abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 juli 2012 @ 15:18:37 #101
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_114848705
Snelwandelen, pistooltje schieten (Ondanks de leuke prestatie van de Nederlander vandaag), wat zwemonderdelen.

En voetbal als er niet de regel komt dat je op mag roepen wie je wilt.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_114848718
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:17 schreef henkde_j het volgende:
Skeeleren en klimmen/boulderen er in :)
Skeeleren wel mee eens. Internationaal ook vrij sterk.
pi_114848774
Sjoelen er in. _O_
Groot fan van User Wotte
pi_114848818
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:19 schreef Tjacka het volgende:
Sjoelen er in. _O_
Voor Tong?
  maandag 30 juli 2012 @ 15:24:36 #105
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_114848996
Moderne pentathlon eruit? Met schieten, paardenspringen, zwemmen, schermen en rennen. Paar van de onderdelen worden vaak genoemd hier.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 30 juli 2012 @ 15:26:17 #106
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_114849077
Vind sowieso dat er terug naar de basis gegaan mag worden.
Ook met die openingsceremonie welke steeds groter en duurder worden.
Die hebben geen ruk meer met de Olympische gedachte te maken, alleen maar om het land zo gunstig mogelijk te promoten....
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  maandag 30 juli 2012 @ 15:27:13 #107
380218 Dr.Jan-Itor
Knifewrench!
pi_114849125
Voetbal, zonder twijfel.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_114849306
Gewichtheffen en schieten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_114849325
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:24 schreef Tweek het volgende:
Moderne pentathlon eruit? Met schieten, paardenspringen, zwemmen, schermen en rennen. Paar van de onderdelen worden vaak genoemd hier.
Nee, juist niet, al die meerkampen zijn allemaal supervet. Wat mij betreft bedenken ze er nog een paar leuke meerkampen bij. Schieten mag als losse sport vervallen, in die meerkampen is het juist een coole afwisseling...
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
pi_114849360
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:30 schreef raptorix het volgende:
Gewichtheffen en schieten.
Gewichtheffen is juist baas.
pi_114849430
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:31 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Gewichtheffen is juist baas.
Ja de award voor de beste dope makers.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_114850633
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:17 schreef Neroje het volgende:

[..]

Tuurlijk kan een voetballer of tennisser een snellere 100m lopen dan de gemiddelde schutter. Die eerste twee hebben zoals je zegt meer "algemeen talent voor sport"

Maar dat betekent voor mij niet dat sommigen sporten niet Olympisch zouden moeten zijn omdat ze minder op dat algemeen sporttalent vallen. En zeker niet dat iedereen die sporten makkelijk zou kunnen :s)
Nee, dat ben ik met je eens. Maar ik heb wel veel meer respect voor de beste zijn van een hele hoop getalenteerden dan voor de best zijn van een klein clubje mensen over de hele wereld die zich er op toe hebben gelegd en niet tot de meest getalenteerden behoorden toen ze zich erop toe gingen leggen.

Elk jongetje heeft wel eens gekeken wie er het hardste kon rennen over een kort stukje. En de snelsten zijn dat blijven doen, en gingen zich meten met andere snelsten, dat waren dan al de meer getalenteerden lang voordat ze zich erop toe gingen leggen. En dat voor miljoenen jongetjes over de hele wereld. Dus als je Usain Bolt heet dan ben de beste van een veel grotere groep dan als je de beste bent in kayakken met een enkelvoudige peddel.

Als we dan de OS als het podium voor de beste sporters beschouwen dan telt dat wel mee bij welke sporten weg mogen en welke uitgedund mogen. Het aantal zwemmedailles mag dan wel gehalveerd of erger, kleine sportjes als kayakken en korfbal mogen dan ook wel wegblijven. Voetbal mag er wat mij betreft uit omdat het dan weer te groot is, het verdient een zelfstandig hoogste podium naast de OS en heeft dat ook al bereikt. Honkbal heeft ook al een hoger niveau elders, dus kan wegblijven.

Als je je gewoon een consistent beeld vormt over wat de OS zouden moeten zijn dan volgt daar eigenlijk vanzelf wel uit welke sporten en onderdelen geschrapt zouden kunnen worden. Maar ja, het zijn juist dat soort sporten waarin kleine landen kunnen scoren om bovenstaande redenen, en met landgenoten die meedoen om de prijzen heb je publiek en met publiek heb je reclame-inkomsten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_114853689
Alle balsporten, alles dat een rijtuig gebruikt paard of fiets maakt niet uit, alles waar je speciaal materiaal nodig hebt dat niet natuurlijk voorkomt. [mobiel in trein post fix]

Enkel sport dat iedereen direct kan beoefenen zonder materiaal: rennen, klimmen, zwemmen, springen.

[ Bericht 7% gewijzigd door koffiegast op 30-07-2012 21:51:20 ]
pi_114856983
Handbal, je vraagt je toch in Godsnaam af waarom ze daar een keeper voor nodig hebben, ik zie nooit een handbalkeeper wat tegenhouden.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 30 juli 2012 @ 19:29:59 #115
360079 ForzaMilan
Forza Milan
pi_114860655
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 14:48 schreef thabit het volgende:

[..]

Het gaat er bij zowel darten als boogschieten om een pijltje op een bord te schieten. Bij boogschieten moet je alleen maar zo dicht mogelijk bij de roos zitten, terwijl bij darten er nog met dubbels en triples dingen gedaan moeten worden. Boter, kaas en eieren versus schaken zeg maar.
Alleen zijn de personen bij het boogschieten een stuk normaler en fatsoenlijker dan die dikke bierzuipende darters.
Rossoneri siamo noi.
pi_114860824
Voetbal sowieso eruit, Korfbal erin. Ook tennis kan weg (we hebben laatst nog Wimbledon gehad, dat hoeft een maand later niet nog een keer!).
  maandag 30 juli 2012 @ 19:36:15 #117
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_114860944
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 16:56 schreef koffiegast het volgende:

Enkel sport dat iedereen direct kan beoefenen zonder materiaal: rennen, klimmen, zwemmen, springen.
goede criteria
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_114860987
Voetbal moet van mij verdwijnen. Zonder de topspelers en met die klote regels hoort het niet op de OS.
★★★
pi_114861123
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 19:33 schreef Nober het volgende:
Voetbal sowieso eruit, Korfbal erin. Ook tennis kan weg (we hebben laatst nog Wimbledon gehad, dat hoeft een maand later niet nog een keer!).
Korfbal :') Leuk voor de gouden medaille voor Nederland, maar verder hoort het totaal niet thuis op de Olymische Spelen.
The biggest argument against democracy is a five minute discussion with the average voter.
pi_114861191
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 19:40 schreef M.rak het volgende:

[..]

Korfbal :') Leuk voor de gouden medaille voor Nederland, maar verder hoort het totaal niet thuis op de Olymische Spelen.
Waarom niet?
★★★
pi_114861249
Er is geen ergere sport te bedenken dan korfbal :') Voetbal eruit of met de beste teams spelen. paardrijden ook eruit, want het paard doet alles. Honkbal en rugby erin en ook darten vind ik nice, maar dat komt er toch niet in.
pi_114861277
Voetbal, tennis, fietsen op de een of andere manier vind ik het niet op het OS horen. Ze hebben alle drie al jaarlijks/tweejaarlijks een enorm eigen tournooi.
Op het OS lijkt het dan niet meer zo spannend. De ronde van Frankrijk winnen, een WK-voetbal en een Wimbledon betekent toch meer dan een gouden plak op het OS.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_114861355
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 19:43 schreef hafcfan het volgende:
Er is geen ergere sport te bedenken dan korfbal :') Voetbal eruit of met de beste teams spelen. paardrijden ook eruit, want het paard doet alles. Honkbal en rugby erin en ook darten vind ik nice, maar dat komt er toch niet in.
Darten / paardrijden is toch echt erger dan korfbal :D

Maar ook Korfbal zou ik niet naar kunnen kijken.
★★★
pi_114861361
quote:
7s.gif Op maandag 30 juli 2012 19:41 schreef ajacied4lf het volgende:

[..]

Waarom niet?
Geen mondiale sport, wordt eigenlijk alleen in Nederland (en Belgie) serieus beoefend. Niet voor niets dat Nederland acht van de negen WK's en alle EK's heeft gewonnen (Belgie het andere WK).
The biggest argument against democracy is a five minute discussion with the average voter.
pi_114861396
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 19:45 schreef M.rak het volgende:

[..]

Geen mondiale sport, wordt eigenlijk alleen in Nederland (en Belgie) serieus beoefend. Niet voor niets dat Nederland acht van de negen WK's en alle EK's heeft gewonnen (Belgie het andere WK).
Ah oke, daar ga ik in mee.
★★★
pi_114861420
quote:
14s.gif Op maandag 30 juli 2012 19:45 schreef ajacied4lf het volgende:

[..]

Darten / paardrijden is toch echt erger dan korfbal :D

Maar ook Korfbal zou ik niet naar kunnen kijken.
Nee joh darten is nice, teminste leuk plubliek wat lekker tekeer gaat en het is moeilijker dan je denkt hoor.
pi_114861428
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 19:43 schreef Injetta het volgende:
Voetbal, tennis, fietsen op de een of andere manier vind ik het niet op het OS horen. Ze hebben alle drie al jaarlijks/tweejaarlijks een enorm eigen tournooi.
Op het OS lijkt het dan niet meer zo spannend. De ronde van Frankrijk winnen, een WK-voetbal en een Wimbledon betekent toch meer dan een gouden plak op het OS.
De Olympische wegwedstrijd krijgt steeds meer aanzien in de wielerwereld. De toppers willen daar echt wel scoren.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_114861557
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 19:47 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Nee joh darten is nice, teminste leuk plubliek wat lekker tekeer gaat en het is moeilijker dan je denkt hoor.
Ik kan in Darten totaal geen sport zien. 'Sporters' die lichamelijk gewoon niet fit zijn (100+ kg), 'sporters' die op het podium gewoon een biertje drinken....

Het is zeer knap wat ze doen, het is lastig. Maar kan er net als paardrijden geen sport in zien.
★★★
  maandag 30 juli 2012 @ 19:51:17 #129
371873 H4ppy
Go get some sleep.
pi_114861628
Voetbal mag van mij echt de kliko in, het hele jaar door hoor ik alleen maar voetbalgezeik, alle sociale netwerken staan ermee vol. Het lijkt maar niet op te houden, dat eindeloze gezeur over die scores. En dan nog dat primitieve volk wat voetbal aantrekt, lekker met de hele familie bier zuipen voor de tv. Iedereen loopt over hun favoriete club te huilen, en het is puur tijdsverdrijf, kauwgum voor de ogen, waar een gemiddelde nederlander met een gebrek aan een hobby zijn tijd aan besteedt.
pi_114861635
quote:
14s.gif Op maandag 30 juli 2012 19:50 schreef ajacied4lf het volgende:[..]Ik kan in Darten totaal geen sport zien. 'Sporters' die lichamelijk gewoon niet fit zijn (100+ kg), 'sporters' die op het podium gewoon een biertje drinken.... Het is zeer knap wat ze doen, het is lastig. Maar kan er net als paardrijden geen sport in zien.
Nee dat ben ik ook met je eens, zolang ze niet afgetraind zijn hoort het nooit op zo'n evenement, want ik vind ook dat je gewoon helemaal fit moet zijn.
pi_114861661
quote:
13s.gif Op maandag 30 juli 2012 19:51 schreef H4ppy het volgende:
Voetbal mag van mij echt de kliko in, het hele jaar door hoor ik alleen maar voetbalgezeik, alle sociale netwerken staan ermee vol. Het lijkt maar niet op te houden, dat eindeloze gezeur over die scores. En dan nog dat primitieve volk wat voetbal aantrekt, lekker met de hele familie bier zuipen voor de tv. Iedereen loopt over hun favoriete club te huilen, en het is puur tijdsverdrijf, kauwgum voor de ogen, waar een gemiddelde nederlander met een gebrek aan een hobby zijn tijd aan besteed.
Gast serieus... :')
  maandag 30 juli 2012 @ 19:52:35 #132
371873 H4ppy
Go get some sleep.
pi_114861677
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 19:52 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Gast serieus... :')
Serieus wat?
pi_114861697
quote:
13s.gif Op maandag 30 juli 2012 19:51 schreef H4ppy het volgende:
Voetbal mag van mij echt de kliko in, het hele jaar door hoor ik alleen maar voetbalgezeik, alle sociale netwerken staan ermee vol. Het lijkt maar niet op te houden, dat eindeloze gezeur over die scores. En dan nog dat primitieve volk wat voetbal aantrekt, lekker met de hele familie bier zuipen voor de tv. Iedereen loopt over hun favoriete club te huilen, en het is puur tijdsverdrijf, kauwgum voor de ogen, waar een gemiddelde nederlander met een gebrek aan een hobby zijn tijd aan besteedt.
Over vooroordelen gesproken. _O-
★★★
pi_114861766
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 19:52 schreef H4ppy het volgende:

[..]

Serieus wat?
Dat je voetbal zo neerzet en de mensen die er komen. Ik heb al jaren een seizoenskaart van heracles en er gebeurt nooit wat gewoon lekker gezellig voetbal kijken. Jij doet net of al het tuig daar bijeenkomt. Het is niet voor niets de grootste sport in dit land, dus het ligt echt aan jouw dat je het niks vindt.
pi_114862091
Oh ik was schermen vergeten.

Dat vind ik nou echt een sport dat al 75 / 100 jaar dood had moeten zijn, gewoon iets van vroeger..
  maandag 30 juli 2012 @ 20:01:52 #136
371873 H4ppy
Go get some sleep.
pi_114862141
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 19:54 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Dat je voetbal zo neerzet en de mensen die er komen. Ik heb al jaren een seizoenskaart van heracles en er gebeurt nooit wat gewoon lekker gezellig voetbal kijken. Jij doet net of al het tuig daar bijeenkomt. Het is niet voor niets de grootste sport in dit land, dus het ligt echt aan jouw dat je het niks vindt.
Inderdaad, het is gezellig voetbal kijken omdat het lekker makkelijk is om op een bankje te gaan zitten. Daarom is het ook de grootste sport in het land, omdat de gemiddelde nederlander van bier en tv kijken houdt. En het maakt mij echt niets uit dat jullie lekker voetbal willen kijken, maar nadat jullie zo'n wedstrijdje hebben gekeken zitten jullie dan een week lang die 90 minuten voetbal uit te kouwen op Twitter/FB. Als mensen echt wat beters te doen hadden zouden ze een lekker potje voetbal kijken, en daarna belangrijkere dingen doen dan met elkaar te ruzien over dat die scheids blind is.

Als jij de hele week lang alleen maar dingen over paardrijden zou horen, en dat een heel jaar lang, dan zou je toch ook op een gegeven moment leip worden?
pi_114862347
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 20:01 schreef H4ppy het volgende:

[..]

Inderdaad, het is gezellig voetbal kijken omdat het lekker makkelijk is om op een bankje te gaan zitten. Daarom is het ook de grootste sport in het land, omdat de gemiddelde nederlander van bier en tv kijken houdt. En het maakt mij echt niets uit dat jullie lekker voetbal willen kijken, maar nadat jullie zo'n wedstrijdje hebben gekeken zitten jullie dan een week lang die 90 minuten voetbal uit te kouwen op Twitter/FB. Als mensen echt wat beters te doen hadden zouden ze een lekker potje voetbal kijken, en daarna belangrijkere dingen doen dan met elkaar te ruzien over dat die scheids blind is.

Als jij de hele week lang alleen maar dingen over paardrijden zou horen, en dat een heel jaar lang, dan zou je toch ook op een gegeven moment leip worden?
Op een bankje zitten :') Gast jij denkt dat iedereen het 1 hele week lang het over de wedstrijd heeft?? Dat ligt toch echt aan jezelf gast..
pi_114862362
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 20:01 schreef H4ppy het volgende:

[..]

Je probeert dus voetbal te ontwijken, maar het lukt je niet echt? Jij zal het wel lastig hebben zo te lezen :D
★★★
  maandag 30 juli 2012 @ 20:06:26 #139
371873 H4ppy
Go get some sleep.
pi_114862387
quote:
10s.gif Op maandag 30 juli 2012 19:52 schreef ajacied4lf het volgende:

[..]

Over vooroordelen gesproken. _O-
Voordelen of niet, mensen die fan zijn van andere sporten dan voetbal zien het anders dan zogenaamde voetbal fans, die van voetbal hun leven maken. Dat er bij jou "ajacied" in je profielnaam staat, en je als profielafbeelding een baby in een ajax pet gebruikt, is een perfect voorbeeld van hetgeen dat voetbalfanaten van voebal hun leven maken.
pi_114862485
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 20:06 schreef H4ppy het volgende:

[..]

Voordelen of niet, mensen die fan zijn van andere sporten dan voetbal zien het anders dan zogenaamde voetbal fans, die van voetbal hun leven maken. Dat er bij jou "ajacied" in je profielnaam staat, en je als profielafbeelding een baby in een ajax pet gebruikt, is een perfect voorbeeld van hetgeen dat voetbalfanaten van voebal hun leven maken.
Och jeejtje. Jij zal het wel heel erg moeilijk hebben he als je je ook al druk kan maken om iemand die Ajacied in zijn naam heeft een een UI heeft met een Ajax petje.
★★★
pi_114862530
quote:

[..]

Als je je daar al druk om maakt, dan kan ik me goed voorstellen dat je het heel zwaar hebt zo door het jaar heen :')

Verder wel eens dat voetbal niet op de OS hoort, trouwens.
pi_114862542
quote:

[..]

Obsession is what the lazy people call detication. ;)
pi_114862700
In ieder geval alle balsporten, paardrijden en schieten wegdoen.
  maandag 30 juli 2012 @ 20:12:18 #144
371873 H4ppy
Go get some sleep.
pi_114862703
quote:
10s.gif Op maandag 30 juli 2012 20:08 schreef ajacied4lf het volgende:

[..]

Och jeejtje. Jij zal het wel heel erg moeilijk hebben he als je je ook al druk kan maken om iemand die Ajacied in zijn naam heeft een een UI heeft met een Ajax petje.
Jij bent diegene die het zo moeilijk had met mijn reactie waarom ik voetbal een kutsport vond, dat je op mijn post moest reageren :')
pi_114862734
Turnen omdat als je nummer 5 bent op de ringen mag je niet medoen omdat je land er maar 1 mag afvaardigen op een ander onderdeel.
Geen mobiele telefoon en nog nooit ge-sms't.
Heerlijk tegen de stroom in
pi_114862771
Voetbal kan weg in de huidige vorm. Olympisch goud moet het hoogst haalbare zijn, niet een aanfluiting voor wat jeugspelers.

Verder heb ik vandaag naar luchtgeweerschieten zitten kijken, dat is ook nauwelijks sport te noemen :') Geen enkele fysieke inspanning afgezien van zo stil mogelijk staan. Ik vind dat een sport meer hoort te zijn dan een wedstrijdje concentreren.

En het is heel raar dat honkbal geweerd wordt. Hoe is dat minder een sport dan beachvolleybal?
  maandag 30 juli 2012 @ 20:13:42 #147
371873 H4ppy
Go get some sleep.
pi_114862800
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 20:09 schreef Geo4kant het volgende:

[..]

Obsession is what the lazy people call detication. ;)
*Kuch* Dedication *Kuch*
pi_114862804
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 20:12 schreef H4ppy het volgende:

[..]

Jij bent diegene die het zo moeilijk had met mijn reactie waarom ik voetbal een kutsport vond, dat je op mijn post moest reageren :')
Dus als je reageert op iemand zijn post (op een discussieforum) maak je je ergens druk om? welnee, ik vind het prima als je het een kutsport vindt, ken genoeg mensen die dat vinden. Maar jouw argument daarbij is echt lachwekkend :D

Ik moest gewoon lachen, bedankt daarvoor :D
★★★
pi_114862814
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 20:12 schreef Skwish het volgende:
In ieder geval alle balsporten, paardrijden en schieten wegdoen.
Waarom alle balsporten?
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 20:12 schreef Wilskracht het volgende:
Turnen omdat als je nummer 5 bent op de ringen mag je niet medoen omdat je land er maar 1 mag afvaardigen op een ander onderdeel.
Da's eerder een reden om die regels aan te passen, niet om het hele turnen maar weg te gooien.
pi_114862930
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 14:04 schreef Ereinion het volgende:
Je kan moeiteloos 80% van de onderdelen schrappen. Sowieso al die onzinsporten (beachvolleybal, BMX) die er alleen zijn om er hip uit te zien. Daarna kan je bij zwemmen het terugbrengen tot een onderdeel of 4 (waarom al die verschillende technieken als er toch eentje het snelste is, je gaat toch ook geen wegrit op ligfietsen houden?), dat paardengedoe kan ook weg, het is geen evenement voor dieren, je hebt toch ook geen honden die over een parcours rennen, als ze nou nog echte races hadden was het nog leuk geweest. Voetbal maak je of een echt toernooi van, of maar laten verdwijnen, dit is niks. Dat pistoolschieten is ook maar tamelijk kinderachtig natuurlijk, je hebt toch ook geen wedstrijd wie het beste met een artillerie kan richten (zou ook wel leuk zijn trouwens). Schaf alle gewichtsklasses af bij alle onderdelen die daaraan doen. Breng het totaal terug tot ongeveer 20% van het huidige aantal medailles, en een gouden medaille telt weer echt.
Ik ben voor.
En jurysporten (zoals turnen) kunnen er ook af, als een jury moet bepalen wie wint, kun je net zo goed ballet op de OS houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')