Waarom is dat er wel en bijvoorbeeld voetbal niet? Of basketbal?quote:
Omdat ik vind dat er teveel sporten zijn.quote:Op maandag 30 juli 2012 13:59 schreef qwerty-nl het volgende:
Waarom vraag je ook direct niet welke sport daar in de plaats voor mag komen?
quote:Op maandag 30 juli 2012 13:54 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Wielrennen, we hebben daar de tour voor mang
Basketbal en voetbal zijn wel Olympisch. Voetbal (in ieder geval voor mannen) mag van mij wel weg, aangezien de beste spelers toch niet meedoen.quote:Op maandag 30 juli 2012 13:59 schreef Klipnap het volgende:
[..]
Waarom is dat er wel en bijvoorbeeld voetbal niet? Of basketbal?
Allemaal hetzelfde principe van een bal in het doel krijgen.
Nu zeg ik niet dat ik Olympisch voetbal wil zien maar het is toch apart.
Nou, bij honkbal zitten ook dikke luiquote:Op maandag 30 juli 2012 14:03 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Handboogschieten eruit.
Zag vanmorgen aardig wat dikke personen een pijltje schieten.
Honkbal terug.
Zijn die Olympisch? Dat wist ik niet eensquote:Op maandag 30 juli 2012 14:01 schreef M.rak het volgende:
[..]
Basketbal en voetbal zijn wel Olympisch. Voetbal (in ieder geval voor mannen) mag van mij wel weg, aangezien de beste spelers toch niet meedoen.
Er doen ook dikke mensen mee aan de vechtsporten.quote:Op maandag 30 juli 2012 14:03 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Handboogschieten eruit.
quote:Op maandag 30 juli 2012 14:03 schreef Klipnap het volgende:
[..]
Zijn die Olympisch? Dat wist ik niet eens
Is wel OS.quote:Op maandag 30 juli 2012 14:03 schreef MeneerLogica het volgende:
curling, is geen os maar mag van de aardbodem verdwijnen.
Dat zijn naam mening toch wel meer atleten dan handboogschietersquote:Op maandag 30 juli 2012 14:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Er doen ook dikke mensen mee aan de vechtsporten.
Gewichtsklasses afschaffen is onzin, zou erg raar zijn als iemand geen kampioen kan worden omdat hij/zij anderhalve meter is, waarmee je nu gewoon in de lagere klasses mee kunt doen.quote:Op maandag 30 juli 2012 14:04 schreef Ereinion het volgende:
Je kan moeiteloos 80% van de onderdelen schrappen. Sowieso al die onzinsporten (beachvolleybal, BMX) die er alleen zijn om er hip uit te zien. Daarna kan je bij zwemmen het terugbrengen tot een onderdeel of 4 (waarom al die verschillende technieken als er toch eentje het snelste is, je gaat toch ook geen wegrit op ligfietsen houden?), dat paardengedoe kan ook weg, het is geen evenement voor dieren, je hebt toch ook geen honden die over een parcours rennen, als ze nou nog echte races hadden was het nog leuk geweest. Voetbal maak je of een echt toernooi van, of maar laten verdwijnen, dit is niks. Dat pistoolschieten is ook maar tamelijk kinderachtig natuurlijk, je hebt toch ook geen wedstrijd wie het beste met een artillerie kan richten (zou ook wel leuk zijn trouwens). Schaf alle gewichtsklasses af bij alle onderdelen die daaraan doen. Breng het totaal terug tot ongeveer 20% van het huidige aantal medailles, en een gouden medaille telt weer echt.
Daar is wel wat voor te zeggenquote:Op maandag 30 juli 2012 14:06 schreef il_Tonno het volgende:
Schieten mag van mij wel, als het maar een afgeleide is van een sport/bezigheid in de Oudheid. Dus geen luchtbuks, maar wél handboogschieten
Dat is wel de slechtste reden die ik tot nu toe gehoord hebquote:
quote:
Het is juist leuk eens sporten te zien die anders nooit op tv zijn. Een paar weken zonder die kutkop van Nadal zou een verlichting zijn.quote:Op maandag 30 juli 2012 14:07 schreef Fok-it het volgende:
[..]ook weer zon faalredenatie. dan kan de helft van de Olympische sporten weg
Hoezo? Je kan nu eenmaal ook geen top-basketballer worden als je anderhalve meter bent, waarom zou dat met andere sporten anders moeten zijn?quote:Op maandag 30 juli 2012 14:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Gewichtsklasses afschaffen is onzin, zou erg raar zijn als iemand geen kampioen kan worden omdat hij/zij anderhalve meter is, waarmee je nu gewoon in de lagere klasses mee kunt doen.
Ja en Nadal doet niet eens meequote:Op maandag 30 juli 2012 14:08 schreef Lann555 het volgende:
[..]
Het is juist leuk eens sporten te zien die anders nooit op tv zijn. Een paar weken zonder die kutkop van Nadal zou een verlichting zijn.
Dan kijk je toch fijn geen tennis? Niemand die je daartoe verplicht hoor.quote:Op maandag 30 juli 2012 14:08 schreef Lann555 het volgende:
[..]
Het is juist leuk eens sporten te zien die anders nooit op tv zijn. Een paar weken zonder die kutkop van Nadal zou een verlichting zijn.
Trollquote:Op maandag 30 juli 2012 14:09 schreef zyntex het volgende:
van mij mag heel die olympische spelen weg
Ga eens weg uit OS danquote:Op maandag 30 juli 2012 14:09 schreef zyntex het volgende:
van mij mag heel die olympische spelen weg
Maar dan wel met een normale boog, niet zo'n hyperkreng wat ze nu gebruiken.quote:Op maandag 30 juli 2012 14:06 schreef il_Tonno het volgende:
Schieten mag van mij wel, als het maar een afgeleide is van een sport/bezigheid in de Oudheid. Dus geen luchtbuks, maar wél handboogschieten
Nee, maar het zijn vaak ook wel sporten die mensen aantrekken die niet bepaald uitblinken in andere sporten.quote:Op maandag 30 juli 2012 14:07 schreef Neroje het volgende:
Overigens spat het er weer vanaf hoe weinig mensen zich hier kunnen voorstellen bij het beoefenen van topsport...
Wereldtop (boog)schieten word je echt niet zomaar hoor, of Olympisch kampioen curling...
Da's waar, als we zo door gaan houden we alleen nog atletiek over (minus polsstok/hoogspringen), zwemmen en judoquote:Op maandag 30 juli 2012 14:06 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Daar is wel wat voor te zeggen
Johquote:Op maandag 30 juli 2012 14:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, maar het zijn vaak ook wel sporten die mensen aantrekken die niet bepaald uitblinken in andere sporten.
Deze meneer heeft iets tegen te dikke mensen --- zelfs degeen die afgevallen zijn. en heb je ook voetboogschieten ?? volgens mij is het gewoon boogschieten.....quote:Op maandag 30 juli 2012 14:03 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Handboogschieten eruit.
Honkbal terug.
quote:Op maandag 30 juli 2012 14:13 schreef Lammpie het volgende:
[..]
Deze meneer heeft iets tegen te dikke mensen --- zelfs degeen die afgevallen zijn. en heb je ook voetboogschieten ?? volgens mij is het gewoon boogschieten.....
Haha ik vind het er niet uitzienquote:Turnen is juist vet, van die chicks die 3 dubbele salto's maken enzo.
Tuurlijk kun je stellen dat die sporten niet binnen het Olympisch Motto vallen ("Citius, Altius, Fortius" (Sneller, Hoger, Sterker), dat klopt.quote:Op maandag 30 juli 2012 14:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, maar het zijn vaak ook wel sporten die mensen aantrekken die niet bepaald uitblinken in andere sporten.
hey DRAAK kijk effe naar deze link. http://nl.wikipedia.org/wiki/Olympische_Zomerspelen_2012quote:Op maandag 30 juli 2012 14:14 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]![]()
Het heet hangboogschieten fatso!
Oh shit man, zou je bijna denken dat de Nederlandse Handboog Bond de verkeerde naam heeft gekozen!quote:Op maandag 30 juli 2012 14:16 schreef Lammpie het volgende:
[..]
hey DRAAK kijk effe naar deze link. http://nl.wikipedia.org/wiki/Olympische_Zomerspelen_2012
Klopt Curling leek me altijd de makkelijkste manier om de OS te bereiken, tot ik het een keer met een groep vrienden ben gaan doen. Nog niet eens een volledige wedstrijd gespeeld en toch helemaal kapot zijn en dan te bedenken dat ze meerdere wedstrijden op een dag moeten spelen. Clinic gehad van iemand uit het Nederlandse team, ze hopen over 2-6 jaar aan de spelen mee te kunnen doen. Hij zelf was al 8 jaar bezig met curling. Ik hoop dat het ze lukt.quote:Op maandag 30 juli 2012 14:15 schreef Neroje het volgende:
[..]
Tuurlijk kun je stellen dat die sporten niet binnen het Olympisch Motto vallen ("Citius, Altius, Fortius" (Sneller, Hoger, Sterker), dat klopt.
Maar sommige reacties hier doen vermoeden dat iedere FOK!ker die het wil Olympisch kampioen curlen/schieten kan worden, als ze zouden willen. En dat is gewoon gelul
Kajak er in??quote:Op maandag 30 juli 2012 14:29 schreef Grumpey het volgende:
Voetbal mag er als eerste uit, of met de beste teams aan komen zetten, of gewoon niet. Dat jeugdgedoe is gewoon zielig op een OS.
Als 2e mag de paardensport eruit, of alleen het paard moet in de toekomst de medaille krijgen.
Als 3e zou ik het aantal onderdelen zwemmen omlaag willen brengen, who cares about een 4x100m wisselslag om maar eens at te noemen?
En als laatste moeten er sporten juist weer in: Honkbal, Kajak (enkele afstanden zijn verdwenen dit jaar), windsurfen, skeeleren, rugby.
Los van je persoonlijke mening: maar er zijn wel meer sporten nutteloos om naar te kijken. Lijkt me niet echt een geldig criterium.quote:Op maandag 30 juli 2012 14:31 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Kajak er in??
Alsjeblieft niet....
Skeeleren ook niet, nutteloos om naar te kijken.
Rugby vind ik ook niet Olympisch...
Maar de breedte maakt wel de top,quote:Op maandag 30 juli 2012 14:13 schreef Fok-it het volgende:
[..]
JohTennis trekt mensen toch ook aan die niet bepaald uitblinken in basketbal of roeien
wat is dit voor kul allemaal
Niet alle sporten hebben dezelfde dichtheid aan motorische en atletische aanleg en vaardigheid die bij bijna alle sporten wel op een bepaalde manier van pas komen. Stel dat je tegen alle jongetjes en meisjes van een jaar of 12 zou zeggen dat ze zich moeten toeleggen op curling of schieten, dan gaat het niveau in die sporten flink omhoog. Andersom zal het een stuk minder uitmaken.quote:Op maandag 30 juli 2012 14:15 schreef Neroje het volgende:
[..]
Tuurlijk kun je stellen dat die sporten niet binnen het Olympisch Motto vallen ("Citius, Altius, Fortius" (Sneller, Hoger, Sterker), dat klopt.
Maar sommige reacties hier doen vermoeden dat iedere FOK!ker die het wil Olympisch kampioen curlen/schieten kan worden, als ze zouden willen. En dat is gewoon gelul
Precies, en darten ervoor in de plaats.quote:Op maandag 30 juli 2012 14:03 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Handboogschieten eruit.
Honkbal terug.
Het niveau in Nederland kan in dat soort sporten zeker omhoog, Maar voor bijna elke sport is er wel een bakermat waar alle kinderen van 12 (of in ieder geval een aardig aantal) wel gaan curlen/schieten/snelwandelen/iets wat we in Nederland niet veel doenquote:Op maandag 30 juli 2012 14:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niet alle sporten hebben dezelfde dichtheid aan motorische en atletische aanleg en vaardigheid die bij bijna alle sporten wel op een bepaalde manier van pas komen. Stel dat je tegen alle jongetjes en meisjes van een jaar of 12 zou zeggen dat ze zich moeten toeleggen op curling of schieten, dan gaat het niveau in die sporten flink omhoog. Andersom zal het een stuk minder uitmaken.
Darten is een tokkiesport.quote:Op maandag 30 juli 2012 14:34 schreef thabit het volgende:
[..]
Precies, en darten ervoor in de plaats.
Op de baan staat het uurrecord van 'normale' fietsen op 56.375km/h, en dat van ligfietsen op 91.556km/h, mits niet teveel scherpe bochten en klimstukken zijn ze een stuk sneller denk ikquote:Op maandag 30 juli 2012 14:04 schreef Ereinion het volgende:
(waarom al die verschillende technieken als er toch eentje het snelste is, je gaat toch ook geen wegrit op ligfietsen houden?)
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat in de keuze van sport ook al een selectie zit. Er is ook wel zoiets als 'talent voor sport' in het algemeen wat iemand kan hebben. Je kent het vast nog wel van de lagere school, een zo'n jongen die alle onderdelen van de gymles de beste was.quote:Op maandag 30 juli 2012 14:40 schreef Neroje het volgende:
[..]
Het niveau in Nederland kan in dat soort sporten zeker omhoog, Maar voor bijna elke sport is er wel een bakermat waar alle kinderen van 12 (of in ieder geval een aardig aantal) wel gaan curlen/schieten/snelwandelen/iets wat we in Nederland niet veel doen
Dat het niveau in Nederland laag is, betekent niet dat het wereldniveau ook laag is
Het gaat er bij zowel darten als boogschieten om een pijltje op een bord te schieten. Bij boogschieten moet je alleen maar zo dicht mogelijk bij de roos zitten, terwijl bij darten er nog met dubbels en triples dingen gedaan moeten worden. Boter, kaas en eieren versus schaken zeg maar.quote:
Ik moest gelijk aan dit denken:quote:Op maandag 30 juli 2012 14:48 schreef F-Bravo het volgende:
Autosport is mijn inziens erg onderbelicht. MotoGP en dat soort, zou erg leuk zijn. Allemaal op dezelfde motoren.
Eruit mogen voor mij synchroomzwemmen en schieten.
4x100 wissel is nou juist voor bazen. Is er moeilijk om 4 personen bij elkaar te krijgen die goed zijn in 4 verschillende onderdelen.quote:Op maandag 30 juli 2012 14:29 schreef Grumpey het volgende:
Voetbal mag er als eerste uit, of met de beste teams aan komen zetten, of gewoon niet. Dat jeugdgedoe is gewoon zielig op een OS.
Als 2e mag de paardensport eruit, of alleen het paard moet in de toekomst de medaille krijgen.
Als 3e zou ik het aantal onderdelen zwemmen omlaag willen brengen, who cares about een 4x100m wisselslag om maar eens at te noemen?
En als laatste moeten er sporten juist weer in: Honkbal, Kajak (enkele afstanden zijn verdwenen dit jaar), windsurfen, skeeleren, rugby.
En jij zegt dat niemand dat wat interesseert, maar dan kun je beter de 4x200 afschaffen.quote:Op maandag 30 juli 2012 15:07 schreef Grumpey het volgende:
Ja, maar zo kan ik er nog wel een paar: wat dacht je van een gecombineerde paardenrun 10km, vervolgens 3 km achteruitzwemmen, en dan nog 53 kilometer estafette op rolschaatsen? Ook erg lastig om daar allemaal in uit te blinken en mensen voor te vinden.
Trollquote:Op maandag 30 juli 2012 14:48 schreef thabit het volgende:
Boter, kaas en eieren versus schaken zeg maar.
Dat is met alles met estafette's/teams ook zo toch? Woon je op Nauru, en ben je heel goed in volleybal, heb je ook pech.quote:Op maandag 30 juli 2012 15:08 schreef Grumpey het volgende:
Sowieso gecombineerde oefeningen zijn heel suf. Stel, je bent de beste van de wereld maar je komt uit Aruba. Geen mogelijkheid dat je dan ooit op zo'n onderdeel wint. Het grootste land maakt dan gewoon meeste kans, nog meer dan het sowieso al is.
Waarom gaan we eigenlijk niet Bowlen? Van mij zou dat mogen!quote:Op maandag 30 juli 2012 15:10 schreef Geo4kant het volgende:
Paarden sporten, snelwandelen, tennis, voetbal.
De eerste 2 omdat het maar rare, nietszeggende sporten zijn.. we gaan toch ook niet bowlen op de OS? De laatste 2 omdat er genoeg grote toernooien zijn waardoor ik vind dat het niet past op de olympische spelen.
Bij turnen is het zo dat als je niet met het team plaatst dat je amper mee kan doen individueel. Dat is pas stom.quote:Op maandag 30 juli 2012 15:10 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Dat is met alles met estafette's/teams ook zo toch? Woon je op Nauru, en ben je heel goed in volleybal, heb je ook pech.
Dat is waar, ik ben dan ook wel te porren voor alleen individuele prestatie-sporten op de OS.quote:Op maandag 30 juli 2012 15:10 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Dat is met alles met estafette's/teams ook zo toch? Woon je op Nauru, en ben je heel goed in volleybal, heb je ook pech.
Al dat "oneerlijke" gezeur. Leven is niet eerlijk, jammer.quote:Op maandag 30 juli 2012 15:12 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Bij turnen is het zo dat als je niet met het team plaatst dat je amper mee kan doen individueel. Dat is pas stom.
Ik blijf me er tegen 'verzetten'. Ik kan er niet zo goed tegen.quote:Op maandag 30 juli 2012 15:13 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Al dat "oneerlijke" gezeur. Leven is niet eerlijk, jammer.
Tuurlijk kan een voetballer of tennisser een snellere 100m lopen dan de gemiddelde schutter. Die eerste twee hebben zoals je zegt meer "algemeen talent voor sport"quote:Op maandag 30 juli 2012 14:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat in de keuze van sport ook al een selectie zit. Er is ook wel zoiets als 'talent voor sport' in het algemeen wat iemand kan hebben. Je kent het vast nog wel van de lagere school, een zo'n jongen die alle onderdelen van de gymles de beste was.
Dat soort jongens komen vaak bij voetbal of tennis terecht, en zelden bij korfbal, tafeltennis en curling.
Nee, juist niet, al die meerkampen zijn allemaal supervet. Wat mij betreft bedenken ze er nog een paar leuke meerkampen bij. Schieten mag als losse sport vervallen, in die meerkampen is het juist een coole afwisseling...quote:Op maandag 30 juli 2012 15:24 schreef Tweek het volgende:
Moderne pentathlon eruit? Met schieten, paardenspringen, zwemmen, schermen en rennen. Paar van de onderdelen worden vaak genoemd hier.
Nee, dat ben ik met je eens. Maar ik heb wel veel meer respect voor de beste zijn van een hele hoop getalenteerden dan voor de best zijn van een klein clubje mensen over de hele wereld die zich er op toe hebben gelegd en niet tot de meest getalenteerden behoorden toen ze zich erop toe gingen leggen.quote:Op maandag 30 juli 2012 15:17 schreef Neroje het volgende:
[..]
Tuurlijk kan een voetballer of tennisser een snellere 100m lopen dan de gemiddelde schutter. Die eerste twee hebben zoals je zegt meer "algemeen talent voor sport"
Maar dat betekent voor mij niet dat sommigen sporten niet Olympisch zouden moeten zijn omdat ze minder op dat algemeen sporttalent vallen. En zeker niet dat iedereen die sporten makkelijk zou kunnen
Alleen zijn de personen bij het boogschieten een stuk normaler en fatsoenlijker dan die dikke bierzuipende darters.quote:Op maandag 30 juli 2012 14:48 schreef thabit het volgende:
[..]
Het gaat er bij zowel darten als boogschieten om een pijltje op een bord te schieten. Bij boogschieten moet je alleen maar zo dicht mogelijk bij de roos zitten, terwijl bij darten er nog met dubbels en triples dingen gedaan moeten worden. Boter, kaas en eieren versus schaken zeg maar.
goede criteriaquote:Op maandag 30 juli 2012 16:56 schreef koffiegast het volgende:
Enkel sport dat iedereen direct kan beoefenen zonder materiaal: rennen, klimmen, zwemmen, springen.
Korfbalquote:Op maandag 30 juli 2012 19:33 schreef Nober het volgende:
Voetbal sowieso eruit, Korfbal erin. Ook tennis kan weg (we hebben laatst nog Wimbledon gehad, dat hoeft een maand later niet nog een keer!).
Waarom niet?quote:Op maandag 30 juli 2012 19:40 schreef M.rak het volgende:
[..]
KorfbalLeuk voor de gouden medaille voor Nederland, maar verder hoort het totaal niet thuis op de Olymische Spelen.
Darten / paardrijden is toch echt erger dan korfbalquote:Op maandag 30 juli 2012 19:43 schreef hafcfan het volgende:
Er is geen ergere sport te bedenken dan korfbalVoetbal eruit of met de beste teams spelen. paardrijden ook eruit, want het paard doet alles. Honkbal en rugby erin en ook darten vind ik nice, maar dat komt er toch niet in.
Geen mondiale sport, wordt eigenlijk alleen in Nederland (en Belgie) serieus beoefend. Niet voor niets dat Nederland acht van de negen WK's en alle EK's heeft gewonnen (Belgie het andere WK).quote:
Ah oke, daar ga ik in mee.quote:Op maandag 30 juli 2012 19:45 schreef M.rak het volgende:
[..]
Geen mondiale sport, wordt eigenlijk alleen in Nederland (en Belgie) serieus beoefend. Niet voor niets dat Nederland acht van de negen WK's en alle EK's heeft gewonnen (Belgie het andere WK).
Nee joh darten is nice, teminste leuk plubliek wat lekker tekeer gaat en het is moeilijker dan je denkt hoor.quote:Op maandag 30 juli 2012 19:45 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Darten / paardrijden is toch echt erger dan korfbal![]()
Maar ook Korfbal zou ik niet naar kunnen kijken.
De Olympische wegwedstrijd krijgt steeds meer aanzien in de wielerwereld. De toppers willen daar echt wel scoren.quote:Op maandag 30 juli 2012 19:43 schreef Injetta het volgende:
Voetbal, tennis, fietsen op de een of andere manier vind ik het niet op het OS horen. Ze hebben alle drie al jaarlijks/tweejaarlijks een enorm eigen tournooi.
Op het OS lijkt het dan niet meer zo spannend. De ronde van Frankrijk winnen, een WK-voetbal en een Wimbledon betekent toch meer dan een gouden plak op het OS.
Ik kan in Darten totaal geen sport zien. 'Sporters' die lichamelijk gewoon niet fit zijn (100+ kg), 'sporters' die op het podium gewoon een biertje drinken....quote:Op maandag 30 juli 2012 19:47 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Nee joh darten is nice, teminste leuk plubliek wat lekker tekeer gaat en het is moeilijker dan je denkt hoor.
Nee dat ben ik ook met je eens, zolang ze niet afgetraind zijn hoort het nooit op zo'n evenement, want ik vind ook dat je gewoon helemaal fit moet zijn.quote:Op maandag 30 juli 2012 19:50 schreef ajacied4lf het volgende:[..]Ik kan in Darten totaal geen sport zien. 'Sporters' die lichamelijk gewoon niet fit zijn (100+ kg), 'sporters' die op het podium gewoon een biertje drinken.... Het is zeer knap wat ze doen, het is lastig. Maar kan er net als paardrijden geen sport in zien.
Gast serieus...quote:Op maandag 30 juli 2012 19:51 schreef H4ppy het volgende:
Voetbal mag van mij echt de kliko in, het hele jaar door hoor ik alleen maar voetbalgezeik, alle sociale netwerken staan ermee vol. Het lijkt maar niet op te houden, dat eindeloze gezeur over die scores. En dan nog dat primitieve volk wat voetbal aantrekt, lekker met de hele familie bier zuipen voor de tv. Iedereen loopt over hun favoriete club te huilen, en het is puur tijdsverdrijf, kauwgum voor de ogen, waar een gemiddelde nederlander met een gebrek aan een hobby zijn tijd aan besteed.
Over vooroordelen gesproken.quote:Op maandag 30 juli 2012 19:51 schreef H4ppy het volgende:
Voetbal mag van mij echt de kliko in, het hele jaar door hoor ik alleen maar voetbalgezeik, alle sociale netwerken staan ermee vol. Het lijkt maar niet op te houden, dat eindeloze gezeur over die scores. En dan nog dat primitieve volk wat voetbal aantrekt, lekker met de hele familie bier zuipen voor de tv. Iedereen loopt over hun favoriete club te huilen, en het is puur tijdsverdrijf, kauwgum voor de ogen, waar een gemiddelde nederlander met een gebrek aan een hobby zijn tijd aan besteedt.
Dat je voetbal zo neerzet en de mensen die er komen. Ik heb al jaren een seizoenskaart van heracles en er gebeurt nooit wat gewoon lekker gezellig voetbal kijken. Jij doet net of al het tuig daar bijeenkomt. Het is niet voor niets de grootste sport in dit land, dus het ligt echt aan jouw dat je het niks vindt.quote:
Inderdaad, het is gezellig voetbal kijken omdat het lekker makkelijk is om op een bankje te gaan zitten. Daarom is het ook de grootste sport in het land, omdat de gemiddelde nederlander van bier en tv kijken houdt. En het maakt mij echt niets uit dat jullie lekker voetbal willen kijken, maar nadat jullie zo'n wedstrijdje hebben gekeken zitten jullie dan een week lang die 90 minuten voetbal uit te kouwen op Twitter/FB. Als mensen echt wat beters te doen hadden zouden ze een lekker potje voetbal kijken, en daarna belangrijkere dingen doen dan met elkaar te ruzien over dat die scheids blind is.quote:Op maandag 30 juli 2012 19:54 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Dat je voetbal zo neerzet en de mensen die er komen. Ik heb al jaren een seizoenskaart van heracles en er gebeurt nooit wat gewoon lekker gezellig voetbal kijken. Jij doet net of al het tuig daar bijeenkomt. Het is niet voor niets de grootste sport in dit land, dus het ligt echt aan jouw dat je het niks vindt.
Op een bankje zittenquote:Op maandag 30 juli 2012 20:01 schreef H4ppy het volgende:
[..]
Inderdaad, het is gezellig voetbal kijken omdat het lekker makkelijk is om op een bankje te gaan zitten. Daarom is het ook de grootste sport in het land, omdat de gemiddelde nederlander van bier en tv kijken houdt. En het maakt mij echt niets uit dat jullie lekker voetbal willen kijken, maar nadat jullie zo'n wedstrijdje hebben gekeken zitten jullie dan een week lang die 90 minuten voetbal uit te kouwen op Twitter/FB. Als mensen echt wat beters te doen hadden zouden ze een lekker potje voetbal kijken, en daarna belangrijkere dingen doen dan met elkaar te ruzien over dat die scheids blind is.
Als jij de hele week lang alleen maar dingen over paardrijden zou horen, en dat een heel jaar lang, dan zou je toch ook op een gegeven moment leip worden?
Je probeert dus voetbal te ontwijken, maar het lukt je niet echt? Jij zal het wel lastig hebben zo te lezenquote:Op maandag 30 juli 2012 20:01 schreef H4ppy het volgende:
[..]
Inderdaad, het is gezellig voetbal kijken omdat het lekker makkelijk is om op een bankje te gaan zitten. Daarom is het ook de grootste sport in het land, omdat de gemiddelde nederlander van bier en tv kijken houdt. En het maakt mij echt niets uit dat jullie lekker voetbal willen kijken, maar nadat jullie zo'n wedstrijdje hebben gekeken zitten jullie dan een week lang die 90 minuten voetbal uit te kouwen op Twitter/FB. Als mensen echt wat beters te doen hadden zouden ze een lekker potje voetbal kijken, en daarna belangrijkere dingen doen dan met elkaar te ruzien over dat die scheids blind is.
Als jij de hele week lang alleen maar dingen over paardrijden zou horen, en dat een heel jaar lang, dan zou je toch ook op een gegeven moment leip worden?
Voordelen of niet, mensen die fan zijn van andere sporten dan voetbal zien het anders dan zogenaamde voetbal fans, die van voetbal hun leven maken. Dat er bij jou "ajacied" in je profielnaam staat, en je als profielafbeelding een baby in een ajax pet gebruikt, is een perfect voorbeeld van hetgeen dat voetbalfanaten van voebal hun leven maken.quote:
Och jeejtje. Jij zal het wel heel erg moeilijk hebben he als je je ook al druk kan maken om iemand die Ajacied in zijn naam heeft een een UI heeft met een Ajax petje.quote:Op maandag 30 juli 2012 20:06 schreef H4ppy het volgende:
[..]
Voordelen of niet, mensen die fan zijn van andere sporten dan voetbal zien het anders dan zogenaamde voetbal fans, die van voetbal hun leven maken. Dat er bij jou "ajacied" in je profielnaam staat, en je als profielafbeelding een baby in een ajax pet gebruikt, is een perfect voorbeeld van hetgeen dat voetbalfanaten van voebal hun leven maken.
Als je je daar al druk om maakt, dan kan ik me goed voorstellen dat je het heel zwaar hebt zo door het jaar heenquote:Op maandag 30 juli 2012 20:06 schreef H4ppy het volgende:
[..]
Voordelen of niet, mensen die fan zijn van andere sporten dan voetbal zien het anders dan zogenaamde voetbal fans, die van voetbal hun leven maken. Dat er bij jou "ajacied" in je profielnaam staat, en je als profielafbeelding een baby in een ajax pet gebruikt, is een perfect voorbeeld van hetgeen dat voetbalfanaten van voebal hun leven maken.
Obsession is what the lazy people call detication.quote:Op maandag 30 juli 2012 20:06 schreef H4ppy het volgende:
[..]
Jij bent diegene die het zo moeilijk had met mijn reactie waarom ik voetbal een kutsport vond, dat je op mijn post moest reagerenquote:Op maandag 30 juli 2012 20:08 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Och jeejtje. Jij zal het wel heel erg moeilijk hebben he als je je ook al druk kan maken om iemand die Ajacied in zijn naam heeft een een UI heeft met een Ajax petje.
*Kuch* Dedication *Kuch*quote:Op maandag 30 juli 2012 20:09 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Obsession is what the lazy people call detication.
Dus als je reageert op iemand zijn post (op een discussieforum) maak je je ergens druk om? welnee, ik vind het prima als je het een kutsport vindt, ken genoeg mensen die dat vinden. Maar jouw argument daarbij is echt lachwekkendquote:Op maandag 30 juli 2012 20:12 schreef H4ppy het volgende:
[..]
Jij bent diegene die het zo moeilijk had met mijn reactie waarom ik voetbal een kutsport vond, dat je op mijn post moest reageren
Waarom alle balsporten?quote:Op maandag 30 juli 2012 20:12 schreef Skwish het volgende:
In ieder geval alle balsporten, paardrijden en schieten wegdoen.
Da's eerder een reden om die regels aan te passen, niet om het hele turnen maar weg te gooien.quote:Op maandag 30 juli 2012 20:12 schreef Wilskracht het volgende:
Turnen omdat als je nummer 5 bent op de ringen mag je niet medoen omdat je land er maar 1 mag afvaardigen op een ander onderdeel.
Ik ben voor.quote:Op maandag 30 juli 2012 14:04 schreef Ereinion het volgende:
Je kan moeiteloos 80% van de onderdelen schrappen. Sowieso al die onzinsporten (beachvolleybal, BMX) die er alleen zijn om er hip uit te zien. Daarna kan je bij zwemmen het terugbrengen tot een onderdeel of 4 (waarom al die verschillende technieken als er toch eentje het snelste is, je gaat toch ook geen wegrit op ligfietsen houden?), dat paardengedoe kan ook weg, het is geen evenement voor dieren, je hebt toch ook geen honden die over een parcours rennen, als ze nou nog echte races hadden was het nog leuk geweest. Voetbal maak je of een echt toernooi van, of maar laten verdwijnen, dit is niks. Dat pistoolschieten is ook maar tamelijk kinderachtig natuurlijk, je hebt toch ook geen wedstrijd wie het beste met een artillerie kan richten (zou ook wel leuk zijn trouwens). Schaf alle gewichtsklasses af bij alle onderdelen die daaraan doen. Breng het totaal terug tot ongeveer 20% van het huidige aantal medailles, en een gouden medaille telt weer echt.
Geen probleem hoor, ik lach dagelijks om voetbalsupporters die elkaar bijna van kant maken om 2 groepjes mannen die een balletje overschietenquote:Op maandag 30 juli 2012 20:13 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Dus als je reageert op iemand zijn post (op een discussieforum) maak je je ergens druk om? welnee, ik vind het prima als je het een kutsport vindt, ken genoeg mensen die dat vinden. Maar jouw argument daarbij is echt lachwekkend![]()
Ik moest gewoon lachen, bedankt daarvoor
Ik vind deze sporten niet thuishoren op een OS. Vooral voetbal en tennis. Waarom deze sporten terwijl er er genoeg grote toernooien hiervoor worden georganiseerd.quote:Op maandag 30 juli 2012 20:13 schreef M.rak het volgende:
[..]
Waarom alle balsporten?
[..]
Da's eerder een reden om die regels aan te passen, niet om het hele turnen maar weg te gooien.
Voor voetbal en tennis is nog wel wat te zeggen (tennis vind ik persoonlijk een twijfelgeval, voetbal ben ik het mee eens). Sporten als handbal en volleybal snap ik echter niet waarom je die zou willen afschaffen?quote:Op maandag 30 juli 2012 20:21 schreef Skwish het volgende:
[..]
Ik vind deze sporten niet thuishoren op een OS. Vooral voetbal en tennis. Waarom deze sporten terwijl er er genoeg grote toernooien hiervoor worden georganiseerd.
Handbal en volleybal wat minder danquote:Op maandag 30 juli 2012 20:22 schreef M.rak het volgende:
[..]
Voor voetbal en tennis is nog wel wat te zeggen (tennis vind ik persoonlijk een twijfelgeval, voetbal ben ik het mee eens). Sporten als handbal en volleybal snap ik echter niet waarom je die zou willen afschaffen?
Wel 5 kmquote:Op maandag 30 juli 2012 22:07 schreef Beregd het volgende:
ze lopen toch ook niet de kwartmarathon...
ja, dat zijn er een goede 10 kmquote:Op maandag 30 juli 2012 22:33 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wel 5 kmWeliswaar op de atletiekbaan en is dat iets minder dan een kwartmarathon, maar toch.
Ik weet niet of de os dat wel leuk vind.quote:Op maandag 30 juli 2012 22:39 schreef wuuht het volgende:
is er al een topic van wat je in de OS zou willen
nou enquote:Op maandag 30 juli 2012 22:41 schreef Beregd het volgende:
[..]
Ik weet niet of de os dat wel leuk vind.
Ja, dit uiteraard.quote:Op maandag 30 juli 2012 13:58 schreef PlayS het volgende:
Alle paarden"sporten". Dressuur mag als eerste verdwijnen.
Hmm, beetje rare redenatie. Het is wmb al erg knap om die schroeven en salto's zo snel en foutloos uit te voeren in de korte tijd van de plank naar het water, laat staan om dat met z'n tweeën tegelijkertijd te doen, met dezelfde valsnelheid, zelfde draaihoek en zelfde duik in het water.quote:Op maandag 30 juli 2012 22:02 schreef Beregd het volgende:
synchroonduiken slaat echt werkelijk alls qua debiliteit. Dat kun je niet geloven dat mensen zich daarmee kunnen bezig houden, om iets zo synchroon mogelijk te doen.
Dat is ook bijna zo. Eerste week zwemmen, tweede week atletiek.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 12:56 schreef flyguy het volgende:
Zwemmen. Voor mijn gevoel is het de hele dag op de NOS...
Waarom dan?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 13:00 schreef Montov het volgende:
Voetbal, schoolslagzwemmen en nog een paar zwemonderdelen, synchroon duiken en paardendressuur zijn zaken die ik nu kan verzinnen.
Voetbal omdat het niet het hoogst haalbare is met al die jonkies en het WK. Schoolslag omdat het een waardeloze techniek is en er bij het zwemmen gewoon teveel onderdelen zijn. Schoonspringen is nog knap enzo, maar synchroon>? Totaal overbodig. En paardendressuur is geen sport.quote:
het seizoen in amerika is bezig wat er op neer komt dat het meer een amateurtoernooi is dan de wereldtop bij honkbalquote:Op maandag 30 juli 2012 20:13 schreef Tchock het volgende:
Voetbal kan weg in de huidige vorm. Olympisch goud moet het hoogst haalbare zijn, niet een aanfluiting voor wat jeugspelers.
Verder heb ik vandaag naar luchtgeweerschieten zitten kijken, dat is ook nauwelijks sport te noemenGeen enkele fysieke inspanning afgezien van zo stil mogelijk staan. Ik vind dat een sport meer hoort te zijn dan een wedstrijdje concentreren.
En het is heel raar dat honkbal geweerd wordt. Hoe is dat minder een sport dan beachvolleybal?
Ah, dat wist ik niet. Dank!quote:Op dinsdag 31 juli 2012 13:05 schreef tdrone het volgende:
[..]
het seizoen in amerika is bezig wat er op neer komt dat het meer een amateurtoernooi is dan de wereldtop bij honkbal
Voetbal eruit, omdat daar niet de beste aan mee doen, en daar Honkbal voor terug waar niet eens de middelmaat aan mee doet? Logisch!quote:Op maandag 30 juli 2012 14:29 schreef Grumpey het volgende:
wat is mis met badminton?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 13:14 schreef StateOfMind het volgende:
Luchtgeweer, badminton () en paardensport mag van mij wel weg.
Op het strand.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 13:19 schreef StateOfMind het volgende:
Ik vind dat echt iets voor huppeltutjes op het strand, geen echte sport. Maar goed, dat is mijn mening natuurlijk.
Camping ja. Je beseft dat er op het strand veel te veel wind staat voor badminton hè?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 13:24 schreef StateOfMind het volgende:
Op het strand ja, of op de camping. Zo'n soort sport vind ik dat ja.
Ik ben al járen niet meer naar het strand geweest (ik heb een hekel aan zwemmen), maar toen ik vroeger als klein kind vaak met pa en ma naar Zeeland op vakantie ging, werd er nu eenmaal veel gebadmintond op de stranden. Vandaar dat ik badminton daar altijd mee associeer.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 13:27 schreef Rosario het volgende:
[..]
Camping ja. Je beseft dat er op het strand veel te veel wind staat voor badminton hè?
Net als dressuur overigens.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 13:32 schreef knep het volgende:
Badminton is best een zware sport, ga het maar eens doen.
Traplopen of acht uur lang naar een witte muur kijken is ook best zwaar. 2016 op de planning?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 13:32 schreef knep het volgende:
Badminton is best een zware sport, ga het maar eens doen.
Morgen geen Nederlanders bij Judo dus dan gaan ze dat niet uitzenden.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 13:11 schreef Rosario het volgende:
Geschrapt worden hoeft niet, maar wat minder Judo op Nederland 1 zou wel eens een welkome afwisseling zijn. Tering hé.
Ik zat net ook naar wedstrijden van andere landen te kijken.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 13:41 schreef Wilskracht het volgende:
[..]
Morgen geen Nederlanders bij Judo dus dan gaan ze dat niet uitzenden.
Morgen gaat Kromo zwemmen dus dan gaan ze dat laten zien.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 13:48 schreef Rosario het volgende:
[..]
Ik zat net ook naar wedstrijden van andere landen te kijken.
Wat is dat voor kul, je kunt toch niet ontkennen dat het een sport is?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 13:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Traplopen of acht uur lang naar een witte muur kijken is ook best zwaar. 2016 op de planning?
quote:Op dinsdag 31 juli 2012 13:19 schreef StateOfMind het volgende:
Ik vind dat echt iets voor huppeltutjes op het strand, geen echte sport.
Precies. Voor voetbal is er een WK, voor tennis is er Wimbledon. Eigenlijk zouden er op de OS alleen sporten moeten zijn waarvoor de OS als het hoogste toernooi wordt beschouwd, en dat is bij voetbal, tennis en nog een hele reut andere sporten gewoon niet het geval.quote:Op maandag 30 juli 2012 20:21 schreef Skwish het volgende:
[..]
Ik vind deze sporten niet thuishoren op een OS. Vooral voetbal en tennis. Waarom deze sporten terwijl er er genoeg grote toernooien hiervoor worden georganiseerd.
Mijn punt is meer dat het enkele feit dat iets 'best zwaar' is niets zegt over of het een sport is of niet. Kutargument dus.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 13:49 schreef knep het volgende:
[..]
Wat is dat voor kul, je kunt toch niet ontkennen dat het een sport is?
Tennis e.d. ook maar schrappen?
quote:
Tennis hoort daar wel minder bij dan voetbal. Toptennissers als Nadal en Federer vinden de Spelen juist bijzonder, omdat ze die veel minder vaak kunnen winnenquote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:00 schreef thabit het volgende:
[..]
Precies. Voor voetbal is er een WK, voor tennis is er Wimbledon. Eigenlijk zouden er op de OS alleen sporten moeten zijn waarvoor de OS als het hoogste toernooi wordt beschouwd, en dat is bij voetbal, tennis en nog een hele reut andere sporten gewoon niet het geval.
Jij begint ermee...quote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:00 schreef Tchock het volgende:
Iedereen die dat zegt doet sowieso niet meer mee in deze discussie. Alsof je sporten kunt vergelijken
quote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Lezen is drommels lastig, ik neem je niets kwalijk.
Die post die je quote is niet van mij. En dat weet je ook, anders quotete je hem wel helemaal.quote:
Verrek.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Die post die je quote is niet van mij.
Ja, kijken vind ik ook weinig aan. Klopt.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:13 schreef Tchock het volgende:
[..]![]()
Maar ik vind badminton wel een leuke sport. Wel oersaai om naar te kijken af en toe trouwens
Ik moest lachenquote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:14 schreef -J-D- het volgende:
[ afbeelding ]
100x4 meter vrije slag is mij te chaotisch.
Weg ermee!
quote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:14 schreef -J-D- het volgende:
[ afbeelding ]
100x4 meter vrije slag is mij te chaotisch.
Weg ermee!
Persoonlijke voorkeur. Ik vind een sport waarbij je kunt winnen door je tegenstander bewusteloos op de grond te meppen, en dat zelfs de bedoeling is, niet thuishoren op de Spelen.quote:
Dat paard doet zonder ruiter helemaal niets.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:20 schreef Godshand het volgende:
Dressuur natuurlijk. Is toch geen sport? Ja of het paard moet de medaille krijgen, niet de ruiter...
Volgens mij is de FIFA fervent tegenstander van het toelaten van een volwaardig voetbaltoernooi.quote:Verder moeten de profs er bij wielrennen uit, want waarom bij wielrennen wel profs, en bij voetbal niet?
Ik vind dit een hele bekrompen visie. Het draait om de controle over je instrument, in dit geval een paard.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:20 schreef Godshand het volgende:
Dressuur natuurlijk. Is toch geen sport? Ja of het paard moet de medaille krijgen, niet de ruiter...
En dit is onzin. Voetbalprofs doen gewoon mee.quote:Verder moeten de profs er bij wielrennen uit, want waarom bij wielrennen wel profs, en bij voetbal niet?
want?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:21 schreef Zelva het volgende:
[..]
Persoonlijke voorkeur. Ik vind een sport waarbij je kunt winnen door je tegenstander bewusteloos op de grond te meppen, en dat zelfs de bedoeling is, niet thuishoren op de Spelen.
Paard een instrumentquote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind dit een hele bekrompen visie. Het draait om de controle over je instrument, in dit geval een paard.
[..]
En dit is onzin. Voetbalprofs doen gewoon mee.
Het gaat echt niet alleen om het paard wie de medaille krijgt.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:39 schreef Godshand het volgende:
[..]
Paard een instrumentJij bent zeker ook een instrument?
En er doen maar 3 profs mee bij voetbal, en bij vele andere sporten mogen geeneens profs meedoen (jarenlang mochten skileraren niet meedoen bij het skieen tijdens de Winterspelen, omdat ze prof zijn).
Op zich is het ook helemaal niet zo gek, om eens een Nederlandse amateurkampioen tegen andere amateurs te zien wielrennen. Weer eens wat anders dan eeuwige Cavendishes en Cancellara's...
Als je oprecht niet begrijpt wat ik wil zeggen zal ik geen moeite meer doen.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:39 schreef Godshand het volgende:
[..]
Nee! Lees je eerst in, andersquote:En er doen maar 3 profs mee bij voetbal, en bij vele andere sporten mogen geeneens profs meedoen (jarenlang mochten skileraren niet meedoen bij het skieen tijdens de Winterspelen, omdat ze prof zijn).
Op zich is het ook helemaal niet zo gek, om eens een Nederlandse amateurkampioen tegen andere amateurs te zien wielrennen. Weer eens wat anders dan eeuwige Cavendishes en Cancellara's...
Onzin weer. Er zijn drie landen die er vreselijk bovenuit steken, maar dat betekent niet dat het nergens anders gedaan wordt. In Europa is er echt een groot circuit.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:47 schreef SuperHarregarre het volgende:
Tafeltennis, sport die alleen maar in drie landen beoefend wordt.
Spelers -23 zijn ook gewoon profspelers, en waarschijnlijk zijn ze ook nog een van de best verdienende sporters op de OS. Daarnaast zijn de Olympische Spelen voor het vrouwenvoetbal wél het meest belangrijke.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:39 schreef Godshand het volgende:
[..]
En er doen maar 3 profs mee bij voetbal, en bij vele andere sporten mogen geeneens profs meedoen (jarenlang mochten skileraren niet meedoen bij het skieen tijdens de Winterspelen, omdat ze prof zijn).
Ik vind je tegenstander meppen met een grote kans op hersenschuddingen en hersenkneuzingen, niets met sport te maken hebben, dat is vechten.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:44 schreef wuuht het volgende:
[..]
die persoonlijke voorkeur is er toch om een reden
Amateurs. 5e klasse onderbond in China is beter dan top Europa. En de top van Europa bestaat uit afgevallen Chinezen. Deze sport gaat gewoon tegen de Olympische gedachte in. Of wil je ook kijken naar Basketbal met de halve NBA in teams van andere landen, alleen omdat ze dan ook OS kunnen spelen?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:49 schreef Zelva het volgende:
[..]
Onzin weer. Er zijn drie landen die er vreselijk bovenuit steken, maar dat betekent niet dat het nergens anders gedaan wordt. In Europa is er echt een groot circuit.
EK mannen:quote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:52 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Amateurs. 5e klasse onderbond in China is beter dan top Europa. En de top van Europa bestaat uit afgevallen Chinezen. Deze sport gaat gewoon tegen de Olympische gedachte in. Of wil je ook kijken naar Basketbal met de halve NBA in teams van andere landen, alleen omdat ze dan ook OS kunnen spelen?
Wat vind je dan van schermen? Daar 'vechten' ze ook.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:50 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ik vind je tegenstander meppen met een grote kans op hersenschuddingen en hersenkneuzingen, niets met sport te maken hebben, dat is vechten.
En hoe ver kwam Timo bij de OS?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:00 schreef Zelva het volgende:
[..]
EK mannen:
2011 Timo Boll
2010 Timo Boll
2009 Michael Maze
2008 Timo Boll
2007 Timo Boll
2005 Vladimir Samsonov
2003 Vladimir Samsonov
Klinkt allemaal echt Chinees ja.
Bij de vrouwen is het meer, geef ik toe, maar daar wint ook nog geregeld een blanke.
Nee hoor, daar is het niet de bedoeling om je tegenstander echt lek te prikken.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:01 schreef Bonkers. het volgende:
[..]
Wat vind je dan van schermen? Daar 'vechten' ze ook.
Uitgeschakeld door Crisan, geen Chinees dus, maar hij had wel brons bij het afgelopen Wereldkampioenschap, waar bij hij gewoon enkele Aziaten, inclusief een Chinees, versloeg. En een game pakte tegen de latere wereldkampioen.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:02 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
En hoe ver kwam Timo bij de OS?
Het ging je net nog om het risico. Bij boksen is het ook niet de bedoeling je tegenstander in coma te slaan.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:03 schreef Zelva het volgende:
[..]
Nee hoor, daar is het niet de bedoeling om je tegenstander echt lek te prikken.
quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het ging je net nog om het risico. Bij boksen is het ook niet de bedoeling je tegenstander in coma te slaan.
Is er iets vergelijkbaars bij schermen?quote:Een knock-out wordt normaliter toegekend wanneer een op het canvas gelegen vechter binnen een gegeven tijdsbestek, meestal als gevolg van vermoeidheid, een blessure, evenwichtsverlies of bewusteloosheid, niet overeind kan komen en het gevecht kan vervolgen.
Bij boksen moet je de tegenstander raken voor punten met risico op bewusteloosheid. Bij schermen idem, al komen ongelukken zelden voor. In elk geval is de intentie bij beide sporten hetzelfde, waarmee ik niet snap dat je pacifistische principes alleen voor boksen opgaan.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:17 schreef Zelva het volgende:
[..]
[..]
Is er iets vergelijkbaars bij schermen?
Bij boksen ga je voor de knockout, als het even kan. Niets is beter dan dat je binnen de regels je tegenstanders zo beschadigt dat hij op de grond blijft liggen en je gewonnen hebt.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Bij boksen moet je de tegenstander raken voor punten met risico op bewusteloosheid. Bij schermen idem, al komen ongelukken zelden voor. In elk geval is de intentie bij beide sporten hetzelfde, waarmee ik niet snap dat je pacifistische principes alleen voor boksen opgaan.
Sinds er dopjes op de degens zitten en ze beschermende kleding dragen valt dat heel erg mee. Het effect van bokshandschoenen en hoofdbescherming is inderdaad minder, maar niet principieel anders.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:17 schreef Zelva het volgende:
[..]
[..]
Is er iets vergelijkbaars bij schermen?
Dit is wel een argument voor onder het kopje 'zeer apart'. Weleens nagedacht over andere sporten en hun evenementen?quote:Op maandag 30 juli 2012 13:54 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Wielrennen, we hebben daar de tour voor mang
Ja, daarom dat Totilas nadat ie verkocht werd nog steeds alle wedstrijden won.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 19:45 schreef Finland. het volgende:
Wat mij betreft mag de paardensport er wel uit. Ik zie de toegevoegde waarde van de ruiter niet echt. Het is het knol dat de wedstrijd moet uitvoeren en niet de mens en dat vind ik niet horen bij de Olympische gedachte.
Geheel eens. Net als overigens bobsleeën, schaatsen, alle skisporten, alle fietssporten en alle schietsporten. Ik zie de toegevoegde waarde van de atleet niet echt.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 19:45 schreef Finland. het volgende:
Wat mij betreft mag de paardensport er wel uit. Ik zie de toegevoegde waarde van de ruiter niet echt. Het is het knol dat de wedstrijd moet uitvoeren en niet de mens en dat vind ik niet horen bij de Olympische gedachte.
Alles met paarden.quote:Op maandag 30 juli 2012 13:53 schreef Netsplitter het volgende:
Geen idee of er al zo'n topic over is.
Zal in de lijst zo snel niks.
Welke sport zou van de lijst geschrapt mogen worden voor de volgende editie?
Ik zou dat luchtbuksgebeuren eraf knikkeren.
Vind dat totaal geen Olympische sport.
Ha! eens. Ik heb mij post gemaakt na zien van de startpost.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 19:45 schreef Finland. het volgende:
Net als die afschuwelijke schansspringers. Die ski's moeten naar beneden glijden en zij eisen al het geld opquote:Op dinsdag 31 juli 2012 20:11 schreef wdn het volgende:
[..]
Alles met paarden.
Al de andere onderdelen gaat het om de mens die presteert.
De ruiters zijn slechts bagage en eisen wel een medaille op (ja, op TV is het "paard en ik" maar ondertussen).
quote:Op dinsdag 31 juli 2012 20:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Geheel eens. Net als overigens bobsleeën, schaatsen, alle skisporten, alle fietssporten en alle schietsporten. Ik zie de toegevoegde waarde van de atleet niet echt.
Ik ben niet serieus. Stomme mensen altijd die de paardensport niet snappen en er daarom maar vanuit gaan dat een paard en volautomatische raceauto met autopiloot is.quote:
Die duitser is gewoon een idioot. Kan dat beest niks aan doenquote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:45 schreef megamandy het volgende:
[..]
Het gaat echt niet alleen om het paard wie de medaille krijgt.
Kijk naar Totilas, met Edward Gal als ruiter stonden ze als koppel bovenaan de wereldranglijst. Als je filmpjes opzoekt van die combinatie lijkt het alsof ze zweven. Ookal hou je niet van paardensport dat was gewoon prachtig om te zien.
Dat paard is in 2010 verkocht aan een Duitser voor (waarschijnlijk) een prijs tussen de 10 en 15 miljoen(!).
Sindsdien heeft het paard geen enkele belangrijke prijs meer gewonnen. De combinatie werkt gewoon niet. Volgens de redenatie van de meeste mensen in dit topic zou dit paard juist makkelijk goud moeten halen op deze Olympische Spelen maar ze zijn niet eens gekwalificeerd.
Gymnastiek is tegenwoordig eigenlijk best wel objectief, maar een gemiddelde niet-kenner (en daar hoor ik ook bij) ziet dat niet. Ieder onderdeel heeft een moeilijkheidsgraad waarop de punten gebaseerd zijn, fouten hebben specifieke strafpunten etc. Kijk naar het protest van Japan op maandag - zij wisten dat op een specifiek deel van een specifieke oefening zij minder punten aftrek moesten hebben, dus ze dienden protest in en kregen gelijk.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 10:42 schreef Godshand het volgende:
Gymnastiek mag er ook wel uit.
Zag die kleine Chinese wijfjes op zo'n mat rondspringen en salto's maken, maar de beoordeling van de jury is wel heel subjectief. Er is niet echt iets meetbaars sportief aan, zoals als eerste finishen of het zwaarste gewicht heffen. De besten struikelen toch niet, en tsja waar moet je dan op beoordelen? Zoiets subjectiefs als artistiekheid en innovatie.
Je wint dan als je de grootste pedo in de jury hebt weten te plezieren met je kunstjes, maar dat heeft niets met sport te maken..
Ja, nog meer evenementen in de overvolle voetbalkalender zal het inderdaad leuker makenquote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:25 schreef hvan het volgende:
Voetbal! tenzij er alleen nog maar A selecties worden toegelaten! wel een drukke zomer met een EK en OS na elkaar. maar dat maakt de sport wel weer leuker
dan passen ze de competities maar wat aan. want die zijn er nou juist de oorzaak van, van die overvolle kalender. tig voorrondes voor de europacup, tig zinloze oefenpotjes tegen amateurs en veel te veel clubs in de competitie.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:27 schreef M.rak het volgende:
[..]
Ja, nog meer evenementen in de overvolle voetbalkalender zal het inderdaad leuker maken.
Voetbal kan best wel de beste 16 van een WK mogen meedoen met de spelen. Gewoon EK voetbal 1 jaartje opschuiven.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:25 schreef hvan het volgende:
Voetbal! tenzij er alleen nog maar A selecties worden toegelaten! wel een drukke zomer met een EK en OS na elkaar. maar dat maakt de sport wel weer leuker
sowieso zou een autosport onderdeel wel mooi zijnquote:Op maandag 30 juli 2012 13:57 schreef jrk1990 het volgende:
dan kunnen we net zo goed gaan karten, dat zijn afgetraindere sporters dan ruiter
Het probleem is vooral dat de OS precies in de voorbereiding van het nieuwe seizoen valt. In theorie zou je daar mee kunnen schuiven, maar dat gebeurt toch niet. Daarnaast heeft het voetbal al zijn eigen 'OS' met het WK. Die is ook één keer in de vier jaar en is net zo prestigieus. De beste oplossing lijkt me dan ook om voetbal af te schaffen als Olympische sport (vrouwen kan eventueel nog wel).quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:31 schreef hvan het volgende:
[..]
dan passen ze de competities maar wat aan. want die zijn er nou juist de oorzaak van, van die overvolle kalender. tig voorrondes voor de europacup, tig zinloze oefenpotjes tegen amateurs en veel te veel clubs in de competitie.
Volgens mij zijn alle spelers op de OS weldegelijk prof. Dat ze niet ouder zijn dan 22 (23?) is een heel ander verhaal. Die angst is wat mij betreft ongegrond, maar okee.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:20 schreef Godshand het volgende:
Verder moeten de profs er bij wielrennen uit, want waarom bij wielrennen wel profs, en bij voetbal niet?
Het is gewoon jammer dat het EK en de OS in dezelfde zomer vallen. het mooiste scenario wat mij zou lijken is bijv. in 2015 het EK (ipv 2016) in 2016 dus de OS met daarin bijv. de 4 halve finalisten van het EK, de beste 4 van de Copa America, beste 4 van de Afrikacup, etc etc.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:38 schreef M.rak het volgende:
[..]
Het probleem is vooral dat de OS precies in de voorbereiding van het nieuwe seizoen valt. In theorie zou je daar mee kunnen schuiven, maar dat gebeurt toch niet. Daarnaast heeft het voetbal al zijn eigen 'OS' met het WK. Die is ook één keer in de vier jaar en is net zo prestigieus. De beste oplossing lijkt me dan ook om voetbal af te schaffen als Olympische sport (vrouwen kan eventueel nog wel).
Rugby Sevens over 4 jaar in Rioquote:Op maandag 30 juli 2012 19:43 schreef hafcfan het volgende:
Er is geen ergere sport te bedenken dan korfbalVoetbal eruit of met de beste teams spelen. paardrijden ook eruit, want het paard doet alles. Honkbal en rugby erin en ook darten vind ik nice, maar dat komt er toch niet in.
Misschien kunnen we authentieke Olympische Spelen organiseren. Dus alleen individuele sporten, naakte atleten en geen vrouwen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:25 schreef NorthernStar het volgende:
Alle teamsporten en estafettegedoe mogen eruit.
Olympische spelen horen imo over individuele prestaties te gaan.
Alles waarin mensen hun individuele atletische skills tegen anderen kunnen testen, zoals de oorspronkelijke gedachte van de spelen, is in principe geschikt voor olympisch.
Weg met teamsport
Teamsporten vind ik veel leuker om te kijkenquote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:25 schreef NorthernStar het volgende:
Alle teamsporten en estafettegedoe mogen eruit.
Olympische spelen horen imo over individuele prestaties te gaan.
Alleen sporten waarin mensen hun individuele atletische skills tegen anderen kunnen testen en laten zien, zoals de oorspronkelijke gedachte van de spelen, horen olympisch te zijn.
Weg met teamsport
Alleen voor mannen of naakt zijn culturele criterea. Hebben geen waarde meer.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:26 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Misschien kunnen we authentieke Olympische Spelen organiseren. Dus alleen individuele sporten, naakte atleten en geen vrouwen.
Sowieso ook alle "sporten" waarbij de deelnemer niet zelf alle energie levert.quote:
quote:Ja, Michael Phelps, zo kan ik het ook. Je kiest een sport stampvol onderdelen. Dan laat je de belangrijkste, best bezette schieten, je kiest de obscure afstanden. Dan kun je nog altijd acht medailles per Spelen halen.
Waar was Michael Phelps op de 100 m vrije slag, in welk jaar dan ook? Op de belangrijkste zwemafstand, het koningsnummer, was hij nergens. Deed niet mee. Teveel kans om te verliezen, want daar waren de échte tegenstanders, zoals Ian Thorpe en Pieter van den Hoogenband.
Welke onderdelen zwom Phelps wel? Allemaal obscure flauwekul: vlinderslag, wisselslag, estafettes, dat soort dingen. Niets wat leek op 'wie het hardst kan zwemmen.' De enige min of meer normale Olympische medaille die hij haalde, was in 2008 op de 200 m vrije slag.
Zeker heeft Phelps meer medailles gewonnen dan wie ook. Maar dat is dan dank zij de overdaad aan belachelijke varianten die de zwemsport kent. Vlinderslag, schoolslag, rugslag, wisselslag… Waarom kent de atletiek eigenlijk geen achteruitlopen? Huppelen? Honderd meter hinkelen? Vier maal honderd meter wisselstap: eerst honderd meter lopen, dan honderd meter op je tenen, honderd meter achteruit en tenslotte honderd meter snelwandelen. En op een andere dag hetzelfde maar dan vier keer tweehonderd meter, zodat een andere zielepoot ook nog een gouden medaille kan halen. Of dezelfde zielepoot natuurlijk, als die zo slim is nog een keer te komen opdagen.
Bij zwemmen vinden we die onzin maar gewoon. Als de atletiek net zo was ingericht, hadden Carl Lewis, Jesse Owens en natuurlijk Fanny Blankers-Koen ook véél meer medailles gehaald. De Cubaan Teofilo Stevenson won drie keer goud bij het boksen; in 1972 in München, in 1976 in Montreal en in 1980 in Moskou. Elke keer één medaille, want boksen is boksen. Had je nou ook boksen gehad met één hand op de rug, boksen met 50 kg bagage en boksen in kleermakerszit, dan had hij misschien wel twaalf keer goud gehad. Maar boksen is dus boksen, anders dan zwemmen, wat lang niet altijd gewoon zwemmen is.
Phelps had echt zwemmen moeten leren, in plaats van al die circustrucjes. Blijft de vraag wie in godsnaam kijkt naar rare zwemwedstrijden voor vrijwillig gehandicapten. Ik in elk geval niet.
Bron: http://www.bnr.nl/column/(...)-is-niet-de-grootste.
Waar slaat dat nou weer op?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 00:37 schreef thabit het volgende:
Alles wat machines beter kunnen dan mensen mag van mij ook weg. Waarom zou je in godsnaam zelf gaan gewichtheffen als je ook een vorkheftruck kan gebruiken?
Dan heeft Nederland tenminste altijd een gouden plak, deal!quote:
Lijkt mij meer iets voor de winterspelenquote:Op donderdag 2 augustus 2012 00:31 schreef Grumpey het volgende:
Voetbal moet vervangen worden door zaalvoetbal: precies wat het kleine broertje nodig heeft, en de os is can zorgenkindje af.
Ik niet. In heel veel sporten zijn er klasses. Bij hardlopen wordt het verkeerde voorbeeld gegeven. Je hebt als 100m, 200m, 400m, estafettes de marathon etc. Niemand die hierop 19 medailles weet te halen hoor (tot nog toe). Bij vechtsporten hebben ze gewichtsklassen, bij schermen verschillende wapens en ga zo maar door.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 04:36 schreef zarGon het volgende:
Zwemmen.
Ben het wel eens hiermee:
[..]
ok,quote:Op donderdag 2 augustus 2012 07:20 schreef starla het volgende:
[..]
Ik niet. In heel veel sporten zijn er klasses. Bij hardlopen wordt het verkeerde voorbeeld gegeven. Je hebt als 100m, 200m, 400m, estafettes de marathon etc.
sterk argumentquote:Op donderdag 2 augustus 2012 07:22 schreef starla het volgende:
On topic: badminton mag verdwijnen van mij, heb ik helemaal niets mee.
Alsof ik mezelf hier moet verdedigen. Geef maar eens een argument waarom een bepaalde kleur je lievelingskleur is. Of waarom je iets wel lust of niet.quote:
Doe dan beachvoetbalquote:Op donderdag 2 augustus 2012 00:31 schreef Grumpey het volgende:
Voetbal moet vervangen worden door zaalvoetbal: precies wat het kleine broertje nodig heeft, en de os is can zorgenkindje af.
Gaat er niet om waar jij van houdtquote:Op donderdag 2 augustus 2012 07:28 schreef starla het volgende:
[..]
Alsof ik mezelf hier moet verdedigen. Geef maar eens een argument waarom een bepaalde kleur je lievelingskleur is. Of waarom je iets wel lust of niet.
Smaak noemen we dat. Ik vind sporten waar je met een dwergenracket tegen een amorf voorwerp aanslaat over een veel te hoog net, niet aantrekkelijk om te zien. Punt.
Trollquote:Op donderdag 2 augustus 2012 07:50 schreef Nickskuh het volgende:
[..]
Gaat er niet om waar jij van houdt
Oh dus als we het via jou argument gaan doen, er zijn mensen die badminton wel leuk vinden dus het mag blijven.quote:
Van mij mag je het laatste woord hebben. Moet je nog één keer zo'n domme reactie plaatsen want ik reageer iig niet meer op jouquote:Op donderdag 2 augustus 2012 08:02 schreef Nickskuh het volgende:
[..]
Oh dus als we het via jou argument gaan doen, er zijn mensen die badminton wel leuk vinden dus het mag blijven.
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 08:03 schreef starla het volgende:
[..]
Van mij mag je het laatste woord hebben. Moet je nog één keer zo'n domme reactie plaatsen want ik reageer iig niet meer op jou
Ben ik het wel mee eens. Van mij mogen wel de 100-200 en 400 events op alle vier de slagen blijven, alleen moet er m.i. één wisselslag event komen (4x100) en één estafette-event (4x100)quote:Op donderdag 2 augustus 2012 04:36 schreef zarGon het volgende:
Zwemmen.
Ben het wel eens hiermee:
[..]
Dat.quote:Op maandag 30 juli 2012 13:58 schreef PlayS het volgende:
Alle paarden"sporten". Dressuur mag als eerste verdwijnen.
Ze hadden al paardensport tijdens de klassieke Olympische Spelen. Hoort er imo dus wel thuis.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 08:09 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dat.
Niet 100% op mensen gefocussed wat het wel zou moeten zijn imo.
Je bent hier als "sporter" deels afhankelijk van andere levende organismen. Dat vind ik niet horen bij OS.
Aha, dat wist ik niet. Nevertheless vind ik OS meer een mensen sport, zo zie ik dat nou eenmaal, ipv iets icm dieren.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:18 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ze hadden al paardensport tijdens de klassieke Olympische Spelen. Hoort er imo dus wel thuis.
Nóg meer wielrennen op tvquote:Op donderdag 2 augustus 2012 08:06 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ben ik het wel mee eens. Van mij mogen wel de 100-200 en 400 events op alle vier de slagen blijven, alleen moet er m.i. één wisselslag event komen (4x100) en één estafette-event (4x100)
Verder vind ik:
-alle schietdisciplines geen Olympische sporten
-badminton en tafeltennis twijfel ik aan de internationaliteit en ook of het écht een sport is maar geef ik het voordeel van de twijfel
-beachvolleybal is een strandhobby, geen echte sport
-bij het wielrennen zou ik er graag een klimdiscipline bij zien
In plaats daarvan zou ik graag zien:
-honkbal en softbal
-golf
-rugby (komt ook over 4 jaar erbij)
-misschien cricket en snooker
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |