Net als die afschuwelijke schansspringers. Die ski's moeten naar beneden glijden en zij eisen al het geld opquote:Op dinsdag 31 juli 2012 20:11 schreef wdn het volgende:
[..]
Alles met paarden.
Al de andere onderdelen gaat het om de mens die presteert.
De ruiters zijn slechts bagage en eisen wel een medaille op (ja, op TV is het "paard en ik" maar ondertussen).
quote:Op dinsdag 31 juli 2012 20:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Geheel eens. Net als overigens bobsleeën, schaatsen, alle skisporten, alle fietssporten en alle schietsporten. Ik zie de toegevoegde waarde van de atleet niet echt.
Ik ben niet serieus. Stomme mensen altijd die de paardensport niet snappen en er daarom maar vanuit gaan dat een paard en volautomatische raceauto met autopiloot is.quote:
Die duitser is gewoon een idioot. Kan dat beest niks aan doenquote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:45 schreef megamandy het volgende:
[..]
Het gaat echt niet alleen om het paard wie de medaille krijgt.
Kijk naar Totilas, met Edward Gal als ruiter stonden ze als koppel bovenaan de wereldranglijst. Als je filmpjes opzoekt van die combinatie lijkt het alsof ze zweven. Ookal hou je niet van paardensport dat was gewoon prachtig om te zien.
Dat paard is in 2010 verkocht aan een Duitser voor (waarschijnlijk) een prijs tussen de 10 en 15 miljoen(!).
Sindsdien heeft het paard geen enkele belangrijke prijs meer gewonnen. De combinatie werkt gewoon niet. Volgens de redenatie van de meeste mensen in dit topic zou dit paard juist makkelijk goud moeten halen op deze Olympische Spelen maar ze zijn niet eens gekwalificeerd.
Gymnastiek is tegenwoordig eigenlijk best wel objectief, maar een gemiddelde niet-kenner (en daar hoor ik ook bij) ziet dat niet. Ieder onderdeel heeft een moeilijkheidsgraad waarop de punten gebaseerd zijn, fouten hebben specifieke strafpunten etc. Kijk naar het protest van Japan op maandag - zij wisten dat op een specifiek deel van een specifieke oefening zij minder punten aftrek moesten hebben, dus ze dienden protest in en kregen gelijk.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 10:42 schreef Godshand het volgende:
Gymnastiek mag er ook wel uit.
Zag die kleine Chinese wijfjes op zo'n mat rondspringen en salto's maken, maar de beoordeling van de jury is wel heel subjectief. Er is niet echt iets meetbaars sportief aan, zoals als eerste finishen of het zwaarste gewicht heffen. De besten struikelen toch niet, en tsja waar moet je dan op beoordelen? Zoiets subjectiefs als artistiekheid en innovatie.
Je wint dan als je de grootste pedo in de jury hebt weten te plezieren met je kunstjes, maar dat heeft niets met sport te maken..
Ja, nog meer evenementen in de overvolle voetbalkalender zal het inderdaad leuker makenquote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:25 schreef hvan het volgende:
Voetbal! tenzij er alleen nog maar A selecties worden toegelaten! wel een drukke zomer met een EK en OS na elkaar. maar dat maakt de sport wel weer leuker
dan passen ze de competities maar wat aan. want die zijn er nou juist de oorzaak van, van die overvolle kalender. tig voorrondes voor de europacup, tig zinloze oefenpotjes tegen amateurs en veel te veel clubs in de competitie.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:27 schreef M.rak het volgende:
[..]
Ja, nog meer evenementen in de overvolle voetbalkalender zal het inderdaad leuker maken.
Voetbal kan best wel de beste 16 van een WK mogen meedoen met de spelen. Gewoon EK voetbal 1 jaartje opschuiven.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:25 schreef hvan het volgende:
Voetbal! tenzij er alleen nog maar A selecties worden toegelaten! wel een drukke zomer met een EK en OS na elkaar. maar dat maakt de sport wel weer leuker
sowieso zou een autosport onderdeel wel mooi zijnquote:Op maandag 30 juli 2012 13:57 schreef jrk1990 het volgende:
dan kunnen we net zo goed gaan karten, dat zijn afgetraindere sporters dan ruiter
Het probleem is vooral dat de OS precies in de voorbereiding van het nieuwe seizoen valt. In theorie zou je daar mee kunnen schuiven, maar dat gebeurt toch niet. Daarnaast heeft het voetbal al zijn eigen 'OS' met het WK. Die is ook één keer in de vier jaar en is net zo prestigieus. De beste oplossing lijkt me dan ook om voetbal af te schaffen als Olympische sport (vrouwen kan eventueel nog wel).quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:31 schreef hvan het volgende:
[..]
dan passen ze de competities maar wat aan. want die zijn er nou juist de oorzaak van, van die overvolle kalender. tig voorrondes voor de europacup, tig zinloze oefenpotjes tegen amateurs en veel te veel clubs in de competitie.
Volgens mij zijn alle spelers op de OS weldegelijk prof. Dat ze niet ouder zijn dan 22 (23?) is een heel ander verhaal. Die angst is wat mij betreft ongegrond, maar okee.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:20 schreef Godshand het volgende:
Dressuur natuurlijk. Is toch geen sport? Ja of het paard moet de medaille krijgen, niet de ruiter...
Verder moeten de profs er bij wielrennen uit, want waarom bij wielrennen wel profs, en bij voetbal niet?
Het is gewoon jammer dat het EK en de OS in dezelfde zomer vallen. het mooiste scenario wat mij zou lijken is bijv. in 2015 het EK (ipv 2016) in 2016 dus de OS met daarin bijv. de 4 halve finalisten van het EK, de beste 4 van de Copa America, beste 4 van de Afrikacup, etc etc.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:38 schreef M.rak het volgende:
[..]
Het probleem is vooral dat de OS precies in de voorbereiding van het nieuwe seizoen valt. In theorie zou je daar mee kunnen schuiven, maar dat gebeurt toch niet. Daarnaast heeft het voetbal al zijn eigen 'OS' met het WK. Die is ook één keer in de vier jaar en is net zo prestigieus. De beste oplossing lijkt me dan ook om voetbal af te schaffen als Olympische sport (vrouwen kan eventueel nog wel).
Rugby Sevens over 4 jaar in Rioquote:Op maandag 30 juli 2012 19:43 schreef hafcfan het volgende:
Er is geen ergere sport te bedenken dan korfbalVoetbal eruit of met de beste teams spelen. paardrijden ook eruit, want het paard doet alles. Honkbal en rugby erin en ook darten vind ik nice, maar dat komt er toch niet in.
Misschien kunnen we authentieke Olympische Spelen organiseren. Dus alleen individuele sporten, naakte atleten en geen vrouwen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:25 schreef NorthernStar het volgende:
Alle teamsporten en estafettegedoe mogen eruit.
Olympische spelen horen imo over individuele prestaties te gaan.
Alles waarin mensen hun individuele atletische skills tegen anderen kunnen testen, zoals de oorspronkelijke gedachte van de spelen, is in principe geschikt voor olympisch.
Weg met teamsport
Teamsporten vind ik veel leuker om te kijkenquote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:25 schreef NorthernStar het volgende:
Alle teamsporten en estafettegedoe mogen eruit.
Olympische spelen horen imo over individuele prestaties te gaan.
Alleen sporten waarin mensen hun individuele atletische skills tegen anderen kunnen testen en laten zien, zoals de oorspronkelijke gedachte van de spelen, horen olympisch te zijn.
Weg met teamsport
Alleen voor mannen of naakt zijn culturele criterea. Hebben geen waarde meer.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:26 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Misschien kunnen we authentieke Olympische Spelen organiseren. Dus alleen individuele sporten, naakte atleten en geen vrouwen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |