Winnaar van de individuele nummers heeft pas echt iets gepresteerd.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 20:52 schreef frenkck het volgende:
[..]
Onderdelen als de tienkamp is juist één van de mooiste olympische onderdelen die er zijn. De winnaar hiervan is een echte totaal sporter, een echte olympiër.
Waarom? Ik vind het ontzettend knap dat je tien verschillende onderdelen zo goed kunt beheersenquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 20:55 schreef Nober het volgende:
[..]
Winnaar van de individuele nummers heeft pas echt iets gepresteerd.
Dat biedt wel mogelijkheden: de 4x 100 meter wisselloopquote:Op zondag 12 augustus 2012 16:17 schreef Bayswater het volgende:
Bij zwemmen mag het inderdaad wel wat minder. We hebben ook geen 100 meter achteruitlopen, 100 meter hinkelen, 100 meter rennen met de armen omhoog en de vrije loop.
Wel hebben we de steeple chase en hordenlopen, waarbij je je dan ook kan afvragen wat de toegevoegde waarde van horden en waterbakken is.quote:Op zondag 12 augustus 2012 16:17 schreef Bayswater het volgende:
Bij zwemmen mag het inderdaad wel wat minder. We hebben ook geen 100 meter achteruitlopen, 100 meter hinkelen, 100 meter rennen met de armen omhoog en de vrije loop.
Hinkstapsprong is wat mij betreft ook het eerste atletieknummer wat mag verdwijnen, dat vind ik wat gekunsteld. Maar horden is natuurlijk wel heel wat anders dan alleen lopen in die zin dat hele andere eisen aan de atleet stelt. Hetzelfde geldt min of meer voor de steeplechase, waarin je dan ineens uit je langeafstandsritme moet om explosieve kracht aan te spreken.quote:Op zondag 12 augustus 2012 17:49 schreef Zelva het volgende:
[..]
Wel hebben we de steeple chase en hordenlopen, waarbij je je dan ook kan afvragen wat de toegevoegde waarde van horden en waterbakken is.
Of zo'n hinkstapsprong, mja.
De geschiedenis van de steeple chase vind ik dan wel weer grappig, één of andere kerel die tussen de paarden meerende over die heggen en waterbakken.quote:Op zondag 12 augustus 2012 17:49 schreef Zelva het volgende:
[..]
Wel hebben we de steeple chase en hordenlopen, waarbij je je dan ook kan afvragen wat de toegevoegde waarde van horden en waterbakken is.
Of zo'n hinkstapsprong, mja.
Trampoline springen, gewichtheffen , zeilen, boksen en pistoolschietenquote:Op maandag 13 augustus 2012 01:51 schreef jrk1990 het volgende:
Moderne vijfkamp mag weg,
In de plaats daarvan een vijfkamp dat nog dwazer is: schermen, mountainbiken, kanoën, snelwandelen en boogschieten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |