SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.???There's an old Italian saying: you fuck up once, you lose two teeth.
quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 22:34 schreef ChesterPerry het volgende:
Hoe kom je aan zulke foto'sSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.???![]()
Mensen die trots zijn op hun Auschwitz Abs![]()
Om enige vorm van balans weg te halen, om het benchen nog moeilijker te maken zodat je je niet kan focusen op gewoon die fucking bar omhoog te drukken.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:07 schreef Vinniiee het volgende:
Waarschijnlijk is dit echt een noob vraag, maar waarom doen sommige mensen hun voeten in de lucht/op het bankje bij een benchpress?
Is dat voor je ABS ofzo ?
Ah oke thanks.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:44 schreef Diabox het volgende:
[..]
Om enige vorm van balans weg te halen, om het benchen nog moeilijker te maken zodat je je niet kan focusen op gewoon die fucking bar omhoog te drukken.
Zijn nog steeds mensen bij mijn gym die mij squat advies geven en zelf nog een kussen om de bar hebben.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:42 schreef Nic1 het volgende:
Je moet er niet zomaar van uit gaan dat iedereen op de sportschool weet wat hij doet.
Dat is inderdaad dé manier om 265kg te drukken.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:44 schreef Diabox het volgende:
[..]
Om enige vorm van balans weg te halen, om het benchen nog moeilijker te maken zodat je je niet kan focusen op gewoon die fucking bar omhoog te drukken.
Bedoel je volledig de voeten los tijdens de hele rep, of bedoel je zoals Konstantinovs in het filmpje, vlak voor de rep?quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:07 schreef Vinniiee het volgende:
Waarschijnlijk is dit echt een noob vraag, maar waarom doen sommige mensen hun voeten in de lucht/op het bankje bij een benchpress?
Is dat voor je ABS ofzo ?
Dat doe ik ook zeker niet. Sterker nog, in mijn ogen lopen er veel gasten rond die een hele verkeerde uitvoering doen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:42 schreef Nic1 het volgende:
Je moet er niet zomaar van uit gaan dat iedereen op de sportschool weet wat hij doet.
Volledig voeten los jaquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:55 schreef Levolution het volgende:
[..]
Bedoel je volledig de voeten los tijdens de hele rep, of bedoel je zoals Konstantinovs in het filmpje, vlak voor de rep?
Wat Konstantinovs doet, is zijn onderrug op die manier hollen. Dan leun je op je kont en schouderbladen zonder een onnatuurlijke arch in je rug. Dat is een goede BP form, ben je veel sterker mee.
Zal er wel 'cool' uitzien ofzo.quote:Op zondag 12 augustus 2012 00:03 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Dat doe ik ook zeker niet. Sterker nog, in mijn ogen lopen er veel gasten rond die een hele verkeerde uitvoering doen.
[..]
Volledig voeten los ja
Denk hetquote:Op zondag 12 augustus 2012 00:07 schreef Levolution het volgende:
[..]
Zal er wel 'cool' uitzien ofzo.
Tja. Niet zoveel mee te maken toch? Iedereen maakt fouten, ook (de trainert van) Overeem.quote:
Een rackpull heeft enkele voordelen, maar techniek aanleren is maar één vd kleinste ervan.quote:Op zondag 12 augustus 2012 02:14 schreef ZuidGrens het volgende:
Rack pulls, nooit gedaan, maandag proberen. Ben benieuwd. Al moet ik zeggen dat ik met een normale DL vaak moeite heb met mijn form, met squatten nooit, met DL altijd. Erg kut, maar als ik in de gym anderen observeer kan ik wel concluderen dat ik niet de enige ben met dat probleem (gelukkig).
Smith machine heeft geen onbalans.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:45 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ah oke thanks.
Dan failen al die gasten bij mij, want die lui doen dat allemaal in de Smith machineAl heb je daar wel íets onbalans, maar lang niet zoveel als bij een losse bar.
Oké, jammer. Dacht dat het makkelijker was dan DL omdat de beweging korter isquote:Op zondag 12 augustus 2012 10:01 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Een rackpull heeft enkele voordelen, maar techniek aanleren is maar één vd kleinste ervan.
De voordelen van een rackpull zijn volgens mij a) grip, b) wennen aan hoger gewicht dan normaal en c) concentreren op lockout (techniek het makkelijkste deel vd deadlift).
Als je techniek vd de DL niet goed is, kan je beter hier een filmpje plaatsen of terug naar rippetoe of anderen, maar de rackpulls gaan weinig voor je betekenen...
Je gaat mij niet vertellen dat als je een bicep curl maakt je je hele lichaam mee laat bewegen in een neuk-bewegingquote:Op zondag 12 augustus 2012 11:03 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Smith machine heeft geen onbalans.
Misschien moet je zelf eerst de basis dingen leren voordat je zo veel posts gaat plaatsen waarin je andere mensen in de gym op de hak neemt?
Oh ja makkelijker is het wel, zeker wel, maar het is gewoon geen goede leermeester (of substitutie) voor de echte deadlift. Ik zou je techniek (en misschien flexibiliteit) nog eens goed bekijken.quote:Op zondag 12 augustus 2012 11:40 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Oké, jammer. Dacht dat het makkelijker was dan DL omdat de beweging korter is
Vertel maar 's wat je doet dan...quote:Op zondag 12 augustus 2012 11:10 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Wat DL betreft... Nu 5 weken bezig en ik geloof dat ik 'm door begin te krijgen. Zin in de volgende sessie.
Hij bedoelt dat je allemaal gasten belachelijk loopt te maken terwijl je zelf amper drie keer (of nog nooit?) hebt gelift.quote:Op zondag 12 augustus 2012 12:18 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Als ik het fout heb moet je het ook zeggen hoor, leer ik tenminste van.
Tis een en dezelfde gast, maargoed. BP: ja. SQ en DL: nee, vanwege mijn rug; daar wil ik niet te gehaast mee gaan.quote:Op zondag 12 augustus 2012 12:23 schreef Push. het volgende:
[..]
Hij bedoelt dat je allemaal gasten belachelijk loopt te maken terwijl je zelf amper drie keer (of nog nooit?) hebt gelift.
Inderdaad. Voor een goede volledige DL form kan je of beter filmpjes maken, of er iemand bij hebben die je kan wijzen op eventuele fouten.quote:Op zondag 12 augustus 2012 11:57 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Oh ja makkelijker is het wel, zeker wel, maar het is gewoon geen goede leermeester (of substitutie) voor de echte deadlift. Ik zou je techniek (en misschien flexibiliteit) nog eens goed bekijken.
Auw, enig idee wat het is?quote:Op zondag 12 augustus 2012 12:45 schreef 16meter het volgende:
Gister is er echt iets gesnapt in m'n onderrug, op dezelfde plek waar ik vorige week last had.
Voorlopig maar even niet trainen.
WELCOME TO SNAP CITY
Mm, daar is het er bij mij met DL wel eens ingeschoten. Raar genoeg schoot het er met cable rows weer uit. Was gewoon mazzel denk ik, niet iets om uit te gaan proberen lijkt me.quote:Op zondag 12 augustus 2012 12:52 schreef 16meter het volgende:
[ afbeelding ]
Zit op de plek van dat rode gebied.
Dit lijkt verrekte veel op waarvan ik last heb. Precies die rode plek en trekt door in mijn been.quote:Op zondag 12 augustus 2012 12:52 schreef 16meter het volgende:
[ afbeelding ]
Zit op de plek van dat rode gebied.
doe je rekken en strekken voor LB oefening?quote:Op zondag 12 augustus 2012 12:45 schreef 16meter het volgende:
Gister is er echt iets gesnapt in m'n onderrug, op dezelfde plek waar ik vorige week last had.
Voorlopig maar even niet trainen.
WELCOME TO SNAP CITY
Je glutes zijn te zwak en je hip flexors zijn te strak. Daardoor wordt je bekken naar voren getrokken. Oplossing? Hip flexors stretchen en glutes activeren (knieen actief naar buiten persen bij het omhoog komen in je squat).quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 19:27 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Jawel, maar ik snap er de ballen van.
Costochondritis. Join the club, heb er ook last van. Ben op een gegeven moment gestopt met dippen omdat ik de dag erna nauwelijks fatsoenlijk kon ademen. Nu ik wat lichter ben gaat het wat beter overigens.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 19:52 schreef SunTzu het volgende:
Kreeg trouwens tijdens dips last van mijn borstkas precies in het midden.
Nog nooit eerder gehad en wat kan ik er tegen doen? Moet ik stoppen met dips?
Kreeg het gevoel dat als ik langer door zou gaan dat mijn borstkas zou breken.
-Gewoon 2,5kg aan alles toevoegen behalve deadlift daar voeg je 5kg aan toe. Hoe langzamer je gaat hoe beter SS werkt.quote:Op zondag 12 augustus 2012 15:02 schreef MrGuma het volgende:
Ik heb een aantal vragen over SS;
- Doen jullie elke training 5kg bij de Squat, 7.5kg bij de deadlift, 2.5kg bij de Bench Press en Press en Power Clean? Aangezien alles in lbs staat en de converter natuurlijk niet volle mooie getallen aangeeft ben ik benieuwd of jullie dit ook doen of hoger/lager zitten.
- Na hoeveel workouts voegden jullie gewichten toe? En wat zal ongeveer het gemiddelde zijn waarop ik begin? 20kg oid? (de form moet ik nog volledig leren)
- Er wordt gezegd dat je na een periode van gemiddeld 2-4 weken langzamer gaat op de oefeningen en daarom de helft van het gewicht wat erbij gaat moet gebruiken. Dus 1,25kg ipv 2,5kg bij de bench press. Wanneer merk je dit? Als je niet meer in staat bent om de volledig 3x5 te doen? Dus bv. bij de 2e en 3e set lukt het niet om rep 4 en 5 te doen, moet er dan gehalveerd worden?
- Is het verstandig om naast de 3 dagen workout nog te gaan zwemmen oid? Dus maandag t/m vrijdag 3 workouts en dan zondag zwemmen?
Thanks
Duidelijk, thanks. Moet ik die squat toch maar eens gaan doen.quote:Op zondag 12 augustus 2012 14:47 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Je glutes zijn te zwak en je hip flexors zijn te strak. Daardoor wordt je bekken naar voren getrokken. Oplossing? Hip flexors stretchen en glutes activeren (knieen actief naar buiten persen bij het omhoog komen in je squat).
-jaquote:Op zondag 12 augustus 2012 15:02 schreef MrGuma het volgende:
Ik heb een aantal vragen over SS;
- Doen jullie elke training 5kg bij de Squat, 7.5kg bij de deadlift, 2.5kg bij de Bench Press en Press en Power Clean? Aangezien alles in lbs staat en de converter natuurlijk niet volle mooie getallen aangeeft ben ik benieuwd of jullie dit ook doen of hoger/lager zitten.
- Na hoeveel workouts voegden jullie gewichten toe? En wat zal ongeveer het gemiddelde zijn waarop ik begin? 20kg oid? (de form moet ik nog volledig leren)
- Er wordt gezegd dat je na een periode van gemiddeld 2-4 weken langzamer gaat op de oefeningen en daarom de helft van het gewicht wat erbij gaat moet gebruiken. Dus 1,25kg ipv 2,5kg bij de bench press. Wanneer merk je dit? Als je niet meer in staat bent om de volledig 3x5 te doen? Dus bv. bij de 2e en 3e set lukt het niet om rep 4 en 5 te doen, moet er dan gehalveerd worden?
- Is het verstandig om naast de 3 dagen workout nog te gaan zwemmen oid? Dus maandag t/m vrijdag 3 workouts en dan zondag zwemmen?
Thanks
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |