abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 april 2012 @ 16:32:22 #1
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_110597654
Kunt jullie je daar ook zo op verheugen?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_110598199
SP SP SP *O*
  zaterdag 21 april 2012 @ 16:42:00 #3
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_110598221
Ik vraag me af wat dit gaat betekenen voor Hero Brinkman.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_110598249
Ik vertik het om op de PVV te stemmen, welke partijen zijn er nog meer niet voor de EU?
pi_110598379
Ik verheug me er totaal niet op. Ik verwacht dat we straks drie grote partijen hebben:
VVD, PVV en SP. Drie partijen die dus geen coalitie met elkaar kunnen vormen. Wat dus een eindeloze formatie zal betekenen en waarmee er nog meer kostbare tijd verloren zal gaan om de economische crisis goed aan te pakken
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  zaterdag 21 april 2012 @ 16:46:16 #6
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_110598450
Nou Tof, lijkt me een linkse reactie.. Realistisch gezien is dit het slechtste wat kan gebeuren. Er zal amper een coalitie te vormen zijn..
pi_110598506
Ik kijk er wel naar uit. Heb zo'n vaag vermoeden dat we andere partijen aan tafel krijgen. De rijken voor rechts, de gemiddelde burger voor links. Gaat interessant worden!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_110598550
Paars III?
pi_110598575
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 16:47 schreef fratsman het volgende:
Paars III?
Ik denk het niet. PvdA wordt niet zo groot, D66 ook niet, VVD wil niet eens
Bedenk wel dat de PvdA met Samsom 3 stappen naar links heeft gedaan, die kunnen niet eens meer met de VVD
pi_110598680
Ik zat even naar de laatste peilingen te kijken op http://www.ipsos-nederland.nl/content.asp?targetid=621 en concludeerde dat voor mij de best mogelijke coalitie inderdaad Paars III is. Ik zit zelf te twijfelen of ik op D66 of de VVD zal stemmen.
Hoe denken jullie erover? (of moet hier een apart topic voor komen?;-))
  zaterdag 21 april 2012 @ 16:51:37 #11
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_110598746
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 16:42 schreef fratsman het volgende:
Ik vertik het om op de PVV te stemmen, welke partijen zijn er nog meer niet voor de EU?
De SP.. :)
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  zaterdag 21 april 2012 @ 16:54:31 #12
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_110598888
Het maakt toch geen moer uit wat je stemt. Genaaid word je toch wel, linksom of rechtsom.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zaterdag 21 april 2012 @ 16:57:20 #13
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_110599021
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 april 2012 16:46 schreef Bill_E het volgende:
Nou Tof, lijkt me een linkse reactie.. Realistisch gezien is dit het slechtste wat kan gebeuren. Er zal amper een coalitie te vormen zijn..
Dat dus, belgische toestanden krijgen we.
pi_110599047
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 16:42 schreef fratsman het volgende:
SP is ook anti EU
pi_110599181
Ik heb er al zin in! Reken maar dat ik ga stemmen. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_110599262
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 16:57 schreef TonyTonyChoppa het volgende:

[..]

SP is ook anti EU
Klopt, sociaal gezien verschillen de SP en de PVV ook niet zoveel. Daarom snap ik ook niet dat de PVV zo vaak wordt neergezet als een (extreem)rechtste partij. Als je inhoudelijk kijkt naar de PVV is die partij meer links dan rechts.
  zaterdag 21 april 2012 @ 17:03:05 #17
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_110599298
Met nieuwe verkiezingen zouden Rechts en Links beiden niet blij mee moeten zijn.
In deze tijd kun je beter gewoon een stabiel kabinet hebben, ook al zijn niet alle standpunten jouw ding.

Daarbij verwacht ik eigenlijk belgische toestanden, ik zie niet in welke andere formaties er mogelijk zijn, te veel partijen die allemaal hun eigen ideeën hebben.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_110599302
Zin in! SP en PvdA samen op 60 zetels.

Morgen gaat Frankrijk ook naar links waarschijnlijk, 2012 gaat een keerpunt worden weg van de neoliberale afgrond.
pi_110599417
Ik lees op diverse sites dat verkiezingen is september zouden kunnen plaatsvinden.
Waarom niet eind mei of begin juni.
-
pi_110599488
Ik twijfel tussen een stem op de PvdA en een stem op de SP. Een stem op de SP houdt de PvdA een beetje links, een stem op de PvdA helpt die partij in het kabinet.
#NoDAPL
pi_110599545
quote:
Morgen gaat Frankrijk ook naar links waarschijnlijk, 2012 gaat een keerpunt worden weg van de neoliberale afgrond.
Ik zei het laatst al hier: de tijd komt binnen een paar jaar dat we in de links-rechts cyclus weer wenden naar links. Mensen zijn de botte bijl van rechts weer wat zat.
#NoDAPL
pi_110599621
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 17:03 schreef ZodiaX het volgende:

Daarbij verwacht ik eigenlijk belgische toestanden, ik zie niet in welke andere formaties er mogelijk zijn, te veel partijen die allemaal hun eigen ideeën hebben.
Ja, Belgische toestanden inderdaad, vooral als de PVV en de PvdA de twee grootste partijen worden. Als het onmogelijke gebeurd wordt ons land straks geregeerd door Geert en Samsom :D _O-
pi_110599625
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 17:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik zei het laatst al hier: de tijd komt binnen een paar jaar dat we in de links-rechts cyclus weer wenden naar links. Mensen zijn de botte bijl van rechts weer wat zat.
En dan weer terug.
pi_110599684
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 17:05 schreef quo_ het volgende:
Ik lees op diverse sites dat verkiezingen is september zouden kunnen plaatsvinden.
Wilders lijkt ook z.s.m. te willen, dus het zou best juni kunnen worden als hij dat steunt in de kamer. Wat er nadelig is voor Rutte en de zijnen (vooral CDA wat geen leider heeft dan).

Op Telegraaf zijn ze trouwens lyrisch over Wilders in de comments.
pi_110599801
Ik denk dat er een breed kabinet komt van PvdA-SP-D66-GL-CU..
  zaterdag 21 april 2012 @ 17:15:19 #26
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_110599805
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 17:05 schreef quo_ het volgende:
Veels te kort dag voor de campagnes.
  † In Memoriam † zaterdag 21 april 2012 @ 17:16:33 #27
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_110599841
Kabinet Samsom & Geert :o?
:')
pi_110600169
quote:
5s.gif Op zaterdag 21 april 2012 17:16 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Kabinet Samsom & Geert :o?
Ik moest lachen :')
pi_110600235
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 17:15 schreef Klummie het volgende:

[..]

Alle partijen hebben de mond vol over het landsbelang. Mooie gelegenheid om dat kracht bij te zetten met verkiezingen op de kortst mogelijke termijn voorzover de wet dat toelaat.
De campagnetijd is voor iedereen even lang of kort, laat ze dan allemaal maar een tandje harder lopen zou ik zeggen
-
pi_110600309
Waarom denkt iedereen dat de PVV zo groot wordt? Henk en Ingrid moeten nu toch wel eens inzien dat Gekke Geert niks heeft bijgedragen aan het welzijn van hun zorgeloze leventje?
pi_110600336
Verkiezingen worden sowieso September, eind juni/begin juli is het zomerreces en dan kan je dus geen verkiezingen houden en ik geloof dat er minimaal 2 maanden tussen moeten zitten, daarmee zijn we nu dus net te laat.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_110600436
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 17:28 schreef Harlon het volgende:
Verkiezingen worden sowieso September, eind juni/begin juli is het zomerreces en dan kan je dus geen verkiezingen houden en ik geloof dat er minimaal 2 maanden tussen moeten zitten, daarmee zijn we nu dus net te laat.
Dan stellen ze dat reces toch even een paar weken uit. Wat mij betreft gaan we dan 21 juni stemmen.
-
  zaterdag 21 april 2012 @ 17:30:45 #33
259569 ZodiaX
pi_110600446
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 17:27 schreef Mint_Clansell het volgende:
Waarom denkt iedereen dat de PVV zo groot wordt? Henk en Ingrid moeten nu toch wel eens inzien dat Gekke Geert niks heeft bijgedragen aan het welzijn van hun zorgeloze leventje?
De PVV zal flink verliezen denk ik.
Ik was een PVV stemmer, ga nu naar de VVD denk ik.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
  zaterdag 21 april 2012 @ 17:31:46 #34
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_110600488
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 17:25 schreef quo_ het volgende:

[..]

Alle partijen hebben de mond vol over het landsbelang. Mooie gelegenheid om dat kracht bij te zetten met verkiezingen op de kortst mogelijke termijn voorzover de wet dat toelaat.
De campagnetijd is voor iedereen even lang of kort, laat ze dan allemaal maar een tandje harder lopen zou ik zeggen
Kieswet schrijft geloof ik minimaal 43 dagen na kandidaatstelling van de te verkiezen personen. Eer de TK is ontbonden en dat proces in gang is gezet zit je al in het zomerreces, ambtenaren he.

Ik ben het met je eens hoor maar dat gaat niet gebeuren.
pi_110600600
Stemmen... Wat voor zin heeft het als er al tien (?) jaar geen enkel kabinet de rit uitzit? Wat is er mis met één keer in de vier jaar het rode potlood pakken.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_110600670
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 17:31 schreef Klummie het volgende:

[..]

Kieswet schrijft geloof ik minimaal 43 dagen na kandidaatstelling van de te verkiezen personen. Eer de TK is ontbonden en dat proces in gang is gezet zit je al in het zomerreces, ambtenaren he.

Ik ben het met je eens hoor maar dat gaat niet gebeuren.
Ik heb me er nog nooit echt in verdiept en het beste wat ik nu kan vinden is : http://nl.wikipedia.org/wiki/Ontbinding_van_de_Tweede_Kamer
Ik zou zeggen ontbinden die hap en verkiezingen uitschrijven op de korst mogelijke termijn.
-
pi_110600703
Ik ga voor de 2de keer blanco stemmen. De huidige politiek is een farce. Stik er maar lekker in met z'n allen. Prima als de SP de grootste wordt, dan Fok ik volgend jaar vanuit de VS.
I feel kinda Locrian today
pi_110600739
quote:
En dan weer terug.
Uiteindelijk wel maar dat gaat weer 10-20 jaar duren. ;)
Voor die tijd krijgen we weer het grijze midden.
#NoDAPL
pi_110600817
Starle, je stemt beter blanco dan dat je niet stemt maar kan je echt geen partij uitkiezen die je minder slecht vindt dan de andere partijen?
#NoDAPL
pi_110600893
Blanco. Totdat er eens een alternatief voor de gevestigde partijen ontstaat die zich richt op:

1. Minder belastingen voor de burger en meer belastingen voor banken.
2. Begrotingstekort? (Geen ontwikkelingsgeld in dat geval)
3. Geen gare missies meer in ontwikkelingslanden. (het werkt toch niet, dat is wel gebleken)
4. Kritischer t.o.v. Brussel. (Manier van (dictatoriaal)besluitvorming aan de kaak stellen)
5. Etc.

Ik ben hem nog niet tegengekomen. Wellicht Partijtje Hero?
Tot die tijd: Blanco!
pi_110600919
Hebbes via de website van de kiesraad.
quote:
Kandidaatstelling bij ontbindingsverkiezingen

Bij ontbinding van de Eerste of Tweede Kamer - vóór de normale zittingsperiode is verstreken - wordt bij koninklijk besluit bepaald wanneer de kandidaatstelling plaatsvindt.

De dag van kandidaatstelling ligt binnen veertig dagen na de datum van het koninklijk besluit tot ontbinding.
en
quote:
Kandidaatstelling voor de verkiezingen voor de Tweede Kamer, provinciale staten en gemeenteraadsverkiezingen vindt 43 dagen voor de verkiezingsdag plaats.
Korte metten maken dus.
Vandaag nog ontbinden en maandag een KB'tje met kandidaatstelling op dinsdag.
Op 6 juni, 43 dagen later dus, met zijn allen naar de stembus.

Een lange campagne is niet nodig want het geouwehoer gaat al maanden. Wie het nu nog niet weet leert het tussen nu en september toch ook niet.
Tempo maken dus.
-
pi_110600929
Al zouden er verkiezingen komen, over te 'stemmen' is er weinig...

de bezuinigingen zijn eigenlijk sowieso hard nodig en uitstellen daarvan zou nog dommer zijn.

en met verkiezingen zullen er mogelijk een of twee partijen aan de randen van het politieke spectrum zijn die de nadruk willen wekken dat bij hun de kiezers opeens een 'vrijkaart' uit de crisis zouden hebben zonder bezuinigingen, alsof alles opens beter zou woorden als die partijen enkel aan de macht zouden zijn ... (ik doel op de leugenachtige SP en PVV die vast zulk een verkiezingsstrategie gaan aanhouden: "geen gezeik, iedereen rijk" kan voor beiden de slogan zijn, kortzichtige 'tegen-partij'-en dat het zijn)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_110600967
Pfff, ben jij die nieuwe partijen nog niet zat? De LPF en de PVV waren geen succes. Tenminste, geen ander succes dan dat ze de middenpartijen wakker hebben gemaakt, wat belangrijk genoeg is.
#NoDAPL
  zaterdag 21 april 2012 @ 17:44:44 #44
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_110600997
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 17:15 schreef Thezeurminator het volgende:
Ik denk dat er een breed kabinet komt van PvdA-SP-D66-GL-CU..
Dat zou ik wil een kans willen geven.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  zaterdag 21 april 2012 @ 17:46:11 #45
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_110601051
tof? Nee, dat niet. Ik vind verkiezingen de laatste jaren altijd teleurstellend. Nederlanders blijken niet veel na te denken over hun keuzes en dan komt een clown als Wilders hogerop.

Niet dat Wilders écht dom is, maar dit is niet het moment om de Euro op te blazen, waar een 'niet vasthouden aan 3%' op dit moment wel op neerkomt. Nederland kan niet terugkrabbelen op haar eigen voorstel (ondanks dat iedereen wel weet dat Zalm daarmee veeeeel te strikt en onrealistisch is geweest) zonder de Europese verdragen opnieuw te moeten onderhandelen, met verstrekkende gevolgen voor de afhandeling van de Zuid-Europese staatschulden en de algehele Europese economie.

Een deuk in de economische welvaart heeft voorrang op chaos in de EU.
pi_110601054
Heb bijna altijd de VVD gestemd, maar die hebben mij zwaar teleurgesteld het afgelopen jaar. Zie geen heil in andere partijen, misschien nog D66.
  zaterdag 21 april 2012 @ 17:46:46 #47
259569 ZodiaX
pi_110601071
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 17:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Pfff, ben jij die nieuwe partijen nog niet zat? De LPF en de PVV waren geen succes. Tenminste, geen ander succes dan dat ze de middenpartijen wakker hebben gemaakt, wat belangrijk genoeg is.
Komt omdat het nieuwe partijen zijn die te snel te groot worden.
Kunt beter een nieuwe partij hebben die elk jaar bv een zetel of 2 erbij krijgt en zo rustig aan groeit, dan heb je als partij rustig de tijd om alles op orde te hebben.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_110601091
quote:
Een lange campagne is niet nodig want het geouwehoer gaat al maanden. Wie het nu nog niet weet leert het tussen nu en september toch ook niet.
Tempo maken dus.
Er is nog zoiets als de wet. ;)
Ik meen mij te herinneren dat het mintens 3 maanden moet duren voordat de verkiezingen worden gehouden. Die wet is niet up to date maar die is er helaas nog. Nu de SP en de PvdA er zo goed voorstaan heb ik liever morgen dan over 3 maanden verkiezingen. Nu hebben het CDA (veel gebeurd voorafgaande aan de kabinetten Balkenende onder spindoctor de Vries) en de VVD ("de hardwerkende Nederlander) weer 3 maanden tijd om te liegen en zodoende stemmen te lokken.

quote:
de bezuinigingen zijn eigenlijk sowieso hard nodig en uitstellen daarvan zou nog dommer zijn.
Ondoordachte bezuinigingen zijn nog veel dommer, en schadelijker.
#NoDAPL
pi_110601122
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 17:46 schreef starla het volgende:
Heb bijna altijd de VVD gestemd, maar die hebben mij zwaar teleurgesteld het afgelopen jaar. Zie geen heil in andere partijen, misschien nog D66.
Ik ook, maar ik ben genezen. Zojuist een toespraak gehoord van Pechtold... Ook weer partijbelang voor landsbelang. Moet word je er van.
pi_110601176
SP ^O^
pi_110601231
D66 is voor voormalige VVD-stemmers best een mooi alternatief, ook D66 is een liberale partij.
#NoDAPL
pi_110601343
Ja, alleen heeft Tom de Graaf het bijna eeuwig voor mij verneukt door aangewezen te worden als burgemeester en die notoire Anne Frank-speech te houden toen Fortuyn hoog in de peilingen stond. Aan D66 blijft een nare bijsmaak zitten voor mij.
pi_110601374
Paar jaartjes links kan geen kwaad, dan ziet de bevolking vanzelf wel dat daar _ook_ geen oplossingen van komen.

Hopelijk dat er daarna wat partijen komen die zeggen 'je mag doen wat je wilt, zo lang je medeburger er maar geen overlast van heeft, want als je dat doet...', en niet van die 'verboten verboten terrorangst' partijen of partijen die echt _alles_ van geboorte tot graf willen beheersen met enorme opgetuigde kerstbomen van instellingen waar hun eigen mensen aan de top zitten.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  zaterdag 21 april 2012 @ 17:57:07 #54
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_110601437
quote:
11s.gif Op zaterdag 21 april 2012 16:42 schreef Maraca het volgende:
Ik vraag me af wat dit gaat betekenen voor Hero Brinkman.
Die is aan het brainstromen over een geschikte naam voor zijn nog op te richten partij. Iets met vrijheid, trots en Nederland waarschijnlijk "Trots op de Nederlandse vrijheid" :9~
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_110601534
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 17:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Er is nog zoiets als de wet. ;)
Ik meen mij te herinneren dat het mintens 3 maanden moet duren voordat de verkiezingen worden gehouden. Die wet is niet up to date maar die is er helaas nog.

[..]

Zoek dan even met me mee :)
Ik ben namelijk wel benieuwd waar dat staat.

De situatie vraagt naar mijn idee om zo snel mogelijk een nieuwe regering. Als dat moet door verkiezingen: prima.
Als in de wet staat dat dit op zijn vroegst in september kan: jammer, maar ook prima.

Ik krijg nu echter al bij voorbaat het gevoel dat men vanwege politiek gewin aanstuurt op een zomer lang geneuzel.
-
pi_110601573
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 17:46 schreef Frith het volgende:

Niet dat Wilders écht dom is, maar dit is niet het moment om de Euro op te blazen, waar een 'niet vasthouden aan 3%' op dit moment wel op neerkomt.
kul natuurlijk, de 3% norm heeft weinig met europa te maken, dat stabiliteispact is en wassen neus en daarvan vallen geen grote problemen te wachten als nederland niet bezuinigt...

wat wél een probleem wordt is dat nederlandse staatsobligaties gedumpt gaan worden als nederland bezuinigingen uitstelt en dat we dan erg snel qua krediet-poisitie achterop raken bij andere landen én steds meer over onze hoge staatsschuld moeten betalen wat een snel ophopend probleem is ....

Uitgaven die de overheid nu niet schrapt kunnen érg duur gaan worden als de rente die NL moet betalen gaat oplopen (NL betaalt nu een extreem lage rente waardoor de schuldlasten tov 20 jaar terug lager zijn, alhoewel de totale schuld hoger is)...

nu bezuinigen doet misschien wat pijn, maar bespaart juist problemen...
nu niet bezuinigen is problemen opschuiven naar de toekomst die dan een stuk groter gaan worden...

alle problemen 'europa' noemen en doen alsof al het slechte uit het buitenland komt, is juist een vorm van struisvogel-politiek
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_110601579
Resistor, ga eens praten met Americanen die toevallig in de verkeerde wijk zijn geboren. ;)

Starla, elke politieke partij heeft helaas wat smetten op het verleden. Bij de PvdA denk ik aan de discriminatie (vrouwen en allochtonen), ter Horst en Herfkens (gevolg van dit discriminatiebeleid?).
Bij Groenlinks denk ik aan Tara Sin Farma of hoe die gek ook heette. Bij D66 denk ik aan de betrokkenheid bij de HBO-schandalen. Bij alle partijen heb je wel zoiets.
#NoDAPL
pi_110601603
quote:
Zoek dan even met me mee :)
Ik ben namelijk wel benieuwd waar dat staat.
Het is mijn vakgebied niet, anderen die hier meer verstand van hebben hebben ons hier in dit forumhoekje laatst op attent gemaakt.
#NoDAPL
pi_110601720
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 18:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Resistor, ga eens praten met Americanen die toevallig in de verkeerde wijk zijn geboren. ;)

Starla, elke politieke partij heeft helaas wat smetten op het verleden. Bij de PvdA denk ik aan de discriminatie (vrouwen en allochtonen), ter Horst en Herfkens (gevolg van dit discriminatiebeleid?).
Bij Groenlinks denk ik aan Tara Sin Farma of hoe die gek ook heette. Bij D66 denk ik aan de betrokkenheid bij de HBO-schandalen. Bij alle partijen heb je wel zoiets.
Maar wat heb ik met die Amerikanen die in een verkeerde wijk geboren zijn te maken? Wij leven hier in Europa, Nederland, en niet in de V.S., Michigan.
  zaterdag 21 april 2012 @ 18:06:23 #60
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_110601759
Leuk, maandenlang weer allerlei figuren die rake, voorgekauwde, one-liners prdouceren want over de inhoud gaat het in het media tijdperk allang niet meer. :N
pi_110601806
Jij pleit hier voor een extreme versie van de politiek in de USA:
quote:
Hopelijk dat er daarna wat partijen komen die zeggen 'je mag doen wat je wilt, zo lang je medeburger er maar geen overlast van heeft, want als je dat doet...', en niet van die 'verboten verboten terrorangst' partijen of partijen die echt _alles_ van geboorte tot graf willen beheersen met enorme opgetuigde kerstbomen van instellingen waar hun eigen mensen aan de top zitten.
#NoDAPL
pi_110601836
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 18:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zo lang bedrijven een niet te dikke vinger in de maatschappij krijgen heb ik er geen bezwaar tegen :)

Gewoon lekker leven, als ik een joint op zou willen steken moet dat kunnen (ik drink geen alcohol, rook niet, geen drugs, maar ik heb er geen bezwaar tegen als een ander dat wel wil), maar als je mij berooft om je shot te krijgen moet je er donder op kunnen zeggen dat je lang een zwaar regime tegemoet kan zien, in de gevangenis of in de afkickkliniek.
pi_110601862
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 18:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:

I know, maar D66 heeft het op principiele vlakken voor mij laten liggen. Dat weegt heel zwaar in mijn optiek.

Denk dus dat het weer blanco gaat worden.
pi_110601871
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 18:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik zie daar niets extreems in. Live and let live.
pi_110602023
Ik kan me voorstellen dat veel VVD'ers het niet erg zouden vinden, nu hebben de meeste VVD'ers het ook redelijk getroffen met hun genen en milieufactoren, weinig mensen die opgroeiden met weinig kansen zullen op de VVD stemmen. :)
#NoDAPL
pi_110602426
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2012 18:08 schreef starla het volgende:

[..]

I know, maar D66 heeft het op principiele vlakken voor mij laten liggen. Dat weegt heel zwaar in mijn optiek.

Denk dus dat het weer blanco gaat worden.
Boeiend, who the fuck is Thom de Graaf? Elke partij heeft te maken met vage gebeurtenissen uit het verleden, maar die zeggen helemaal niets over waar die partij vandaag de dag voor staat.
pi_110602499
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 18:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik kan me voorstellen dat veel VVD'ers het niet erg zouden vinden, nu hebben de meeste VVD'ers het ook redelijk getroffen met hun genen en milieufactoren, weinig mensen die opgroeiden met weinig kansen zullen op de VVD stemmen. :)
Ik weet dat ik nooit hoog kan klimmen, maar ik zorg er zelf wel voor dat ik nooit hard kan vallen, iedere stemwijzer en kieskompas die ik de laatste jaren gedaan heb kom ik op de PVV uit, maar ik heb altijd VVD gestemd.

Ik zie het gewoon als 'the lesser evil'.
pi_110602585
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 18:08 schreef Resistor het volgende:

[..]

Zo lang bedrijven een niet te dikke vinger in de maatschappij krijgen heb ik er geen bezwaar tegen :)

Gewoon lekker leven, als ik een joint op zou willen steken moet dat kunnen (ik drink geen alcohol, rook niet, geen drugs, maar ik heb er geen bezwaar tegen als een ander dat wel wil), maar als je mij berooft om je shot te krijgen moet je er donder op kunnen zeggen dat je lang een zwaar regime tegemoet kan zien, in de gevangenis of in de afkickkliniek.
Kijk dit is waarom ik de VVD niet meer als liberale partij acht.

Wat bram_van_loon doet is het liberalisme en libertarisme met elkaar verwarren. Ook niet zo erg moeilijk, woorden en ideologie lijken nogal op elkaar.
Liberalisme wil een vrije samenleving waar de regering over waakt, dus dingen als politie, en een goede ziektekostenverzekering (iets wat niet elke amerikaan geeft) moeten gewoon aanwezig zijn.
Het libertarisme is een doorgeschoten liberalisme, iets wat vaak als Amerikaans conservatief gezien wordt.
Wel apart trouwens dat vaak libertarische Presidents-kadidaten vaak pleiten over het gevaar van de 'liberals', terwijl er lang niet zoveel verschil in zit als partijen hier in Nederland.

Het zwaar regime is een andere kwestie, dat ligt vaak wat meer links/rechts.

Ik acht mij zelf ook liberaal, alleen ben niet zo erg voor de enorme gevangenisstraffen als in Amerika. Ze mogen in Nederland wel wat strenger, want soms zijn ze nogal slap, maar zo ver naar het andere uiterste hoeft ook weer niet.
pi_110607638
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 18:27 schreef Kaas- het volgende:
Boeiend, who the fuck is Thom de Graaf? Elke partij heeft te maken met vage gebeurtenissen uit het verleden, maar die zeggen helemaal niets over waar die partij vandaag de dag voor staat.
De psyche werkt helaas niet zo simpel. Negatieve dingen blijven langer hangen dan positieve dingen.
  zaterdag 21 april 2012 @ 20:36:34 #70
256666 leeell
I know you're lonely
pi_110607701
Piratenpartij :)
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_110607765
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 april 2012 17:03 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Zin in! SP en PvdA samen op 60 zetels.

De peilingen laten vooralsnog een heel ander beeld zien :)
pi_110608171
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2012 20:35 schreef starla het volgende:

[..]

De psyche werkt helaas niet zo simpel. Negatieve dingen blijven langer hangen dan positieve dingen.
Mjah, ook redelijk selectief.

Mijn eerste zoen en eerste keer seks heb ik toch echt beter onthouden dan mijn eerste matpartij :').
  zaterdag 21 april 2012 @ 20:46:33 #73
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_110608239
Wordt weer een grote deceptie ben ik bang :{
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  zaterdag 21 april 2012 @ 20:55:16 #74
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_110608700
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 20:37 schreef robin007bond het volgende:

[..]

De peilingen laten vooralsnog een heel ander beeld zien :)
In Frankrijk? Helaas niet.

Dat hoeft geen ramp te zijn.
pi_110608726
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 20:55 schreef Klummie het volgende:

[..]

In Frankrijk? Helaas niet.

Dat hoeft geen ramp te zijn.
Alexander schetste een voor Nederland vergelijkbare situatie.
  zaterdag 21 april 2012 @ 20:56:03 #76
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_110608745
Belgische toestanden, afwaardering en nog zwaardere bezuinigingen in 2013.

Bedankt Geert. En bedankt PVV stemmers.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_110608840
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 april 2012 20:55 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Alexander schetste een voor Nederland vergelijkbare situatie.
In totaal nu 27 + 26 in de peiling, dat is 7 zetels af van de 60. Denk je dat het onmogelijk is om die erbij te krijgen? Beide partijen hebben frisse lijsttrekkers en een goede uitgangspositie.
pi_110608965
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 20:58 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

In totaal nu 27 + 26 in de peiling, dat is 7 zetels af van de 60. Denk je dat het onmogelijk is om die erbij te krijgen? Beide partijen hebben frisse lijsttrekkers en een goede uitgangspositie.
We moeten nog maar zien of Samson die stemmen weet te winnen.
pi_110609131
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 17:15 schreef Klummie het volgende:

[..]

83 dagen is het wettelijke minimum (en dat is ook meer dan genoeg tijd om verkiezingen te organiseren). Maar om de een of andere reden is de zomervakantie op dit moment belangrijker dan snel een kabinet te hebben wat met een fatsoenlijk mandaat aan de gang kan gaan en worden ze dus pas in september/oktober gehouden.
pi_110609394
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 21:03 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

83 dagen is het wettelijke minimum (en dat is ook meer dan genoeg tijd om verkiezingen te organiseren). Maar om de een of andere reden is de zomervakantie op dit moment belangrijker dan snel een kabinet te hebben wat met een fatsoenlijk mandaat aan de gang kan gaan en worden ze dus pas in september/oktober gehouden.
Nee, het maximum. Maar ze kunnen het denk ik nog even rekken omdat formeel nog niet besloten is om de Tweede Kamer te ontbinden.
pi_110609430
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 21:00 schreef robin007bond het volgende:

[..]

We moeten nog maar zien of Samson die stemmen weet te winnen.
Klopt, maar Rutte is nu wat beschadigd en het CDA heeft niemand. Heel anders dan met Cohen. Samson is ook de vader van een jong gezin bijvoorbeeld, dat zien mensen en vergelijken ze met een Rutte. Ik denk dat hij met zijn directheid en energieke houding er zeker nog meer zetels uit kan slepen. SP zal minder hoog eindigen denk ik daarom, mensen vertrouwen liever op het positieve.

[ Bericht 0% gewijzigd door AlexanderDeGrote op 21-04-2012 21:18:08 ]
pi_110609712
quote:
Hoe korter die verkiezingscampagnes hoe liever, die campagnes worden toch alleen maar misbruikt voor leugens en spinning.
#NoDAPL
pi_110610036
Juist die bang zijn zetels te verliezen blaffen het hardst.
pi_110610574
edit
pi_110611779
Nou tof heej.... Konden wij echt ontzettend goed gebruiken nu.

En SP stemmers :{ Totaal irrealistisch.
Profiel opgeheven.
pi_110612835
SP

En hoop een EU sceptisch cordon sanitaire coalitie. *O*
  zaterdag 21 april 2012 @ 22:24:59 #87
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_110613447
Voor al die mensen die de SP in de regering willen, de miljarden die je wilt besteden aan leuke plannen zullen dan aan hogere rente betaald moeten worden..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 21 april 2012 @ 22:26:43 #88
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_110613531
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Voor al die mensen die de SP in de regering willen, de miljarden die je wilt besteden aan leuke plannen zullen dan aan hogere rente betaald moeten worden..
Ssstt Piet, dat laten we immers onze kinderen betalen. Maar dat zeggen we niet hardop.
  zaterdag 21 april 2012 @ 22:28:23 #89
45206 Pietverdriet
pi_110613626
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:26 schreef Klummie het volgende:

[..]

Ssstt Piet, dat laten we immers onze kinderen betalen. Maar dat zeggen we niet hardop.
Dat heeft de generatie van je ouders en grootouders al gedaan, die vlieger gaat niet meer op.
pi_110613648
Ik heb er wel zin an. Campagnes, debatten, flaters, peilingen en dan uiteindelijk die dag zelf O+
know'm sayin?
word? word.
pi_110613735
En dan gaat het regenen en hebben mensen geen zin in op de fiets te gaan stemmen.
  zaterdag 21 april 2012 @ 22:30:47 #92
45206 Pietverdriet
pi_110613760
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:28 schreef alors het volgende:
Ik heb er wel zin an. Campagnes, debatten, flaters, peilingen en dan uiteindelijk die dag zelf O+
En de miljarden die het kost omdat NL de AAA status verliest?
  zaterdag 21 april 2012 @ 22:31:31 #93
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_110613808
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:28 schreef alors het volgende:
Ik niet, we schieten er geen reet mee op. Daarna maanden van een zeer moeizame formatie. En wellicht hebben we nog voor 2014 een regering, jippie.
  zaterdag 21 april 2012 @ 22:33:57 #94
45206 Pietverdriet
pi_110613937
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:31 schreef Klummie het volgende:

[..]

Ik niet, we schieten er geen reet mee op. Daarna maanden van een zeer moeizame formatie. En wellicht hebben we nog voor 2014 een regering, jippie.
En al die tijd geen bezuinigingen, oplopende schulden, oplopende rente,
pi_110613956
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ach, als de overigen partijen een cordon sanitaire rondom de PVV vormen en vervolgens gaan slijmen bij Saudi-Arabie ofzo, met een "die gek sluiten we buiten" halen we misschien ook weer een paar miljard binnen.

Moeten we wel moslimvoetjes gaan zoenen, maar dat is blijkbaar wat Geert wil voor Nederland.
  zaterdag 21 april 2012 @ 22:35:54 #96
45206 Pietverdriet
pi_110614033
quote:
3s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:34 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Ach, als de overigen partijen een cordon sanitaire rondom de PVV vormen en vervolgens gaan slijmen bij Saudi-Arabie ofzo, met een "die gek sluiten we buiten" halen we misschien ook weer een paar miljard binnen.

Moeten we wel moslimvoetjes gaan zoenen, maar dat is blijkbaar wat Geert wil voor Nederland.
Jij denkt dat Saudi geld weggeeft? LOL
pi_110614114
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Dus jij denkt dat een opbloei van de binnenlandse economie een leuk plan is wat rente kost?
pi_110614206
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jij denkt dat Saudi geld weggeeft? LOL
Jahoor. Net al Turkije.
Als we maar hard genoeg bedelen om aalmoesjes.
  zaterdag 21 april 2012 @ 22:40:18 #99
45206 Pietverdriet
pi_110614267
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:37 schreef JellieVrolijk het volgende:

[..]

Dus jij denkt dat een opbloei van de binnenlandse economie een leuk plan is wat rente kost?
Wat probeer je hier te zeggen?
  zaterdag 21 april 2012 @ 22:41:04 #100
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_110614302
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat probeer je hier te zeggen?
Dat de SP goed is voor de economie.
  zaterdag 21 april 2012 @ 22:41:56 #101
45206 Pietverdriet
pi_110614333
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:41 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

LOL
pi_110614343
Tijd voor SP !!! Je moet wel een bord voor je kop hebben als je nu nog voor de PVDA gaat stemmen!

SP zal nooit bezuinigen op de zwakkeren in de samenleving en op het speciaal onderwijs, ook zullen ze er alles aan doen om de huren niet te laten stijgen en ze zullen de hypotheek aftrek aanpakken!Mijn stem krijgen ze!
  zaterdag 21 april 2012 @ 22:42:43 #103
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_110614361
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

LOL
Precies mijn reactie.
pi_110614382

[ Bericht 100% gewijzigd door forzaudinese op 21-04-2012 22:43:37 ]
  zaterdag 21 april 2012 @ 22:43:26 #105
45206 Pietverdriet
pi_110614386
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:42 schreef forzaudinese het volgende:
Tijd voor SP !!! Je moet wel een bord voor je kop hebben als je nu nog voor de PVDA gaat stemmen!

SP zal nooit bezuinigen op de zwakkeren in de samenleving en op het speciaal onderwijs, ook zullen ze er alles aan doen om de huren niet te laten stijgen en ze zullen de hypotheek aftrek aanpakken!Mijn stem krijgen ze!
en dan een staatsschuld a la griekenland?
pi_110614399
quote:

De mijne ook, gewoon omdat het kan en sociaal is.
pi_110614410
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:43 schreef JellieVrolijk het volgende:

[..]

Heel sociaal voor de komende generaties is het niet.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zaterdag 21 april 2012 @ 22:46:09 #108
45206 Pietverdriet
pi_110614492
quote:

[..]

Het is sociaal op de zak van anderen en op de pof te leven?
  zaterdag 21 april 2012 @ 22:48:58 #109
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_110614582
quote:

[..]

Sociaal is dus dat alles van 1 kant moet komen? :')
  zaterdag 21 april 2012 @ 22:49:10 #110
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_110614588
Niet goed voor de economie, niet goed voor de economie. Deze economie is niet goed voor ons, dus beter maken we haar zo snel mogelijk ganz kaputt.
pi_110614651
quote:

En daarom is de SP geen goede partij.
pi_110614706
In september wordt ik 18, dan mag ik lekker stemmen JOEHOEEEE!
  zaterdag 21 april 2012 @ 22:53:51 #113
45206 Pietverdriet
pi_110614779
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:48 schreef Klummie het volgende:

[..]

Sociaal is dus dat alles van 1 kant moet komen? :')
Solidariteit is éénrichtingsverkeer.
  zaterdag 21 april 2012 @ 22:54:48 #114
45206 Pietverdriet
pi_110614819
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:49 schreef Ringo het volgende:
Niet goed voor de economie, niet goed voor de economie. Deze economie is niet goed voor ons, dus beter maken we haar zo snel mogelijk ganz kaputt.
Ach kijk, de bijdrage van iemand die verder niets bijdraagd
pi_110614832
quote:
Als Nederland de AAA-status verliest.
Wedden dat dat meevalt als Nederland dit een beetje slim aanpakt? Duidelijk communiceren dat het nieuwe kabinet uiterlijk in 2013 structurele hervormingen zal doorvoeren kan veel helpen.
Trouwens, een medewerker van een van die twee bureaus had aangegeven dat Nederland waarschijnlijk eerst nog een min zou krijgen alvorens het definitief een lagere status zou krijgen.
Het is sowieso natuurlijk een mesjogge systeem dat een medewerker van een zo'n privaat bedrijf bepaalt welk rentepercentage een land betaalt. Het schijnt dat het daadwerkelijk 1 iemand is bij zo'n bureau die dat bepaalt.
#NoDAPL
pi_110614841
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:50 schreef Maarten-Pieter het volgende:

[..]

En daarom is de SP geen goede partij.
Omdat ze altijd de zwakkeren zullen beschermen(mensen met een handicap)en niet de rekening van de crisis willen neerleggen bij de mensen die er het minst schuld aan hebben?Is dat geen goede partij?
  zaterdag 21 april 2012 @ 22:57:54 #117
45206 Pietverdriet
pi_110614947
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wedden dat dat meevalt als Nederland dit een beetje slim aanpakt? Duidelijk communiceren dat het nieuwe kabinet uiterlijk in 2013 structurele hervormingen zal doorvoeren kan veel helpen.
Trouwens, een medewerker van een van die twee bureaus had aangegeven dat Nederland waarschijnlijk eerst nog een min zou krijgen alvorens het definitief een lagere status zou krijgen.
Het is sowieso natuurlijk een mesjogge systeem dat een medewerker van een zo'n privaat bedrijf bepaalt welk rentepercentage een land betaalt. Het schijnt dat het daadwerkelijk 1 iemand is bij zo'n bureau die dat bepaalt.
Mesjogge is struktureel meer geld uitgeven dan er binnenkomt en de overheid struktureel harder laten groeien dan de economie.
  zaterdag 21 april 2012 @ 23:00:38 #118
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_110615091
quote:
16s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:51 schreef qwerty-nl het volgende:
In september wordt ik 18, dan mag ik lekker stemmen JOEHOEEEE!
wordt :')
pi_110615118
mooi, nieuwe verkiezingen. liever had ik een referendum gehad over de belangrijke issues die spelen, maar ok verkiezingen zijn beter dan dit kabinet.
pi_110615159
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:44 schreef waht het volgende:

[..]

De komende generatie zit hier op de bank. Krijgt vanwege een chronische ziekte geen enkele kans in dit land en met de aankomende negatieve prikkels nog minder kan ik je melden.
pi_110615179
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mesjogge is struktureel meer geld uitgeven dan er binnenkomt en de overheid struktureel harder laten groeien dan de economie.
Eens, en dat is nou net wat de VVD en het CDA eigenlijk al jaren hebben gedaan. Over de afgelopen decennia hebben die 2 partijen bijna continu in de regering gezeten.
Die 2 partijen zouden we nu dus eigenlijk moeten mijden.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  zaterdag 21 april 2012 @ 23:02:43 #122
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_110615192
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:49 schreef Ringo het volgende:
Deze economie zorgt er al tig jaren voor dat we in enorme rijkdom leven hier, maar ga jij maar lekker eerlijk delen. :')
pi_110615281
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:55 schreef forzaudinese het volgende:

[..]

Omdat ze altijd de zwakkeren zullen beschermen(mensen met een handicap)en niet de rekening van de crisis willen neerleggen bij de mensen die er het minst schuld aan hebben?Is dat geen goede partij?
Nee, dat is geen goede partij. Over het algeheel heeft de SP domme en kortzichtige ideeën. Iedereen mag betalen voor de crisis. Je kunt ze inderdaad toegeven dat ze de rijken meer laten betalen, maar over het geheel willen ze veel te weinig bezuinigen. Dat is gewoon onverantwoord en bovendien ontzettend dom.

Net zoals die Hollande in Frankrijk. Je gaat toch niet je pensioenleeftijd verlagen omdat een aantal zeikende domme mensen niet meer wil werken? Iedereen moet verder werken. In Frankrijk, maar ook in Nederland. Ook de rijke mensen zullen tot hun 67e moeten werken.
pi_110615289
quote:

Die van mij wellicht ook maar ik ga nog wel even checken of er nog wat verstandiger zaken in het programma staan dan deze simplistische leeghoofderij.
Mocht dit niet het geval zijn dan kun je net zo goed met Henk en Ingrid meestemmen want dit gaat het land niet helpen.
-
  zaterdag 21 april 2012 @ 23:19:26 #126
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_110615960
Ik zit hier RTL te kijken en gadverdamme, wat is Samson een nare vent.
Heb hem lang een sympathieke vent gevonden, maar sinds ie partijdinges is... Gadverdamme wat een PvdAer :r . Hij snapt het gewoon niet :( .

Er moeten geen nieuwe verkiezingen komen! Er moet nu! actie ondernomen worden om NL te redden. Niet morgen, niet overmorgen, nee, nu! De hele tent gaat de verdommenis in en over een half jaar staan de belgen ons uit te lachen ipv. wij hun :( .
pi_110616058
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 23:19 schreef bleiblei het volgende:
Heb hem lang een sympathieke vent gevonden, maar sinds ie partijdinges is... Gadverdamme wat een PvdAer :r . Hij snapt het gewoon niet :( .

Er moeten geen nieuwe verkiezingen komen! Er moet nu! actie ondernomen worden om NL te redden. Niet morgen, niet overmorgen, nee, nu! De hele tent gaat de verdommenis in en over een half jaar staan de belgen ons uit te lachen ipv. wij hun :( .
we moeten mogen stemmen op hoe de maatregelen eruit komen te zien. beter dan dit krijgen we het niet in nl O+ bij gebrek aan referenda is dit een zegen.
pi_110616187
quote:
quote:
Concreet betekenen de voorstellen van de SP dat er voor een huishouden met een inkomen van ¤ 50.000 en een hypotheek van ¤ 300.000 niets verandert.
Of er veel mensen zijn met een hypotheek van 6x hun bruto inkomen betwijfel ik maar ik denk dat met zo'n voorstel wel driekwart van de huizenbezitters weer rustig durft te gaan slapen.
-
pi_110616226
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:44 schreef waht het volgende:

[..]

Ach, aan de andere kant, het begrotingstekort een procentje hoger of lager maakt het grote verschil ook niet. Alle grote partijen willen de rekening doorschuiven naar een volgende generatie. Dan maakt het niet zoveel uit of je SP, PVV, VVD, CDA of PvdA stemt.
  zaterdag 21 april 2012 @ 23:26:02 #130
123170 alors
zlata1234
pi_110616243
quote:

Ga huilen jongen, alsof er vanaf nu niks meer gebeurt. Dat pakket komt er gewoon, alleen nu mede bepaald door de Tweede Kamer.

En wat een rampspoed is het nu in België he? Alsof het land stil staat als een kabinet valt. Ambtenaren doen gewoon hun werk, de markt gaat door. Ideaal is anders, maar sommige doen echt alsof we vervallen tot Griekenland nu :')

Dit kabinet met hun halve maatregelen hebben het consumentenvertrouwen ook nimmer goed gedaan. Er straalt gewoon geen daadkracht vanaf, het moest altijd weer een laf compromis worden en overal moest weer steun worden gezocht, tot aan de gristenbroeders toe.
know'm sayin?
word? word.
  zaterdag 21 april 2012 @ 23:26:58 #131
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_110616284
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:54 schreef Pietverdriet het volgende:

Ach kijk, de bijdrage van iemand die verder niets bijdraagd
Ik had inderdaad beter op foute d's en t's kunnen blijven wijzen.
  zaterdag 21 april 2012 @ 23:27:56 #132
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_110616319
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 23:02 schreef Klummie het volgende:

Deze economie zorgt er al tig jaren voor dat we in enorme rijkdom leven hier, maar ga jij maar lekker eerlijk delen. :')
Niks eerlijk delen, waar heb ik dat gezegd? gewoon alles lekker kapot.
pi_110616389
quote:

Goed gezien !
Ik heb er ook geen drol van begrepen dat de pvda met Samsom weer in de lift zit. Een waardeloze flapdrol en salonsocialist. Eentje van het type dat voor elk probleem een werkgroep/praatgroep instelt in de hoop dat na een jaar het probleem vergeten of verdampt is. Ik heb zelfs nog meer vertrouwen in een minderheidskabinet van Kees v.d. Staaij en Jolanda Sap.
-
  zaterdag 21 april 2012 @ 23:33:18 #134
36431 bleiblei
pi_110616554
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 23:26 schreef alors het volgende:

[..]

Ga huilen jongen, alsof er vanaf nu niks meer gebeurt. Dat pakket komt er gewoon, alleen nu mede bepaald door de Tweede Kamer.

En wat een rampspoed is het nu in België he? Alsof het land stil staat als een kabinet valt. Ambtenaren doen gewoon hun werk, de markt gaat door. Ideaal is anders, maar sommige doen echt alsof we vervallen tot Griekenland nu :')

Dit kabinet met hun halve maatregelen hebben het consumentenvertrouwen ook nimmer goed gedaan. Er straalt gewoon geen daadkracht vanaf, het moest altijd weer een laf compromis worden en overal moest weer steun worden gezocht, tot aan de gristenbroeders toe.
Huilen? Neh, frustratie? Ja.
Ik krijg zo onderhand het gevoel dat ik het nog beter kan. De tent besturen.
Maar goed, das ook niet bepaald realistisch :P .
pi_110616680
quote:
Net zoals die Hollande in Frankrijk. Je gaat toch niet je pensioenleeftijd verlagen omdat een aantal zeikende domme mensen niet meer wil werken? Iedereen moet verder werken. In Frankrijk, maar ook in Nederland. Ook de rijke mensen zullen tot hun 67e moeten werken.
Het is hier al veel vaker uitgelegd, met het verhogen van de pensioengerechtigde leeftijd jaag je de mensen van de AOW naar de bijstand, verder levert het niets op!
Het urgente probleem is niet dat 65-plussers niet willen werken, het urgente probleem is dat ze niet kunnen werken.
Wil je meer oudere mensen aan het werk houden, dan moet je de CAO's aanpakken zodat werkgevers niet meer hoeven te betalen voor die oudere mensen dan voor jongere en even goed of beter functionerende mensen.
Verder voert de overheid al goed beleid door mensen te stimuleren om langer te werken door hen in ruil hiervoor een hogere AOW te geven. Dit soort stimuleringsbeleid is veel effectiever dan een repressief beleid.
#NoDAPL
  zaterdag 21 april 2012 @ 23:37:20 #136
317913 1-800-cop-shot
Armed Society = Polite Society
pi_110616704
quote:

Frits en Matthijs hadden hem volledig bij z'n ballen.

Ik voorspel een emigratiegolf, alles wat rechts, hoogopgeleid en jong is, gaat z'n heil elders zoeken.
En terecht.
pi_110616768
Dat riedeltje, wat behoorlijk saai wordt, horen we nu al 15 jaar. Ze wonen nog steeds in Nederland. :)
#NoDAPL
pi_110616773
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 23:37 schreef 1-800-cop-shot het volgende:

[..]

Ik voorspel een emigratiegolf, alles wat rechts, hoogopgeleid en jong is, gaat z'n heil elders zoeken.
En terecht.
Naar welke landen dan?
pi_110616879
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 23:39 schreef Macabrefuture het volgende:

[..]

Naar welke landen dan?
canada O+
  zaterdag 21 april 2012 @ 23:43:53 #140
36431 bleiblei
pi_110616930
quote:

[..]

Naar welke landen dan?
Ik stel voor om in de middellandse zee een stuk land op te spuiten waar we onze eigen economie starten :P .
Soort van Dubai 2.0 maar dan beter *) .
pi_110616965
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 23:43 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Ik stel voor om in de middellandse zee een stuk land op te spuiten waar we onze eigen economie starten :P .
Soort van Dubai 2.0 maar dan beter *) .
Atlas in staking ---> Atlantis w/

Maar ze vergeten wel dat ze onderdanen nodig hebben om ook zelf beter van te worden.
  zaterdag 21 april 2012 @ 23:46:26 #142
36431 bleiblei
pi_110617029
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 23:44 schreef Macabrefuture het volgende:

[..]

Atlas in staking ---> Atlantis w/

Maar ze vergeten wel dat ze onderdanen nodig hebben om ook zelf beter van te worden.
Genoeg pakistanen in de wereld toch? ;) .
pi_110617101
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 23:46 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Genoeg pakistanen in de wereld toch? ;) .
Dubai is aardig een spook stad wat ik begrepen hebt. Dus de pakistanen hebben er ook geen zin in.
  zaterdag 21 april 2012 @ 23:48:45 #144
317913 1-800-cop-shot
pi_110617131
quote:

[..]

Naar welke landen dan?
Australia, NZ, Canada i.d.d.
pi_110617184
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 23:48 schreef 1-800-cop-shot het volgende:

[..]

Australia, NZ, Canada i.d.d.
Ik zou wel mijn werk als beroeps chauffeur willen beoefenen in Canada :).. Beter dan die kut 15 uurtjes in de week bij mijn bedrijf grrr.
  zaterdag 21 april 2012 @ 23:51:22 #146
317913 1-800-cop-shot
pi_110617234
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 23:50 schreef Macabrefuture het volgende:

[..]

Ik zou wel mijn werk als beroeps chauffeur willen beoefenen in Canada :)..
Voor mij viel Canada af, maar puur om het weer. Vind het echt te koud.
Verder toffe mensen en natuur, over het algemeen. En een harde werkmentaliteit die in NL gewoon echt niet meer gaat gebeuren.
  zaterdag 21 april 2012 @ 23:53:51 #147
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_110617316
Wat een timing, gewoon net voor de speech van Pechtold op het partijcongres :D

Maargoed ik denk dat dit het beste is. Dit gedooggedrocht daar was geen eer aan te behalen.
pi_110617336
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 23:51 schreef 1-800-cop-shot het volgende:

[..]

Voor mij viel Canada af, maar puur om het weer. Vind het echt te koud.
Verder toffe mensen en natuur, over het algemeen. En een harde werkmentaliteit die in NL gewoon echt niet meer gaat gebeuren.
Ik vind werken leuk, bijna tegen workaholic aan. Maar kan mij niet ontplooien. TE veel conculega,s op de werkvloer.. Werkgever wil sociaal zijn, dus uren eerlijk verdelen. Betekent iedereen in een uitkering met paar uurtjes dagbesteding als taxichauffeur in de week..
  zaterdag 21 april 2012 @ 23:57:00 #149
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_110617423
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zo'n bureau bepaalt helemaal niet wat een land betaald maar geven een beoordeling over de kredietwaardigheid. Je weet dus niet waar je het over hebt.
  zaterdag 21 april 2012 @ 23:59:10 #150
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_110617501
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 17:42 schreef quo_ het volgende:
Hebbes via de website van de kiesraad.

[..]

en

[..]

Korte metten maken dus.
Vandaag nog ontbinden en maandag een KB'tje met kandidaatstelling op dinsdag.
Op 6 juni, 43 dagen later dus, met zijn allen naar de stembus.

De kandidaatstelling is het inleveren van de kandidatenlijsten door de partijen. Dat is niet even in 1 dag te regelen, want die moeten eerst nog opgesteld worden. Nieuwe partijen moeten ook de kans krijgen om de 600 handtekeningen op te halen.
pi_110617514
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 23:57 schreef Graslul het volgende:

[..]

Zo'n bureau bepaalt helemaal niet wat een land betaald maar geven een beoordeling over de kredietwaardigheid. Je weet dus niet waar je het over hebt.
ik neem die bureau,s niet eens meer serius. Geen enkel land hoort door ze,n knieen te gaan vaan zulke vaage rating bureau,s..
pi_110617515
Wat heeft trouwens langer geduurd? De Belgische kabinetsformatie of standhouden van dit kabinet :')?
pi_110617609
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2012 23:59 schreef freako het volgende:

[..]

De kandidaatstelling is het inleveren van de kandidatenlijsten door de partijen. Dat is niet even in 1 dag te regelen, want die moeten eerst nog opgesteld worden. Nieuwe partijen moeten ook de kans krijgen om de 600 handtekeningen op te halen.
Voor de zomervakantie gaan we dus niet redden helaas.
pi_110617713
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 23:59 schreef Kandijfijn het volgende:
Wat heeft trouwens langer geduurd? De Belgische kabinetsformatie of standhouden van dit kabinet :')?
D'r scheelt niet alles aan :D.

13 juni 2010 - 6 december 2011
vs
14 oktober 2010 - 21-04-2012 (of 23/24-04)
pi_110617810
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2012 23:59 schreef freako het volgende:

[..]

Dan maken we er 5 dagen van.
Er is sprake van een precaire situatie dus er moet ingezet worden op voortgang die binnen de grenzen van de wet mogelijk is.
Ik vind het wel charmant dat binnen onze democratie normaal gesproken ruim tijd uitgetrokken wordt voor allerlei kansloze partijen van een stelletje clowns maar daar is nu geen tijd voor.
Weg met oude gewoonterechten op dit punt, en het zelfde geldt voor het riante zomerreces. Niet lullen maar poetsen.
-
  zondag 22 april 2012 @ 00:07:38 #156
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_110617847
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 00:01 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Voor de zomervakantie gaan we dus niet redden helaas.
Nee, absoluut niet. Het zal wel 5 of 12 september worden. Ik gok op de 5e. En dan ben ik op vakantie dus ik moet nog een volmacht gaan regelen.
pi_110617869
quote:
11s.gif Op zondag 22 april 2012 00:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

D'r scheelt niet alles aan :D.

13 juni 2010 - 6 december 2011
vs
14 oktober 2010 - 21-04-2012 (of 23/24-04)
541 dagen vs 555 dagen, Rutte wint het dus met 2 weken verschil.
pi_110617910
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2012 00:07 schreef freako het volgende:

[..]

Nee, absoluut niet. Het zal wel 5 of 12 september worden. Ik gok op de 5e. En dan ben ik op vakantie dus ik moet nog een volmacht gaan regelen.
De vakanties in het noorden zijn tot 2 september, is 5 dan wel logisch? Een weekje later lijkt me wat meer voor de hand liggen dan.
pi_110619508
quote:
10s.gif Op zondag 22 april 2012 00:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

_O-, is wist niet dat werkelijk zooooooo dicht bij elkaar lach :'). Dat is toch wel tamelijk sneu.

Hopen dat ze snel een kabinet op de poten hebben. In Groot Brittanië kon het in 2 weken :)
  zondag 22 april 2012 @ 00:52:32 #160
159353 Tmaatje
turrrbotrut
pi_110619589
quote:
10s.gif Op zondag 22 april 2012 00:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat is pas echt treurig, als Wilders eerder zijn kaarten op tafel gelegd had, had Belgie gewonnen.
Ik verwacht echt dat we Belgie achterna gaan...
FOK!'s rode weduwe.
  zondag 22 april 2012 @ 01:09:11 #161
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_110619990
gadverdamme, weer van die nietszeggende versplinterde verkiezingen waar wijn water wordt. pleit voor een 3 partijen stelsel.
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  zondag 22 april 2012 @ 01:10:39 #162
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_110620040
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 01:09 schreef Sosa het volgende:
gadverdamme, weer van die nietszeggende versplinterde verkiezingen waar wijn water wordt. pleit voor een 3 partijen stelsel.
Eens.

Nu krijgen we weer zo'n situatie dat een belachelijke partij als de PvdD 4 zetels inneemt ofzo.
  zondag 22 april 2012 @ 01:14:54 #163
159353 Tmaatje
turrrbotrut
pi_110620139
quote:
14s.gif Op zondag 22 april 2012 01:10 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Eens.

Nu krijgen we weer zo'n situatie dat een belachelijke partij als de PvdD 4 zetels inneemt ofzo.
Ik ben er ook bang voor, als je de peilingen bekijkt heb je zeker 4 partijen nodig om tot een overtuigende meerderheid te komen...
FOK!'s rode weduwe.
pi_110620182
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 00:50 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Hopen dat ze snel een kabinet op de poten hebben. In Groot Brittanië kon het in 2 weken :)
Dat komt doordat ze daar twee echt grote partijen hebben. In Nederland zijn de kiezers over veel meer partijen verdeeld.
  zondag 22 april 2012 @ 01:18:28 #165
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_110620235
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 01:14 schreef Tmaatje het volgende:

[..]

Ik ben er ook bang voor, als je de peilingen bekijkt heb je zeker 4 partijen nodig om tot een overtuigende meerderheid te komen...
Ik ben benieuwd of we voor 2014 een nieuw meerderheidskabinet hebben, :')
pi_110620303
Massaal D66 stemmen mensen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2012 01:21:34 ]
  zondag 22 april 2012 @ 01:23:23 #167
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_110620343
quote:
14s.gif Op zondag 22 april 2012 01:21 schreef Friek_ het volgende:
en dan, wordt het weer niks wegens halfzachte principes
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  zondag 22 april 2012 @ 01:29:06 #168
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_110620473
D66 krijgt waarschijnlijk weer mijn stem.
  zondag 22 april 2012 @ 01:30:22 #169
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_110620503
quote:
En waarom precies?
  zondag 22 april 2012 @ 01:31:07 #170
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_110620527
quote:
Als gevolg van die beoordeling van de kredietwaardigheid wordt die rente verhoogd. Niet anderen de les lezen als je zelf het systeem niet begrijpt. ;)
D'uh, natuurlijk bepalen ze de kredietwaardigheid als ze creditratingagencies heten. Dat hoef jij hier echt niemand uit te leggen.
#NoDAPL
  zondag 22 april 2012 @ 01:41:18 #171
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_110620765
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 01:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Als gevolg van die beoordeling van de kredietwaardigheid wordt die rente verhoogd. Niet anderen de les lezen als je zelf het systeem niet begrijpt. ;)
D'uh, natuurlijk bepalen ze de kredietwaardigheid als ze creditratingagencies heten. Dat hoef jij hier echt niemand uit te leggen.
Nee, schooljongen..dat de rente dan omhoog gaat kan een gevolg zijn maar die beslissing ligt uiteindelijk bij de crediteuren. Je begrijpt er nog steeds niet veel van en lult maar wat.
pi_110621216
quote:
Laatste keer op gestemd, heeft niks uitgehaald. Mooie woorden tijdens de verkiezingscampagne, maar D66 was vooral onzichtbaar dit anderhalf jaar in Rutte 1. Ik ga terug naar de SP de komende verkiezingen.
  zondag 22 april 2012 @ 02:09:36 #173
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_110621246
Ik stem gewoon weer NSDAP.
pi_110621265
quote:
14s.gif Op zondag 22 april 2012 02:09 schreef Ringo het volgende:
Ik stem gewoon weer NSDAP.
Bestaat ie nog?
pi_110621285
Credit rating agencies zijn de meest waardeloze, misselijkmakende financiele instanties. Mag ik iedereen er nog even aan herinneren dat het deze rating agencies waren die AAA-ratings gaven aan aan de CDO's en credit default swaps, de enorm complexe, totaal ondoorzichtige obligatieproducten met baggerleningen/hypotheken als onderpand die net zo vaak herverzekerd werden totdat het kredietproduct een AAA rating kreeg. Deze producten waren zo ingewikkeld dat de bankiers er zelf geen hout van snapten, alleen de financieel-mathematici die bij de banken werkten wisten hoe het technisch (maar onvoldoende financieel) in elkaar zat. Er is de eerste tijd veel geld mee verdiend, totdat het wat minder ging met de economie en bleek dat honderdduizenden mensen leningen hadden gekregen die ze helemaal niet konden dragen, je kan wel raden wat er met de hieraan gekoppelde beleggingsproducten gebeurde. Wat nou "kredietwaardigheid bepalen"?

Er is voor honderden miljarden in deze producten verhandeld in de professionele beleggingsmarkt en het is een van de grote oorzakelijke pilaren van de kredietcrisis geweest.

En nu gaan de credit rating agencies janken als een begrotingstekort van een goed bestuurd West-Europees land een half procentje hoger zou uitkomen? Onlangs is de kredietwaardigheid van België verlaagd naar AA. Ja België, typisch zo'n land dat op de rand van faillesement staat, in tegenstelling tot de oerdegelijke hypotheekproducten uit de VS toen. Ik leen mijn geld liever uit aan de Belgische overheid dan eender welke Amerikaanse bank.

Anyways, omdat het rechts-liberaal georienteerde bankwezen de boel naar de knoppen geholpen heeft moet een rechts-liberale regering de boel nu komen herstellen? Ja ja. :')

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 23:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is hier al veel vaker uitgelegd, met het verhogen van de pensioengerechtigde leeftijd jaag je de mensen van de AOW naar de bijstand, verder levert het niets op!
Het urgente probleem is niet dat 65-plussers niet willen werken, het urgente probleem is dat ze niet kunnen werken niet aan de slag komen.
Wil je meer oudere mensen aan het werk houden, dan moet je de CAO's aanpakken zodat werkgevers niet meer hoeven te betalen voor die oudere mensen dan voor jongere en even goed of beter functionerende mensen.
Verder voert de overheid al goed beleid door mensen te stimuleren om langer te werken door hen in ruil hiervoor een hogere AOW te geven. Dit soort stimuleringsbeleid is veel effectiever dan een repressief beleid.
Het is inderdaad zinloos om de AOW leeftijd te verhogen naar 67 als dat gepaard gaat met hoge werkgeverslasten en het feit dat geen enkele werkloze van 55+ aan een baan komt, vraag het aan het UWV, het lukt slechts een paar op de 100 gevallen deze (vaak goed geschoolde!) mensen aan werk te helpen, zelden op niveau. Wat doet VVD hiervoor?

[ Bericht 0% gewijzigd door davidov2009 op 22-04-2012 02:18:54 ]
Killing as few patients as possible.
  zondag 22 april 2012 @ 02:35:54 #176
274453 okiokinl
blablabla
pi_110621494
arme rechtsmensen, hadden ze eindelijk een kabinet om hun vinges bij af te likken.
nou is niemand de komende 50 jaar meer zo stom om die gasten de leiding te geven. :)
  zondag 22 april 2012 @ 02:55:32 #177
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_110621642
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 02:10 schreef miep63 het volgende:

[..]

Bestaat ie nog?
Alles is mogelijk, als je maar wilt!
pi_110621919
quote:
Maar niet als je als VVD of CDA stemt.
pi_110621979
Gaat er eigenlijk iemand Lijst Brinkman stemmen, als tegengeluid?
  zondag 22 april 2012 @ 03:45:53 #180
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_110622018
quote:
9s.gif Op zondag 22 april 2012 03:41 schreef Specularium het volgende:
Gaat er eigenlijk iemand Lijst Brinkman stemmen, als tegengeluid?
Brinkman sluit zich geruisloos aan bij de VVD. Da's een politieman, een geoefend volger.
pi_110622029
quote:
14s.gif Op zondag 22 april 2012 03:45 schreef Ringo het volgende:
Brinkman sluit zich geruisloos aan bij de VVD.
Dat zal dan wel eenzijdig zijn.
  zondag 22 april 2012 @ 04:14:28 #182
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_110622238
quote:
7s.gif Op zondag 22 april 2012 03:47 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat zal dan wel eenzijdig zijn.
Welnee. Die kerel heeft zich al vuistdiep ingewerkt bij alle liberale heren-die-er-toe-doen. Gunt zichzelf een jaar of wat relatieve onzichtbaarheid en komt dan alsnog eens fier tevoorschijn, als een verloren kuiken dat zich breed heeft gevroten.
  zondag 22 april 2012 @ 05:41:00 #183
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_110622499
ik heb mijn nieuwe partij alweer gevonden.

ach, ouwe partij dan. Maak nie uit.
pi_110623997
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 23:21 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

we moeten mogen stemmen op hoe de maatregelen eruit komen te zien. beter dan dit krijgen we het niet in nl O+ bij gebrek aan referenda is dit een zegen.
Daar hebben we twee jaar geleden al over gestemd. De crisis was toen al bezig, maar blijkbaar vond lang niet iedereen het nodig om deze ook op te lossen, of voelden ze onvoldoende urgentie om van de eigen taboes en breekpunten af te stappen. Zo los je een crisis natuurlijk niet op. Blijkbaar wordt die urgentie nu nog steeds niet gevoeld, gezien het feit dat we nu op nieuwe verkiezingen afstevenen.

In plaats daarvan moeten ze nu eens om de tafel gaan zitten met diegenen die wél de urgentie zien en tot een crisisakkoord komen. Op niet-economische punten moeten ze dan maar accepteren dat ze het oneens zijn en per onderwerp kijken waar de meerderheden zijn.
pi_110624102
quote:
6s.gif Op zondag 22 april 2012 03:32 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Maar niet als je als VVD of CDA stemt.
Een VVD-CDA-D66 kabinet O+
  zondag 22 april 2012 @ 10:47:54 #186
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_110624117
Dit komt trouwens ook op een niet al te best moment voor Groenlinks

Die mogen met juffrouw stekker de verkiezingen in
pi_110624158
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 02:35 schreef okiokinl het volgende:
arme rechtsmensen, hadden ze eindelijk een kabinet om hun vinges bij af te likken.
nou is niemand de komende 50 jaar meer zo stom om die gasten de leiding te geven. :)
Rechts is de afgelopen 50 jaar meer aan de macht geweest dan links.

Maar inderdaad, zal nooit meer gebeuren. :')
pi_110624249
VVD (sraks 34 zetels) + PVDA (straks 25 zetels) + D66 (straks 15 zetels) + Groenlinks (straks 5 zetels)

Dan kunnen we lekker de crisis op gaan lossen!
  zondag 22 april 2012 @ 10:56:18 #189
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_110624283
Ik hoop dat de vroegere paarspartijen de meerderheid behalen.

GL zal bij verlies wel niet de regeringsschuit in willen stappen.
pi_110624504
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 10:56 schreef Hexagon het volgende:

Het irritante is wel dat Paars geen meerderheid heeft in de Eerste Kamer. Dan is GroenLinks erbij praktisch gezien wel zo handig.
  zondag 22 april 2012 @ 11:12:09 #192
45206 Pietverdriet
pi_110624571
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 10:56 schreef Hexagon het volgende:

Pah, GL gaat bij zaken als wegen en infra net zo bokken als de pvv bij zaken die henk en ingrid niet willen.
  zondag 22 april 2012 @ 11:13:05 #193
45206 Pietverdriet
pi_110624586
quote:
Wat denk jij dan? Henk en Ingrid vinden het prima.
pi_110624597
Ik verwacht dat de extremen (PVV en SP) de grote winnaars gaan worden. Geert Wilders had de onderhandelingen niet op een beter moment kunnen laten ontploffen. Het zou mij niets verbazen als hij een vies spelletje heeft gespeeld vanaf het begin en nooit van plan was om een akkoord te bereiken.

Nu lijken het CDA en VVD de partijen die het volk afschuwelijke, onverkoopbare bezuinigingsmaatregelen door de strot wilden duwen en de PVV de rechtvaardige partij die daar niet aan mee wilde werken.

Linksom of rechtsom ontkomen we er toch niet aan.
  zondag 22 april 2012 @ 11:14:45 #195
165633 eriksd
The grand facade...
pi_110624616
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 11:13 schreef Dvm86 het volgende:
Ik verwacht dat de extremen (PVV en SP) de grote winnaars gaan worden. Geert Wilders had de onderhandelingen niet op een beter moment kunnen laten ontploffen. Het zou mij niets verbazen als hij een vies spelletje heeft gespeeld vanaf het begin en nooit van plan was om een akkoord te bereiken.

Nu lijken het CDA en VVD de partijen die het volk afschuwelijke, onverkoopbare bezuinigingsmaatregelen door de strot wilden duwen en de PVV de rechtvaardige partij die daar niet aan mee wilde werken.

Linksom of rechtsom ontkomen we er toch niet aan.
Wellicht dat het voor het domme electoraat zo lijkt.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_110624622
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2012 11:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat denk jij dan? Henk en Ingrid vinden het prima.
Achja, ik blijf vergeten dat Henk en Ingrid er van houden om genaaid te worden.
  zondag 22 april 2012 @ 11:16:13 #197
45206 Pietverdriet
pi_110624646
quote:
3s.gif Op zondag 22 april 2012 11:15 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Achja, ik blijf vergeten dat Henk en Ingrid er van houden om genaaid te worden.
Nee, henk en ingrid denken niet verder na.
Anders zouden ze ook niet PVV of SP stemmen.
pi_110625029
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2012 11:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, henk en ingrid denken niet verder na.
Anders zouden ze ook niet PVV of SP stemmen.
Gister was er een PVV'er bij debat op 2 oid en die zei dat de situatie in de huizenmarkt de schuld was van de banken, want die deden moeilijk met hypotheken verstrekken. :')
  zondag 22 april 2012 @ 11:34:40 #199
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_110625052
Iig hoop ik dat ze het gros van de bewindslieden met pensioen sturen. Ministers als Rosenthal, Hillen en Opstelten kan ik missen als kiespijn.
pi_110625073
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 02:12 schreef davidov2009 het volgende:
Credit rating agencies zijn de meest waardeloze, misselijkmakende financiele instanties. Mag ik iedereen er nog even aan herinneren dat het deze rating agencies waren die AAA-ratings gaven aan aan de CDO's en credit default swaps, de enorm complexe, totaal ondoorzichtige obligatieproducten met baggerleningen/hypotheken als onderpand die net zo vaak herverzekerd werden totdat het kredietproduct een AAA rating kreeg. Deze producten waren zo ingewikkeld dat de bankiers er zelf geen hout van snapten, alleen de financieel-mathematici die bij de banken werkten wisten hoe het technisch (maar onvoldoende financieel) in elkaar zat. Er is de eerste tijd veel geld mee verdiend, totdat het wat minder ging met de economie en bleek dat honderdduizenden mensen leningen hadden gekregen die ze helemaal niet konden dragen, je kan wel raden wat er met de hieraan gekoppelde beleggingsproducten gebeurde. Wat nou "kredietwaardigheid bepalen"?

Er is voor honderden miljarden in deze producten verhandeld in de professionele beleggingsmarkt en het is een van de grote oorzakelijke pilaren van de kredietcrisis geweest.

En nu gaan de credit rating agencies janken als een begrotingstekort van een goed bestuurd West-Europees land een half procentje hoger zou uitkomen? Onlangs is de kredietwaardigheid van België verlaagd naar AA. Ja België, typisch zo'n land dat op de rand van faillesement staat, in tegenstelling tot de oerdegelijke hypotheekproducten uit de VS toen. Ik leen mijn geld liever uit aan de Belgische overheid dan eender welke Amerikaanse bank.

Anyways, omdat het rechts-liberaal georienteerde bankwezen de boel naar de knoppen geholpen heeft moet een rechts-liberale regering de boel nu komen herstellen? Ja ja. :')
De economie is op dit moment beter af met de krediet beoordelaars dan in een wereld zonder krediet beoordelaars.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 22 april 2012 @ 11:36:06 #201
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_110625089
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 11:34 schreef Hexagon het volgende:
Iig hoop ik dat ze het gros van de bewindslieden met pensieon sturen. Ministers als Rosenthal, Hillen en Opstelten kan ik missen als kiespijn.
:Y

Zeker Opstelten. Krijg altijd plaatsvervangende schaamte als ik hem op tv zie :@
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zondag 22 april 2012 @ 11:37:18 #202
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_110625119
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 11:36 schreef Maraca het volgende:

[..]

Zeker Opstelten. Krijg altijd plaatsvervangende schaamte als ik hem op tv zie :@
Inderdaad zelden zo'n hol vat gezien in de politiek
pi_110625176
quote:
Nederland herbergt een hoop domme mensen met onderbuikgevoelens.

Lees de eerste 30 reacties or so eens bij dit bericht op Geenstijl.

Wilders roept wat over de AOW, waarvan Brinkman terecht zei dat het symboolpolitiek was, en zijn volgers verdedigen zich door te roepen dat Wilders opkomt voor de zwakkeren in de samenleving en dat het allemaal de schuld is van het CDA en zelfs de PvdA.

De volgers van Gekke Geert zijn totaal niet geinteresseerd in politiek en hebben er geen flauw benul van wat er zich heeft afgespeeld het afgelopen anderhalf jaar. Die luisteren alleen naar de onderbuik, en daar maakte Greet gisteren nog maar eens dankbaar gebruik van door 300 keer in zijn betoog de triggerwoorden Brussel, EU en AOW te roepen. Diezelfde AOW die hij voor het laatst in 2010 in de mond heeft genomen. Pure indoctrinatie. Maar het werkt wel.
  zondag 22 april 2012 @ 11:41:45 #204
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_110625232
Maargoed ik denk dat de PVV een nieuwe plek in de regering voorlopig wel even kan vergeten. Bovendien is hij zijn maagdelijkheid wel kwijt nu.
pi_110625248
Niemand wil met de PVV in zee. Ze krijgen nooit die meerderheid. Een tweede gedoogkabinet zit er echt niet in.
  zondag 22 april 2012 @ 11:44:24 #206
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_110625289
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 11:42 schreef Mint_Clansell het volgende:
Niemand wil met de PVV in zee. Ze krijgen nooit die meerderheid. Een tweede gedoogkabinet zit er echt niet in.
Ha ha ha ha ha. Hoe naïef. Als de verkiezingsuitslag hetzelfde is als de vorige keer en het CDA ziet kans om toch aan de macht te komen? Heus wel.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_110625329
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:41 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

*proest*

omdat socialisme het altijd zo goed gedaan heeft in het verleden? :')
pi_110625414
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 11:39 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Nederland herbergt een hoop domme mensen met onderbuikgevoelens.

Lees de eerste 30 reacties or so eens bij dit bericht op Geenstijl.

Wilders roept wat over de AOW, waarvan Brinkman terecht zei dat het symboolpolitiek was, en zijn volgers verdedigen zich door te roepen dat Wilders opkomt voor de zwakkeren in de samenleving en dat het allemaal de schuld is van het CDA en zelfs de PvdA.

De volgers van Gekke Geert zijn totaal niet geinteresseerd in politiek en hebben er geen flauw benul van wat er zich heeft afgespeeld het afgelopen anderhalf jaar. Die luisteren alleen naar de onderbuik, en daar maakte Greet gisteren nog maar eens dankbaar gebruik van door 300 keer in zijn betoog de triggerwoorden Brussel, EU en AOW te roepen. Diezelfde AOW die hij voor het laatst in 2010 in de mond heeft genomen. Pure indoctrinatie. Maar het werkt wel.
Die comments op GS zijn schokkend en typerend. De oppervlakkig popie jopie taal slaat helaas goed aan omdat mensen zelf niet denken.
pi_110625422
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 11:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ha ha ha ha ha. Hoe naïef. Als de verkiezingsuitslag hetzelfde is als de vorige keer en het CDA ziet kans om toch aan de macht te komen? Heus wel.
pi_110625450
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 11:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Beweer jij met droge ogen dat iemand, zeker CDA, nog gaat reageren met (gedoogsteun van) PVV?

_O-
pi_110625508
Nieuwe verkiezingen tof? Straks wordt de SP nog de grootste. Snap de populariteit sowieso niet
  zondag 22 april 2012 @ 11:53:45 #212
66444 Lord_Vetinari
pi_110625528
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2012 11:50 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Beweer jij met droge ogen dat iemand, zeker CDA, nog gaat reageren met (gedoogsteun van) PVV?

_O-
Ja. Maar niet met droge ogen.
  zondag 22 april 2012 @ 11:56:14 #213
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_110625591
Ik verwacht trouwens de de PVV bij de verkiezingen slechter scoort dan de peilingen zoals bij de PS verkiezingen vorig jaar. Het enthousiasme over de PVV bij de niet-stemmers zal onderhand wel wat getemperd zijn.
pi_110625615
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 11:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja. Maar niet met droge ogen.
Ah dacht al :')
  zondag 22 april 2012 @ 12:01:32 #215
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_110625708
Ik verwacht trouwens bijltjesdag bij het CDA
  zondag 22 april 2012 @ 12:02:14 #216
66444 Lord_Vetinari
pi_110625722
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 12:01 schreef Hexagon het volgende:
Ik verwacht trouwens bijltjesdag bij het CDA
Daar zijn ze veel te laat mee.
pi_110625960
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2012 11:46 schreef jpjedi het volgende:

[..]

*proest*

omdat socialisme het altijd zo goed gedaan heeft in het verleden? :')
China doet het momenteel niet slecht :P
Turkije trouwens ook niet.
Conclusie: tijd om een Halal vorm van het Communisme te verzinnen.
pi_110626040
quote:
3s.gif Op zondag 22 april 2012 12:12 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

China doet het momenteel niet slecht :P
Turkije trouwens ook niet.
Conclusie: tijd om een Halal vorm van het Communisme te verzinnen.
China doet het goed door het (met kleine stapjes) afstappen van socialistische waanzin.
pi_110626246
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 16:50 schreef Apache4U het volgende:
Ik zat even naar de laatste peilingen te kijken op http://www.ipsos-nederland.nl/content.asp?targetid=621 en concludeerde dat voor mij de best mogelijke coalitie inderdaad Paars III is. Ik zit zelf te twijfelen of ik op D66 of de VVD zal stemmen.
Als je paars wilt moet je D66 stemmen. Zij kunnen dit, indien groot genoeg, bewerkstelligen.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_110626573
quote:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_110627388
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 11:56 schreef Hexagon het volgende:
Ik verwacht trouwens de de PVV bij de verkiezingen slechter scoort dan de peilingen zoals bij de PS verkiezingen vorig jaar. Het enthousiasme over de PVV bij de niet-stemmers zal onderhand wel wat getemperd zijn.
Bij SP ga je denk ik hetzelfde beeld zien. Ten eerste zullen in ieder geval bijna alle partijen hun pijlen op de SP richten. Ten tweede zal de SP wederom met een verkiezingsplan komen waarin veel en veel te weinig wordt gedaan om de staatsschuld en overheidstekorten aan te pakken waarmee de stabiliteit van de overheid in gevaar wordt gebracht. Bij de PvdA ziet men die noodzaak tenminste wel, weliswaar op een andere manier dan ik graag zou zien, maar zie streven wel degelijk naar gezonde overheidsfinancieen.

Waar de PvdA een invulling kiest waar ik het niet mee eens ben, is de SP echt een gevaar voor Nederland op termijn. Als die partij lange tijd veel zetels blijft halen zal dat leiden tot een minder goed presterende economie, met minder werkgelegenheid en een lagere koopkracht.
pi_110627519
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 11:36 schreef Maraca het volgende:

[..]

Dat stukje op GeenStijl (waarin hij één of ander rapport accepteert over digitale misdaad) vond ik wel typerend.

"Spam zegt u? Dat zoeken we even in de begrippenlijst met opa op!"

:')
pi_110627643
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 16:50 schreef Apache4U het volgende:
Waarom zou je Paars willen? Ik zou VVD kiezen, de Paarse droom van 15 jaar geleden komt echt niet meer terug omdat Samsom en D66 eigenlijk ook een beetje een veel linksere koers varen dan destijds. VVD-D66-CDA-GL lijkt mij een verstandiger kabinet om op te richten
  zondag 22 april 2012 @ 13:10:21 #224
66444 Lord_Vetinari
pi_110627653
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 13:01 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Waar de PvdA een invulling kiest waar ik het niet mee eens ben, is de SP echt een gevaar voor Nederland op termijn. Als die partij lange tijd veel zetels blijft halen zal dat leiden tot een minder goed presterende economie, met minder werkgelegenheid en een lagere koopkracht.
En waar baseer je dit op? Volg je uberhaupt de politiek? Lees je wel eens een stuk over of van een linkse partij? Verdiep je je in hun programma's? Wat voor belang zou links nou hebben om dit soort dingen te doen en zo ons land helemaal naar de Filistijnen te helpen? Denk je nou echt dat er op links geen mensen rondlopen die kaas gegeten hebben van economie en welvaart? Dat links geen toekomstvisie heeft?

Om je te verlichten dan maar: Ook links heeft bij de afgelopen verkiezingen aangegeven dat bezuinigen nodig is. Ook links roept de afgelopen jaren al, dat er vervelende maatregelen nodig zijn en dat er geld moet worden bespaard. En zelfs links ziet in dat deze bezuinigingen soms de mensen zullen raken die het moeilijk hebben. Maar in tegenstelling tot rechts wil links dat zoveel mogelijk beperken, zodat iedereen in dit land een min of meer fatsoenlijk leven kan leiden
pi_110627739
quote:
7s.gif Op zondag 22 april 2012 13:09 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Waarom zou je Paars willen? Ik zou VVD kiezen, de Paarse droom van 15 jaar geleden komt echt niet meer terug omdat Samsom en D66 eigenlijk ook een beetje een veel linksere koers varen dan destijds.
Volgens mij is dat een stelling die je geenszins hard kan maken. Beide partijen zijn meer naar het politieke midden opgeschoven en als het gat tussen PvdA en VVD groter is geworden (wat ik betwijfel) dan is dat eerder omdat de VVD meer naar rechts (of eigenlijk richting het conservatisme) is opgeschoven dan de PvdA.
pi_110627743
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 13:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En waar baseer je dit op? Volg je uberhaupt de politiek? Lees je wel eens een stuk over of van een linkse partij? Verdiep je je in hun programma's? Wat voor belang zou links nou hebben om dit soort dingen te doen en zo ons land helemaal naar de Filistijnen te helpen? Denk je nou echt dat er op links geen mensen rondlopen die kaas gegeten hebben van economie en welvaart? Dat links geen toekomstvisie heeft?

Om je te verlichten dan maar: Ook links heeft bij de afgelopen verkiezingen aangegeven dat bezuinigen nodig is. Ook links roept de afgelopen jaren al, dat er vervelende maatregelen nodig zijn en dat er geld moet worden bespaard. En zelfs links ziet in dat deze bezuinigingen soms de mensen zullen raken die het moeilijk hebben. Maar in tegenstelling tot rechts wil links dat zoveel mogelijk beperken, zodat iedereen in dit land een min of meer fatsoenlijk leven kan leiden
Waarom betrek je het in zijn algemeenheid op links terwijl ik specifiek over de SP schrijf? Je verdraait mijn woorden.

De CPB doorrekening van de verkiezingsprogramma's in 2010 is illustratief genoeg hoor. SP en PVV wilden beiden ongeveer de helft minder bezuinigen dan de andere partijen. Dat is de directe uiting van het populisme waar SP en PVV zich schuldig aan maken.
pi_110627797
quote:
10s.gif Op zondag 22 april 2012 13:13 schreef 99.999 het volgende:
Volgens mij is dat een stelling die je geenszins hard kan maken.
Laten we niet elkaar bestrijden maar de SP en de PVV. Beide partijen moeten gehalveerd worden ten opzichte van hun huidige niveau in de peilingen, om maar eens een doel te stellen. Daar moeten de andere partijen zich hard voor gaan maken.
pi_110627805
maar waar de SP regelmatig een hoop zetels halen kunnen die meeregeren eigenlijk wel vergeten. De PVV is een keer groot en gelijk staat de VVD te trappelen om met ze te regeren. In die zin zijn dat soort partijen nog een stuk schadelijker dan de SP.
pi_110627877
quote:
7s.gif Op zondag 22 april 2012 13:15 schreef 99.999 het volgende:
maar waar de SP regelmatig een hoop zetels halen kunnen die meeregeren eigenlijk wel vergeten. De PVV is een keer groot en gelijk staat de VVD te trappelen om met ze te regeren. In die zin zijn dat soort partijen nog een stuk schadelijker dan de SP.
Het gaat niet alleen om meeregeren maar ook om de machtsbasis in het parlement.
pi_110627898
Waar Verhagen gisteren echt gepikeerd was, zag Rutte het volgens mij al lang aankomen. Zou me niks verbazen als over een paar jaar blijkt dat dit een vooropgezet plan was van de VVD en PVV. Al die onderonsjes tussen Mark de Zwijger en Gekke Geert in de tuin van het Catshuis...
pi_110627954
Ik enk dat de SP goed zou mee kunnen regeren, het is geen eenmansbeweging zoals de PVV en er is een soortement democratische uitlaat aanwezig. Of je het wilt, dat is een tweede...
pi_110628013
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 13:18 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Het gaat niet alleen om meeregeren maar ook om de machtsbasis in het parlement.
Als je ver van de regering blijft heeft die niet zo heel veel invloed.
pi_110628051
quote:
11s.gif Op zondag 22 april 2012 13:22 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als je ver van de regering blijft heeft die niet zo heel veel invloed.
Het zorgt er wel voor dat andere coalities minder stabiel worden omdat er eigenlijk steeds meer onbruikbare zetels in de Kamer komen doordat ze bezet zijn door SP en PVV.
pi_110628109
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 13:20 schreef Monidique het volgende:
Ik enk dat de SP goed zou mee kunnen regeren, het is geen eenmansbeweging zoals de PVV en er is een soortement democratische uitlaat aanwezig. Of je het wilt, dat is een tweede...
Ik denk dat het nog best wel eens mee zou kunnen vallen. Dat Mao argument van de rechtse kliek is ook al zo oud als de weg naar Rome. Slechter dan Mark de Zwijger zullen ze het niet doen.
pi_110628115
Ik vind het stiekem wel leuk omdat ik nu voor de eerste keer mag stemmen in mijn leven. :') :@ Heb alleen nog geen idee waar ik op ga stemmen, ik neig nu naar D66.
pi_110628129
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 13:23 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Het zorgt er wel voor dat andere coalities minder stabiel worden omdat er eigenlijk steeds meer onbruikbare zetels in de Kamer komen doordat ze bezet zijn door SP en PVV.
Zolang een coalitie maar voldoende bruikbare zetels heeft is dat het punt niet zo. Rutte koos dit keer voor een constructie met een instabiele partij waarbij de max steun 76 zetels was. Dat is heel wat anders. Andere instabiele kabinetten hadden niet zo veel met het zetelaantal te maken.
  zondag 22 april 2012 @ 13:26:34 #237
274453 okiokinl
blablabla
pi_110628159
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 13:01 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Bij SP ga je denk ik hetzelfde beeld zien. Ten eerste zullen in ieder geval bijna alle partijen hun pijlen op de SP richten. Ten tweede zal de SP wederom met een verkiezingsplan komen waarin veel en veel te weinig wordt gedaan om de staatsschuld en overheidstekorten aan te pakken waarmee de stabiliteit van de overheid in gevaar wordt gebracht. Bij de PvdA ziet men die noodzaak tenminste wel, weliswaar op een andere manier dan ik graag zou zien, maar zie streven wel degelijk naar gezonde overheidsfinancieen.

wat een onzin, zeg.. volgens mij hebben de rechtse partijen ons land aleen maar verder de afgrond ingetrokken.
het sp programma is net als de anderen, gewoon doorgerekend door het cpb en goedgekeurd. ze maken alleen andere keuzes, en er is geen enkele reden om aan te nemen dat hun keuzes slechter zijn dan die van andere parijen.
aleen een soort rechtse socialisten-angst.

compleet negerend dat ons land groot en rijk is geworden door zulk socialistisch beleid, en dat de rijkste landen in europa nog een stapje meer sopcialistisch zijn, qua economie.
pi_110628164
quote:
11s.gif Op zondag 22 april 2012 13:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zolang een coalitie maar voldoende bruikbare zetels heeft is dat het punt niet zo. Rutte koos dit keer voor een constructie met een instabiele partij waarbij de max steun 76 zetels was. Dat is heel wat anders. Andere instabiele kabinetten hadden niet zo veel met het zetelaantal te maken.
Zoals het er nu naar uitziet wordt Nederland een tweede Belgie.
  zondag 22 april 2012 @ 13:28:29 #239
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_110628210
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 13:26 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Nee dat is alleen maar bangmakerij van conservatieve fanboys van dit kabinet
  zondag 22 april 2012 @ 13:28:42 #240
159353 Tmaatje
turrrbotrut
pi_110628215
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 13:18 schreef Mint_Clansell het volgende:
Waar Verhagen gisteren echt gepikeerd was, zag Rutte het volgens mij al lang aankomen. Zou me niks verbazen als over een paar jaar blijkt dat dit een vooropgezet plan was van de VVD en PVV. Al die onderonsjes tussen Mark de Zwijger en Gekke Geert in de tuin van het Catshuis...
Mmm mijn aluhoedjes idee gaat vorm krijgen, Greet scheidt zich af van de VVD, maar komt na deze schertsvertoning(hij wilde geen akkoord) weer nader tot de VVD en ze gaan gebroederlijk samen opereren,evt.n samengaan partijen.Resultaat VVD de grootste.
Ik weet dat dit belachelijk klinkt, maar op dit moment vertrouw ik geen enkele politicus nog.
FOK!'s rode weduwe.
pi_110628355
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 13:26 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Die hebben hun crisisakkoord wel kunnen sluiten :P
pi_110628433
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 23:37 schreef 1-800-cop-shot het volgende:

[..]

En terecht.
Ik zie om mij heen al veen vrienden en kennissen naar Duitsland trekken. Ik woon dan wel in Enschede, dus dan is de (geografische) stap natuurlijk al kleiner dan voor mensen in de Randstad, maar het loont absoluut. Levensonderhoud is vele, maar dan ook vele malen lager dan in Nederland, plus dat het wooncomfort hoger ligt.
Mijn vriendin wil op zich ook wel, dus ons volgende huis zal waarschijnlijk ook over de grens zijn.
  zondag 22 april 2012 @ 13:38:15 #243
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_110628516
quote:
11s.gif Op zondag 22 april 2012 13:34 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die hebben hun crisisakkoord wel kunnen sluiten :P
Precies, hun geruzie ging over iets dat we in NL niet eens hebben

De crisishervormingen daar waren ze zo uit
pi_110628551
Ging Wilders ook maar zijn extreem-rechtse praatjes verkondigen in Amerika, en dan niet alleen om een anti-islam boekje te promoten. Wilders heeft zijn bedreiging voor het grootste deel zelf gecreeerd.
  zondag 22 april 2012 @ 13:54:10 #245
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_110629109
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 13:20 schreef Monidique het volgende:
moeten ze wel groter blijven dan de PvdA, dan kunnen ze moeilijker een coalitie laten opblazen
pi_110633053
Even nav de peilingen: http://maurice.ooip.nl/wp-content/uploads/2012/04/2012-04-223.pdf

Een meerderheid puur over links is alleen te halen als D66 zich wil aansluiten bij een coalitie van SP, PvdA, GL, PvdD. Dat lijkt me allereerst onwaarschijnlijk, en ten tweede is het een coalitie van belachelijk veel partijen (5).

Een meerderheid puur op rechts is evenmin mogelijk (VVD, PVV, CDA, SGP = 67 zetels).

Een middenkabinet dus. Maar afgezien van D66 zijn de middenpartijen steeds meer gezakt. Een kabinet zonder ofwel SP ofwel VVD is daardoor tevens onmogelijk.

Tenzij SP en VVD samen in een kabinet gaan zitten (stop de persen!) blijft dan over: VVD CDA PvdA + (D66?), of SP PvdA CDA D66; of paars+: VVD, PvdA, GL, D66.

Ik opteer voor paars+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vind het ergens niet helemaal democratisch als de SP wederom buiten de boot valt overigens, al zie ik ze ook liever niet in een kabinet.
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
  zondag 22 april 2012 @ 15:24:24 #247
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_110633447
Ik stem ws weer op de Piratenpartij.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_110634073
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 15:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik stem ws weer op de Piratenpartij.
Ik heb laatst de moeite genomen om hun partijprogramma te lezen en ik moet zeggen dat ik ze graag in de kamer zie verschijnen. Helaas (voor hen) staat het auteursrecht niet bovenaan op mijn hervormingslijstje.
pi_110634157
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 15:15 schreef cinnamon_M het volgende:
Al neig ik er soms naar om te zeggen, doe eens gek, gooi de groten maar bij elkaar: VVD, SP plus nog een partij. Dat was toch wat jullie wilden, kiezer? Dit is het resultaat. Maar als VVD en SP ooit een coalitieakkoord kunnen sluiten eet ik mijn hoed op :P
De VVD heeft z'n liberale principes overboord gegooid voor de SGP dus waarom zouden ze dat voor de SP niet kunnen? Alles voor het pluche! ;)
pi_110634162
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 15:15 schreef cinnamon_M het volgende:
Even nav de peilingen: http://maurice.ooip.nl/wp-content/uploads/2012/04/2012-04-223.pdf

Een meerderheid puur over links is alleen te halen als D66 zich wil aansluiten bij een coalitie van SP, PvdA, GL, PvdD. Dat lijkt me allereerst onwaarschijnlijk, en ten tweede is het een coalitie van belachelijk veel partijen (5).

Een meerderheid puur op rechts is evenmin mogelijk (VVD, PVV, CDA, SGP = 67 zetels).

Een middenkabinet dus. Maar afgezien van D66 zijn de middenpartijen steeds meer gezakt. Een kabinet zonder ofwel SP ofwel VVD is daardoor tevens onmogelijk.

Tenzij SP en VVD samen in een kabinet gaan zitten (stop de persen!) blijft dan over: VVD CDA PvdA + (D66?), of SP PvdA CDA D66; of paars+: VVD, PvdA, GL, D66.

Ik opteer voor paars+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vind het ergens niet helemaal democratisch als de SP wederom buiten de boot valt overigens, al zie ik ze ook liever niet in een kabinet.
Eigenlijk is het allemaal net niks. Ik houd mijn hart vast voor na September. Er is destijds wel heel lacherig gedaan over de formatie in Belgie. Maar hier gaat het straks vast niet veel beter.
Profiel opgeheven.
pi_110634863
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 15:41 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

De VVD heeft z'n liberale principes overboord gegooid voor de SGP dus waarom zouden ze dat voor de SP niet kunnen? Alles voor het pluche! ;)
Ik zie het voor me: de VVD die pleit voor een maximumloon en stelt dat dat perfect aansluit bij de liberale principes van de partij.

Ach, voor de SGP gingen ze idd verder... dus waarom niet ?
pi_110634919
Prachtig, ben je een weekendje weg met je lover. Valt ineens het slechtste kabinet ooit.

Geweldig nieuws dit. Op naar een socialer Nederland waarin de echte veroorzakers van de crisis mogen betalen.
pi_110635696
Ik vind het idd grotendeels net niks, de opties. En ik hou ook mijn hart vast voor de formatieperiode.

@Mistersqueaky en Prutzenberg: lol!
Er zit wel wat in. Als je je principes voor de PVV en SGP nota bene opzij kan zetten, dan moet je dat voor de SP toch zeker ook kunnen.
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
pi_110636122
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 15:58 schreef Arolsen het volgende:
Prachtig, ben je een weekendje weg met je lover. Valt ineens het slechtste kabinet ooit.

Geweldig nieuws dit. Op naar een socialer Nederland waarin de echte veroorzakers van de crisis mogen betalen.
Die laatste zin :Y

Andere mensen betalen mijn rekeningen toch ook niet als ik in geldproblemen zit, die ik zelf veroorzaakt hebt
  zondag 22 april 2012 @ 16:33:13 #255
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_110636440
quote:
Daar zitten helaas ook lutsers tussen. ;)
#NoDAPL
pi_110636865
Ik zie dat alle PVV-stemmers zich hebben verzameld op de frontpage. :')
  zondag 22 april 2012 @ 16:51:37 #257
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_110637088
@Bravo

quote:
Ik zie om mij heen al veen vrienden en kennissen naar Duitsland trekken. Ik woon dan wel in Enschede, dus dan is de (geografische) stap natuurlijk al kleiner dan voor mensen in de Randstad, maar het loont absoluut. Levensonderhoud is vele, maar dan ook vele malen lager dan in Nederland, plus dat het wooncomfort hoger ligt.
Mijn vriendin wil op zich ook wel, dus ons volgende huis zal waarschijnlijk ook over de grens zijn.
Ik snap maar al te goed dat mensen in de grensstreek naar Duitsland trekken, gelijk hebben ze! Ik overweeg het zelf ook voor de toekomst. Alleen, dat heeft m.i. zoals de persoon die jij citeerde leek te beweren niets met de sociaaleconomische politiek te maken maar met het slechte huizenbeleid wat Nederland de laatste decennia had. Als jij voor 280 000 Euro een prachtig vrijstaand huis met een uitgebreide tuin kan kopen in een redelijk goede buurt in Duitsland en jij kan je dat permitteren dan is dat een stuk aanttrekkelijker dan 200 000 Euro te betalen voor een simpel klein rijtjeshuisje met een zo'n kleine tuin dat de buren praktisch in je tuin zitten.
#NoDAPL
  zondag 22 april 2012 @ 16:53:00 #258
45206 Pietverdriet
pi_110637141
Jep, heb die stap ook gemaakt
  zondag 22 april 2012 @ 16:57:13 #259
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_110637274
@Bolkesteijn

Jij fulmineert nogal tegen de SP maar is de VVD niet de rechtse tegenpool (dus net zo rechts als dat de SP links is) van de SP en even schadelijk wanneer die plannen volledig zouden worden uitgevoerd?
Dan krijgen we eenzelfde economische plaatje als in de USA en in mindere mate de UK en we zijn de laatste decennia al zo sterk die kant opgeschoven.

Een coalitie van de VVD, het CDA, Groenlinks en D66 zou ik nogal een nachtmerrie vinden. Dat ene kleine linkse partijtje zou niets te zeggen hebben tussen de drie partijen die op sociaal economisch vlak rechts zijn. Ik denk daarom ook niet dat dat realistisch is maar belangrijker dan dat, indien de huidige peiling een goede prognose is dan zou het een schoffering van de kiezer zijn om de PvdA en de SP buiten de coalitie te houden. Ik stel niet dat beide partijen dan in de coalitie moeten zitten maar links moet dan zeker even sterk vertegenwoordigd zijn (qua aantal zetels!) als rechts. Maar ja, het zou niet de eerste keer zijn dat de VVD en het CDA niet de verkiezingsuitslag respecteren dus het zou kunnen gebeuren.
Op hoeveel zetels komen die vier partijen gezamelijk uit?
Zo'n 35 voor de VVD en een stuk of 10 voor de overige 3 partijen dus in totaal zo'n 65?
Als we iets geleerd zouden moeten hebben van de afgelopen twee rampzalige politieke jaren dan is het wel dat het kabinet een stevige meerderheid moet hebben. Alleen daarom al zal de PvdA (of anders de SP) een onderdeel van het kabinet moeten zijn.
#NoDAPL
  zondag 22 april 2012 @ 17:00:40 #260
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_110637389
Ik bedenk me net dat dit de eerste keer is dat de inwoners van de BES-eilanden ook stemgerechtigd zijn voor de Tweede-Kamerverkiezingen. :).
  zondag 22 april 2012 @ 17:02:06 #261
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_110637437
Om hoeveel eilandbewoners gaat het?
#NoDAPL
pi_110638948
Waar zijn die vele PVV'ers op FOK! van 2 jaar geleden eigenlijk? Straks wordt FOK! nog links.
pi_110639012
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 17:44 schreef MilaNL het volgende:
Waar zijn die vele PVV'ers op FOK! van 2 jaar geleden eigenlijk? Straks wordt FOK! nog links.
Fok is links, PVV is links, Robben is links
pi_110639048
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 15:41 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Inderdaad als je de VVD'ers hier zo gek krijgt dat ze samenwerking met PVV en SGP vrij hartstochtelijk verdedigen kan er meer :P
pi_110639128
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 17:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Om hoeveel eilandbewoners gaat het?
21.000 bewoners, dus dat zal om 8-10.000 stemgerechtigden gaan max.
  zondag 22 april 2012 @ 17:49:57 #266
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_110639177
quote:
11s.gif Op zondag 22 april 2012 17:48 schreef 99.999 het volgende:

[..]

21.000 bewoners, dus dat zal om 8-10.000 stemgerechtigden gaan max.
Iets meer denk ik, maar meer dan 12000 zullen het er niet zijn.
pi_110639300
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 17:49 schreef freako het volgende:

[..]

Iets meer denk ik, maar meer dan 12000 zullen het er niet zijn.
Volgens verkiezingsuitslagen.nl in 2011 voor de eilandsraadverkiezingen 13.274 stemgerechtigden, maar kan me voorstellen dat die niet allemaal mogen stemmen voor het NL-parlement.
pi_110639303
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 17:44 schreef MilaNL het volgende:
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 16:45 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik zie dat alle PVV-stemmers zich hebben verzameld op de frontpage. :')
  zondag 22 april 2012 @ 18:15:41 #269
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_110640250
quote:
11s.gif Op zondag 22 april 2012 17:53 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Volgens verkiezingsuitslagen.nl in 2011 voor de eilandsraadverkiezingen 13.274 stemgerechtigden, maar kan me voorstellen dat die niet allemaal mogen stemmen voor het NL-parlement.
Hmm, het aantal kiesgerechtigden voor de eilandsraad op Bonaire had ik iets hoger ingeschat eigenlijk. Het zullen er dan 10-11000 zijn, want ook niet-Nederlanders mochten stemmen voor de eilandsraad. Ik denk dat hooguit 8000 kiezers daadwerkelijk gaan stemmen. 0,15 zetel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')