barbell :P
-
pi_115498294
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2012 01:16 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Oh ja, kan ook. Vind ik persoonlijk minder.
  maandag 13 augustus 2012 @ 01:28:07 #196
69994 seto
-|||--------|||-
pi_115498575
DB shrugs :')

quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2012 01:16 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Seto is zo ene baas he
  maandag 13 augustus 2012 @ 01:51:26 #197
77130 star_gazer
pi_115499313
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 01:20 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Oh ja, kan ook. Vind ik persoonlijk minder.
Het is wel vervelend als die barbell langs je zaakje schraapt ja :')

Zijn er hier nog meer mensen aan de groene thee? Ik zuip er ongeveer een liter per dag van :P Vind het een lekkere aanvulling tijdens mijn vast periodes en het heeft nog een thermisch effect ook :7

Als het warm is, is dit spul baas. Al kan je het natuurlijk ook heel goedkoop zelf maken.
-
pi_115500005
quote:
Er zijn geen DB's of plates zwaar genoeg om 't zonder barbell te doen.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_115501582
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 21:55 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Oh nee, je quote kwam niet zo over, maar idealiter zijn er vanaf het begin wel dingen waar je rekening mee houdt bij een deadlift en waar een beginner ten zeerste over na moet denken tot het een automatisme is. (dat weet ik nu, omdat ik het vroeger niet zo deed...)

Bijvoorbeeld, op welke plek plaats je je voeten? Is dat random?
Wat doe je met je pens? En met je schouderbladen? Hoe is je beginpositie? Is het eigenlijk niet een squat die je uitvoert? Welke spieren gebruik je in het begin, welke halverwege en welke om te locken? etc.

Hoe sneller je dit soort vragen kan beantwoorden voor jezelf, hoe sneller je een goede techniek hebt.

Verder wat dino zegt!
Dat begrijp ik ja, maar er is op internet best veel over te vinden. Niet dat je er altijd veel wijzer uit wordt.

Het is een werk in ontwikkeling.
  maandag 13 augustus 2012 @ 06:20:02 #200
77130 star_gazer
pi_115501597
-
  maandag 13 augustus 2012 @ 07:16:07 #201
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_115501765
quote:
Ik doe schruggs met een barbell omdat er geen dumbless zijn van 140kg...
Met 25kg heb je toch geen schrugg, das toch veel te licht, dat moet veel zwaarder kunnen. ;)

Gewoon de bar vol laden, een rack pull doen, en dan netjes recht staan, en vanuit je traps die bar op tillen en even vast houden bovenin. Je traps moet je zwaar doen :P

Niet je schouders van voor naar achter roteren zoals sommige doen. :X

[ Bericht 2% gewijzigd door RaymondK op 13-08-2012 08:19:37 ]
  maandag 13 augustus 2012 @ 08:51:50 #202
77130 star_gazer
pi_115502343
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 07:16 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Ik doe schruggs met een barbell omdat er geen dumbless zijn van 140kg...
Met 25kg heb je toch geen schrugg, das toch veel te licht, dat moet veel zwaarder kunnen. ;)

Gewoon de bar vol laden, een rack pull doen, en dan netjes recht staan, en vanuit je traps die bar op tillen en even vast houden bovenin. Je traps moet je zwaar doen :P

Niet je schouders van voor naar achter roteren zoals sommige doen. :X
Ik deadlift 80kg en shrug dat. Maarja, mijn traps (en grip!) zijn dan ook genetisch zwaar en zwaar achtergesteld ;(

Over grip gesproken, wat kan ik daar aan doen. Ik heb al een grip trainer, maar ik heb gewoon kleine handen, waardoor ik ze dus niet stevig om die bar heen kan wikkelen zegmaar :( Ik moet bij 100kg deadlift al over op alternate grip en merk dat mijn chin-ups ook op grip gelimiteerd zijn.
-
  maandag 13 augustus 2012 @ 08:55:12 #203
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_115502375
quote:
7s.gif Op maandag 13 augustus 2012 08:51 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Ik deadlift 80kg en shrug dat. Maarja, mijn traps (en grip!) zijn dan ook genetisch zwaar en zwaar achtergesteld ;(

Over grip gesproken, wat kan ik daar aan doen. Ik heb al een grip trainer, maar ik heb gewoon kleine handen, waardoor ik ze dus niet stevig om die bar heen kan wikkelen zegmaar :( Ik moet bij 100kg deadlift al over op alternate grip en merk dat mijn chin-ups ook op grip gelimiteerd zijn.
Bij jou is volgens jou alles genetisch zwaar achtergesteld ~O> ;)
geintje.

Toch gewoon door gaan zonder hulpmiddelen.
Te kleine handen voor een olybar lijkt me sterk toch. Je bedoelt dat i uit je handpalm zakt door het gewicht denk ik? Das toch gewoon grip trainen. Trainen zonder handschoentjes zonder hooks zonder iets...
  maandag 13 augustus 2012 @ 09:18:25 #204
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_115502633
Deze week weer aan de bak hoor. Vorige week was m'n trainingsmattie op vakantie en ik merk dat ik beduidend minder til in m'n eentje.

Heb nu ook maar weer de incline press in mijn schema gegooid. Zit al wekenlang vast op 42,5kg met de OHP, lees in veel berichten dat de incline press wellicht een beetje kan helpen.
Op elke fokker past een bril.
  maandag 13 augustus 2012 @ 09:20:40 #205
77130 star_gazer
pi_115502674
quote:
10s.gif Op maandag 13 augustus 2012 08:55 schreef RaymondK het volgende:

[..]

geintje.

Toch gewoon door gaan zonder hulpmiddelen.
Te kleine handen voor een olybar lijkt me sterk toch. Je bedoelt dat i uit je handpalm zakt door het gewicht denk ik? Das toch gewoon grip trainen. Trainen zonder handschoentjes zonder hooks zonder iets...
Ik ben inderdaad helaas geen genetisch wonder voor BB. Met name op het gebied van armen (en dus ook grip) ben ik inderdaad gewoon genetisch genaaid. Is ook te zien aan mijn pa; altijd stokjes gehad. Ik ga het voorlopig gewoon keihard proberen au naturel en ik denk dat er op die manier heus nog wel eer te behalen is, maar ik heb het gevoel dat ik op de lange termijn echt roids nodig ga hebben voor mijn armen. Dat spreekt mijn eerdere post over roids ("never nooit niet") ernstig tegen, maar ik zit dus ook in een tweestrijd. Voorlopig de komende jaren niet, maar op lange termijn sluit ik niets uit als de relatieve ontwikkeling zo blijft.

Ik gebruik inderdaad handschoentjes. Ik merk dat bijvoorbeeld bij chin-ups ik bij de laatste twee reps aan m'n vingertoppen hang :{ Mijn lats en biceps kunnen echt nog wel even door, maar ik glij gewoon van die stang af ;(
-
  maandag 13 augustus 2012 @ 09:24:29 #206
354147 SunTzu
pi_115502733
Ik doe shruggs gewoon met plates maar echt niet zo zwaar, gewoon met 15 tot 25kg plates.
3 setjes van 15.

maandag 13 augustus 2012 @ 09:46:07 #207
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_115503084
quote:
7s.gif Op maandag 13 augustus 2012 09:20 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Ik gebruik inderdaad handschoentjes. Ik merk dat bijvoorbeeld bij chin-ups ik bij de laatste twee reps aan m'n vingertoppen hang :{ Mijn lats en biceps kunnen echt nog wel even door, maar ik glij gewoon van die stang af ;(
Grip zit ook in je onderarmen he. Probeer die eens appart te trainen.
oh ja, en nog ff over die shruggs. Als je ze met plates of dumbles doet, doe ze dan wel zo dat je ze niet langs je lichaam omhoog trekt. Maar ze los van je lichaam proberen te houden.

[ Bericht 7% gewijzigd door RaymondK op 13-08-2012 09:53:53 ]
  † In Memoriam † maandag 13 augustus 2012 @ 10:23:25 #208
230491 Zith
pls tip
pi_115503915
quote:
10s.gif Op maandag 13 augustus 2012 08:55 schreef RaymondK het volgende:

[..]

geintje.

Hij heeft wel een core+chest waar je u tegen zegt :)
pi_115506838
quote:
2s.gif Op zondag 12 augustus 2012 14:34 schreef Drommeldaris het volgende:
Het valt me steeds meer op dat mn boxers omhoog lopen te klimmen. Gewoon 1 met kortere pijpen zou het probleem moeten verhelpen toch?
Iemand ervaring hiermee?
  maandag 13 augustus 2012 @ 12:07:57 #210
354147 SunTzu
pi_115506915
quote:
2s.gif Op maandag 13 augustus 2012 12:06 schreef Drommeldaris het volgende:

[..]

Iemand ervaring hiermee?
Ik heb dat alleen met mijn wijde boxershorts, met strakkere blijft alles mooi op zijn plek.
pi_115507295
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 12:07 schreef SunTzu het volgende:

[..]

Ik heb dat alleen met mijn wijde boxershorts, met strakkere blijft alles mooi op zijn plek.
Ze zijn gewoon strak :')

SPOILER
  maandag 13 augustus 2012 @ 12:38:32 #212
354147 SunTzu
pi_115507802
quote:
2s.gif Op maandag 13 augustus 2012 12:20 schreef Drommeldaris het volgende:

[..]

Ze zijn gewoon strak :')

SPOILER
Dan weet ik het ook niet.

SPOILER
  maandag 13 augustus 2012 @ 12:44:32 #213
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_115507982
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 12:38 schreef SunTzu het volgende:

[..]

Dan weet ik het ook niet.

SPOILER
_O-
Prachtig plaatje weer _O-
pi_115509876
Voor degenen die IF doen, ben ik de enige die voor geen ene meter naar de wc gaat? Ik ga om de dag ongeveer, en de keren dat ik ga heb ik iets van "dat is toch niet alles wat ik gegeten heb???". Op vakantie, waar ik wel de hele dag door at, ging ik tenminste 1x per dag, maar kwam er ook niet superveel uit. The fuck?
pi_115510101
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 13:41 schreef da_unfuckwithable het volgende:
Voor degenen die IF doen, ben ik de enige die voor geen ene meter naar de wc gaat? Ik ga om de dag ongeveer, en de keren dat ik ga heb ik iets van "dat is toch niet alles wat ik gegeten heb???". Op vakantie, waar ik wel de hele dag door at, ging ik tenminste 1x per dag, maar kwam er ook niet superveel uit. The fuck?
Bij mij ligt het aan de hoeveelheid brood dat ik eet. Als ik geen brood eet, kan ik 1x per dag wel vergeten. Dan wordt het al snel om de 2 of soms 3 dagen.
pi_115510212
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 13:49 schreef kevin_ het volgende:

[..]

Bij mij ligt het aan de hoeveelheid brood dat ik eet. Als ik geen brood eet, kan ik 1x per dag wel vergeten. Dan wordt het al snel om de 2 of soms 3 dagen.
Zou ook kunnen idd. Ik eet hoogstens 2 sneetjes op een dag
pi_115510231
Wat een dikke onzin, bij ons in de sportschool hebben ze nu "zomerrooster". Dat betekent dat de sportschool de helft van de tijd niet eens open is. Kan ik weer een training skippen omdat de openingstijd precies valt op het moment dat ik niet kan....
  maandag 13 augustus 2012 @ 14:04:53 #218
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_115510622
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 13:41 schreef da_unfuckwithable het volgende:
Misschien omdat je nu eindelijk eet wat je lichaam nodig heeft en ook effectief kan gebruiken ipv rotzooi wat je lichaam amper verteert?
Luck is for losers
pi_115512603
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 14:04 schreef kidkash19 het volgende:

[..]

Misschien omdat je nu eindelijk eet wat je lichaam nodig heeft en ook effectief kan gebruiken ipv rotzooi wat je lichaam amper verteert?
Dus weinig schijten is eigenlijk goed?
pi_115512865
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 14:56 schreef da_unfuckwithable het volgende:

[..]

andersom ;)
  maandag 13 augustus 2012 @ 15:02:39 #221
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_115512887
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 14:56 schreef da_unfuckwithable het volgende:

[..]

Ik denk van wel (geen enkelijke onderbouw voor hoor) maar ik merk met IF dat ik doordeweeks veel minder moet dan als ik in het weekend bv een dag of anderhalf brood en ff niet denk aan IF.

Ik heb het gevoel dat mn lichaam veel efficienter met zn voeding omgaat (wat ook word beschreven in diverse boeken erover)
Luck is for losers
pi_115512938
quote:

[..]

Hell no. Goede stoelgang = *O*

Wat er ingaat, moet er ook weer uit.
Roger found it hard to make friends with the other penguins. Probably because he was a total cunt.
pi_115513090
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
  maandag 13 augustus 2012 @ 15:08:23 #224
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_115513156
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 15:03 schreef Poppiholla het volgende:

[..]

Hell no. Goede stoelgang = *O*

Wat er ingaat, moet er ook weer uit.
Kijk en daar ben ik dus niet van overtuigd, ik denk dat als jij goed eet, je calorieen aardig afgestemd zijn net zoals je eiwitten etc dat je dus helemaal niet zo vaak hoeft te gaan.

eet je 6-8x per dag (achterhaald) dan zul je idd ook meer moeten ja omdat je lichaam er niet effectief mee om gaat.

Ik merk ook dat als ik meer Koolhydraten eet dat er veel meer lucht geproduceerd word dan hoe ik eet met IF en dan verschillen het aantalm colorieen echt niet veel
Luck is for losers
pi_115514726
Nou is het weer achterhaald?

Ik let er niet eens meer op :D
  maandag 13 augustus 2012 @ 15:55:13 #226
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_115515019
Elk lichaam is anders en reageert anders, dus is er ook nooit één perfecte methode.
  maandag 13 augustus 2012 @ 16:44:50 #227
77130 star_gazer
pi_115517101
Heuj ik zag net een ader in mijn biceps gek. Dat is anders wel de eerste keer :o het was niet eens die dikke die iedereen lijkt te hebben behalve ik, maar eentje overdwars.
-
  maandag 13 augustus 2012 @ 16:48:07 #228
77130 star_gazer
pi_115517258
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 15:07 schreef 1517 het volgende:
[ afbeelding ]
Wel bewijs dat je dus een prima core kan bouwen zonder squats. Zullen ongetwijfeld zwaar aan de gear zijn, maar je ziet dus wel dat squats niet zo noodzakelijk zijn voor je algehele ontwikkeling als iedereen roept.

Neemt niet weg dat het er ronduit zielig uitziet :')
-
pi_115517414
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2012 16:48 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Wel bewijs dat je dus een prima core kan bouwen zonder squats. Zullen ongetwijfeld zwaar aan de gear zijn, maar je ziet dus wel dat squats niet zo noodzakelijk zijn voor je algehele ontwikkeling als iedereen roept.

Dat is toch logisch? Squats zijn primair voor je benen.
pi_115518269
Net voor het eerst begonnen met SS. Ging vrij goed. Liet een vriend de squats en deadlifts filmen en zie dat ik vooral bij de deadlift m´n rug wat rechter moet doen. Denk dat dit voornamelijk opgelost kan worden door m'n kont hoger in de lucht te gooien. Nu even proberen m'n voeding op orde te krijgen.

Op het einde even geoefend op de power clean (bar + 5kg om m'n voeten onder de bar te krijgen). Inderdaad een vrij lastige beweging, vooral om de stang naar je strottenhoofd te gooien is nog even wennen/spannend. Iemand nog tips om dat stukje makkelijker te krijgen?
  maandag 13 augustus 2012 @ 17:19:16 #231
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_115518578
Wat is IF?
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_115518609
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2012 16:48 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Dit is geen bewijs. Hij staat redelijk droog en zal z'n crunchies op de bosu-bal wel gedaan hebben, maar verder kan je absoluut niet weten of dit een prima core is, en als je dan toch wil gokken dan zou ik gokken dat z'n core even sterk is als die van een 3 jarig jochie...
pi_115518665
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 17:19 schreef ManageTheAnger het volgende:
Wat is IF?
intermittent fasting.
  maandag 13 augustus 2012 @ 17:21:22 #234
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_115518727
Nog steeds niet kunnen trainen door mijn gekneusde hielbot, fuck
  maandag 13 augustus 2012 @ 17:27:13 #236
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_115518950
quote:
Thanks guys, ik zal het dadelijk even doornemen.

Iemand nog tips trouwens? Ik ben geen bodybuilder maar de spieren in mijn core, en met name in mijn onderrug zorgen voor problemen in mijn nek o.a.

Nou zoek ik eigenlijk oefeningen behalve de hyperextension om de inner spieren daarvan ook sterk te maken.. Want blijkbaar ben ik uit balans (zelfs met bankdrukken op een bank, los zonder hulpmiddelen heb ik het gevoel dat ik alle kanten op donder wanneer het te zwaar wordt).

Tevens net als buikspieroefeningen, waarbij je je voeten omhoog gooit, laat zakken tot je bijna de grond raakt en weer terug omhoog... die zijn killing voor mijn rug dan voelt het alsof ik een dwarsleasie oploop.

tips?
YouTube
pi_115519027
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 17:12 schreef MrGuma het volgende:
Net voor het eerst begonnen met SS. Ging vrij goed. Liet een vriend de squats en deadlifts filmen en zie dat ik vooral bij de deadlift m´n rug wat rechter moet doen. Denk dat dit voornamelijk opgelost kan worden door m'n kont hoger in de lucht te gooien. Nu even proberen m'n voeding op orde te krijgen.

Op het einde even geoefend op de power clean (bar + 5kg om m'n voeten onder de bar te krijgen). Inderdaad een vrij lastige beweging, vooral om de stang naar je strottenhoofd te gooien is nog even wennen/spannend. Iemand nog tips om dat stukje makkelijker te krijgen?
In delen oefenen. Op t-nation staat een goede uitleg met filmpjes erbij.
pi_115519036
Ik heb ook ineens fucking veel aders op mijn onderarmen, wtf
  maandag 13 augustus 2012 @ 17:35:32 #239
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_115519328
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 17:29 schreef ZuidGrens het volgende:
Ik heb ook ineens fucking veel aders op mijn onderarmen, wtf
Ja wist je dat niet?

Als je intensief traint dan pompt je bloed sneller rond en daarvoor worden automatisch extra aders aangemaakt, omdat de "originele" aders in het lichaam dit niet kunnen verwerken...
YouTube
pi_115519458
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 17:35 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Ja wist je dat niet?

Als je intensief traint dan pompt je bloed sneller rond en daarvoor worden automatisch extra aders aangemaakt, omdat de "originele" aders in het lichaam dit niet kunnen verwerken...
Nee, wist ik niet. Altijd wel erg gehad, maar nu nog veel erger dan eerst. Komt waarschijnlijk ook doordat ik een maandje vrijwel stil gezeten heb
  maandag 13 augustus 2012 @ 17:46:18 #241
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_115519754
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 17:38 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Nee, wist ik niet. Altijd wel erg gehad, maar nu nog veel erger dan eerst. Komt waarschijnlijk ook doordat ik een maandje vrijwel stil gezeten heb
I was only kidding... _O-

Maar ik zelf bijvoorbeeld, ben droog gebouwd van nature al.
Als ik ga trainen, en alles gaat opzetten vanwege het bloed wat rondpompt.. dan zie je mijn aders ook heel erg.

Dat zijn niet de momenten waarop ik een ongeluk wil krijgen want ik kan bij wijze van spreken met een naald 1mm in me huid prikken en ik zit al in een ader.
YouTube
pi_115520010
quote:
Dat is niet IF, dat is een manier om IF te benaderen.
pi_115520175
quote:
14s.gif Op maandag 13 augustus 2012 17:46 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Als ik ga trainen, en alles gaat opzetten vanwege het bloed wat rondpompt.. dan zie je mijn aders ook heel erg.

Dat zijn niet de momenten waarop ik een ongeluk wil krijgen want ik kan bij wijze van spreken met een naald 1mm in me huid prikken en ik zit al in een ader.
Maakt het injecteren van anabolen ook makkelijker :+
pi_115520922
quote:
14s.gif Op maandag 13 augustus 2012 17:46 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Klopt wel hoor.

http://sport.infonu.nl/di(...)orten-is-gezond.html
pi_115522516
quote:
6s.gif Op maandag 13 augustus 2012 02:19 schreef Jajong het volgende:

[..]

Er zijn geen DB's of plates zwaar genoeg om 't zonder barbell te doen.

Zie er alleen nooit iemand mee benchen. ;(
pi_115522574
quote:
10s.gif Op maandag 13 augustus 2012 19:06 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Die zouden wel zwaar genoeg zijn, te zwaar zelfs. Ik shrug nu met 130kg
pi_115522973
quote:
7s.gif Op maandag 13 augustus 2012 19:07 schreef Jajong het volgende:

[..]

Die zouden wel zwaar genoeg zijn, te zwaar zelfs. Ik shrug nu met 130kg
daar geloof ik niks van, pics?
pi_115523151
Welke multivitamine slikken jullie? Lees namelijk dat er uiteindelijk maar vrij weinig merken zijn die ook daadwerkelijk de juiste hoeveelheden bevatten.
pi_115523369
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 19:24 schreef MrGuma het volgende:
Welke multivitamine slikken jullie? Lees namelijk dat er uiteindelijk maar vrij weinig merken zijn die ook daadwerkelijk de juiste hoeveelheden bevatten.
je pist er alleen maar lichtgevend van, geen toegevoegde waarde!
pi_115523449
quote:
10s.gif Op maandag 13 augustus 2012 19:06 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Pffff... Krijg pijn in mn schouder als ik er naar kijk.
pi_115523529
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 19:29 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Welke slik jij? Ik wil ook lichtgevend pis.
  maandag 13 augustus 2012 @ 19:44:02 #252
69994 seto
-|||--------|||-
pi_115523998
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 19:19 schreef THEFXR het volgende:

[..]

daar geloof ik niks van, pics?
Wat is er zo ongeloofwaardig aan? Ik doe 110kg.
Seto is zo ene baas he
  maandag 13 augustus 2012 @ 19:46:02 #253
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_115524085
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 19:32 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Welke slik jij? Ik wil ook lichtgevend pis.
Vitamine B12 (je hebt het niet tegen mij I know). Complex.

Van de Appie.

iets van 2300% van de aanbevolen dagelijkshoeveelheden.
YouTube
pi_115524744
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 19:44 schreef seto het volgende:

[..]

Wat is er zo ongeloofwaardig aan? Ik doe 110kg.
Hij probeert gewoon te stangen, hij is een soort van fan van mij :).
pi_115524946
quote:
7s.gif Op maandag 13 augustus 2012 20:00 schreef Jajong het volgende:

[..]

Hij probeert gewoon te stangen, hij is een soort van fan van mij :).
nee, omdat je schouder in puin ligt, daarom geloof ik er niks van!
pi_115527215
DL gedaan vandaag, voelde goed! Barbell zit alleen nét onder mijn knieën, en ik heb nog niet iets gevonden waar ik hoger van zou kunnen staan.

Overigens waren de gezichten van al die brede gozers wel grappig :P
  maandag 13 augustus 2012 @ 20:50:12 #257
55709 Stereotomy
pi_115527269
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 15:08 schreef kidkash19 het volgende:

eet je 6-8x per dag (achterhaald) dan zul je idd ook meer moeten ja omdat je lichaam er niet effectief mee om gaat.
Bullshit, talloze studies tonen aan dat of je nou 6x per dag eet of 1x per dag, je calorische lichaamsbehoefte voor onderhoud niet significant verschilt. Pilon of Berkhan halen deze studies ook aan om de 'stoke the metabolic fire' mensen en de 'breakfast is necessary to jumpstart your metabolism' mensen te counteren. Of je nou soms een langere tijd stopt met eten of 6x per dag eet, het is zo goed als gelijk. Zeker niet zo veel dat je meer of minder zou schijten.

Dat je met een vorm van vasten wat minder eet doordat je wil cutten, leidt nogal logischerwijs naar minder schijt in de pot.

quote:
Ik merk ook dat als ik meer Koolhydraten eet dat er veel meer lucht geproduceerd word dan hoe ik eet met IF en dan verschillen het aantalm colorieen echt niet veel
Dat lijkt me logisch dankzij je darmflora die op de koolhydraten/vezels floreert, maar dat heeft niks met IF te maken, maar met je hoeveelheid koolhydraten/vezels in je dieet.
pi_115528647
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 19:46 schreef ManageTheAnger het volgende:
iets van 2300% van de aanbevolen dagelijkshoeveelheden.
De ADH zegt wel vaak weinig. Van B12 weet ik het overigens niet, maar toen ik naar D3 keek was de ADH bizar laag. :)
pi_115533080
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 20:04 schreef THEFXR het volgende:

[..]

nee, omdat je schouder in puin ligt, daarom geloof ik er niks van!
Aha, nee klopt daarom doe ik ook 130kg ipv 180
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 01:11:33 #260
77130 star_gazer
pi_115541108
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 16:51 schreef kevin_ het volgende:

[..]

Dat is toch logisch? Squats zijn primair voor je benen.
Iedereen tuimelt anders hard over elkaar heen om te roepen hoe hard je squats nodig hebt voor zo ongeveer iedere spiervezel. Maar dat is volgens mij alleen maar om stoer te doen over het feit dat men de benen traint.
-
pi_115541196
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 01:11 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Iedereen tuimelt anders hard over elkaar heen om te roepen hoe hard je squats nodig hebt voor zo ongeveer iedere spiervezel. Maar dat is volgens mij alleen maar om stoer te doen over het feit dat men de benen traint.
Heeft ook te maken met de afgifte van groeihormoon.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 01:33:18 #262
77130 star_gazer
pi_115541720
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 19:29 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Niet mee eens. Je nieren filteren je bloed. Het feit dat je dingen utizeikt betekent dat ze oorspronkelijk in je bloed waren opgenomen en dus hun rol hebben kunnen spelen. Je lichaam heeft alleen al het spul niet allemaal in één keer nodig en dus zeik je wat uit. Je kunt daaro denk ik beter een multivit nemen die je twee keer per dag moet nemen ofzo.
-
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 07:42:39 #263
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_115544963
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 01:33 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Niet mee eens. Je nieren filteren je bloed. Het feit dat je dingen utizeikt betekent dat ze oorspronkelijk in je bloed waren opgenomen en dus hun rol hebben kunnen spelen. Je lichaam heeft alleen al het spul niet allemaal in één keer nodig en dus zeik je wat uit. Je kunt daaro denk ik beter een multivit nemen die je twee keer per dag moet nemen ofzo.
je hebt ook van die "slow release" multivit's
In hoeverre dat werkt of niet weet ik verder niet, maar multivit's en omgea 3,6,9 zijn relatief zo ontzettend goedkoop dat ik het gewoon neem 2x daags.
Van mijn part voor een placebo effect.

Alleen het visachtige opboeren is een beetje minder }:|
m'n katten gaan trouwens door het lint als ze zo'n visoliepil te pakken hebben :') c_/

[ Bericht 3% gewijzigd door RaymondK op 14-08-2012 07:57:57 ]
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 08:23:11 #264
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_115545317
Gisteren deload gedaan voor het eerst.
En nou heb ik me daar toch spierpijn jongens, te triest voor woorden gewoon lol.
Blijkbaar ging ik met de cable fly's veel verder naar achter of zo, ik weet 't niet. :')
pi_115545365
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 20:49 schreef Vinniiee het volgende:
DL gedaan vandaag, voelde goed! Barbell zit alleen nét onder mijn knieën, en ik heb nog niet iets gevonden waar ik hoger van zou kunnen staan.

Overigens waren de gezichten van al die brede gozers wel grappig :P
Ik zou niet ergens op gaan staan, kan je alleen maar vanaf vallen. Zijn je platen niet groot genoeg dan? Moet te doen zijn.
pi_115545529
quote:

[..]

Grote onzin ja.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 01:14 schreef Push. het volgende:

[..]

Dat krijg ik ook als ik leg press.
pi_115545829
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 08:28 schreef Toverbal0 het volgende:

[..]

Ik zou niet ergens op gaan staan, kan je alleen maar vanaf vallen. Zijn je platen niet groot genoeg dan? Moet te doen zijn.
De platen zijn juist te groot als je het zo zou beredeneren, want te kleine platen = kleinere diameter = kleinere straal = dichterbij de grond en niet nét onder mijn knieën :P. Komt omdat ik 'm in de Smith gedaan heb denk ik. We hebben wel losse barbells, maar niet in 50mm, eerder 30mm ofzo, en daar hebben we max. 30kg en zijn hele kleine schijven.
pi_115545920
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 17:57 schreef Tito_Makani het volgende:

[..]

Maakt het injecteren van anabolen ook makkelijker :+
Ja idd want je spuit roids ook echt in je aders :')
Oh ik had niet zoveel prei moeten eten vanochtend!1!!:d:d;d
pi_115546124
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 09:01 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

De platen zijn juist te groot als je het zo zou beredeneren, want te kleine platen = kleinere diameter = kleinere straal = dichterbij de grond en niet nét onder mijn knieën :P. Komt omdat ik 'm in de Smith gedaan heb denk ik. We hebben wel losse barbells, maar niet in 50mm, eerder 30mm ofzo, en daar hebben we max. 30kg en zijn hele kleine schijven.
Hmm.. klopt.. dan zit er maar 1 ding op, OPZEGGEN, en een andere gym zoeken. Zoiezo zou ik niet DL/SQ/BP in de smith.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 09:07 schreef Mopst3r het volgende:

[..]

Ja idd want je spuit roids ook echt in je aders :')
Ooohh.. vandaar dat ik niet groei!! |:( |:(
pi_115546166
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 09:19 schreef Toverbal0 het volgende:

[..]

Hmm.. klopt.. dan zit er maar 1 ding op, OPZEGGEN, en een andere gym zoeken. Zoiezo zou ik niet DL/SQ/BP in de smith.

[..]

Ooohh.. vandaar dat ik niet groei!! |:( |:(
Opzeggen gaat niet werken, want ik heb een jaarabonnement volgens mij :'). Al kan ik me het nu best veroorloven om naar een andere gym te gaan O-)
Maar voor zover ik weet is er in Apeldoorn geen enkele gym met los BP/SQ rek.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 09:23:28 #271
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_115546184
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 09:22 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Opzeggen gaat niet werken, want ik heb een jaarabonnement volgens mij :'). Al kan ik me het nu best veroorloven om naar een andere gym te gaan O-)
Er is geen bankdrukbankje met een olybar? Daarmee kun je ook gewoon vrij squatten en deadliften. Zeker in het begin.
pi_115546301
Ik weet niet precies hoe het zit, maar ik dacht dat een jaar abonnement niet meer mocht. Je sport daar sinds kort toch? heb je geen ¨bedenktijd¨

Apeldoorn ben ik niet bekend, maar volgens mij trainde ZetaOS daar, bij een F4F, niet geweldig, maar je hebt er tenminste wel alles.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 09:23 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Er is geen bankdrukbankje met een olybar? Daarmee kun je ook gewoon vrij squatten en deadliften. Zeker in het begin.
De beste man heeft maar 30kg losse gewichten O-)
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 09:31:04 #273
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_115546334
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 09:29 schreef Toverbal0 het volgende:
Ik weet niet precies hoe het zit, maar ik dacht dat een jaar abonnement niet meer mocht. Je sport daar sinds kort toch? heb je geen ¨bedenktijd¨

Apeldoorn ben ik niet bekend, maar volgens mij trainde ZetaOS daar, bij een F4F, niet geweldig, maar je hebt er tenminste wel alles.

[..]

Wut? :o :')
Oke vinnie, wegwezen daar c_/
pi_115546356
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 09:23 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Dat is er wel, alleen de gewichten hebben een andere asopname. Schijven van de Smith passen er wel op, maar dat is niet handig tijdens het BP/SQ/DL'en.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 09:29 schreef Toverbal0 het volgende:

[..]

Goed punt, maar er zat zo'n actie bij dus weet het zo 123 niet. Moet even dat aanmeldformulier nakijken.
F4F heb ik ook gezeten, toen lette ik alleen niet op het kracht"hok". Binnenkort maar even een kijkje nemen daar.
  † In Memoriam † dinsdag 14 augustus 2012 @ 09:33:44 #275
230491 Zith
pls tip
pi_115546401
quote:

[..]

Hmm nee, niet echt. Iedereen tuimelt over elkaar heen om te roepen hoe hard je squats nodig hebt omdat er geen andere oefening is die zo veel massa in een keer traint (oa quats, glutes, hamstrings, erector). Niemand gaat claimen dat squats goed zijn voor je schouders, biceps, abs, of borst - behalve dan indirect omdat squats ook de beste groeihormoon aanmaker is (omdat het zo veel spiermassa onder stress zet).
pi_115546713
quote:
Onzin.

En je weet niet wat voor contract je hebt afgesloten met je gym? Het is niet altijd een jaar, dus ik zou het even controleren.
pi_115546739
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 09:48 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Onzin.

En je weet niet wat voor contract je hebt afgesloten met je gym? Het is niet altijd een jaar, dus ik zou het even controleren.
Jij komt uit Apeldoorn? :)

Nee dat weet ik zo niet, ik heb het geheugen van een vis.
pi_115547144
Ja.

Maar goed, je weet zelf ook wel dat je er zo erachter kunt komen of je binnenkort van je contract af kunt. Als je het echt wilt natuurlijk.
pi_115547494
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 10:06 schreef Nic1 het volgende:
Ja.

Maar goed, je weet zelf ook wel dat je er zo erachter kunt komen of je binnenkort van je contract af kunt. Als je het echt wilt natuurlijk.
Waar train jij dan? :) ook bij f4f of ergens anders?

Ja dat weet ik, maar ik ben nu niet thuis. Vandaar ;)
pi_115547570
Wel lastig dat warme weer, met zweethandjes heb je een stuk minder grip met deadliften :P
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_115547748
Hey bro's van dit supertopic.

Ik heb een vraag omtrent jaarabonnementen.

1 oktober vorig jaar begon ik bij Basic Fit. Ik had onlangs besloten om dit abonnement op te zeggen en een nieuw abonnement bij F4F te nemen. Echter is mijn huidige abonnement bij Basic Fit onlangs (1 juli) automatisch verlengd met 1 jaar...

Ik ben er dus net als de rest ingetrapt en zal daar toch weer voor een jaar moeten trainen. Wat ik had gehoord van de man bij de balie, is dat er een wet in de maak is die er voor zorgt dat mensen die voor 1 januari 2012 een nieuwe abonnement hebben genomen het per maand kunnen opzeggen. Heeft er iemand een idee wanneer deze wet ingaat?

Alvast bedankt
pi_115548001
Wet van Dam. En die is al van kracht sinds 1 december 2011.

http://www.opzeggen.nl/wet-van-dam
Roger found it hard to make friends with the other penguins. Probably because he was a total cunt.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 10:37:03 #283
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_115548024
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 10:27 schreef squatbro het volgende:
Hey bro's van dit supertopic.

Ik heb een vraag omtrent jaarabonnementen.

1 oktober vorig jaar begon ik bij Basic Fit. Ik had onlangs besloten om dit abonnement op te zeggen en een nieuw abonnement bij F4F te nemen. Echter is mijn huidige abonnement bij Basic Fit onlangs (1 juli) automatisch verlengd met 1 jaar...

Ik ben er dus net als de rest ingetrapt en zal daar toch weer voor een jaar moeten trainen. Wat ik had gehoord van de man bij de balie, is dat er een wet in de maak is die er voor zorgt dat mensen die voor 1 januari 2012 een nieuwe abonnement hebben genomen het per maand kunnen opzeggen. Heeft er iemand een idee wanneer deze wet ingaat?

Alvast bedankt
Ze mogen niet stilzwijgend verlengen en na een jaar heb je het recht tussentijds op te zeggen. Lees dit even. http://www.consuwijzer.nl(...)7b5rECFYaEDgodOmgA7A

Edit: ze mogen wel stilzwijgend verlengen zie ik net.
pi_115548193
Bedankt voor de snelle reacties :). Ik zal het allemaal even doorlezen en kijken wat mijn opties zijn.
pi_115548243
Wel stilzwijgend verlengen met een opzegtermijn van 1 maand :)

Net even de algemene voorwaarden gelezen, volgens mij kan ik gewoon opzeggen. Dat zou mooi zijn.
pi_115548275
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 10:19 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Waar train jij dan? :) ook bij f4f of ergens anders?
Bij Josine Sport en Health Center
pi_115548424
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 10:45 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Bij Josine Sport en Health Center
Misschien toch maar eens kijkje nemen bij Josine. Schijnt wel prijzig te zijn, maar goed spul kost natuurlijk ook wel wat.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 10:57:00 #288
55709 Stereotomy
pi_115548598
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 01:14 schreef Push. het volgende:

[..]

Het klopt dat je met zware fullbody-bewegingen zoals een squat of deadlift acuut tijdens het trainen wat meer hormonen uitscheidt, maar de vraag is of dit klinisch/praktisch relevant is: ofwel leiden de kortstondige iets hogere hormonen uiteindelijk tot meer spieropbouw / meer krachtontwikkeling?

Tot zo ver is dat namelijk met of zonder squat, niet aangetoond dat je op langere termijn de andere oefeningen stimuleert door hogere acute hormoonafgifte en dus in je geheel sneller groeit. :)

Gerelateerde vraag: heeft een acute cortisolpiek tijdens je training als je te lang / zwaar traint dan ook negatieve invloed op je gains? c_/

[ Bericht 7% gewijzigd door Stereotomy op 14-08-2012 11:04:47 ]
pi_115548705
Op consuwijzer staat er dat de wet van dam alleen van kracht is voor abonnementen na 1 december. Maar op opzeggen.nl staat er dat dit niet het geval is volgens de rechtbank.
Nog een vraagje:

Op consuwijzer staat er een voorbeeld over stilzwijgend verlengen. Er staat dat een sportschool niet stilzwijgend met 1 jaar mag verlengen. De sportschool mag het wel stilzwijgend verlengen voor een onbepaalde tijd.

Geldt deze regeling alleen binnen de wet van dam? of ook voor abonnementen van voor 1 december 2011?
pi_115549418
Ik meen dat jaarabonnementen die na 1 december 2011 stilzwijgend met een jaar zijn verlengd niet rechtsgeldig zijn. Jaarabonnementen die na 1 december 2011 afliepen/aflopen zijn na de originele vervaldatum maandelijks opzegbaar.
pi_115549502
Bedankt voor je reactie en inbreng. :)
pi_115551418
quote:

[..]

Doe Romenian deadlift, hoef je niet vanaf de grond ;)
pi_115551473
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 12:31 schreef Drommeldaris het volgende:

[..]

Doe Romenian deadlift, hoef je niet vanaf de grond ;)
Thanks voor je suggestie! Gaan we woensdag maar doen :)
pi_115552409
Ik ben benieuwd naar hoe lang de gemiddelde fok!ker per workout gewichten tilt.

Ik hou het bij 1 uur en 15 minuten maximaal. Kort maar krachtig, 3 minuten rust tussen sets :).

Verschillende studies hebben aangetoond dat je spieren teveel onder spanning/stress staan als je langer dan 1 uur en 15 minuten traint. Dit wordt veroorzaakt doordat je cortisolspiegel omhoog schiet. Cortisol is een stresshormoon die kan zorgen voor spierafbraak bij een hoog gehalte van het hormoon.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 12:59:22 #295
77130 star_gazer
pi_115552413
Ehmmmm oeps....

Dacht met m'n stoere eigenwijze kop nog wel even een extra setje bench eruit te persen aan het eind van mijn workout.

Roll of shame... :')

Ik ga vannacht dromen over een boze Rippetoe ;( Sorry meneer, ik heb mijn lesje geleerd o|O
-
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:01:46 #296
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_115552525
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 12:59 schreef squatbro het volgende:

Ik hou het bij 1 uur en 15 minuten maximaal. Kort maar krachtig, 3 minuten rust tussen sets :).

Verschillende studies hebben aangetoond dat je spieren teveel onder spanning/stress staan als je langer dan 1 uur en 15 minuten traint. Dit wordt veroorzaakt doordat je cortisolspiegel omhoog schiet. Cortisol is een stresshormoon die kan zorgen voor spierafbraak bij een hoog gehalte van het hormoon.
1 uur in/out 4x per week.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:04:19 #297
55709 Stereotomy
pi_115552612
quote:

Da's wel heel zwart wit (1 uur en 15 minuten precies, dan krijg je een enorme piek :+ in je cortisol waardes :') ).

Daarbij is wel aangetoond dat de cortisolwaardes stijgen, maar niet dat dit aantoonbaar van negatieve invloed is op je langetermijn gains. Hangt ook van de intensiteit van de rest van je workout af.

Dat gezegd hebbende, ik doe 1-1.5 uur 2-3x per week fullbody incl warming up.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:04:23 #298
77130 star_gazer
pi_115552617
quote:
3 kwartier gewichten, kwartiertje rekken / planks en dan een half uurtje cardio
-
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:08:43 #299
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_115552791
quote:

Uurtje incl 15 min warm up + stretch, niet teveel rust tussen setjes geen gelul met partner
Luck is for losers
pi_115552868
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 13:08 schreef kidkash19 het volgende:

[..]

Uurtje incl 15 min warm up + stretch, niet teveel rust tussen setjes geen gelul met partner
Dit inderdaad.

Hier loopt trouwens een zware ecto die bijna drie uur per keer traint. Heb al een paar keer tegen hem gezegd dat het eigenlijk niet verstandig is, maar goed, eigenwijs is ook wijs
pi_115553008
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 13:04 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Da's wel heel zwart wit (1 uur en 15 minuten precies, dan krijg je een enorme piek :+ in je cortisol waardes :') ).

Daarbij is wel aangetoond dat de cortisolwaardes stijgen, maar niet dat dit aantoonbaar van negatieve invloed is op je langetermijn gains. Hangt ook van de intensiteit van de rest van je workout af.

Dat gezegd hebbende, ik doe 1-1.5 uur 2-3x per week fullbody incl warming up.
Ik had het inderdaad beter kunnen verwoorden :'). Het verschilt natuurlijk per persoon. Maar over het algemeen zou ik het echt bij maximaal anderhalf uur houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')