Het moet dan ook weg omdat het belachelijk uitziet niet omdat het niet zwaar zou zijnquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 16:39 schreef Lemans24 het volgende:
Ik loop graag zo snel mogelijk, toch wel 7 tot 10 km/u, maar als je dan het snelwandelen ziet, gaan dus gewoon 15 km/u met dat belachelijke pasje!
Er zijn kayaks met één, twee en vier personen, dus het kan ook over kayakken gaanquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 16:45 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik las het als sarcasme. Een kayak met heel veel mensen, dat is vast gewoon de Holland 8
Maar, Epke danquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 16:53 schreef Zorro het volgende:
Jurysporten mogen weg. Allemaal. Overal. Sport is pas sport als de winnaar meetbaar en onbetwist aan te wijzen is. Niet wanneer mensen een leuk punt kunnen verzinnen om een winnaar aan te wijzen. Toppunt vind ik hier altijd skischansspringen. Daar HEB je een mogelijkheid om een winnaar aan te wijzen door te kijken wie het verste springt, gaan ze er nog punten aan hangen. Idioten.
Daarnaast snelwandelen, want daar speelt iedereen vals.
Jij kijkt niet vaak naar schansspringen he?quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 16:53 schreef Zorro het volgende:
Jurysporten mogen weg. Allemaal. Overal. Sport is pas sport als de winnaar meetbaar en onbetwist aan te wijzen is. Niet wanneer mensen een leuk punt kunnen verzinnen om een winnaar aan te wijzen. Toppunt vind ik hier altijd skischansspringen. Daar HEB je een mogelijkheid om een winnaar aan te wijzen door te kijken wie het verste springt, gaan ze er nog punten aan hangen. Idioten.
Daarnaast snelwandelen, want daar speelt iedereen vals.
1 atletiek nummer, rennen met polsstokhoogspringen tussendoor, 1 afstand zwemmen, pech als je vrouw bent, want we doen nog maar 1 toernooi per sport, geen onderscheid tussen man/vrouw.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 16:34 schreef Nober het volgende:
[..]
Zwemmen, ook maar een nummer voortaan?
Jawel, maar ik vind het onzin dat ze een speciale lange kayak bouwen om nog een medaille te kunnen verdelen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 16:33 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Dat geldt toch als 1 gouden medaille?
Dat is juist het punt, roeien hadden we al, waarom moet daar dan nog roeien met prehistorische peddels in een andere boot bij? Met een skiff kun je niet slalommen, prima, maar waarom dan met 4-persoons kayak ook rechtuit gaan roeien?quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 16:35 schreef M.rak het volgende:
[..]
Maar bij roeien is het geen probleem?
Halveren mag wel. Alle langzame technieken hebben geen bestaansrecht, misschien leuk als nostalgisch extraatje in de enige estafette.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 16:34 schreef Nober het volgende:
[..]
Zwemmen, ook maar een nummer voortaan?
Hoezo?quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 17:20 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jij kijkt niet vaak naar schansspringen he?
Ik denk dat de ratio daarachter is dat het gevaarlijk wordt als je geen eisen stelt aan de techniek waarmee ze springen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 16:53 schreef Zorro het volgende:
quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 17:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik denk dat de ratio daarachter is dat het gevaarlijk wordt als je geen eisen stelt aan de techniek waarmee ze springen.
Het is oa de kunst van het schansspringen om naast ver te springen, ook goed te landen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 17:29 schreef Zorro het volgende:
[..]
Hoezo?
Ze springen daar een afstand. Dat zou voor mij voldoende zijn om te zien wie er winnaar is.
Stijl, landing interesseert me geen reet, als het maar ver is. Ik zie het al bij atletiek bij verspringen. Je springt 9 meter, maar degene met 8 meter 80 wint, want die vloog mooier
Geloof mij, 50m vrijeslag is iets anders dan 200m en 400m en 800m/1500. Ik zie Ranomi nog niet de 800 vrij winnen omdat dat iets heel anders is. En bij atletiek heb je dat toch ook? 100/200400/800/1500/3000 en 10km?quote:Op zondag 5 augustus 2012 13:51 schreef Asphias het volgende:
[..]iemand heeft een andere mening dus we gaan maar met mongool schelden. wat een niveau.
ik snap echt wel dat het komt omdat er verschillende afstanden en technieken zijn, maar toch:
vrije slag:
50m
100m
200m
400m
800m/1500m
4x100m
4x200m
en dan zie je ook nog eens dat bijna precies dezelfde zwemmers tegen elkaar gaan op de 50, 100 en 200 meter afstanden.
ze gaan bij boogschieten toch ook niet "schieten van 30m, schieten van 40m, schieten van 50m, schieten van 100m", en dat met 3 verschillende bogen doen?
ik snap best dat het zo gegroeid is, maar haal wat mij betreft maar de helft van die afstanden weg, en doe die medailles die je over hebt naar nieuwe sporten, er zijn nog genoeg sporten die wat mij betreft missen.
Ik betwijfel ook of ze de 200 kan winnen, al helpt het wel dat ze een hele goede onderwatertechniek heeft, maar dat is toch al niet echt meer een sprint.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 18:25 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Geloof mij, 50m vrijeslag is iets anders dan 200m en 400m en 800m/1500. Ik zie Ranomi nog niet de 800 vrij winnen omdat dat iets heel anders is. En bij atletiek heb je dat toch ook? 100/200400/800/1500/3000 en 10km?
Update:quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 16:31 schreef Nober het volgende:
Snelwandelen (Niemand houdt zich aan de regels)
Rhythmisch Gymnastiek (Terug naar het circus)
Voetbal (Al die jeugdelftallen, slaat gewoon nergens op)
Tennis (Een Grand Slam winnen is wat telt)
Dressuur (Kan ook weg)
Dan moeten we ook bij boogschieten van verschillende afstanden gaan schieten, en een estafette natuurlijk en ook binnen en buiten.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 18:25 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Geloof mij, 50m vrijeslag is iets anders dan 200m en 400m en 800m/1500. Ik zie Ranomi nog niet de 800 vrij winnen omdat dat iets heel anders is. En bij atletiek heb je dat toch ook? 100/200400/800/1500/3000 en 10km?
En daar mag je steeple chase ook wel bijvoegen, complete willekeur en de toegevoegde waarde ontgaat me volledig.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:56 schreef Nielsch het volgende:
De hink-stap-sprong als onderdeel van atletiek vind ik ook maar een raar iets dat mag verdwijnen. Het ziet er raar uit en is in mijn optiek gewoon een compleet willekeurige combinatie van bewegingen. Dan kun je bijvoorbeeld ook de horde-hink-schroef-hupsje-sprong gaan doen bijvoorbeeld.
Mensen die in een bak water springen! Waar zie te dat verder nog?quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 18:54 schreef Mani89 het volgende:
[..]
En daar mag je steeple chase ook wel bijvoegen, complete willekeur en de toegevoegde waarde ontgaat me volledig.
Die eerste twee zijn toch gewoon snelwandelen? Niet dat dat van mij hoeft te blijven, maar het heeft weinig met marathon te maken. Waarom de tienkamp en de zevenkamp weg moeten snap ik niet, ik vind het prachtige onderdelen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 18:42 schreef Nober het volgende:
[..]
Update:
20km Walk, 50km Walk (Er is al een marathon)
Moderne Vijfkamp
Tienkamp
Zevenkamp
Oh is dat het snelwandelen? Dat mag wel weg wat mij betreft. Tienkamp en Zevenkamp is voor mensen die niet goed genoeg zijn in de inidivuduele nummers anders zouden ze zich daar wel voor kwalificeren.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 20:01 schreef M.rak het volgende:
[..]
Die eerste twee zijn toch gewoon snelwandelen? Niet dat dat van mij hoeft te blijven, maar het heeft weinig met marathon te maken. Waarom de tienkamp en de zevenkamp weg moeten snap ik niet, ik vind het prachtige onderdelen.
Onderdelen als de tienkamp is juist één van de mooiste olympische onderdelen die er zijn. De winnaar hiervan is een echte totaal sporter, een echte olympiër.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 18:42 schreef Nober het volgende:
[..]
Update:
20km Walk, 50km Walk (Er is al een marathon)
Moderne Vijfkamp
Tienkamp
Zevenkamp
Winnaar van de individuele nummers heeft pas echt iets gepresteerd.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 20:52 schreef frenkck het volgende:
[..]
Onderdelen als de tienkamp is juist één van de mooiste olympische onderdelen die er zijn. De winnaar hiervan is een echte totaal sporter, een echte olympiër.
Waarom? Ik vind het ontzettend knap dat je tien verschillende onderdelen zo goed kunt beheersenquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 20:55 schreef Nober het volgende:
[..]
Winnaar van de individuele nummers heeft pas echt iets gepresteerd.
Dat biedt wel mogelijkheden: de 4x 100 meter wisselloopquote:Op zondag 12 augustus 2012 16:17 schreef Bayswater het volgende:
Bij zwemmen mag het inderdaad wel wat minder. We hebben ook geen 100 meter achteruitlopen, 100 meter hinkelen, 100 meter rennen met de armen omhoog en de vrije loop.
Wel hebben we de steeple chase en hordenlopen, waarbij je je dan ook kan afvragen wat de toegevoegde waarde van horden en waterbakken is.quote:Op zondag 12 augustus 2012 16:17 schreef Bayswater het volgende:
Bij zwemmen mag het inderdaad wel wat minder. We hebben ook geen 100 meter achteruitlopen, 100 meter hinkelen, 100 meter rennen met de armen omhoog en de vrije loop.
Hinkstapsprong is wat mij betreft ook het eerste atletieknummer wat mag verdwijnen, dat vind ik wat gekunsteld. Maar horden is natuurlijk wel heel wat anders dan alleen lopen in die zin dat hele andere eisen aan de atleet stelt. Hetzelfde geldt min of meer voor de steeplechase, waarin je dan ineens uit je langeafstandsritme moet om explosieve kracht aan te spreken.quote:Op zondag 12 augustus 2012 17:49 schreef Zelva het volgende:
[..]
Wel hebben we de steeple chase en hordenlopen, waarbij je je dan ook kan afvragen wat de toegevoegde waarde van horden en waterbakken is.
Of zo'n hinkstapsprong, mja.
De geschiedenis van de steeple chase vind ik dan wel weer grappig, één of andere kerel die tussen de paarden meerende over die heggen en waterbakken.quote:Op zondag 12 augustus 2012 17:49 schreef Zelva het volgende:
[..]
Wel hebben we de steeple chase en hordenlopen, waarbij je je dan ook kan afvragen wat de toegevoegde waarde van horden en waterbakken is.
Of zo'n hinkstapsprong, mja.
Trampoline springen, gewichtheffen , zeilen, boksen en pistoolschietenquote:Op maandag 13 augustus 2012 01:51 schreef jrk1990 het volgende:
Moderne vijfkamp mag weg,
In de plaats daarvan een vijfkamp dat nog dwazer is: schermen, mountainbiken, kanoën, snelwandelen en boogschieten
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |