Waarom is dat er wel en bijvoorbeeld voetbal niet? Of basketbal?quote:
Omdat ik vind dat er teveel sporten zijn.quote:Op maandag 30 juli 2012 13:59 schreef qwerty-nl het volgende:
Waarom vraag je ook direct niet welke sport daar in de plaats voor mag komen?
quote:Op maandag 30 juli 2012 13:54 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Wielrennen, we hebben daar de tour voor mang
Basketbal en voetbal zijn wel Olympisch. Voetbal (in ieder geval voor mannen) mag van mij wel weg, aangezien de beste spelers toch niet meedoen.quote:Op maandag 30 juli 2012 13:59 schreef Klipnap het volgende:
[..]
Waarom is dat er wel en bijvoorbeeld voetbal niet? Of basketbal?
Allemaal hetzelfde principe van een bal in het doel krijgen.
Nu zeg ik niet dat ik Olympisch voetbal wil zien maar het is toch apart.
Nou, bij honkbal zitten ook dikke luiquote:Op maandag 30 juli 2012 14:03 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Handboogschieten eruit.
Zag vanmorgen aardig wat dikke personen een pijltje schieten.
Honkbal terug.
Zijn die Olympisch? Dat wist ik niet eensquote:Op maandag 30 juli 2012 14:01 schreef M.rak het volgende:
[..]
Basketbal en voetbal zijn wel Olympisch. Voetbal (in ieder geval voor mannen) mag van mij wel weg, aangezien de beste spelers toch niet meedoen.
Er doen ook dikke mensen mee aan de vechtsporten.quote:Op maandag 30 juli 2012 14:03 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Handboogschieten eruit.
quote:Op maandag 30 juli 2012 14:03 schreef Klipnap het volgende:
[..]
Zijn die Olympisch? Dat wist ik niet eens
Is wel OS.quote:Op maandag 30 juli 2012 14:03 schreef MeneerLogica het volgende:
curling, is geen os maar mag van de aardbodem verdwijnen.
Dat zijn naam mening toch wel meer atleten dan handboogschietersquote:Op maandag 30 juli 2012 14:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Er doen ook dikke mensen mee aan de vechtsporten.
Gewichtsklasses afschaffen is onzin, zou erg raar zijn als iemand geen kampioen kan worden omdat hij/zij anderhalve meter is, waarmee je nu gewoon in de lagere klasses mee kunt doen.quote:Op maandag 30 juli 2012 14:04 schreef Ereinion het volgende:
Je kan moeiteloos 80% van de onderdelen schrappen. Sowieso al die onzinsporten (beachvolleybal, BMX) die er alleen zijn om er hip uit te zien. Daarna kan je bij zwemmen het terugbrengen tot een onderdeel of 4 (waarom al die verschillende technieken als er toch eentje het snelste is, je gaat toch ook geen wegrit op ligfietsen houden?), dat paardengedoe kan ook weg, het is geen evenement voor dieren, je hebt toch ook geen honden die over een parcours rennen, als ze nou nog echte races hadden was het nog leuk geweest. Voetbal maak je of een echt toernooi van, of maar laten verdwijnen, dit is niks. Dat pistoolschieten is ook maar tamelijk kinderachtig natuurlijk, je hebt toch ook geen wedstrijd wie het beste met een artillerie kan richten (zou ook wel leuk zijn trouwens). Schaf alle gewichtsklasses af bij alle onderdelen die daaraan doen. Breng het totaal terug tot ongeveer 20% van het huidige aantal medailles, en een gouden medaille telt weer echt.
Daar is wel wat voor te zeggenquote:Op maandag 30 juli 2012 14:06 schreef il_Tonno het volgende:
Schieten mag van mij wel, als het maar een afgeleide is van een sport/bezigheid in de Oudheid. Dus geen luchtbuks, maar wél handboogschieten
Dat is wel de slechtste reden die ik tot nu toe gehoord hebquote:
quote:
Het is juist leuk eens sporten te zien die anders nooit op tv zijn. Een paar weken zonder die kutkop van Nadal zou een verlichting zijn.quote:Op maandag 30 juli 2012 14:07 schreef Fok-it het volgende:
[..]ook weer zon faalredenatie. dan kan de helft van de Olympische sporten weg
Hoezo? Je kan nu eenmaal ook geen top-basketballer worden als je anderhalve meter bent, waarom zou dat met andere sporten anders moeten zijn?quote:Op maandag 30 juli 2012 14:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Gewichtsklasses afschaffen is onzin, zou erg raar zijn als iemand geen kampioen kan worden omdat hij/zij anderhalve meter is, waarmee je nu gewoon in de lagere klasses mee kunt doen.
Ja en Nadal doet niet eens meequote:Op maandag 30 juli 2012 14:08 schreef Lann555 het volgende:
[..]
Het is juist leuk eens sporten te zien die anders nooit op tv zijn. Een paar weken zonder die kutkop van Nadal zou een verlichting zijn.
Dan kijk je toch fijn geen tennis? Niemand die je daartoe verplicht hoor.quote:Op maandag 30 juli 2012 14:08 schreef Lann555 het volgende:
[..]
Het is juist leuk eens sporten te zien die anders nooit op tv zijn. Een paar weken zonder die kutkop van Nadal zou een verlichting zijn.
Trollquote:Op maandag 30 juli 2012 14:09 schreef zyntex het volgende:
van mij mag heel die olympische spelen weg
Ga eens weg uit OS danquote:Op maandag 30 juli 2012 14:09 schreef zyntex het volgende:
van mij mag heel die olympische spelen weg
Maar dan wel met een normale boog, niet zo'n hyperkreng wat ze nu gebruiken.quote:Op maandag 30 juli 2012 14:06 schreef il_Tonno het volgende:
Schieten mag van mij wel, als het maar een afgeleide is van een sport/bezigheid in de Oudheid. Dus geen luchtbuks, maar wél handboogschieten
Nee, maar het zijn vaak ook wel sporten die mensen aantrekken die niet bepaald uitblinken in andere sporten.quote:Op maandag 30 juli 2012 14:07 schreef Neroje het volgende:
Overigens spat het er weer vanaf hoe weinig mensen zich hier kunnen voorstellen bij het beoefenen van topsport...
Wereldtop (boog)schieten word je echt niet zomaar hoor, of Olympisch kampioen curling...
Da's waar, als we zo door gaan houden we alleen nog atletiek over (minus polsstok/hoogspringen), zwemmen en judoquote:Op maandag 30 juli 2012 14:06 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Daar is wel wat voor te zeggen
Johquote:Op maandag 30 juli 2012 14:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, maar het zijn vaak ook wel sporten die mensen aantrekken die niet bepaald uitblinken in andere sporten.
Deze meneer heeft iets tegen te dikke mensen --- zelfs degeen die afgevallen zijn. en heb je ook voetboogschieten ?? volgens mij is het gewoon boogschieten.....quote:Op maandag 30 juli 2012 14:03 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Handboogschieten eruit.
Honkbal terug.
quote:Op maandag 30 juli 2012 14:13 schreef Lammpie het volgende:
[..]
Deze meneer heeft iets tegen te dikke mensen --- zelfs degeen die afgevallen zijn. en heb je ook voetboogschieten ?? volgens mij is het gewoon boogschieten.....
Haha ik vind het er niet uitzienquote:Turnen is juist vet, van die chicks die 3 dubbele salto's maken enzo.
Tuurlijk kun je stellen dat die sporten niet binnen het Olympisch Motto vallen ("Citius, Altius, Fortius" (Sneller, Hoger, Sterker), dat klopt.quote:Op maandag 30 juli 2012 14:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, maar het zijn vaak ook wel sporten die mensen aantrekken die niet bepaald uitblinken in andere sporten.
hey DRAAK kijk effe naar deze link. http://nl.wikipedia.org/wiki/Olympische_Zomerspelen_2012quote:Op maandag 30 juli 2012 14:14 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]![]()
Het heet hangboogschieten fatso!
Oh shit man, zou je bijna denken dat de Nederlandse Handboog Bond de verkeerde naam heeft gekozen!quote:Op maandag 30 juli 2012 14:16 schreef Lammpie het volgende:
[..]
hey DRAAK kijk effe naar deze link. http://nl.wikipedia.org/wiki/Olympische_Zomerspelen_2012
Klopt Curling leek me altijd de makkelijkste manier om de OS te bereiken, tot ik het een keer met een groep vrienden ben gaan doen. Nog niet eens een volledige wedstrijd gespeeld en toch helemaal kapot zijn en dan te bedenken dat ze meerdere wedstrijden op een dag moeten spelen. Clinic gehad van iemand uit het Nederlandse team, ze hopen over 2-6 jaar aan de spelen mee te kunnen doen. Hij zelf was al 8 jaar bezig met curling. Ik hoop dat het ze lukt.quote:Op maandag 30 juli 2012 14:15 schreef Neroje het volgende:
[..]
Tuurlijk kun je stellen dat die sporten niet binnen het Olympisch Motto vallen ("Citius, Altius, Fortius" (Sneller, Hoger, Sterker), dat klopt.
Maar sommige reacties hier doen vermoeden dat iedere FOK!ker die het wil Olympisch kampioen curlen/schieten kan worden, als ze zouden willen. En dat is gewoon gelul
Kajak er in??quote:Op maandag 30 juli 2012 14:29 schreef Grumpey het volgende:
Voetbal mag er als eerste uit, of met de beste teams aan komen zetten, of gewoon niet. Dat jeugdgedoe is gewoon zielig op een OS.
Als 2e mag de paardensport eruit, of alleen het paard moet in de toekomst de medaille krijgen.
Als 3e zou ik het aantal onderdelen zwemmen omlaag willen brengen, who cares about een 4x100m wisselslag om maar eens at te noemen?
En als laatste moeten er sporten juist weer in: Honkbal, Kajak (enkele afstanden zijn verdwenen dit jaar), windsurfen, skeeleren, rugby.
Los van je persoonlijke mening: maar er zijn wel meer sporten nutteloos om naar te kijken. Lijkt me niet echt een geldig criterium.quote:Op maandag 30 juli 2012 14:31 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Kajak er in??
Alsjeblieft niet....
Skeeleren ook niet, nutteloos om naar te kijken.
Rugby vind ik ook niet Olympisch...
Maar de breedte maakt wel de top,quote:Op maandag 30 juli 2012 14:13 schreef Fok-it het volgende:
[..]
JohTennis trekt mensen toch ook aan die niet bepaald uitblinken in basketbal of roeien
wat is dit voor kul allemaal
Niet alle sporten hebben dezelfde dichtheid aan motorische en atletische aanleg en vaardigheid die bij bijna alle sporten wel op een bepaalde manier van pas komen. Stel dat je tegen alle jongetjes en meisjes van een jaar of 12 zou zeggen dat ze zich moeten toeleggen op curling of schieten, dan gaat het niveau in die sporten flink omhoog. Andersom zal het een stuk minder uitmaken.quote:Op maandag 30 juli 2012 14:15 schreef Neroje het volgende:
[..]
Tuurlijk kun je stellen dat die sporten niet binnen het Olympisch Motto vallen ("Citius, Altius, Fortius" (Sneller, Hoger, Sterker), dat klopt.
Maar sommige reacties hier doen vermoeden dat iedere FOK!ker die het wil Olympisch kampioen curlen/schieten kan worden, als ze zouden willen. En dat is gewoon gelul
Precies, en darten ervoor in de plaats.quote:Op maandag 30 juli 2012 14:03 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Handboogschieten eruit.
Honkbal terug.
Het niveau in Nederland kan in dat soort sporten zeker omhoog, Maar voor bijna elke sport is er wel een bakermat waar alle kinderen van 12 (of in ieder geval een aardig aantal) wel gaan curlen/schieten/snelwandelen/iets wat we in Nederland niet veel doenquote:Op maandag 30 juli 2012 14:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niet alle sporten hebben dezelfde dichtheid aan motorische en atletische aanleg en vaardigheid die bij bijna alle sporten wel op een bepaalde manier van pas komen. Stel dat je tegen alle jongetjes en meisjes van een jaar of 12 zou zeggen dat ze zich moeten toeleggen op curling of schieten, dan gaat het niveau in die sporten flink omhoog. Andersom zal het een stuk minder uitmaken.
Darten is een tokkiesport.quote:Op maandag 30 juli 2012 14:34 schreef thabit het volgende:
[..]
Precies, en darten ervoor in de plaats.
Op de baan staat het uurrecord van 'normale' fietsen op 56.375km/h, en dat van ligfietsen op 91.556km/h, mits niet teveel scherpe bochten en klimstukken zijn ze een stuk sneller denk ikquote:Op maandag 30 juli 2012 14:04 schreef Ereinion het volgende:
(waarom al die verschillende technieken als er toch eentje het snelste is, je gaat toch ook geen wegrit op ligfietsen houden?)
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat in de keuze van sport ook al een selectie zit. Er is ook wel zoiets als 'talent voor sport' in het algemeen wat iemand kan hebben. Je kent het vast nog wel van de lagere school, een zo'n jongen die alle onderdelen van de gymles de beste was.quote:Op maandag 30 juli 2012 14:40 schreef Neroje het volgende:
[..]
Het niveau in Nederland kan in dat soort sporten zeker omhoog, Maar voor bijna elke sport is er wel een bakermat waar alle kinderen van 12 (of in ieder geval een aardig aantal) wel gaan curlen/schieten/snelwandelen/iets wat we in Nederland niet veel doen
Dat het niveau in Nederland laag is, betekent niet dat het wereldniveau ook laag is
Het gaat er bij zowel darten als boogschieten om een pijltje op een bord te schieten. Bij boogschieten moet je alleen maar zo dicht mogelijk bij de roos zitten, terwijl bij darten er nog met dubbels en triples dingen gedaan moeten worden. Boter, kaas en eieren versus schaken zeg maar.quote:
Ik moest gelijk aan dit denken:quote:Op maandag 30 juli 2012 14:48 schreef F-Bravo het volgende:
Autosport is mijn inziens erg onderbelicht. MotoGP en dat soort, zou erg leuk zijn. Allemaal op dezelfde motoren.
Eruit mogen voor mij synchroomzwemmen en schieten.
4x100 wissel is nou juist voor bazen. Is er moeilijk om 4 personen bij elkaar te krijgen die goed zijn in 4 verschillende onderdelen.quote:Op maandag 30 juli 2012 14:29 schreef Grumpey het volgende:
Voetbal mag er als eerste uit, of met de beste teams aan komen zetten, of gewoon niet. Dat jeugdgedoe is gewoon zielig op een OS.
Als 2e mag de paardensport eruit, of alleen het paard moet in de toekomst de medaille krijgen.
Als 3e zou ik het aantal onderdelen zwemmen omlaag willen brengen, who cares about een 4x100m wisselslag om maar eens at te noemen?
En als laatste moeten er sporten juist weer in: Honkbal, Kajak (enkele afstanden zijn verdwenen dit jaar), windsurfen, skeeleren, rugby.
En jij zegt dat niemand dat wat interesseert, maar dan kun je beter de 4x200 afschaffen.quote:Op maandag 30 juli 2012 15:07 schreef Grumpey het volgende:
Ja, maar zo kan ik er nog wel een paar: wat dacht je van een gecombineerde paardenrun 10km, vervolgens 3 km achteruitzwemmen, en dan nog 53 kilometer estafette op rolschaatsen? Ook erg lastig om daar allemaal in uit te blinken en mensen voor te vinden.
Trollquote:Op maandag 30 juli 2012 14:48 schreef thabit het volgende:
Boter, kaas en eieren versus schaken zeg maar.
Dat is met alles met estafette's/teams ook zo toch? Woon je op Nauru, en ben je heel goed in volleybal, heb je ook pech.quote:Op maandag 30 juli 2012 15:08 schreef Grumpey het volgende:
Sowieso gecombineerde oefeningen zijn heel suf. Stel, je bent de beste van de wereld maar je komt uit Aruba. Geen mogelijkheid dat je dan ooit op zo'n onderdeel wint. Het grootste land maakt dan gewoon meeste kans, nog meer dan het sowieso al is.
Waarom gaan we eigenlijk niet Bowlen? Van mij zou dat mogen!quote:Op maandag 30 juli 2012 15:10 schreef Geo4kant het volgende:
Paarden sporten, snelwandelen, tennis, voetbal.
De eerste 2 omdat het maar rare, nietszeggende sporten zijn.. we gaan toch ook niet bowlen op de OS? De laatste 2 omdat er genoeg grote toernooien zijn waardoor ik vind dat het niet past op de olympische spelen.
Bij turnen is het zo dat als je niet met het team plaatst dat je amper mee kan doen individueel. Dat is pas stom.quote:Op maandag 30 juli 2012 15:10 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Dat is met alles met estafette's/teams ook zo toch? Woon je op Nauru, en ben je heel goed in volleybal, heb je ook pech.
Dat is waar, ik ben dan ook wel te porren voor alleen individuele prestatie-sporten op de OS.quote:Op maandag 30 juli 2012 15:10 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Dat is met alles met estafette's/teams ook zo toch? Woon je op Nauru, en ben je heel goed in volleybal, heb je ook pech.
Al dat "oneerlijke" gezeur. Leven is niet eerlijk, jammer.quote:Op maandag 30 juli 2012 15:12 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Bij turnen is het zo dat als je niet met het team plaatst dat je amper mee kan doen individueel. Dat is pas stom.
Ik blijf me er tegen 'verzetten'. Ik kan er niet zo goed tegen.quote:Op maandag 30 juli 2012 15:13 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Al dat "oneerlijke" gezeur. Leven is niet eerlijk, jammer.
Tuurlijk kan een voetballer of tennisser een snellere 100m lopen dan de gemiddelde schutter. Die eerste twee hebben zoals je zegt meer "algemeen talent voor sport"quote:Op maandag 30 juli 2012 14:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat in de keuze van sport ook al een selectie zit. Er is ook wel zoiets als 'talent voor sport' in het algemeen wat iemand kan hebben. Je kent het vast nog wel van de lagere school, een zo'n jongen die alle onderdelen van de gymles de beste was.
Dat soort jongens komen vaak bij voetbal of tennis terecht, en zelden bij korfbal, tafeltennis en curling.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |