Waarom betrek je het in zijn algemeenheid op links terwijl ik specifiek over de SP schrijf? Je verdraait mijn woorden.quote:Op zondag 22 april 2012 13:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En waar baseer je dit op? Volg je uberhaupt de politiek? Lees je wel eens een stuk over of van een linkse partij? Verdiep je je in hun programma's? Wat voor belang zou links nou hebben om dit soort dingen te doen en zo ons land helemaal naar de Filistijnen te helpen? Denk je nou echt dat er op links geen mensen rondlopen die kaas gegeten hebben van economie en welvaart? Dat links geen toekomstvisie heeft?
Om je te verlichten dan maar: Ook links heeft bij de afgelopen verkiezingen aangegeven dat bezuinigen nodig is. Ook links roept de afgelopen jaren al, dat er vervelende maatregelen nodig zijn en dat er geld moet worden bespaard. En zelfs links ziet in dat deze bezuinigingen soms de mensen zullen raken die het moeilijk hebben. Maar in tegenstelling tot rechts wil links dat zoveel mogelijk beperken, zodat iedereen in dit land een min of meer fatsoenlijk leven kan leiden
Laten we niet elkaar bestrijden maar de SP en de PVV. Beide partijen moeten gehalveerd worden ten opzichte van hun huidige niveau in de peilingen, om maar eens een doel te stellen. Daar moeten de andere partijen zich hard voor gaan maken.quote:Op zondag 22 april 2012 13:13 schreef 99.999 het volgende:
Volgens mij is dat een stelling die je geenszins hard kan maken.
Het gaat niet alleen om meeregeren maar ook om de machtsbasis in het parlement.quote:Op zondag 22 april 2012 13:15 schreef 99.999 het volgende:
maar waar de SP regelmatig een hoop zetels halen kunnen die meeregeren eigenlijk wel vergeten. De PVV is een keer groot en gelijk staat de VVD te trappelen om met ze te regeren. In die zin zijn dat soort partijen nog een stuk schadelijker dan de SP.
Als je ver van de regering blijft heeft die niet zo heel veel invloed.quote:Op zondag 22 april 2012 13:18 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om meeregeren maar ook om de machtsbasis in het parlement.
Het zorgt er wel voor dat andere coalities minder stabiel worden omdat er eigenlijk steeds meer onbruikbare zetels in de Kamer komen doordat ze bezet zijn door SP en PVV.quote:Op zondag 22 april 2012 13:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als je ver van de regering blijft heeft die niet zo heel veel invloed.
Ik denk dat het nog best wel eens mee zou kunnen vallen. Dat Mao argument van de rechtse kliek is ook al zo oud als de weg naar Rome. Slechter dan Mark de Zwijger zullen ze het niet doen.quote:Op zondag 22 april 2012 13:20 schreef Monidique het volgende:
Ik enk dat de SP goed zou mee kunnen regeren, het is geen eenmansbeweging zoals de PVV en er is een soortement democratische uitlaat aanwezig. Of je het wilt, dat is een tweede...
Zolang een coalitie maar voldoende bruikbare zetels heeft is dat het punt niet zo. Rutte koos dit keer voor een constructie met een instabiele partij waarbij de max steun 76 zetels was. Dat is heel wat anders. Andere instabiele kabinetten hadden niet zo veel met het zetelaantal te maken.quote:Op zondag 22 april 2012 13:23 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het zorgt er wel voor dat andere coalities minder stabiel worden omdat er eigenlijk steeds meer onbruikbare zetels in de Kamer komen doordat ze bezet zijn door SP en PVV.
wat een onzin, zeg.. volgens mij hebben de rechtse partijen ons land aleen maar verder de afgrond ingetrokken.quote:Op zondag 22 april 2012 13:01 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Bij SP ga je denk ik hetzelfde beeld zien. Ten eerste zullen in ieder geval bijna alle partijen hun pijlen op de SP richten. Ten tweede zal de SP wederom met een verkiezingsplan komen waarin veel en veel te weinig wordt gedaan om de staatsschuld en overheidstekorten aan te pakken waarmee de stabiliteit van de overheid in gevaar wordt gebracht. Bij de PvdA ziet men die noodzaak tenminste wel, weliswaar op een andere manier dan ik graag zou zien, maar zie streven wel degelijk naar gezonde overheidsfinancieen.
Waar de PvdA een invulling kiest waar ik het niet mee eens ben, is de SP echt een gevaar voor Nederland op termijn. Als die partij lange tijd veel zetels blijft halen zal dat leiden tot een minder goed presterende economie, met minder werkgelegenheid en een lagere koopkracht.
Zoals het er nu naar uitziet wordt Nederland een tweede Belgie.quote:Op zondag 22 april 2012 13:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zolang een coalitie maar voldoende bruikbare zetels heeft is dat het punt niet zo. Rutte koos dit keer voor een constructie met een instabiele partij waarbij de max steun 76 zetels was. Dat is heel wat anders. Andere instabiele kabinetten hadden niet zo veel met het zetelaantal te maken.
Nee dat is alleen maar bangmakerij van conservatieve fanboys van dit kabinetquote:Op zondag 22 april 2012 13:26 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Zoals het er nu naar uitziet wordt Nederland een tweede Belgie.
Mmm mijn aluhoedjes idee gaat vorm krijgen, Greet scheidt zich af van de VVD, maar komt na deze schertsvertoning(hij wilde geen akkoord) weer nader tot de VVD en ze gaan gebroederlijk samen opereren,evt.n samengaan partijen.Resultaat VVD de grootste.quote:Op zondag 22 april 2012 13:18 schreef Mint_Clansell het volgende:
Waar Verhagen gisteren echt gepikeerd was, zag Rutte het volgens mij al lang aankomen. Zou me niks verbazen als over een paar jaar blijkt dat dit een vooropgezet plan was van de VVD en PVV. Al die onderonsjes tussen Mark de Zwijger en Gekke Geert in de tuin van het Catshuis...
Die hebben hun crisisakkoord wel kunnen sluitenquote:Op zondag 22 april 2012 13:26 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Zoals het er nu naar uitziet wordt Nederland een tweede Belgie.
Ik zie om mij heen al veen vrienden en kennissen naar Duitsland trekken. Ik woon dan wel in Enschede, dus dan is de (geografische) stap natuurlijk al kleiner dan voor mensen in de Randstad, maar het loont absoluut. Levensonderhoud is vele, maar dan ook vele malen lager dan in Nederland, plus dat het wooncomfort hoger ligt.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:37 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
[..]
Frits en Matthijs hadden hem volledig bij z'n ballen.
Ik voorspel een emigratiegolf, alles wat rechts, hoogopgeleid en jong is, gaat z'n heil elders zoeken.
En terecht.
Precies, hun geruzie ging over iets dat we in NL niet eens hebbenquote:Op zondag 22 april 2012 13:34 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die hebben hun crisisakkoord wel kunnen sluiten
moeten ze wel groter blijven dan de PvdA, dan kunnen ze moeilijker een coalitie laten opblazenquote:Op zondag 22 april 2012 13:20 schreef Monidique het volgende:
Ik enk dat de SP goed zou mee kunnen regeren, het is geen eenmansbeweging zoals de PVV en er is een soortement democratische uitlaat aanwezig. Of je het wilt, dat is een tweede...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vind het ergens niet helemaal democratisch als de SP wederom buiten de boot valt overigens, al zie ik ze ook liever niet in een kabinet.Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
Ik heb laatst de moeite genomen om hun partijprogramma te lezen en ik moet zeggen dat ik ze graag in de kamer zie verschijnen. Helaas (voor hen) staat het auteursrecht niet bovenaan op mijn hervormingslijstje.quote:Op zondag 22 april 2012 15:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik stem ws weer op de Piratenpartij.
De VVD heeft z'n liberale principes overboord gegooid voor de SGP dus waarom zouden ze dat voor de SP niet kunnen? Alles voor het pluche!quote:Op zondag 22 april 2012 15:15 schreef cinnamon_M het volgende:
Al neig ik er soms naar om te zeggen, doe eens gek, gooi de groten maar bij elkaar: VVD, SP plus nog een partij. Dat was toch wat jullie wilden, kiezer? Dit is het resultaat. Maar als VVD en SP ooit een coalitieakkoord kunnen sluiten eet ik mijn hoed op
quote:Op zondag 22 april 2012 15:15 schreef cinnamon_M het volgende:
Even nav de peilingen: http://maurice.ooip.nl/wp-content/uploads/2012/04/2012-04-223.pdf
Een meerderheid puur over links is alleen te halen als D66 zich wil aansluiten bij een coalitie van SP, PvdA, GL, PvdD. Dat lijkt me allereerst onwaarschijnlijk, en ten tweede is het een coalitie van belachelijk veel partijen (5).
Een meerderheid puur op rechts is evenmin mogelijk (VVD, PVV, CDA, SGP = 67 zetels).
Een middenkabinet dus. Maar afgezien van D66 zijn de middenpartijen steeds meer gezakt. Een kabinet zonder ofwel SP ofwel VVD is daardoor tevens onmogelijk.
Tenzij SP en VVD samen in een kabinet gaan zitten (stop de persen!) blijft dan over: VVD CDA PvdA + (D66?), of SP PvdA CDA D66; of paars+: VVD, PvdA, GL, D66.
Ik opteer voor paars+Eigenlijk is het allemaal net niks. Ik houd mijn hart vast voor na September. Er is destijds wel heel lacherig gedaan over de formatie in Belgie. Maar hier gaat het straks vast niet veel beter.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vind het ergens niet helemaal democratisch als de SP wederom buiten de boot valt overigens, al zie ik ze ook liever niet in een kabinet.Profiel opgeheven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |