Tennis hoort daar wel minder bij dan voetbal. Toptennissers als Nadal en Federer vinden de Spelen juist bijzonder, omdat ze die veel minder vaak kunnen winnenquote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:00 schreef thabit het volgende:
[..]
Precies. Voor voetbal is er een WK, voor tennis is er Wimbledon. Eigenlijk zouden er op de OS alleen sporten moeten zijn waarvoor de OS als het hoogste toernooi wordt beschouwd, en dat is bij voetbal, tennis en nog een hele reut andere sporten gewoon niet het geval.
Jij begint ermee...quote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:00 schreef Tchock het volgende:
Iedereen die dat zegt doet sowieso niet meer mee in deze discussie. Alsof je sporten kunt vergelijken
quote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Lezen is drommels lastig, ik neem je niets kwalijk.
Die post die je quote is niet van mij. En dat weet je ook, anders quotete je hem wel helemaal.quote:
Verrek.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Die post die je quote is niet van mij.
Ja, kijken vind ik ook weinig aan. Klopt.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:13 schreef Tchock het volgende:
[..]![]()
Maar ik vind badminton wel een leuke sport. Wel oersaai om naar te kijken af en toe trouwens
Ik moest lachenquote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:14 schreef -J-D- het volgende:
[ afbeelding ]
100x4 meter vrije slag is mij te chaotisch.
Weg ermee!
quote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:14 schreef -J-D- het volgende:
[ afbeelding ]
100x4 meter vrije slag is mij te chaotisch.
Weg ermee!
Persoonlijke voorkeur. Ik vind een sport waarbij je kunt winnen door je tegenstander bewusteloos op de grond te meppen, en dat zelfs de bedoeling is, niet thuishoren op de Spelen.quote:
Dat paard doet zonder ruiter helemaal niets.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:20 schreef Godshand het volgende:
Dressuur natuurlijk. Is toch geen sport? Ja of het paard moet de medaille krijgen, niet de ruiter...
Volgens mij is de FIFA fervent tegenstander van het toelaten van een volwaardig voetbaltoernooi.quote:Verder moeten de profs er bij wielrennen uit, want waarom bij wielrennen wel profs, en bij voetbal niet?
Ik vind dit een hele bekrompen visie. Het draait om de controle over je instrument, in dit geval een paard.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:20 schreef Godshand het volgende:
Dressuur natuurlijk. Is toch geen sport? Ja of het paard moet de medaille krijgen, niet de ruiter...
En dit is onzin. Voetbalprofs doen gewoon mee.quote:Verder moeten de profs er bij wielrennen uit, want waarom bij wielrennen wel profs, en bij voetbal niet?
want?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:21 schreef Zelva het volgende:
[..]
Persoonlijke voorkeur. Ik vind een sport waarbij je kunt winnen door je tegenstander bewusteloos op de grond te meppen, en dat zelfs de bedoeling is, niet thuishoren op de Spelen.
Paard een instrumentquote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind dit een hele bekrompen visie. Het draait om de controle over je instrument, in dit geval een paard.
[..]
En dit is onzin. Voetbalprofs doen gewoon mee.
Het gaat echt niet alleen om het paard wie de medaille krijgt.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:39 schreef Godshand het volgende:
[..]
Paard een instrumentJij bent zeker ook een instrument?
En er doen maar 3 profs mee bij voetbal, en bij vele andere sporten mogen geeneens profs meedoen (jarenlang mochten skileraren niet meedoen bij het skieen tijdens de Winterspelen, omdat ze prof zijn).
Op zich is het ook helemaal niet zo gek, om eens een Nederlandse amateurkampioen tegen andere amateurs te zien wielrennen. Weer eens wat anders dan eeuwige Cavendishes en Cancellara's...
Als je oprecht niet begrijpt wat ik wil zeggen zal ik geen moeite meer doen.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:39 schreef Godshand het volgende:
[..]
Nee! Lees je eerst in, andersquote:En er doen maar 3 profs mee bij voetbal, en bij vele andere sporten mogen geeneens profs meedoen (jarenlang mochten skileraren niet meedoen bij het skieen tijdens de Winterspelen, omdat ze prof zijn).
Op zich is het ook helemaal niet zo gek, om eens een Nederlandse amateurkampioen tegen andere amateurs te zien wielrennen. Weer eens wat anders dan eeuwige Cavendishes en Cancellara's...
Onzin weer. Er zijn drie landen die er vreselijk bovenuit steken, maar dat betekent niet dat het nergens anders gedaan wordt. In Europa is er echt een groot circuit.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:47 schreef SuperHarregarre het volgende:
Tafeltennis, sport die alleen maar in drie landen beoefend wordt.
Spelers -23 zijn ook gewoon profspelers, en waarschijnlijk zijn ze ook nog een van de best verdienende sporters op de OS. Daarnaast zijn de Olympische Spelen voor het vrouwenvoetbal wél het meest belangrijke.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:39 schreef Godshand het volgende:
[..]
En er doen maar 3 profs mee bij voetbal, en bij vele andere sporten mogen geeneens profs meedoen (jarenlang mochten skileraren niet meedoen bij het skieen tijdens de Winterspelen, omdat ze prof zijn).
Ik vind je tegenstander meppen met een grote kans op hersenschuddingen en hersenkneuzingen, niets met sport te maken hebben, dat is vechten.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:44 schreef wuuht het volgende:
[..]
die persoonlijke voorkeur is er toch om een reden
Amateurs. 5e klasse onderbond in China is beter dan top Europa. En de top van Europa bestaat uit afgevallen Chinezen. Deze sport gaat gewoon tegen de Olympische gedachte in. Of wil je ook kijken naar Basketbal met de halve NBA in teams van andere landen, alleen omdat ze dan ook OS kunnen spelen?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:49 schreef Zelva het volgende:
[..]
Onzin weer. Er zijn drie landen die er vreselijk bovenuit steken, maar dat betekent niet dat het nergens anders gedaan wordt. In Europa is er echt een groot circuit.
EK mannen:quote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:52 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Amateurs. 5e klasse onderbond in China is beter dan top Europa. En de top van Europa bestaat uit afgevallen Chinezen. Deze sport gaat gewoon tegen de Olympische gedachte in. Of wil je ook kijken naar Basketbal met de halve NBA in teams van andere landen, alleen omdat ze dan ook OS kunnen spelen?
Wat vind je dan van schermen? Daar 'vechten' ze ook.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:50 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ik vind je tegenstander meppen met een grote kans op hersenschuddingen en hersenkneuzingen, niets met sport te maken hebben, dat is vechten.
En hoe ver kwam Timo bij de OS?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:00 schreef Zelva het volgende:
[..]
EK mannen:
2011 Timo Boll
2010 Timo Boll
2009 Michael Maze
2008 Timo Boll
2007 Timo Boll
2005 Vladimir Samsonov
2003 Vladimir Samsonov
Klinkt allemaal echt Chinees ja.
Bij de vrouwen is het meer, geef ik toe, maar daar wint ook nog geregeld een blanke.
Nee hoor, daar is het niet de bedoeling om je tegenstander echt lek te prikken.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:01 schreef Bonkers. het volgende:
[..]
Wat vind je dan van schermen? Daar 'vechten' ze ook.
Uitgeschakeld door Crisan, geen Chinees dus, maar hij had wel brons bij het afgelopen Wereldkampioenschap, waar bij hij gewoon enkele Aziaten, inclusief een Chinees, versloeg. En een game pakte tegen de latere wereldkampioen.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:02 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
En hoe ver kwam Timo bij de OS?
Het ging je net nog om het risico. Bij boksen is het ook niet de bedoeling je tegenstander in coma te slaan.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:03 schreef Zelva het volgende:
[..]
Nee hoor, daar is het niet de bedoeling om je tegenstander echt lek te prikken.
quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het ging je net nog om het risico. Bij boksen is het ook niet de bedoeling je tegenstander in coma te slaan.
Is er iets vergelijkbaars bij schermen?quote:Een knock-out wordt normaliter toegekend wanneer een op het canvas gelegen vechter binnen een gegeven tijdsbestek, meestal als gevolg van vermoeidheid, een blessure, evenwichtsverlies of bewusteloosheid, niet overeind kan komen en het gevecht kan vervolgen.
Bij boksen moet je de tegenstander raken voor punten met risico op bewusteloosheid. Bij schermen idem, al komen ongelukken zelden voor. In elk geval is de intentie bij beide sporten hetzelfde, waarmee ik niet snap dat je pacifistische principes alleen voor boksen opgaan.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:17 schreef Zelva het volgende:
[..]
[..]
Is er iets vergelijkbaars bij schermen?
Bij boksen ga je voor de knockout, als het even kan. Niets is beter dan dat je binnen de regels je tegenstanders zo beschadigt dat hij op de grond blijft liggen en je gewonnen hebt.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Bij boksen moet je de tegenstander raken voor punten met risico op bewusteloosheid. Bij schermen idem, al komen ongelukken zelden voor. In elk geval is de intentie bij beide sporten hetzelfde, waarmee ik niet snap dat je pacifistische principes alleen voor boksen opgaan.
Sinds er dopjes op de degens zitten en ze beschermende kleding dragen valt dat heel erg mee. Het effect van bokshandschoenen en hoofdbescherming is inderdaad minder, maar niet principieel anders.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:17 schreef Zelva het volgende:
[..]
[..]
Is er iets vergelijkbaars bij schermen?
Dit is wel een argument voor onder het kopje 'zeer apart'. Weleens nagedacht over andere sporten en hun evenementen?quote:Op maandag 30 juli 2012 13:54 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Wielrennen, we hebben daar de tour voor mang
Ja, daarom dat Totilas nadat ie verkocht werd nog steeds alle wedstrijden won.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 19:45 schreef Finland. het volgende:
Wat mij betreft mag de paardensport er wel uit. Ik zie de toegevoegde waarde van de ruiter niet echt. Het is het knol dat de wedstrijd moet uitvoeren en niet de mens en dat vind ik niet horen bij de Olympische gedachte.
Geheel eens. Net als overigens bobsleeën, schaatsen, alle skisporten, alle fietssporten en alle schietsporten. Ik zie de toegevoegde waarde van de atleet niet echt.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 19:45 schreef Finland. het volgende:
Wat mij betreft mag de paardensport er wel uit. Ik zie de toegevoegde waarde van de ruiter niet echt. Het is het knol dat de wedstrijd moet uitvoeren en niet de mens en dat vind ik niet horen bij de Olympische gedachte.
Alles met paarden.quote:Op maandag 30 juli 2012 13:53 schreef Netsplitter het volgende:
Geen idee of er al zo'n topic over is.
Zal in de lijst zo snel niks.
Welke sport zou van de lijst geschrapt mogen worden voor de volgende editie?
Ik zou dat luchtbuksgebeuren eraf knikkeren.
Vind dat totaal geen Olympische sport.
Ha! eens. Ik heb mij post gemaakt na zien van de startpost.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 19:45 schreef Finland. het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |