abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115456679
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2012 11:03 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Smith machine heeft geen onbalans.

Misschien moet je zelf eerst de basis dingen leren voordat je zo veel posts gaat plaatsen waarin je andere mensen in de gym op de hak neemt? :)
Je gaat mij niet vertellen dat als je een bicep curl maakt je je hele lichaam mee laat bewegen in een neuk-beweging :') En dan niet alleen het laatste stukje, nee vanaf het begin van de oefening. En dat doet ie zo'n beetje bij elke oefening. Zelfs bij zittende :').

Daarom doe ik die curls ook met bankje waar mijn triceps op liggen.
  zondag 12 augustus 2012 @ 11:57:02 #127
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_115456809
Laat maar :)
Confidence through competence
pi_115456822
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 11:40 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Oké, jammer. Dacht dat het makkelijker was dan DL omdat de beweging korter is :@
Oh ja makkelijker is het wel, zeker wel, maar het is gewoon geen goede leermeester (of substitutie) voor de echte deadlift. Ik zou je techniek (en misschien flexibiliteit) nog eens goed bekijken.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_115456932
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 11:10 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Wat DL betreft... Nu 5 weken bezig en ik geloof dat ik 'm door begin te krijgen. Zin in de volgende sessie.
Vertel maar 's wat je doet dan...
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  zondag 12 augustus 2012 @ 12:14:29 #130
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_115457314
DL's naast een spiegel uitvoeren zodat je jezelf van de zijkant kan bekijken, heeft mij erg goed geholpen. Alleen niet je nek verrekken.
This isn't even my final form.
pi_115457437
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 11:57 schreef Stereotomy het volgende:
Laat maar :)
Als ik het fout heb moet je het ook zeggen hoor, leer ik tenminste van.
pi_115457571
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2012 12:18 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Als ik het fout heb moet je het ook zeggen hoor, leer ik tenminste van.
Hij bedoelt dat je allemaal gasten belachelijk loopt te maken terwijl je zelf amper drie keer (of nog nooit?) hebt gelift.
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_115457622
quote:
14s.gif Op zondag 12 augustus 2012 12:23 schreef Push. het volgende:

[..]

Hij bedoelt dat je allemaal gasten belachelijk loopt te maken terwijl je zelf amper drie keer (of nog nooit?) hebt gelift.
Tis een en dezelfde gast, maargoed. BP: ja. SQ en DL: nee, vanwege mijn rug; daar wil ik niet te gehaast mee gaan.
  zondag 12 augustus 2012 @ 12:44:32 #134
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_115458249
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 11:57 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Oh ja makkelijker is het wel, zeker wel, maar het is gewoon geen goede leermeester (of substitutie) voor de echte deadlift. Ik zou je techniek (en misschien flexibiliteit) nog eens goed bekijken.
Inderdaad. Voor een goede volledige DL form kan je of beter filmpjes maken, of er iemand bij hebben die je kan wijzen op eventuele fouten.

Rack pulls zijn eigenlijk quarter dead lifts.
pi_115458270
Gister is er echt iets gesnapt in m'n onderrug, op dezelfde plek waar ik vorige week last had.

Voorlopig maar even niet trainen.

WELCOME TO SNAP CITY
  zondag 12 augustus 2012 @ 12:46:43 #136
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_115458309
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 12:45 schreef 16meter het volgende:
Gister is er echt iets gesnapt in m'n onderrug, op dezelfde plek waar ik vorige week last had.

WELCOME TO SNAP CITY
Auw, enig idee wat het is?
pi_115458494

Zit op de plek van dat rode gebied.
  zondag 12 augustus 2012 @ 12:55:06 #138
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_115458591
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 12:52 schreef 16meter het volgende:
[ afbeelding ]
Mm, daar is het er bij mij met DL wel eens ingeschoten. Raar genoeg schoot het er met cable rows weer uit. Was gewoon mazzel denk ik, niet iets om uit te gaan proberen lijkt me.
pi_115460842
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 12:52 schreef 16meter het volgende:
[ afbeelding ]
Dit lijkt verrekte veel op waarvan ik last heb. Precies die rode plek en trekt door in mijn been.
pi_115462013
Het valt me steeds meer op dat mn boxers omhoog lopen te klimmen. Gewoon 1 met kortere pijpen zou het probleem moeten verhelpen toch?
Op maandag 17 juni 2013 schreef Murdera:
Had ik maar jouw benen. :@
pi_115462141
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 12:45 schreef 16meter het volgende:

WELCOME TO SNAP CITY
doe je rekken en strekken voor LB oefening?
En sowieso, een warming up?
  zondag 12 augustus 2012 @ 14:47:05 #143
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_115462430
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 19:27 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Jawel, maar ik snap er de ballen van.
Je glutes zijn te zwak en je hip flexors zijn te strak. Daardoor wordt je bekken naar voren getrokken. Oplossing? Hip flexors stretchen en glutes activeren (knieen actief naar buiten persen bij het omhoog komen in je squat).
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_115462922
Ik heb een aantal vragen over SS;

- Doen jullie elke training 5kg bij de Squat, 7.5kg bij de deadlift, 2.5kg bij de Bench Press en Press en Power Clean? Aangezien alles in lbs staat en de converter natuurlijk niet volle mooie getallen aangeeft ben ik benieuwd of jullie dit ook doen of hoger/lager zitten.

- Na hoeveel workouts voegden jullie gewichten toe? En wat zal ongeveer het gemiddelde zijn waarop ik begin? 20kg oid? (de form moet ik nog volledig leren)

- Er wordt gezegd dat je na een periode van gemiddeld 2-4 weken langzamer gaat op de oefeningen en daarom de helft van het gewicht wat erbij gaat moet gebruiken. Dus 1,25kg ipv 2,5kg bij de bench press. Wanneer merk je dit? Als je niet meer in staat bent om de volledig 3x5 te doen? Dus bv. bij de 2e en 3e set lukt het niet om rep 4 en 5 te doen, moet er dan gehalveerd worden?

- Is het verstandig om naast de 3 dagen workout nog te gaan zwemmen oid? Dus maandag t/m vrijdag 3 workouts en dan zondag zwemmen?

zondag 12 augustus 2012 @ 15:14:30 #145
333623 Tito_Makani
Een hawaiiaan
pi_115463278
Heb vandaag toch weer overhead press/ deadlift gedaan ipv bench press/Powerclean omdat ik gewoon die 50 wou halen op mn overhead press

Lukte weer niet ;(

Ben terug gegaan naar 42,5 en die helemaal clean gedaan. Heb wel mijn techniek een stuk verbeterd, hopelijk haal ik donderdag wel de 50. Merk dat hoe langzamer je de oefening doet hoe zwaarder hij wordt, als je er gewoon gelijk 5 uitgooit dan is het lichter dan als je steeds wacht voordat je het gewicht omhoog drukt.

Iemand nog andere OHP tips?
  zondag 12 augustus 2012 @ 15:15:07 #146
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_115463298
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 19:52 schreef SunTzu het volgende:
Kreeg trouwens tijdens dips last van mijn borstkas precies in het midden.
Nog nooit eerder gehad en wat kan ik er tegen doen? Moet ik stoppen met dips?
Kreeg het gevoel dat als ik langer door zou gaan dat mijn borstkas zou breken.
Costochondritis. Join the club, heb er ook last van. Ben op een gegeven moment gestopt met dippen omdat ik de dag erna nauwelijks fatsoenlijk kon ademen. Nu ik wat lichter ben gaat het wat beter overigens.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  zondag 12 augustus 2012 @ 15:19:05 #147
333623 Tito_Makani
Een hawaiiaan
pi_115463432
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 15:02 schreef MrGuma het volgende:

- Doen jullie elke training 5kg bij de Squat, 7.5kg bij de deadlift, 2.5kg bij de Bench Press en Press en Power Clean? Aangezien alles in lbs staat en de converter natuurlijk niet volle mooie getallen aangeeft ben ik benieuwd of jullie dit ook doen of hoger/lager zitten.

- Na hoeveel workouts voegden jullie gewichten toe? En wat zal ongeveer het gemiddelde zijn waarop ik begin? 20kg oid? (de form moet ik nog volledig leren)

- Er wordt gezegd dat je na een periode van gemiddeld 2-4 weken langzamer gaat op de oefeningen en daarom de helft van het gewicht wat erbij gaat moet gebruiken. Dus 1,25kg ipv 2,5kg bij de bench press. Wanneer merk je dit? Als je niet meer in staat bent om de volledig 3x5 te doen? Dus bv. bij de 2e en 3e set lukt het niet om rep 4 en 5 te doen, moet er dan gehalveerd worden?

- Is het verstandig om naast de 3 dagen workout nog te gaan zwemmen oid? Dus maandag t/m vrijdag 3 workouts en dan zondag zwemmen?

-Gewoon 2,5kg aan alles toevoegen behalve deadlift daar voeg je 5kg aan toe. Hoe langzamer je gaat hoe beter SS werkt.

-Hangt van jezelf af. Staat helemaal in het boek uitgelegd hoe je startgewicht moet bepalen. Ik begon zelf met 20 kilo alles (Dus alleen de bar) tot ik de techniek onder de knie had en toen deed ik er 20 bij dus 40 kilo

-Na 3-4 weken moet 2.5kg nog makkelijk lukken als je niet te hoog begint. Als je stallt dan merk je dat gelijk omdat je niet meer je set kan afmaken

-Je kan het proberen, zeker aan het begin zal je het nog met zwemmen kunnen combineren maar hoe verder je komt hoe zwaarder het wordt.
pi_115463445
quote:
7s.gif Op zondag 12 augustus 2012 14:47 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Je glutes zijn te zwak en je hip flexors zijn te strak. Daardoor wordt je bekken naar voren getrokken. Oplossing? Hip flexors stretchen en glutes activeren (knieen actief naar buiten persen bij het omhoog komen in je squat).
Duidelijk, thanks. Moet ik die squat toch maar eens gaan doen.
pi_115463501
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 15:02 schreef MrGuma het volgende:

-ja

-beginnen met lege bar

-je merkt wel wanneer je tegen je max aan het aanlopen bent

-zwemmen kan prima hoewel je wel moet zorgen dat je voeding op orde anders lig je te creperen in het zwembad
Op maandag 17 juni 2013 schreef Murdera:
Had ik maar jouw benen. :@
pi_115463780
Thanks alvast voor de snelle antwoorden maar ik zie dat ik iets vergeten ben bij de tweede vraag;
dit was specifiek voor de power clean bedoelt. Aangezien die technisch vooral moeilijker is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')